quote:Foto's :: Red Bull en STR presenteren samen bolide
donderdag 9 maart 2006 om 21:27 - Vanavond hebben de beide Red Bull teams, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso, samen hun nieuwe bolides gepresenteerd aan het publiek. Zij deden dit tijdens een, niet bepaald bescheiden feestje, op een privé eiland. De mannen uit Oostenrijk trakteerden hun gasten op een spetterende show waarbij een hoofdrol was weggelegd voor hun zes coureurs en natuurlijk de Red Bull Racing RB2 en de Scuderia Toro Rosso STR1.
Het eerste wat opviel, behalve de show die onder andere een zwevende F1-auto met zich meebracht, was de kleurstelling van de STR-bolide. Het team had eerder al losgelaten dat deze spectaculair zou zijn, maar een enorme rode stier op de achterkant van de auto hadden waarschijnlijk weinigen verwacht. De Red Bull racing bolides zullen gewoon met dezelfde kleurstelling rijden als vorig jaar.
Beide auto’s zijn echter wel duidelijk familie van elkaar. Niet alleen lijken zij sowieso veel op elkaar, ook de kleurstellingen komen duidelijk overeen. Red Bull wil hiermee duidelijk maken dat beide teams tot de Red Bull familie behoren maar dat ze toch tegenstanders van elkaar zijn.
Over de bolides en hun verwachtingen hadden de heren coureurs weinig te melden. Zij waren meer bezig met de spectaculaire show die hun team had opgevoerd. “Ik ben hier nieuw, maar ik ben al eerder op Red Bull feestjes geweest en ze maken hier hun reputatie helemaal waar”, aldus de derde coureur van Red Bull, Robert Doornbos.
“Wow, de auto ziet er fantastisch uit, maar om eerlijk te zijn ben ik meer onder de indruk van de mooie vrouwen hier”, vulde STR-coureur Neel Jani aan. Vitantonio Liuzzi, inmiddels een Red Bull veteraan, was wat minder onder de indruk; “Hey, het is Red Bull, natuurlijk is het een fantastisch feest. Maar ik ga vroeg naar bed want ik heb morgen nog genoeg te doen.”
bronquote:Last minute wijziging door FIADe FIA heeft na overleg en met toestemming van alle elf Formule 1 teams het reglement voor de kwalificatie gewijzigd. Vanaf nu geld dat als een coureur in een van de drie kwalificatie sessies met zijn auto op het circuit tot stilstand komt, hij van verdere deelname is uitgesloten. Theoretisch gezien zou een coureur na een technisch probleem of na een eigen fout, tijdens de vijf minuten durende pauze zijn auto terug kunnen laten brengen naar de pits om later, mits zijn gereden tijd goed genoeg was, weer deel te kunnen nemen aan de kwalificatie.
Het probleem is echter dat niet op alle circuits door de infrastructuur een transport naar de pits mogelijk is, waardoor een coureur in de uitzonderingsgevallen, niet meer aan de kwalificatie deel kan nemen. Om misverstanden te voorkomen en dergelijke onregelmatigheden van te voren uit te sluiten is nu besloten dat iedere auto die op het circuit tot stilstand komt, meteen naar het Parc Fermé wordt gebracht. Hier zullen ook de bolides die wel met succes aan de kwalificatie voor de eerste tien startplaatsen hebben deelgenomen, worden geparkeerd.
Concreet betekend dit dat een coureur die in het tweede gedeelte van de kwalificatie een van de tien snelste tijden heeft gereden en zich zo bij de laatste tien heeft geplaatst die de strijd om de pole position mogen aangaan, niet meer aan de laatste kwalificatie sessie mag deelnemen, maar automatisch als tiende op de startlijst wordt geplaatst. Helaas betekent dit ook dat de snelste rijder van de eerste twee kwalificatie sessies eieren voor zijn geld zal kiezen en de laatste sessie met de nodige voorzichtigheid zal rijden, waardoor het spektakel er voor de fans onder zal lijden.
Scott Speed had gelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:48 schreef HPoi het volgende:
http://www.btg-media.com/1.jpg
STR Wallpaper
Hoelaat begint de vrije trainingen...nou een 1 uur eerder of 1 uur later dan aangegeven staat op formula1.comquote:Op vrijdag 10 maart 2006 07:26 schreef Tarado het volgende:
Misschien al bij velen bekend maar voor degenen die de trainingstijden live willen volgen is dit misschien een leuke link; http://www.formula1.com/race/livetiming/751.html
Ik zeg misschien omdat ik het zelf over anderhalf uur ook voor het eerst ga uitproberen.
Het functioneert![]()
12.00 uur lokale tijd begint Practise 2.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hoelaat begint de vrije trainingen...nou een 1 uur eerder of 1 uur later dan aangegeven staat op formula1.com
Friday 10 Mar 2006
11:00 - 12:00 Practice 1
14:00 - 15:00 Practice 2
Ow thnxquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
12.00 uur lokale tijd begint Practise 2.
Onderaan de TimeTable pagina van formula1.com zit een "Convert to local time" knop
Net begonnen dusquote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat zijn STR en RBR razendsnel. Liuzzi zet net de tweede tijd neer, 0.165 achter Alonso.
Oh, en er is alweer een Mercedes gesneuveld.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:44 schreef Borkydude het volgende:
http://www.formula1.com/race/photographs/751/Friday/85677.html
De stier goed te zien...
*Gilt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:17 schreef WEST het volgende:
wie trouwens Hi-res photos van Torro Rosso wil hebben moet maar even een gil geven.![]()
Gil!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:17 schreef WEST het volgende:
wie trouwens Hi-res photos van Torro Rosso wil hebben moet maar even een gil geven.![]()
*schreeuwt zun longen uit zun lijfquote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:17 schreef WEST het volgende:
wie trouwens Hi-res photos van Torro Rosso wil hebben moet maar even een gil geven.![]()
ik ook niet hoor, de Mac vind ik het mooiste dit seizoen, maar met zo'n KEEP ON WALKING op de zijkant vraag je er wel omquote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:14 schreef PogueMahone het volgende:
ik vind de torro rosso niet zo mooi
bronquote:Albers of Doornbos, de betere deal?
Opnieuw twee Nederlanders in de Formule1, maar wie heeft nu eigenlijk de betere deal? Is het Christijan Albers die mee mag strijden voor de racewinst achteraan en begeleid wordt door een Roemeen en een paar ingenieurs die Midland als opstapje naar de F1 zien of Robert Doornbos die enkel op vrijdag mag testen maar wel begeleid wordt door Adrian Newey en Gerhard Berger.
Ik ga alvast mijn gok geven: Doornbos komt beter uit dit jaar dan hij er aan begonnen is. Ook al betaalde hij evenveel of meer voor zijn stoeltje (ik zou echt niet weten hoeveel eerlijk gezegd). Hij zit in een team met geld en mensen die voor Formule1 titels hebben gestreden in de jaren negentig. Een team dat een duidelijk doel voor ogen heeft en op korte termijn wil strijden voor de winst.
Albers is van Minardi naar Midland "de trap opgestapt". Minardi is ondertussen verdwenen en in de handen van, jawel Red Bull, terecht gekomen. Het leek een logische overstap toen, maar ondertussen sluit hij wel de grid af. Goed, Albers fans zullen me waarschijnlijk Super Aguri aansmeren, maar het nieuwste F1 team rijdt rond in een wagen van 2002 en heeft tussen zijn twee rijders net iets meer dan een race afstand afgelegd.
Als we dan de tijden na twee sessies bekijken van vandaag, zien we Doornbos op een zevende plek prijken, op iets minder dan een seconde van Michael Schumacher en ruim voor Christian Klien in een andere Red Bull. Albers kon wonderbaarlijk Takuma Sato’s Super Aguri op één seconde en twee tienden van zich houden. Tijdens de eerste sessie stond hij veertiende, maar toen hebben tien wagens geen tijd neergezet.
Racen in het achterpak, of testen vooraan. Wie heeft de betere deal gesloten?
In VT2 was Doornbos een goed stuk sneller dan Klienquote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:51 schreef Vitalogy het volgende:
Doornbos is niet sneller dan Klien dus ik denk niet dat hij er wat mee gaat opschieten.
Albers nog maar 2,6 seconden achter de top...maar nog wel 17e.
Hopelijk kunnen ze nog wat vinden voor de kwalificatie.
Kijk naar het aantal laps en zeg mij nog eens dat dat een kwalificatierun wasquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:03 schreef Vitalogy het volgende:
Omdat hij een kwalificatie simulatie deed.![]()
Klien is nu sneller dan Coiulthard. Dus Doornbos is sneller dan Coulthard?
Of is dat niet de logica die je hanteert.
quote:In de tweede vrije trainingssessie mocht Doornbos onder andere ook een kwalificatiesimulatie doen. De Rotterdammer voelde zich klaarblijkelijk in zijn element en eindigde met een tijd van 1:32.926 knap als zevende, zowel Coulthard als Klien achter zich latend.
Ik heb 'm na die snelle lap niet naar binnen zien komenquote:
Fuel-strategy is the key, as alwaysquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:22 schreef Vitalogy het volgende:
We zullen dat dan vanmiddag zien lijkt me.
Persoonlijk lijkt me een krappe 1.32 voor een kwalificatietijd niet bijster snel.
Dan had 'ie dik twee seconden sneller moeten rijdenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:16 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel geslaagd.
Van Albers vond ik slecht. Naar mijn idee had hij hier kans om bij de beste 16 te komen en dat liet ie liggen. Maar goed, hij begrijpt het formaat nog niet natuurlijk.
Tof hoe dicht het bij elkaar zit. Schumi en Massa iets beter nu, maar is dat morgen ook zo?
Speed had 1:33.995. Albers had 1:35.724. Dus hij had inderdaad iets minder als 2 seconden sneller moeten rijden om Speed voorbij te gaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:48 schreef Vitalogy het volgende:
Dik twee seconden? Cutoff was op dat moment 1.33.7?
Volgens mij niet hoor.
Albers 1'35.724, Speed 1'33.995quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:48 schreef Vitalogy het volgende:
Dik twee seconden? Cutoff was op dat moment 1.33.7?
Volgens mij niet hoor.
bronquote:Ontwikkeling SA06 vertraagd
zaterdag 11 maart 2006 om 14:20 - Super Aguri rijdt momenteel met een Arrows A23 uit 2002, de auto, omgedoopt tot SA05, is echter wel helemaal omgebouwd naar 2006-normen. Volgens de staf van Aguri zou de nieuwe auto, de SA06, tijdens de Grand Prix van San Marino, op het circuit van Imola, ingezet worden.
Nu blijkt echter dat er niet genoeg tijd is om de auto voor Imola af te krijgen. Het team heeft verteld tegen GrandPrix.com dat de ontwikkeling van de SA05 te veel tijd gekost heeft, en dat betekent dat de ontwikkeling van de nieuwe auto op een laag pitje is gekomen. Het nieuwe chassis zal dus pas later in het Europese seizoen debuteren.
De races komen allemaal snel achter elkaar, tussen Imola en Spanje zitten slechts 21 dagen, en ook zit de Europese grand prix op de Nürburgring er nog tussenin. Hierdoor zal Aguri hoogstwaarschijnlijk pas hun auto presenteren vlak voor de Monegaskische grand prix. Dat is echter niet de beste plek om een auto te laten debuteren. Daarom lijkt de kans groot dat wanneer ook de race op de Nürburgring met de SA05 verreden zal worden, de SA06 misschien pas zijn levenslicht zal zien tijdens de Britse grand prix, in juni.
Op dit moment weet het Super Aguri-team niet wanneer de nieuwe auto klaar zal komen.
Massa geeft dan "the bird" gezien Shumi en Massa (en de rest) 0 punten hebben en het onzin is één coureur voor te trekken. Massa heeft laten zien dat hij even snel, zoniet sneller, is als Shumi. Die twee gaan beiden voluit.quote:Op zondag 12 maart 2006 02:32 schreef Tarado het volgende:
Ik ben wel een beetje bang voor Ferrari's taktiek voor de race in die zin dat ze Massa de boel op laten houden en Schumacher van het veld weg laten rijden, Ferrari zal eerder moeten tanken dan Renault en Honda neem ik aan.
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op zondag 12 maart 2006 09:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Massa geeft dan "the bird" gezien Shumi en Massa (en de rest) 0 punten hebben en het onzin is één coureur voor te trekken. Massa heeft laten zien dat hij even snel, zoniet sneller, is als Shumi. Die twee gaan beiden voluit.
quote:Op zondag 12 maart 2006 12:14 schreef Borkydude het volgende:
Schumacher is echt een smerige Duitser dat hij het lef heeft om Senna's record te verbreken. Totaal geen respect voor legendes die vent.
Dude.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:14 schreef Borkydude het volgende:
Schumacher is echt een smerige Duitser dat hij het lef heeft om Senna's record te verbreken. Totaal geen respect voor legendes die vent.
quote:Op zondag 12 maart 2006 12:14 schreef Borkydude het volgende:
Schumacher is echt een smerige Duitser dat hij het lef heeft om Senna's record te verbreken. Totaal geen respect voor legendes die vent.
Tijdens de post-race interviewsquote:Op zondag 12 maart 2006 16:27 schreef Tarado het volgende:
Ik heb genoten van de race en vooral van de houding van Schumacher na de race , zo blij met de 2de plaats, het plezier straalt er vanaf. Dit wordt een heel leuk seizoen.
Ik hoop dat Borkydude een grapje maakte, zoniet dan moet hij maar een keertje in de spiegel kijken alvorens over respect te schrijven.
Oeioeioei ... ik hoop niet dat dit letterlijk is overgenomenquote:Veel problemen bij Midland
Tiago Monteiro:
“Het was geen makkelijk weekend. De wagen was niet aangepast voor mij dus het was onwijs moeilijk om te rijden, maar ik moest gefocust blijven op de race en zo hard pushen als ik maar kon om de wagen over de finish te krijgen. We hadden problemen, maar dat hoort erbij. Laten we hopen dat we alle slechte dingen kunnen achterlaten in Bahrein en dat we beter scoren in de rest van het seizoen. De wagen is sneller dan vorig jaar, maar nog niet snel genoeg.”
Christijan Albers:
“Het is een schande dat ik niet heb kunnen meedoen. We waren meer data aan het verzamelen voor in Maleisië. Het is zeer spijtig, omdat we dat probleem nog nooit eerder meegemaakt hadden. Dit zorgt alleen maar voor meer frustraties en ik ben zeker dat we meer vermogen hadden dan in de kwalificaties. Voor de rest denk ik dat het een redelijke race was.”
misschien zat er een stukje van granaatappel in ofzo... schijnt sowieso dat het "champagne" in bahrein nogal vies smaakt en erg plakkerig isquote:Op zondag 12 maart 2006 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tijdens de post-race interviews![]()
Shumacher keek echt vol genot naar Alonso ... zo van "Ja gozer ... dit jaar gaan jij en ik strijden om die titel". Dit wordt misschien wel Shumi's spannendste jaar ooit!
En ik weet niet of het iemand is opgevallen dat Shumi gruitig zat te drinken van z'n glas van rood spul, bijschonk, iets uit z'n glas viste met z'n pink, 't effe snel analyseerde en vervolgens geen slok meer heeft genomen?... *proest*
bronnetjequote:Motorwissels weer issue komende race
De motorreglementen gaan vanaf komend weekend weer parten spelen tijdens de kwalificatie, want verschillende coureurs wisten al een motor op te blazen tijdens afgelopen weekend en zullen dus tijdens de komende kwalificatie 10 plaatsen terug gezet gaat worden op de grid.
Als eerste moest Tiago Monteiro tien plaatsen terug, ook Christijan Albers zal 10 plaatsen terug gaan op de startopstelling. Dan hebben we nog Jacques Villeneuve die zijn motor opblies tijdens de Grand Prix, máár nu komt het, hij hoeft níet 10 plaatsen terug. Oh? En hoe kan dat dan hoor ik jullie vragen?
Artikel 87 van het reglement van de FIA schrijft het volgende voor:
Iedere rijder mag niet meer dan 1 motor voor 2 achtereenvolgende evenementen gebruiken waarin een team deelneemt. Als een coureur een nieuwe motor krijgt voor het eind van de kwalificatie sessie dan zal hij hetzelfde evenement nog 10 plaatsen terug gezet worden op de grid, ook ná de kwalificatie geldt dit. Als een coureur zijn race niet uit kan rijden zal de motor daarin moeten blijven zitten tot het einde van de volgende race. Een rijder die buiten zijn schuld om de race niet kan finishen zal de volgende race zonder sanctie aan de start mogen verschijnen met een nieuwe motor.
Daarmee heeft de Canadees dus ontzettend geluk. Iemand die minder geluk heeft is David Coulthard, want hij zette zijn wagen met een opgeblazen motor aan de kant in de uitloopronde, en daarmee valt hij dus niet onder bovenstaande regeling. Hij zal dus ook 10 plaatsen naar achter gezet gaan worden tijdens komend weekend.
Sterf zwijnquote:Op zondag 12 maart 2006 12:14 schreef Borkydude het volgende:
Schumacher is echt een smerige Duitser dat hij het lef heeft om Senna's record te verbreken. Totaal geen respect voor legendes die vent.
Kut voor Dave.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bronnetje
Managers opgeletik snap het trouwens niet
wat lul je?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:00 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Sukkel, je weet geeneens de voornaam van Senna, en dan komen praten. Tss
Ik betwijfel het ... met rally en F1 zal Alonso aardig z'n mannetje kunnen staan en gezien het een Spanjool is geloof ik ook wel dat hij plenty ervaring heeft met een tweewieler.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Die Alonso gaat er dan duidelijk hard aan!... Mooi!
bron : http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=112200quote:Massa wisselt motor - 15 maart 2006
Behalve David Coulthard zal ook Felipe Massa tien plaatsen terug worden gezet op de grid in Maleisië komend weekend. Het Ferrari team heeft besloten dat ze de motor van Massa zullen gaan wisselen voor aanvang van het Grand Prix weekend.
Zoals na iedere race onderzoekt het team de motor van de rijders. Omdat deze twee races mee moet gaan en de Grand Prix van Maleisië een hele zware is werd besloten om die van Massa uit voorzorg te vervangen. De motor van Michael Schumacher kan de komende Grand Prix het nog wel volhouden.
In een wagen van (bijvoorbeeld) vorig jaar die in privé bezit is dan?quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:20 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zie dit alleen nooit gebeuren... Ferrari laat Rossi niet in een Renault rijden en Renault laat Alonso niet in een Ferrari rijden. En met twee verschillende auto's is het al geen eerlijke strijd.
Ook niet. Die gasten hebben allemaal contracten waarin staat dat ze niks spannends mogen doen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In een wagen van (bijvoorbeeld) vorig jaar die in privé bezit is dan?
Ja, net zoals wintersporten enzo, doen ze ook noooooitquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ook niet. Die gasten hebben allemaal contracten waarin staat dat ze niks spannends mogen doen.
En waarom zou Ferrari Rossi niet in een Renault laten rijden?quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:20 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zie dit alleen nooit gebeuren... Ferrari laat Rossi niet in een Renault rijden en Renault laat Alonso niet in een Ferrari rijden. En met twee verschillende auto's is het al geen eerlijke strijd.
Marlboro is the keyquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:08 schreef Atreidez het volgende:
Rossi kan wel in een Renault, hij staat toch niet onder contract bij FerrariOf Flavio Alonso op een motor op racesnelheid zou laten rijden is een ander verhaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |