haphaphap | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:10 |
OUD-GASTEL - Een brutale dief heeft aan de Provincialeweg de radarapparatuur gestolen, die politiemensen van het speciale Verkeershandhavingsteam daar hadden uitgestald ten behoeve van een snelheidscontrole. De politiemensen hielden op enige afstand toezicht. Toen zij een auto bij de apparatuur zagen stoppen, gingen zij ter plaatse. Voordat zij waren gearriveerd, had een man de apparatuur echter al in zijn auto geladen en meegenomen.![]() ![]() ![]() ![]() A dream come true | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:22 |
verkeershandhaving is een mooi woord voor het spekken van de staatskas over de rug van de nederlandse automobilisten. ik vind handhaving goed maar doe dat daar waar het nodig is: -speeltuinen -sportcentra -scholen -woonwijken | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:25 |
hebbie een bron? | |
Salvad0R | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30 |
scorpie ja, het nieuws, ![]() | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30 |
quote:Tuurlijk de politie steelt want degene die een boete krijgt overtreedt geen enkele wet. Ontzettend tuftuf-gehuil | |
DarkShine | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30 |
quote:Politieradar gejat tijdens controle | |
MociN | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:33 |
Is wel een grappig bericht om gewoon onder het oog van de politie iets te jatten, maar ja het blijft diefstal en dat kan ik natuurlijk niet goed keuren. | |
Sidekick | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:38 |
quote:Nee, je praat jatten niet goed, behalve dat je droom uitkomt en je lintjes wilt overhandigen. ![]() | |
Sidekick | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:40 |
quote:In mijn ogen is het niet alleen diefstal, maar zelfs belemmering van politiewerkzaamheden. | |
Kriello | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:50 |
quote:Als de politie inderdaad aan het WERK geweest zou zijn, OK, maar aangezien ze lagen te SLAPEN toen dat ding gejat werd, is het geen belemmering meer.. btw. Zou het wel stijl vinden als ze de radar weer terug geven over een maandje of wat maar dan zonder het rolletje uiteraard... dan hebben ze dat ding weer terug en hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad.. | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:53 |
quote:Het apparaat is gejat en dus kunnen ze de taak niet uitvoeren en dat is geen belemmering? Wat een ontzettend dom gelul. | |
Sidekick | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:54 |
quote:Hoezo, ze zijn toch alleen maar aan het slapen? Of is de politie toch belemmert? | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:56 |
quote:Eerder voorkoming van... ![]() Tja, dit bevestigt wel het gevoel dat vele nederlanders hebben. Het draagvlak onder de verkeershandhaving is compleet weggevaagd. De tijd dat je nog door een Porsche naar de kant werd gedirigeerd om een standje te krijgen is ver achter ons. De wedloop tussen politie en automobilist loopt steeds verder op. De politie komt met een nieuw foefje op de markt en meteen komt de automobilist met iets anders terug om ze te omzeilen(denk aan de radardetectordetector...). Schijnbaar is het bij iemand nu zo hoog opgelopen dat hij geen andere optie zag dan de controle compleet onmogelijk te maken. Om met de woorden van minister Donner te spreken: Foei! Schavuit! (en mocht de dader hier meelezen: anoniem inleveren van het apparaat kan bij www.flitsservice.nl, zij brengen em dan wel terug bij Bromsnor ![]() | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:58 |
quote:dus in jouw ogen heeft de staat en het controle apparaat altijd gelijk? dus met andere woorden als iran homo's ophangt is dat goed aangezien dat de wet is? wist je dat door flitsapparaten en andere controleapparatuur ontzettend veel ongelukken gebeuren? ik trap ook altijd op de rem als ik zoiets zie of denk te zien, zelf als ik exact de snelheid rijdt of slechts een paar km erboven. automatisme... | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:59 |
quote:1 paupermongool jat een flitsmasjien en dat zegt meteen een hele boel over de algemene opinie. Juist ja... ![]() | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01 |
quote:Onbenullige vergelijking. Verder zegt jouw remgedrag meer over je rijgedrag dan de controlemethoden van de coppers. | |
kolonel-knalpiemel | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01 |
Dan lagen de helden agent waarschijnlijk weer te slapen, of ze stonden van een kilometer afstand toe te kijken. Geinige actie. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:02 |
Hard aanpakken die dwaas dit is gewoon diefstal en waarschijnlijk vernieling van overheidseigendom. Die Golf GTI huftertjes zouden een Marokkaan daarvoor het liefste het land uitschoppen ![]() | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:04 |
quote:Ehh, ja.... Als je zoals ik al wat langer meekijkt in het hele verkeershandhavingswereldje, dan zie je de boel gewoon verharden. Nadat eerder het afgelopen jaar al een diender in het water is gegooid, apparatuur is kapot gereden en een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen, is dit de volgende in het rijtje. In de tijd van de TufTufClub werden alleen de onbemande flitspalen vernield (wat al een teken van de verharding was..). Tegenwoordig zijn zelfs de mensen in het blauw niet meer veilig. | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:07 |
quote:Dan wordt het tijd dat ze met scherp gaan schieten. We hebben kennelijk een aso-overschot in Nederland dus van mij mag de wildstand weer op peil worden gebracht. | |
mcintosh | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:09 |
quote:Die heb ik ff gemist... link? | |
kolonel-knalpiemel | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:10 |
quote: ![]() | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12 |
quote:Maar als het om een flistpaal gaat is het plotseling een held ![]() | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12 |
quote:Hoi strijdmakker. Eindelijk zij aan zij in een topic. ![]() ![]() | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:13 |
quote:ik reed vroeger een snelle wagen. 2 jaar mee gereden. en ja ik heb vele malen zo gereden dat ik ik in geval van controle mijn rijbewijs kwijt zou zijn. echter ik reed op stukken hard waar dat kon en ik alleen mijzelf in gevaar zou kunnen brengen. binnen bebouwde kom hield ik me keurig aan de snelheid en in gebieden met kinderen reed ik zelfs nog langzamer dan de max. toegestane snelheid. opmerkelijk vond ik wel dat de politie zonder urgentiesignalen het nodig vond om met 60+ in een 30 km/h zone langs een school, sportveld en zwembad te rijden. ![]() in die 2 jaar tijd heb ik 1 boete gehad, ik reed 3 km te hard (57 waar je 50 mocht), onbewust, was met een studiegenootje aan het praten en lette niet constant op mijn teller en ook niet op de berm waar die lul stond. tegenwoordig heb ik een ontzettende langzame auto, rijdt nauwelijks nog hard maar nog steeds let ik meer op de berm dan op de weg aangezien je met een lullige snelheid van 85 waar je 80 mag al een boete krijgt ![]() | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:14 |
quote:Uit de Telegraaf 26 juli 2001: quote: | |
mcintosh | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:16 |
quote:Over zinloos geweld gesproken.. | |
HassieBassie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:18 |
Die agenten mogen wat mij betreft ontslagen worden. Hoe kan je nou én je apparatuur laten jatten én de dief ook nog es laten ontsnappen? Dan móeten ze wel hebben liggen pitten tijdens werktijd. | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:18 |
quote:Echt.... van binnen huil ik... ![]() | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:19 |
quote:Ze moeten gewoon 220 op die apparatuur zetten. | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20 |
trouwens ik vind dat hele boetesysteem ook belachelijk. een simpele arbeider krijgt dezelfde boete als een vertegenwoordiger. de een heeft een jaarinkomen van 20.000 euro per jaar en de ander van 60.000 per jaar. eerstgenoemde moet dan de eindjes die maand aan elkaar knopen om de boete te betalen en de vertegenwoordiger ziet de boete als vooraf ingecalculeerde kosten. gevolg is dat laatsgenoemde niet snel zijn rijstijl gaat aanpassen. trouwens ik ben ervoor om mensen die echt asociaal rijden (in woonwijken, bij scholen etc) mee te nemen naar het mortuarium en ze een paar flink toegetakelde verkeersslachtoffers te laten zien, liefst kleine onschuldige kinderen. lijkt me beter te werken dan een boete | |
Sidekick | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20 |
quote:Ah, we gaan over op nihilistische cultuurrelativisme? Ik ga liever geen homo's vergelijken met mensen die voor meer gevaar op de weg zorgen. quote:Nee, hoewel ik kan begrijpen dat snelheidsduivels flink in de remmen gaan en daarmee de veiligheid nog meer in gevaar brengen. Maar of we daarom wetsovertreders moeten laten lopen? Het zou een mooie boel worden als we criminelen hun gang laten gaan omdat de kans bestaat dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan. quote:Ik krijg hierdoor alleen maar de neiging om je uit te lachen, wat voor punt wil je nu maken? | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20 |
quote: ![]() | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:22 |
quote:Ik heb medelijden met je. | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:24 |
quote:Het probleem is juist dat niet de snelheidsduivels hard in de remmen gaan, maar juist de 'gewone' weggebruiker die met een sukkeldrafje rondtoert. Die zijn namelijk het bangst voor een boete en zullen buitenproportioneel hard remmen. | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:25 |
quote:Als je met een sukkeldrafje rondtoert dan hoef je niet te remmen. Waar baseer je het bovenstaande eigenlijk op? | |
kareltje_de_grote | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:26 |
quote:U bent een goed mensch. ![]() | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:27 |
quote:ik vergelijk geen homo's met overtreders, alleen jouw simpele aanname dat de gevestigde orde altijd gelijk heeft en je daaraan moet houden. daarnaast gaan er ontzettend veel mensen remmen wanneer ze een controle zien. de meeste mensen rijden vaak wel 1,2,3, 4 km te hard en zijn bang voor een boete. de voorste in de rij remt en de rest daarachter ook. een ongeluk is er snel. er is onlangs onderzoek geweest waaruit bleek dat er ontzettend veel ongelukken gebeuren bij controles. waarom niet alleen extreme wegmisbruikers aanpakken, dus bij snelheden van 20+ pas flitsen? wat ik me altijd afvraag bij megmisbruikers en blik op de weg is waarom ze zolang een wegmisbruiker door laten rijden. elke handeling, elke seconde dat je de wet overtreed breng je volgens spee mensen in gevaar. bij wegmisbruikers gaan ze rustig iemand een kwartier volgen in de hoop dat hij nog meer ernstige overtredingen maakt. wat is dan belangrijker, de hoge boete die ze door het extra gevaar krijgen of de verkeersveiligheid? | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:29 |
Het blijkt in de aanpak van de verkeerscriminaliteit noodzakelijk snelheidscontroles uit te voeren. Als je je gewoon aan de wet houdt is er toch niets aan de hand? overigens ben ik wel voor meer traject controles ipv van momentopnamen. | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:32 |
quote:Op onderzoeksresultaten gebaseerd op politieberichten van de afgelopen jaren en eigen waarneming. Hier zijn ze zelf een verzameltopic begonnen voor dergelijke ongevallen: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=12624&postdays=0&postorder=asc&highlight=ongeval+controle&start=0 Het is ook simpel. Mensen die erg gefixeerd zijn op hun snelheidsmeter schrikken zich te pletter als ze ineens een controle zien. Gewoon omdat hun aandacht verkeerd verdeeld is. Meer aandacht voor de snelheid, minder aandacht voor het verkeer om zich heen. | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:34 |
waarom niet alle auto's wettelijk begrenzen op 120 km/h in nederland? kan niemand meer extreem hard rijden en dus minder ongelukken? | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:36 |
quote:Misschien omdat onze infrastructuur er lang niet overal geschikt is om 120 te rijden? | |
1ofthefew | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:39 |
quote: ![]() maximale snelheid in nederland is 120 km/h je zult in de bebouwde kom waar je 30 mag dus nog wel 90 km/h te hard rijden. de kans dat dat echter lukt is heel klein. meestal rijden mensen te hard op 80 km/h wegen en autosnelwegen. dus dan voorkom je dus veel ongelukken en boetes. dus waarom niet een begrenzing van elke auto? | |
kareltje_de_grote | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:42 |
quote:Alleen bekeuren bij 20+ km te hard. ![]() Waarom verhogen we de maxsnelheid dan niet gewoon overal. 50 in 30 km zones, 70 in 50 km zones etc etc. ohw, wacht dan ga je dan weer lopen huilen waarom je geen 60 mag rijden in een 30km zone waar 50 is toegestaan. Er zijn nou eenmaal verkeersregels in nederland die er voor zorgen dat er minder ongelukken gebeuren op de weg. Die verkeersregels zijn er ook voor jou, zodat jij veilig over kunt steken zonder dat er een debiel aan komt rijden met 120 midden in de stad. als je die regels overtreed krijg je een boete das toch niet zo moeilijk? Ook de correctie bij een snelheidsovertreding is er niet voor niets, de overheid snapt heus wel dat niet iedereen prcs 80 kan rijden. Ze moeten nou eenmaal een grens trekken en daarvoor is die correctie vastgesteld. Jij stelt voor om alleen mensen die 20+ te hard rijden, ik stel voor alleen mensen te bekeuren die 30+ te hard rijden iemand anders steld 40+ voor. Dan kunnen we netzogoed alle maximale snelheden afschaffen. | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:42 |
quote:De maximale snelheid is 120 op een autosnelweg en dat is wat anders dan heel Nederland. We hebben duidelijke regels die iedereen kan snappen. Iedereen die zich er niet aan wenst te houden snoeihard beboeten. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:44 |
quote:Wat is het eigenlijk simpel he? Geen ruk aan als we het eens zijn trouwens ![]() | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:48 |
quote:Omdat auto's ook wel eens buiten Nederland rijden misschien? In veel landen in de buurt is de Vmax 130 km/h. In Duitsland op delen van de Autobahn zelfs onbegrensd... En bovendien... soms moet je ook in Nederland de mogelijkheid hebben om sneller dan 120 te rijden. Bijvoorbeeld als je een colonne vrachtwagens aan het inhalen bent en ziet ineens zwaalichten in je achteruitkijkspiegel. Dan is het beter om even snel gas bij te geven en naar rechts te gaan, dan om hard op je remmen te stampen om je tussen die vrachtwagens te proppen. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 14:54 |
Ok dan begrenzen op 130 ![]() | |
Drugshond | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:02 |
Eigenlijk wel grappig nieuws. Dan heb je veel lef in je donder. Maar moreel zo heerlijk fout.... | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:19 |
quote:Is dat zo? Dit vind ik bijvoorbeeld niet meer dan terecht, die wegwerkers hebben al geen risicoloos werk, maar als men er dan ook nog eens veel te hard langs komt knallen..... quote:www.nu.nl En natuurlijk valt er veel meer onder 'verkeershandhaving' dan alleen de flitsers. Als je in programma's als "Blik op de weg" en "Wegmisbruikers" ziet wat voor een aso's men van de weg haalt, mogen er wat mij betreft wel meer videosurveillance auto's komen. | |
Kiegie | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:38 |
quote:Ja, moet je horen: als je niet kunt rijden en als een nerveus omaatje zwetend achter het stuur zit, kun je beter te fiets of te bus gaan. Sommige mensen zijn echt een gevaar op de weg... ![]() | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:43 |
quote:Videosurveillance ben ik ook helemaal voor. De excessen meteen aan de kant zetten en met hun neus op de feiten drukken. Misschien is het een idee om vlak achter flitscontroles een groot dynamisch matrixbord neer te zetten met daarop het kenteken en de snelheid van de overtreder. Dan past diegene z'n snelheid tenminste meteen aan. Stukken beter dan dat je 5 weken later post van het CJIB in de bus krijgt voor 3 km/u te hard, dan heb je geen flauw idee meer hoe de situatie toen was. Overigens is het bij die wegwerkzaamheden zo dat de weginrichting compleet verkeerd is om de wegwerkers te beschermen. Een limiet moet zo zijn dat zeker 95% zich vanzelf al aan de snelheid houdt. Daar moet ook de weg voor ingericht zijn. | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:45 |
quote:Ehm, hiervan ligt de oorzaak niet bij de flitsapparatuur, maar bij de debieligheid van de bestuurder die voor jan lul op de rem gaat staan. Jeuzus mina, het moet niet gekker worden. ![]() | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:46 |
quote:Hoe bedoel je dit? Ik volg je ff niet. | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:46 |
quote:Volgens mij moeten we in relatietherapie doek..... Ik mis de onderlinge haat en nijd... ![]() | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:54 |
quote:Ja, als dat de leidraad moet zijn voor wetgeving dat wordt het een mooie zooi. Denk jij trouwens dat wanneer een snelheidsovertreder zijn kenteken ziet op dat dynamische bord van je, terwijl hij ook weet dat hij toch geen boete krijgt, uberhaupt wat met die info doet? | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:57 |
quote:Zal ik dan maar voor inkomensafhankelijke boetes zijn? | |
Sickie | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:57 |
quote:Het is een begin..... ![]() | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 15:57 |
Kom op zo'n bord met hoe hard je rijd ken ik ook (zonder flits). je mag daar 50 maar de psort is toch om te kijken of 100+ ook op het bordje past. | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:06 |
quote:Zoiets als dit krijg je dan idd.... (waarschijnlijk ook nog eens mph....) http://www.anthemamerica.com/New%20Jpegs/speeding%5B1%5D.jpg | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:12 |
quote:Dat IS de leidraad voor de verkeerswetgeving. Waarom denk je dat al die drempels en chicanes in 30-kilometerzones zijn aangelegd? Klopt een limiet niet bij de weginrichting, dan moet -of- de limiet aangepast worden, -of- de weginrichting. Bij die werkzaamheden lijkt me het laatste het nuttigst en het veiligst. En waar zeg ik dat die overtreder geen boete krijgt? Dat lijkt me juist wel de bedoeling. Meteen laten zien dat er een boete volgt op het gedrag op dat moment. Dan past de automobilist meteen z'n gedrag aan... Overigens heeft Justitie daar al een technische oplossing voor. De CatchKen scant binnen milliseconden het kenteken en controleert of de auto wellicht gestolen is of boetes open heeft staan. Dat kan makkelijk gekoppeld worden aan een snelheidscontrole en draadloos met een matrixbord dat een stuk verderop staat. | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:28 |
quote:Dus je bedoelt dat de rijstroken bijvoorbeeld versmald moeten worden omdat er toevallig wegwerkzaamheden zijn? Daarmee maak je het verkeer alleen maar onrustiger en verminder je de doorstroming nog meer. | |
Dr.Nikita | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:37 |
quote:Voorstander van klassejustitie? Vertel eens, hoeveel fouter is iemand die te hard rijdt met een dikke portemonee dan iemand met minder? | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:42 |
quote:Toch is het zo. En dat gebeurt dus ook. Als je wegstroken versmald gaan automobilisten vanzelf langzamer rijden (althans, dat is de theorie). Het zou voor een goede balans moeten zorgen tussen de veiligheid van de wegwerkers, de veiligheid van de automobilisten en de doorstroming. Jammer genoeg schijnt dat nog steeds niet te lukken. 1 van de drie wordt meestal maar gehaald. De doorstroming gaat er vaak als eerste aan... | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:51 |
quote:Meestal is het noodzakelijk dat de rijstroken versmald worden bij werkzaamheden, maar bij de aanleg van bijvoorbeeld een spits- of plusstrook gebeurd dit vaak niet. Op deze gedeeltes geldt dan tijdens de werkzaamheden een snelheidsbeperking van 70km/u en als er niet gewerkt wordt gaat dit omhoog naar 90km/u. Deze verhoging zou niet kunnen als de rijstroken versmald zouden zijn. Hiermee voorkom je een beetje het gezeur van "je mag maar 70 maar er wordt niet eens gewerkt!", plus je belemmert de doorstroming niet extra. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:36 |
quote:Nee, de oorzaak hiervan ligt bij de absurd kleine (lees: geen) marge die gehanteerd worden bij snelheidscontroles. Theoretisch gezien kun je al bij 51 km/h een boete krijgen, in de praktijk al bij 54 gemeten km/h. Mensen die (terecht) geen zin hebben in een onzinboete wennen zich aan om maar liever iets langzamer dan toegestaan bij een controle om geen enkel risico te lopen, aangezien de apparatuur ook nog wel eens door meetfouten een te hoge snelheid constateert. Je zou natuurlijk gewoon als marge een percentage aan kunnen houden, bijvoorbeeld beginnen te bekeuren bij een overtreding van 10% van de maximumsnelheid. Dus vanaf 33 (echte) km/h in 30-zones, 55 in de bebouwde kom, 77 waar je 70 mag, 88 waar je 80 mag etc. De stelling dat hoe hoger de maximumsnelheid is, hoe kleiner de kwalijkheid van een overtreding is is heel goed verdedigbaar. (40 km/h in een 30-zone is een veel kwalijker overtreding dan 130 op een autosnelweg waar je 120 mag) Als je nog enig draagvlak voor het huidige snelheidsbeleid wilt overhouden zul je het huidige systeem moeten aanpassen. Want anders zullen incidenten als het stelen van radarapparatuur, het in brand steken van flitspalen etc. steeds vaker voor gaan komen(en ernstiger worden, als er niets veranderd vallen er vroeg of laat doden), er zijn maar weinig automobilisten die nog voorstander zijn van de huidige boetemachine. Logisch ook, de schijn wordt gewekt dat de snelheidscontroles als primaire doel de opbrengsten hebben. Overigens is dat meer dan schijn, ik heb een tijdje "in de keuken" mee kunnen kijken en een deel van de controle's wordt enkel en alleen gehouden om boetes te genereren. Dat is gewoon een feit waarvan de bewijzen koste wat kost onder de tafel gehouden worden. In mijn ogen is het op een dergelijke ludieke manier stelen van een radarset onder de ogen van klaarblijkelijk zeer onoplettende dienders een knap staaltje van burgerlijke ongehoorzaamheid en heb ik met dit soort acties geen moeite, mits de apparatuur zonder filmpje maar verder onbeschadigd teruggegeven wordt aan de politie. De agenten die de controle hielden zouden wat mij betreft de straat op geschopt moeten worden vanwege hun schandalige onoplettendheid, als je zulke dure apparatuur op een dergelijke manier uit je handen laat glippen hoor je niet thuis bij de wetshandhaving. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:39 |
quote:Pliesie heeft gewoon liggen pitten, ik hoop dat ze een flinke douw krijgen. Prutsers. ![]() ![]() ![]() | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:41 |
quote:Gaat het niet om het effect van de boete? | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:41 |
Wat zijn sommige Nederlanders toch lekker selectief als het om iets strafbaars gaat. ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:44 |
quote:Er zijn dan ook wel enige gradaties in strafbaarheid te bedenken. Echter de kans dat je een boete krijgt voor het rijden van 124 km/h waar je 120 mag of voor het dumpen van huisafval als je een broodzakje in een openbare vuilnisbak gooit ![]() Genoemde voorbeelden zijn de excessen van een politie- en justitie apparaat dat zijn taken op geen enkele wijze fatsoenlijk weet uit te voeren en om de schijn te wekken dat niet alles faalt zich op misselijkmakende wijze stort op de goedwillende burger. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:46 |
Nou dat lijkt me toch onzin ![]() | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:49 |
quote:De mensen die het leuk vinden dat er gejat wordt. ![]() Ik vind het raar. Stelen is stelen. En blijkbaar houden veel mensen zich zo slecht aan de toch vrij simpele regels dat er controle nodig is. ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:52 |
quote:Dat is dus grote onzin. Die apparaten hebben inderdaad een marge, alleen is dat een plus- of min marge. Ofwel, bij een slecht opgestelde of afgestelde flitser zou het zomaar kunnen dat hij al flitst bij 116 km/h. Daarom wordt er een meetcorrectie van de gemeten snelheid afgetrokken. Wat vervolgens naar de buitenwereld wordt gebracht alsof je een marge "cadeau" zou krijgen en je dus blij mag zijn dat de boete niet hoger is. Overigens is in het begin van het huidige boetebeleid die meetcorrectie afgedwongen voor de rechter, de beleidsmakers wilden bekeuren vanaf 1 km/h te snel, de rechter heeft dat verboden JUIST vanwege de foutmarges van de gebruikte apparatuur die gewoon niet nauwkeurig genoeg is voor dergelijke metingen. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:54 |
quote:Die indruk wil men graag wekken, omdat de boetes zo lucratief zijn voor de overheid. De werkelijkheid is dat een overgroot deel van de boetes metingen zijn die binnen de mogelijke marge voor foutmeting van de apparatuur passen... En dat de verkeersveiligheid veel meer gediend zou zijn door veel meer onopvallende videosurveillance en opvallende surveillance waarmee de verkeersasocialen er prima uit te pikken zouden zijn. Maar dat zou veel minder geld in het laatje brengen en dus gebeurt dat niet. | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:57 |
quote:Oh leuk, conspiracies. ![]() Maar dan mogen ze dus wel gestolen worden? Want daar gaat het om namelijk. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:01 |
quote:Geen conspiracies maar feiten aan mij verteld door mensen "in het vak". quote:Als het gaat om een ludieke actie(dus weghalen, rolletje vernietigen en anoniem weer inleveren) is het wat mij betreft niet stelen maar burgerlijke ongehoorzaamheid om een misstand aan de kaak(misbruik van wetten tbv. geldelijk gewin voor de staat) te stellen. Het staat nog even te bezien of dit inderdaad een ludieke actie is. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:03 |
Dit was uiteraard gewoon voor het eigen gewin van degene die donders goed wist dat hij fout zat ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:05 |
quote:Selectief direct klaar staan met vooroordelen. | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:09 |
Ik vind het wel typisch dat de politie getuige was van de diefstal en toch te laat was. ![]() Ludiek of niet: Strafbaar feit. ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:11 |
quote:En dat vind ik dus weer diep triest, maar bewijst wel mijn stelling: het politie- en justitieapparaat is volstrekt niet klaar voor zijn (haar?) werkelijke taken. | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:12 |
quote:Zoals bijv. het vangen van dieven? ![]() | |
Dr.Nikita | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:14 |
quote:Dat vraag ik niet. Ik vraag simpel gezegd, waarom zou een zelfde overtreding voor de 1 zwaarder moeten worden gestraft dan voor de ander. Dan zou je het ook kunnen doortrekken naar mensen die een dikke benzinsluper rijden ook meer recht op de wegen hebben, ze betalen immers meer houderschapsbelasting en brengen meer accijnzen in de staatskas. Net zo absurd. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:19 |
Niet te hard rijden -> geen bekeuring. Moeilijk is het iig niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:20 |
quote:Het zijn meestal BOA's en geen agenten die staan te flitsen. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:21 |
quote:Niet slapen -> radar niet gestolen. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:23 |
quote:De controleauto staat meestal ergens verderop in een weggetje ofzo.. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27 |
quote:Zover zelfs dat twee getrainde ambtenaren nog niet eens het kenteken van de auto konden herkenen? Geloof je het allemaal zelf? volgens mij hebben ze helemaal niets gezien, en kwamen ze er achter dat hun incasso apparaat weg was toen ze wakker werden. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27 |
quote:Voor iemand die staatseigendommen loopt te slopen heb ik idd niet veel respect. | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27 |
quote:Dus wel... hier op Fok! hebben ook al diverse topics gestaan over tractoren die met 140 zijn geflitst en oude omaatjes die de geluidssnelheid benaderden. Dat zijn de extreme gevallen waar je gemakkelijk bezwaar tegen maakt, maar hoe vaak worden dat soort foutjes gemaakt die binnen een 10 kilometer marge vallen? Zie dat maar eens te bewijzen... Niet inlezen in de materie -> onzin posten... Echt niet moeilijk | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27 |
quote:Niet slapen -> crimineel opgepakt. ![]() | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:28 |
quote:Wie zegt dat het apparaat gesloopt is? Misschien staat ie morgen weer netjes op de stoep van een politiebureau.. met een strikje erom ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:31 |
quote:Waar ook niet. De enige garantie op geen bekeuring is altijd 5% onder de wettelijke maximumsnelheid te rijden, en zelfs dat is niet waterdicht, want als de quota tegen het eind van het jaar niet gehaald zijn is men ook niet te beroerd om met een lasergun willekeurige weggebruikers een bekeuring te geven voor een niet gemaakte overtreding. Want dat is toch voor de betreffende weggebruiker op geen enkele manier aan te tonen. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:31 |
quote:Nou, zeg het eens ? Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd. Hard rijden kan iedereen, de verantwoordelijkheid voor een terechte bekeuring nemen is kennelijk wat moeilijker. Het is al met al nogal kinderachtig gedrag. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:32 |
quote:Ja met wat foto's erbij van slapende ambtenaren die de zaak moesten bewaken. ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:34 |
quote:Dat denk ik dus ook. Ze hebben er niets van gemerkt en om zichzelf enigzins "vrij" te pleiten hebben ze bedacht dat ze "te laat" waren. Gewoon rigoreus op straat zetten zulke idioten, die horen niet met apparatuur van tienduizenden euro's op straat losgelaten te worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:34 |
quote:Bullshit, ik rij altijd met 130 op de teller langs controles en heb nog nooit een bekeuring gehad. Er zal best een keer een fout gemaakt worden maar dat is dan een uitzondering en niet de regel. Als je gewoon netjes op de teller van je auto de max. snelheid rijdt krijg je simpelweg geen bekeruing. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:39 |
quote:Knap dat jij dat allemaal nog precies weet... Overigens nogal hypocriet en tegelijkertijd een bewijs voor het falen van het systeem, jouw houding. Je geeft dus aan dat je gewoon stelselmatig te snel rijdt en de boetes dan maar voor lief neemt. Beetje raar, de bedoeling van het beleid was toch het bevorderen van de verkeersveiligheid, en die verkeersveiligheid werd toch zo in gevaar gebracht door al die malloten die het lef hadden om wel 8 km/h te snel te rijden? Het systeem werkt dus gewoon niet, de straffen hebben geen invloed op jouw gedrag. Wel aardig van je hoor, dat je het gelijk van de tegenstanders van het huidige beleid zo mooi illustreert. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:41 |
quote: quote:Grappig. | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:42 |
Hebben ze die crimineel al te pakken? | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:42 |
quote:Gelly neemt het als een echte man en betaald gewoon zonder zeuren 1000 euro per jaar. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:43 |
De boetes zouden idd 5 keer zo hoog moeten worden. Dan zou zelfs ik me aan de snelheid houden. Elke automobilist vindt natuurlijk dat ie veilig hard kan rijden, maar ik schaar mezelf onder het kopje die het ook daadwerkelijk kan. Niet door zelfoverschatting maar door m'n rijervaring. Het is ook niet alsof ik de hele dag 170 rij ofzo.. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:43 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr.Nikita | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:44 |
quote: quote: ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:44 |
quote:Ja, ik zie ze ook wel eens niet staan natuurlijk ![]() Vooral op 80 kilometer wegen.. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:44 |
quote:Volgens mij zijn die ambtenaren gewoon weer aan het werk. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:51 |
quote:De kans dat dat ding de hele procedure heel overleet acht ik niet zo groot eigenlijk ![]() | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52 |
quote:Zou ik geen moeite mee hebben, als er dan ook fatsoenlijke marges gehanteerd zouden worden. Ik neem mijn idee, overschrijding van 10% als marge, maar als voorbeeld. quote:[advocaat van de duivel-mode] De gevolgen van een eventueel ongeluk worden bij te snel rijden niet kleiner als je veel rijervaring hebt. Kun je nog zoveel rijervaring hebben, als een ander een ongeluk veroorzaakt en jij rijdt veel te snel dan zijn de gevolgen er niet minder om. [/advocaat van de duivel-mode] Als ik jou serieus inschat zou jij juist ook een voorstander van wat ruimere marges moeten zijn. Dit kan namelijk heel goed worden gecombineerd met hogere boetes bij echt gevaarlijke overtredingen en dus een werkelijke verbetering van de verkeersveiligheid. Maar goed dat zullen we niet gauw zien gebeuren, omdat dat negatieve gevolgen zal hebben voor de kosten/baten verhoudingen van het handhavingsbeleid, aangezien veruit de meeste opbrengsten komen uit boetes voor hele kleine overtredingen. | |
popolon | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52 |
quote:Dus met 140 er langs en wel een bon. Kwestie van interpreteren. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:55 |
De marges zijn natuurlijk al erg ruim, je moet op je teller bijna 10 km/h te hard rijden voor een bon.. Dus die 10% marge heb je al bijna. Bovendien krijg je dan weer "Ik reed maar 11 kilometer te hard en heb een bon ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:56 |
Overigens is er vanaf 1 januari al een nieuw boetesysteem. De kleine overtredingen worden minder bestraft en de grotere wat meer. | |
Dr.Nikita | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:58 |
quote:Schizofrenie is een erkende ziekte. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:59 |
quote:Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt. quote:Nou, die qualificatie klopt dan ook nog steeds als tegelijkertijd met een realistische marge er niet ook voor wordt gekozen om op realistische plaatsen te gaan controleren. Een verstopte flitscontrole op een lege snelweg in the middle-of-nowhere 's avonds om 23.00 uur is geen realistische plek voor een controle. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:01 |
quote:Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen? | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:03 |
quote:Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen? | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:06 |
quote:Geen harde bewijzen, die worden koste-wat-het-kost onder de tafel gehouden. Ik kan je echter wel uit eigen ervaring melden dat de integriteit van bepaalde verkeers-handhavers bij de politie ver te zoeken is. | |
du_ke | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:08 |
quote:Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden. Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is. | |
Jalu | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:12 |
quote:Dat gebeurt ook niet. Als een apparaat verkeerd is opgesteld zal hij stelselmatig een te hoge snelheid aangeven en dus onterecht bekeuren. quote:Dat geldt andersom onverminderd ook. Er is te weinig ruimte in het systeem voor fatsoenlijke juridische controle van de gedane metingen. Vooral bij de lasergun-metingen is dat schrijnend, de bewijsvoering daarvan is puur gebaseerd op de geloofwaardigheid van de controlerende diender. Overigens is de bewijsvoering van flitsfoto's ook flinterdun, een foto van een auto met een paar getalletjes wordt automatisch geaccepteerd als bewijs. Wat in deze tijd van digitale fotografie (ook in flitsapparatuur steeds vaker) en Photoshop, gecombineerd met tevoren opgelegde minimumhoeveelheden bekeuringen op zijn minst erg twijfelachtig te noemen is. | |
Kadesh | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:23 |
Heel die Wet Mulder is twijfelachtig, ze gooien een bekeuring in de bus zonder verder enig bewijs te leveren, en de burger mag gaan bewijzen dat ie het niet gedaan heeft. Schuldig tot de onschuld is bewezen. De wereld op zijn kop. In Duitsland flitsen ze van voren en bekeuren ze op de persoon en niet op het voertuig. Ze sturen (een deel) van het bewijs meteen mee in de vorm van een foto. | |
Martijn_77 | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:34 |
quote:Ach het hele flitsbeleid hier in NL is toch gebaseerd op cashen. Kijk maar eens op flitsservice waar ze allemaal staan. Dat is echt niet op gevaarlijke punten enzo hoor. Soms wel maar vaak is het gewoon prijsschieten | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 20:25 |
quote:Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet. | |
Gabberhead | dinsdag 28 februari 2006 @ 20:26 |
quote:En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat... | |
MartijnA3 | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:17 |
quote:Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie. | |
Dr.Nikita | dinsdag 28 februari 2006 @ 23:47 |
quote:zegt de ene kneus tegen de andere kneus | |
Jalu | woensdag 1 maart 2006 @ 00:10 |
quote:En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid. | |
rekenwonder | woensdag 1 maart 2006 @ 00:14 |
quote:80 km wegen. | |
rekenwonder | woensdag 1 maart 2006 @ 00:15 |
quote:Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa. | |
Gabberhead | woensdag 1 maart 2006 @ 09:10 |
quote:Nope... Malta, Verenigd Koninkrijk en Zweden doen het naar verhouding beter. | |
Gabberhead | woensdag 1 maart 2006 @ 09:12 |
quote:Goed argument ![]() Jij kan echt goed discussiëren! Dat wil ik ook kunnen! Waar heb je dat geleerd? ![]() | |
Dr.Nikita | woensdag 1 maart 2006 @ 09:26 |
quote:sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt. ohja, als je echt wil leren discussiëren moet je wel eerst leren lezen | |
MartijnA3 | woensdag 1 maart 2006 @ 09:41 |
quote:Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden. | |
MartijnA3 | woensdag 1 maart 2006 @ 09:42 |
quote:Hee, je kent mij? | |
Dr.Nikita | woensdag 1 maart 2006 @ 09:48 |
quote:yup. kneus kent kneus. | |
Gabberhead | woensdag 1 maart 2006 @ 10:01 |
quote:Ik noem niemand een kneus.... ik noem ze alleen slechte automobilisten. En dat wordt me elke dag weer bewezen. En om op MartijnA3 te reageren: het handhavingsbeleid heeft er in Nederland voor gezorgd dat de gemiddelde automobilist meer bezig is met z'n snelheid dan met het verkeer om zich heen. Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen. Andere mensen worden weer zo gefrustreerd door de zoveelste flutboete van 16 Euro, dat ze zich gaan afreageren in de auto. Als je die twee samenbrengt krijg je vanzelf linksplakkers, rechts-inhalers en bumperklevers. | |
MartijnA3 | woensdag 1 maart 2006 @ 10:04 |
quote:Ik wist dat jij er één was, want iedereen weet hoe goed vrouwen en auto's samen gaan.... "Zit er ook verlichting bij het make-up spiegeltje?" | |
Jalu | woensdag 1 maart 2006 @ 10:12 |
quote:Lijkt me heel logisch. De focus van het beleid, inclusief de manier waarop dat beleid wordt verdedigd, ligt voor zo een groot deel op snelheidshandhaving dat de indruk gewekt wordt dat je niets kan overkomen zolang je maar niet sneller dan de geldende maximumsnelheid rijdt. | |
MartijnA3 | woensdag 1 maart 2006 @ 10:16 |
quote:Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits en bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130. Edit....Als we niet stil staan, that is.... | |
Jalu | woensdag 1 maart 2006 @ 10:18 |
quote:Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is. | |
MartijnA3 | woensdag 1 maart 2006 @ 10:21 |
quote:Dan praten we over verschillende dingen. ![]() | |
Kiegie | woensdag 1 maart 2006 @ 13:06 |
quote: ![]() Ha! Nou wordt-ie helemaal mooi. Dan vind jij zeker ook dat agressie in probleemwijken wordt opgeroepen door surveillerende agenten. En dat winkels met hun antidiefstalpoortjes erom vragen bestolen te worden. Wees blij dat er strenge verkeerscontroles zijn: zonder die dreiging zou het met de agressie op de wegen helemaal uit de hand lopen. | |
Gabberhead | woensdag 1 maart 2006 @ 13:16 |
quote:Het gaat niet om het feit dat er gecontroleerd wordt, het gaat om de manier waarop... Een antidiefstalpoortje wekt normaal gesproken geen agressie op. Een antidiefstalpoortje die ten onrechte afgaat op je telefoon waarna een grote beveiliger je met 2 handen gaat visiteren om erachter te komen dat je daar niks hebt verstopt, en dan toch je foto op de winkelruit plakt met de tekst 'Gemene pikkedief' wel... | |
Kiegie | woensdag 1 maart 2006 @ 13:35 |
quote:En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt? | |
Gabberhead | woensdag 1 maart 2006 @ 13:43 |
quote:Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt. | |
Kiegie | woensdag 1 maart 2006 @ 14:00 |
quote:En dan komt er bij jou een grote man langs die aan je gaat zitten voelen? En wordt je portret op een billboard gehangen? ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 1 maart 2006 @ 14:18 |
*cough* Dramaqueen *cough* | |
MartijnA3 | donderdag 2 maart 2006 @ 16:35 |
http://www.marktplaats.nl(...)itsers/24127783.html![]() | |
Snowsquall | vrijdag 3 maart 2006 @ 21:51 |
schreef Sickie het volgende:[/b] Ze moeten gewoon 220 op die apparatuur zetten. [/quote] Ach gut, sicky heeft geen auto en heeft vast nog een sticker "Nee tegen kernenergie" op z'n brievenbus zitten..... |