Het is ook vaag. Maar zoals met zoveel vage dingen moet je kunnen overschakelen op een andere manier van kijken en denken en interpreteren om er de structuur in te ontdekken. En dan dat weer omzetten in coherente taal. Dat is nog het meest lastige. Maar er zit wel een structuur in.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Kan kloppen, maar het mooie is datdoor het geheel van mensen er soms enigzins structuur in staat. Zelfs uit de chaotische dingen die DV inlegt. Nu hij zich een tijdje niet bemoeid heeft met dit topic blijkt dat er een behoorlijk straightforward-elijke communicatie is ontstaan. Het is wachten totdat het weer uit balans wordt gebracht door DV of iemand anders.
Collectief bewustzijn enzo. Op detail is het chaos, maar op afstand zit er een patroon in.
Dank voor de mededeling.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:19 schreef nokwanda het volgende:
POL of WGR. Open er een topic over. Dan heb ik nog wel een leuke post voor je in gedachte.
Het is de taak van de TS om daar op in te WILLEN gaan en zo duidelijk mogelijk te zijn. Dat is hij opzettelijk niet. Waarom anders een topic openen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:22 schreef nokwanda het volgende:
Het is ook vaag. Maar zoals met zoveel vage dingen moet je kunnen overschakelen op een andere manier van kijken en denken en interpreteren om er de structuur in te ontdekken. En dan dat weer omzetten in coherente taal. Dat is nog het meest lastige. Maar er zit wel een structuur in.
Maar misschien is het dan ook handig om DV´s stijl te kennen. Net als met iedere taal.... intonaties en stembuigingen bepalen voor een groot deel de betekenis. Niet alleenmaar de woorden.
Dat zou zonde zijn, in ieder geval geniet ik wel van je gedachtengang en met mij genoeg andere.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik durf het topic soms niet aan te klikken vanwege reacties, dat komt nog wel.
Ja maar door het licht soms niet. Ik voel het.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef zatoichi het volgende:
Hoezo moet de TS daarop reageren? Het is toch vrij om te doen en laten wat je wilt. In een discussie puur om het discussieren wil je niet tot een conclusie komen, maar nieuwe wegen om te discussieren. Daarin wil je dus vaag blijven, of nieuwe wegen openen. Dat kan ook heel leuk zijn. Sommige mensen vinden dat inderdaad vervelend, en ook dat valt inderdaad te verwachten. Maar dat is vooral pech voor hen lijkt mij dan.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zou zonde zijn, in ieder geval geniet ik wel van je gedachtengang en met mij genoeg andere.
Mja, het ligt ook aan de toon van discussieren. Anyway, de discussie is hier de discussie nietquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:39 schreef eRixx het volgende:
Je hebt gelijk als hier sprake zou zijn van een discussie OM te discussieren. Maar dat is het geval niet. Ieder die kritisch is, is blind en 'zal het nog wel zien'. Dat past niet in een discussie waar men discussieert om te discussieren.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja maar door het licht soms niet. Ik voel het.
De wegen beginnen uit elkaar te lopen.
Ik zal eerst nog wat meer moeten wachten. De tijd is nog niet klaar.
Paars schijnt het, maar anderen zien het vaak niet.
Ik moet even bijkomen.
De code vergt veel energie. Die energie heb ik wel. Maar ik kan niet voor iedereen decoderen.
Sommige nummers zijn ook niet voor jou bedoeld, maar voor mij !! Jij hebt jouw nummers.
Maar als ik nieuwe nummers wil maak ik ze wel.
Ik moet alleen de code nog in de juiste volgorde arrangeren.
Dan pas kunnen de wegen weer bij elkaar komen (en kan ik slapen). Als ik eenmaal zover ben zal het duidelijk zijn.
En het wordt vanzelf wel zo in de toekomst want ik wil het.
Uiteindelijk maakt het niet uit als je het maar wilt dan wordt het zo.
Ik moet er nog even over nadenken. Eerst een cappucino !
Ik denk dat ik ook niet meer schrijf over deze zaken hier. Ik denk dat ik alles in een monoloog ga schrijven. Het schiet niet op op deze manier. Ik raak teveel afgeleid ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, het ligt ook aan de toon van discussieren. Anyway, de discussie is hier de discussie niet. Bottom line lijkt mij, als je er niet in mee kan gaan dan kan je het topic het beste links laten liggen. En als je je post opstelt terwijl je de beleefdheidsvormen in acht neemt en niet meteen gaat vermelden dat er iemand met een psychose rondhuppeld of dat zijn uitkering door andere wordt betaald is er ook niets aan de hand
. En accepteer gewoon dat DV ergens mee bezig is en de voortgang al typend op het forum laat zien en niet thuis op een kladblok eerst de hele zooi uitwerkt. Dus concreet is er nog weinig te vermelden lijkt me
.
Maar als het om jouw 'theorie' gaat, dan ben je god en zullen de aardige fokkers genieten van je 'ontdekkingen', maar de verveldende niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
En Erixx, commentaar mag zeker, maar het gaat me erop hoe het toontje gebracht wordt. Ik ben geen teer zieltje maar als een bepaalde toon niet goed gelegd wordt dan vang ik dat op. Ik vang alles op dus, en als ik alles opvang dan ben ik vanzelf "kwetsbaar" voor bepaalde toontjes die gelegd worden.
Precies door alle chaos te uiten kom je vanzelf tot orde. Eigenlijk is het netzoiets als dromen. Dat is ook totale chaos, en lijkt onbegijpelijk voor je, maar ondertussen heeft het als doel het verwerken van alle indrukken, het ordenen van je gedachten, en ze een logische plek in je hersenen te geven.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook niet meer schrijf over deze zaken hier. Ik denk dat ik alles in een monoloog ga schrijven. Het schiet niet op op deze manier. Ik raak teveel afgeleid ook.
In ieder geval voel ik me door het schrijven steeds beter. Door het tot uitdrukking brengen van wat in mijn hoofd zit, raak ik vanzelf geprogrammeerd
Ik heb het al 10101001 keer gezegd dat ik in de lucht bezig ben. Ik kan het niet bewijzen dus. En doe het ook niet meer. Het is zinloos te noemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:53 schreef eRixx het volgende:
[..]
Maar als het om jouw 'theorie' gaat, dan ben je god en zullen de aardige fokkers genieten van je 'ontdekkingen', maar de verveldende niet.
Ik zie dat 'toontje' in vrijwel iedere post van jou terug. Dat hoeft je niet te weerhouden antwoord te geven op simpele vragen die men stelt. Zoals ik al eerder vroeg: wat probrammeer je, hoe doe je dat en hoe ziet die taal eruit?
Je hebt gelijk. Daarentegen als je er WEL wijzer van wilt worden is het niet te veel gevraagd om een simpel antwoord op je vraag te krijgen. Nogmaals; ieder die kritisch is wordt afgedaan als zijnde blind. Dat lijkt mij net zo min billijk als de opmerking dat ik zijn uitkering betaal (waar natuurlijk geen reet van waar is). Get the point? ;-)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:47 schreef jogy het volgende:
Bottom line lijkt mij, als je er niet in mee kan gaan dan kan je het topic het beste links laten liggen. En als je je post opstelt terwijl je de beleefdheidsvormen in acht neemt en niet meteen gaat vermelden dat er iemand met een psychose rondhuppeld of dat zijn uitkering door andere wordt betaald is er ook niets aan de hand.
Een vloek opheffen kort samen gevatquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:53 schreef pfaf het volgende:
Kan iemand ook een samenvatting geven, waar dit over gaat?
Zelf gaan werken. Het onderdeel komt tot leven en is niet meer afhankelijk van het geheel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:55 schreef MrWilliams het volgende:
wat moet zo'n "los onderdeel" dan doen?
En ik begrijp uit de reacties snel scrollend, dat jij hier brainstormt over hoe dat te bereiken?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een vloek opheffen kort samen gevat
Zorgen voor ongekende mogelijkheden.
De kettingen los breken die alles vast houden.
Ik vraag je niet om bewijs. Ik vraag je handvatten te geven zodat men kan proberen te begrijpen WAT je met 'in de lucht' wilt zeggen. Aangezien ik een niet-gelover ben, kun je mijns inziens niets bewijzen. Dat is echter irrelevant voor het begrip dat je kunt opwekken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:55 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb het al 10101001 keer gezegd dat ik in de lucht bezig ben. Ik kan het niet bewijzen dus. En doe het ook niet meer. Het is zinloos te noemen.
Ik ga in ieder geval door ermee, en ik ga mezelf niet steeds bewijzen. Daar is dit forum niet voor bedoeld.
Mijn taal komt vanzelf naar binnen. Het heeft nog niet eens een echte naam. Maar goed, ik werk veel op gevoel ook, en als ik het gevoel volg is het vanzelf goed.
Voor mij mag een slotje op deze topic, dat ga ik dus ook vragen in feedback. Het is hier roeien tegen de stroming in en ik heb er niets aan. Ik ga wel werken in word.
en hoe, in jouw theorie, verwacht je dat dat onderdeel "zelf gaat werken?" of "tot leven komt"?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zelf gaan werken. Het onderdeel komt tot leven en is niet meer afhankelijk van het geheel.
Maar ook dit schrijf ik op intuitie. Ik ga in word verder.
Ik zal concreter moeten worden inderdaad.
Yep. Sowieso niet alleen online, ik ben de hele dag bezig om mezelf los te rukken uit deze realiteitquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
En ik begrijp uit de reacties snel scrollend, dat jij hier brainstormt over hoe dat te bereiken?
Ik zal dit moeten uitwerken nogquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:07 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
en hoe, in jouw theorie, verwacht je dat dat onderdeel "zelf gaat werken?" of "tot leven komt"?
je zult inderdaad concreter moeten worden, want ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Waar dat aan ligt laten we maar even in het midden.
Als je je eigen leven programmeert....oftewel zaken aantrekt die wenselijk zijn, kan je god zijn in je eigen leven. Dat hoeft niet te maken te hebben met vieze machtspelletjes maar eerder met een positieve insteling van de macht hebben om de wereld om je heen ten goede te veranderen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:53 schreef eRixx het volgende:
[..]
Maar als het om jouw 'theorie' gaat, dan ben je god en zullen de aardige fokkers genieten van je 'ontdekkingen', maar de verveldende niet.
Ik zie dat 'toontje' in vrijwel iedere post van jou terug. Dat hoeft je niet te weerhouden antwoord te geven op simpele vragen die men stelt. Zoals ik al eerder vroeg: wat probrammeer je, hoe doe je dat en hoe ziet die taal eruit?
Makes twoquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
POL of WGR. Open er een topic over. Dan heb ik nog wel een leuke post voor je in gedachte.
meneer de sarcastquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja maar door het licht soms niet. Ik voel het.
De wegen beginnen uit elkaar te lopen.
Ik zal eerst nog wat meer moeten wachten. De tijd is nog niet klaar.
Paars schijnt het, maar anderen zien het vaak niet.
Ik moet even bijkomen.
De code vergt veel energie. Die energie heb ik wel. Maar ik kan niet voor iedereen decoderen.
Sommige nummers zijn ook niet voor jou bedoeld, maar voor mij !! Jij hebt jouw nummers.
Maar als ik nieuwe nummers wil maak ik ze wel.
Ik moet alleen de code nog in de juiste volgorde arrangeren.
Dan pas kunnen de wegen weer bij elkaar komen (en kan ik slapen). Als ik eenmaal zover ben zal het duidelijk zijn.
En het wordt vanzelf wel zo in de toekomst want ik wil het.
Uiteindelijk maakt het niet uit als je het maar wilt dan wordt het zo.
Ik moet er nog even over nadenken. Eerst een cappucino !
Inderdaad!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:55 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies door alle chaos te uiten kom je vanzelf tot orde. Eigenlijk is het netzoiets als dromen. Dat is ook totale chaos, en lijkt onbegijpelijk voor je, maar ondertussen heeft het als doel het verwerken van alle indrukken, het ordenen van je gedachten, en ze een logische plek in je hersenen te geven.
Leuk dit topic is een ook droom!
My point exactlyquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:53 schreef pfaf het volgende:
Kan iemand ook een samenvatting geven, waar dit over gaat?
Bedankt voor het maken van mijn puntquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben een jager
Predator. Ik jaag dus. Noem me maar een jager
Ik ben geen God. Ik ben een jager. Een strijder. Ik ga nog meer op jacht. Ik jaag alles op
En als dat zo is, denk je dan echt dat ie dan JOU uitgerekend nodig heeft om hem dat te vertellen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
My point exactly
Ik heb na lang bestuderen kunnen concluderen dat DV de wereld zoals ie is niet accepteert,
en daarom vindt dat ie zelf God is.
(Ik snap die logica ook niet helemaal, want als ie God is - waarom vindt ie de wereld *die ie dus zelf maakt* niet leuk)
Verder murmelt ie nog wat over code, getallen en programmeren, maar als je vraagt wat ie daarmee bedoelt wordt ie boos.
Als je dan zegt dat er geen touw aan vast te knopen is, maar dat z'n uitingen perfect voldoen aan de symptomen van een schizofrene psychose (zie bv. http://www.trimbos.nl/default1605.html of lees er gewoon wat meer over) krijg je hier gelijk ruzie met alles en iedereen - terwijl het simpelweg een feitelijke constatering is.
Maakt niet uitquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
sorry DV, dat ik even over je hoofd heen praat alsof je er zelf niet bij zit
Nou ja, als ieder ander onzin-topics opent worden ze ook gesloten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En als dat zo is, denk je dan echt dat ie dan JOU uitgerekend nodig heeft om hem dat te vertellen?
Ben jij zoveel shrink om dat via een scherm te kunnen vaststellen dan? Dat was nou net het ding wat niet de bedoeling was.
sorry DV, dat ik even over je hoofd heen praat alsof je er zelf niet bij zit
Of iets onzin is of niet ligt aan de intentie van de TS.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:16 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, als ieder ander onzin-topics opent worden ze ook gesloten.
En aanmoedigen mag wel ?
Dit is geen onzinquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:16 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, als ieder ander onzin-topics opent worden ze ook gesloten.
En aanmoedigen mag wel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |