Hij heeft er tijd genoeg voor. Veel spelen doet hij namelijk niet dit seizoen.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heeft een column in de Telegraaf.
Zo opmerkelijk is dat toch niet?quote:Op maandag 27 februari 2006 19:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Heeft een column in de Telegraaf.
Bij LFC heeft-ie een van de beste rechtsbacks van de PL op z'n positie staan. Afgelopen zaterdag speelde hij trouwens niet onverdienstelijk een wedstrijd in de basis.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Kromkamp was international, maar is die status nu kwijt doordat hij zowel bij Villareal als Liverpool geen basisplaats heeft weten te bemachtigen.
Onbegrijpelijk dat die niet geselecteerd is inderdaad. 24 goals in de competitie, heel belangrijk voor Ajax maar slechts opgeroepen voor jong Ajax. Schiet mij maar lek. Ik denk dat een huntelaar en een van Persie beter in de spits zijn bij het nederlands elftal dan van Nistelrooy en Makaay.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:53 schreef erikh het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat die niet geselecteerd is inderdaad. 24 goals in de competitie, heel belangrijk voor Ajax maar slechts opgeroepen voor JONG ORANJE. Schiet mij maar lek. Ik denk dat een huntelaar en een van Persie beter in de spits zijn bij het nederlands elftal dan van Nistelrooy en Makaay.
Voetbal Internationalquote:'Robben en Kalou ook uit vorm naar WK'
Arjen Robben en Salomon Kalou staan er uitstekend op bij Marco van Basten. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft duidelijk een zwak voor de twee pingelaars. Het enige dat de buitenspelers moeten doen om het WK te halen, is niet geblesseerd raken.
Met hun specifieke kwaliteiten denkt Van Basten menig tegenstander pijn te kunnen doen. 'Ik blijf erbij dat Kalou een uitzonderlijk goede speler is. Voor Robben geldt eigenlijk hetzelfde. Als hij fit blijft, gaat hij ook mee. Zelfs als hij uit vorm raakt', tekende het ANP op uit de mond van Van Basten.
Voor Kalou geldt ook dat hij eerst nog het felbegeerde Nederlandse paspoort moet zien te bemachtigen. Minister Rita Verdonk werd eerder twee keer juridisch op de vingers getikt omdat zij niet de juiste redenen aanhaalde om hem een versneld Nederlanderschap te weigeren.
Van Basten haalde in de voorbereiding op de oefeninterland tegen Ecuador aan dat Bonaventure Kalou's ervaringen met Ivoorkust Salomon Kalou naar Oranje hebben geholpen. 'Bonaventure werd na een verloren wedstrijd enkele dagen in een kamp opgesloten. Dat zijn dingen die hij heeft meegemaakt in zijn familie en die hem aan het denken hebben gezet van nou, dit wil ik niet. Wij kunnen hem nu nog slechts steunen.'
Van Basten liet verder weten zijn definitieve selectie zo laat mogelijk bekend te willen maken. Hij wil de kandidaten eigenlijk eerst zelf onder zijn hoede hebben voordat hij knopen doorhakt. 'Ik vind dat je een definitieve keuze kunt maken als je een week of tien dagen met elkaar werkt. Als een speler niet de vorm of de conditie heeft om een WK te spelen, moet ik hem nog kunnen vervangen.'
'Ik zou zeggen, verschuif die datum naar een week voor het toernooi. Eigenlijk wil ik zelfs de keus hebben tot op de dag dat het toernooi begint, al besef ik wel dat dat organisatorisch heel lastig is.'
als reschtshalf toch?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij LFC heeft-ie een van de beste rechtsbacks van de PL op z'n positie staan. Afgelopen zaterdag speelde hij trouwens niet onverdienstelijk een wedstrijd in de basis.
Yep. Hij kan op rechts (net als Riise op links) zowel als verdediger als als middenvelder opgesteld worden. Juist in wedstrijden waarin je een stand vast wil houden een perfecte speler om dan in te brengen, met name ook omdat-ie aan het eind van dit seizoen dat ook gewend zal zijn. Daarnaast een goede stand-in op rechtsback.quote:
Zijn eigenlijk nooit sterk geweest. Hij heeft gewoon een kern om zich heen verzameld en die selecteert hij consequent. Dat is niet erg, maar dat moet hij dan duidelijk vertellen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:44 schreef Doc het volgende:
De redenen die MvB opgeeft vind ik niet altijd even sterk.
De spreekbuis is Kees Jansmaquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:03 schreef nednil het volgende:
Ik weet het natuurlijk niet zo goed als al die voetbalkenners hierboven maar ik dacht, dat van Basten de spreekbuis naar de pers is en dat John van 't Schip de echte trainer en man achter Oranje is.
Precies, hij lult er omheen. Dat doet hij om de rest het idee te geven dat ze er nog bij kunnen komen. Zolang hij ermee weg komt is het wel slim.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zijn eigenlijk nooit sterk geweest. Hij heeft gewoon een kern om zich heen verzameld en die selecteert hij consequent. Dat is niet erg, maar dat moet hij dan duidelijk vertellen.
T moet niet gekker worden toch? Of zou ie door de war zijn met Robben? Lijken ook zo op elkaar...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
![]()
Seedorf: beste speler van Oranje tijdens EK2004.
Daar kiest hij zelf voor. Hij had ook naar een club kunnen gaan waar hij wat meer kans zou maken op voldoende speeltijd om in aanmerking te komen voor het WK.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Bij LFC heeft-ie een van de beste rechtsbacks van de PL op z'n positie staan. Afgelopen zaterdag speelde hij trouwens niet onverdienstelijk een wedstrijd in de basis.
Hij had inderdaad in NL kunnen blijven en had daar iedere wedstrijd gespeeld, maar ik begrijp ook wel waarom-ie deze keuze gemaakt heeft. Hij zal z'n wedstrijden wel blijven spelen hoor, dit seizoen. En omdat-ie straks ook gewend is als invallende middenvelder te spelen denk ik dat-ie heel nuttig is om mee tenemen. Hij is als back overigens imho ook nog steeds beter dan Jaliens.quote:Op woensdag 1 maart 2006 03:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar kiest hij zelf voor. Hij had ook naar een club kunnen gaan waar hij wat meer kans zou maken op voldoende speeltijd om in aanmerking te komen voor het WK.
Wat moet ie dan zeggen? Ik heb 22 spelers en de rest kan hoe goed ze ook spelen er nooit bijkomen. Dat werkt lekker demotiverend voor alle spelers. Tuurlijk zal hij een man of 11, 12 altijd wel selecteren, maar ik denk dat elke bondscoach uit gaat van een vaste kern die hij altijd wel wil opstellen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:09 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Precies, hij lult er omheen. Dat doet hij om de rest het idee te geven dat ze er nog bij kunnen komen. Zolang hij ermee weg komt is het wel slim.
quote:FIFA sluit uitstel WK-deadline niet uit
1/3/2006 14:42
De FIFA is niet ongevoelig voor de oproep van een aantal bondscoaches om de deadline voor het opgeven van de WK-selecties uit te stellen. Onder andere Marco van Basten pleitte ervoor om zijn selectie later bekend te kunnen maken.
'We sluiten de mogelijkheid niet op voorhand uit', liet FIFA-president Sepp Blatter weten. De uiterste datum is nu nog vastgesteld op 15 mei, ruim drie weken voor de start van het WK.
Naast Van Basten, hebben ook Sven-Göran Eriksson (Engeland) en Jürgen Klinsmann (Duitsland) om uitstel gevraagd. Tussen de huidige deadline en de start van het toernooi spelen de meeste landen nog een serie oefeninterlands. De drie genoemde coaches willen die vriendschappelijke wedstrijden benutten om nog wat aan hun selectie te sleutelen.
'Ik vind dat je een definitieve keuze kunt maken als je een week of tien dagen met elkaar werkt', lichtte Van Basten zijn standpunt eerder toe. 'Als een speler niet de vorm of de conditie heeft om een WK te spelen, moet ik hem nog kunnen vervangen. Ik zou zeggen, verschuif die datum naar een week voor het toernooi.'
Bron: VI.nl
tuurlijk, dat is de reden dat ook oa Eriksson en Klinnsmann om uitstel hebben gevraagd, zodat vBasten tenminste die arme Ivoriaan mee kan nemen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]Van Basten wilt alleen uitstel om de zaak Kalou
Ik denk dat de meeste Nederlander hier wel zo doorheen kunnen prikken...
de reden dat hij graag zo lang mogelijk nog vervangers voor zieken, zwakken en geblesseerden kan oproepen vind je niet plausibel?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:13 schreef Lionheaad het volgende:
Ik heb het over de motieven van MvB, niet over die andere twee...
Dat heeft te maken met de ambtelijke molen van de Fifa die alle spelerslijsten moet checken, ze zouden dit kunnen ondervangen om per 1 mei een lijst van zeg 50 spelers op te geven (dat moet toch genoeg zijn), kan de FIFA ondertussen kijken of ze allemaal speelgerechtigd zijn en de definitieve lijst een week voor het WK indienen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik snap sowieso het nut van zo'n lijst niet, 3 weken voor het begin van het toernooi.
Meerdink mag van mij best mee hoor; ik zie liever hem op rechts dan Kuyt. De Cler vind ik een mindere optie. Gio is wel nuttig tegen een tegenstander zonder buietnspelers. En Kuijt, tsja.... 1 goal op 4 kansen is niet echt grootsquote:Op donderdag 2 maart 2006 10:11 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Meerdink en boateng hebben niets te zoeken in het ned. elftal. Hofs ging nog wel, maar Sneijder kan meer betekenen voor het Ned. Elftal. Linksback gewoon De Cler en Urby mee... Gio kan wel wegblijven
ow en Kuijt in de spits, duurt niet lang meer voor Huntelaar er bij zit....
Kuijt is een ideaal aanspel punt. Ik zou Kuijt bijv wel eens op 10 willen zien...quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:27 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Meerdink mag van mij best mee hoor; ik zie liever hem op rechts dan Kuyt. De Cler vind ik een mindere optie. Gio is wel nuttig tegen een tegenstander zonder buietnspelers. En Kuijt, tsja.... 1 goal op 4 kansen is niet echt groots
Idd, met zijn technische bagage moet hij de spitsen perfect kunnen voeden.....quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Kuijt is een ideaal aanspel punt. Ik zou Kuijt bijv wel eens op 10 willen zien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |