Alles behalve benzine filter, ik heb geen aircoquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:06 schreef BaraCuda het volgende:
129 euro voor een grote beurt?
Hoe zit het met Olie vervangen + nieuw oliefilter, Benzine filters, luchtfilters, eventueel airco vloeistof, interieur filters?
Precies daarom geen kwikfit voor mij
Mijn auto kwam van een Mazda dealer af een jaar geleden en op deze uitlaat heb ik 2 jaar garantiequote:Op donderdag 23 februari 2006 18:16 schreef Omkron het volgende:
Dat van die uitlaat.. dat had ik dus ook.. en dat was een kwikfit uitlaat..!
Nee, die band en remolie kwamen er nog boven opquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:25 schreef BaraCuda het volgende:
Voor 129 euro kan al die ellende nooit vervangen zijn hoor, als je ook die band en remolie erbij telt.
Maargoed als jij er blij mee bent![]()
Oh op die fietsquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:26 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, die band en remolie kwamen er nog boven op
Totaal was net onder de ¤250 en dat is ¤150 goedkoper dan voor een grote beurt (dus excl. APK en band en misschien ook remolie) bij de Mazda dealer.quote:
Er zullen vast wel goede vestigingen van zijn, maar de vestigingen die ik zie loopt half midden oosten rond. En geloof niet dat ik daar m'n auto in onderhoud wil hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:30 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Totaal was net onder de ¤250 en dat is ¤150 goedkoper dan voor een grote beurt (dus excl. APK en band en misschien ook remolie) bij de Mazda dealer.
Ze hebben ook de koelvloeistof en ruitensproeiervloeistof bijgevuld.
Ik had niet veel keus, de uitlaat moest die dag vervangen worden en ach 2 jaar garantie... Ik ga er van uit dat ik binnen 2 jaar een andere auto heb.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:31 schreef casejunkie het volgende:
Kwikfit kan idd gewoon goed zijn. Bij een grote buurt worden alle normale dingen vervagen betreffende de filters, motorolie, bougies. Wel allemaal immitatiemateriaal en geen mazda eigen onderdelen zoals bij de Mazda dealer.
Alleen betreffende de uitlaat: Het zijn helaas wel Bosal uitlaten en die blinken niet uit betreffende kwaliteit vind ik persoonlijk.
Verder geen problemen met kwikfit mits je een goede vestiging hebt
Voorburgquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:08 schreef Toxic_nl het volgende:
Vertel eens welke vestiging dan?
De andere banden hadden nog 5mm profiel. De band die vervangen is was niet op, maar beschadigt. Er is precies hetzelfde type band er weer op gegaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:25 schreef Fl3xx het volgende:
Ben ik de enige die zich erover verbaasd dat er maar 1 band vervangen is??
En ik breng mijn auto naar geen enkele kwikfit, er zullen vast wel goede vestigingen tussen zitten maar ik geef toch liever wat meer uit en dan weet ik tenminste zeker dat het goed is gedaan.
Ik doe het ook niet meer tegenwoordig, er zijn zoveel betere opties!quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:25 schreef Fl3xx het volgende:
Ben ik de enige die zich erover verbaasd dat er maar 1 band vervangen is??
En ik breng mijn auto naar geen enkele kwikfit, er zullen vast wel goede vestigingen tussen zitten maar ik geef toch liever wat meer uit en dan weet ik tenminste zeker dat het goed is gedaan.
Dukenburg is wel redelijk zolang je maar niet met dat neger jongentje te maken krijgt die der stage loopt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:05 schreef Don_Tom het volgende:
De verschillen tussen de vestigingen zijn inderdaaf heel groot, hier in Nijmegen moet je de vestiging in het centrum iig echt mijden als de pest, in dukenburg daarintegen doen ze het best redelijk naar mij idee. De vestiging in west ben ik 1x geweest, kan niet echt een oordeel vormen maar iig beter dan centrum.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:18 schreef bietelboer het volgende:
Mijn vorige auto ginge ze handrem van fixe...als ik hem aantrok dan draaide ik bekant een cirkel...voor mij geen kwikfit meer![]()
Dat begrijp ik dus niet, filters worden bijna altijd allemaal met een grote beurt vervangen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:19 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Alles behalve benzine filter, ik heb geen airco
Waarom gebruik jij de handrem als je auto beweegt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 01:18 schreef bietelboer het volgende:
Mijn vorige auto ginge ze handrem van fixe...als ik hem aantrok dan draaide ik bekant een cirkel...voor mij geen kwikfit meer![]()
Je hebt een punt met het benzinefilterquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:57 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet, filters worden bijna altijd allemaal met een grote beurt vervangen.
Meestal heb je 2 soorten beurten, de kleine en de grote, en dit gaat om en om.
Dus nu moet je brandstoffilter 20 a 30 duizend km langer onder je auto blijven zitten....![]()
En een brandstoffilter kun je niet controleren op vervuiling, wat je bij een luchtfilter nog wel kunt.
Raar, heel erg raar.
en kleppen stellen, is dat ook gebeurd of kan dat niet bij jou auto? (ligt aan het type motor)
Dat ligt aan die eikel en niet aan Kwikfitquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:01 schreef Tommeh het volgende:
Ik had pas een autotrailer met een zachte band. Ik was bij de kwikfit in de buurt en reed er even langs voor wat lucht. ( trailerbanden moeten tot 6 bar en dat kunnen de lokale tankstations en compressortjes niet )
Ik daar vragen of ik even lucht kon gebruiken. Zegtie : Ik heb druk dus laat 'm maar staan, dan kun je 'm morgen in de loop van de dag ophalen!![]()
Idioot, krijg de ziekte! Een bandje oppompen!
Ja, balanceren, ¤7,50 en ¤2,50 voor het ventielquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:45 schreef RRRobert het volgende:
% 60,- euro voor een Pirelliband is niet veel, maar als je dan de rekening krijgt, dan staat er in eens nog bij:balanceren montage nieuw ventiel verwijderingbijdrage
En dat wordt zo'n band in eens zomaar 12-13 euro per stuk duurder. Heb meerdere malen de rekensom gemaakt en tot op heden is mijn eigen garage altijd nog goedkoper gebleken met de merkbanden.
Nog iets. Ik was er eens om een maat van mij af te zetten die er de auto had gebracht en vroeg er ooit eens of ze bij mijn auto de koplamp van een nieuwe H7 lamp wilden voorzien. Ze trekken de motorkap los en het angstzweet brak ze gelijk uit: "Nee meneer, daar beginnen we niet aan, daar moeten we de hele koplampunit voor uitbouwen". Bleek achteraf dikke onzin te zijn, bij mijn auto ('97 Accord) is er nog redelijk goed bij te komen. Ben ik benieuwd of ze je auto bij een grote beurt met dezelfde instelling benaderen. Bij sommige auto's moet je namelijk het luchtfilterhuis demonteren om bij de bougies te komen. Zal ze dan ook wel te veel werk zijn voor die 129 euri...
Deze zijn hydrolisch, dus kunnen niet gesteld worden.Distributieriem moet elke 100.000km vervangen worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Je hebt een punt met het benzinefilterEn over die kleppen... tja, ik heb een 1.8 16v van Mazda (bj 1994), iemand een idee hoe dat zit met de kleppen?
[..]
Och, ik heb niet alleen slechte ervaringen hoor, het garantiebeleid is wel OK. Heb er ooit eens Gabriel schokdempers onder m'n vorige auto laten monteren want 't geld was niet ruim voorradig. Die krengen moesten na een half jaar al weer worden vervangen omdat ze lek waren. Werd echter niet moeilijk over gedaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, balanceren, ¤7,50 en ¤2,50 voor het ventielDe bougies zijn ook vervangen ja.
Ik zat net nog even te kijken op de website en daar hebben ze inderdaad Gabriel maar ook Monroe, wie weet hadden ze die niet op voorraad toen voor jou? Monroe is volgens mij toch wel een A-merk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:55 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk, ze bieden een bandenkeuze uit tig verschillende merken, maar kwa schokdempers heb je het maar te doen met dat Italiaanse b-merk, of anders niet.
maak er maar 14,90 duurder van per band.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:45 schreef RRRobert het volgende:balanceren montage nieuw ventiel verwijderingbijdrage
En dat wordt zo'n band in eens zomaar 12-13 euro per stuk duurder.
Ben ik benieuwd of ze je auto bij een grote beurt met dezelfde instelling benaderen. Bij sommige auto's moet je namelijk het luchtfilterhuis demonteren om bij de bougies te komen. Zal ze dan ook wel te veel werk zijn voor die 129 euri...
quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:56 schreef Xanthe het volgende:
Onze vorige auto remde op een gegeven moment erg slecht.
Bij 2 garages geweest die dood leuk zeiden dat er niets aan de hand was. (Ja als je alleen naar de blokjes gaat kijken...)
Alleen ruitenvloeistof achter gecheckt want die was leeg en nu niet meer, beiden zijn trouwens onderdeel van de grote beurt en stan op de rekening met ¤0,00 erachterquote:Op maandag 27 februari 2006 00:33 schreef 2cv het volgende:
Die ruitenwisservloeistof en die koelvloeistof, heb je gezien dat die bijgevuld werden ? Of staat dat alleen op de rekening ?
Ik heb ze zelfs een keer uit moeten leggen hoe ze de accu van m'n a4 moesten vervangen (toch een vrij veelvoorkomende auto lijkt me). Stonden ze er met z'n 3'en omheen te prutsen, uiteindelijk heb ik het meeste werk zelf maar gedaanquote:Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef Gisje het volgende:
Persoonlijk zou ik mijn auto nooit achterlaten bij kwik-fit.
Mijn vader liet vlak voor de vakantie nog een einddemper vervangen, prikken ze vervolgens een hydraulische leiding lek en moest mijn vader uit gaan leggen hoe ze dat konden repareren. Zo heb ik nog meer verhalen gehoord dat ze wat aanprutsen daar. Maar voor kleine dingetjes waar ik gewoon mee kan kijken wat ze doen zou ik er nog wel langs gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |