abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35586207

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nano-faq:

Wanneer gaan alle Macs over op Intel?
Het enige officiële wat Apple er over zegt is 'dit jaar'. de geruchten zeggen dat de iBook en de Mac Mini in de lente over gaan, en de Powermac in juni (op WWDC)

Update
De Mac Mini met een intel processor is inmiddels gelanceerd

Is dat nu sneller, zo'n Intel?
Tot nu toe lijkt het antwoord ja te zijn, zelfs Photoshop via Rosetta is sneller dan op een vergelijkbare Mac.

Is iPhoto echt veel sneller geworden?
Ja

Wanneer komt dit of dat nieuwe product uit?
Dat is vrijwel nooit bekend. Apple zelf zegt er niets over, werknemers mogen niets zeggen en doen dat ook niet, geruchtensites zitten er de helft van de tijd naast.

Welke software moet ik zeker eens bekijken?
Open Source/Freeware:
AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - Hobbie projectje van ChOas, wil nog wel eens aangepast worden.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

Heb je nog wat leuke linkjes voor me?
www.apple.com - Apple zelf
www.macrumors.com - Uitebreide geruchten site, nu ook met handleidingen
www.appleinsider.com - nog meer geruchten.
www.thinksecret.com - en nog meer geruchten.
www.versiontracker.com/macosx/ - Free- en Shareware producten
www.macosx.nl - Nederlandstalige Apple site

Weet je zelf nog leuke/handige/goede apps of linkjes? Voeg ze dan hier zelf toe aan de openingspost!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
pi_35586234
Ik had dus gelijk op de apple frontpage staat iMac 1589, klik je erop staat er 1389
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:59:08 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35586279
Je HAD de faq even aan kunnen passen natuurlijk. Oh wacht, dat kan je nog steeds
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:00:19 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35586315
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:53 schreef Tijn het volgende:
Maar ik vind moeilijk doen over de performance van de mini altijd een beetje azijnpisserij. Kom op, het is het instapmodel.
Ten opzichte van een instapmodel mag je toch ook kritisch zijn.
Daarbij zou het geen instapmodel voor mij zijn, ik doe weinig met de notoire 'zware applicaties' waardoor je met mindere specs voor mij een supermachine kan zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:09:26 #5
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35586573
Hallo
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35586606
Waarom doet die onderwijsstore het niet godver
pi_35586763
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:15:50 #8
693 ChOas
pi_35586773
Wel interessant commentaar van iemand over de videokaart in de mini:

In case anybody cares...the video chipset on this thing was MADE for home theater! It has hardware motion compensation, MPEG-2 hardware decoding, support for native HDTV resolutions and 16x9 aspect displays..among other nice stuff. It's NOT a big 3d gaming platform but definitely has the stuff for decoding video.(http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/)
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:17:10 #9
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_35586827
Dat had ik in het vorige topic al gepost ChOas
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:17:42 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_35586840
Moi.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:17:57 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35586849
ik weet niet eens meer wat mijn iMac kostte.. en dat is nog niet eens zo lang geleden..

volgens mij iets minder dan 1500 euro (17")
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 februari 2006 @ 21:18:16 #12
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35586863
Baluh dat de iMac duurder is
Maar voor mij zou 't toch eerder zo'n mini worden...

lastig lastig allemaal.
klote dat je geld maar 1 keer kan uit geven
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_35586894
De iMac is niet duurder, staat we op de storegront maar niet als je er op klikt
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:20:21 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35586951
quote:
Van die site:
quote:
Complete support of broad range of operating systems and APIs including: Microsoft Windows* XP, Media Center Edition and Windows 2000; multiple Linux* OSs; DirectX* 9; Open GL* 1.4 with ARB extensions.
Wat mis ik hier?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:23:34 #15
693 ChOas
pi_35587076
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Van die site:
[..]

Wat mis ik hier?
Het woordje 'including'

[Stephen Roberts]
pi_35587150
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:23 schreef ChOas het volgende:

[..]

Het woordje 'including'
pi_35587344
Ipod probleempje:

Ik heb een probleem/ klacht met mijn ipod mini 4GIG van driekwart jaar oud.

Hij schiet steeds op pauze. Wanneer hij in bijv broek zit tijdens het fietsen schiet die constant op pauze. Super irritant. Ook met de holdknop erop wilt die dat wel eens doen. Komt dat door de druk in de broek? Zo'n ipod zit soms strak in zo'n broek en maakt al je bewegingen mee.
Dat op pauze springen geld ook voor wanneer de aansluiting van je oordopjes in je ipod erin draait, dus dat dat pinnetje dat in je ipod zit ronddraait. Hoor je wat gekraak en hij springt weer op pauze.
Super irritant vind ik dat, nog nooit meegemaakt.
Dus bij druk op de ipod springt die op pauze of wanneer het pinnetje erin draait

Hoort dat zo? of is dat een fout?
pi_35587470
Renz0r, dat kan inderdaad aan het bewegen van de iPod liggen, in de iPod mini zit een hardeschijf en dat bewegen is niet echt goed voor de losse onderdelen. In een iPod nano en de shuffle zit flash geheugen waarbij je dit probleem niet hebt. Bij mij als ik de plug van de koptelefoon eruit haal springt hij op pauze maar dat hoort zo, wat er bij jou aan de hand is weet ik niet.. misschien een keer te hard eruit getrokken of bewogen?

Ik zou hem iig laten repareren, daar heb je nog een kwart jaar voor. en als je dat niet wilt en het geld hebt een nano kopen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:34:06 #19
13783 Anthraxx
pi_35587493
Je fout is door het niet hier te posten: [Centraal] Het Grote Apple iPod Topic - Deel 18

(dit is een SC gericht voornamelijk op de computers en software van Apple. iPod vragen hebben we dat andere topique voor)
pi_35587521
Tonks is er weer
pi_35587667
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:34 schreef Anthraxx het volgende:
Je fout is door het niet hier te posten: [Centraal] Het Grote Apple iPod Topic - Deel 18

(dit is een SC gericht voornamelijk op de computers en software van Apple. iPod vragen hebben we dat andere topique voor)
Had ik het al als eerste gepost
Beide gedaan voor de reacties, kijken wie eerder was.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:40:00 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35587729
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:38 schreef renz0r het volgende:

[..]

Had ik het al als eerste gepost
Beide gedaan voor de reacties, kijken wie eerder was.
Hier moet je erbij schrijven... en als ik hem aan m'n mac hangt doet ie niets....

Anders denken we: Oh, daar heb je weer zo'n windows-user met een iPod
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_35587774
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:33 schreef tonks het volgende:
Renz0r, dat kan inderdaad aan het bewegen van de iPod liggen, in de iPod mini zit een hardeschijf en dat bewegen is niet echt goed voor de losse onderdelen. In een iPod nano en de shuffle zit flash geheugen waarbij je dit probleem niet hebt. Bij mij als ik de plug van de koptelefoon eruit haal springt hij op pauze maar dat hoort zo, wat er bij jou aan de hand is weet ik niet.. misschien een keer te hard eruit getrokken of bewogen?

Ik zou hem iig laten repareren, daar heb je nog een kwart jaar voor. en als je dat niet wilt en het geld hebt een nano kopen.
ok.

Nee koop geen Nano, meer geld kwijt voor evenveel of minder geheugen. Kleurenscherm boeit niet, gaat om mn muziek. Het formaat is daarintegen wel subliem, toegeven

Dan kan ik beter voor een 30 of 40 gig gaan. Alleen die zijn niet meer te koop...Ja oke, met foto en videofuncties enzo. Dat wil ik niet, gewoon puur voor muziek ipv al die overige functies. Het enige wat nog te koop is in deze buurt zijn de nanos, die ipodstickies en video/ foto ipods.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:41:28 #24
13783 Anthraxx
pi_35587797
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:40 schreef XL het volgende:

[..]

Hier moet je erbij schrijven... en als ik hem aan m'n mac hangt doet ie niets....

Idd.
pi_35587798
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:40 schreef XL het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')