abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 20:37:09 #161
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_91766316
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat was toch omdat ze contractueel nog 3 platen moesten maken voor CBS, en die toen maar in één keer uitgebracht hebben?
Nee, ze hebben er zelfs nog hard voor moeten strijden om deze driedubbelaar voor de prijs van een dubbelaar in de winkel te krijgen. Zoals London calling voor de prijs van een enkel album in de winkels lag. :Y

Ik vind overigens niet dat er op dat album sprake is van onafgemaakte demo's, wel van een zeer typische manier van produceren, waardoor er een vreemde sound is met veel rare echo's en wel erg veel ruimte. Misschien toch niet zo'n goed idee om alles zelf te willen doen, maar goed Guy Stevens was toen even niet meer beschikbaar. O-)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_91766641
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Dan krijg je inderdaad een heel net getrimd album, maar dat zou wel veel scherpe randjes en bijzondere nummers ontberen als Version city en Washington bullets, die voor mij toch tot de top van het Clash-oevre behoren.
Ik zou juist Corner Soul absoluut niet schrappen.
Nu
pi_91775983
quote:
7s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Een enkele in plaats van een driedubbele? Ik vind hem nu al goed. :P

Het is altijd moeilijk om zoiets te zeggen. Als ze er een enkele van gemaakt hadden, was er ruimte geweest voor een nummer of 10 met nummers van een dergelijke lengte.

Dan was de keuze waarschijnlijk gevallen op:
1. The magnificent 7
2. Hitsville UK
3. Somebody got murdered
4. One more time
5. Lightning strikes (not once but twice)
6. Up in heaven (not only here)
7. Police on my back
8. The call up
9. Charlie don't surf
10. Broadway

Dan krijg je inderdaad een heel net getrimd album, maar dat zou wel veel scherpe randjes en bijzondere nummers ontberen als Version city en Washington bullets, die voor mij toch tot de top van het Clash-oevre behoren.
Die is er ook nog geweest voor promotie:

A one-LP distillation of the album, called Sandinista Now!, was sent to press and radio. The side one track listing was "Police on My Back", "Somebody Got Murdered", "The Call Up", "Washington Bullets", "Ivan Meets G.I. Joe" and "Hitsville U.K.". The side two track listing was "Up in Heaven (Not Only Here)", "The Magnificent Seven", "The Leader", "Junco Partner", "One More Time" and "The Sound of Sinners"
http://en.wikipedia.org/wiki/Sandinista!

Zelf vind ik Sandinista! niets te lang met weinig missers. Vrij historische plaat al was het maar vanwege de eerste Europese rap. Zelfs in Amerika destijds nog erg ondergronds.
pi_91778105
quote:
8s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:35 schreef Bookie65 het volgende:

"Police on My Back"
Mijn ringtone :P
  Trouwste user 2022 maandag 24 januari 2011 @ 13:48:05 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_91795945
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:51 schreef cafca het volgende:
Als ze van Sandinista een enkele LP hadden gemaakt, was het echt een meesterwerkje geworden.
Man ik ben er uren in verloren geraakt.

Helden LP.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 24 januari 2011 @ 13:52:04 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_91796137
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat was toch omdat ze contractueel nog 3 platen moesten maken voor CBS, en die toen maar in één keer uitgebracht hebben?
Juist.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 24 januari 2011 @ 14:05:15 #167
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_91796750
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Man ik ben er uren in verloren geraakt.

Helden LP.

Sandanista, de FOK! van begin jaren '80.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_92375538
Sandinista is heel erg fijn ja! *O*
Heb The Clash en Give 'Em Enough Rope geprobeerd maar vind die toch minder. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2011 @ 17:21:56 #169
7889 tong80
Spleenheup
pi_92375811
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Sandanista, de FOK! van begin jaren '80.
Inderdaad uren mee doorgebracht en ik ontdekte steeds weer wat nieuws.

Leuke vergelijking. :)

Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2011 @ 17:23:12 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_92375853
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:13 schreef Norrage het volgende:
Give 'Em Enough Rope geprobeerd maar vind die toch minder. :)
Idd maar je beoordeeld Picaso ook niet op zijn minste schilderij.

pi_92375991
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Idd maar je beoordeeld Picaso ook niet op zijn minste schilderij.

Tsja, ze hebben nog best veel wat ik moet uitchecken. Want Sandinista is een beetje veel :P dus ik moet ergens beginnen. En ik ben nu zeer tevree *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_92376100
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:15 schreef Norrage het volgende:
Hey mensen, geef me even wat the Clash tips. ik heb natuurlijk London Calling, maar dat is het enige dat ik van ze heb! Nu hoor ik net op de radio een paar alleraardigste nummers langskomen die niet van London Calling komen! Geen idee van welk album wel, maar daarom moeten jullie me nog wat extra tips geven :)
Was dus Sandinista O+ Magnificent Seven, Look Here and Police On My Back *O* Weet ik ook weer waarom ik die post destijds maakte :)_
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 18:38:45 #173
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_92378484
Het debuut is sterk en van de tijd rond Give 'em enough rope lijkt de meeste aandacht te zijn gegaan naar een paar geweldige singles en EP. De a-kanten daarvan (English civil en Tommy gun) zijn goed op dat album. Verder Safe European home en mogelijk Julie's been working in the drug squad, maar de beste nummers staan dus op de singles: White man in Hammersmith palais, Clash city rockers en de Cost of living EP met onder andere Capital radio II, Groovy times en I fought the law.

Het was ook een rare tijd voor The Clash, de debuutplaat deed het goed en moest het in Amerika uitgebracht worden, ondertussen rolde de trein in Engeland ook gewoon door. Daar begon het verval van de traditionele punk alweer en merkte ook The Clash dat ze meer in hun mars hadden dan alleen dat.

Uiteindelijk is het debuut in Amerika in aangepaste versie uitgebracht zonder Deny, Cheat, Protex blue (mocht niet, ging over een condoom) en 48 hours, maar mét Clash City Rockers, Complete control, White man in Hammersmith Palais, I fought the law en Jail guitar doors (waarom die?), terwijl de albumversie White riot ook nog eens vervangen werd door de singleversie. Terwijl dit alles in gang was, moest er ook nog even een nieuw album worden uitgepoept.

Toen het tweede album toch niet het succes bleek te brengen waarop gehoopt was, kreeg de band eindelijk de tijd en rust om een waardige opvolger voor het debuut te maken en dat werd dan meteen London calling, het hoogtepunt uit hun oevre.
pi_93071746
The Clash's Anger On the Left: Rolling Stone's 1979 Feature
In 1979, 'Rolling Stone' writer Mikal Gilmore went to London to hang out with The Clash. What he learned from Joe Strummer, Mick Jones and the rest of the band

Artikel:

http://www.rollingstone.c(...)left-20110218?page=1
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 12:45:04 #175
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_93302606
Zit ik net Over the hedge te kijken, sluit ie af met Lost in a supermarket van Ben Folds...

Niet de beste versie.
pi_93303433
Ik vind het toevoegen van blaasinstrumenten eigenlijk wel leuk. De zang vind ik een minpunt aan die versie.
Nu
  Moderator vrijdag 25 februari 2011 @ 13:21:48 #177
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_93303953
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:08 schreef ChiefBigFoot het volgende:
Ik vind het toevoegen van blaasinstrumenten eigenlijk wel leuk. De zang vind ik een minpunt aan die versie.
Het is allemaal wel heel gelukt en smooth. Ik vond het dan ook opmerkelijk dat Ben Folds hier achter zat.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:28:50 #178
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_93304262
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef belsen het volgende:
Zit ik net Over the hedge te kijken, sluit ie af met Lost in a supermarket van Ben Folds...

Niet de beste versie.
Doe mij maar de originele. :s)
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_93314553
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef belsen het volgende:

Niet de beste versie.
Ben Folds heeft toch iets te maken met Arcade Fire?

Toch wel een van de mindere covers.
  Moderator zaterdag 26 februari 2011 @ 10:23:46 #180
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_93340586
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:25 schreef Bookie65 het volgende:

[..]

Ben Folds heeft toch iets te maken met Arcade Fire?
Volgens mij niets...

quote:

Toch wel een van de mindere covers.
Dat is gewoon het slopen van een nummer. Vergal dan je eigen nummer en doe niet alsof het een eerbetoon aan een andere band is... :7

Deze versie is dan wel weer briljant:
pi_94667793
Dat er elk jaar in Manchester een tribute festival is wist ik niet.

http://www.strummercamp.co.uk/lineup.html

Dit jaar gaat niet lukken voor mij. Volgend jaar maar eens aan denken.
pi_95554318
Blijkbaar had Joe de jaren voor zijn dood een radioshow Joe Strummer's London Calling voor de BBC. Winning....

http://www.radioclashblog(...)ling/comment-page-1/
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:55:08 #183
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95554762
Ik vind zelf de Ramones cooler maar punk is sowieso vet.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 april 2011 @ 20:45:30 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_95557631
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:55 schreef Mishu het volgende:
Ik vind zelf de Ramones cooler maar punk is sowieso vet.

_O_

pi_96928404
For many people The Clash were the greatest band of all time - they took the sprit and anger of the Sex Pistols and combined it with a idealism and passionate political righteousness that's never been matched. They broke the fleeting template of punk, by finding international success, absorbing a host of different influences and in doing so, producing a collection of great albums in their decade-long career - a collection that includes at least one genuine classic in London Calling.

At the helm of the band were the late great Joe Strummer - and this week's guest on The First Time, the mighty Mick Jones.

Mick talks Matt Everitt through the history of his years with The Clash - the birth of their gang mentality, their love of musical experimentation and his eventual split from the group (something which clearly still smarts), while also looking back on his early life as a rock n roller (even though his first musical memory was the Coldstream Guards) and the formation of the groundbreaking (and newly reformed) Big Audio Dynamite, as well as his work as a producer with bands including The Libertines and his experiences as a key member of Damon Albarn's multi-headed multimedia simian supergroup Gorillaz.

Tot 21 mei 2011:
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b0116ktx
pi_98600004
Er komt definitief geen jubileumuitgave (30 jaar) van de het meest invloedrijke album van the Clash Sandinista!.

http://www.theclashblog.com/sandinista-legacy-edition-canceled/

Nu is London Calling het meest gewaardeerd, maar zelf vind ik dat Sandinista! het meeste invloed (voorspellend) op de popmuziek heeft gehad en nog heeft. Hiphop, new wave, reggea, early dance staat op deze plaat.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 17:49:03 #187
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_98615771
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef Bookie65 het volgende:
Er komt definitief geen jubileumuitgave (30 jaar) van de het meest invloedrijke album van the Clash Sandinista!.

http://www.theclashblog.com/sandinista-legacy-edition-canceled/

Nu is London Calling het meest gewaardeerd, maar zelf vind ik dat Sandinista! het meeste invloed (voorspellend) op de popmuziek heeft gehad en nog heeft. Hiphop, new wave, reggea, early dance staat op deze plaat.
Doodzonde, ik denk dat deze van een betere kwaliteit had kunnen zijn dan de, toch wel obligatie, deluxe-uitgave van London calling.

Die Vanilla sessions voegen niet echt heel veel toe, de dvd is wel boeiend.
pi_98618866
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef Bookie65 het volgende:

Op LC is daar ook al veel van terug te horen, maar de punk-, ska-, new wave- en reggae-scenes liepen toen ook door elkaar, met z'n viertjes vormden die de alternatieve scene. Alleen de skins met hun Oy-punk liepen er om ideologische redenen een beetje naast. Bij Blondie en andere bands hoorde je ook van die crossovers.

Ik ken veel muzikanten die door de Clash beinvloed zijn (ik heb er zelf ook een paar in hun jonge jaren tot de Clash bekeerd) maar ik ken geen enkele band waarin je die invloed echt terughoort. Komt waarschijnlijk ook doordat de stemmen van Jones en Strummer zo medebepalend zijn..
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 20:20:27 #189
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_98621340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:14 schreef dvr het volgende:

[..]

Op LC is daar ook al veel van terug te horen, maar de punk-, ska-, new wave- en reggae-scenes liepen toen ook door elkaar, met z'n viertjes vormden die de alternatieve scene. Alleen de skins met hun Oy-punk liepen er om ideologische redenen een beetje naast. Bij Blondie en andere bands hoorde je ook van die crossovers.

Ik ken veel muzikanten die door de Clash beinvloed zijn (ik heb er zelf ook een paar in hun jonge jaren tot de Clash bekeerd) maar ik ken geen enkele band waarin je die invloed echt terughoort. Komt waarschijnlijk ook doordat de stemmen van Jones en Strummer zo medebepalend zijn..
Ranicd, zeer duidelijk. ;)

Maar ook dat is inderdaad geen kloon, maar gewoon een goede band op zich zelf.
pi_98641201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:14 schreef dvr het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld:

Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 14:54:34 #192
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_98645961
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:14 schreef Bookie65 het volgende:
Ikzelf mocht graag hier naar luisteren

Die twee nummer zijn wel tof, inderdaad, vooral Rush, maar over de hele lijn vind ik BAD echt te zwak en door de tijd ingehaald.
pi_98647827
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:54 schreef belsen het volgende:

[..]

Die twee nummer zijn wel tof, inderdaad, vooral Rush, maar over de hele lijn vind ik BAD echt te zwak en door de tijd ingehaald.
Ik moet toegeven dat ik eerder zat te wachten op een nieuw album van Carbon/Silicon dan een reünie van BAD. Toch hadden ze op Lowlands moeten staan dit jaar.

Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 11:59:16 #195
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_99237602
quote:
Stoer. :D
  Trouwste user 2022 zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:35 #197
7889 tong80
Spleenheup
pi_101000926
quote:
RIP

:{
pi_101017433
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

RIP

:{
Wat een geweldenaar. Dit nummer pas ontdekt. Voor NL een toepasselijke titelsong.
pi_103216245
Oefenen voor 2012? London calling olympisch, Joe Strummer 10 jaar dood en zou 60 worden, een film en wat nog meer?

dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:01:26 #200
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_103219366
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2006 11:31 schreef Art_Core het volgende:
Helden uit mijn jeugd! Ik heb veel herinneringen aan ze maar zolang ik leef zal ik de dag niet vergeten dat ik the Clash live zag tijdens het Lochem festival.

Ze zouden de laatste band zijn die dag (na o.a. Normaal, Carlene Carter en Bowwowow) en de hele dag ging al het gerucht dat het misschien niet door zou gaan omdat een bandlid 'zoek' was. (Dat bleek achteraf te kloppen - Joe Strummer kwam op het laaste nippertje aan uit Parijs).

Enfin, de backline werd neergezet, en de enorme backdrop van allelerlei vlaggen hing al, maar het duurde al meer dan een uur - en geen band. Terwijl de spanning op de voorste rijen haast ondraaglijk werd kwamen ze daar opeens het podium op denderen. Joe Strummer riep: "London Calling!" en de band barstte los met deze klassieker. Binnen twee seconden veranderden de eerste 15 rijen in een chaotische mix van lichamen die over elkaar heen duikelden en sprongen. Onvergetelijk!
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2006 15:58 schreef Art_Core het volgende:
[ afbeelding ]
Het verhaal gaat verder: na twee nummers barst er een hoosbui uit, en , of het de regen is op de opgefokte atmosfeer weet ik niet meer, maar mensen beginnen de omheining voor het podium te beklimmen. De ordedienst mept er op los maar dan stopt Joe Strummer met spelen en maant de ordedienst te verdwijnen; er mogen mensen het podium op! Ik ben zelf één van de pakweg 50 tot 100 gelukkigen die een plekje op het podium vinden - zo'n beetje aan de voeten van Paul Simonon maak ik het concert mee. Deze foto is gemaakt tijdens dat concert; ik hoop ooit nog eens een grote afdruk te kunnen krijgen. De opnames worden uitgezonden door de VARA Radio en zijn als bootleg verkrijgbaar.
Toevallig vanavond gelezen over dit optreden, van de organisatoren van dat festival:

quote:
Of je krijgt te maken met The Clash. Het Lochem festival in 1982. Joost wil er helemaal niet meer over praten. Frank herinnert zich: "Artiesten die pretenderen anarchisten te zijn en die dan de hele zaak lopen te flessen, maar wel hun volledige gage betaald willen hebben terwijl ze weten dat ze de organisator ermee de afgrond indrijven."

Het zou het laatste optreden worden van The Clash in originele bezetting, met drummer Topper Headon. "Om te beginnen was hun bus al veel te laat, want ze hadden onderweg allerlei lifters meegenomen. Ze zaten onder de drugs en waren niet aanspreekbaar. Het weer was dreigend, onweerwolken pakten zich samen. Ik kreeg meteen ruzie met hun manager die het volle pond uitbetaald wilde hebben. Maar het was door hun eigen schuld steeds onzeker gebleven of ze zouden komen, dus ik had lang niet alle kaartjes verkocht. Ze traden op, maar na een half uur stopte de muziek en riep zanger Joe Strummer nogal theatraal: "Where's the fucking promotor."
Strummer riep dat zijn fans het podium op moesten komen. Even later stonden er 250 man op dat houten podium. Dat was levensgevaarlijk, want vanwege de regen waren 500 bezoekers onder het podium gaan schuilen. Ik zag het podium doorbuigen. En in de hoek van het veld stonden politieagenten klaar om in te grijpen. Om ravage te voorkomen moest ik al die mensen bij dat podium weg zien te krijgen. En dat alles met donderslagen, bliksemschichten en vlagen regen. Het was één grote nachtmerrie! En als je dat allemaal gehad hebt dan loop je de kleedkamer in van een andere band die daar optrad, Bow Wow Wow, en dan vind je midden in die kleedkamer een hele grote mensendrol. Weetje, dan kijk je daarnaar en dan denk je: dit is eigenlijk wel een mooie samenvatting van dit popfestival!"
Het jaar erna moest er inderdaad een low-budget editie van dit festival gehouden worden, met de finale van De Grote Prijs van Nederland en 2 Nederlandse- en 1 Belgische band.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_103219923
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:08 schreef Bookie65 het volgende:

Deze bijvoorbeeld:
Ik reageer veel te laat, maar alsnog bedankt voor de suggesties, Bookie! Vooral bij de Libertines is de invloed van de Clash inderdaad goed terug te horen. Ik vind die Jamie T wel interessant, ik kende hem nog niet maar hij doet me ook denken aan Arno en Billy Bragg.
pi_103220009
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

[..]

Toevallig vanavond gelezen over dit optreden, van de organisatoren van dat festival:

[..]

Het jaar erna moest er inderdaad een low-budget editie van dit festival gehouden worden, met de finale van De Grote Prijs van Nederland en 2 Nederlandse- en 1 Belgische band.
Mooie verhalen en de waarheid blijft in het midden, maar de muziek van "the only band that matters" blijft totaal uniek.
pi_103220706
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:15 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik reageer veel te laat, maar alsnog bedankt voor de suggesties, Bookie! Vooral bij de Libertines is de invloed van de Clash inderdaad goed terug te horen. Ik vind die Jamie T wel interessant, ik kende hem nog niet maar hij doet me ook denken aan Arno en Billy Bragg.
Tja Jamie T is te gekke brithop. Zijn beste (mijn mening :)):

pi_104435035
The last night London burned

15 november 2002 (sorry dag te laat) documentaire over het laatste concert van het historische schrijversduo Strummer/Jones.

Meer video's
http://www.youtube.com/re(...)l14l14l0l98l98l1l1l0
pi_104959140
Vanaf volgende week te koop:

Uncut Ultimate Music Guide: The Clash

Special over The Clash (148 pag.)

pi_105142418
Deze Dylan-cover kende ik nog niet:

pi_105246186
Mooie video:

Van de maker:

The Clash - 1979-09-21, at the New York City Palladium performing the songs I'm So Bored With the U.S.A., I Fought the Law, Jail Guitar Doors, and English Civil War. It is only short clips of the songs but great nonetheless. This concert was the same night Paul Simonon smashed his favorite bass guitar thus creating one of the greatest moments in rock and roll history ever captured, seen on the album cover of London Calling, and taken by photographer Pennie Smith. More info about this special gig, including the full setlist, can be found here: http://homepage.mac.com/b(...)rdings/1979/79-09-21...
The original source of this video was a silent Super 8 film camera. I layered the audio over it and synced it together.

pi_105374679
Mick Jones + Ian Brown & John Squire (Stone Roses). Elizabeth My Dear, Bankrobber & Armagideon Time

pi_105493561
De Justice Tonight tour van Mick & Friends is voorbij.

De muziek tijdens deze tour bestond grotendeels uit songs van The Clash. Op het laatste concert hebben ze aangegeven in 2012 hier een vervolg aan te willen geven.

Wat zou het mooi zijn om bij de november 2012 editie van London Calling in Paradiso een memorial te houden met een pre London Calling avond met Mick & Friends en een avond in het teken van strummerville.
http://www.strummerville.com/

pi_105567483
Bijna zitten janken toen er werd gelivetweet dat Paul, Barrie Cadogan en Bobby Gillespie ook nog eens bij Mick on stage kwamen in Londen. :') Verdomme.
pi_105913563
22 december: RIP Joe

Zijn favoriete Clash-song:

pi_105916402
Joe Strummer Day op CJAM 99.1 FM Detroit.

6 uur tijdsverschil

Gemist:
5 to 6 am: Vernon Smith Presents: The Clash Live at the Lochem Festival in Holland, May 20, 1982.

Rest van de dag:
8 to 9 am: CAM Wells, host of Handi-Link, investigates the relationships between poverty and disability in terms of how those who are disadvantaged might not be able to access health services, and how disabilities get worse as a result of poverty factors such as malnutrition.

9 to 10:30 am: Poverty, Human Rights, Civil disobedience — Chris Crossroads examines contemporary sociopolitical events on the world scene and brings them back to the streets of Windsor-Detroit in an exploration of the subjects revealed by Strummer in his songs. With a backdrop of sonic fury, Crossroads takes us on an in-your-face ride though humanity’s darkest places. Then he looks for solutions.

10:30 to Noon: Crossroads joins Clara Musca, host of the Washing Machine, for the music of Joe Strummer and the Clash, along with a discussion on Strummer’s life and his work confronting poverty issues.

Noon to 1 pm: Ankur Kumar (Voices of a Generation) airs a Joe Strummer biographical special – examining the ex-Clash frontman’s social activism roots.

1 to 3 pm: Dave Konstantino leads a panel discussion picking apart the Clash epic, Sandinista! Other panelists will include Martin Deck, Vernon Smith, and Mike Konstantino.

3:00 to 4 pm: Sarah Morris (Pardon My French), examines Joe Strummer’s global influences.

4 to 4:30 pm: Urban Gardening, Detroit style, with Willy Wilson (The Motor City is Burning), who joins his neighbours for a report on how they turned an abandoned lot into a mini-food farm.

4:30 – 5 pm: Steve Fields (Research Matters) interviews Dr. Debra Hernandez Jozefowicz of the University of Windsor’s School Social Work to discuss the alarming rate of teens ending up on the streets of Detroit after leaving foster homes.

5 to 6 pm: Paul Chislett and Jonathon Liedtke report from the frontlines of Occupy Windsor — offering insights on how the action succeeded and where it must go from here.

6 to 7 pm: Milk and Vodka hosts Meghan Mills and Nicole Beuglet examine specific women’s issues related to poverty, looking at the gender construction of women and how this relates to the possibilities for employment. They will discuss how women are affected by systemic policies, such as health care, maternity leave, and social security — addressing how poverty overwhelmingly affects women of colour, immigrants and, aboriginal women.

7 to 8 pm: Theresa Leslie (We Surrender) pays tribute to Joe Strummer by treating CJAM listeners to an hour of artists that influenced The Clash, The Pogues and The Mescaleros… so much in fact… that the bands covered them. An hour of the original tracks that Joe Strummer and the guys loved so much, they had to put their own spin on them, along with a few of Theresa’s favourite Clash covers recorded by Canadian bands.

8 to 8:30 pm: American Frank host examines the culture of corruption revolving around Detroit poverty.

8:30 to 9 pm: All in a Day’s Work host Ian Clough looks at the plight of laid-off manufacturing workers as they become the new poor.

9 to 10:30 pm: Greg and Kenny from The Trip look at Strummer’s more esoteric sides and outtakes.

10:30 to Midnight: Martin Deck, host of Wake the Town, closes out Joe Strummer Day with a continued exploration of the reggae heritage of The Clash. Last year, Deck offered a highly structured history of the Clash’s attempts at reggae. This year, Deck will be looking at something much looser, with more emphasis on reggae elements in a wider variety of Clash originals. He will address the ongoing influence of the Clash on reggae and reggaefied rock by incorporating many more reggae & dub versions of Clash songs by the likes of Dr. Israel, Germany’s Dub Spencer & Trance Hill, and Canada’s own Dubmatix.

http://cjamlog3.cjam.ca/
  Moderator donderdag 22 december 2011 @ 15:48:31 #214
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_105919421
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:14 schreef Bookie65 het volgende:
22 december: RIP Joe

Zijn favoriete Clash-song:

Mogelijk ook mijn favoriete Clash-song. :Y

Samen met bijvoorbeeld deze:

En deze:
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 09:32:52 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106026163
Kerstontbijt 2011 en hier draait Sandanista! _O_
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:09:44 #216
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106680363
Not amused van de versie van Maurits van Westerik van Guns of Brixton. :r

Zanglijn, veranderd, melodielijn, weg, baslijn, weg, scherpte, weg... Op recht een verkrachting.
pi_106681516
Inderdaad niet de beste cover ooit. Van danceable rock naar radioheadsaai.

Deze versie heeft hij overigens 3 jaar geleden al gespeeld:
Beste Guns of Brixton covers
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:54:04 #218
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106681983
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:42 schreef Bookie65 het volgende:
Inderdaad niet de beste cover ooit. Van danceable rock naar radioheadsaai.

Deze versie heeft hij overigens 3 jaar geleden al gespeeld:
Beste Guns of Brixton covers
Ooit was GEM toch een beetje Clashy... :'(
pi_106684862
Ik ken Gem niet, maar ik vond het mooi en ik vond het juist verrassend dat het nummer ook nog overeind stond als je de ska-beat en dubeffecten eruit haalt. In feite deed hij daarmee het omgekeerde van wat de band ooit gedaan moet hebben bij het schrijven van het nummer, hij bracht het terug tot een eenvoudige ballad. De melodie was nog steeds herkenbaar. Knap en integer gedaan. Het was idd geen 'Clash' meer maar ik vind zo'n eigen interpretatie stukken interessanter dan de vele 1:1-covers die tot nu toe te horen waren.

[ Bericht 7% gewijzigd door dvr op 11-01-2012 16:07:37 ]
pi_106686327
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:02 schreef dvr het volgende:
Ik ken Gem niet, maar ik vond het mooi en ik vond het juist verrassend dat het nummer ook nog overeind stond als je de ska-beat en dubeffecten eruit haalt. In feite deed hij daarmee het omgekeerde van wat de band ooit gedaan moet hebben bij het schrijven van het nummer, hij bracht het terug tot een eenvoudige ballad. De melodie was nog steeds herkenbaar. Knap en integer gedaan. Het was idd geen 'Clash' meer maar ik vind zo'n eigen interpretatie stukken interessanter dan de vele 1:1-covers die tot nu toe te horen waren.
Prima die artistieke vrijheid. Zijn versie is gewoon saai. Als pre-dance song hoor ik liever een weirde versie als:

pi_106692584
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:36 schreef Bookie65 het volgende:

Zijn versie is gewoon saai.
Precies, en daar heb ik soms behoefte aan.. ben helaas geen 16 meer :P

quote:
Als pre-dance song hoor ik liever een weirde versie als:
Leuk! Het middenstuk dan. Het electronische geboem en gebliep eromheen doet me helaas niets, zoals 90% van de techno/dance vind ik het maar mechanisch en dwingend klinken.

Wie ik in dat genre wel heel erg goed vind, is het Franse electropunk-duo Kap Bambino. Die maken nog veel ergere herrie, maar het is wel speels en muzikaal. En het is voor mij de eerste band die ik sinds de 80er jaren gehoord heb die hetzelfde soort rauwe energie en positieve agressie heeft als de punkbandjes van destijds. Voorbeeldje (kan niet ingevoegd worden) :
1http://www.youtube.com/watch?v=iiAQPRQjQ-8
pi_106697504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:06 schreef dvr het volgende:

[..]

Precies, en daar heb ik soms behoefte aan.. ben helaas geen 16 meer :P

[..]

Leuk! Het middenstuk dan. Het electronische geboem en gebliep eromheen doet me helaas niets, zoals 90% van de techno/dance vind ik het maar mechanisch en dwingend klinken.

Wie ik in dat genre wel heel erg goed vind, is het Franse electropunk-duo Kap Bambino. Die maken nog veel ergere herrie, maar het is wel speels en muzikaal. En het is voor mij de eerste band die ik sinds de 80er jaren gehoord heb die hetzelfde soort rauwe energie en positieve agressie heeft als de punkbandjes van destijds. Voorbeeldje (kan niet ingevoegd worden) :
[ code verwijderd ]

Als ik dit hoor:

Komt dat wel erg overeen met de band van Mick Jones:
pi_109941255
Op verzoek van Belsen. Joe Strummer memorial youtube event :

Joe Strummer @ St. Ann's 10th Anniversary Celebration
pi_109961857
Top topic _O_
pi_109971081
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2006 11:31 schreef Art_Core het volgende:
Helden uit mijn jeugd! Ik heb veel herinneringen aan ze maar zolang ik leef zal ik de dag niet vergeten dat ik the Clash live zag tijdens het Lochem festival.

Ze zouden de laatste band zijn die dag (na o.a. Normaal, Carlene Carter en Bowwowow) en de hele dag ging al het gerucht dat het misschien niet door zou gaan omdat een bandlid 'zoek' was. (Dat bleek achteraf te kloppen - Joe Strummer kwam op het laaste nippertje aan uit Parijs).

Enfin, de backline werd neergezet, en de enorme backdrop van allelerlei vlaggen hing al, maar het duurde al meer dan een uur - en geen band. Terwijl de spanning op de voorste rijen haast ondraaglijk werd kwamen ze daar opeens het podium op denderen. Joe Strummer riep: "London Calling!" en de band barstte los met deze klassieker. Binnen twee seconden veranderden de eerste 15 rijen in een chaotische mix van lichamen die over elkaar heen duikelden en sprongen. Onvergetelijk!
In de stromende regen. :)
pi_109972580
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:08 schreef Bookie65 het volgende:
Op verzoek van Belsen. Joe Strummer memorial youtube event :

Joe Strummer @ St. Ann's 10th Anniversary Celebration
Voorproefje:
pi_110087368
Te laat. Gisteren was het 35 jaar geleden dat The Clash hun debuut album uitbracht in het VK.

Wat is jullie favoriete nummer?

01. Clash City Rockers
02. I'm So Bored with the U.S.A.
03. Remote Control
04. Complete Control
05. White Riot
06. (White Man) In Hammersmith Palais
07. London's Burning
08. I Fought the Law
09. Janie Jones
10. Career Opportunities
11. What's My Name
12. Hate & War
13. Police & Thieves
14. Jail Guitar Doors
15. Garageland

mijn:
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 10:23:26 #229
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110088158
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 09:19 schreef Bookie65 het volgende:
Te laat. Gisteren was het 35 jaar geleden dat The Clash hun debuut album uitbracht in het VK.

[ afbeelding ]

Wat is jullie favoriete nummer?

mijn:
Plaats dan ook de Engelse tracklist. o|O

1. Janie Jones
2. Remote control
3. I'm so bored with the USA
4. White riot
5. Hate & war
6. What's my name
7. Deny
8. London's burning
9. Career opportunities
10. Cheat
11. Protex blue
12. Police & thieves
13. 48 hours
14. Garageland

En ik denk dan deze:
pi_110088382
Kwestie van te snel knippen en plakken :)
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 10:46:54 #231
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110088558
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef Bookie65 het volgende:
Kwestie van te snel knippen en plakken :)
Daarom noem je als favoriete nummer ook een nummer dat ruim een jaar na het verschijnen van het album op single is uitgebracht? :P
pi_110088765
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 10:46 schreef belsen het volgende:

[..]

Daarom noem je als favoriete nummer ook een nummer dat ruim een jaar na het verschijnen van het album op single is uitgebracht? :P
Ik kocht het album 6 jaar later.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 11:13:09 #234
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110089139
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 10:57 schreef Bookie65 het volgende:

[..]

Ik kocht het album 6 jaar later.
Ik 19 jaar later en nog weer een jaar of 10 later de Japanse editie (Amerikaanse versie met speciale EP).

maandag 9 april 2012 @ 11:52:45 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110090078
The Clash is geweldig en London Calling mijn favoriet. I live by the river! nou ja 500m er vandaan

In 2003 was er een grote memorial voor Strummer op Glastonbury.

Ik was nog net te jong toen ze echt bezig waren en het eerste wat ik hoorde en tof vond was Should I Stay or Should I Go in de Levi's 501 reclame begin jaren 90 en heb toen de casette single gekocht.

reset
pi_110091611
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 11:13 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik 19 jaar later en nog weer een jaar of 10 later de Japanse editie (Amerikaanse versie met speciale EP).

[ afbeelding ]
Die kende ik nog niet.

Al zoekend kom je toch weer wat grappigs tegen.

pi_110096852
Dagtop 5 gaat over de beste 5 punksongs voor wie geinterresseerd is
Top 5 van de dag #3
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_110144418
Concert met redelijk beeld en geluid:

1980

Jimmy Jazz
London Calling
Protex Blue
Train in Vain
Koka Kola
Fought the Law
Spanish Bombs
Wrong 'em Boyo
Stay Free
Janie Jones
Complete Control
Garageland
Tommy Gun

[ Bericht 24% gewijzigd door Bookie65 op 10-04-2012 19:25:22 ]
pi_110242556
Strummer of Love Festival
The Joe Strummer 10 year anniversary Festival 17/18/19 augustus 2012

The name says it all but here’s some words to give you an idea of what to expect from this very special one off festival, put on by Strummerville, for you!

Joe Strummer went to the great campfire in the sky ten years ago and it’s his 60th birthday this year. What he stood for was what made him stand out from your usual rock star.

Joe loved equality, community, global awareness and more importantly people. This festival is being put together to celebrate the life of this man, the legacy he left behind and to remind us all how important it is, in this ever increasing age of commerciality and capitalism, to get on with what you believe in even if it means doing everything yourself.

Many of the great bands playing at the festival, some global superstars, others homegrown rising legends, began in much the same way as Joe did: having a passionate need to communicate to the world through music with nothing but a message and a few chords to get things rolling all with that great DIY ethic that is at the core of this celebration.

It is with this spirit that we are striving to provide YOU with a unique festival experience, all in the name of LOVE and Joe Strummer.

http://www.strummeroflove.com/

Volgende week de line-up
pi_110471964
Vanavond 19.00 BBC6 radio: Classic Album of the Day - London Calling; daarna 2 weken online.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b01g8bxy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')