Dat haal ik er niet uit hoor:quote:Op maandag 27 februari 2006 14:08 schreef _evenstar_ het volgende:
ik neem aan dat de ha of vlos wel weet dat martineke die gebruikt bij pijn, maar je hoeft niet bij elke tablet op te bellenzo bedoelde ik dat..
quote:Op maandag 27 februari 2006 13:54 schreef Martineke het volgende:
plus dan nog het feit dat ik absoluut niet van plan was om als ik eens een x pijn heb (wat al zelden voorkomt) ff de ha of hap ga bellen om te vragen of ik asjeblief een saridon mag, ik ben nog altijd degeen die dat bepaalt en niet de ha of hap.
Hoe ik mijn kont afveeg heeft mijn ongeboren kind geen last van. Wel?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:08 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]jij laat je toch ook niet vertellen hoe je kont moet afvegen of hoe je seks moet hebben of hoe je brood moet eten ?
Als er nou geen alternatief was... maar dat is er wel. Ze slikt willens en wetens een middel waarvan niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor een ongeboren kind. Daar kan ik boos over worden ja.quote:Ik vind het nogal beoordelend.
Je kent niet heel de achtergrond van martineke, waarom ze juist saridon slikt ipv paracetamol..
en die draagt zij toch ook? als zij goidganse pijn heeft, niet normala kan functioneren e.d. kan saridon verlichting geven.. en dan doet zij wat goed voor haar is en ook voor haarnog ongeboren kind.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Denk dat je toch de verantwoordeljikheid voor je ongeboren kind draagt...
Dat is nou juist onbekend, evenstar, of ze daarmee doet wat goed is voor haar ongeboren kind.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
en die draagt zij toch ook? als zij goidganse pijn heeft, niet normala kan functioneren e.d. kan saridon verlichting geven.. en dan doet zij wat goed voor haar is en ook voor haarnog ongeboren kind.
het ging mij om het feit dat zij dat zelf bepaald wat ze doet , of dat nou het een of het ander is..quote:Op maandag 27 februari 2006 14:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoe ik mijn kont afveeg heeft mijn ongeboren kind geen last van. Wel?
[..]
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:10 schreef Moonah het volgende:
Als er nou geen alternatief was... maar dat is er wel. Ze slikt willens en wetens een middel waarvan niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor een ongeboren kind. Daar kan ik boos over worden ja.
quote:zwangerschap
Mag ik saridon gebruiken als ik zwanger ben of zwanger wil worden? Alleen paracetemol helpt niet voldoende.
Antwoord apotheker
Saridon is een combinatiepreparaat dat door zwangere vrouwen is gebruikt zonder dat een verhoogde kans op misvormingen danwel andere directe of indirecte schadelijke effecten op het embryo/foetus, of de pasgeborene zijn waargenomen. (HK)
www.serviceapotheek.nl zegt dit:quote:4.6 Gebruik bij zwangerschap en het geven van borstvoeding
Over het gebruik van paracetamol en propyfenazon in de zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Ook over de effecten in de dierproef bestaan onvoldoende gegevens om de schadelijkheid te beoordelen. Gebruik van Saridon® in de zwangerschapspe-riode dient uitsluitend op advies van de arts te geschieden. Daar de werkzame bestanddelen van Saridon® in de moedermelk overgaan is het niet raadzaam dit tijdens de lactatie te gebruiken.
Het is dus niet geheel duidelijk, maar in dat geval zou ik dus zélf zo'n middel niet nemen tenzij na overleg met de huisarts.quote:Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden?
En als ik borstvoeding geef?
Tijdens zwangerschap en borstvoeding kunt u beter geen vaste combinaties gebruiken. In acute situaties kunt u beter een middel met uitsluitend paracetamol gebruiken, maar beperkt (dus zo weinig mogelijk).
Hm.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben trouwens even gaan kijken wat er te vinden was op internet en itt de eerdere link van www.deaptoheker.nl vind deze link:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=5568 weer dat het helemaal geen kwaad kan.
[..]
Ja, dus als mijn pijn niet onoverkomelijk is zal ik het vermijden en anders dus een arts/VK om advies vragen.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:37 schreef Xanthe het volgende:
Zo is er toch bijna over elk medicijn wel een tegenstrijdig advies?
Mijn oom is huisarts en die zegt dat een koortslip met zovirax een week duurt en zonder 7 dagen.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:37 schreef Xanthe het volgende:
zovirax en koortslip verhaaltje
In principe ben ik ook anti medicatie.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:42 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja, dus als mijn pijn niet onoverkomelijk is zal ik het vermijden en anders dus een arts/VK om advies vragen.
Gaat bij mij helaas niet op. Als ik niets doe word het alleen maar erger en erger en kan uiteindelijk mijn hele gezicht eronder gaan zitten. Dus niets doen is voor mij nu geen optie helaas...quote:Op maandag 27 februari 2006 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn oom is huisarts en die zegt dat een koortslip met zovirax een week duurt en zonder 7 dagen.
Ik vind dat altijd zo grappig klinken, maar goed, ik heb dan ook nooit last van een koortslip.
Het zou natuurlijk kunnen dat paracetamol niet helpt tegen de pijn die ze heeft.quote:
Dat is natuurlijk ook zo. En het zal echt wel wat doen, anders zouden niet zoveel mensen het gebruiken, toch?quote:Op maandag 27 februari 2006 14:59 schreef Xanthe het volgende:
Gaat bij mij helaas niet op. Als ik niets doe word het alleen maar erger en erger en kan uiteindelijk mijn hele gezicht eronder gaan zitten. Dus niets doen is voor mij nu geen optie helaas...
(Anders zou ik zeker ook niets gebruiken).
Mijn man hoeft niets te gebruiken , word niet echt heftig en geneest vrij vlot uit zich zelf , dus daar gaat het verhaaltje wel op.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. En het zal echt wel wat doen, anders zouden niet zoveel mensen het gebruiken, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |