http://members.home.nlquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:31 schreef DuranK het volgende:
Shit, ik wou eigenlijk wat shit van me uploaden en hier neer zetten maar men site http://media.putfile.com doet het ff niet. Weet iemand betere?
Je kan een Soundclick (google) account maken, maar ik geloof dat daar iets meer tijd in zit dan putfile. veel mensne gebruiken het en het werkt goed, beter dan putfile.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:31 schreef DuranK het volgende:
Shit, ik wou eigenlijk wat shit van me uploaden en hier neer zetten maar men site http://media.putfile.com doet het ff niet. Weet iemand betere?
hihihihi sweep picking...dat vroeg ik marcel dus ookquote:Ow ja en ik wil ook kunnen sweep picken maar t lukt me voor geen meter
En over dat filmpje hè: t is wel vet maar het heeft heeeel weinig met t wilhelmus te maken.
T is gewoon metal de hele tijd en af en toe wilhelmus stukkie..
Niet dat ik het niet zou willen kunnen hoor
je eerste bericht op fok!quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:35 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
hihihihi sweep picking...dat vroeg ik marcel dus ook
www.mitrumothy.nl en dna ff onder instructie beginnen met ex 3
das ongeveer waar ik ook mee begon
En over het filmpie, Marcel moest dat doen voor de Dutch National Guitar contest ding. hij moest een bewerking maken van het wilhelmus, en al die sweeps die erin zitten zijn keurig binnen de toonsoort, maar met alle theorie enz ga ik je niet lastig vallen![]()
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaakquote:
Haha ja maar ik kan me dr ook niet op concentreren om alleen maar dat te oefenen.. Speel liever gewoon een nummer maar wil het eigelijk wel kunnenquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:35 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
hihihihi sweep picking...dat vroeg ik marcel dus ook
www.mitrumothy.nl en dna ff onder instructie beginnen met ex 3
das ongeveer waar ik ook mee begon
En over het filmpie, Marcel moest dat doen voor de Dutch National Guitar contest ding. hij moest een bewerking maken van het wilhelmus, en al die sweeps die erin zitten zijn keurig binnen de toonsoort, maar met alle theorie enz ga ik je niet lastig vallen![]()
quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:00 schreef DuranK het volgende:
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=497561
Nah, hier staan 2 stukken van me. Eentje is gezongen omdat dat moest van Janneke en Eva maar dat kan ik niet, dus je bent gewaarschuwd![]()
En die andere zit wat foutjes in en onder tussen speel ik em iets anders maar boeiend, geen zin om nou op te nemenIk had em geschreven voor een meidje met valentijnsdag en die vond em kei mooi, puh
![]()
je hebt, zoals stw als zei van die stemapparaatjes met een microfoon,quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:55 schreef SuperBosch het volgende:
Ik merk zelf vaak dat de gitaar vaak ontstemd raakt. En ik krijg em nooit echt goed gestemd.
Is er toevallig een computerprogramma dat de geluidsfrequentie van de snaar kan meten?
Of zijn er ook stemapparaten voor acoustische gitaren? (En wat kosten die)
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef TeleluvR het volgende:
Bij wie moet ik slijmen om mijn avatar als eerste te krijgen?
hoezo lastig?quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik vind het zo vervelend dat Queens of the Stone Age over het algemeen deze tuning hebben.
C F Bb Eb G C
quote:
zo beter, een gedeelde 1ste plekquote:
Ik neem aan dat ik je het verschil tussen kwaliteit en kwantiteit niet hoef uit te leggenquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:19 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
zo beter, een gedeelde 1ste plek
ik kan wel de stats op gaan vragen van wie het meest in het MUZ forum heeft gepost
Ik merkte op mijn electische gitaar dat als je hem zo stemt dat de snaren nogal los gaan zitten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:16 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
hoezo lastig?
om met mee te spelen?
er is een plugin voor winamp genaamt "pacemaker" daarmee kun je het 'tempo', 'pitch' & 'speed' van een mp3'tje instellen, das als je de pitch hoger zet hoef je je gitaar niet om te stemmen
Kunt beter vragen wie het meest in dit topic post, daar gaat het toch omquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:19 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
zo beter, een gedeelde 1ste plek
ik kan wel de stats op gaan vragen van wie het meest in het MUZ forum heeft gepost
quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:05 schreef Jorikjet het volgende:
bier!
sex drugs & rock 'n roll. bier dus!quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:08 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]en wat heeft dat met gitaren te maken?
tvp zeg je dan
voor mij alleen sex en rock n rollquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:14 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
sex drugs & rock 'n roll. bier dus!
