abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35759987
Werkbanken is anders, die kan niet zomaar door de vaatwasser doen.
Bij de VWA is het zo, als je er mee begint moet je het volhouden anders ben je de lul.
Temperatuur registratie is officeel nog niet verplicht, ben je echter begonnen dan moet je voortzetten. Zo ook snijplanken. Maar dat zullen ze vast niet bevestigen
pi_35760334
Schaf een (hoge druk)stoomoven aan

maandag 6 maart 2006 @ 00:10:27 #78
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35760870
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:52 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Alleen flink heet water op de plank laten stromen is al voldoende, bleek hoort naar mijn mening niet thuis in de keuken, neem dan eventueel azijn of citroen, ook goed tegen luchtjes.

Het beste is om gewoon 2 planken te gebruiken, 1 voor vlees en 1 voor groenten.
Nou, wat ik heb is echt een heel groot hakblok aan 1 stuk.,..moet er niet aan denken 2 van die monsters te hebben. Vind dat ook zo'n gedoe.
Werkt prima zo..nogmaals, nog nooit iemand ziek gemaakt of zelf ziek geworden. Hygiene zit 'm in je handelingen, niet in het materiaal van je plank of blok.

Chloor gebruik ik juist veel in de keuken...gewoon om te boel te ontsmetten. Uiteraard goed verdunt en nagespoeld met water.
Ik voel me daar gewoon prettig bij en vind het ook prettig fris ruiken
  maandag 6 maart 2006 @ 00:11:16 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35760890
Oh ja..thee aanslag op je witte porselein verdwijnt ook als sneeuw voor de zon als je het eerst met chloor wast. Dan goed uitspoelen met water en het is blinkend wit
  maandag 6 maart 2006 @ 00:57:53 #80
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_35761860
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:44 schreef Euc- het volgende:

[..]

Jammer dat je niet meer reageerd, je was zo zeker van je zaak
Weer wat geleerd
Al vind ik het wel typische regelgeving. Zijn dat dan van diezelfde snel snipperende plastic planken die je bij de Blokker kunt halen?
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  maandag 6 maart 2006 @ 01:15:01 #81
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_35762149
nee, zijn hele dikke planken, nog nooit ergens anders gezien dan bij een horeca groothandel, of bij die designer kookshops voor veel te veel geld.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_35764477
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:29 schreef Euc- het volgende:

Bij alle groene groenten die je kookt juist wel zout toevoegen, dan behouden ze hun groene kleur en worden ze lekker knapperig (in het geval van sperziebonen)
Ik heb het even nagekeken (soms heb je gewoon dingen in je hoofd die niet kloppen) en dit vond ik:
quote:
Zout, suiker en zure ingrediënten zoals tomaten kunnen sperziebonen een harde beet geven en moeten pas aan het eind van het bereiden worden toegevoegd.
quote:
Tip: voor zachte malse boontjes zout toevoegen voordat het kookt, wilt u liever knapperige boontjes dan het zout pas toevoegen na het afgieten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35764858
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:34 schreef Euc- het volgende:
Er is ook een reden dat je ogen tranen bij het ui snipperen, het goedje dat uit de ui komt gaat naar de dichstbijzijnste waterbron, dit is meestal het tranenreservoir, als je dus bij een kraan gaat staan snijden, gaat het daarheen en heb jij er geen last van.
Zonde van het water.
pi_35764876
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef Euc- het volgende:
nee, zijn hele dikke planken, nog nooit ergens anders gezien dan bij een horeca groothandel, of bij die designer kookshops voor veel te veel geld.
Klopt. Heeft een bepaalde naam overigens die planken. Is zwaar en dik wit plastic.

We hebben ze thuis ook, daar mijn vader in de keuken/badkamer handel zit.
pi_35767483
Over rijst koken: koop een rijstkoker. Het is zo veel simpeler dan een in een pan koken, en het mislukt (bijna) nooit.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:42:54 #86
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_35768505
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:11 schreef Gio het volgende:
Over rijst koken: koop een rijstkoker. Het is zo veel simpeler dan een in een pan koken, en het mislukt (bijna) nooit.
en een broodbakker voor je brood
de magic bullet voor sauzen
de bla bla voor t snijden etc
wordt koken zoveel makkelijker en leuker van
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_35768697
en een mosselpan voor je mosselen

(onzin hoor, maar ik zag dat Erosjuhhh dat belangrijke keukengerei had vergeten)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2006 @ 12:00:55 #88
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_35769116
en een koekenpan om koeken in te bakken.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_35769436
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:52 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Alleen flink heet water op de plank laten stromen is al voldoende, bleek hoort naar mijn mening niet thuis in de keuken, neem dan eventueel azijn of citroen, ook goed tegen luchtjes.

Het beste is om gewoon 2 planken te gebruiken, 1 voor vlees en 1 voor groenten.
Ik kreeg van mijn slager de tip om eerst voor te spoelen met koud water en vervolgens met heet water. Dit ivm de eiwitten die anders stollen op de plank en moeilijker zijn te verwijderen. naspoelen met Schoonmaakzijn lijkt me idd beter dan chloor.
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
pi_35769455
Kipfilet in stukjes knippen met een schaar gaat stukken sneller dan met een mes (botte klotedingen die we thuis hebben) en je kunt beter die vieze witte strengen eruitknippen. Idem voor de pizza. Oja, na het kipknippen gaat de schaar meteen mee in een rondje vaatwasser.

Tip 2: meer dan 1 schaar kopen dus.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 6 maart 2006 @ 12:19:38 #91
120482 mirugai
very fishy
pi_35769767
Die rijstkoker tip is een goede tip hoor. Zou zelf niet meer zonder zo'n ding kunnen.

Over die dikke horeca snijplanken: wat is dik? Ik ken allleen die haccp goedgekeurde planken van ong. 12 mm dikte. Bedoelen jullie die?
Zag laatst in de Hanos een grote dikke (ong. 4 cm) houten snijplank met een grote sticker erop dat het haccp goedgekeurd was.
pi_35770183
Een schaar is ook bijzonder handig om de vinnen van een platvis af te knippen.
pi_35770839
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:42 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

en een broodbakker voor je brood
de magic bullet voor sauzen
de bla bla voor t snijden etc
wordt koken zoveel makkelijker en leuker van
Ik heb inderdaad een broodbakmachine als ik eens wat brood wil maken dat je niet bij de bakker kunt kopen, de magic bullet is waardeloos, en ik heb vele verschillende messen voor het verschillende snijwerk.

Ik wil gewoon graag dat mijn eten zo goed en lekker mogelijk wordt en zal gebruik maken van de middelen die mij daartoe in staat stellen

Als ik dan de keuze heb tussen rondkutten met een pan kokend water en (buideltjes) rijst, met de hele tijd op de tijd letten, afgieten etc, of een rijstkoker waar ik alles ingooi en niet meer naar hoef om te kijken (en het nog warmhoud ook), dan is de keuze voor mij snel genoeg gemaakt.

Maar meningen verschillen natuurlijk (zie de snijplanken discussie)
pi_35771196
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En om basilicum of gedroogde tomaatjes in stukjes te knippen!

(Wel eerst schoonmaken .)
pi_35772513
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En om brood mee te " snijden" of de korstjes eraf te halen.

Groente in de rijstkoker???
Ik heb geen rijstkoker maar kan dat?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:46:40 #96
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_35772557
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:34 schreef Euc- het volgende:
Er is ook een reden dat je ogen tranen bij het ui snipperen, het goedje dat uit de ui komt gaat naar de dichstbijzijnste waterbron, dit is meestal het tranenreservoir, als je dus bij een kraan gaat staan snijden, gaat het daarheen en heb jij er geen last van.
als je de uien bewaart in de koelkast heb je ook geen last van tranende ogen tijdens het snijden, bij koude ui komt er minder van het goedje vrij.
  maandag 6 maart 2006 @ 14:19:29 #97
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_35773563
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het even nagekeken (soms heb je gewoon dingen in je hoofd die niet kloppen) en dit vond ik:
[..]

[..]
En toch staat in de boeken van Auguste Escoffier en Eugene Pauli dat je juist wel zout moet toevoegen, dit staat tevens in de SVH boeken die ik voor school heb.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_35779051
Je kan altijd boontjes in twee pannetjes koken, één met en één zonder zout en dan kijken wat lekkerder is (echt iets voor mij om uit te proberen )
pi_35779895
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:52 schreef Gio het volgende:
...
Als ik dan de keuze heb tussen rondkutten met een pan kokend water en (buideltjes) rijst, met de hele tijd op de tijd letten, afgieten etc, of een rijstkoker waar ik alles ingooi en niet meer naar hoef om te kijken (en het nog warmhoud ook), dan is de keuze voor mij snel genoeg gemaakt.
...
Zie alhier voor de manier om rijst te koken. Doodsimpel, geen geklooi en ik vind het echt heel erg knap als je het laat mislukken.

Warmhouden zei je? Een royale theemuts over een pan rijst gaat heel erg goed.
  maandag 6 maart 2006 @ 17:49:04 #100
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_35780511
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Syrena het volgende:
Kipfilet in stukjes knippen met een schaar gaat stukken sneller dan met een mes (botte klotedingen die we thuis hebben) en je kunt beter die vieze witte strengen eruitknippen. Idem voor de pizza. Oja, na het kipknippen gaat de schaar meteen mee in een rondje vaatwasser.

Tip 2: meer dan 1 schaar kopen dus.

en je kunt ook heel makelijk korstjes van voorgesneden plakjes kaas er mee van de kaas afknippen; knipkaas... (* Whiskers is lui...)
andere tip, pannen met glazen doorkijkdeksel. Kun je zien wanneer het water kookt enzo.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')