Joh, echt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:59 schreef DeTolk het volgende:
Staat een stukje in de krant dat ie eventueel afziet van naturalisatie
Losertje hoor, die Kalou. Hij was natuurlijk bang dat hij als een gieter af zou gaan tijdens dat examen. Betaalt meneer wel even alle kosten die zijn gemaakt vanwege zijn gezeur om een Nederlands paspoort?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 09:59 schreef DeTolk het volgende:
Staat een stukje in de krant dat ie eventueel afziet van naturalisatie
quote:Kalou denkt aan opgeven
Zaterdag 4 maart 2006 - DEN HAAG – Feyenoord-voetballer Salomon Kalou overweegt af te zien van zijn aanvraag voor het Nederlanderschap. De 20-jarige speler uit Ivoorkust is de zaak beu, maar reageert niet openlijk: „De enige plek waar ik invloed op de zaken kan uitoefenen, is op het veld. Daar moet ik het doen. Ik wil alleen maar voetballen.“
Kalou’s zaakwaarnemer Jan de Visser noemt het eventueel stopzetten van de versnelde naturalisatie-aanvraag weliswaar een optie, maar ‘voorbarig’. „We kunnen donderdag nog ons verhaal doen bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst. Pas als minister Verdonk daarna haar definitieve standpunt kenbaar maakt, zullen wij besluiten wat we doen.“ Minister Verdonk (vreemdelingenzaken) liet kort geleden weten dat zij van de voetballer een geslaagde naturalisatietoets verwacht en bovendien de garantie dat hij voor een langere periode in Nederland blijft. Anders komt hij niet voor het (vesnelde) Nederlanderschap in aanmerking.
Zaakwaarnemer De Visser: „Hoe kun je zoiets garanderen? Nog los van het feit dat we denken dat ze dat niet van iemand mag vragen? En als Kalou die test moet doen, is hij de eerste voetballer ter wereld die wordt geselecteerd op basis van een naturalisatietest. We denken dat minister Verdonk niet optreedt in lijn met wat ze van de Raad van State aan kritiek op haar eerdere besluit heeft gekregen. Zij moest haar besluit beter motiveren. In plaats daarvan stelt zij nu extra eisen aan Salomon.“
Rond Salomon Kalou, die van bondscoach Marco van Basten al de garantie heeft dat hij eventueel meegaat naar het WK deze zomer in Duitsland, wordt steeds duidelijker dat hij erg geschrokken is van het tumult rond zijn aanvraag.
Bureaucratie
Een verzoek zich tot Nederlander te laten naturaliseren van diezelfde bondscoach Marco van Basten werd door Kalou, die de voormalige spits altijd als idool heeft gekoesterd, als zeer eervol gezien. Daarom ging hij ertoe over. En ook omdat zijn broer Bonaventure, de oud-Feyenoorder en huidige speler van Paris Saint Germain, van plan is zich na zijn carričre in Nederland te vestigen. De voetballer had niet verwacht dat er zoveel discussie en bureaucratisch werk aan vast zou zitten, zeggen ingewijden.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:39 schreef M0NTANA het volgende:
Het lijkt erop dat Rita Verdonk het gaat winnen van Salomon Kalou, Marco van Basten, Johan Cruijff en Johan Derksen, heerlijk! Voor mij is Rita Verdonk nu al de held van het WK!
ja of in turkijequote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:39 schreef the_legend_killer het volgende:
Misschien maken ze hem Belg in België !
zwakbegaafde.....quote:
Belg in Turkije? Heeft niemand toch iets aan?quote:
En daarin heeft hij tot nu toe Verdonk in het ongelijk gesteld, dat wordt hier nogal vergeten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de rechter gaat er toch alleen over of de procedure goed gevolgd is
Misschien flikt hij het toch nog met een slalomquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:50 schreef zjroentje het volgende:
Wel een doorzetter, die Salomon ....
Jij komt snugger over.quote:
Hmm zal hij allemaal Ajax spelers naar Sparta halen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:53 schreef M0NTANA het volgende:
Door deze hele kwestie (en eerder al het bezopen selectie-beleid) heb ik nog maar weinig respect voor de trainer/coach Marco van Basten, wereldkampioen worden (zónder Salomon Kalou dus!) maakt een hoop goed, maar wanneer de groepsfase niet overleefd wordt, mag hij Sparta gaan leiden.
Hij mag Sparta gaan leiden dus.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:53 schreef M0NTANA het volgende:
Door deze hele kwestie (en eerder al het bezopen selectie-beleid) heb ik nog maar weinig respect voor de trainer/coach Marco van Basten, wereldkampioen worden (zónder Salomon Kalou dus!) maakt een hoop goed, maar wanneer de groepsfase niet overleefd wordt, mag hij Sparta gaan leiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |