Bullshit. A kun je melkproducten vervangen met Soja producten, B de voedingsstof waar je het over hebt is Calcium. Wat is het effect van Calcium tekort? Osteoporose.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het is wel bekend dat probiotica voor een zeer groot gedeelte van de mensen met pds effect heeft. Daarnaast is het ook bekend, dat wanneer je alle melkproducten uit je dieet gaat schrappen, je een risico loopt om tekorten aan bepaalde voedingsstoffen te krijgen.
Verder meen ik hier behoorlijk wat vanaf te weten en de risico's te kennen, gezien het feit dat dit mijn studie is.
Over die probiotica: hoe lang heb je dat gebruikt? een paar maanden elke dag 65 milliliter? Daarna kun je pas zeggen of het effect voor je heeft. Natuurlijk kun je in het begin diarree, of andere darmproblemen krijgen, het is immers een product met een sterke werking op je darmstelsel.
Ik denk wel dat er bij mij iets tussen de oren zit, ik krijg nu gedragstherapie. Dan leer je een andere manier van denken. Ik zie beren op de weg voordat ze er zijn en dat bevorderd de situatie niet echt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:00 schreef Tanin het volgende:
Klinkt inderdaad precies als PDS. Pijn die op komt zetten bij stress (tussen de oren) OF "verkeerd"eten, of het liefst allebei tegelijk.
Mijn huisarts ging ook "oh, dus je ouders zijn gescheiden? nou het zit tussen je oren!". Mijn ouders zijn het schoolvoorbeeld van een vriendschappelijke scheiding, en ik ben de rust zelve, dus wat er dan tussen mijn oren zou zitten weet ik niet.
Volgens mij is niet bewezen dat valeriaan iets doet bij pds. Maar het hangt wel vaak samen met stress en daarbij kan valeriaan helpen. En dat is weer goed voor je pds.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:58 schreef RobBor het volgende:
Dat is erg fijn mmascha dat dat mogelijk is. Helaas op mijn werk niet mogelijk, en nu ren ik smorgens maar gewoon naar het toilet. Eigenlijk geen probleem, alleen dat vervelende gevoel de hele dag, en vooral smorgens heb je echt zo een ziek/depri gevoel.
Ik las dat iemand hier valeriaan noemde, dus dat ga ik eens proberen
tja wetenschappelijk bewezen hecht ik niet zoveel waarde aan. Als het maar werkt!quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:38 schreef mmascha het volgende:
[..]
Volgens mij is niet bewezen dat valeriaan iets doet bij pds. Maar het hangt wel vaak samen met stress en daarbij kan valeriaan helpen. En dat is weer goed voor je pds.
Geheel mee eens hoor! Maar het leek me toch nuttig te melden.quote:Op woensdag 8 december 2010 09:49 schreef RobBor het volgende:
[..]
tja wetenschappelijk bewezen hecht ik niet zoveel waarde aan. Als het maar werkt!
De wetenschap kijkt naar mijn mening te beperkt naar een probleem
Jep. Zoiets denk ik ook. Ik was 2 weken geleden ook gestopt met gezond eten. Dan voel ik me wel goed nl. Maar de dietiste vond mijn plan toch niet zo goed, dus nu eet ik weer gezond. En het gaat nu al een week goed *afkloppen*quote:Op woensdag 8 december 2010 11:07 schreef nz1900 het volgende:
Misschien een gevolg van een voedselallergie ?
B.v. voor koemelk, soja, kippenei, vis- en schaaldieren, pinda's, sesam en tarwe.
Misschien verstandig om een dagboek bij te gaan houden, met daarin wat je eet, wat je drinkt en wat je doet.quote:Op zondag 12 december 2010 20:30 schreef Kip62 het volgende:
ik heb al denk ik 5 jaar last van zo'n 6x hevige buikpijn op een dag, als ik naar het toilet ben geweest is het weg. Dus ik moet ook minimaal 6x poepen op een dag.
Ik heb allerlei onderzoeken gehad, laatst had ik een coloscopie, slangetje in mn aars. Hier kwam echter niks uit.
Drink nu een aantal weken yakult, volgens mij werkt het wel bij mij, hoef nu nog maar 3/4x op een dag naar het toilet.
En werkt het al een beetje?quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:06 schreef IccceeeCold het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er bij mij iets tussen de oren zit, ik krijg nu gedragstherapie. Dan leer je een andere manier van denken. Ik zie beren op de weg voordat ze er zijn en dat bevorderd de situatie niet echt.
Ik heb dinsdag mijn 2e sessie gehad. Ik moet nu steeds opschrijven wanneer ik "buikpijn" of andere klachten krijg. Dan moet ik het lichamelijke gevoel opschrijven, dus de pijn die ik voel, de gedachtes, dus wat denk ik op dat moment en vervolgens het gedrag.quote:Op maandag 13 december 2010 10:42 schreef RobBor het volgende:
[..]
En werkt het al een beetje?
Ik begin daar ook mee, ik ben erg benieuwd. Wel vreemd want iedereen vindt me relax en rustig enzo, maar van binnen sta ik soms echt strak van de spanning.
Hmm, van buiten rustig maar van binnen misschien niet?quote:Op maandag 13 december 2010 10:42 schreef RobBor het volgende:
[..]
En werkt het al een beetje?
Ik begin daar ook mee, ik ben erg benieuwd. Wel vreemd want iedereen vindt me relax en rustig enzo, maar van binnen sta ik soms echt strak van de spanning.
Wat heb je gedaan waardoor je dat nu niet meer kunt? En dat laatste snap ik niet..quote:Op maandag 13 december 2010 14:46 schreef mmascha het volgende:
[..]
Hmm, van buiten rustig maar van binnen misschien niet?
Ik kon me altijd overal heel erg druk om maken. Uren wakker liggen piekeren. Nu kan ik dat niet meer. En heb ik last van mijn darmen
Van buiten lijkt het dan of je heel relax bent, dus de lichaamstaal en uitstraling. Maar van binnen voel je je gespannen. Dus je ziet het niet aan de buitenkant.quote:Op maandag 13 december 2010 14:46 schreef mmascha het volgende:
[..]
Hmm, van buiten rustig maar van binnen misschien niet?
Ik kon me altijd overal heel erg druk om maken. Uren wakker liggen piekeren. Nu kan ik dat niet meer. En heb ik last van mijn darmen
Ik dacht dat ik het allemaal wel los kon laten maar het slaat misschien wel op mijn darmen. Niet meer wakker liggen 's nachts maar in plaats daarvan last van mijn darmen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:06 schreef IccceeeCold het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan waardoor je dat nu niet meer kunt? En dat laatste snap ik niet..
ik snap wel wat je bedoelt. Je klachten verplaatsen zich op een ander deel van je lichaam.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:19 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het allemaal wel los kon laten maar het slaat misschien wel op mijn darmen. Niet meer wakker liggen 's nachts maar in plaats daarvan last van mijn darmen.
Bedoel je IBS? Dat staat blijkbaar voor Irritable bowel syndrome (IBS or spastic colon)quote:Op donderdag 16 december 2010 18:02 schreef Pandora73 het volgende:
En IBD is inflammatory bowel disease en dat is weer een verzamelnaam voor ziekten zoals Colitis Ulcerosa en Ziekte van Crohn. Om het even lekker makkelijk te houden. En daarbij zit de S nog naast de D op het toetsenbord ook, dus als je maar één toets verkeerd tikt heb je het het over iets heel anders...
Nee, ik had het echt over IBD, zoals ik al zei staat dat voor Inflammatory Bowel Disease, oftewel "ontstekende ingewanden ziekte", oftewel ziekten als Crohn en CU.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:15 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Bedoel je IBS? Dat staat blijkbaar voor Irritable bowel syndrome (IBS or spastic colon)
Ziet u door de bomen het bos nog?? hahah![]()
Maar bedankt voor de uitleg!en ook Mmascha
Ik ga me even inlezen!
Dat IBS zei ik omdat je het had over dat de S naast de D zat op t toetsenbord.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:47 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Nee, ik had het echt over IBD, zoals ik al zei staat dat voor Inflammatory Bowel Disease, oftewel "ontstekende ingewanden ziekte", oftewel ziekten als Crohn en CU.
IBS = PDS = Spastische darm.
Drop is voor mij ook een grote boosdoener, dit terwijl ik dit vroeger gewoon kon verslinden. Ik drink gewoon altijd een flesje Yakult per dag en ik reageer gelukkig goed op melk. Ook is Chocolade en vetten niet goed voor mij maar als ik savonds verder niets heb pak ik gewoon een beetje. Vet kom je bijna niet onderuit zeker niet omdat ik ook nog een broer en 2 ouders heb die nergens last van hebben. Met buikpijn is te leven met diarree niet..quote:Op zondag 19 december 2010 14:14 schreef Pandora73 het volgende:
Ik denk dat hiervoor ongeveer hetzelfde geldt als voor mensen met Crohn/Colitis Ulcerosa: voedingsmiddelen die bij de ene patiënt prima werkent, kunnen voor de andere een regelrechte ramp zijn. Dus bijvoorbeeld pinda's. Ik had daar totaal geen last van, een jongen in de flat waar ik toen woonde, kon daar absoluut niet tegen. En hij had weer geen enkele probleem met drop, terwijl ik daar in slechte tijden grote problemen door krijg (en ik vind het zo lekker...)
Bij Crohn en Colitis geldt in ieder geval dat je zelf gewoon echt "door schade en schande" moet uitvinden waar je niet tegen kunt. En ik gok dat dat voor PDS tot op zekere hoogte ook geldt. En stress is natuurlijk voor niemand goed...
Ik heb net het tegenovergestelde. 's morgens soms 3x achter elkaar naar het toilet en de rest van de dag niet, behalve zo'n ongemakkelijk gevoel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zo erg is het bij mij niet, ik heb alleen megafiles als ik de verkeerde dingen eet. 5 dagen niet kunnen gaan is ooknietfijn.
Ik heb vaak na het avondeten klachten (krampen etc) en wat eigenlijk altijd werkt is een jointje roken. Misschien een noodoplossing maar wie weet geeft het enige verlichting (zowel mentaal als lichamelijk ontspannendquote:Op woensdag 30 april 2014 01:32 schreef Amnistia het volgende:
Zo even dit topic uit de grafkist getrokken! Heb zelf ook last van een spastische darm. Zondag en dinsdag avond naar de huisartsenpost in ziekenhuis geweest, maar het enige dat ik te horen kreeg was dat ik maar paracetamol moet vreten. Duspatal helpt niet en het voelt al 5 dagen alsof ik langzaam aan het doodgaan ben. Voel me dood moe, tyfus buikpijn wat naar mijn rug trekt en geen idee hoe ik moet zitten, liggen of kruipen. .
Das ook fijn vd huisartsenpost zeg...quote:Op woensdag 30 april 2014 01:32 schreef Amnistia het volgende:
Zo even dit topic uit de grafkist getrokken! Heb zelf ook last van een spastische darm. Zondag en dinsdag avond naar de huisartsenpost in ziekenhuis geweest, maar het enige dat ik te horen kreeg was dat ik maar paracetamol moet vreten. Duspatal helpt niet en het voelt al 5 dagen alsof ik langzaam aan het doodgaan ben. Voel me dood moe, tyfus buikpijn wat naar mijn rug trekt en geen idee hoe ik moet zitten, liggen of kruipen. .
Blowen doe ik niet meer, dus dat is geen optie helaas.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:21 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Ik heb vaak na het avondeten klachten (krampen etc) en wat eigenlijk altijd werkt is een jointje roken. Misschien een noodoplossing maar wie weet geeft het enige verlichting (zowel mentaal als lichamelijk ontspannend)
Ik zat niet verstopt, daarom vond ik het al zo raar dat ik zn buikpijn had.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Das ook fijn vd huisartsenpost zeg...
Als een kruik geprobeerd? je bekken iets kantelen bij het zitten, tegendruk geven door op je buik te gaan liggen? Is de eerste minuten niet fijn maar wil nog wel eens helpen bij mij...
En indien je het idee hebt dat je echt verstopt zit dan verkoopt de apotheek microlax laxeermiddel, dat is ook verre van fijn maar als je eenmaal naar de wc bent geweest....
Sterkte!
Ik heb vandaag voor het eerst in tijden weer last, maar mag ivm zwangerschap niks innemen dus zit ook met een kruik.
Had 10 tabletten meegekregen en mag er maar 2 per dag omdat ze langwerkend zijn. (12 uur)quote:
Lijkt me sowieso verstandig. Heb je verder geen diarree enzo of ook?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:18 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Had 10 tabletten meegekregen en mag er maar 2 per dag omdat ze langwerkend zijn. (12 uur)
6 mei komt mijn eigen huisarts weer terug van vakantie, en da vraag ik eeb verwijzing naar de mdl arts.
Het wisselt. Het punt is ook eeb beetje dat mijn vader colitus ulserosa heeft.. en bij hem begon het ook met de diagnose 'spastische darm'quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:18 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso verstandig. Heb je verder geen diarree enzo of ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |