http://members.home.nlquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:31 schreef DuranK het volgende:
Shit, ik wou eigenlijk wat shit van me uploaden en hier neer zetten maar men site http://media.putfile.com doet het ff niet. Weet iemand betere?
Je kan een Soundclick (google) account maken, maar ik geloof dat daar iets meer tijd in zit dan putfile. veel mensne gebruiken het en het werkt goed, beter dan putfile.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:31 schreef DuranK het volgende:
Shit, ik wou eigenlijk wat shit van me uploaden en hier neer zetten maar men site http://media.putfile.com doet het ff niet. Weet iemand betere?
hihihihi sweep picking...dat vroeg ik marcel dus ookquote:Ow ja en ik wil ook kunnen sweep picken maar t lukt me voor geen meter
En over dat filmpje hè: t is wel vet maar het heeft heeeel weinig met t wilhelmus te maken.
T is gewoon metal de hele tijd en af en toe wilhelmus stukkie..
Niet dat ik het niet zou willen kunnen hoor
je eerste bericht op fok!quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:35 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
hihihihi sweep picking...dat vroeg ik marcel dus ook
www.mitrumothy.nl en dna ff onder instructie beginnen met ex 3
das ongeveer waar ik ook mee begon
En over het filmpie, Marcel moest dat doen voor de Dutch National Guitar contest ding. hij moest een bewerking maken van het wilhelmus, en al die sweeps die erin zitten zijn keurig binnen de toonsoort, maar met alle theorie enz ga ik je niet lastig vallen![]()
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaakquote:
Haha ja maar ik kan me dr ook niet op concentreren om alleen maar dat te oefenen.. Speel liever gewoon een nummer maar wil het eigelijk wel kunnenquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:35 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
hihihihi sweep picking...dat vroeg ik marcel dus ook
www.mitrumothy.nl en dna ff onder instructie beginnen met ex 3
das ongeveer waar ik ook mee begon
En over het filmpie, Marcel moest dat doen voor de Dutch National Guitar contest ding. hij moest een bewerking maken van het wilhelmus, en al die sweeps die erin zitten zijn keurig binnen de toonsoort, maar met alle theorie enz ga ik je niet lastig vallen![]()
quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:00 schreef DuranK het volgende:
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=497561
Nah, hier staan 2 stukken van me. Eentje is gezongen omdat dat moest van Janneke en Eva maar dat kan ik niet, dus je bent gewaarschuwd![]()
En die andere zit wat foutjes in en onder tussen speel ik em iets anders maar boeiend, geen zin om nou op te nemenIk had em geschreven voor een meidje met valentijnsdag en die vond em kei mooi, puh
![]()
je hebt, zoals stw als zei van die stemapparaatjes met een microfoon,quote:Op donderdag 2 maart 2006 02:55 schreef SuperBosch het volgende:
Ik merk zelf vaak dat de gitaar vaak ontstemd raakt. En ik krijg em nooit echt goed gestemd.
Is er toevallig een computerprogramma dat de geluidsfrequentie van de snaar kan meten?
Of zijn er ook stemapparaten voor acoustische gitaren? (En wat kosten die)
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef TeleluvR het volgende:
Bij wie moet ik slijmen om mijn avatar als eerste te krijgen?
hoezo lastig?quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:11 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik vind het zo vervelend dat Queens of the Stone Age over het algemeen deze tuning hebben.
C F Bb Eb G C
quote:
zo beter, een gedeelde 1ste plekquote:
Ik neem aan dat ik je het verschil tussen kwaliteit en kwantiteit niet hoef uit te leggenquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:19 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
zo beter, een gedeelde 1ste plek
ik kan wel de stats op gaan vragen van wie het meest in het MUZ forum heeft gepost
Ik merkte op mijn electische gitaar dat als je hem zo stemt dat de snaren nogal los gaan zitten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:16 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
hoezo lastig?
om met mee te spelen?
er is een plugin voor winamp genaamt "pacemaker" daarmee kun je het 'tempo', 'pitch' & 'speed' van een mp3'tje instellen, das als je de pitch hoger zet hoef je je gitaar niet om te stemmen
Kunt beter vragen wie het meest in dit topic post, daar gaat het toch omquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:19 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
zo beter, een gedeelde 1ste plek
ik kan wel de stats op gaan vragen van wie het meest in het MUZ forum heeft gepost
quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:05 schreef Jorikjet het volgende:
bier!
sex drugs & rock 'n roll. bier dus!quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:08 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]en wat heeft dat met gitaren te maken?
tvp zeg je dan
voor mij alleen sex en rock n rollquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:14 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
sex drugs & rock 'n roll. bier dus!
In de praktijk waarschijnlijk bij mij alleen rock 'n rollquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:16 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
voor mij alleen sex en rock n roll
en als je dan gewoon een andere snaardike koopt ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:37 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik merkte op mijn electische gitaar dat als je hem zo stemt dat de snaren nogal los gaan zitten.
In ieder geval bedankt voor je tip, lijkt me zeer handig.
Om omlaag te stemmen naar C komt er wel wat meer bij kijken dan enkel dikkere snaren.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:17 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
en als je dan gewoon een andere snaardike koopt ?![]()
Yngwie Malmsteen - Evil Eye? Dies echt cool, en nietzop belachelijk moeilijk als een stel andere nrs van em... Veeerder zou ik zeggen, als het dan toch in die stijl van jimi kan blijven, Shawn Lane';s versie van Purple Haze (video)quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:53 schreef Zyggie het volgende:
Hoi gitaristen,
Kent iemand hier wat, mag ook bekende, toffe nummers voor een gevorderde gitarist om te spelen. Elektrische gitaar, maar lieflijke akoustische deuntjes mogen ook. Ik ben de weg kwijtgeraakt door teveel jimi hendrix.Dus ieder leuk nummer om te spelen, mag dus ook hoog niveau zijn, is welkom. Solo's, riff-jes, of handige sites ervoor.
Mijn dank.![]()
heel simpel... je leert de scale volledig... klinkt moeilijk, en kost veeeeeeeel tijd, maar dan heb je wel watquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hoe leren jullie scales? Ik wil als ik een leuk klinkende scale zie alles kennen, dus niet alleen E en A ofzo
hm, theoretisch klopt muziek eigenlijk altijd wel op de één of andere manier.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat niet alle muziek theoretisch hoeft te kloppen... en al die dingen uit je hoofd leren houdt je tegen (niet helemaal, maar wel veel) om coole dingen te verzinnen.
Als je die lijn voortzet zou je eigenlijk ook niet naar andermans muziek moeten luisteren.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:01 schreef Jorikjet het volgende:
ik vind dat niet alle muziek theoretisch hoeft te kloppen... en al die dingen uit je hoofd leren houdt je tegen (niet helemaal, maar wel veel) om coole dingen te verzinnen.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Laten we voor de grap eens D nemen dan
(edit: ik ga even koken, dus ik reply later op de avond pas weer)
1 2 3 4 5 6 | B|---10-------13--- G|---10----12(13)-- D|---10----12------ A|---10(11)12------ E|---10-------13--- |
Luister es Ilse de Lange - Inside Jobquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:10 schreef Dragman het volgende:
[..]
hm, theoretisch klopt muziek eigenlijk altijd wel op de één of andere manier.
precies. Standaard dus. De enige variatie die je dan nog kan doen is zo snel mogelijk spelen. Dan krijg je van die notenbrei die wel klinkt (want over de goede akkoorden) maar niet echt catchy isquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:03 schreef Mitrumothy het volgende:
hehehe maar je kan nou juist in je arpeggio's weer combinerenspeel een arpegio in A mineur over een C majeur (HET klassiek voorbeeld
)
het is ongetwijfeld allemaal te benoemen wat er gebeurt. Kijk een secunde is ook niet echt een mooie interval om in harmonieën te spelen, maar zou theoretisch wel kunnen kloppenquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:09 schreef DuranK het volgende:
[..]
Luister es Ilse de Lange - Inside Job![]()
Ik gebruik AP Tuner. Is een gratis tuner (bij het opstarten even op "evaluate" drukken, dan kan je hem gewoon gebruiken... registratie kan wel, maar dat kost je $35)quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:07 schreef the_jasper het volgende:
weet iemand of er ook een stemapparaatje is voor op de computer waarmee je je gitaar makkelijk in open d kan stemmen?
ik zit er heel dichtbij maar het klinkt nog niet helemaal lekker
edit: ik bedoel softwarematig via de microfoon
getsie... moet ik nou iets superorgineels gaan verzinnen om je te overtuigenquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:16 schreef Dragman het volgende:
[..]
precies. Standaard dus. De enige variatie die je dan nog kan doen is zo snel mogelijk spelen. Dan krijg je van die notenbrei die wel klinkt (want over de goede akkoorden) maar niet echt catchy isZijn maar weinig gitaristen die ik wat dat betreft echt leuke/mooie sweeps vind spelen
Nah, hij speelt daar soms gewoon dingen die zeg maar niet in de toonsoort passen en die ook harstikke wringen, maar wel vet klinkenquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:18 schreef Dragman het volgende:
[..]
het is ongetwijfeld allemaal te benoemen wat er gebeurt. Kijk een secunde is ook niet echt een mooie interval om in harmonieën te spelen, maar zou theoretisch wel kunnen kloppen
Koel, dat ziet er inderdaad uit als een handige manier om het te leren. Stel dat je dat in C zou moeten spelen, moet je dan een hele nieuwe ladder uit je hoofd leren? Of kan je dan gewoon 'gebruik maken' van de eigenschappen van de ladder? (halve stappen 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1?) [ik kan me voorstellen dat dat alleen echt werkt als je precies vanaf een C begint]quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:37 schreef Mitrumothy het volgende:
Okee komt ie
[afbeelding]
Dat zijn de noten die je kan gebruiken
(D, E, F, G, A, A#, C#, D')
Nou ziet dit eruit als een brei van noten, dus is het hadig het een en ander te ordenen als je dit wil leren.
Dusssss maak ik er een stel ladders van beginend op de lage E-snaar, omhoog, maar de hoge e-snaar en weer terug. Het is handig om ze in groepjes van 3 snaren per noot te verdelen, zodat je het technisch gezien met de linkerhand ook altijd nog kan spelen
EN omdat je dan moet alternate picken met je rechterhand, wat gelijk ook een goede oefening is
Als je dit plaatje hieronder vergroot zie je wat ik bedoel
[afbeelding]
je zit in D, ik schuit het hele gebeuren in dit geval gewoon 2 halve noten terugquote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Koel, dat ziet er inderdaad uit als een handige manier om het te leren. Stel dat je dat in C zou moeten spelen, moet je dan een hele nieuwe ladder uit je hoofd leren? Of kan je dan gewoon 'gebruik maken' van de eigenschappen van de ladder? (halve stappen 2, 1, 2, 2, 1, 3, 1?) [ik kan me voorstellen dat dat alleen echt werkt als je precies vanaf een C begint]
thanxquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik gebruik AP Tuner. Is een gratis tuner (bij het opstarten even op "evaluate" drukken, dan kan je hem gewoon gebruiken... registratie kan wel, maar dat kost je $35)
Van open D is geen preset aanwezig, maar je kan zelf de note presets toevoegen die je gebruiken wil...
Een effect werkt nooit minder met een bepaald type gitaar... Het verschil gaat 'm in de klank liggen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:36 schreef number1zero het volgende:
Speel nu voor ongeveer 2 maanden al gitaar en zit er over na te denken om een keer effectpedaal te kopen. Ik heb er 3 op het oog, namelijk : Line 6 tonecore echopark, Zoom G2, of misschien 1 van boss. Heeft iemand hier goede ervaringen mee?
Mijn gitaar heeft 3 single coils elementen, is het dan ook zo dat je sommige effecten, zoals line 6 Uber metal dan veel minder goed werkt als bij een gitaar met humbuckers, of heeft dit er weinig invloed op?
heb zelf een crafter cruiser st 120, zat in een beginnerspakket waarbij dan gelijk een versterker draagband en nog wat dingen bij zat.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:43 schreef guitarist.nl het volgende:
een humbucker geeft wel een vetter geluid, ligt ook wel een beetje aan de gitaar
wat voor 1 heb je?
p.s. met die effecten heb ik geen ervaring!
hihihi .... daar heb ook wel ff op moetn oefenen... alleen het langzame stuk heb ik het langs over gedaan :S maar dat zal wel aan mij liggen verder... ik bedoel ik doe wel mer meer dingen minder logish (begon gitaar met arpeggio;s en vette Malmsteen shit, en leer nu van Mercel C. de theoriequote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ligt het aan mij of is die solo uit the final countdown teringsnel? Ik dacht altijd dat het getapt werd, maar dat schijnt dus niet zo te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |