abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35637527
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:34 schreef dutchie het volgende:
Dan zegt ze vast: Een baby!

een verdraaid vervelende baby dan
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:52:46 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35637601
Ken je die van mij al dan? Die denkt dat ie in een vila woont ipv een kabouterhuis.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:54:56 #253
108648 cattie
lieve moeder
pi_35637669
Hoe dat zit met maanden ben ik ook nog niet helemaal achter, ik reken in weken.

Ik heb net het ziekenhuis gebeld, om 15.20 uur moet ik naar het spoedspreekuur. Ik dacht dat ze me telefonisch wel gerust konden stellen, maar dat zat er niet in. Heb ik ook weer een uitje vandaag. Vervelend is wel dat mijn man net een nieuwe baan heeft en niet mee kan.
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:55:47 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35637695
Bij mij wordt haptonomie voor 80% verzekerd (tot ¤ 300,- per jaar). Dat valt me mee!
Ik weet alleen écht nog niet of ik het ga doen en al helemaal niet met mijn man samen... De reden zou toch wel erg anders zijn dan de normale reden om haptonomie te doen, denk ik.

LadyS, fijn dat de baksteen weg is!
En iedereen: sterkte met de mindere en glorie voor de goeie dingen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:58:09 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_35637761
Er is behalve zwangerschapshaptonomie natuurlijk ook "gewone haptonomie". Misschien dat je een keertje kunt proberen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:00:21 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35637832
Ja, kan misschien wel een keer proberen. Dit ging wel echt om zwangerschapshaptonomie, de dame in kwestie is ook verloskundige (geweest). Ik denk dat ik sowieso eerst wil vertellen waarom ik eraan denk, dan hoor ik wel hoe zij er verder over denkt.

Maar weet je zeker dat het bij jou niet wordt vergoed?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:02:24 #257
108648 cattie
lieve moeder
pi_35637902
Nee, ik weet het niet zeker, haptonomie wordt volgens mij wel vergoed, maar zwangerschapshaptonomie weet ik niet. Ik stuur de rekeningen gewoon op en dan zie ik het wel.
pi_35638078
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:19 schreef Martineke het volgende:
Xanthe woehoeee kleine uk zit er nog steeds hoor, tis een klein vasthoudertje
ik hoop dat je nu ietsie meer gerust bent als voorheen, en ik zou lekker bij de gyn blijven als ik jou was, volgens mij mogen hun niet uitmaken dat jij naar de vk moet, jouw lichaam,zwangerschap,gesteldheid en zo
Helaas Martineke... zo werkt het niet. Een gyn begeleidt je zwangerschap alleen als daar een reden voor is, daar kan je niet voor 'kiezen'.
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:21:39 #259
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35638460
Cattie, het is wel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen en je even gecontroleerd wordt toch? Kun je iemand anders meenemen (familie of vriendin)?
Succes straks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_35638734
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas Martineke... zo werkt het niet. Een gyn begeleidt je zwangerschap alleen als daar een reden voor is, daar kan je niet voor 'kiezen'.
Daarom snap ik dus nu niet waarom ik bij Isis wel bij hem onder controle mocht blijven en nu dus misschien niet. De voorgeschiedenis blijft hetzelfde en bijkomend is de ks van de vorige keer en de toch wel heftige bloeding die ik nu heb gehad waarvan ik nog steeds bruine afscheiding verlies elke dag.
pi_35640447
ik kom me ook weer melden
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:55:00 #262
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35640758
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

zo kan het dus wel werken, ik heb immers deze zwangerschap er ook zelf voor gekozen om bij de gyn te blijven!
pi_35640764
martineke, blijkbaar krijgt niet iedereen die keuze aangeboden. ik kan me wel voorstellen dat ze zonder aantoonbare medische noodzaak de begeleiding toch liever weer 'gewoon' aan de vk overlaten. zeker gezien al die wachtlijsten overal.

xanthe, wat fijn dat alles nog ok is met die kleine! kun je het zelf inmiddels alweer een beetje geloven dat je toch echt nog zwanger bent? en bij wie je ook onder controle zult zijn de komende tijd: op tijd aan de bel trekken als er iets is. nemen ze bij de VK niet op, dan kun je toch alsnog 't ziekenhuis bellen? gewoon doen hoor. oja en 3 maanden komt ongeveer overeen met 13 weken, dus jij en je schoonzus hebben allebei een beetje gelijk. tussen 2 en 3 maanden in.

cattie, succes weer. hopelijk is alles nog ok.
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:09:19 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35641183
girly spannend meid, het is DE maand
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35642324
Ik kan inmiddels niet meer bijlezen wat er is gepost tijdens de periode dat ik wat minder heb gelezen, wat gaat het hier snel
Beebje hier groeit voelbaar (kan het niet laten om een paar keer per dag de omtrek van mijn baarmoeder te voelen, wat is dat duidelijk voelbaar!) en heeft een keer wat van zich laten voelen.

Vanavond een uitgebreide pretecho, ik hoop dat het frummel wil laten zien of het een hij of een zij is en uiteraard dat alles er goed uit ziet.
Spannend, ik ben er zowaar zenuwachtig voor
pi_35643474
Of ik me alweer een beetje zwanger voel?
Volgens mij zitten de zwangerschaps kwaaltjes tussen mijn oren , heb goed nieuws gehad en meteen ben ik weer "ziek". Gisteren al beroerd en hoofdpijn , toen dacht ik nog dat het misschien kwam door alle (onbewuste) spanningen van de afgelopen weken. Maar nu voel ik me nog steeds beroerd. Vaag misselijk gevoel in mijn buik , vanmorgen kunnen uitslapen en daarna ging het wel redelijk. Toen Isis weer naar bed ging ben ik zelf ook maar gaan liggen omdat ik me toch wel heel erg beroerd voelde. En zonet alles staan onder . Verschrikkelijk goor dus. De misselijkheid is nu wel weer een beetje weg, maar echt lekker voel ik me niet.
pi_35644194
Als ik toch dit allemaal lees heb ik het toch wel goed en makkelijk. Geen bloedingen, echo was goed, alles in orde....
Maar ik voel met toch k*t! Een staartje van een buikgriep meegepakt, en nu al 6 weken moe/misselijk-achtig. ik ben het zo zat en vind het zo ondankbaar van mezelf! Ik kan er gewoon helemaal niet tegen om overal te moe en te lam voor te zijn....
ik vind zwanger zijn helemaal niet leuk....en mezelf nog minder leuk omdat ik zo ondankbaar ben...

Sorry voor de klaagzang...t moet even...
Eva
pi_35644464
Dat soort buien zijn niet zo vreemd hoor Linda, ik had ze iig ook. Dat je je om de een of andere reden al niet helemaal happy voelt en dan nog veel neerslachtiger wordt van het feit dat je van jezelf op een roze wolk zou moeten zitten omdat je zwanger bent.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:45:11 #269
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35644523
Echt Linda, dat gaat grotendeels over. Al ben ik het wel eens met iets wat Xanthe hierboven ergens zei: "Hoe raar ook ik heb erg veel moeite om de zwangerschap als iets leuks te zien , het einde is vele malen mooier.". Ik vind de zwangerschap zwaarder dan ik verwacht had en als je daar iets van zegt dan krijg je opmerkingen als: Je weet toch waar je het voor doet, het is een gezonde ziekte etc.
Tuurlijk weet ik dat wel...maar ik had ergens toch verwacht dat ik op een roze wolk zou zitten. En het valt me van mezelf tegen dat ik daar niet zit. Ik zou zo graag willen stralen en dat mensen dan tegen je zeggen, een zwangere vrouw is het mooiste wat bestaat

Maar eerlijk is eerlijk, het gaat nu beter dan in de eerste maanden, nu ik de baby voel schoppen is het ook iets concreter dan eerst en dat maakt het wel wat leuker. Alleen wil ik af en toe wel roepen dat ik mezelf terug wil.

Met mij gaat het trouwens wel goed, ik ben vandaag weer begonnen met werken, inmiddels wel moe na deze zeer drukke, hectische dag maar het zit er bijna op.
Lekker douchen!
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:57:36 #270
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35645014
Maar, maar, maar ik hoorde gisteren dus voor het eerst het hartje en ik smolt er echt van!
Ineens was daar het volle, voelbare besef dat er in mij en met mij een kindje is, dat net zoals Maria echt een baby, een kindje, een mensje is. En nu nog zo dicht bij me! Dichter nog dan Maria nu! Nog een keer zo'n kindje!

Ineens voelde ik het als net zo bijzonder en gigantisch mooi. Dat ís het natuurlijk ook en dat besef wil ik veel vaker. Nu kan ik teren op gisteren en dat hou ik gewoon net zo lang vol, tot ik het kindje voel.
pi_35645444
Tnx allen!
ik had ook gedacht dat het wel beter zou gaan als we de echo gehad hebben, omdat je dan weet waar voor je het doet. Maar de echo ging zo snel dat ik eigenlijk amper tijd had te realiseren dat dat frummeltje echt in mij zit. (t Helpt ook niet dat mijn collega dezelfde dag te horen kreeg dat ze borstkanker heeft) Ik loop soms maar door de babyafdeling van de HEMA om op me in te laten werken dat er echt zo'n klein ding van maat 50-56 uit mij zal komen
ik ben ook benauwd dat ik een van degenen ben die gewoon de hele zwangerschap moe en misselijk is. Maar mijn moeder, schoonmoeder en anderen roepen aldoor dat ze zich (oke, na de eerste weken) héééérlijk voelden....Dat wil ik ook!
Volgende mijlpaal maar afwachten dan....Hartje luisteren bij de VK- echt plannen gaan maken voor een kamertje - etc. En nu geef ik me zelf maar af en toe een schop onder de kont, en ga wel wat eten, ook al staan alle geuren mij tegen, en ga wel wat doen, ook al heb ik helemaal geen puf.
Maar van ziek thuis zitten en navelstaren word ik ook erg ongelukkig...Volgende week gelukkig weer werken!

tnx voor het luisteren
Eva
pi_35645547
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:42 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Daarom snap ik dus nu niet waarom ik bij Isis wel bij hem onder controle mocht blijven en nu dus misschien niet. De voorgeschiedenis blijft hetzelfde en bijkomend is de ks van de vorige keer en de toch wel heftige bloeding die ik nu heb gehad waarvan ik nog steeds bruine afscheiding verlies elke dag.
Daarom zou ik hem dit zeker nog eens voorleggen, Xanthe... Laat het hem maar uitleggen zodat jij je er wat zekerder over voelt. Als hij nog enige vorm van twijfel heeft, kan jouw angst/onzekerheid hem misschien nog net over de streep trekken. Nee heb je, ja kan je krijgen, toch? (Ik vind het ook raar.)
pi_35645735
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:55 schreef Martineke het volgende:

[..]

zo kan het dus wel werken, ik heb immers deze zwangerschap er ook zelf voor gekozen om bij de gyn te blijven!
Dan heb je in een luxepositie verkeerd, Martineke.. Als ik de keus zou krijgen, zou ik het wel weten, sterker nog, als ik zelf de kosten zou moeten dragen, zou ik daar mijn spaarpotje aan opmaken. Maar helaas... ondanks een bloeding met 31 weken (en een vorige moeilijke bevalling daar + curretage na 5 weken) word ik na een placenta-echo met 36 weken gewoon weer overgedragen aan de VK als er niets ernstigs tussendoor gebeurd.
pi_35645906
Zo zie je maar weer dat de dood en nieuw leven heel dicht bij elkaar ligt. Krijg vanmorgen te horen dat mijn nichtje ook zwanger is, nummer zoveel die in de zomer een kleintje krijgt

Maar kreeg vanmorgen een smsje van mijn vriendin dat ze haar vader vanmorgen dood heeft gevonden
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:23:45 #275
94046 PM-girl
pi_35645988
Net ipv stieksluiting een stukje knoopsgatstiek gekocht voor 40 centjes!! Zit me toch lekker, een goed passende broek!
*
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:54:25 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_35647139
Zo, ik ben weer terug. Alles is nog steeds oke en de arts heeft me ook gerust kunnen stellen dit keer. Er gaat niets mis met de baby of de zwangerschap, het is alleen heel vervelend voor mij. Ze heeft nog wel wat urine opgestuurd om op kweek te laten zetten (misschien heb ik een verstopte blaasontsteking). Ik moet nu vooral proberen te ontspannen. En ze raadde het af om te gaan werken.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:55:08 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_35647163
Ik voel me nu wel opgelucht.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:57:22 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_35647259
@ Linda: Wat jij voelt komt me erg bekend voor, daar heb ik ook weken last van gehad. dan voelde ik me verdrietig en dan werd ik nog verdrietiger want ik moest blij zijn en niet verdrietig. Evenstar zei toen iets toepasselijks: zwangerschap is geen roze wolk, het zijn roze momenten.

@ PM-girl: lekker he, een broek die niet knelt!
pi_35647321
jeetje MeNicole, dood en leven liggen zeke dicht bij elkaar.

Cattie fijn dat alles goed was. Doe maar lekker rustig aan, jij en je ukkie zijn het belangrijkst oor!1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:59:19 #280
94046 PM-girl
pi_35647354
Cattie, wat fijn! Ga je nu ook niet werken?
MeNicole, dat is geen leuk nieuws.
*
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:05:21 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_35647613
Ik ben deze hele week al thuis gebleven en blijf volgende week ook nog maar thuis denk ik. Ik voel me nu ook niet goed genoeg om te werken.
MeNicole, wat liggen hoogte en dieptepunten toch dicht bij elkaar soms...
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:38:52 #282
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35649436
Lekker Cattie... dat ze je zo hebben weten gerust te stellen.
pi_35650067
Xanthe- beterschap meid
Sugar hoe je dat omschrijft
eeej pinquit - jaaah het is de maand
Owlet- alvast veel plezier met de pretecho, het is echt spannend als je het geslacht wilt weten
Cattie- gelukkig was alles goed, lekker rustig aan doen
menicole- gefeliciteerd met je nichtje, en wat rot voor je vriendin zeg die zal wel goed de schik erin hebben. (indd best raar dat leven en dood zo dicht bij elkaar staan)

Ik kom net terug van de vk, heb een half uur aan hartfilmpje gelegen voor zekerheid aangezien ik beeb minder voelde, maar dat alles heeft te maken het feit ik zoveel harde buiken heb. dus verder was alles goed gelukkig,heb ook genoeg vruchtwater (de kleine was op duimpje aan het zuigen en stak tongetje uit ) verder heb ik een inwendig onderzoek gekregen en alles zit nog potdicht.
tis dus allemaal voorwerk volgens de gyn, we moeten nog ff afwachten

pi_35651356
Sugar, ik word blij van je

Girly, wel spannend nu hč? Achteraf gezien vond ik de laatste weken van mijn zwangerschap superbijzonder. Heb jij dat ook?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35651645
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:47 schreef snoopy het volgende:
Girly, wel spannend nu hč? Achteraf gezien vond ik de laatste weken van mijn zwangerschap superbijzonder. Heb jij dat ook?
jah begint aardig spannend te worden, heb er ook echt veel zin in gewoon, terwijl volgens mij vele juist tegen bevalling opzien, maar jah misschien het moment zelf dat ik wel anders piep hahahahah
heb het altijd al superbyzonder gevonden de zwangerschap,maar denk als je ben bevallen dat je pas echt goed beseft wat voor een wondertje je 9 maanden bij je heb gedragen (volgens mij bedoel je dat ook meer of nie )
ben er echt ontzettend benieuwd naar
pi_35652864
Ja dat bedoel ik ook Girly. Maar misschien is het op het eind idd een beetje afscheid nemen van die zwangerschap en ik herinner me gewoon dat ik het op het einde gewoon zo bewust beleefde.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:51:13 #288
94046 PM-girl
pi_35653727
Spannend hoor Girly!

Hier viel me straks iets op. Ik weet dat je op het laatst een plopnavel kunt krijgen, maar ik zag dat mijn navel omlaag zakt ahw. De bovenkant wordt naar beneden getrokken??

Ook beginnen de kriebels te komen voor volgende week vrijdag, de echo!
*
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:56:13 #289
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35653909
Wat lief Sugar!
Ik denk dat dat wel een verschil is als je een tweede krijgt besef je beter wat je er voor terug krijgt. Ik blijf het maar heel onwerkelijk vinden en onvoorstelbaar dat er iets in mijn buik groeit. Begrijp je?

Ik vind het wel heel bijzonder, als ik een echo zie of het hartje hoor maar ergens geloof ik niet dat dat in mij groeit.

Net heb ik heerlijk ontspannen in mijn bad, morgen ga ik beginnen met Yoga, ik ben benieuwd hoor!
Lekker douchen!
pi_35654000
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:51 schreef PM-girl het volgende:
Spannend hoor Girly!

Hier viel me straks iets op. Ik weet dat je op het laatst een plopnavel kunt krijgen, maar ik zag dat mijn navel omlaag zakt ahw. De bovenkant wordt naar beneden getrokken??

Ook beginnen de kriebels te komen voor volgende week vrijdag, de echo!
hihi ik heb inmiddels ook de plopnavel, of deurbelletje maar eerst werd mijn navel idd ook naar beneden getrokken.
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:11:50 #291
94046 PM-girl
pi_35654403
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:59 schreef kwipsel het volgende:

[..]

hihi ik heb inmiddels ook de plopnavel, of deurbelletje maar eerst werd mijn navel idd ook naar beneden getrokken.
Ook al bij 10 weken??
*
pi_35659788
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:11 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ook al bij 10 weken??
Volgens mij niet bij 10 weken... maar al wel vrij vroeg hoor volgens mij
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:33:24 #293
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35659839
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan heb je in een luxepositie verkeerd, Martineke..
denk t dan ja, merk soms wel meer dat ik wel "geluk" heb bij de gyn waar ik bij zit.
zo zou t bij iedereen moeten zijn eigenlijk
  vrijdag 3 maart 2006 @ 06:32:28 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35667846
Goedemorgen!
Ik ben de laatste tijd erg vroeg wakker, moet maar weer eens gaan proberen het 's avonds langer vol te houden. Maar vandaag heb ik besloten om in plaats van te blijven liggen er iets constructiefs mee te doen. De was zit al in de machine, ik heb hier al weer bijgelezen, al wat ontbeten en nu ga ik alvast wat voor mijn werk doen. Ik heb gewoon zin in vandaag
Lekker douchen!
pi_35667941
goedemorgen sjak
Hier ook vroeg wakker, maar dat is vanwege Amber En kun je niet wat van je enthousiasme deze kant opsturen? Ik moet hier ook nog van alles doen

MeNicole
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:39:33 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35668479
Tsk, vinden jullie half zeven vroeg? Hier zijn we heeeel blij als het 10 voor 6 is! En dat was het vanochtend!
pi_35668640
He ladyS weet je al dat een jongen word? Dat wist ik niet joh. Ik dacht die krijgt echt weer een meid En waaromw eer een keizersnee?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:01:16 #298
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35668738
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:53 schreef jessie het volgende:
He ladyS weet je al dat een jongen word? Dat wist ik niet joh. Ik dacht die krijgt echt weer een meid En waaromw eer een keizersnee?
dat vroeg ik me ook al eens af, is het een voorspelling van het pendeltopic
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:27:35 #299
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35669264
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:39 schreef Sugar het volgende:
Tsk, vinden jullie half zeven vroeg? Hier zijn we heeeel blij als het 10 voor 6 is! En dat was het vanochtend!
Om half 7 zat ik achter mijn computer, voor die tijd had ik al heel wat gedaan. Ik was rond 4.30 uur wakker. En daar was ik ook niet heel erg blij mee hoor
Lekker douchen!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:38:36 #300
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35669484
Wen er maar aan Sjak Over een paar maandjes heb je geen wekker meer nodig.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')