abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:52:35 #201
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35601024
Kennen jullie trouwens het boekje: De tevreden baby van Gina Ford. Ik kreeg het dit weekend als tip. Het gaat om een bepaald regelmaat bij je kind aan te leren al vanaf het begin. Het sprak me erg aan en ik heb het ook besteld. Maar eigenlijk zou ik wel meer mensen willen horen die het kennen, die het geprobeerd hebben of nog doen. Ben gewoon benieuwd.
Lekker douchen!
pi_35601871
ik ken 't niet. maar 't klinkt wel goed!
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:42:32 #203
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35602568
Ja, het klinkt zeker goed! Degene die het me aanraadde vertelde dat zijn kind van 19.00-7.00 sliep. En dat al deed vanaf 9 weken. Dat wil ik ook
Wat ik fijn aan dat boek vind is dat er hele duidelijke schema's instaan als ik het zo even bekijk.
Lekker douchen!
pi_35602648
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:42 schreef sjak het volgende:
Ja, het klinkt zeker goed! Degene die het me aanraadde vertelde dat zijn kind van 19.00-7.00 sliep. En dat al deed vanaf 9 weken. Dat wil ik ook
Wat ik fijn aan dat boek vind is dat er hele duidelijke schema's instaan als ik het zo even bekijk.
Ik heb zelf 'Regelmaat en inbakeren', vermoedelijk net zoiets? Maar jou boek ken ik niet.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:46:58 #205
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35602668
Denk het wel, inbakeren is ook een van haar dingen.
Wat vind je van dat boek, snoopy? Werkt het?
Lekker douchen!
pi_35602727
Inbakeren hebben wij niet hoeven doen maar de regelmaat werkte hier uitstekend. Ben zeeeeeer tevreden met het boek!

Sjoeg, wat fijn dat alles goed is! En misschien is haptonomie idd iets voor jou. Heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goeie dingen over gehoord.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:04:59 #207
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35603194
Ik weet ook nog niet of ik dat inbakeren wel wil gaan doen, ik vind het zo zielig eruit zien.
Nog 1 maand dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis
Lekker douchen!
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 13:16:57 #208
81992 Githa
pi_35603549
Sjak wat leuk.... heb je het al een beetje aangekleed in gedachten.
Ohw, danmag je natuurlijk ook beginnen met de kinderkamer.

Leuk!
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:18:47 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_35603617
Sjak, wat fijn dat je je al wat beter voelt.

Sugar: ik ben erg tevreden over de zwangerschapshaptonomie, het is iets wat ik iedereen aan kan raden.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:51:37 #210
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35604588
Jaaaa, dan mogen we de kinderkamer gaan doen Eindelijk.
Ik vind het erg moeilijk om het in gedachten aan te kleden,het is ook van zoveel dingetjes afhankelijk. MIsschien open ik tegen die tijd wel een topic in K&W
Lekker douchen!
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:53:32 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35604647
Cattie, wat doe je precies met zwangerschapshaptonomie?
Ik heb er een vrij zweverig gevoel bij, maar ik weet helemaal niet of dat klopt.
Lekker douchen!
pi_35605354
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:04 schreef sjak het volgende:
Ik weet ook nog niet of ik dat inbakeren wel wil gaan doen, ik vind het zo zielig eruit zien.
Maar dat hoef je ook niet te den hoor. Alleen als je kindje erg onrustig slaapt en met de armpjes maait wil het wel helpen. En als het ze dan rustiger maakt en ze slapen lekker is het niet zielig volgens mij.
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:41:35 #213
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35606339
Girly: het was vorig jaar in april al bijzonder warm, dus ik heb de laatste anderhalve maand inderdaad alleen nog maar op slippers en op blote voeten gelopen. Heb je geen oude, uitgelopen, afgetrapte gympies meer staan? dat wil ook nog wel eens werken.
pi_35606466
Alles was nog steeds goed! Uk is zelfs al wat groter en de uitgerekende datum zou volgens de meting nu 21-09 zijn , maar we houden gewoon de 22e aan.

Ik word deze zwangerschap misschien toch overgedragen aan de verloskundige. Iets wat ik zelf niet echt zie zitten. Blijf liever bij de gyn omdat me dat een vertrouwd en veilig gevoel geeft. Zeker vanwege die bloeding en de zwangerschappen voor Isis aan. Heb dit ook aangegeven , maar moet mijn afspraak over 2,5 week afwachten om te zien wat ze nou willen gaan doen. In elk geval kom ik bij 36 weken zowiezo weer onder controle van de gyn.
Mijn vriendin vond het maar raar als ze me nu wel overdragen aan de verloskundige vanwege de bloeding.
pi_35606544
Girly ik liep vooral op sandalen , deze hadden een goed voetbed waardoor het heel goed te doen was. Zag er niet uit maar dat terzijde. En toen het weer te koud werd had ik mijn Mag's nog die vormen zich erg goed naar je voeten en bleven daardoor ook toen nog lekker zitten.
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:51:07 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_35606724
Fijn Xanthe dat alles nog steeds oke is!
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:52:11 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35606772
Goed nieuws Xanthe!
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:54:43 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_35606886
Sjak, hieronder een stukje over zwangerschapshaptonomie. Wij zijn tot nu toe vooral bezig geweest met het leren voelen van de baby (en dan vooral voor mijn man, ik voel het zelf erg goed, maar van buitenaf is het soms nog wat lastig, er zijn manieren om de baby goed te voelen). De laatste keer hebben we ook oefeningen gedaan om mij te laten ontspannen, mijn man heeft geleerd hoe hij mij kan masseren. En volgens mij gaat verder nog aan bod komen hoe ik me lichamelijk fijn kan voelen tijdens de zwangerschap.

Zwangerschapsbegeleiding
Haptonomische zwangerschapsbegeleiding wordt bij voorkeur aan beide ouders gegeven omdat zij bepalend zijn voor de sfeer waarin het kindje zijn of haar leven zal beginnen. Via haptonomie kunnen de toekomstige ouders al tijdens de zwangerschap een goed contact met hun kindje opbouwen omdat een ongeboren kindje in de moederschoot al zeer gevoelig is voor contact door aanraking. Als het kindje al tijdens de zwangerschap liefdevol bevestigend benaderd wordt, zal het voelen dat het bij beide ouders welkom is.
Door het koesterende en tedere contact kan het kindje een fundamentele basiszekerheid ontwikkelen. Het kan gaan ervaren dat het mag zijn zoals het is.

De begeleiding is geen techniek, maar richt zich op het verdiepen van de natuurlijke gevoelens van de ouders voor hun nog ongeboren kindje en voor elkaar. Er moet letterlijk en figuurlijk plaats gemaakt worden voor dit nieuwe mensje.Ouders kunnen met de begeleiding beginnen zodra de vrouw leven voelt in haar buik zo rond de vierde en vijfde maand. De inhoud van de begeleiding wordt afgestemd op eigen wensen en behoeften. Naast het contact met het kindje wordt ook aandacht geschonken aan de houding en beweging van de moeder, de manier waarop de moeder het kind tijdens de zwangerschap bij zich draagt en voorbereiding op de bevalling.

Er is informatie over het verloop van een natuurlijke bevalling, en de moeder leert te vertrouwen op haar gevoel en lichaam. Verder is er aandacht voor het omgaan met de pijn, de weeën en spanning tijdens de bevalling. We houden ons bezig met het persen en op welke wijze de vader zeer nabij kan zijn tijdens het geboorteproces. Vier tot zes weken na de bevalling is er nog een sessie om samen terug te kijken en te praten over ieders eigen ervaringen tijdens de bevalling. En we bevestigen het kindje affectief. Afhankelijk van de vragen en behoeften van de ouders bestaat de begeleiding uit 4 of 5 sessies tijdens en 1 keer na de zwangerschap.
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:59:39 #219
35623 PPL
#control
pi_35607118
Goed nieuws Xanthe.
Wat mij betreft blijf je lekker bij de gyn hoor.
Burnt to the core but not broken
pi_35609048
Heerlijk Xanthe, dat alles zo goed gaat met je Ukkie.
Tja... dat overdragen aan een VK is natuurlijk dubbel. Aan de ene kant goed nieuws, als er enige reden tot ongerustheid was hadden ze dat niet gedaan, aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat het bij de gyn een stuk veiliger voelt.
pi_35610413
Xanthe, goed nieuws zeg

En hee, Birkenstocks zijn toch weer helemaal hip?
pi_35612139
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:49 schreef Mammietje het volgende:
Heerlijk Xanthe, dat alles zo goed gaat met je Ukkie.
Tja... dat overdragen aan een VK is natuurlijk dubbel. Aan de ene kant goed nieuws, als er enige reden tot ongerustheid was hadden ze dat niet gedaan, aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat het bij de gyn een stuk veiliger voelt.
Dit is mijn 4e en hopenlijk (als alles goed mag gaan en we in september ons kindje in onze armen mogen sluiten) de laatste zwangerschap.
Hoe raar ook ik heb erg veel moeite om de zwangerschap als iets leuks te zien , het einde is vele malen mooier. In het begin van deze zwangerschap heb ik tegen mezelf gezegd dit maal wil ik wel naar de VK , maar na die bloeding vind ik dat helemaal geen prettig idee meer. Het ziekenhuis kan ik dag en nacht bellen als het nodig is en er is altijd iemand die je te woord staat. Bij de VK is dat al een stuk moeilijker , slecht telefonisch bereikbaar en soms duurt het meer dan een halve dag voordat ze terug bellen. Nadeel als je in een dorp woont denk ik...
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:40:45 #223
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_35613134
Xanthe, wiieehoeee, wat een goed nieuws, fijn zeg! Heerlijk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:20:14 #224
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35614268
Bedankt voor de uitleg cattie! Ik zie dat het een keer of 5 duurt, hoevaak ga je dan? 1 keer in de maand? Mag ik ook zo onbeleefd zijn om te vragen wat het ongeveer kost (als je dat niet wilt zeggen vind ik dat ook goed hoor!)

Het ziekenhuis kun je nog steeds dag en nacht bellen hoor Xanthe, als je ongerust wordt ga je gewoon daar aan de bel hangen, kan jou het schelen.
Lekker douchen!
pi_35614335
Mooi echo cattie en fijn dat alles goed is met de niertjes.

En Xanthe fijn dat alles zo goed gaat dat je terug zou mogen naar de vk. Maar ik snap heel goed dat je je beter voelt bij de gyn. Hopelijk snappen ze dat en mag je gewoon bij de gyn blijven.

* Tamea is blij. Het kinderopvang probleem komt waarschijnlijk helemaal goed.
We hebben nu van 2 organisaties een aanbod. Eén met precies de dagen die we wilden en één met 1 andere dag. Vrijdag gaan we even kijken bij de vestigingen waar het om gaat en hakken we de knoop door. Pak van me hart als het dan helemaal geregeld is.
pi_35615755
Hmm... de bereikbaarheid valt hier wel mee Xanthe, alleen lastig dat je iedere keer een andere VK hebt. Ik vind de gyn een veiliger idee om de apparatuur die ze daar hebben en ze nemen je een stuk serieuzer lijkt wel. Misschien als je bij je volgende afspraak nogmaals je angst kenbaar maakt dat ze je dan evengoed wel houden? Lijkt me met jouw achtergrond én die bloeding niet onmogelijk. (Hoewel... als alles goed blijft gaan en ik geen bloeding meer krijg zoals vorige week, dragen ze mij ook weer over na de echo met 36 weken, zolang de placenta er niet helemaal voor ligt.) Zou dan ook zeker de onbereikbaarheid ter sprake brengen, misschien dat ze dan zelf al aangeven dat je -ook al wordt je overgedragen aan de VK- in geval van paniek toch contact met ze op mag nemen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:15:57 #227
94046 PM-girl
pi_35616201
Is het trouwens vaker voorkomend dat je zo vroeg in de zwangerschap al rugklachten hebt (10 w 1 d), terwijl ik nog geen buik mee te zeulen heb?
*
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:28:40 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35616735
goed nieuws Xanthe!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35616793
Xanthe- jaaah alles goed met je kleine (jah dit keer echt een ventje )

en over die schoenen, loop dus zelf nu al op nikes, en heb toevallig een maat groter ervan,maar ook die passen maar net, als ik er eenmaal in zit (na proppen) is het wel te doen. voorderest heb ik alleen maar kleine maten, dus ik moet het maar ff met die ene grote maat doen
ik had er gewoon nooit zo rekening mee gehouden dat ze zoveel vocht vast konden houden

tamea- fijn dat je toch nog aanbiedingen heb gekregen van 2 organisaties, succes ermee zal vast goedkomen.
pi_35617135
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:22 schreef Tamea het volgende:

En Xanthe fijn dat alles zo goed gaat dat je terug zou mogen naar de vk. Maar ik snap heel goed dat je je beter voelt bij de gyn. Hopelijk snappen ze dat en mag je gewoon bij de gyn blijven.
Hoezo terug naar de VK? Ik ben nog nooit tijdens een zwangerschap bij de VK geweest
Enige keer dat ik dr heb gezien was na Isis geboorte om de krammen van de ks te verwijderen en me te helpen om de borstvoeding voor elkaar te krijgen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:40:43 #231
94046 PM-girl
pi_35617272
Ineens schiet me de term Ischias te binnen, van een tijdje terug uit dit topic. Kan dat ook al zo vroeg optreden?

Tamea, fijn dat je je opvang nu gerelgeld gaat krijgen. Kan je een dagverblijf ook voor halve dagen ('s middags) regelen?
*
pi_35617426
Volgensmij verschilt dat per kinderdagverblijf PM-girl en kan het niet bij allemaal. Bij die 2 waar wij nu mee bezig zijn, kan het bij de ene wel en de andere niet.
Sowieso hebben een hele hoop kinderdagverblijven ook een minimum aantal dagdelen dat een kind moet komen, uit pedagogisch oogpunt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:20:55 #233
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35618981
Allemaal goede berichten.. daar kom ik voor!!

En Girly 39 weken!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:46:40 #234
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35620035
Xanthe, goed nieuws!
Sugar, ben heel erg benieuwd hoe jij de haptonomie gaat ervaren. Ik zit hier nog heel erg te dubben wat ik moet gaan doen. Vooral omdat de zw.gym op mijn werkavond is en de yoga mwaoh... Niet dat ik al echt stappen heb ondernomen om het eens verder uit te zoeken maar goed.

Girly, jeetje meid nog maar even. Maar Bix overtref je niet hoop ik voor je.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:50:42 #235
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35622947
Fijn Xanthe dat het er goed uitziet!

Vandaag had ik erg veel moeite met stukjes lopen, érrug veel harde buiken, als ik al opstond schoot mijn buik in de 'verharding'. Onderweg van het station naar school heb ik gelopen als een ouwe oma.
Volgens de Vk aan de telefoon de laatste keer was het pas ernstig als er reglemaat in zit , of als ik (teveel) vocht verlies. Plus last van rugpijn in mijn onderrug.- zucht- ik vind het moeilijk om een balans te vinden tussen 'klagen', en 'iets aangeven'...ik weet niet wat normaal is, en wat zorgelijk is
Alles voelt verder goed, dus ja,.. dan zal dit wel bij me horen..

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

Verder gaat alles met me, weinig tot geen stress meer!
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:48:41 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_35626016
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:20 schreef sjak het volgende:
Bedankt voor de uitleg cattie! Ik zie dat het een keer of 5 duurt, hoevaak ga je dan? 1 keer in de maand? Mag ik ook zo onbeleefd zijn om te vragen wat het ongeveer kost (als je dat niet wilt zeggen vind ik dat ook goed hoor!)

(...)
Het is ongeveer 1x in de maand nu en het kost ¤ 53 per keer, dat is wel weer wat minder. (Al ga ik een poging doen om het vergoed te krijgen, maar ik schat mijn kans daarop erg laag in.)

Met mij gaat het nog steeds niet beter, het wordt eerder erger dan beter. Ik ga morgen met mijn gynaecologe bellen (nou ja, ik ga proberen om een telefonische afspraak te krijgen) om alles eens goed te overleggen. Misschien dat ze nog tips of adviezen heeft ofzo.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:51:37 #237
108648 cattie
lieve moeder
pi_35626155
Nanalune, waar jij last van hebt klinkt ongeveer hetzelfde als wat ik heb. Niet om je ongerust te maken, maar mij hebben ze in het ziekenhuis daarom helemaal onderzocht. Gewoon nogmaals de vk bellen als je je er niet prettig bij voelt, dat doe ik ook. (In het ziekenhuis zeiden ze ook dat ik gewoon weer moest bellen als ik me ergens niet goed bij voel.)
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:55:53 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_35626348
Sorry trouwens voor mijn klaag posts, maar ik kan er nu even niets mooiers van maken.
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:37:38 #239
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35633266
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef cattie het volgende:
Nanalune, waar jij last van hebt klinkt ongeveer hetzelfde als wat ik heb. Niet om je ongerust te maken, maar mij hebben ze in het ziekenhuis daarom helemaal onderzocht. Gewoon nogmaals de vk bellen als je je er niet prettig bij voelt, dat doe ik ook. (In het ziekenhuis zeiden ze ook dat ik gewoon weer moest bellen als ik me ergens niet goed bij voel.)
Mmm, ik heb vandaag een dag vrij, en ik ga eens bijhouden wanneer ik ze nu precies heb.
Als het werkelijk bij elke activiteit is, zal ik bellen.
Jij ook sterkte hoor!
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:19:14 #240
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35633764
Xanthe woehoeee kleine uk zit er nog steeds hoor, tis een klein vasthoudertje
ik hoop dat je nu ietsie meer gerust bent als voorheen, en ik zou lekker bij de gyn blijven als ik jou was, volgens mij mogen hun niet uitmaken dat jij naar de vk moet, jouw lichaam,zwangerschap,gesteldheid en zo

Cattie dikke knuf
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:44:47 #241
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35635780
Oei dames, dat klinkt niet super. En het is niet erg om af en toe even je beklaag te doen, doe ik zelf ook. Persoonlijk vind ik dat dat van mezelf wel wat minder mag, maar soms voel je je gewoon niet prettig. Dus dat moet je hier toch ook kunnen zeggen, hier bij je lotgenoten?
Rustig aan Nanalune en Cattie.
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:46:30 #242
94046 PM-girl
pi_35635828
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:44 schreef dutchie het volgende:
Oei dames, dat klinkt niet super. En het is niet erg om af en toe even je beklaag te doen, doe ik zelf ook. Persoonlijk vind ik dat dat van mezelf wel wat minder mag, maar soms voel je je gewoon niet prettig. Dus dat moet je hier toch ook kunnen zeggen, hier bij je lotgenoten?
Vind ik ook, ik merk dat ik ook vaak mijn eigen dingetjes hier neerleg, maar dat is ook (voor mij) uit onwetendheid. En juist hier kun je toch dingen delen, we weten toch allemaal hoe het is??
*
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:53:54 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35636023
Precies, lotgenoten.
Zo lang we de leuke dingen ook maar niet vergeten te melden.
pi_35636813
Lotgenoten in goede en slechte tijden toch...

En over goede tijden gesproken, het was wel gaaf om gisteren op die offertes van de kinderdagverblijven te zien staan "baby Hoekstra"
pi_35636883
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:53 schreef dutchie het volgende:
Zo lang we de leuke dingen ook maar niet vergeten te melden.
Ik zag vandaag mijn buik bewegen
En die baksteen in mijn buik is ook weer weg Heeft zo'n 3 dagen geduurd (vorige keer ook). Ik vraag maandag wel aan de vk wat het zou kunnen zijn.
pi_35637039
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:44 schreef dutchie het volgende:
Psies... ik vind het ook wel lekker om mijn zorgen en klachten hier neer te leggen. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik vind het irl helemaal moeilijk om mijn klachten te uiten. Tegen de meeste mensen die 'fatsoenshalve' vragen hoe het gaat antwoord ik simpelweg dat het zwaar wordt en als ik bij mijn moeder of schoonmoeder even mijn echte gevoel kwijt wil, krijg ik domme reacties als "Tja... je wilde dit zelf"! Hier kan je tenminste nog peilen hoe anderen het ervaren en ermee omgaan. Wat is normaal en wat niet...
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:34:12 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35637041
Dan zegt ze vast: Een baby!
pi_35637078
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:36:10 #249
94046 PM-girl
pi_35637093
Leuk: mijn buik wordt boller (of mn darmen...) maar in ieder geval lijkt het me slim om vanaf nu een aantal oude broeken niet meer aan te doen!!
*
pi_35637474
Ik merk het verschil hier ook. Onderin mijn buik word alles harder en bovenin word het al wat boller (de darmen) en "steviger" om te voelen.

Gisteren hebben we het nieuws ook aan mijn zwager en schoonzus gemeld en mijn schoonzus meteen ow dan is ze nu 2 maanden Ik zit toch bijna op de 3 maanden? We hebben geen exacte datum door gegeven maar gewoon gezegd dat ik halverwege september ben uitgerekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')