Lawinepijlen, zijn niet legaal verkrijbaar.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:42 schreef STORMSEEKER het volgende:
Heej leuk, dit topic is er weer![]()
ik heb een vraag. Weet iemand welke vuurpijlen een sissend geluid maken wanneer zij vliegen, een witte flits genereren vlak voor de ontploffing en vervolgens zeer hard ontploffen, zonder bijkomstig siervuurwerk?
Ik heb deze al verscheidene keren af zien gaan (in de verte), maar ik koop het nooit, dus ik heb geen idee welke naam het heeft. Dus als iemand weet waar ik het over heb, laat het weten aub
BTW, wisten jullie dat het vuurwerk veel zwaarder mag zijn dit jaar?![]()
Ik dacht dat het te maken had met EU-regelgeving ofzoiets. Nederland had altijd een bepaalde limiet, maar deze is verhoogd... Ik ben benieuwd wat het dit jaar voor oud en nieuw wordt..
Het is een beetje een [WFL] reactie, maar die flits IS de ontploffing. Alleen gaat het licht 300000000 meter per seconde en geluid 300 meter per seconde, dat scheelt dus een factor miljoen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:42 schreef STORMSEEKER het volgende:
[...]
Weet iemand welke vuurpijlen een sissend geluid maken wanneer zij vliegen, een witte flits genereren vlak voor de ontploffing en vervolgens zeer hard ontploffen, zonder bijkomstig siervuurwerk?
[...]
Wiskunde is saaiquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Het is een beetje een [WFL] reactie, maar die flits IS de ontploffing. Alleen gaat het licht 300000000 meter per seconde en geluid 300 meter per seconde, dat scheelt dus een factor miljoen.
Het geluid van de ontploffing heeft gewoon even tijd nodig om bij je te komen...
Dude....quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Het is een beetje een [WFL] reactie, maar die flits IS de ontploffing. Alleen gaat het licht 300000000 meter per seconde en geluid 300 meter per seconde, dat scheelt dus een factor miljoen.
Het geluid van de ontploffing heeft gewoon even tijd nodig om bij je te komen...
Bedankt voor de uitleg, zonder had ik het niet gevat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:52 schreef Drumpie het volgende:
Wiskunde is saai, Maar wat hij duidelijk probeert te maken is dat licht sneller dan geluid is
![]()
Haha, maar ik ben binnenkort nog van plan om die KAS-Rookbom te makenquote:Op zaterdag 9 december 2006 01:03 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, zonder had ik het niet gevat.![]()
![]()
Haha, ziekquote:Op zaterdag 9 december 2006 10:27 schreef Ku_Klux_Kloon het volgende:
Idioot met rookbom op het dak van zijn auto vastgebonden
Ziet er heel goed uit voor zijn lak
Merk: Zinkquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:46 schreef STORMSEEKER het volgende:
Maar weet iemand dan een naam (zoals je die tegenkomt in een 'vuurwerkkrantje') van zo een vuurtuig ? (Ervaringen iemand?)
Waar koop je KNO3 dan?quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:21 schreef MOD het volgende:
Ontopic:
Ik weet nog wel een leuk proefje met KNO3
Zo heb ik ook mn asbak gemaakt
Neem een houten plankje.
Leg er wat luciferkopjes op, in een rijtje, zo dat ze elkaar aan kunnen steken, in het midden van het plankje.
Strooi er een hoopje KNO3 overheen, zodat je nog wel een lucifer kan aansteken.
Steek er dus een aan en neem wat afstand.
Lekkere rookontwikkeling, en de fikkende massa vreet zich door het hout heen.
Daarna ff uitkloppen en uitschuren, en je heb een mooi gat in je plaknje
groetennn
Een vriend van me z'n baas is eigenaar van een tuinbouwkas en die kan er idd aan komen. Maar vorig jaar hadden we het, naar mijn weten, gewoon in een grote ton gedaan met suiker + die kali en op een rustig kruispuntje gezet midden in een woonwijk. En we zijn nu nog aan het kijken waar we het af moeten steken, sommige zijn namelijk aan het twijfellen geslagen omdat een paar andere gasten een boete hadden gehad van 3000 euro toen ze werden betrapquote:Op donderdag 14 december 2006 23:40 schreef MOD het volgende:
Hij had het over kalishit.
Daarbij veronderstel ik kaliumnitraat. Al eerder werd aangegeven dat er in KAS geen kalium stoffen zitten.
Dergelijk spul word ook in grootverpakking verkocht, alleen moet je daar weer de juiste mensen voor kennen, me dunkt.
150 kilo is een aardige rookbom.
Hoe ga je het doen? Samensmelten of met een helehoop keukenrollen en sterrenregen?
Lijkt me wel kick om te zienPas op met wat je doet iig.
Waar ga je het afsteken? Hopelijk toch niet naast een bejaardenflat oid
Groeten!
Ik zie dus alleen maar kikkertjes... Ben ik nou de enige??quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:15 schreef MOD het volgende:
Als je alleen kikkertjes ziet, moet je ff zeggen, dan haal ik ze weg.
[..]
Staan ook nog wat andere dingen op van vorig jaar. Maar zoals je het hier ziet zie je echt niet hoever dat rook nog kwam, het was echt bizarquote:Op donderdag 21 december 2006 13:15 schreef MOD het volgende:
Whehehe dat is me daar een puike rookbom zeg!
Kijk die vlammenwhaha!
Had ik gedaan met 550 sterretjes en een dikke buis..quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:43 schreef sharkslayer het volgende:
trouwens fet>> hulsje van papier en dan 10 sterretjes in douwe krijg je piep grote steekvlam!:P
Bij een overmaat aan suiker zou ammoniakgas kunnen ontstaan. Dat irriteert de luchtwegen en stinkt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:24 schreef Robier het volgende:
Kick van bijna 3 jaar, maar weet iemand of er bij de verbranding van KAS en suiker gevaarlijke stoffen vrijkomen? Zo ja, welke stoffen en waar zou je zoiets het beste kunnen afsteken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |