abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 12:42:00 #226
147447 Lothario
Ik denk van ja, maar nee.
pi_49848318
quote:
Op zondag 22 april 2007 16:27 schreef sasser het volgende:

[..]

Nee, engelse channel 4.
Ik heb schotel, waar vind ik dit kanaal dan? op welke satteliet?

En is het voor de rest ook een gave zender?

Ik heb trouwens zijn hele boek gelezen en ga denk ik ook the devil's picture book kopen.
Het boek is best gaaf! En hij zegt alles ook uit boeken en studies heeft geleerd, dus het moet allemaal mogelijk zijn (hij heeft er wel 8 jaar over gedaan, maar ach)
Het zal ooit wel goed geweest zijn maar ik zie het niet.
pi_49848591
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:16 schreef Caesu het volgende:
ik vond dat auto-ongeluk wel aardig gedaan.
sta je wel raar te kijken zeg...
Vond het een beetje tegenvallen. De grap op zich was erg goed gevonden, maar ze reageerde zelf nogal lauw. Het was alsof ze iemand alleen even de weg wilde vragen. .
  maandag 28 mei 2007 @ 17:35:03 #228
147447 Lothario
pi_49857737
Lekker actief hier zeg.. Iemand hier ook nog zijn boek gelezen?
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:01:09 #229
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_49928320
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:31 schreef cyberthrill het volgende:
Ik wil bij deze even ingaan op Derren Brown, een man die middels psychische inzichten (voor de mens) "overklaarbare" situaties weet te maken en dan wel op zijn werkwijze. Ik heb namelijk ontdekt dat hij zijn (zogenaamde) inzichten vaakt gebruikt om simpele trucs te verbloemen.

Het is daartegen wel een feit, dat bepaalde (simpele) trucjes van Derren WEL gebasseerd zijn op psychische principes, maar hiervoor heb je geen buiten gewone inzichten nodig. Grotendeels overgenomen van andere goochelaars, iedereen kan dit leren.

Maar als het over het grote orginele werk van Derren gaat, dat gaat het over zijn grotere shows.

bijv. de "Russian Roulette" die live uitgezonden werdt.

Neem dit voorbeeld in zijn "Russian Roulette" show: http://video.google.com/videoplay?docid=-5395078974718187344&q=derren+brown
.....................
Ik kon aan de manier van tellen zeggen onder welk nummer de kogel zat.... Ik had het goed.

Toeval of interpretatie van het tellen van de jongen. Ik denk dat doordat hij stresst op het feit dat hij "zo normaal mogelijk aftelt" hij het onbewust weggeeft.

-Maar het is natuurlijk waarschijnlijker dat jij een punt hebt wat betreft googelen. Je zet je leven namelijk niet op het spel voor zo'n truckje denk ik.
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:29:29 #230
147447 Lothario
pi_49981779
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 15:01 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik kon aan de manier van tellen zeggen onder welk nummer de kogel zat.... Ik had het goed.

Toeval of interpretatie van het tellen van de jongen. Ik denk dat doordat hij stresst op het feit dat hij "zo normaal mogelijk aftelt" hij het onbewust weggeeft.

-Maar het is natuurlijk waarschijnlijker dat jij een punt hebt wat betreft googelen. Je zet je leven namelijk niet op het spel voor zo'n truckje denk ik.
Jonge, hij doet het altijd anders als jij denkt want zo is hij..

Nou, lees gewoon het boek dan is het klaar.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 00:39:07 #231
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_49986686
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:29 schreef Lothario het volgende:

[..]

Jonge, hij doet het altijd anders als jij denkt want zo is hij..

Nou, lees gewoon het boek dan is het klaar.

Ik heb een oogafwijking waardoor ik alleen naar TFT schermen kan kijken om te lezen

Als je een e-book link heb download ik het wel....
*zoekt in torrents....
  vrijdag 1 juni 2007 @ 01:48:57 #232
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_49988162
lang geleden dat ik hier was
heb ik nog leuke dingen gemist?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 4 juni 2007 @ 16:52:16 #233
147447 Lothario
pi_50095809
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:48 schreef Parafernalia het volgende:
lang geleden dat ik hier was
heb ik nog leuke dingen gemist?
Niet echt alleen een kerel die voor jou heeft gepost die heel sneu een ebook gaat downloaden, terwijl ik gewoon ¤33,- neertel voor zoeen boek wat ik graag wil lezen... Dus doe maar geen ebook...
Dan ben je het niet waard,

ik vind de discussie hier erg mager, maar eens de eerste 2 topics lezen

Maar, ik zou wel graag willen weten waar wat linkjes zzijn om Derren Brown shows te kunnen kopen

[ Bericht 12% gewijzigd door Lothario op 04-06-2007 17:21:54 ]
pi_50106213
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:52 schreef Lothario het volgende:

[..]

Niet echt alleen een kerel die voor jou heeft gepost die heel sneu een ebook gaat downloaden, terwijl ik gewoon ¤33,- neertel voor zoeen boek wat ik graag wil lezen... Dus doe maar geen ebook...
Dan ben je het niet waard,

ik vind de discussie hier erg mager, maar eens de eerste 2 topics lezen

Maar, ik zou wel graag willen weten waar wat linkjes zzijn om Derren Brown shows te kunnen kopen
Tricks of the Mind!
Ligt nu op m'n nachtkastje.
Goed boek, legt het ook op zijn eigen manier uit. Heel vaak heb ik ook van die... "och ja, logisch!" momenten.

Zeker de moeite waard om aan te schaffen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:28:58 #235
147447 Lothario
pi_50114046
Goedzo goedzo,
ik heb ook the Devils Picturebook via zijn website aangeschaft (zie ik dat iedereen het al heeft 'gekocht' bij TorrentStore, maar die winkel is zo ver weg, en ik kan niet zo hard fietsen hier... Dus

Maar, Refragmental, hij zegt toch zo aan het begin boek dat al die hypnose shit uit ebooks die hij zou hebben geschreven toch flauwekul zijn...
pi_50231658
De stukje met dat tie die jongen dronken kan maken ( klik ) is toch wel erg bizar. Volgens mij gebruikt Derren Brown de zelfde technieken als die " Mind Reader" deed, die gisteren bij Jensen was
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_50286264
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef RaymanNL het volgende:
De stukje met dat tie die jongen dronken kan maken ( klik ) is toch wel erg bizar. Volgens mij gebruikt Derren Brown de zelfde technieken als die " Mind Reader" deed, die gisteren bij Jensen was
Ja, its called mentalism.. Ze doen het allemaal het zelfde. Alleen maakt Derren er een ware kunst van.
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
  maandag 11 juni 2007 @ 15:29:47 #238
147447 Lothario
pi_50333665
Ik kan dat filmpje niet vinden van die mind reader,,,?
pi_50333964
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef RaymanNL het volgende:
Ikk zie dat ik een foutje heb gemaakt bij de link, dt moet de link zijn van heet filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zryGzTbU49I
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 18 juni 2007 @ 20:48:25 #240
147447 Lothario
pi_50590894
Nee, ik bedoel het filmpje van die mind reader bij jensen...
pi_50591634
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:02 schreef minilotje het volgende:
Even een welgemeend schopje.

Ik ben grieperig en ik heb vrij, dus wat doe je dan: kippensoep eten en je verzameling Derren Brown-filmpjes nog eens kijken, en zoeken naar dingen die je nog niet eerder gezien hebt..
Stuit ik in een voorheen ongeziene aflevering toch ineens op iets waar ik nu al een uur de bibbers van heb! En niet vanwege die nare verkoudheid!

http://www.youtube.com/watch?v=qEuKgEjwi6A

Wellicht al bekend bij de meesten van jullie, maar Derren Brown houdt hier een staar-wedstrijdje met wat mensen. Ze verliezen uiteraard allemaal, niet zozeer door per abuis te knipperen, maar omdat Brown er schijnbaar in een paar seconden voor kan zorgen dat die mensen zich afschuwelijk voelen door naar hem te kijken. Vooral de stoere, gepiercte, kale man lijkt op een gegeven moment in staat om zijn gezicht van zijn hoofd af te gaan pellen, en ik vond het doodeng om te zien. Erg indrukwekkend.
Hoe denken jullie hierover? Mensen laten denken dat ze een beetje kiespijn hebben, oké, maar dit zag er wel erg heftig uit - en alleen door te kijken, geen taalkundige trucjes of andere dingen. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
Maar ik weet wél dat ik maar even een vrolijk gekleurd tekenfilmpje wil gaan kijken ofzo.
Dat kan ik ook. Derren bouwt er een leuk verhaal omheen maar dit is gewoon wat men noemt een 'Ericksonian Handshake'. Kijk goed hoe hij de jongen zijn hand 'schudt'.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:37:59 #242
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50623362
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:05 schreef Coitus_a_Mamilla het volgende:
Dat kan ik ook. Derren bouwt er een leuk verhaal omheen maar dit is gewoon wat men noemt een 'Ericksonian Handshake'. Kijk goed hoe hij de jongen zijn hand 'schudt'.
Dat was me niet opgevallen. Maar waarom zou je je daardoor kut gaan voelen? Ik lees op wikipedia iets over het onderbreken van een routinematige handeling. Maar om je dan zo aan te gaan stellen...

Ik zag het filmpje dat ie in NY met wit papier ging betalen. Welke idioot trapt door nou in? Ook al zegt ie 'take it, it's fine', ik kan niet geloven dat ik hem zo maar zou laten betalen. Ik zou net zoals die (matig Engels sprekende) hotdogverkoper reageren.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50641198
Och, och,als ik toch eens zo'n Ericksonian Handshake kon leren.. Heel fascinerend!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:50:56 #244
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_50649738
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:37 schreef Rasing het volgende:
Ik zag het filmpje dat ie in NY met wit papier ging betalen. Welke idioot trapt door nou in? Ook al zegt ie 'take it, it's fine', ik kan niet geloven dat ik hem zo maar zou laten betalen. Ik zou net zoals die (matig Engels sprekende) hotdogverkoper reageren.
Ik heb eens gelezen dat dit niet bij iedereen goed lukt. Vooral mensen die op hun hoede zijn voor oplichterij en suggestie etc. zullen moeilijk te manipuleren zijn. Door tv kunnen de hits mooi achter elkaar gemonteerd worden (met hier en daar een mis) en lijkt het allemaal zeer goed te werken. Neemt niet weg dat het simpelweg frappant is dat het überhaupt lukt.

Heb je die clip gezien waarin een nieuwsgeirig iemand een telefoon die over blijft gaan opneemt en daarna in elkaar zakt? Die persoon kiest zichzelf onbewust uit als suggestief en nieuwsgierig persoon. Dat is precies het soort mensen die hij nodig heeft om de truuc te laten slagen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:23:36 #245
41051 Rasing
pi_50650917
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:50 schreef StupidByNature het volgende:
Ik heb eens gelezen dat dit niet bij iedereen goed lukt. Vooral mensen die op hun hoede zijn voor oplichterij en suggestie etc. zullen moeilijk te manipuleren zijn. Door tv kunnen de hits mooi achter elkaar gemonteerd worden (met hier en daar een mis) en lijkt het allemaal zeer goed te werken. Neemt niet weg dat het simpelweg frappant is dat het überhaupt lukt.
Het blijft idd tv, montage doet een hoop. Maar voor 4500 dollar een ring kopen met wit papier, ik kan het bijna niet geloven.
quote:
Heb je die clip gezien waarin een nieuwsgeirig iemand een telefoon die over blijft gaan opneemt en daarna in elkaar zakt? Die persoon kiest zichzelf onbewust uit als suggestief en nieuwsgierig persoon. Dat is precies het soort mensen die hij nodig heeft om de truuc te laten slagen.
Dus mensen die een overgaande telefoon opnemen zijn suggestief? Waarschijnlijk zegt Derren zoiets als 'je valt in slaap' of 'je bent heel moe', en dan gebeurt dat ook meteen?

Kan ik dat ook? Een verliezend lot inleveren en zeggen 'this is the winning ticket, that's why I came to this WINdow', en dan uitbetaald krijgen? Ik denk dat het in Engeland wel veel geprobeerd zal zijn na die uitzending.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:23:44 #246
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_50653143
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:23 schreef Rasing het volgende:

[..]

Het blijft idd tv, montage doet een hoop. Maar voor 4500 dollar een ring kopen met wit papier, ik kan het bijna niet geloven.
[..]

Dus mensen die een overgaande telefoon opnemen zijn suggestief? Waarschijnlijk zegt Derren zoiets als 'je valt in slaap' of 'je bent heel moe', en dan gebeurt dat ook meteen?

Kan ik dat ook? Een verliezend lot inleveren en zeggen 'this is the winning ticket, that's why I came to this WINdow', en dan uitbetaald krijgen? Ik denk dat het in Engeland wel veel geprobeerd zal zijn na die uitzending.
Deze link is al eens gegeven, maar ik denk dat je hem hebt gemist. Hij si in ieder geval het checken waard. Je kunt hier verschillende clips bekijken, mèt commentaar van Derren Brown zelf erbij geschreven. Ik denk dat je hem wel interessant vindt:

http://www.channel4.com/e(...)rol/trick/phone.html

(ik heb gelinkt naar de telefoonclip waar mensen in slaap vallen. Bovenin het scherm staan nog meer onderwerpen).

Of iedereen het kan? Geen idee. Ik denk dat je een enorme overtuigingskracht moet kweken en een charismatisch persoon moet zijn. Maar dit is puur giswerk.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:45:33 #247
41051 Rasing
pi_50653922
quote:
Mooie link! Die ga ik eens een keer rustig bekijken.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:56:56 #248
147447 Lothario
pi_50656439
Bij mij werken die .rm filetjes niet?

Ik heb wel Realplayer One..

...

ontopic

Ja erg gaaf, ik lees nu ook wat van zijn boeken en ik moet zeggen hij geeft toch wel veel vrij, maar ik denk eigenlijk dat hij ook wel soms liegt over hoe het is gedaan. Zoals in zijn live show waar hij aan het einde een woord heeft uit pagina 14 van the daily mail... en dan uitlegt hoe dat gedaan is.

http://www.youtube.com/results?search_query=derren+brown+end&search=
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:48:32 #249
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51207682
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:23 schreef Rasing het volgende:

[..]

Als je heel goed en veel oefent, en in jezelf geloofd, en dus zeker overkomt, kan jij het ook.

Maar het is niet alleen dat zinnetje wat je moet zeggen. Het gaat hier ook om een zogenaamde pattern break, Derren verbreekt de onbewuste handeling van de kassadame, door met zijn hand op de muur te slaan. Daarna zegt hij met een zeer autoritaire stem "This is the dog your looking for, that's why I came to this window".
Hier gebruikt hij subliminal messages op het moment dat diegene openstaat voor suggestie (midden in de pattern break dus).
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:51:40 #250
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51207781
Het betalen met het witte papier komt eigenlijk op hetzelfde neer. Een pattern-break situatie, waarbij hij de mensen beinvloed door ze af te leiden van hun onbewuste handeling, en tegelijkertijd te zeggen "It;s OK, take it, it's fine", waarna hiij gelijk weer de aandacht afleidt van wat hij eigenlijk aan het doen is. Hierdoor denken de 'slachtoffers' dat hun onbewuste handeling uitgevoerd is net als gewoonlijk.
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')