In de praktijk waarschijnlijk bij mij alleen rock 'n rollquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:16 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
voor mij alleen sex en rock n roll
en als je dan gewoon een andere snaardike koopt ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:37 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik merkte op mijn electische gitaar dat als je hem zo stemt dat de snaren nogal los gaan zitten.
In ieder geval bedankt voor je tip, lijkt me zeer handig.
Om omlaag te stemmen naar C komt er wel wat meer bij kijken dan enkel dikkere snaren.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:17 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
en als je dan gewoon een andere snaardike koopt ?![]()
Yngwie Malmsteen - Evil Eye? Dies echt cool, en nietzop belachelijk moeilijk als een stel andere nrs van em... Veeerder zou ik zeggen, als het dan toch in die stijl van jimi kan blijven, Shawn Lane';s versie van Purple Haze (video)quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:53 schreef Zyggie het volgende:
Hoi gitaristen,
Kent iemand hier wat, mag ook bekende, toffe nummers voor een gevorderde gitarist om te spelen. Elektrische gitaar, maar lieflijke akoustische deuntjes mogen ook. Ik ben de weg kwijtgeraakt door teveel jimi hendrix.Dus ieder leuk nummer om te spelen, mag dus ook hoog niveau zijn, is welkom. Solo's, riff-jes, of handige sites ervoor.
Mijn dank.![]()
heel simpel... je leert de scale volledig... klinkt moeilijk, en kost veeeeeeeel tijd, maar dan heb je wel watquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hoe leren jullie scales? Ik wil als ik een leuk klinkende scale zie alles kennen, dus niet alleen E en A ofzo
hm, theoretisch klopt muziek eigenlijk altijd wel op de één of andere manier.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat niet alle muziek theoretisch hoeft te kloppen... en al die dingen uit je hoofd leren houdt je tegen (niet helemaal, maar wel veel) om coole dingen te verzinnen.
Als je die lijn voortzet zou je eigenlijk ook niet naar andermans muziek moeten luisteren.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat niet alle muziek theoretisch hoeft te kloppen... en al die dingen uit je hoofd leren houdt je tegen (niet helemaal, maar wel veel) om coole dingen te verzinnen.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Laten we voor de grap eens D nemen dan
(edit: ik ga even koken, dus ik reply later op de avond pas weer)
1 2 3 4 5 6 | B|---10-------13--- G|---10----12(13)-- D|---10----12------ A|---10(11)12------ E|---10-------13--- |
Luister es Ilse de Lange - Inside Jobquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:10 schreef Dragman het volgende:
[..]
hm, theoretisch klopt muziek eigenlijk altijd wel op de één of andere manier.
precies. Standaard dus. De enige variatie die je dan nog kan doen is zo snel mogelijk spelen. Dan krijg je van die notenbrei die wel klinkt (want over de goede akkoorden) maar niet echt catchy isquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:03 schreef Mitrumothy het volgende:
hehehe maar je kan nou juist in je arpeggio's weer combinerenspeel een arpegio in A mineur over een C majeur (HET klassiek voorbeeld
)
het is ongetwijfeld allemaal te benoemen wat er gebeurt. Kijk een secunde is ook niet echt een mooie interval om in harmonieën te spelen, maar zou theoretisch wel kunnen kloppenquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:09 schreef DuranK het volgende:
[..]
Luister es Ilse de Lange - Inside Job![]()
Ik gebruik AP Tuner. Is een gratis tuner (bij het opstarten even op "evaluate" drukken, dan kan je hem gewoon gebruiken... registratie kan wel, maar dat kost je $35)quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:07 schreef the_jasper het volgende:
weet iemand of er ook een stemapparaatje is voor op de computer waarmee je je gitaar makkelijk in open d kan stemmen?
ik zit er heel dichtbij maar het klinkt nog niet helemaal lekker
edit: ik bedoel softwarematig via de microfoon
getsie... moet ik nou iets superorgineels gaan verzinnen om je te overtuigenquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:16 schreef Dragman het volgende:
[..]
precies. Standaard dus. De enige variatie die je dan nog kan doen is zo snel mogelijk spelen. Dan krijg je van die notenbrei die wel klinkt (want over de goede akkoorden) maar niet echt catchy isZijn maar weinig gitaristen die ik wat dat betreft echt leuke/mooie sweeps vind spelen
Nah, hij speelt daar soms gewoon dingen die zeg maar niet in de toonsoort passen en die ook harstikke wringen, maar wel vet klinkenquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:18 schreef Dragman het volgende:
[..]
het is ongetwijfeld allemaal te benoemen wat er gebeurt. Kijk een secunde is ook niet echt een mooie interval om in harmonieën te spelen, maar zou theoretisch wel kunnen kloppen
Koel, dat ziet er inderdaad uit als een handige manier om het te leren. Stel dat je dat in C zou moeten spelen, moet je dan een hele nieuwe ladder uit je hoofd leren? Of kan je dan gewoon 'gebruik maken' van de eigenschappen van de ladder? (halve stappen 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1?) [ik kan me voorstellen dat dat alleen echt werkt als je precies vanaf een C begint]quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:37 schreef Mitrumothy het volgende:
Okee komt ie
[afbeelding]
Dat zijn de noten die je kan gebruiken
(D, E, F, G, A, A#, C#, D')
Nou ziet dit eruit als een brei van noten, dus is het hadig het een en ander te ordenen als je dit wil leren.
Dusssss maak ik er een stel ladders van beginend op de lage E-snaar, omhoog, maar de hoge e-snaar en weer terug. Het is handig om ze in groepjes van 3 snaren per noot te verdelen, zodat je het technisch gezien met de linkerhand ook altijd nog kan spelen
EN omdat je dan moet alternate picken met je rechterhand, wat gelijk ook een goede oefening is
Als je dit plaatje hieronder vergroot zie je wat ik bedoel
[afbeelding]
je zit in D, ik schuit het hele gebeuren in dit geval gewoon 2 halve noten terugquote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Koel, dat ziet er inderdaad uit als een handige manier om het te leren. Stel dat je dat in C zou moeten spelen, moet je dan een hele nieuwe ladder uit je hoofd leren? Of kan je dan gewoon 'gebruik maken' van de eigenschappen van de ladder? (halve stappen 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1?) [ik kan me voorstellen dat dat alleen echt werkt als je precies vanaf een C begint]
thanxquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gebruik AP Tuner. Is een gratis tuner (bij het opstarten even op "evaluate" drukken, dan kan je hem gewoon gebruiken... registratie kan wel, maar dat kost je $35)
Van open D is geen preset aanwezig, maar je kan zelf de note presets toevoegen die je gebruiken wil...
Een effect werkt nooit minder met een bepaald type gitaar... Het verschil gaat 'm in de klank liggen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:36 schreef number1zero het volgende:
Speel nu voor ongeveer 2 maanden al gitaar en zit er over na te denken om een keer effectpedaal te kopen. Ik heb er 3 op het oog, namelijk : Line 6 tonecore echopark, Zoom G2, of misschien 1 van boss. Heeft iemand hier goede ervaringen mee?
Mijn gitaar heeft 3 single coils elementen, is het dan ook zo dat je sommige effecten, zoals line 6 Uber metal dan veel minder goed werkt als bij een gitaar met humbuckers, of heeft dit er weinig invloed op?
heb zelf een crafter cruiser st 120, zat in een beginnerspakket waarbij dan gelijk een versterker draagband en nog wat dingen bij zat.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:43 schreef guitarist.nl het volgende:
een humbucker geeft wel een vetter geluid, ligt ook wel een beetje aan de gitaar
wat voor 1 heb je?
p.s. met die effecten heb ik geen ervaring!
hihihi .... daar heb ook wel ff op moetn oefenen... alleen het langzame stuk heb ik het langs over gedaan :S maar dat zal wel aan mij liggen verder... ik bedoel ik doe wel mer meer dingen minder logish (begon gitaar met arpeggio;s en vette Malmsteen shit, en leer nu van Mercel C. de theoriequote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ligt het aan mij of is die solo uit the final countdown teringsnel? Ik dacht altijd dat het getapt werd, maar dat schijnt dus niet zo te zijn
...en wie lang opblijft moet 'genoeg' drinken!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
viel best mee hoor
was alleen beetje laat![]()
Hello kitty Rocks!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 03:27 schreef guitarist.nl het volgende:
bo-el
dan heb ik nog liever zo een:
[afbeelding]
bron: http://www.fenderhellokitty.com/
Nee. Als Ritchie Blackmore er mee kon spelen, dan kan hetquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:01 schreef Dragman het volgende:
550 watt....
is dat niet een beetje belachelijk?
Dat was dan ook voordat zalen fatsoenlijke PA's hadden...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Als Ritchie Blackmore er mee kon spelen, dan kan het.
ik ook nietquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:52 schreef Desensitized het volgende:
Ben totaal geen Fender man, maar die MetalHead stack is wel heeeeel erg lekkerrrrr!!!
hij is wel gaaf opzich, maar als ik een metalbak zou kopen, zou ik toch gaan voor een mesa boogie dual rectifierquote:
niemand die zegt dat een valvestate slecht isquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:44 schreef Dragman het volgende:
ik hou het bij mn valvestate. Iets anders kan ik ook helemaal niet betalen
ah, op zo'n manier. M'n valvestate is dan ook gelijk de enige versterker die ik ooit heb gehad, dus echt vergelijken kan ik ook nietquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:08 schreef guitarist.nl het volgende:
neej, transistor, met buizensimulatie oftewel 'fdd' ook met wat leuke effectjes ingebouwd, maarja ik heb er dus 1 gehad, maar een valvestate is beter met dat ene buisje van um
dan is jouw eerste versterker een betere dan mijn eerste versterkerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:20 schreef Dragman het volgende:
[..]
ah, op zo'n manier. M'n valvestate is dan ook gelijk de enige versterker die ik ooit heb gehad, dus echt vergelijken kan ik ook niet
zijn vetquote:
Getver wat een klote gitaren... alhoewel er ik zelf ook een aantal heb/heb gehadquote:
maverickquote:
knopjes draaien is inderdaad nog een hele kunstquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:58 schreef guitarist.nl het volgende:
misschien was het net hoe de knopjes stonden, ik heb het ook wel eens dat ik een versterker heel anders ervaar als ik er zelf op speel
tenzei je een verterker hebt die altijd goed klinktquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:04 schreef Dragman het volgende:
[..]
knopjes draaien is inderdaad nog een hele kunst
daar hoeven dan natuurlijk ook helemaal geen knopjes op te zittenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
tenzei je een verterker hebt die altijd goed klinkt![]()
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:32 schreef madcap het volgende:
Ben vanmorgen een Vox ad 30 vt bij Feedback wezen halen...
dat ding klinkt als een klokje.....zowel clean als het betere scheur werk klinkt goed...
Nu nog een nieuwe gitaar en dan ben ik helemaal tevreden ;-)
Mijn vorige versterker was een Fender Princeton ...klonk ook niet verkeerd maar deze klinkt veel "voller"en "warmer"quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]jij snapt het, zijn zeker goede versterkers
beter dan die mg's
Een beetje als de Gretsch van Malcolm Young dusquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:14 schreef Dragman het volgende:
[..]
daar hoeven dan natuurlijk ook helemaal geen knopjes op te zitten
waar twijfelde je over? en waarom is het WD geworden?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:34 schreef guitarist.nl het volgende:
zijn vetik zat ook te tweifelen tussen de BH2 en de WD, toch maar de WD geworden
Hoi collega, Fender HRDX hierquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
tenzei je een verterker hebt die altijd goed klinkt![]()
deluxe, das de 40 wat versie toch?, die had ik ook beter kunnen nemen, is niet zo lomp zwaarquote:
Ik heb wel eens ergens opgetreden waar een Engl stond. Weet niet meer of het een powerball was, trouwens. Qua sound lijken ze wel een beetje op Koch versterkers vind ik. Mooie dingen op zich. Ik vind het altijd alleen een beetje lastig om 1-2-3 een goed geluid te krijgen uit een willekeurige versterker dus uiteindelijk heb ik 'm niet gebruiktquote:Op zondag 5 maart 2006 12:25 schreef nightfall het volgende:
heeft er iemand al eens de engl powerball gehoort?,. die schijnt echt vreselijk vet te klinken..
[afbeelding]
ik zou dan toch eens voor een line6 kijken...quote:Op zondag 5 maart 2006 12:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu het toch vooral over versterkers gaat en er veel mensen zijn die er zo te zien veel van af weten ...
Wat is nou een goeie, niet te dure (¤300 of minder lijkt me zo) versterker om flink metal op te maken?
Alvast bedankt!
hmm hmmquote:Op zondag 5 maart 2006 12:55 schreef nightfall het volgende:
[..]
ik zou dan toch eens voor een line6 kijken...
die double rectifier is niemand kapot van volgens mij,. je kunt ook een 2dehands laney zoeken,. die zijn niet duur en zeer de moeite waard.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:10 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
hmm hmmDie kunnen voor weinig 'veel' geven
moet je voor zo'n spider ding gaan
Brain - double rectifierMINSTENS triple.. als je toch Mesa koopt
of ben ik nou de enige met een basversterker met 16 buizen
![]()
hierquote:Op zondag 5 maart 2006 13:15 schreef guitarist.nl het volgende:
het ging hier om een prijs klasse tot de 300¤
ik zou zeker wel een tripple rectifier kopen, als jullie mij sponseren![]()
Ik ben wel kapot van de prijsquote:Op zondag 5 maart 2006 13:13 schreef nightfall het volgende:
[..]
die double rectifier is niemand kapot van volgens mij,. je kunt ook een 2dehands laney zoeken,. die zijn niet duur en zeer de moeite waard.
Die schijnt nog behoorlijk te zuigen. Nooit op gespeeld, ik heb het van hore zeggenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:52 schreef Desensitized het volgende:
Ben totaal geen Fender man, maar die MetalHead stack is wel heeeeel erg lekkerrrrr!!!
[afbeelding]
Fender MetalHead MH-500 Features:
• 550 Watts into 2 Ohms
• Three-channel preamp voiced for the new millennium
• CLEAN channel is studio-pure, with tons of headroom
• TIGHT DRIVE channel covers the palette of vicious Rock guitar tones
• LOOSE DRIVE combines copious distortion with high-headroom, uncontrolled power-amp rumble for modern drop-tuned Metal, Punk, and beyond
• 16 useful effects, including new GATE feature, which can
be used for noise reduction or “stop-start” muting techniques
• Four-button footswitch is included
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
550watt?,. leuk als oefenversterker op je slaapkamer,. vinden de buren leuk,. de rest van de buurt ook trouwensquote:Op zondag 5 maart 2006 13:44 schreef Hammet het volgende:
[..]
Die schijnt nog behoorlijk te zuigen. Nooit op gespeeld, ik heb het van hore zeggen
Maar waarom denk je dan dat die zo geweldig is, terwijl je er nooit op gespeeld hebt? Enkel omdat dat ding 550W heeft?
mmmm,. waar?quote:Op zondag 5 maart 2006 14:34 schreef guitarist.nl het volgende:
voorstel: gitaristen meeting?
I'm inquote:Op zondag 5 maart 2006 14:34 schreef guitarist.nl het volgende:
voorstel: gitaristen meeting?
weet ik veel, utrecht ofzo, lekker centraal.. zijn goede muziek winkels, amsterdam ook wel opzich..quote:Op zondag 5 maart 2006 14:48 schreef nightfall het volgende:
[..]
mmmm,. waar?
en niet in een housetent graag![]()
Met z'n twintigen een gitaarshop binnen stormenquote:Op zondag 5 maart 2006 14:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
weet ik veel, utrecht ofzo, lekker centraal.. zijn goede muziek winkels, amsterdam ook wel opzich..
hihihiquote:Op zondag 5 maart 2006 14:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Beter
Maar dan wel na 21 april...dan mag ik ook aan de sterke drank![]()
ik ben nu niet thuis, kzal er dan wel ff naar kijken!!quote:Op zondag 5 maart 2006 10:11 schreef Desensitized het volgende:
Ik heb trouwens ook een avatar, mag ik nu ook in de OP?
Johquote:Op zondag 5 maart 2006 19:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik ben nu niet thuis, kzal er dan wel ff naar kijken!!
de op wordt wel een beetje vol, volgens mij komt de helft hier nooit!!
quote:Op zondag 5 maart 2006 19:58 schreef Hammet het volgende:
Meeting? wtf? persoonlijk heb ik niet bepaald de behoefte om jullie kop te zien. Of ligt dat nu aan mij?
je moet al tegen me kop aankijken vanwege die kut webicon die ik hebquote:Op zondag 5 maart 2006 19:58 schreef Hammet het volgende:
Meeting? wtf? persoonlijk heb ik niet bepaald de behoefte om jullie kop te zien. Of ligt dat nu aan mij?
daar wil ik het graag bij latenquote:Op zondag 5 maart 2006 21:35 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
je moet al tegen me kop aankijken vanwege die kut webicon die ik heb![]()
hij mag dan niet de beste gitarist ter wereld zijn, maar ze maken best goede muziek,quote:Op zondag 5 maart 2006 23:11 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
hehehe ach ja... je heb al dezelfde naam genomen als die #$^#$%^ gitarist van Metallica
ja en hij heeft het ook best wel gemaakt met zijn bandje, iets wat niemand van ons hem zomaar ff nadoet denk ik zo..quote:Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Kirk is best wel de man. Hij is altijd zenuwachtig, grappig en zeer bescheiden.
owja ik was ff in de war, ik dacht dat FFWF van kill em all kwamquote:Op maandag 6 maart 2006 01:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Kirk kwam in 83, Ride the LIghtning in 84Maarja, al zat Kirk er al 60 jaar in, cliff burton is toch dood
Al op de website gekeken?quote:Op maandag 6 maart 2006 07:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
cool! is hij ergens te beluisteren? ben benieuwd!
En wat staat kirk daar te doenquote:Op maandag 6 maart 2006 02:34 schreef Mitrumothy het volgende:
achja... maar ze hebben daar allemaal net zo'n kleine lul als Lars... niet zo best
edit:
[afbeelding]
![]()
Ik vroeg me eigenlijk meer af waarom Steve daar verdwaald wasquote:Op maandag 6 maart 2006 09:30 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
En wat staat kirk daar te doen, die gekke homo
Er zijn MP 3's in aantocht op de site. Het nummer dat er nu nog opstaat is reeds achterhaald. De cd is te koop bij optredens en we zijn aan het plannen om een weekend tour te doen in de richting van Apeldoorn en Tilburg. Ik post hier wel de link naar de mp 3's.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
cool! is hij ergens te beluisteren? ben benieuwd!
Ik vraag me nog steeds af welke situatie tot deze gestoorde foto heeft gelijd.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vroeg me eigenlijk meer af waarom Steve daar verdwaald was.
Ligt alleen aan Lars.quote:Op maandag 6 maart 2006 17:12 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af welke situatie tot deze gestoorde foto heeft gelijd.
erg stom ja, hetfield is toch de man achter metallica!! hij schrijft de meeste dingen ook veel dingen die kirk speeltquote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:24 schreef Shedfire het volgende:
Als ik die foto voor 20 dollar oid zou kunnen bestellen zou ik het doen. James Hetfield blijft de man, vooral in die tijd (1992), persoonlijk vind ik dat mensen teveel naar Kirk Hammett kijken wat betreft gitaarwerk en heeft Hetfield ook altijd een gave stijl gehad.
gaat prima lukken!! is leuk om mee te beginnen, maar je kan er ook nog wel mee in een band spelenquote:Trouwens, ik heb besloten om twee maanden na dat ik heb gewerkt (waarschijnlijk vanaf 1 april) toch eens een electrische gitaar ga kopen.
Ik begin denk ik met een heel goedkoop beginsetje namelijk:
Squier Tele Custom (72 remake met twee humbuckers)
[afbeelding]
met een Vox AD 30 VT
[afbeelding]
Is dit iets als ik een beetje blues en rock achtige dingen wil spelen/raggen?
Geweldige set, ik zou willen dat ik daarop begonnen was!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:24 schreef Shedfire het volgende:
Staat trouwens ook op de "A Year and a half Part 2" VHS.
Eigenlijk best lomp.
@Desensitized, hehe ja. Ik heb die ondertitel eigenlijk al best een tijdje
Daarnaast ik heb dus een twee A4 (A3 dus) versie van die foto, dat je zelfs zijn laarzen kunt onderscheiden, alleen staat er vanalles bij.
Als ik die foto voor 20 dollar oid zou kunnen bestellen zou ik het doen. James Hetfield blijft de man, vooral in die tijd (1992), persoonlijk vind ik dat mensen teveel naar Kirk Hammett kijken wat betreft gitaarwerk en heeft Hetfield ook altijd een gave stijl gehad.
Trouwens, ik heb besloten om twee maanden na dat ik heb gewerkt (waarschijnlijk vanaf 1 april) toch eens een electrische gitaar ga kopen.
Ik begin denk ik met een heel goedkoop beginsetje namelijk:
Squier Tele Custom (72 remake met twee humbuckers)
[afbeelding]
met een Vox AD 30 VT
[afbeelding]
Is dit iets als ik een beetje blues en rock achtige dingen wil spelen/raggen?
gaaf! ook al is het niet me ding.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 00:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dan maar een leuke video!
http://video.google.com/videoplay?docid=-1648306492583625113&q=metallica+moscow
This is the video of Pantera,black crows,Metallica, ACDC and an unknown Russain band performing in Moscow in 1991. This is a real great concert and the crowd is great. A must watch metal concert for anyone..
Het eerste festival in rusland sinds de val van de commies, geloof ik. Kijk toe hoe soldaten toeschouwers meppen! ACDC als headliner, vette video!
(metallica begint rond 29:00)
ik ook, mijn eerste was een amuse setje van de wehkampquote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Geweldige set, ik zou willen dat ik daarop begonnen was!![]()
kijk ook eens naar een london city comet. zijn ook erg goede telecasters. komen overeen met de kwaliteit van een mexicaanse fender. alleen de tuners zijn van slechte kwaliteit, nieuw setje kost iets van 40 euro ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:51 schreef Shedfire het volgende:
@DuranK, hoezo dat dan? Gebruik jij hem dan voor optreden? Want ik dacht dat als je gewoon thuis er op zit te spelen 30 watt toch meer dan genoeg is?
Daarnaast moet ik er trouwens bij zeggen dat ik de Telecast heb uitgezocht omdat hij mij het meest aansprak, maar ik vraag me dus wel af hoeveel 200 euro eigenlijk te bieden heeft (hell mijn goedkope akoestische was 130 euro). Dus vandaar dat ik dus om wat meningen vraag over de gitaar, of misschien zelfs wel duurdere en betere varianten.
(Jezus het gitaar topic gaat hard deze keer)
ik heb een vox ad50vt gehad, was er zeer tevreden over,quote:Daarnaast zijn er ook mensen die die Vox hebben en er ervaringen over willen delen?
Ook heb ik nog een beetje een wazige vraag, welke effect jullie aanraden om echt een beetje lompe bluestonen er uit te krijgen. Is dat nou overdrive?
Feedback ROTTERDAM héquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Feedback is een heerlijke winkel, het is de enige gitaarwinkel in utrecht waar ik nooit GAS-aanvallen krijg! Komt waarschijnlijk door hun "afstelpolicy"
Nehhh niet overdrijven, vaak genoeg gratis kabels e.d. meegekregen, toffe gozâhs
(Yay, ik heb F#A# Godspeed you black empreror binnen) (en nee dat is geen black metal band)
GAS staat voor Gear Acquisition Syndrome, het best te omschrijven met "hebben hebben hebben"quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef Shedfire het volgende:
Wat is een GAS-aanval, als ik vragen mag.
GearAquisitionSyndromequote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef Shedfire het volgende:
Wat is een GAS-aanval, als ik vragen mag.
8 Juniquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:46 schreef Desensitized het volgende:
Wat een vette film!! Super!
Deze specifieke telecaster heb ik geen ervaring mee, maar ik heb er wel goede verhalen over gehoord. Zo ook over de LC comet. Ligt er een beetje aan wat je wilt, humbuckers of single-coils.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:50 schreef Shedfire het volgende:
@TeleluvR; Hehe, heb jij zelf wel eens op de telecaster-kopie gespeeld, ik heb volgens mij een keer iemand in dit topic gezien die dezelfde had gekocht. En zo ja wat waren jou ervaringen er mee?
Nee allequote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Alle snaren? Staat Sad But Nu niet in Drop d (DADGBE)?
Stimmt. Alles gaat een hele naar beneden: (DGCFAD)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:42 schreef Even het volgende:
[..]
Nee alle![]()
Toch? Ik heb zo'n boek en daar stond het in.. Black Album sheet music ofzo....
Vond mn brug heel leukquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Stimmt. Alles gaat een hele naar beneden: (DGCFAD)
Heel slechtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oh, alright. Hehe, Black Album Shit Music.
Ok genoeg slechte grappen voor vandaag.
Ik denk dat je je daar toch een beetje in vergist. Er zijn zat gitaargoden die op teles spelen: Bovendien wordt de tele door veel gitaristen gezien als de ultieme gitaar, ze hebben er eigenlijk allemaal wel op gespeeld...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:15 schreef Shedfire het volgende:
@TeleluvR:bedankt voor de info.
Ik maakte me trouwens niet druk over Tele/Strato maar verbaasde me echt oprecht over dat ik de "vorm" van Tele's verkies boven Les Paul, SG's en Stratocasters terwijl dat nou juist die gitaren der "goden" zijn.
Mag ik een zakje...quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:17 schreef TeleluvR het volgende:
Dus 1 lid, misschien 2 leden...
Jammer dat het donderdag is, ik ben dan bezeten...
ha dat was ook mijn eerste idee toen ik dat las.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:23 schreef Shedfire het volgende:
[..]
[afbeelding]
Soms kan ik mij niet in houden.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:23 schreef Shedfire het volgende:
[..]
[afbeelding]
Soms kan ik mij niet in houden.
2 ledenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:17 schreef TeleluvR het volgende:
Dus 1 lid, misschien 2 leden...
Jammer dat het donderdag is, ik ben dan bezeten...
Je bent de hele G3 vergeten! foei!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ha dat was ook mijn eerste idee toen ik dat las.
maar ik begrijp je wel over dat idool gedoe. alle bekende gitaristen spelen immers op strats en les pauls... (page, clapton, hendrix, vaughan, slash, ...)
Hij zei: "Alle bekende gitaristen..."quote:
Lekkere tieten heeft die satan zegquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:39 schreef Litpho het volgende:
Gelukkig kom ik er dagelijks weer achter dat sommige mensen een nog slechtere smaak hebben dan ik.
[afbeelding]
OMGquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:39 schreef Litpho het volgende:
Gelukkig kom ik er dagelijks weer achter dat sommige mensen een nog slechtere smaak hebben dan ik.
[afbeelding]
Dat moet ik zien?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
Yngwie malmsteen... echt kut gitarist. steve vai en satriani kan ik dan nog wel waarderen. ik zag zo'n filmpje van die malmsteen ook met de G3. zit die heletijd kei lomp door heen te shredden. en hij is nog lelijk ook!
Zo'n mafkees met een debiel baartje heeft een 3 halsige gitaarquote:
Wa kos da ?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:26 schreef Hammet het volgende:
PRS heeft een nieuwe SE-gitaar, dus een betaalbare PRS.
Lijkt mij een prima alternatief voor de Epiphone Les Paul Standard:
[afbeelding]
Nog geen prijs bekend, maar de adviesprijs zal zo rond de 600-700 euro liggen (afgaande op de huidige SE-series). WInkelprijs zal dus rond de 500-600 euro liggen denk ik. Misschien iets duurder.quote:
Dat kan met de gemiddelde PRS kwaliteit ook makkelijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:40 schreef Hammet het volgende:
[..]
Nog geen prijs bekend, maar de adviesprijs zal zo rond de 600-700 euro liggen (afgaande op de huidige SE-series). WInkelprijs zal dus rond de 500-600 euro liggen denk ik. Misschien iets duurder.
die 'mafkees met debiel baardje' is dus Steve Vaiquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef Even het volgende:
[..]
Zo'n mafkees met een debiel baartje heeft een 3 halsige gitaar
twaalf snarig
normaal
fretloos
Wel humor opzich![]()
Jij bent niet zo te spreken over PRS?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat kan met de gemiddelde PRS kwaliteit ook makkelijk.
Nee, juist wel. Kwalitatief mogen ze dus rustig die prijs ervoor vragenquote:
Ah op die fiets. Ik begreep dat je bedoelde dat de kwaliteit die ze leveren makkelijk gehaald kan worden met een dergelijk budgetquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, juist wel. Kwalitatief mogen ze dus rustig die prijs ervoor vragen.
Bij mn ouders thuis heb ik geen buren binnen een straal van 150m, dus daar kan ik de hele nacht doorgaanquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Zeker niet, alleen ben ik deze avond helaas te druk geweest om even te pielen op de gitaar, en na 10en wil ik de buren niet meer storen. Kna ik voor morgen gelijk een bluesstukje pakken om te spelen, in plaats van metal. Hehe
Jouw mening, en ik durf te wedden dat je iets tegen klassieke muziek hebquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:43 schreef Jorikjet het volgende:
Yngwie malmsteen... echt kut gitarist. steve vai en satriani kan ik dan nog wel waarderen. ik zag zo'n filmpje van die malmsteen ook met de G3. zit die heletijd kei lomp door heen te shredden. en hij is nog lelijk ook!
quote:én hij heeft een overdreven aantal versterkers op zijn podium staan. 20 marshall plexiheads ofzo.
Ik ben met name benieuwd naar de nieuwe betaalbare PRS SE II Soapbar!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:26 schreef Hammet het volgende:
PRS heeft een nieuwe SE-gitaar, dus een betaalbare PRS.
Lijkt mij een prima alternatief voor de Epiphone Les Paul Standard:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:28 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
Jouw mening, en ik durf te wedden dat je iets tegen klassieke muziek heb
[..]
Dat zijn gewoon 'normale' versterkers alleen uit de jaren 70/80... Toen had Marshall zn laag en hoog nog appart versterd in de versterker... ik raad je aan Malmsteens concert met eht Japans Philharmonisch orkest een even op te zoeken...
En ja als je niet van shred houd moet je je heaufd houden over lomp schredden.. het is over het algemeen muziekaler verandwoord dan de meeste metal/pop/rock..
Maar ik kan dus wel gewoon met mijn neef (van 15, ik ook 15, although hij wel 1.95 isquote:Op woensdag 8 maart 2006 09:36 schreef Shedfire het volgende:
Ze hebben mij nooit gecontroleerd.
Als je bier mag drinken mag je naar binnen, want dan vragen ze bij de bar wel om je legitimatie als je sterke drank wilt gaan halen.
Het kan ng altijd erger: Michael Angelo van Nitro!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:16 schreef Even het volgende:
[..]
Zo'n mafkees met een debiel baartje heeft een 3 halsige gitaar
twaalf snarig
normaal
fretloos
Wel humor opzich![]()
het type is de "the paul" als je het tussen haakjes zet in google vind je er wel meer over!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:47 schreef Shedfire het volgende:
Ik gok dat mensen meer informatie er over willen hebben
Zoals bouwjaar, conditie, het type etc.
Stevie Ray Vaughan niet vergeten!!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:51 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik luister nu naar Jimi Hendrix samen met BB King.
Dát is de muziek, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |