Troubadour Coffe House?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:31 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Zijn er nog meer tips voor leuke of aparte restaurantjes ?
www.nsinternationaal.nl ?quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:44 schreef Leep het volgende:
wat heeft de ns daar nou weer mee te maken ???
stoer, een keer uitchecken. Eten goed en ook nog te betalen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:23 schreef travelwoman het volgende:
Nog een ander speciaal restaurant is "dans le noir" waar men door blinde kelners wordt geserveerd en waar men in het donker zit te dineren.
Restaurant Dans le noir
51, rue quincampoix
75004 Paris
Beetje kort door de bocht. NS is toch één van de exploitanten van de Thalys.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:37 schreef boskov het volgende:
[..]
Zij bieden de Thalys service alleen aan op hun website. NS heeft er niks mee te maken..
Lijkt me toch wel hoor? Anders gaat het toch niet via NS, NS biedt ook arrangementen aan die de thalys betreffen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:37 schreef boskov het volgende:
[..]
Zij bieden de Thalys service alleen aan op hun website. NS heeft er niks mee te maken..
Gewoon even bellen zou ik zeggen. Ze zijn erg behulpzaam bij Frantour aan de telefoon.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:11 schreef gurlie het volgende:
Want er staat dat deze: IFPR02DP reserveringscode incl. thalys is, maar ik zou niet weten hoe ik daar verder informatie over kan vinden, laat staan boeken.
Ja maar ook de andere tariefen zijn voor die datum niet beschikbaar, terwijl het pas over 2 maanden is, dat vind ik vreemd. Maar ik ga morgen inderdaad maar even wat rondbellen om te kijken hoe ik dit kan boeken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:12 schreef Leep het volgende:
Thalys stelt gewoon een klein aantal zitplaatsen beschikbaar voor het smileys tarief.
Heeft de ns verder niks mee te maken
Heb je geen lang weekend te pakken? Pasen, Pinksteren, Hemelvaart of iets dergelijks?quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:30 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ja maar ook de andere tariefen zijn voor die datum niet beschikbaar, terwijl het pas over 2 maanden is, dat vind ik vreemd. Maar ik ga morgen inderdaad maar even wat rondbellen om te kijken hoe ik dit kan boeken.
Nee het is dan alleen koniginnendag, maar dat valt op zondag dus ik begrijp het niet. Dubieus.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:06 schreef Yoni het volgende:
[..]
Heb je geen lang weekend te pakken? Pasen, Pinksteren, Hemelvaart of iets dergelijks?
Het is dan meivakantie. En dan gaan er véél mensen naar Parijs en Disney.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:44 schreef gurlie het volgende:
[..]
Nee het is dan alleen koniginnendag, maar dat valt op zondag dus ik begrijp het niet. Dubieus.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:54 schreef Yoni het volgende:
[..]
Het is dan meivakantie. En dan gaan er véél mensen naar Parijs en Disney.
Maar waneer wil je precies weg gaan en weer terugkomen dan, want ik kan die data gewoon boeken. Alleen idd niet voor het allergoedkoopste tarief.quote:
Ik wil zaterdag 29 april gaan en dinsdag 2 mei terugkomen, maar hier zegt hij bij alle tarieven niet beschikbaar.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:20 schreef Yoni het volgende:
[..]
Maar waneer wil je precies weg gaan en weer terugkomen dan, want ik kan die data gewoon boeken. Alleen idd niet voor het allergoedkoopste tarief.
Waar kijk jij dan?? Ik zie die dagen zelfs nog voor het goedkope tarief...quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:23 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik wil zaterdag 29 april gaan en dinsdag 2 mei terugkomen, maar hier zegt hij bij alle tarieven niet beschikbaar.
Ik klik op die goedkoopste reismogelijkheden, dat rijtje, dan voer ik Rotterdam in als beginstation en Parijs als eindstation, dan selecteer ik smilys tarief en klik op boeken, dan zegt hij 'Geen plaatsen beschikbaar'.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:26 schreef Yoni het volgende:
[..]
Waar kijk jij dan?? Ik zie die dagen zelfs nog voor het goedkope tarief...
En vanaf waar wil je reizen?
Ja inderdaad dat zie ik nu ook.. ik dacht dat ie dan die optie al niet eens meer aangafquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:27 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik klik op die goedkoopste reismogelijkheden, dat rijtje, dan voer ik Rotterdam in als beginstation en Parijs als eindstation, dan selecteer ik smilys tarief en klik op boeken, dan zegt hij 'Geen plaatsen beschikbaar'.
Ik ga even zoeken, Eurolines zit ook bij NS internationaal?quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:29 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat zie ik nu ook.. ik dacht dat ie dan die optie al niet eens meer aangaf![]()
Misschien anders met Eurolines?
Ohh.. ik ben wagenziek. Dus dan ben ik de hele dag ziek.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:32 schreef Yoni het volgende:
Nee Eurolines is met de bus ipv met de trein...
Ik zal nog 'ns een mooie OP maken...quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:32 schreef gurlie het volgende:
Ik ga even zoeken, Eurolines zit ook bij NS internationaal?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is 1 mei in Frankrijk en nog meivakantie, vind je het vreemd
[ Bericht 7% gewijzigd door boskov op 02-03-2006 00:06:05 ]
das apartquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:23 schreef travelwoman het volgende:
Nog een ander speciaal restaurant is "dans le noir" waar men door blinde kelners wordt geserveerd en waar men in het donker zit te dineren.
Restaurant Dans le noir
51, rue quincampoix
75004 Paris
quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:55 schreef boskov het volgende:
[..]![]()
Goh, aardig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is 1 mei in Frankrijk en nog meivakantie, vind je het vreemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hoeft van mij ook echt niet luxe te zijn, als het maar schoon is. Vieze hotels...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:38 schreef Leep het volgende:
tja ik neem gewoon de allergoedkoopste.
Ik slaap er toch alleen maar.
Maarja ben dan ook student
Nederland (en Finland volgens mij) zijn de enige twee landen die de dag van de arbeid niet zien als een nationale feestdag. Oftewel, in Frankrijk is iedereen vrij, en dan moet je dus niet naar disneyland gaan ofzoquote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:48 schreef ForumGek het volgende:
Vorige deel had ik een hotel neergezet maar na wat verder zoeken hebben we in onze ogen een leuker hotel gevonden, dat is deze geworden.
http://www.bookings.net/h(...);checkout=2006-05-05
¤296 voor 4 nachten incl. alles. 9e arrondissement dus ook niet zo ver weg uit het centrum !
We gaan het vandaag of morgen boeken, dus zal geslaagd worden !!
Maar wat is er 1 mei in frankrijk? Alleen de nederlanders hebben dan toch vakantie? En voor zover ik wist is 1 mei geen bijzondere feestdag in Frankrijk!
Jaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:22 schreef Leep het volgende:
Ben je daar zelf ook geweest?
Thanks voor de tip.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:29 schreef Vava het volgende:
@ gurlie, kan je niet via http://www.kras.nl een hotel boeken? Ben je vaak voordeliger uit dan wanneer je los een hotel boekt en je kan gewoon zelf je vervoer regelen, je bent dus niet aan een groepsreis ofzo gebonden.
O jaa!! En niet alleen met Berlijn hoorquote:Op zondag 5 maart 2006 11:26 schreef tim2308 het volgende:
Berlijn????? Gaan we vreemd ofzo??
quote:Op zondag 5 maart 2006 21:42 schreef koei het volgende:
Ik heb geboekt
Van 13 tot en met 17 mei zit ik in Parijs! Nu alleen nog een leuk hotel naar wens vinden!
Kijk uit met de NS. De beschikbaarheid is er al heel snel niet meer en dan komt er een smak geld bovenop.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:18 schreef koei het volgende:
Ja, ik zoek wel iets low-budget, maar dan toch liever wel iets luxer dan helemaal low-budget. Eigenlijk wil ik gewoon voor weinig geld een kamer met bad en een relaxt twee-persoonsbed. Ik wacht nog even tot april ergens, dan zijn er ook weer nieuwe NS aanbiedingen voor in die periode verwacht ik. Er zijn genoeg hotels in Parijs, dus anders kunnen we altijd nog ter plaatse iets zoeken.
Oja dat is waar! Daar had ik dan weer niet aan gedacht.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:23 schreef koei het volgende:
De treintickets heb ik al, maar ze bieden ook van die tijdschriftenaanbiedingen aan die je met eigen vervoer kunt boeken. Op http://www.nstravel.nl/ kun je deze vinden.
quote:Op maandag 13 maart 2006 15:44 schreef boskov het volgende:
overigens, over die reclame van laatst heHet is wel dat hotel, lutetia
Super dat je het even meld, heb het wel op het nieuws gezien, maar niet eens meer aan gedacht.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:52 schreef boskov het volgende:
Voor de mensen die dit weekend naar Parijs gaan, mijd Nation en St. Michelm daar beginnen alle studentendemonstraties, en wat ik gehoord heb wordt het flink druk!
Net geweest, wat een gekte zeg
Rue de rivoli is dè straat waar je alle kledingwinkels kunt vindenquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:12 schreef Innocence het volgende:
Met een beetje betaalbaar bedoel ik geen honderden euro's voor een broekje.
Is er niet gewoon een wijk met veel kledingwinkels bij elkaar?
Ik heb nergens gezegd dat ik het vermijd. Gister even lekker gedemonstreerd voor de Sorbonne, gezellig met die mensen lopen kletsen! Een groot Feest!! Alleen de politie kan soms wat sfeer-verpestend optreden. Maar er zitten gewoon wat rotte appels tussen, en er is gewoon heel veel politie, dus het is handig om als toerist zijnde het even te vermijden, that's allquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:21 schreef tim2308 het volgende:
Gezellig toch... kan je een keertje onderdeel maken van de geschiedenis Boskov, ga je het vermijden...
cool, ik ga ook met school 3 dagen naar parijs na mijn examenquote:Op maandag 13 maart 2006 14:35 schreef Nuna het volgende:
Direct na mijn examen gaan we met de hele klas 3 dagen naar Parijs![]()
quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:24 schreef Asmodean het volgende:
[..]
cool, ik ga ook met school 3 dagen naar parijs na mijn examen
wat zijn we weer aardig noryquote:
Het was vandaag niet leuk meerquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:21 schreef tim2308 het volgende:
Gezellig toch... kan je een keertje onderdeel maken van de geschiedenis Boskov, ga je het vermijden...
[afbeelding]quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:04 schreef tim2308 het volgende:
Zware rellen bij studentenprotest bij Sorbonne (Fr.)
donequote:Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef DutchTrain het volgende:
iemand hier die deze Parijsreiziger op weg kan helpen: ?
Museumkaart/ studentenkorting Parijs
houd er dan wel rekening mee dat er een rij van minstens 100 meter staat voor bijv. het Louvre op die dagquote:Op maandag 20 maart 2006 21:31 schreef DutchTrain het volgende:
Vergeet ook niet dat de musea op de eerste zondag van de maand gratis toegankelijk zijn.
Op de websites van alle musea kun je ook de studententarieven zien.
louvre kun je ook in via de zij-ingang, waar de rij veel korter is (omdat de meeste toeristen dat niet weten)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:24 schreef snellejelle het volgende:
[..]
houd er dan wel rekening mee dat er een rij van minstens 100 meter staat voor bijv. het Louvre op die dag
En uiteraard ga je naar het Musee d'Orsay, prachtig gebouw is dat
Niet waar, als je voor tien uur gaat ben je binnen tien minuten binnen, zelfs door de hoofdingang. Besluit je om 14.00 te gaan dan sta je wel even te wachten ja, dus dat is niet aan te raden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:24 schreef snellejelle het volgende:
[..]
houd er dan wel rekening mee dat er een rij van minstens 100 meter staat voor bijv. het Louvre op die dag
Waar hou je van?quote:Op zondag 2 april 2006 19:41 schreef Smeich het volgende:
Iemand iets waarvan je denkt, dat MOET je zien (en dan niet de bekende dingen)?
Paris Nord ligt aan de niet ver van het centrum, maar centrum is nogal een breed begrip. Waar moet je zijn?quote:Trouwens, hoelang is het van Paris Nord naar het centrum?
Dinsdag is weer de grote demonstratie/staking. Maar het maakt niet zoveel uit, je merkt er bijna niks van als je er niet in de buurt bent.quote:Op zondag 2 april 2006 19:41 schreef Smeich het volgende:
Volgend weekend zit ik er! Ik hoop niet dat er veel rellen zullen zijn.. woensdag wordt de volgende staking enzo bekend gemaakt.
Het wordt ook mijn eerste x in Parijs dan (Eurodisney niet meegerekend) dus eens even plannen wat ik ga doen voor die 4 dagen. Iemand iets waarvan je denkt, dat MOET je zien (en dan niet de bekende dingen)?
Trouwens, hoelang is het van Paris Nord naar het centrum?
Is dat wat? Ik heb er geloof ik wel goede berichten over gehoord, maar jij bent er geweest?quote:
Aaa cool! Parijs staat wel weer in de planningquote:Op zondag 2 april 2006 22:30 schreef k_man het volgende:
Ja, dat is een vrij nieuw park. Modern, strak, ook met een paar kassen en fonteinen. Is leuk ja.
Vast wel. Vooral doen, want de receptioniste krijgt dan een provisie(tje - beetje solidair zijn met mijn Parijse horeca-collega's) en jou kost het niets extras. Bovendien hoef je niet in de rij te staan.quote:Op zondag 2 april 2006 19:43 schreef gurlie het volgende:
Kun je in Parijs ook bijvoorbeeld in je hotel een kaartje kopen voor het Louvre, of ergens anders?
Parc Belleville is veel mooier! En rustiger! En je hebt nog uitzicht op Parijs...quote:Op zondag 2 april 2006 22:00 schreef Vava het volgende:
Inderdaad, een jardin. Zelf ben ik een keer met mooi weer naar Jardin de Luxembourg gegaanecht heel erg leuk in het voorjaar als het eindelijk een beetje mooi weer begint te worden.
Nee, wat is dat?quote:Op maandag 3 april 2006 08:38 schreef Smeich het volgende:
Paar meiden willen me meenemen naar La foire du trone, iemand daar ook geweest?
Zoals ik al zei, dan moet je wel even aangeven waar je interesses liggen.quote:Er zitten vast wel mensen onder jullie die mij willen helpen met een planning maken van wat te doen/zien, so be my guest.
Wat je wat mij betreft moet zien? Ik vind Mont Martre erg leukquote:Op maandag 3 april 2006 23:31 schreef Smeich het volgende:
Ik vroeg dus enkele posts terug:
"Iemand iets waarvan je denkt, dat MOET je zien (en dan niet de bekende dingen)?"
Nou, ik verwachte echt een stormloop met dingen die Parijskenners graag aan leken willen vertellen... dan zou ik zelf wel ff googlen of ik t leuk zou vinden. Als iemand dit aan mij zou vragen over San Francisco.. nou, dan komt me er een lijst joh
Ik ga daar dus ook vrienden opzoeken die ik daar heb ontmoet, dus hun weten de stad ook wel. Maar ik was dus gewoon benieuwd naar jullie leuke plekjes.
De gebouwen van Le Corbusier zien er wel leuk uit ja. Welke catacomben doel je op?
Ben je ook wel eens naar zo'n show geweest in Moulin Rouge?quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:59 schreef tim2308 het volgende:
Ik ben er drie jaar geleden heen geweest. Er is inderdaad veel pracht en praal, topless danseressen en een act met een hondje dat kan tellen. (althans toen). Het is best leuk hoor, maar ja, ieder zijn smaak.
Pffff.... dat wordt dus een avondje afzien, behalve de topless danseressen natuurlijkquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:59 schreef tim2308 het volgende:
Ik ben er drie jaar geleden heen geweest. Er is inderdaad veel pracht en praal, topless danseressen en een act met een hondje dat kan tellen. (althans toen). Het is best leuk hoor, maar ja, ieder zijn smaak.
Nog ff geduld, ik ga pas in oktoberquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:09 schreef tim2308 het volgende:
@BMR: Volgens mij valt het best mee... laat je weten hoe je het vond?
A okayquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:09 schreef tim2308 het volgende:
@BMR: Volgens mij valt het best mee... laat je weten hoe je het vond?
@Vava: Nee, daar heb ik geen geld voor... de baas betaalde Paradis Latin. (zat in een arrangement van OAD denk ik)
Nou, al kreeg ik het cadeau dan ging ik niet! Echt, een gezellig cafeetje met wat leuke mensen vind ik vele malen gezelliger dan zo'n showquote:Op woensdag 5 april 2006 12:13 schreef boskov het volgende:
Een show in de Moulin Rouge kost 74 euro als je aan de bar zit. Als je goed wilt zitten en nog eten, dan is het 154 euroBijna gratis
Oja jij weer met je novomundoquote:Op donderdag 6 april 2006 00:27 schreef tim2308 het volgende:
Nou, ik zou wel gaan, zeker als je het kado krijgtHet Nederlandse equivalent is overigens http://www.novomundo.nl ; alleen helaas geen topless dames - wel een wervelend Frans blok
Das een pretparkquote:
Ah, ok. Pretparken vind ik niet zo interessant.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:26 schreef Smeich het volgende:
Iemand die een leuke internationale youth hostel weet? Ik moet er toch wellicht 1 nemen morgenavond, dus ik hoop vandaag nog wat te horen
Dus dit is mijn to do-see list:
Montmartre lijkt me beste!
Le Tour Eiffel
Arc de Triomphe
The Louvre
Tour Montparnasse (als de zon ondergaat lijkt me mooi om hier dan te zijn)
La Defense en la Grande Arch (ziet r ook prachtig uit in de avond)
Place de la Bastille
Champs Elysees
Jardin et Palais du Luxembourg
Pere-Lachaise ( is dat wat? )
Place de la Republique
Place de la Concorde (Jardin des Tuileries)
Pont Neuf
Notre-Dame
Centre Pompidou
Quartier Latin
La Géode ziet er ook leuk uit en klinkt interessant
Canal St. Martin
St. Michel
[..]
Das een pretpark
De een zegt dat t geweldig is, de ander vertelt me dat t een waste of money is. Maar ik ga ook niet naar Parijs voor achtbanen natuurlijk . Die catacombes ljkt me best interesting!
Wat is er zo speciaal aan Place Vendome dan? En vooral nu waar ze op drie plekken bezig zijn het te verbouwen waardoor je alleen maar bouwputten ziet. Republique is gewoon leuk om te zien, en Bastille is gewoon enorm gezellig altijd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, ok. Pretparken vind ik niet zo interessant.
Wat moet je op Place de la Bastille? Behalve de nieuwe (lelijke) opera is daar toch niets te zien?Place de la Republque is ook niet zo heel boeiend, volgens mij? Als je die twee nou eens vervangt door:
- Place des Vosges [afbeelding]
- Place Vendome [afbeelding]
Pere-Lachaise vond ik wel de moeite waard.
De uniforme architectuur, het posh sfeertje. Retail therapy.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:55 schreef boskov het volgende:
Wat is er zo speciaal aan Place Vendome dan?
ik ben met m'n vriendin in twee jaar tijd twee keer in parijs geweest.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:54 schreef Mleentje het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben echter student en mijn vriend zegt dat je dan ook wel veel korting voor elkaar kan krijgen. Is dat zo?
Heeft iemand dus ervaringen met studentenkortingen in Parijs? Of met zo'n museumkaart? Welke kan ik dan het beste nemen?
Een mannenmuseum?quote:Op zondag 9 april 2006 14:23 schreef Leep het volgende:
Meestal vragen ze of je een studenten kaart hebt. Dan zeg je nee en krijg je alsnog korting
Behalve bij musée de l'homme maar dat is toch een rot museum (afrader)
Smaken verschillenquote:Op zondag 9 april 2006 14:23 schreef Leep het volgende:
musée de l'homme maar dat is toch een rot museum (afrader)
waar, wanneer, hoe???quote:Op woensdag 12 april 2006 17:15 schreef Smeich het volgende:
Parijs heeft een nieuwe lover! SUPERtijd gehad daar in Parijs! Met dank aan mijn Franse vrienden en vriendinnen!
Oh ja, Shakespeare and Company! Schattig is dat zeg!
Of je hebt knaken teveelquote:Dronken worden langs de Seine
idd drank uit de supermarkt ja.. supergezellig! Lijkt me nog leuker in de zomertijd!quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Of je hebt knaken teveel
Of je bent snel zat
Of je hebt je drank uit de supermarkt gehaald
Tja ging het maar hèquote:Camille - Paris
Finies les balades le long du canal
les escaliers des cartes postales
c'est fini, Paris
c'est décidé, je me barre
finis le ciel gris, les matins moroses,
on dit qu'à Toulouse les briques sont roses
oh là-bas, Paris, les briques sont roses
{Refrain:}
Paris, tu paries, Paris, que je te quitte
que je change de cap, de capitale
Paris, tu paries, Paris, que je te quitte
je te plaque sur tes trottoirs sales
je connais trop ta bouche, bouche de métro
les bateaux mouche et la couleur de l'eau
c'est fini Paris, je les connais trop
ici je m'ennuie, même quand vient la nuit
on dit que Séville s'éveille à minuit
là-bas, Paris, la ville s'éveille à minuit
à Toulouse il a plu, à Séville j'ai trop bu
à Rio j'ai eu le mal du pays
oh paris perdu, je retourne vivre à Paris
Aanradertje is "Le Relais Gascon" in het 18de arrondissement.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:46 schreef Game_Error het volgende:
Ik ga aanstaande woensdag naar parijs () en nou was ik op zoek naar wat leuke (en lekkere) restaurants waar je voor minder dan 70 euro met zn 2en kan eten, heeft iemand tips?
Gewoon rondlopen en dan gaan eten daar waar het druk is.quote:Op zaterdag 29 april 2006 14:46 schreef Game_Error het volgende:
Ik ga aanstaande woensdag naar parijs () en nou was ik op zoek naar wat leuke (en lekkere) restaurants waar je voor minder dan 70 euro met zn 2en kan eten, heeft iemand tips?
Wat bedoel je met koeienparade? Die geverfde koeien beelden die je soms in de stad tegen kwam?quote:Op donderdag 18 mei 2006 01:58 schreef tim2308 het volgende:
Koei: Heb je de koeienparade nog wel gezien?
Trouwens een mooi reisverslag, ondanks het feit dat je geen parijs-gek bent geworden...
Have fun! Ben jaloers.. wil ook weer...quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:37 schreef sinaasappelsapje het volgende:
18 mei ga ik naar ParijsHeb er zin in
![]()
Ik moet alleen nog even kijken naar manga/anime winkeltjes in de buurt, want er zijn er best veel in Parijs heb ik gezien![]()
Ja dusquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:00 schreef koei het volgende:
[..]
Wat bedoel je met koeienparade? Die geverfde koeien beelden die je soms in de stad tegen kwam?
Ik heb de film gisteren gezien en zat heel de tijd zo van 'Oh dat heb ik gezien, en dat en dat en dat'quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:18 schreef tim2308 het volgende:
Na Amelie is dus DaVinci de nieuwe Parijs hype. Zouden die films worden gesponsord door het toeristenbureau?
Handige link in dezen: http://davincicode.linxhandig.nl/
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:23 schreef Jaguarized het volgende:
Parijs met de kerst en jaarwisseling, is dat nog een beetje te doen?
mja dat vraag ik me dus af want toen die kennis betaalde met creditcard hoefde zij zich totaal niet te legitimeren. Maar wil dit soort dingen inderdaad liever zeker weten, anders sta je daar.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:12 schreef Dizzee het volgende:
Volgens mij kan je niet zomaar je CreditCard van je ouders meenemen en gebruiken. Je moet ook je paspoort laten zien en tekenen.
Kijk dat klinkt beterquote:Op zondag 28 mei 2006 21:53 schreef k_man het volgende:
Wat hierboven al gezegd wordt: die creditcard bij het boeken is als garantie voor als je niet komt opdagen. Dan boeken ze de eerste nacht op die kaart.
Je kunt best boeken met creditcard van je ouders als garantie en terplekke cash betalen. Met andermans 'geleende' creditcard betalen is volgens mij strikt genomen fraude.
Hoe kan het hotel zien dat je toestemming hebt gegeven?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze moeten het controleren maar als je toestemming hebt van diegene van wie de CC is kan je weinig gebeuren
Klopt, maar als ze wél controleren en je hebt zojuist een compleet andere handtekening gezet als achterop de kaart staat, heb je best wat uit te leggen. Is niet handig als je snel wilt uitchecken bij een hotel om nog een vlucht te halen...quote:Op zondag 28 mei 2006 22:10 schreef Dizzee het volgende:
Overigens heb ik meerdere keren meegemaakt dat er gewoon niet gecontroleerd word. Vooral in restaurants.
Wij gaan 10 juli (ofzoiets) naar Parijs en hebben ook een aantal hotels op het oog, maar mag ik vragen welk hotel jou toen goed is bevallen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:23 schreef Chanty het volgende:
Mijn vriend en ik willen in juli drie daagjes naar Parijs. Ben er al eens eerder geweest in maart en had toen het voordeel dat ik met kennissen meereed die me hielpen bij het hotel boeken en met creditcard ter plekke betaalden.
Wil eigenlijk weer naar hetzelfde hotel omdat het erg goed was en niet duur, alleen als je online wilt boeken moet je dus weer creditcard gegevens invullen en bij aankomst ter plekke betalen. Probleem: geen creditcard.
hoe eenvoudig het is in de zomer nog iets goedkoops te vinden (hotel waar ik zat was 48 euro per nacht)?
Ik zat in een Etaphotel (porte de Vincennes), niet luxe of zo maar wel schoonquote:Op maandag 29 mei 2006 17:13 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Wij gaan 10 juli (ofzoiets) naar Parijs en hebben ook een aantal hotels op het oog, maar mag ik vragen welk hotel jou toen goed is bevallen?
wij hadden deze gezien:
http://hotel-paris-villadumaine.com/index.html (62 euro per kamer per nacht)
http://www.hotel-avenir.com/frameuk.htm (55 euro per kamer per nacht)
http://www.hotel-de-cabourg-paris.fr/ (50 euro per nacht via bookings.nl)
Het ligt er maar aan of je je hotel alleen als slaapplaats ziet of dat je het ook als deel van het reisplezier ziet. Ikhou zelf wel van een beetje luxe, mooie dingen om me heen en een goed ontbijt. Kost dan wel wat meer, maar dat is de keuze die je maakt.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:50 schreef Backdoorman het volgende:
tja, ik vind het niet zo belangrijk...na een hele dag lopen en dingen doen slaap ik in elk bed en nogmaals zoveel verschil is er niet....hoogstens een 3 vierkante meter grotere kamer, of een mooiere bank en plant in de lobby....who cares?!
das waar...ben niet zo van het materialisme. Weet nog dat ik met een vriendin in Rome was en dan sliepen we in een jeugdherberg...s ochtends de straat op...kochten we in een echt Romeins winkeltje brood, kaas en aubergines en dan aten we voor het colloseum in het zonnetje gewoon in een parkje een heerlijk Italiaans ontbijtje...en tegen 11en kwamen we terug en doken we zo ons bed in....en dat 5 dagen langquote:Op maandag 29 mei 2006 23:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan of je je hotel alleen als slaapplaats ziet of dat je het ook als deel van het reisplezier ziet. Ikhou zelf wel van een beetje luxe, mooie dingen om me heen en een goed ontbijt. Kost dan wel wat meer, maar dat is de keuze die je maakt.
Op de NS sitequote:Bron: Parool
UTRECHT - De Thalys bestaat binnenkort tien jaar. Om dat te vieren biedt de sneltrein van Amsterdam naar Parijs in de maanden juli en augustus enkeltjes aan voor tien euro.
De Nederlandse Spoorwegen verwachten volgende week grote drukte op de internetpagina's waar de internationale treintickets besteld kunnen worden. In de nacht van donderdag 1 op vrijdag 2 juni begint de voorverkoop van de speciale verjaardagstickets voor het Thalys-netwerk.
Kaartjes tegen het speciale tarief zijn alleen te boeken in de maand juni. In totaal gaan er 10.000 van deze goedkope enkeltjes in de verkoop. Reizigers kunnen de enkeltjes aanschaffen voor alle Thalys-trajecten, volgens het principe 'op is op'.
''We verwachten dat er een run ontstaat op deze tickets,'' zegt Rose Teunissen van de NS. ''Wie via internet boekt, heeft voor twintig euro een retourtje Parijs. Onze computersystemen worden aangepast, zodat ze niet bezwijken als mensen massaal gaan boeken.''
De actie lijkt op die van lowcost-luchtvaartmaatschappijen. ''Maar het verschil is dat bij ons via internet tien euro ook echt tien euro is,'' aldus Teunissen.
Een retourtje Amsterdam-Parijs met de Thalys ligt normaal gesproken rond de 130 euro. (ANP)
quote:Thalys bestaat 10 jaar!!
Thalys is (bijna) jarig en wie jarig is trakteert.
Aanbiedingen rondom het 10-jarig bestaan van Thalys zijn vanaf 1 juni verkrijgbaar op deze site.
Wat ga je er mee doen dan?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:49 schreef Backdoorman het volgende:
moi aussi....al heb ik in juli niets te zoeken in parijs en ben augustus de hele maand al weg maar ja dit koopje kan ik niet laten schieten ;-)
Dat is leukquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:31 schreef tim2308 het volgende:
Al op http://www.wikimapia.org/#y=48858193&x=2294372&z=19&l=0&m=s gekeken?
Ik had het gehoord ja, ik ga wel even kijken of het lukt om kaartjes te kopen!quote:
een kat?quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:33 schreef MrWes het volgende:
Veel sites die ik bezocht heb, daar heb je een creditcard voor nodig en nu mogen jullie drie (3) maal raden wat ik NIET heb...
Je kunt ook betalen met iDeal, hoef je je niet voor aan te melden; je hebt geen internetbankieren nodigquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:33 schreef MrWes het volgende:
Veel sites die ik bezocht heb, daar heb je een creditcard voor nodig en nu mogen jullie drie (3) maal raden wat ik NIET heb...
Als het ticket systeem er niet uitlag kon je gewoon via Boeken - Parijs kunnen boeken volgens mij, mjah het boekingssysteem voor tickets ligt er uit wegens de drukte. Boekingssysteem voor hotels nie btw, mjah zolang ik geen ticket heb ga ik ook geen hotel boekenquote:Op donderdag 1 juni 2006 00:52 schreef Jaguarized het volgende:
Die zag ik ook maar anders zou je daar dus een ticket moeten kunnen boeken?
Via Frantour kun je boeken zonder creditcard.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:33 schreef MrWes het volgende:
Via thalys.com ookquote:Op donderdag 1 juni 2006 01:01 schreef Yoni het volgende:
[..]
Via Frantour kun je boeken zonder creditcard.
die kan je boeken op nstravel.nl zonder creditcardquote:Op donderdag 1 juni 2006 07:12 schreef Yoni het volgende:
[..]
MrWes doelde op hotels volgens mij hoor
Dan ga ik je net missen. Ik ben er van 16 t/m 24 augustus.quote:Op donderdag 1 juni 2006 04:55 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben van 25 tot 28 augustus in Parijs.
Geen probleem, doe ik al jaren. Bij die hostelbook sites betaal je vaak alleen maar een aanbetaling op je creditcard om de kamer te reserveren. De rest betaal je ter plekke bij aankomst.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:57 schreef Twisted_fok het volgende:
Maar hoe verstandig is het om online met je creditcard te betalen?
*creditcard noob hier*
Oke, fijn. Dank je wel. Dan gaan we het gewoon via die site doen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Geen probleem, doe ik al jaren. Bij die hostelbook sites betaal je vaak alleen maar een aanbetaling op je creditcard om de kamer te reserveren. De rest betaal je ter plekke bij aankomst.
Mocht je niet op tijd annulleren en niet komen, dan kunnen ze één nacht van je creditcard afschrijven volgens de voorwaarden.
http://www.ratp.info/info(...)rtenaire=#disneylandquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:24 schreef Jaguarized het volgende:
Weet iemand waar je RER tarieven kan vinden naar Marne la Vallee Chessy? (Disney)
Metro rijdt tot ongeveer 0.30. Ligt er een beetje aan waar je naartoe moet. In de buurt van Gare du Nord zijn wel wat goedkope hotelletjes te vinden. Vooral aan de noordkant is het niet zo'n beste buurt 's avonds.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:35 schreef AKnynke het volgende:
6 Juli ga ik ook naar Parijs in m'n uppie. Nu neem ik de thalys die om 5 voor 7 weggaat uit a'dam en pas om 12 uur aankomt in Paris. Rijden er tegen die tijd nog metro's, zodat ik bij m'n hostel kan komen? Als ik weet waar ik ga slapen natuurlijk! Dat zou nl. wel prettig zijn! En, is het als vrouw alleen tegen die tijd wel veilig in de metro en stations?
Dat zou nog wel eens lastig kunnen worden. De eindtijd van metro's verschilt een beetje, maar sommigen houden er rond die tijd al mee op. Als je nog moet zoeken welke je moet hebben, kaartje kopen e.d. kon je wel eens te laat zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:35 schreef AKnynke het volgende:
6 Juli ga ik ook naar Parijs in m'n uppie. Nu neem ik de thalys die om 5 voor 7 weggaat uit a'dam en pas om 12 uur aankomt in Paris. Rijden er tegen die tijd nog metro's, zodat ik bij m'n hostel kan komen? Als ik weet waar ik ga slapen natuurlijk! Dat zou nl. wel prettig zijn! En, is het als vrouw alleen tegen die tijd wel veilig in de metro en stations?
Dat lijkt me wat optimistisch voor vier dagen!quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:41 schreef MrWes het volgende:
Ik wil zowiezo:
- Montmartre
- Eifeltoren
- Louvre
- Arc de Triomphe
- Champs Elysees
- Notre Dame
- Place de la Republique
- Place de la Concorde
- Pere Lachaise
- Centre Pompidou
- Canal St. Martin
- Sacre Couer
bezoeken.
Heb je dat nagerekend? In mijn ervaring is het haast altijd goedkoper je kaartjes per tien te kopen. En ik zou niet alles zo veel mogelijk per metro doen. Lopend zie je veel meer.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:43 schreef MrWes het volgende:
Owjah, ik heb ook een Paris Visite kaart bijgeboekt
Kostte voor deze dagen maar een fractie wat je anders kwijt zou zijn, je doet toch alles zo met het OV.
Een beetje nagerekend.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je dat nagerekend? In mijn ervaring is het haast altijd goedkoper je kaartjes per tien te kopen. En ik zou niet alles zo veel mogelijk per metro doen. Lopend zie je veel meer.
Je was me voorquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:57 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dan ga ik je net missen. Ik ben er van 16 t/m 24 augustus.
Iemand trouwens ervaring met het boeken van een hostel via www.hostelbookers.com?
Je kunt er alleen met creditcard betalen, nou is dat op zich geen probleem. Maar hoe verstandig is het om online met je creditcard te betalen?
*creditcard noob hier*
Nog een paar uurtjesquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:29 schreef Asmodean het volgende:
ik ga morgen ook naar parijs, een paar dagen met school zo na de examens
quote:
Formule 1 hotels, net buiten de ringweg. Metro in de buurt. Kamer voor 2 personen a 33 euro per kamer per nacht. Badkamer delen met andere gasten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
wie weet waar er de goedkoopste hotel is in PARIJS
Geen meet dusquote:Op donderdag 1 juni 2006 04:55 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben van 25 tot 28 augustus in Parijs.
O, jou kan ik dus tegenkomenquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:57 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dan ga ik je net missen. Ik ben er van 16 t/m 24 augustus.
Iemand trouwens ervaring met het boeken van een hostel via www.hostelbookers.com?
Je kunt er alleen met creditcard betalen, nou is dat op zich geen probleem. Maar hoe verstandig is het om online met je creditcard te betalen?
*creditcard noob hier*
Ik heb in hotel Tolbiac gezeten aan de Rue de Tolbiac bij Place D'Italie. 41 euro met eigen douche en toilet of 33 euro met een gedeelde douche en toilet. Ligging is prima, ik zou alleen wel oordoppen meenemen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
Onder de brug is het over het algemeen goedkoop slapen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
Lijkt me niet. Je hoeft niet een hele dag in bv een museum rond te hangen. Dat straatje heb ik in 3 dagen gezien en dat was ook relaxed, rustig aan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat optimistisch voor vier dagen!
Heb ik zitten kijken maar volgens de metro plattegrond zit het net in de 6e zone.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.ratp.info/info(...)rtenaire=#disneyland
5 zones is 6,40 voor het gedeelte met de RER
Misschien is een Paris Visite kaart voor jou goedkoper
En avec le clochard niet alleen!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:10 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Onder de brug is het over het algemeen goedkoop slapen.
De overeenkomst is, Frankrijkquote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:41 schreef Jaguarized het volgende:
Wat heeft Disney met je vader te maken?
Ah, op die manier.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:43 schreef Vava het volgende:
[..]
De overeenkomst is, Frankrijk![]()
mijn vader woont in Frankrijkniet zo heel ver van Parijs, vandaar
als hij er niet is ga ik een dag naar Disney
Ik zou naar Versaille gaan als je Disney in Florida al kentquote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:35 schreef Jaguarized het volgende:
Overigens wordt het ook mijn eerste keer Disney.
Althans, in Parijs. In Florida heb ik hem al gezien.
Is de moeite waardquote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:22 schreef Vava het volgende:
Ik doe het misschien wel allebei, Versailles ben ik nog niet geweest
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh dan moet je het alleen doen als je daardoor kan neuken
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh dan moet je het alleen doen als je daardoor kan neuken
Je mocht niet zo snel reagerenquote:
Tsja! En nu mag ik ook nog een nieuw Parijstopic openenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je mocht niet zo snel reageren![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |