abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36979988
Beide gemaild
pi_37010914
Deel 3 is inmiddels verkrijgbaar in a.b.paranormal.
pi_37013274
ik heb deel 3 ook bij de bekendere in gegooid zal nu wel snel verspreiden over de verschillende verkooppunten
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
  zondag 16 april 2006 @ 19:22:05 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37013440
tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 17 april 2006 @ 03:39:00 #155
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37024397
hoe heet deel 3? dan weet ik waar ik moet zoeken als ik zo effe de stad in ga
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_37026030
quote:
Op maandag 17 april 2006 03:39 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
hoe heet deel 3? dan weet ik waar ik moet zoeken als ik zo effe de stad in ga
Ik heb 'm onder deze naam gevonden: Derren.Brown.Trick.Of.The.Mind.S03E03.WS.PDTV.XviD.avi

maandag 17 april 2006 @ 11:22:20 #157
The Taxman Cometh
pi_37026915
kan m niet vinden
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_37028183
als je mailtje stuurt geef ik je het adres van de winkel
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
  maandag 17 april 2006 @ 14:48:23 #159
The Taxman Cometh
pi_37032635
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:12 schreef sasser het volgende:
als je mailtje stuurt geef ik je het adres van de winkel
ok
pi_37059293
Deel 4 nu ook al te krijgen zelfde verkooppunt nog niet gehaald over half uurtje misschien moet een goede aflevering zijn
pi_37076565
wow Robbie!!
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:48:31 #162
The Taxman Cometh
pi_37076960
sasser
pi_37080090
die wissel truck, meesterlijk
pi_37084412
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:51 schreef sasser het volgende:
die wissel truck, meesterlijk
idd
pi_37247171
aflevering 5 al te krijgen?
pi_37250150
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef sasser het volgende:
aflevering 5 al te krijgen?
Yep. Ik heb hem al in diverse winkels zien liggen. Ik ben hem nu aan het kopen.
pi_37260086
k me too
pi_37349895
Ik ben al jarenlang een grote fan van Derren Brown. Niet eens zozeer door de trucs die hij doet, maar door de manier waaróp hij ze doet. Hij heeft zoveel intensiteit en is zó overweldigend dat je alleen daarom al ademloos zit te kijken (zijn "showmanship") zoals hij dat zelf noemt.

Ik heb vorig jaar een van zijn boeken gelezen ("pure effect"). Zeker de helft gaat vooral in op kaarttrucs en vingervlugheid. Interessant als je wil leren goochelen, maar ik ben vooral erg geïnteresseerd in dat mentalism van m. Als je het boek leest, wordt je vooral duidelijk dat dat mentalism weliswaar gebruikt wordt, maar dat dat helemaal niet zo'n grote factor speelt als hij in zijn shows doet voorkomen. Hij schrijft zelf ook in dat boek dat hij het mentalism wel altijd gebruikt, maar dat je daarop alleen eigenlijk niet heel ver komt. Hij is vooral gewoon een hele goede goochelaar die keihard gewerkt en getraind heeft om dit te bereiken. Een paar dingen die vooral bij me zijn blijven hangen:

- Hij gebruikt erg veel de truuk van mensen op een bepaalde manier afleiden, zodat ze niet precies zien wat hij doet. Verder is hij waanzinnig vingervlug, maar daar oefent hij ook constant op.
- Hij heeft zich manieren aangewend van kaarten schudden/laten schudden waardoor hij ALTIJD op ELK moment weet welke kaart zich op welke plek in het kaartspel bevindt. Hij gebruikt overigens meestal niet een heel pak kaarten, maar een bepaalde selektie waarbij dat onthouden dus makkelijker wordt. Maar geloof me, daar is heel veel training aan te pas gekomen.
- Hij kan ontzettend goed mensen observeren en direct inspelen op de hele kleine reacties die ze geven op basis van dingen die hij zegt.
- Hij maakt veel vaker dan je denkt gebruik van de mensen die hij uit het publiek haalt. Hij heeft niets met ze voorbereid, maar hij bewerkt ze tijdens de show op zo'n manier dat ze ook heel graag wíllen dat de truc lukt en gebruikt zijn mensenkennis ook wel om ze daarop te selecteren. Soms stuurt hij ze met die -niet eens zo onopvallende- subliminale hints in een bepaalde richting (als je aan een kaart moet denken van hem tekent hij bijvoorbeeld met grote gebaren een zes in de lucht) maar soms heeft hij bijvoorbeeld doodbrutaal een snippertje papier in zijn handpalm geplakt zitten waarop staat aan welke kaart ze bijvoorbeeld moeten denken. Hij houdt zijn handen dan zo dat het publiek dat papiertje niet ziet, maar die ene persoon wel en zegt dan vaak iets van "now think of a certain card... work with me here..." en toont dan dat snippertje. Zoals hij zelf zegt "ach, ik moet ook mijn geld verdienen, en het is mijn devilish charm die maakt dat ik ermee wegkom".

Het is vooral een hele hele goede goochelaar met indrukwekkend veel mensenkennis en heel veel charme. Ik heb veel bewondering voor hem, want het is echt een eersteklas vakman.

(ik heb het boek trouwens gekocht bij www.penguinmagic.com)
mooi he, alles
  zondag 30 april 2006 @ 19:13:32 #169
The Taxman Cometh
pi_37432628
  zondag 30 april 2006 @ 19:14:25 #170
The Taxman Cometh
pi_37432651
quote:
Op maandag 24 april 2006 17:35 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Yep. Ik heb hem al in diverse winkels zien liggen. Ik ben hem nu aan het kopen.
blijft leuk he

't was gister Koninginnedag, dus koop ik m vandaag
pi_37436188
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:14 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

blijft leuk he

't was gister Koninginnedag, dus koop ik m vandaag
is nog niet te koop nog niet geproduceert
  maandag 1 mei 2006 @ 01:28:02 #172
The Taxman Cometh
pi_37443856
pi_37443986
't wordt op zondag uitgezonden dus zal morgen of overmorgen wel verschijnen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_37453329
hij is inmiddels beschikbaar. 12 uur geleden al trouwens.
pi_37460347
quote:
Op maandag 1 mei 2006 13:58 schreef Caesu het volgende:
hij is inmiddels beschikbaar. 12 uur geleden al trouwens.
kan hem niet vinden zou je adres kunnen mailen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')