Als het mijn partij was geweest, was ik woedend geweest.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:05 schreef JimmyJames het volgende:
GroenLinks doet aan partijpolitieke spelletjes, so what?
quote:De verontwaardiging binnen het campagneteam is dan ook groot als het GroenLinks Magazine toch tegenstanders van de Grondwet aan het woord laat, en 'zelfs SP'er Erik Meijer een podium geeft'.
wat is er zo laakbaar ...quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als het mijn partij was geweest, was ik woedend geweest.
quote:Succesvoller is de bemoeienis met de Referendumwijzer van het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP). Dit door het ministerie van Binnenlandse Zaken gefinancierde instrument wordt als een neutrale kieswijzer gepresenteerd. In de praktijk blijkt het een van de meest effectieve onderdelen van de ja-campagne. Hoe je de wijzer ook invult, het lijkt vrijwel onmogelijk om niet een positief stemadvies te krijgen.
Ik zit nu ruim 25 jaar in de politiek. Zelfs in de gemeenteraad van een middelgrote stad. Ik respecteer overtuigingen. Groen Links overtuigt nooit.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik was al bang dat je om een foto van mijn borsten zou gaan vragen.![]()
Ik had GroenLinks me wat integerder voorgesteld.
Dat is óók gewoon een mening van die man. de voorzitter van een comitee tegen de grondwet ... het lijkt er nu nogal op alsof hij dat uit dat GroenLinks rapport haalt, maar het is enkel zijn mening over hoe die stemwijzer is opgezet...quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef pberends het volgende:
Dat ze een triest vuil spelletje spelen in hun eigen organisatie moeten ze zelf maar weten. Dit is veel erger:
[..]![]()
![]()
.
Ik wil er in meegaan dat de bron wellicht niet objectief is - wat mij betreft maakt GroenLinks morgen dat rapport openbaar, dan weet iederéén waar hij aan toe is.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef RM-rf het volgende:
een bekende beschuldiging die meermaals geuit is... overigens hebben tegenbewegingen zelf 'stemwijzers' opgezet, die weer bij de meeste stemmers telkens een negatief advies gaf....
met subsidie van de Referendumcommissie (Eurodusnie bv.)
Als die stemwijzer zo bevooroordeeld was ten gunste van het 'ja'-kamp, dan begrijp ik niet waarom uiteindelijk meer dan 60% tegen de Grondwet heeft gestemd.quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:55 schreef Floripas het volgende:
Maar dit gaat te ver. Die stemwijzer van de officiele site wordt door veel mensen gezien als een soort "bindend stemadvies". Als die bevooroordeeld is, dan kun je nog zoveel tegenstemweijzers maken, ze hebben echt die impact niet. En dat geld dat ze ervoor kregen, dat kregen de voorstanders ook.
De stemwijzer is van een stichting, stichting Publiek en Politiek .... een volledig objectieve stemwijzer is onmogelijk, het is onzinnig op voorhand een stemwijzer te gaan maken die gemiddeld 50% voor en 50% tegen geeft ... men heeft gewoon een aantal stellingen neergezet en aan de hand van de mening van mensen erover een 'advies' gegeven... dat is een advies.. niks meer en niks minder ...quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:55 schreef Floripas het volgende:
Maar dit gaat te ver. Die stemwijzer van de officiele site wordt door veel mensen gezien als een soort "bindend stemadvies". Als die bevooroordeeld is, dan kun je nog zoveel tegenstemweijzers maken, ze hebben echt die impact niet. En dat geld dat ze ervoor kregen, dat kregen de voorstanders ook.
Dat stukje, absoluut onwaar, doet behoorlijk afbreuk aan de rest van het verhaal. Het was zeker niet zo erg als de stemwijzer afkomstig van het clubje van de auteur, waar je een negatief advies kreeg als je toch voor meer dan 50% eens was met de grondwet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:51 schreef pberends het volgende:
Dat ze een triest vuil spelletje spelen in hun eigen organisatie moeten ze zelf maar weten. Dit is veel erger:
[..]![]()
![]()
.
Ik krijg bij diens stemwijzer het advies me actief te gaan inzetten voor de tegen-campagne tegen het Grondwet-voorstelquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat stukje, absoluut onwaar, doet behoorlijk afbreuk aan de rest van het verhaal. Het was zeker niet zo erg als de stemwijzer afkomstig van het clubje van de auteur, waar je een negatief advies kreeg als je toch voor meer dan 50% eens was met de grondwet.
Ja klopt, die heb ik toentertijd ook ingevuld. Dan kreeg je als advies:quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat stukje, absoluut onwaar, doet behoorlijk afbreuk aan de rest van het verhaal. Het was zeker niet zo erg als de stemwijzer afkomstig van het clubje van de auteur, waar je een negatief advies kreeg als je toch voor meer dan 50% eens was met de grondwet.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik krijg bij diens stemwijzer het advies me actief te gaan inzetten voor de tegen-campagne tegen het Grondwet-voorstel
quote:56 - 60 punten: "U bent het in grote lijnen eens met de Europese Grondwet. U kunt met een gerust hart 'voor' stemmen tijdens het referendum."
51 - 55 punten: "De meeste van uw keuzes komen overeen met de tekst van de Europese Grondwet, maar op een aantal punten is dat niet het geval. In deze Europese Grondwet worden een aantal principiële politieke keuzes vastgelegd voor de toekomst van de Europese Unie. Daarom raden wij u aan om nog eens goed te overwegen of u 'voor' of 'tegen' zult stemmen. Bij twijfel: stem tegen!"
41 - 50 punten: "Uw opvattingen komen op een flink aantal punten niet overeen met de tekst van de Europese Grondwet. In deze Europese Grondwet worden een aantal principiële politieke keuzes vastgelegd voor de toekomst van de Europese Unie. Daarom raden wij u aan om te overwegen 'tegen' te stemmen."
31 - 40 punten: "Uw opvattingen zijn overwegend in strijd met de tekst van de Europese Grondwet . Wij raden u dan ook aan om 'tegen' te stemmen."
20 - 30 punten: "Uw opvattingen staan over het algemeen lijnrecht tegenover die van de Europese Grondwet. U was waarschijnlijk al van plan om 'tegen' te gaan stemmen. Misschien is het een idee om een actieve rol te gaan spelen in de campagne tegen de Europese Grondwet."
Blijft vreemd... bij de Europese verkiezingen halveerde ze in het aantal zetels, en nog waren ze positief. Ze durven hun verlies niet eens toe te gevenquote:Aantal steden met linkse meerderheid vervijfvoudigt
8 maart 2006
Links heeft de gemeenteraadsverkiezingen overtuigend gewonnen. PvdA en SP boekten grote winst, GroenLinks bleef stabiel. Daarmee zijn de kansen voor progressieve gemeentebesturen enorm toegenomen. GroenLinks hoopt dat die mogelijkheid in veel steden wordt gegrepen.
In bijna de helft van de 50 grootste steden in Nederland is er sprake van een linkse meerderheid van PvdA, GroenLinks en SP. Omdat er in vele steden ook andere progressieve partijen bestaan, zijn de mogelijkheden voor de vorming van progressieve gemeentebesturen nog groter.
In de volgende plaatsen is er een linkse meerderheid voor PvdA, Groenlinks en SP. In de plaatsen met (=) achter hun naam, was dat al het geval.
Amsterdam (=)
Rotterdam
Utrecht
Eindhoven
Groningen (=)
Nijmegen (=)
Enschede
Leeuwarden
Emmen
Almelo
Hengelo
Arnhem
Wageningen (=)
Alkmaar
Haarlem
Zaanstad
Leiden
Schiedam
Vlaardingen
Heerlen
Maastricht
ik heb gemerkt dat dat ook best wel hele blije mensen zijn eigenlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:32 schreef pberends het volgende:
Grappig, GroenLinks weet voor de zoveelste keer een verlies van GroenLinks (gister -0,2%) als positief uit te leggen.
[..]
Blijft vreemd... bij de Europese verkiezingen halveerde ze in het aantal zetels, en nog waren ze positief. Ze durven hun verlies niet eens toe te geven.
Ze zijn eerder te verblind door arrogantie om de realiteit in te zien. De volgende landelijke verkiezingen zullen deze trend naar beneden volgen, ookal beweren de peilingen iets anders.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ik heb gemerkt dat dat ook best wel hele blije mensen zijn eigenlijk
Welnee, ze zien de cijfers in een breder verband; de burger heeft een signaal gegeven dat hij genoeg heeft van het rechtse beleid en dat het tijd is voor de linkse lente.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ze zijn eerder te verblind door arrogantie om de realiteit in te zien.
Dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar een voortzetting van de huidige coalitie lijkt mij vrij kansloos.quote:De volgende landelijke verkiezingen zullen deze trend naar beneden volgen, ookal beweren de peilingen iets anders.
Dat is nauwelijks relevant aangezien het enige wat GroenLinks uiteindelijk aangaat, is het resultaat van GroenLinks zélf.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:01 schreef NewOrder het volgende:
Welnee, ze zien de cijfers in een breder verband; de burger heeft een signaal gegeven dat hij genoeg heeft van het rechtse beleid en dat het tijd is voor de linkse lente.
Natuurlijk, maar ze moeten wel een trend naar beneden breken en voor een partij als GL zal dat niet makkelijk zijn.quote:Dat is natuurlijk koffiedik kijken.
Politiek corrumpeert en niemand is daar ongevoelig voor, het idealisme ten spijt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik had GroenLinks me wat integerder voorgesteld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |