Het verschil in de hoeveelheid licht die weerkaatst wordt door het gras en het hondje is te groot om ze allebei in een keer goed erop te krijgen. Je kunt dus kiezen voor of het gras onderbelicht of het hondje overbelicht. Omdat het hondje je onderwerp is zou ik kiezen voor het eerste. Eventueel kan je later in Photoshop het gras nog ietsje tegenhouden waardoor het wat lichter wordt.quote:Op zondag 16 april 2006 17:54 schreef Gose het volgende:
2. deze heb ik geprobeerd een beetje te 'pannen' maar zoals je ziet onscherp, anders was het denk ik een leuke plaat geweest afgezien van dat ie er net niet helemaal op staat. Maar zoals je ziet is een deel van zn rug helemaal uitgebeten wit. met onderbelichten werd de foto weer te donker en minder kleurig gras enzo denk ik, dus hoe los je zoiets nou op?
Het idee is heel erg leuk maar er is zeker meer uit te halen. Ten eerste is de kleur inderdaad wat kil, zoals hierboven ook al is aangegeven. Bovendien zit de horizon niet helemaal recht. Maar dat zijn kleine puntjes.quote:Op zondag 16 april 2006 17:15 schreef eer-ik het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag effe een fototje van men eendje gemaakt:
[afbeelding]
Nou vind ik het op zich wel een aardige foto, maar nog niet helemaal top.
Iemand een idee wat ik er aan zou kunnen verbeteren?
Verder vult de auto nu een groot deel van het beeld.quote:Op zondag 16 april 2006 18:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Het idee is heel erg leuk maar er is zeker meer uit te halen.
Ten eerste is de kleur inderdaad wat kil, zoals hierboven ook al is aangegeven. --> effe wat met de kleuren gespeeld en contrast verhoogd.
Bovendien zit de horizon niet helemaal recht. --> rechtgezet d.m.v. photoshop
Maar dat zijn kleine puntjes.
Wat ik zou doen is een korter objectief nemen (of uitzoomen als dat mogelijk is) en dichter naar je auto kruipen. Blijf dit net zo lang doen tot de auto het hele beeld vult en je zult zien dat ie er nog indrukwekkender opstaat.
Dit is niet de pic die je als eerst posttequote:Op zondag 16 april 2006 18:49 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Verder vult de auto nu een groot deel van het beeld.
Ik heb niet meer op die locatie gefotografeerd, maar gewoon de hi-res foto genomen, en die bewerkt tot ongeveer wat je zei
[afbeelding]
Ik vind 5 wel leuk, en 7. Bij 7 zou ik van de bovenkant een klein stukje afhalen (niet teveel, je wilt die aparte wolkenlucht niet kwijt, dus alleen een stukje wat toch egaal grijs is) en van de onderkant een heel stuk, zodat hij liggend wordt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:20 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een tijdje terug ben ik een dagje naar Hoek van Holland gegaan en heb daar een hoop foto's gemaakt.
Ik wil wel eens weten wat anderen er van vinden
Stena line die binnen komt varen:
[afbeelding]
Vuurtorentje van Hoek van Holland:
[afbeelding]
Schepen op de Nieuwe Waterweg:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe Waterweg + weg die er langs loopt:
[afbeelding]
Maeslantkering:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit lijkt een ISO-issuequote:Op dinsdag 18 april 2006 14:55 schreef Beaker het volgende:
Deze vraag gisteren al in het macro topic geplaatst, maar daar is iedereen te lui om te helpen
Gisteren in de tuin voor het eerst bezig geweest met de macro van m'n Canon Digital Ixus 40. Op de camera en in het klein zagen de foto's er voor mijn doen erg goed uit, maar eenmaal in het groot op m'n PC erg korrelig. Wat kan ik hier aan doen, ligt het aan mij of aan de instellingen op mijn camera?
[afbeelding]
*Kuch*quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit lijkt een ISO-issueOp wat voor ISO staat je Ixus
GMTAquote:
Ok, in ieder geval bedanktquote:Op dinsdag 18 april 2006 16:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind 5 wel leuk, en 7. Bij 7 zou ik van de bovenkant een klein stukje afhalen (niet teveel, je wilt die aparte wolkenlucht niet kwijt, dus alleen een stukje wat toch egaal grijs is) en van de onderkant een heel stuk, zodat hij liggend wordt.
Verder zijn het idd teveel foto's, en ook nog eens niet genummerd, dus denk ik dat je weinig kans hebt op (uitgebreid) commentaar.
De ISO waarde stond inderdaad véééél te hoog, heb hem nu op 50 staan en nu zien ook de macro foto's er geweldig uit! Wat heeft een lagere ISO waarde eigenlijk voor invloed op "normale" foto's?quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit lijkt een ISO-issueOp wat voor ISO staat je Ixus
Over het algemeen komt het over als een leuke, best mooie seriequote:Op dinsdag 18 april 2006 18:32 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ok, in ieder geval bedankt
Volgende keer dan maar wat minder foto's
quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:51 schreef Beaker het volgende:
[..]
De ISO waarde stond inderdaad véééél te hoog, heb hem nu op 50 staan en nu zien ook de macro foto's er geweldig uit! Wat heeft een lagere ISO waarde eigenlijk voor invloed op "normale" foto's?
Bij Canon-compactcamera's is over het algemeen tot ISO 200 te gebruiken en 400 niet meer. Die levert echt een gigantische portie ruis opquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:17 schreef Elefes het volgende:
Nadeel van een hogere iso-waarde is dus wel dat je meer ruis in je foto's hebt, maar soms kan dat ook juist mooi zijn.
Oke, tnx voor het commentaarquote:Op woensdag 19 april 2006 11:28 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind ze beide wat rommelig overkomen ElefesIk heb ze beter gezien van je
En dat sepia is'em ook niet helemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |