abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36979988
Beide gemaild
pi_37010914
Deel 3 is inmiddels verkrijgbaar in a.b.paranormal.
pi_37013274
ik heb deel 3 ook bij de bekendere in gegooid zal nu wel snel verspreiden over de verschillende verkooppunten
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
  zondag 16 april 2006 @ 19:22:05 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37013440
tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 17 april 2006 @ 03:39:00 #155
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37024397
hoe heet deel 3? dan weet ik waar ik moet zoeken als ik zo effe de stad in ga
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_37026030
quote:
Op maandag 17 april 2006 03:39 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
hoe heet deel 3? dan weet ik waar ik moet zoeken als ik zo effe de stad in ga
Ik heb 'm onder deze naam gevonden: Derren.Brown.Trick.Of.The.Mind.S03E03.WS.PDTV.XviD.avi

maandag 17 april 2006 @ 11:22:20 #157
The Taxman Cometh
pi_37026915
kan m niet vinden
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_37028183
als je mailtje stuurt geef ik je het adres van de winkel
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
  maandag 17 april 2006 @ 14:48:23 #159
The Taxman Cometh
pi_37032635
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:12 schreef sasser het volgende:
als je mailtje stuurt geef ik je het adres van de winkel
ok
pi_37059293
Deel 4 nu ook al te krijgen zelfde verkooppunt nog niet gehaald over half uurtje misschien moet een goede aflevering zijn
pi_37076565
wow Robbie!!
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:48:31 #162
The Taxman Cometh
pi_37076960
sasser
pi_37080090
die wissel truck, meesterlijk
pi_37084412
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:51 schreef sasser het volgende:
die wissel truck, meesterlijk
idd
pi_37247171
aflevering 5 al te krijgen?
pi_37250150
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef sasser het volgende:
aflevering 5 al te krijgen?
Yep. Ik heb hem al in diverse winkels zien liggen. Ik ben hem nu aan het kopen.
pi_37260086
k me too
pi_37349895
Ik ben al jarenlang een grote fan van Derren Brown. Niet eens zozeer door de trucs die hij doet, maar door de manier waaróp hij ze doet. Hij heeft zoveel intensiteit en is zó overweldigend dat je alleen daarom al ademloos zit te kijken (zijn "showmanship") zoals hij dat zelf noemt.

Ik heb vorig jaar een van zijn boeken gelezen ("pure effect"). Zeker de helft gaat vooral in op kaarttrucs en vingervlugheid. Interessant als je wil leren goochelen, maar ik ben vooral erg geïnteresseerd in dat mentalism van m. Als je het boek leest, wordt je vooral duidelijk dat dat mentalism weliswaar gebruikt wordt, maar dat dat helemaal niet zo'n grote factor speelt als hij in zijn shows doet voorkomen. Hij schrijft zelf ook in dat boek dat hij het mentalism wel altijd gebruikt, maar dat je daarop alleen eigenlijk niet heel ver komt. Hij is vooral gewoon een hele goede goochelaar die keihard gewerkt en getraind heeft om dit te bereiken. Een paar dingen die vooral bij me zijn blijven hangen:

- Hij gebruikt erg veel de truuk van mensen op een bepaalde manier afleiden, zodat ze niet precies zien wat hij doet. Verder is hij waanzinnig vingervlug, maar daar oefent hij ook constant op.
- Hij heeft zich manieren aangewend van kaarten schudden/laten schudden waardoor hij ALTIJD op ELK moment weet welke kaart zich op welke plek in het kaartspel bevindt. Hij gebruikt overigens meestal niet een heel pak kaarten, maar een bepaalde selektie waarbij dat onthouden dus makkelijker wordt. Maar geloof me, daar is heel veel training aan te pas gekomen.
- Hij kan ontzettend goed mensen observeren en direct inspelen op de hele kleine reacties die ze geven op basis van dingen die hij zegt.
- Hij maakt veel vaker dan je denkt gebruik van de mensen die hij uit het publiek haalt. Hij heeft niets met ze voorbereid, maar hij bewerkt ze tijdens de show op zo'n manier dat ze ook heel graag wíllen dat de truc lukt en gebruikt zijn mensenkennis ook wel om ze daarop te selecteren. Soms stuurt hij ze met die -niet eens zo onopvallende- subliminale hints in een bepaalde richting (als je aan een kaart moet denken van hem tekent hij bijvoorbeeld met grote gebaren een zes in de lucht) maar soms heeft hij bijvoorbeeld doodbrutaal een snippertje papier in zijn handpalm geplakt zitten waarop staat aan welke kaart ze bijvoorbeeld moeten denken. Hij houdt zijn handen dan zo dat het publiek dat papiertje niet ziet, maar die ene persoon wel en zegt dan vaak iets van "now think of a certain card... work with me here..." en toont dan dat snippertje. Zoals hij zelf zegt "ach, ik moet ook mijn geld verdienen, en het is mijn devilish charm die maakt dat ik ermee wegkom".

Het is vooral een hele hele goede goochelaar met indrukwekkend veel mensenkennis en heel veel charme. Ik heb veel bewondering voor hem, want het is echt een eersteklas vakman.

(ik heb het boek trouwens gekocht bij www.penguinmagic.com)
mooi he, alles
  zondag 30 april 2006 @ 19:13:32 #169
The Taxman Cometh
pi_37432628
  zondag 30 april 2006 @ 19:14:25 #170
The Taxman Cometh
pi_37432651
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:35 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Yep. Ik heb hem al in diverse winkels zien liggen. Ik ben hem nu aan het kopen.
blijft leuk he

't was gister Koninginnedag, dus koop ik m vandaag
pi_37436188
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:14 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

blijft leuk he

't was gister Koninginnedag, dus koop ik m vandaag
is nog niet te koop nog niet geproduceert
  maandag 1 mei 2006 @ 01:28:02 #172
The Taxman Cometh
pi_37443856
pi_37443986
't wordt op zondag uitgezonden dus zal morgen of overmorgen wel verschijnen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_37453329
hij is inmiddels beschikbaar. 12 uur geleden al trouwens.
pi_37460347
quote:
Op maandag 1 mei 2006 13:58 schreef Caesu het volgende:
hij is inmiddels beschikbaar. 12 uur geleden al trouwens.
kan hem niet vinden zou je adres kunnen mailen?
pi_37460593
done.
  maandag 8 mei 2006 @ 01:28:01 #177
The Taxman Cometh
pi_37647500
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:52 schreef sasser het volgende:

[..]

kan hem niet vinden zou je adres kunnen mailen?
pi_37648375
kan je mailadres niet vinden maar Derren.Brown.S03E06.WS.PDTV.XviD-REMAX staat op een private tracker die geen nieuwe leden meer toelaat.
Derren Brown Trick Of The Mind S03E05 And S03E06 staat op een andere private tracker die ook geen nieuwe leden meer toelaat.

maar iemand (sasser?) heeft de drie seizoenen Trick Of The Mind geupload op een open tracker.
(demon of iets dergelijks )
pi_37658320
ikke heb 1,2 en 3 op publieke gezet
  maandag 29 mei 2006 @ 17:59:01 #180
The Taxman Cometh
pi_38338943
ik vind het nieuwe seizoen niet bepaald leuk
pi_38340362
stuk minder inderdaad 31 mei komt criss angel met zijn nieuwe serie doet ook wel beetje zoals DB maar stuk minder leuk...
pi_38343164
Criss Angel en Derren Brown valt ook niet echt te vergelijken. Criss doet maar een klein gedeelte mind-tricks, op een compleet andere wijze, en voor de rest wat idiote stunts.
pi_38400168
Waar wordt die Criss Angel uitgezonden?

En TheWillieDockSaints, ben je nog steeds negatief over seizoen 3 nu het allemaal wat bezonken is?
pi_38406865
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:54 schreef Genverbrander het volgende:
Waar wordt die Criss Angel uitgezonden?
Op A&E, over nog geen 15u. Dr staat een countdown tellertje op z'n site

Ben benieuwd op ze ook snel online komen te staan...
pi_38482103
Aflevering 1 en 2 van seizoen 2 zijn te verkrijgen bij de betere verkoop punten
pi_38918491
Ik wil bij deze even ingaan op Derren Brown, een man die middels psychische inzichten (voor de mens) "overklaarbare" situaties weet te maken en dan wel op zijn werkwijze. Ik heb namelijk ontdekt dat hij zijn (zogenaamde) inzichten vaakt gebruikt om simpele trucs te verbloemen.

Het is daartegen wel een feit, dat bepaalde (simpele) trucjes van Derren WEL gebasseerd zijn op psychische principes, maar hiervoor heb je geen buiten gewone inzichten nodig. Grotendeels overgenomen van andere goochelaars, iedereen kan dit leren.

Maar als het over het grote orginele werk van Derren gaat, dat gaat het over zijn grotere shows.

bijv. de "Russian Roulette" die live uitgezonden werdt.

Neem dit voorbeeld in zijn "Russian Roulette" show: http://video.google.com/videoplay?docid=-5395078974718187344&q=derren+brown

En ga dan wel naar 3:40 waarbij hij een man vraagt een voorwerp onder 1 van een aantal op tafel liggende bekers te stoppen (die uiteindelijk oploopt tot 6). Waarbij hij (volgens zijn zeggen) psychische stratagieen gebruikt om te achterhalen waar het voorwerp ligt, dit ten voorbereiding op het russische Roulette (waarbij er ook 6 kamers worden gebruikt). Uiteindelijk vraagt hij de man te tellen waarna hij aan de hand van deze telling te weten zou komen onder welke van de 6 bekers het voorwerp zou liggen.

Maar het gaat hier simpel weg om een truc: http://www.dynamitemagic.nl ------------------> " black tabletop"
quote:Het allernieuwste op het gebied van de micro-electronica !!!
quote:
U ontvangt een mooie close-up "blad" voorzien van een mooie kwaliteit bekleding. U kunt dit blad gewoon gebruiken voor al uw andere close-up effecten en op het moment dat het nodig is pas de ingebouwde technologie gebruiken.

Wat zijn de mogelijkheden van deze "tabletop" ?

Effect 1;
Verberg 6 geleende voorwerpen onder 6 (ongeprepareerde, eventueel geleende) bekers. Terwijl u met de rug naar de toeschouwers staat mag er een voorwerp onder een van de bekers uitgenomen worden. U weet meteen te zeggen welk voorwerp is weggenomen

Effect 2;
Plaats zes (ongeprepareerde, eventueel geleende) bekers omgekeerd op het tafelblad en verlaat de kamer of keer u om. Een toeschouwer mag nu onder een van de bekers een WILLEKEURIG voorwerp plaatsen. U weet nu meteen onder welke beker dit ligt.

Effect 3;
Leen 6 voorwerpen en leg deze allemaal duidelijk zichtbaar op het tafelblad. U keert zich nu om en vraagt aan de 6 toeschouwers om een voor een elk een voorwerp van te kiezen en dit in hun zak te stoppen. U weet nu meteen wie welk voorwerp genomen heeft !

Effect 4;
U plaatst 6 speelkaarten op het tafelblad en vraagt om een toeschouwer (terwijl u niet kijkt) zijn hand even boven de kaart te houden (dus niet aan te raken). De toeschouwer neemt zijn hand weer weg en u weer meteen welke kaart de toeschouwer gekozen had !

De sterke punten van dit effect;
-Alle voorwerpen, inclusief de bekers kunnen geleend worden !
-De toeschouwers kunnen niets ontdekken
-Veel interactie met het publiek
-U raakt de voorwerpen of de bekers NOOIT aan

U ontvangt het speciale taflelblad (41 x 34 x 1,7 cm) welk licht in gewicht is en gebruikt kan worden als gewone close-up mat. Uiteraard ontvangt u ook het geheime hulpmiddel welk wij hier nog niet verraden en de instructies.

Voor meer informatie verzoeken wij ons te bellen/mailen, wij kunnen u meteen voorzien van meer informatie. Deze willen we hier niet geven om ervoor te zorgen dat het geheim zo goed mogelijk bewaard word. Bedenk dat elke "toeschouwer" deze pagina ook kan bekijken.....
Het is wel duidelijk dat Derren deze truc gebruikt, vooral als je naar effect 2 kijkt.

Blijkbaar zijn de psychische stratagieen geacteerd, maar dat is ook precies wat een ellusionist doet: HIJ VERTOOND NOOIT WAT HIJ ZEGT. Waardoor er altijd een illusie in het spel blijft, er zijn weinig of geen andere wijzes om iets wonderlijk over te laten komen.

Er dus vanuitgaande dat de stratagie bij die bekers (het tellen) "gefaked is" trekt de scene van het russische roulette natuurlijk ook uit zijn verband (waarbij hij de man ook laat tellen) je mag er vanuit gaan dat het hier dan ook om een trucje gaat, vooral als hij er zijn leven mee riskeerd.....
Het is een kwestie van goed acteren, en de kijker een schijn-werkelijkheid voorspiegelen. Maar in feiten steld alles dus niet zoveel voor.

Hij brengt het in ieder geval beter dan bijv. "Robbert van den broeke"

[ Bericht 1% gewijzigd door cyberthrill op 16-06-2006 15:21:19 ]
pi_39061388
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:29 schreef CarDani het volgende:

[..]

Char is medium
Derren is goochelaar
Niet mee eens ,

Buiten de kaarttrucs die Derren Brown doet, is (bijna) alles gebaseerd op psychologie. Derren is geen goochelaar/illusionist ofzo, wat Derren laat zien is echt (zijn live-show waarin hij russisch roulette speelt lijkt me toch wel het bewijs van echtheid).
  woensdag 21 juni 2006 @ 03:20:35 #188
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_39061992
Wanneer u komt te overlijden stopt uw lichaam met functioneren (of juist andersom). Hoe dan ook krijgen uw hersens niet langer zuurstof toegedient en verworden zij tot rottende bio-massa. En met deze hersens gaan ook de verbindingen, het neurale netwerk wat men tijdens het leven opbouwt, verloren.

Dit neurale netwerk omvat onder andere al uw herinneringen, al uw karaktereigenschappen, al uw voorkeuren, al uw pincodes, kortom het hele concept van U, de Ego, de persoon in uw hoofd met wie u zich identificeert. Deze zal niet meer bestaan. Het concept van u gaat verloren in het geheel terwijl de materie die ooit de verbindingen huisde begint te vergaan. De "u" die u gewend bent, bestaat niet langer.

Het is een mooie en verleidelijke gedachte dat er toch nog _iets_ van ons zo dierbare EGO overblijft na de dood van het organisme. Er is helaas geen enkele reden om iets dergelijks aan te nemen. (Obscure verhaaltjes en andere non-argumenten daargelaten, please.)

Zelfs als op 'nog onbekende wijze' er iets bestaat als een ziel, een geest, in wat voor enge dimensie dan ook, is deze entiteit dan ook maar enigzins te rijmen op de gestorven persoon?

Bestaat er een zweverige mistige 'backup' van alle verbindingen in de hersenen die door jarenlange input vanuit de zintuigen zijn samengesteld?

Kan in dit (onwaarschijnlijke) geval deze entiteit vervolgens OOK nog eens met de wereld van de levende organismen communiceren?

Kan dit dan ook nog toevallig uitsluitend via een _medium_?

Verloopt dit dan ook nog eens op uiterst stroeve wijze? ("Ik ziee een.. J? Jo? Je? Ja? Iets met water? En het getal 5?") Weet die altijd kwieke en en scherpe oma opeens haar eigen voornaam niet meer? Of zit er misschien gewoon erg veel 'ruis' op de lijn? (In beide gevallen kunt u zich afvragen in hoeverre u daadwerkelijk van doen heeft met de desbetreffende oma).

Gelooft u in wat u op televisie ziet? Of bent u enigzins op de hoogte van de magische wereld die TV land heet? Wordt er geknipt in het aantal keer dat mevrouw Char naar de naam van het overleden dochtertje raad? Of is er voldoende voorbereiding getroffen en hebben de deelnemende ouders braaf van tevoren de formulieren ingevuld met de details van de overledene?

Biedt mevrouw Char verzachting van de pijn door middel van haar unieke gave met welke geest dan ook in contact te komen? Of overschrijft ze botweg de ouders hun mooie herinneringen van het kind toen het nog leefde met haar wazige, krakkemikkige niets-zeggende cold/hot reading daar op die vreselijk ingerichte set in een smerige TV studio?

Zal ze op even heldere wijze mijn (nog levende) vader 'door' krijgen als ik mij inschrijf voor haar programma en een doodscertificaat vervals? En zal ze mij kunnen vertellen dat hij voor zijn 'dood' nog graag wilde vertellen dat hij erg trots op mij is?

U mag het zelf zeggen. Geloven in het bestaan van geesten is prima, maar laat dit niet meteen hand in hand gaan met het apert _niet_ geloven in de slechtheid van echte, levende ademende mensen.

Hopende u stof tot nadenken te hebben geleverd verblijf ik,

met vriendelijke groet,

SDL
He wept for there were no more worlds to conquer.
pi_44502351
Om 12:15 straks op rtl7 is weer een aflevering van Mind Control
pi_44502362
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:54 schreef sasser het volgende:
Om 12:15 straks op rtl7 is weer een aflevering van Mind Control
Een nieuwe?

PS hulde voor het kickje
pi_44502390
quote:
Op zondag 17 december 2006 11:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Een nieuwe?

PS hulde voor het kickje
Denk het niet, in februari komt als goed is weer nieuwe serie in engeland.
  zondag 17 december 2006 @ 14:12:48 #192
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44506424
dat is lang geleden
pi_44508431
Ja inderdaad.

Hallo DB-vrienden, hoe gaat het met jullie?
  zondag 17 december 2006 @ 15:13:47 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_44508467
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:12 schreef Genverbrander het volgende:
Ja inderdaad.

ik weet niet eens meer waarom dit in mijn at staat, maar hoi
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 december 2006 @ 17:37:02 #195
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_44512620
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:12 schreef Genverbrander het volgende:
Ja inderdaad.

Ik ben weinig in Truth geweest de laatste half jaar. Na het Robbert van den Broeke debacle had ik het echt ff helemaal gehad met de paranormale activiteiten op deze aardkloot Vooral ook dankzij meneer Brown
Ik sta nog steeds redelijk open voor paranormale zaken, maar bekijk alles nu nog kritischer dan voorheen. Ik laat me echt niet bedonderen
pi_45018142
He's back. Aanstaande zaterdag op talpa vanaf 20.00: Russian Roulette Re-Loaded.
pi_45018201
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:02 schreef addictivebeat het volgende:
He's back. Aanstaande zaterdag op talpa vanaf 20.00: Russian Roulette Re-Loaded.
hm dan moet ik Talpa toch eens gaan inprogrammeren op mijn tv.
pi_45018373
Oh wacht ik zie nu dat het gewoon de normale Russian Roulette is, maar dan een iets langere versie. Niets nieuws dus.
pi_45018582
als het nieuw is zal het eerst op Channel 4 komen lijkt me hè.
pi_45018970
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:16 schreef Caesu het volgende:
als het nieuw is zal het eerst op Channel 4 komen lijkt me hè.
ja, maar alsof ik kan ruiken wat er wel en niet is uitgezonden op Ch4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')