Niet doen... absurdisme is oke.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:08 schreef LXIV het volgende:
Op dit moment ben ik bezig een verhaal over kaas te schrijven. (Dat is al eerder gedaan, ik weet het). Nu wil ik de protagonist in een situatie terecht laten komen waarbij hij volledig omringd wordt door enorme hompen kaas. (Betrokkene heeft een kaas-fobie).
Hoe kan ik hem daar nu op een geloofwaardige manier laten belanden, hij die alles doet om kaas te vermijden?
PS Weten jullie wat kaas is in het Grieks?
Dat klopt. Het wordt ook beslist absurdistisch. Maar het moet óók, voor de lezer, tóch heel geloofwaardig zijn. Snap je wat ik bedoel?quote:
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hij moet de confrontatie bewust aangaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik denk aan een vrachtwagen van UnieKaas, waarachter de man in kwestie rijdt, die omslaat, LXIV.
Eigenlijk dus een Paul Auster-scenarioquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Het wordt ook beslist absurdistisch. Maar het moet óók, voor de lezer, tóch heel geloofwaardig zijn. Snap je wat ik bedoel?
Ken je bijvoorbeeld Der Verwandlung van Kafka? Daar verandert de protagonist in een kever. Zonder dat het op een enkel moment ongeloofwaardig overkomt.
Niet dat ik mezelf ook maar enigzins zou kunnen meten aan K., uiteraard. Dat zou wel erg aanmatigend zijn.
natuurlijk welquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben even pissen, hoor.
Dat vinden jullie niet erg, he?
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hij moet de confrontatie bewust aangaan.
Zelf zat ik al te denken aan een, wellicht geniale, maar in ieder geval zeer excentrieke psychiater die hem een dergelijke confrontatie oplegd om te genezen.
Verwandlung is natuurlijk vrouwelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eigenlijk dus een Paul Auster-scenario![]()
Die Verwandlung had ik gelezen voor mijn boekenlijst. Wel met de vertaling erbij (werkt toch een stuk sneller dan een woordenboek)
Een boek over een man die zijn angsten moet zien te overwinnen, dus.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hij moet de confrontatie bewust aangaan.
Zelf zat ik al te denken aan een, wellicht geniale, maar in ieder geval zeer excentrieke psychiater die hem een dergelijke confrontatie oplegd om te genezen.
Boek, boek. Zo kun je het niet noemen. Gewoon een kort verhaaltje ter vermaak van het FOK!-publiek.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Een boek over een man die zijn angsten moet zien te overwinnen, dus.
Da's de insteek, begrijp ik?
Laat je het wel even weten als je dat niet meer doet?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:26 schreef wyccie het volgende:
En ik leef nog.
Als je iets voelt, maar niemand ziet. Dan ben ik dood.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Laat je het wel even weten als je dat niet meer doet?
Bel maar aan, dan vertel ik het je wel.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik kom trouwens volgende week bij je op bezoek, wyccie. Waar woon je precies?
Hmm... als ik dood ben zal ik je dat wel in je oor fluisteren. Je bent niet doof hè?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Denk je dat ik dat kan voelen, wyccie?
Wanneer jij dood gaat?
Ik voel veel,
maar of mijn sprieten zo ver kunnen reiken, durf ik niet te zeggen...
Als ik dood ben, kun je me niet zien. Dat hoop ik tenminste voor jou.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nee.
En anders is er altijd nog gebarentaal.
China is veel groter.quote:
Oh, dat is wel heel erg lang geleden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef LXIV het volgende:
Nu weet ik dat de zin: Ik ben kaas in Oud-Grieks Turos eimi is. Maar wat is nu kaas, en wat is nu ik ben?
Het is toch wel Noorwegen hé? Niet Denemarken of Zweden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
China is veel groter.
[..]
Oh, dat is wel heel erg lang geleden.
*prrr prr prr*
Turos is kaas (Tik het maar in bij Google, dan krijg je recepten).
Ik ben wel eens in Denemarken geweest.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch wel Noorwegen hé? Niet Denemarken of Zweden.
Dat zeiden ze er op televisie nooit bij. Maar wanneer ik je Viking-dorpje zie, dan herken ik het wel.
Volgende week ga ik naar Noorwegen!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:51 schreef wyccie het volgende:
Ik ben wel eens in Denemarken geweest.
FMT slowchattopic deel 5555: 5ecret of the lo5t que5tion5
De dood kan -op haar of zijn manier - ook erg mooi zijn, wyccie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als ik dood ben, kun je me niet zien. Dat hoop ik tenminste voor jou.
Wat houdt zo'n snoepreis nou eigenlijk in? Lijkt mij ook wel leuk. Ik houd wel van snoep.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgende week ga ik naar Noorwegen!![]()
Op snoepreis!
Inderdaad. Ik ben niet bang voor de dood. Eigenlijk ben ik er benieuwd naar. Niet dat ik nu dood wil. Maar wie weet is het 'leven' na de dood wel veel prettiger. Niet dat ik geloof in een leven na de dood. Maar toch...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
De dood kan -op haar of zijn manier - ook erg mooi zijn, wyccie.
Dat wil weer niet zeggen dat ik je graag dood zie, he!
Voordat we daar weer misverstanden over krijgen...
Halloquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:59 schreef jpzegthallo het volgende:
l o s s e l e t t e r s z i e n i s n e t a l s o f j e i n h e t m e t a f y s i s c h e z i t
Geen idee. Is voor mij ook de eerste keer. Ik weet niet eens wat voor snoepjes ze daar hebben. Ullevellen, lijkt me vrij waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:58 schreef wyccie het volgende:
Wat houdt zo'n snoepreis nou eigenlijk in? Lijkt mij ook wel leuk. Ik houd wel van snoep.
lijkt mij vrij waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen idee. Is voor mij ook de eerste keer. Ik weet niet eens wat voor snoepjes ze daar hebben. Ullevellen, lijkt me vrij waarschijnlijk.
Wat ik denk. Of beter gezegd, wat ik hoop dat het zou zijn. Als je dood bent, dan zit je op een wolk, 's nachts. Zittend op die wolk kun je dan de aarde bekijken.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, en de dood straalt rust uit.
Als iets rust uitstraalt, dan is het wel de dood.
En rust is mooi.
Ja, maar wat ga je daar dan doen? Vakantie, werk, studie? Excursie van de snoepvereniging?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen idee. Is voor mij ook de eerste keer. Ik weet niet eens wat voor snoepjes ze daar hebben. Ullevellen, lijkt me vrij waarschijnlijk.
Ik moet er niet aan denken dat ik na mijn dood de rest van 'mijn leven' op een wolk moet doorbrengen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat ik denk. Of beter gezegd, wat ik hoop dat het zou zijn. Als je dood bent, dan zit je op een wolk, 's nachts. Zittend op die wolk kun je dan de aarde bekijken.
![]()
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
lijkt mij vrij waarschijnlijk.
Rijm aan het begin is stafrijm, is er ook een benaming voor rijm in het midden van het woord?
Hoe konden de mensen toch ooit ergens achter komen voordat er Google en Wikipedia was?quote:Van halfrijm spreekt men bij gelijkheid van klank (rijm) de klinkers van de beklemtoonde lettergrepen. Halfrijm wordt ook wel assonantie of klinkerrijm genoemd.
kinderen - verslingeren
bewegen - lepel
diep - niet
lief - diep
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat ik na mijn dood de rest van 'mijn leven' op een wolk moet doorbrengen.
Zeker niet als het uitzicht de aarde is.
Boeken!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Hoe konden de mensen toch ooit ergens achter komen voordat er Google en Wikipedia was?
Het is voor het werk. Gewoon een beetje rondneuzen, neem ik aan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, maar wat ga je daar dan doen? Vakantie, werk, studie? Excursie van de snoepvereniging?
En-cy-clo-pe-die!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Hoe konden de mensen toch ooit ergens achter komen voordat er Google en Wikipedia was?
Potdoriequote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Ben je overleden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |