Waarom duiken dit soort "Uebermensch" theorieen toch elke keer weer op? En dan vooral uit linkse "conspiracy" hoek?quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:17 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wellicht moet je dan als cultuur toch echt klaar zijn voor democratie, voordat je 't door je strot geduwd krijgt
Leg mij eens uit waarom je dit een ubermensch theorie noemt? Daar ben ik zeer benieuwd naar.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:49 schreef klez het volgende:
Waarom duiken dit soort "Uebermensch" theorieen toch elke keer weer op? En dan vooral uit linkse "conspiracy" hoek?![]()
Alsof de Irakis niet geschikt zouden voor democratie omdat een kleine minderheid de zaak loopt te verzieken. Als ik me niet vergis was het opkomstpercentage bij de verkiezingen hoger dan in Nederland.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:54 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom je dit een ubermensch theorie noemt? Daar ben ik zeer benieuwd naar.
Het gaat er niet om dat ze genetisch zo inferieur zijn dat ze democratie niet aankunnen, maar dat de politieke en sociale cultuur daar voor de nodige problemen zal zorgen als er een redelijke vorm van democratie wordt ge-introduceerd. En dat blijkt inderdaad. Niet in Iran, waar verkiezingen redelijk verlopen, niet in Libanon waar, ondanks een bezetting, toch al tientallen jaren verkiezingen worden gehouden.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:14 schreef klez het volgende:
[..]
Alsof de Irakis niet geschikt zouden voor democratie omdat een kleine minderheid de zaak loopt te verzieken. Als ik me niet vergis was het opkomstpercentage bij de verkiezingen hoger dan in Nederland.
Die kleine minderheid is anders onderdeel van de cultuur aldaar.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:14 schreef klez het volgende:
Alsof de Irakis niet geschikt zouden voor democratie omdat een kleine minderheid de zaak loopt te verzieken. Als ik me niet vergis was het opkomstpercentage bij de verkiezingen hoger dan in Nederland.
Tja. Wat is dat toch voor Europese welvaartsziekte dat men denkt dat orde en rust te preferen vallen boven vrijheid en democratie.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat ze genetisch zo inferieur zijn dat ze democratie niet aankunnen, maar dat de politieke en sociale cultuur daar voor de nodige problemen zal zorgen als er een redelijke vorm van democratie wordt ge-introduceerd. En dat blijkt inderdaad. Niet in Iran, waar verkiezingen redelijk verlopen, niet in Libanon waar, ondanks een bezetting, toch al tientallen jaren verkiezingen worden gehouden.
Het is geen Europese welvaartsziekte. Waar jij op reageert heeft er niets mee te maken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:31 schreef klez het volgende:
[..]
Tja. Wat is dat toch voor Europese welvaartsziekte dat men denkt dat orde en rust te preferen vallen boven vrijheid en democratie.
Begrijpen we elkaar uiteindelijk toch.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, ik denk daarentegen wel dat "ze" klaar zijn voor democratie. Democratie is een ieders recht.
Uitstekend artikel waar ik nog over na ga denken.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Vond dit wel een verassend artikel:
Seeing Baghdad, Thinking Saigon
Stephen Biddle
From Foreign Affairs, March/April 2006
Summary: Most discussions of U.S. policy in Iraq assume that it should be informed by the lessons of Vietnam. But the conflict in Iraq today is a communal civil war, not a Maoist "people's war," and so those lessons are not valid. "Iraqization," in particular, is likely to make matters worse, not better.
verkorte versie in de International Herald Tribune
http://www.iht.com/articles/2006/03/02/opinion/edbiddle.php
Europese welvaartsziekte...quote:In a communal civil war, however, rapid democratization can further polarize already antagonistic sectarian groups. In an immature polity with little history of compromise, demonizing traditional enemies is an easy -- and dangerous -- way to mobilize support from frightened voters. And as the political scientists Edward Mansfield and Jack Snyder have shown, although mature democracies rarely go to war with other democracies, emerging democracies are unusually bellicose. Political reform is critical to resolving communal wars, but only if it comes at the right time, after some sort of stable communal compromise has begun to take root.
Tja. Raken die Amerikanen ook al geinfecteerd.quote:
Laat hier in Nederland maar eens een aanslag plaatsvinden met 50 doden en meer en zie dan hoe het land reageert.quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Die kleine minderheid is anders onderdeel van de cultuur aldaar.
Laat het volk van Irak een grotere vuist maken tegen hen, laat hen vaker de straat op gaan, waarom doen ze dat niet? Bang om opgeblazen te worden? Jemig, dan niet, en dan worden ze uiteindelijk alsnog opgeblazen.
Het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat men wel klaar is, en dat die aanslagen en dat gekibbel worden gesponsord door some kind of conspiracy, eh
Verder sluit ik me aan bij Monidique.
Nu ik er over na denk is zijn reactie inderdaad onbeschoft te noemen, kijkend naar wat de gemiddelde Irakees heeft moeten doorstaan de afgelopen 30 jaar.quote:Op donderdag 2 maart 2006 23:47 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Laat hier in Nederland maar eens een aanslag plaatsvinden met 50 doden en meer en zie dan hoe het land reageert.
Maar ff on-topic, ga ajb niet op zaken in die toch voor je een ver-weg-van-me-bed-show zijn. Dat een overweldigende meerderheid van de Iraakse bevolking het lef heeft gehad om naar de stembus te gaan onder de serieuze en werkelijke dreiging van terrorisme is alleen maar bewonderingswaardig te noemen.
Laat het volk een grotere vuist maken ...![]()
quote:Die Menschenrechtsverletzungen im Irak haben nach Einschätzung des früheren Uno-Beauftragten John Pace inzwischen das gleiche Ausmaß erreicht wie unter der Herrschaft von Saddam Hussein. Betroffen sei jedoch nunmehr ein weit größerer Teil der Bevölkerung als unter dem von den USA gestürzten Regime, sagte Pace der Nachrichtenagentur AP in Sydney. Der Diplomat war bis Februar Direktor des Menschenrechtsbüros bei der Uno-Vertretung im Irak und ist jetzt als Dozent an der University of New South Wales in Sydney tätig.
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,404029,00.html
Dat komt omdat de verkiezingen daar zijn genept. En nou zijn er mensen aan de macht die de boel lopen te verzieken;quote:Op donderdag 2 maart 2006 21:14 schreef klez het volgende:
[..]
Wat toevallig weerquote:Iraq's death squads: On the brink of civil war
Hundreds of Iraqis are being tortured to death or summarily executed every month in Baghdad alone by death squads working from the Ministry of the Interior, the United Nations' outgoing human rights chief in Iraq has revealed.
http://news.independent.co.uk/world/middle_east/article347806.ece
quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef Sebastral het volgende:
[..]
Ik was er destijds 100% van overtuigd dat het niet om olie ging maar om het bevrijden van de irakezen.
Dit plan werd al decenia geleden gemaakt. "A Strategy for Israel in the Nineteen Eighties" beschrijft exact wat nu volop in werking is.quote:Waarom mislukken? Een midden oosten dat etnisch en religieus verdeelt is kan je veel makkelijker leegzuigen. Bovendien zorgt dat voor meer boze moslims waarmee je de terrorisme-kaart kan spelen om niet failliet te gaan
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:07 schreef NorthernStar het volgende:
............
In diezelfde tijd werd in het westen de 'Clash of Civilizations' geintroduceerd en gepromoot. Wat gewoon dezelfde strategie beschrijft maar het dan als iets brengt wat 'onvermijdelijk' is...........
It is also said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than powerquote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Dit plan werd al decenia geleden gemaakt. "A Strategy for Israel in the Nineteen Eighties" beschrijft exact wat nu volop in werking is.
Israeli interests in Iraq is the dissolution of Iraq into a Shi'ite state, a Sunni state and the separation of the Kurdish part" (Ha'aretz, 2/6/1982).
Dezelfde strategie staat mogelijk voor de rest van het Midden Oosten gepland. Volgens hun eigen zeggen iig wel. Opbreken langs religieus en etnische grenzen door de partijen intern tegen elkaar op te zetten.
In diezelfde tijd werd in het westen de 'Clash of Civilizations' geintroduceerd en gepromoot. Wat gewoon dezelfde strategie beschrijft maar het dan als iets brengt wat 'onvermijdelijk' is. Met andere woorden, als het gebeurd is er niks aan de hand en is er geen sprake van een kunstmatig iets, nothing to see here, move along.
Een aantal hoofdpersonen die "A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm" schreven, Israels strategie in het MO, zaten later ook in de PNAC-groep. Dezelfde mensen die nu sleutelposities in Bush zijn regering innemen. In 'Rebuilding America’s Defenses' is een strategie bedacht die zowel het belang van Amerika als dat van Israel moet dienen. Daarom loopt het ook zo geweldig. Zoals de bijbel zegt, "Men kan geen twee Heeren dienen."
Maar ook als BushCo met zijn 34% approval rating het veld moet ruimen zal het niks veranderen. Het plan gaat gewoon door. "The real rulers in Washington are invisible, and exercise power from behind the scenes."
Of zoals Stalin zei: "It doesn't matter who the people voted for; they always vote for us."
De clash tussen deze religieuze sekte en beschaafde wereld kan inderdaad niet uitblijven (is al aan de gang).quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Clash_of_civilizations
Dat is zijn streven. Het is tijd voor een nieuwe wind. Als we al die zielige Arabieren geen strobreed meer in de weg leggen zal de hele aardbol in het paradijs veranderen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:45 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik heb Huntington's boek zelfs gelezen, al verloor ik de draad een beetje toen hij al die statistieken begon op te sommen.
Hoe dan ook, stel je eens voor hoe de wereld eruit zou zien zonder de blanke man (en vrouw).
Ik ben ook zo benieuwd hoe men in de islamitische wereld gaat reageren als China een grootmacht blijkt te zijn. Ik verkneukel me al bij het vooruitzicht als het vliegdekschip Deng Xiao Ping voor de kust van Bin Ladistan ligt met een vriendelijk edoch nadrukkelijk verzoek de olieproductie te verhogen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:50 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is zijn streven. Het is tijd voor een nieuwe wind. Als we al die zielige Arabieren geen strobreed meer in de weg leggen zal de hele aardbol in het paradijs veranderen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |