Nou, wat ik heb is echt een heel groot hakblok aan 1 stuk.,..moet er niet aan denken 2 van die monsters te hebben. Vind dat ook zo'n gedoe.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Alleen flink heet water op de plank laten stromen is al voldoende, bleek hoort naar mijn mening niet thuis in de keuken, neem dan eventueel azijn of citroen, ook goed tegen luchtjes.
Het beste is om gewoon 2 planken te gebruiken, 1 voor vlees en 1 voor groenten.
Weer wat geleerdquote:Op zondag 5 maart 2006 13:44 schreef Euc- het volgende:
[..]
Jammer dat je niet meer reageerd, je was zo zeker van je zaak
Ik heb het even nagekeken (soms heb je gewoon dingen in je hoofd die niet kloppen) en dit vond ik:quote:Op zondag 5 maart 2006 22:29 schreef Euc- het volgende:
Bij alle groene groenten die je kookt juist wel zout toevoegen, dan behouden ze hun groene kleur en worden ze lekker knapperig (in het geval van sperziebonen)
quote:Zout, suiker en zure ingrediënten zoals tomaten kunnen sperziebonen een harde beet geven en moeten pas aan het eind van het bereiden worden toegevoegd.
quote:Tip: voor zachte malse boontjes zout toevoegen voordat het kookt, wilt u liever knapperige boontjes dan het zout pas toevoegen na het afgieten
Zonde van het water.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:34 schreef Euc- het volgende:
Er is ook een reden dat je ogen tranen bij het ui snipperen, het goedje dat uit de ui komt gaat naar de dichstbijzijnste waterbron, dit is meestal het tranenreservoir, als je dus bij een kraan gaat staan snijden, gaat het daarheen en heb jij er geen last van.
Klopt. Heeft een bepaalde naam overigens die planken. Is zwaar en dik wit plastic.quote:Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef Euc- het volgende:
nee, zijn hele dikke planken, nog nooit ergens anders gezien dan bij een horeca groothandel, of bij die designer kookshops voor veel te veel geld.
en een broodbakker voor je broodquote:Op maandag 6 maart 2006 11:11 schreef Gio het volgende:
Over rijst koken: koop een rijstkoker. Het is zo veel simpeler dan een in een pan koken, en het mislukt (bijna) nooit.
Ik kreeg van mijn slager de tip om eerst voor te spoelen met koud water en vervolgens met heet water. Dit ivm de eiwitten die anders stollen op de plank en moeilijker zijn te verwijderen. naspoelen met Schoonmaakzijn lijkt me idd beter dan chloor.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Alleen flink heet water op de plank laten stromen is al voldoende, bleek hoort naar mijn mening niet thuis in de keuken, neem dan eventueel azijn of citroen, ook goed tegen luchtjes.
Het beste is om gewoon 2 planken te gebruiken, 1 voor vlees en 1 voor groenten.
Ik heb inderdaad een broodbakmachine als ik eens wat brood wil maken dat je niet bij de bakker kunt kopen, de magic bullet is waardeloos, en ik heb vele verschillende messen voor het verschillende snijwerk.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
en een broodbakker voor je brood
de magic bullet voor sauzen
de bla bla voor t snijden etc
wordt koken zoveel makkelijker en leuker van
En om basilicum of gedroogde tomaatjes in stukjes te knippen!quote:Op maandag 6 maart 2006 12:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een schaar is ook bijzonder handig om de vinnen van een platvis af te knippen.
En om brood mee te " snijden" of de korstjes eraf te halen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een schaar is ook bijzonder handig om de vinnen van een platvis af te knippen.
als je de uien bewaart in de koelkast heb je ook geen last van tranende ogen tijdens het snijden, bij koude ui komt er minder van het goedje vrij.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:34 schreef Euc- het volgende:
Er is ook een reden dat je ogen tranen bij het ui snipperen, het goedje dat uit de ui komt gaat naar de dichstbijzijnste waterbron, dit is meestal het tranenreservoir, als je dus bij een kraan gaat staan snijden, gaat het daarheen en heb jij er geen last van.
En toch staat in de boeken van Auguste Escoffier en Eugene Pauli dat je juist wel zout moet toevoegen, dit staat tevens in de SVH boeken die ik voor school heb.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken (soms heb je gewoon dingen in je hoofd die niet kloppen) en dit vond ik:
[..]
[..]
Zie alhier voor de manier om rijst te koken. Doodsimpel, geen geklooi en ik vind het echt heel erg knap als je het laat mislukken.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:52 schreef Gio het volgende:
...
Als ik dan de keuze heb tussen rondkutten met een pan kokend water en (buideltjes) rijst, met de hele tijd op de tijd letten, afgieten etc, of een rijstkoker waar ik alles ingooi en niet meer naar hoef om te kijken (en het nog warmhoud ook), dan is de keuze voor mij snel genoeg gemaakt.
...
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Syrena het volgende:
Kipfilet in stukjes knippen met een schaargaat stukken sneller dan met een mes (botte klotedingen die we thuis hebben) en je kunt beter die vieze witte strengen eruitknippen. Idem voor de pizza. Oja, na het kipknippen gaat de schaar meteen mee in een rondje vaatwasser.
Tip 2: meer dan 1 schaar kopen dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |