Ja het is gevaarlijker en dat is inderdaad omdat de basis van de buienwolken in de winter lager hangt dan in ze zomer. Winteronweer is in de regel niet zo intensief als in de zomer, maar tegenwoordig is de kans groter dat een winteronweer heftig uit kan pakken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:34 schreef Gappie het volgende:
Is die onweer nu niet gevaarlijker dan in de zomeromdat de wolken natuurlijk veel lager liggen dan in de zomer..
Hier (in Wilnis) ligt een cm of 2.. et sneeuwt nu ligt..
quote:STORM FORECAST
VALID Wed 01 Mar 06:00 - Thu 02 Mar 06:00 2006 (UTC)
ISSUED: 28 Mar 20:19 (UTC)
FORECASTER: GATZEN
SYNOPSIS
Well-developed arctic trough dominates Europe. At its southern flank, westerly polar jet stream is present from northern Africa to southern and further to eastern Europe. At lower levels ... northerly winds over most of Mediterranean advect rather cold and dry airmass southward, and models do not show that significant instability will develop during the period. To the north ... well-mixed arctic maritime airmass is expected over North Sea region ... and showers/thunderstorms are expected to develop ... capable of producing soft hail, heavy snow and strong wind gusts. Given enhanced low-level vertical wind shear ... a few isolated severe events are expected ... and isolated severe wind gusts or a tornado or two are not ruled out.
dat is een mooi vooruitzicht! zeker met die Polar Low die zich op dit moment aan het ontwikkelen is!quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ja het is gevaarlijker en dat is inderdaad omdat de basis van de buienwolken in de winter lager hangt dan in ze zomer. Winteronweer is in de regel niet zo intensief als in de zomer, maar tegenwoordig is de kans groter dat een winteronweer heftig uit kan pakken.
Gewoon genieten dus.
Btw... ff nog zo een voor de dag halen:
[afbeelding]
[..]
Handig, dus je kon je horloge er op gelijk zetten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:51 schreef ReWinD het volgende:
Drachten heeft net ook een zware sneeuwbui gehad... en dat precies op dezelfde dag en dezelfde tijd als vorig jaar![]()
Dat had ik om iets over 5 in heerhugowaard, werd er wakker door.quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vanmorgen om 06:30 omgeving Alkmaar: onweer! met dikke hagelkorrels!
aambeelden?quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:28 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ja, vriest het eens een keertje, is het ZONNIG! Net wel een heel klein sneeuwbuitje gehad, en dat ligt er nog steeds.
Zie boven zee een aantal van die... hamerhoofden. Hoe heten die krengen ook alweer?
http://www.weeratlas.nl/wolkenoverzicht_convectie1.htmlquote:Op donderdag 2 maart 2006 08:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik zocht eigenlijk de wetenschappelijke naam, maar dat is wel wat ik bedoel ja.
Mijn bus kwam niet eens opdagen want die staat vast rond Alkmaar.quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:21 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Dat had ik om iets over 5 in heerhugowaard, werd er wakker door.
Tilburg hetzelfde beeldquote:Op donderdag 2 maart 2006 08:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht ligt he-le-maal niets. Lekker zonnetje, bijna onbewolkt.
hm, dat is toch wat zuidelijker dan ik verwacht, leukquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:29 schreef Evil-Cherry het volgende:
Er komt een GITzwarte lucht aan! Sneeuw! Onweer! Kom maar op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |