lang leve de huisjesmelkerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:32 schreef maniack28 het volgende:
Weet je wat ik pas echt erg vindt... echt heel erg... dat is die tyfushuisjesmelkers in Utrecht die 300-400 euro per maand voor 10 m^2 vragen en dat nog krijgen ook omdat mensen uit verre steden simpelweg een kamer nodig hebben omdat de verdomde eerste trein van de NS niet vroeg genoeg gaat en de reistijd veels te lang is. Dat zouden ze pas moeten verbieden
`quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat wonen een primarie levensbehoefte is OK maar is dichtbij je werk wonen nou ook al een 1e levensbehoefte? En wonen aan het water? En vrijstaand
Op zich heb je een keertje gelijk, maar ik vraag me gelijk af hoe ver jij van je school woontquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat wonen een primarie levensbehoefte is OK maar is dichtbij je werk wonen nou ook al een 1e levensbehoefte? En wonen aan het water? En vrijstaand
kijk dat is pas romantischquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:45 schreef du_ke het volgende:
Ja Delfzijl en in wat kleine dorpjes zonder voorzieningen maar verder?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lang leve de huisjesmelker
hij biedt mensen een kamer aan waar ze het anders niet zouden krijgen en nog langer op een lijst moeten staan.
de huisjesmelker draagt dus bij aan kortore wachtlijsten en is dus een zegen voor de samenleving
Krakers werken niet..... ik ken namelijk geen werkgever die een kraker aan zal nemen.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Dat heet vraag en aanbod.... onderdeel van een vrije markt economie als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hij zet mensen af omdat die mensen niet anders kunnen want ze hebben een woning nodig. Als de doorstroming gewoon goed zou zijn dan waren er nooit huisjesmelkers geweest.
dat moet je dus ook niet in de randstad willen wonen en werken. Ga buiten de R wonen en zoek daar werk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
`
Met dichtbij je werk bedoel ik max 50-60 km... geen 100km of meer..
een idealist die de samenleving inrichtquote:Bovendien heeft dichtbij je werk wonen ook maatschappelijke voordelen -> dichtbij, betekend minder ver reizen, betekend minder files, betekend minder auto's op de weg, betekend beter voor het milieu
`quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat heet vraag en aanbod.... onderdeel van een vrije markt economie als ik me goed herinner
Eens, alleen zorgt dit niet voor te weinig woningen, slechts voor een verkeerde verdeling.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:14 schreef maniack28 het volgende:
[..]
1. Doorstroming is niet goed: mensen met een te hoog inkomen blijven vaak in een huis zitten wat allang niet meer voor hun bedoelt is. Hierdoor wordt het voor starters en ouderen moeilijker een huis te vinden en worden de wachtlijsten voor dat soort huizen steeds langer.
Onzin, in zoverre dat ook de huren blijven stijgen en stijgen. Kopen is, ondanks dat men dat graag anders ziet, geen recht dat men mag opeisen. Daarnaast is kopen nog steeds in een hoop gevallen goedkoper dat huren, zowel op de lange termijn (geen kapitaalvernietiging) als in de maandelijkse lasten.quote:2. Prijzen van koopwoningen blijven stijgen, ondanks dat het tegenwoordig langer duurt voordat een huis verkocht is. Het wordt verder ook steeds moeilijker een hypotheek te krijgen.. zeker voor mensen die alleen zijn of mensen die niet heel veel verdienen. Dit belemmert opnieuw de doorstroming.
Enig idee hoeveel verhuurbaar/verkoopbaar spul er beschikbaar is? Wat dus gewoon op de markt staat? 40.000 nieuw plus alle woningen die vrij komen door sterfte, huwelijk noem het allemaal maar op.Zodra het volk leert dat je niet voor een gruipstuiver op de eerste rang aan het water kan wonen, zijn een heleboel mensen ineens ergens ondergebrachtquote:3. Er komen per jaar +/- 80.000 woningzoekenden bij, het afgelopen jaar zijn er maar 40.000 woningen bij gekomen (dacht ik zo ongeveer uit mijn hoofd). Gevolg -> de wachttijden voor woningen worden alsmaar hoger.
Verkeerde type woningen, eens, maar geen tekort dus. Dit is niet iets wat je huiseigenaren kan aanrekenen en daarmee zeggen dat kraken dan maar moet mogenquote:4. De nieuwbouw die tegenwoordig wordt gebouwd is voor een groot deel niet geschikt. Het zijn vaak projecten voor mensen die echt centen hebben en niet voor starters of ouderen. Een deel van punt 1. wil ook niet doorschuiven naar duurdere huizen die momenteel worden gebouwd en dat belemmert opnieuw het goed functioneren van een woningmarkt.
quote:5. Huizen die leeg staan kunnen verhuurd worden, helaas is de regeling in Nederland zo dat de verhuurder vaak geen poot heeft om op te staan, het is ontzettend moeilijk om mensen hun huis uit te zetten (ook indien er dingen gesloopt worden).
Denk dat dat wel mee valt, kijk maar in Bv. Den Haag, daar word gesloopt en op dezelfde plek nieuw gebouwdquote:6. Er worden alsmaar nieuwe kantoorruimtes gebruikt, terwijl de oude ruimtes leeg staan omdat ze niet meer voldoen of niet meer van deze tijd zijn of geen uitstraling hebben wat bij het bedrijf past. Hierdoor wordt overbodig veel ruimte gebruikt voor nieuwe kantoorpanden, terwijl er daar al zat van zijn. In mijn ogen kan men deze ruimte beter gebruiken om nieuwe huizen te bouwen.
nee dorpjes zonder voorzieningenquote:
ze krijgen toch een woningquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hij zet mensen af omdat die mensen niet anders kunnen want ze hebben een woning nodig. Als de doorstroming gewoon goed zou zijn dan waren er nooit huisjesmelkers geweest.
Jongen er is plek zat om te bouwen.. dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Alleen omdat die kutjes in Den Haag niet mee willen werken ontstaan dit soort problemen. En dan kan je zeggen ga buiten de randstad werken, maar als daar geen werk is in de richting waar je voor opgeleid bent dan wordt het nogal moeilijk he. Bovendien willen mensen vaak wonen in de plaats waar ze geboren zijn. Als zuid-hollander kom je er in limburg vaak nogal moeilijk tussen (qua sociaal gebeuren dan)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:26 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat moet je dus ook niet in de randstad willen wonen en werken. Ga buiten de R wonen en zoek daar werk.
[..]
een idealist die de samenleving inricht
niet want ik zit niet op schoolquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Op zich heb je een keertje gelijk, maar ik vraag me gelijk af hoe ver jij van je school woont![]()
Ik mag hopen dat jij ook een keer in de positie komt en dat je dan maar flink afgezet mag worden als je het zo fijn vindt...quote:
hoezo hoop jij dat? mensen in nederland hoeven niet op straat te slapen, dát is al heel erg mooi.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:30 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat jij ook een keer in de positie komt en dat je dan maar flink afgezet mag worden als je het zo fijn vindt...
nee daarom heet het universiteit. hogeschool heet school idd.quote:
eisen, eisen en nog eens eisenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:30 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat jij ook een keer in de positie komt en dat je dan maar flink afgezet mag worden als je het zo fijn vindt...
de niet randstad is een economie van 10 miljoen mensen. Je gaat me neit vertellen dat daar geen werk te vinden isquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jongen er is plek zat om te bouwen.. dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Alleen omdat die kutjes in Den Haag niet mee willen werken ontstaan dit soort problemen. En dan kan je zeggen ga buiten de randstad werken, maar als daar geen werk is in de richting waar je voor opgeleid bent dan wordt het nogal moeilijk he.
quote:Bovendien willen mensen vaak wonen in de plaats waar ze geboren zijn. Als zuid-hollander kom je er in limburg vaak nogal moeilijk tussen (qua sociaal gebeuren dan)
Sorry dat vind ik toch gehuil in de marge. Heb met beiden onderhand ruime ervaring en je wordt in beide gevallen geschoold.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee daarom heet het universiteit. hogeschool heet school idd.
Idd een verkeerde indeling, maar daardoor dus te weinig woningen voor bepaalde doelgroepen, dus wel degelijk te weinig woningen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
Eens, alleen zorgt dit niet voor te weinig woningen, slechts voor een verkeerde verdeling.
Kan ik me in vinden, maar het blijft een feit dat veel mensen een huis tegenwoordig niet meer kunnen betalen. Ze kunnen ook een goedkopere soort huizen bouwen, ipv die superdeluxe moderne woningen met zonnepanelen enz. enz.quote:[..]
Onzin, in zoverre dat ook de huren blijven stijgen en stijgen. Kopen is, ondanks dat men dat graag anders ziet, geen recht dat men mag opeisen. Daarnaast is kopen nog steeds in een hoop gevallen goedkoper dat huren, zowel op de lange termijn (geen kapitaalvernietiging) als in de maandelijkse lasten.
Ik verwacht niet dat mensen voor een stuiver op de eerste rang zitten. Alleen ik verwacht wel dat mensen voor een acceptabele prijs een huis kunnen huren. Bovendien kom je hiermee in de knel met huursubsidie. Stel dat een gezin ~ 1200 euro per maand aan inkomen heeft, als ze dan een huis duurder dan 628 euro oid huren, dan krijgen ze geen huursubsidie meer. Gevolg is dat ze nog minder geld overhebben en het nog moeilijker wordt om voor zichzelf te zorgen.quote:[..]
Enig idee hoeveel verhuurbaar/verkoopbaar spul er beschikbaar is? Wat dus gewoon op de markt staat? 40.000 nieuw plus alle woningen die vrij komen door sterfte, huwelijk noem het allemaal maar op.Zodra het volk leert dat je niet voor een gruipstuiver op de eerste rang aan het water kan wonen, zijn een heleboel mensen ineens ergens ondergebracht
Wel een tekort dus.. zoals hierboven al genoemd een tekort voor een bepaalde doelgroep. Tuurlijk kan je het de huiseigenaren niet aanrekenen.. ik hou de regering dan ook verantwoordelijk voor dit probleem. En het erge is dat ze er nog steeds niks aan doenquote:[..]
Verkeerde type woningen, eens, maar geen tekort dus. Dit is niet iets wat je huiseigenaren kan aanrekenen en daarmee zeggen dat kraken dan maar moet mogen
Ik zou je woning verkopenquote:[..]zie mijn eerdere posts. Mijn woning staat gewoon lekker leeg en blijft dat ook mooi.
Das een voorbeeld... kijk hier eens in Gouda.. zat kantoorruimte leeg maar toch komen er weer nieuwe bij.quote:[..]
Denk dat dat wel mee valt, kijk maar in Bv. Den Haag, daar word gesloopt en op dezelfde plek nieuw gebouwd
Omdat je geen argumenten meer tegen hebben ga je maar zeggen dat wij niet serieus zijn... c'est tre triestequote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
even samengevat wat de marxistische veeleisers willen:
- dichtbij je werk
- in de buurt waar je vandaan komt
- goedkoop
rot toch allemaal op joh. Jullie zijn toch totaal niet serieus te nemen in deze discussie. Eis op eis op eis. Kut communisten dat jullie zijn
het argument is dat je te veel eistquote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:37 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat je geen argumenten meer tegen hebben ga je maar zeggen dat wij niet serieus zijn... c'est tre trieste![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |