Oh ben ik verplicht mijn auto te verkopen als ik er een jaar of twee niet in rijd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
nee, dan verkoop je hem. Je gaat een auto niet op een parkeerplaats laten wegroesten, omdat je een andere hebt.
Hetzelfde voor een huis, waarmee dit huis dus weer op de woningmarkt komt en jouw voorstel de huurbescherming af te breken, dus onnodig is.
Ik denk dat je je financiele plaatje toch een beetje verkeerd beoordeeld. Een leegstaand huis kost extra (niet aftrekbare, want 2e huis) hypotheekrente en kosten aan onderhoud. Ook een leegstaande woning heeft immers onderhoud nodig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:15 schreef stinkie het volgende:
Met huizen is het iets anders. Financieel scheelt het me weinig of het huis leeg staat of nu de verkoop in gaat. Nu verkopen levert me iig geen winst dmv overwaarde op. Leeg laten staan levert me een waardestijging op. De aflossing moet toch betaald worden, maar dat maakt mijn schuld alleen maar kleiner. Hoe denk je dat als dit voor mij geld, dit voor de vastgoedmagnaatjes onder zit? Het is gewoonweg niet interesant genoeg om te verhuren als particulier. Kijk alleen maar naar de topics hier, vnm WGR, aangaande vragen dan wel problemen hiermee.
dan staat dus zo de politie voor de deur om ze r weer uit te zettenquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neemt niet weg dat ze zullen proberen ergens te kraken.
Inderdaad 800 jaar geleden is ze iets aangeleerd.....het ontleren blijkt een onmogenlijkheidquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het blijft vreemd dat scholen zo gigantisch weinig kennis overdragen. en ja, we hebben te maken met een groep die niet snel leert, maar als het eenmaal leert het nooit meer vergeet.
misschien heb je wel gelijk met je feit dat het slecht is voor anti-kraak. hmmm. daar heb ik nooit bij stil gestaan. ik hoop op verstandige eigenaren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:41 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dan staat dus zo de politie voor de deur om ze r weer uit te zetten
Ik zeg toch nergens dat je het verplicht bent? Ik zeg alleen dat de gemiddelde particulier een tweede woning, welke hij niet gebruikt, eerder zal verkopen, dan zal laten wegrotten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh ben ik verplicht mijn auto te verkopen als ik er een jaar of twee niet in rijd.
Dat is nieuw voor me.
Of het in mijn eigen economische belang is die auto te laten wegroesten danwel opstal te zetten is aan mij. Ik betaal er of ie stilstaat nog altijd wegenbelasting en verzekering voor (openbare weg) of stallingskosten. En voor een tweede huis ben je ook je ontroerendgoedbelasting + verzekeringen kwijt.
Een slechte financiële beslissing, maar die keus is aan jou. Het is echter dus geen argument om de huurbescherming te slopen.quote:Ik heb ook 3 TV's in huis, en ik kan ze niet allemaal tegelijk kijken. Evenmin kan ik in twee huizen tegelijkertijd wonen. Mijn tweede huis is een investering. En ik kies ervoor om het leeg te laten staan ipc er een[sub]a[//sub]Sociale woning van te laten maken.
Maar minder dan een figuren die er de hele dag in rondhangen omdat ze te lui zijn om te werken en de boel de vernieling in helpen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik denk dat je je financiele plaatje toch een beetje verkeerd beoordeeld. Een leegstaand huis kost extra (niet aftrekbare, want 2e huis) hypotheekrente en kosten aan onderhoud. Ook een leegstaande woning heeft immers onderhoud nodig.
Dat is dus niet altijds waar.quote:Derhalve kost een leegstaand pand een particulier geld en zal je het dus eerder verkopen dan leeg laten staan.
Als je m'n eerdere posts gelezen hebt, heb je al kunnen lezen dat ik voor een harde aanpak van krakers ben. Kraken moet verboden worden, simpel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:44 schreef desiredbard het volgende:
Maar minder dan een figuren die er de hele dag in rondhangen omdat ze te lui zijn om te werken en de boel de vernieling in helpen.
Vertel, de belastingdienst leest aandachtig meequote:Bovendien kun je dat tweede huis via een omweg gewoon aftrekken hoor..... volstrekt legaal...zeker als je het leeg laat staan.
Onderbouw het even.quote:Dat is dus niet altijds waar.
quote:![]()
Hij eerst op de kosten van de Nederlandse belastingbetaling z'n opleiding af wil maken en zoveel mogelijk geld van de staat probeert te plukken.quote:
ik verwijt de allochtonen ook niks. eerder de overheid die dit allemaal toelaatquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij eerst op de kosten van de Nederlandse belastingbetaling z'n opleiding af wil maken en zoveel mogelijk geld van de staat probeert te plukken.
dus jij wil beweren dat ik geld van de belasting krijg terwijl ik daar geen recht op heb? Goh, wat zijn ze aardig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik denk dat je je financiele plaatje toch een beetje verkeerd beoordeeld. Een leegstaand huis kost extra (niet aftrekbare, want 2e huis) hypotheekrente en kosten aan onderhoud. Ook een leegstaande woning heeft immers onderhoud nodig.
Derhalve kost een leegstaand pand een particulier geld en zal je het dus eerder verkopen dan leeg laten staan.
Dat het aantrekkelijk voor een particulier moet zijn om te verhuren, is derhalve niet van belang voor het oplossen van de woningnood, want een particulier zal over het algemeen eerder verkopen dan leeg laten staan.
tuurlijk is hypotheekrente aftrekbaar. en als je, zoals ik, een klootzak bent op het gebied van financiën, regelt de boekhouder dat wel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:15 schreef desiredbard het volgende:
IDD hypotheekrente niet aftrekbaar..... laten we dan ook even stoppen met huursubsidie
Er mist een komma... Ik bedoelde als hypotheekrente niet meer aftrekbaar zou worden moeten ze de huursubsidie ook maar afschaffen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk is hypotheekrente aftrekbaar. en als je, zoals ik, een klootzak bent op het gebied van financiën, regelt de boekhouder dat wel.
Hypotheekrente is alleen aftrekbaar als het de eigen woning betreft. Een tweede woning valt hier dus niet onder.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:15 schreef desiredbard het volgende:
IDD hypotheekrente niet aftrekbaar..... laten we dan ook even stoppen met huursubsidie
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:27 schreef desiredbard het volgende:
Iedere schuld, de rente van idere schuld, is aftrekbaar van je bruto inkomen.....
Ik (en de belastingdienst) wacht nog steeds op de manier waarop dit zou kunnen, enlighten mequote:En jouw boekhouder weet dan vast ook wel hoe je de hypotheek van een een tweede huispand af moet trekken![]()
word hier ook gewoon geaccepteerdquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:35 schreef desiredbard het volgende:
Maar mijn boekhouder en die van Zoalshet is weten dat wel voor elkaar te Fietsen.... of is het Fisten
Even voorbijgaand aan het punt dat huursubsidie al is opgeheven, laten we hypotheekrente slechts aftrekbaar maken tot de maximale inkomens waarop je ook huursubsidie krijgt (¤ 20.000 voor een alleenstaande, ¤ 27.175 voor meerdere personen in één huishouden). Dat lijkt me niet meer dan fairquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:15 schreef desiredbard het volgende:
Al belastingcontrole gehad?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:35 schreef desiredbard het volgende:
Maar mijn boekhouder en die van Zoalshet is weten dat wel voor elkaar te Fietsen.... of is het Fisten
Yep vorig jaar.....en volgens mij is dezelfde truc ook in Nederland van toepassing op een tweede pand de hypotheekrenteftrek op een tweede huis is hier in Ierland ook al weer twee jaar weg (maar toen had ik dat huis toch nog niet dus boeien).quote:
Ik zou er wel last van hebben dat hij zijn auto niet gebruikt. Gezien de prijzen van het onderhoud van auto's had ik die prima kunnen gebruiken. Snapt u?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik zou er geen last van hebben als jij je auto niet gebruikt.
Ik heb er wel last van als jij je woning niet gebruikt; gezien de woningnood had ik die prima kunnen bewonen. Snapt u?
Huursubsidie opgeheven? He je moet niet zo vaak uit het medicijnkastje van je oma snoepen jongenquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even voorbijgaand aan het punt dat huursubsidie al is opgeheven, laten we hypotheekrente slechts aftrekbaar maken tot de maximale inkomens waarop je ook huursubsidie krijgt (¤ 20.000 voor een alleenstaande, ¤ 27.175 voor meerdere personen in één huishouden). Dat lijkt me niet meer dan fair.
Laat me raden, jij betaalt ook nog steeds kijk- en luistergeld?quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:12 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Huursubsidie opgeheven? He je moet niet zo vaak uit het medicijnkastje van je oma snoepen jongen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |