abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:22:13 #251
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435319
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:32 schreef maniack28 het volgende:

Weet je wat ik pas echt erg vindt... echt heel erg... dat is die tyfushuisjesmelkers in Utrecht die 300-400 euro per maand voor 10 m^2 vragen en dat nog krijgen ook omdat mensen uit verre steden simpelweg een kamer nodig hebben omdat de verdomde eerste trein van de NS niet vroeg genoeg gaat en de reistijd veels te lang is. Dat zouden ze pas moeten verbieden
lang leve de huisjesmelker
hij biedt mensen een kamer aan waar ze het anders niet zouden krijgen en nog langer op een lijst moeten staan.

de huisjesmelker draagt dus bij aan kortore wachtlijsten en is dus een zegen voor de samenleving
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:22:19 #252
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435323
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat wonen een primarie levensbehoefte is OK maar is dichtbij je werk wonen nou ook al een 1e levensbehoefte? En wonen aan het water? En vrijstaand
`

Met dichtbij je werk bedoel ik max 50-60 km... geen 100km of meer.. Bovendien heeft dichtbij je werk wonen ook maatschappelijke voordelen -> dichtbij, betekend minder ver reizen, betekend minder files, betekend minder auto's op de weg, betekend beter voor het milieu
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_35435335
quote:

[..]

dat wonen een primarie levensbehoefte is OK maar is dichtbij je werk wonen nou ook al een 1e levensbehoefte? En wonen aan het water? En vrijstaand
Op zich heb je een keertje gelijk, maar ik vraag me gelijk af hoe ver jij van je school woont
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:23:19 #254
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435352
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:45 schreef du_ke het volgende:

Ja Delfzijl en in wat kleine dorpjes zonder voorzieningen maar verder?
kijk dat is pas romantisch
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:23:28 #255
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435358
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:22 schreef McCarthy het volgende:

[..]

lang leve de huisjesmelker
hij biedt mensen een kamer aan waar ze het anders niet zouden krijgen en nog langer op een lijst moeten staan.

de huisjesmelker draagt dus bij aan kortore wachtlijsten en is dus een zegen voor de samenleving
Hij zet mensen af omdat die mensen niet anders kunnen want ze hebben een woning nodig. Als de doorstroming gewoon goed zou zijn dan waren er nooit huisjesmelkers geweest.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_35435359
quote:

[..]

Krakers werken niet..... ik ken namelijk geen werkgever die een kraker aan zal nemen.....
kortom ze kunnen net zo goed in een dorpje in Friesland gaan wonen.... Zodat woningprojecten in de binnensteden plaats kunnen vinden en er woningen gegernereed worden voor hen die werken en wel huur willen/kunnen betalen of zelfs willen kopen.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35435383
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Hij zet mensen af omdat die mensen niet anders kunnen want ze hebben een woning nodig. Als de doorstroming gewoon goed zou zijn dan waren er nooit huisjesmelkers geweest.
Dat heet vraag en aanbod.... onderdeel van een vrije markt economie als ik me goed herinner.

Mijn huis staat leeg omdat.
Ik niet zelf via belasting mijn gevraagde huur wil betalen......
Werkende mensen meer respekt hebben voor eigendom
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35435447
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef McCarthy het volgende:

[..]

kijk dat is pas romantisch
Delfzijl en romantisch .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:26:31 #259
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435449
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

`

Met dichtbij je werk bedoel ik max 50-60 km... geen 100km of meer..
dat moet je dus ook niet in de randstad willen wonen en werken. Ga buiten de R wonen en zoek daar werk.
quote:
Bovendien heeft dichtbij je werk wonen ook maatschappelijke voordelen -> dichtbij, betekend minder ver reizen, betekend minder files, betekend minder auto's op de weg, betekend beter voor het milieu
een idealist die de samenleving inricht
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:26:50 #260
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435460
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat heet vraag en aanbod.... onderdeel van een vrije markt economie als ik me goed herinner
`

Juist... en hoe komt het dat de vraag zo hoog is... omdat er geen woningen zijn en dus zijn het profiteurs want als de regering gewoon zou zorgen dat de woonbehoefte voldaan wordt dan kunnen ze geen 300-400 euro voor een krotje meer vragen.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:26:53 #261
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_35435462
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:14 schreef maniack28 het volgende:

[..]

1. Doorstroming is niet goed: mensen met een te hoog inkomen blijven vaak in een huis zitten wat allang niet meer voor hun bedoelt is. Hierdoor wordt het voor starters en ouderen moeilijker een huis te vinden en worden de wachtlijsten voor dat soort huizen steeds langer.
Eens, alleen zorgt dit niet voor te weinig woningen, slechts voor een verkeerde verdeling.
quote:
2. Prijzen van koopwoningen blijven stijgen, ondanks dat het tegenwoordig langer duurt voordat een huis verkocht is. Het wordt verder ook steeds moeilijker een hypotheek te krijgen.. zeker voor mensen die alleen zijn of mensen die niet heel veel verdienen. Dit belemmert opnieuw de doorstroming.
Onzin, in zoverre dat ook de huren blijven stijgen en stijgen. Kopen is, ondanks dat men dat graag anders ziet, geen recht dat men mag opeisen. Daarnaast is kopen nog steeds in een hoop gevallen goedkoper dat huren, zowel op de lange termijn (geen kapitaalvernietiging) als in de maandelijkse lasten.
quote:
3. Er komen per jaar +/- 80.000 woningzoekenden bij, het afgelopen jaar zijn er maar 40.000 woningen bij gekomen (dacht ik zo ongeveer uit mijn hoofd). Gevolg -> de wachttijden voor woningen worden alsmaar hoger.
Enig idee hoeveel verhuurbaar/verkoopbaar spul er beschikbaar is? Wat dus gewoon op de markt staat? 40.000 nieuw plus alle woningen die vrij komen door sterfte, huwelijk noem het allemaal maar op.Zodra het volk leert dat je niet voor een gruipstuiver op de eerste rang aan het water kan wonen, zijn een heleboel mensen ineens ergens ondergebracht
quote:
4. De nieuwbouw die tegenwoordig wordt gebouwd is voor een groot deel niet geschikt. Het zijn vaak projecten voor mensen die echt centen hebben en niet voor starters of ouderen. Een deel van punt 1. wil ook niet doorschuiven naar duurdere huizen die momenteel worden gebouwd en dat belemmert opnieuw het goed functioneren van een woningmarkt.
Verkeerde type woningen, eens, maar geen tekort dus. Dit is niet iets wat je huiseigenaren kan aanrekenen en daarmee zeggen dat kraken dan maar moet mogen
quote:
5. Huizen die leeg staan kunnen verhuurd worden, helaas is de regeling in Nederland zo dat de verhuurder vaak geen poot heeft om op te staan, het is ontzettend moeilijk om mensen hun huis uit te zetten (ook indien er dingen gesloopt worden).
zie mijn eerdere posts. Mijn woning staat gewoon lekker leeg en blijft dat ook mooi.
quote:
6. Er worden alsmaar nieuwe kantoorruimtes gebruikt, terwijl de oude ruimtes leeg staan omdat ze niet meer voldoen of niet meer van deze tijd zijn of geen uitstraling hebben wat bij het bedrijf past. Hierdoor wordt overbodig veel ruimte gebruikt voor nieuwe kantoorpanden, terwijl er daar al zat van zijn. In mijn ogen kan men deze ruimte beter gebruiken om nieuwe huizen te bouwen.
Denk dat dat wel mee valt, kijk maar in Bv. Den Haag, daar word gesloopt en op dezelfde plek nieuw gebouwd
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:27:24 #262
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435479
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Delfzijl en romantisch .
nee dorpjes zonder voorzieningen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:28:35 #263
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435518
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

ze krijgen toch een woning
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:28:40 #264
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435521
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:26 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat moet je dus ook niet in de randstad willen wonen en werken. Ga buiten de R wonen en zoek daar werk.
[..]

een idealist die de samenleving inricht
Jongen er is plek zat om te bouwen.. dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Alleen omdat die kutjes in Den Haag niet mee willen werken ontstaan dit soort problemen. En dan kan je zeggen ga buiten de randstad werken, maar als daar geen werk is in de richting waar je voor opgeleid bent dan wordt het nogal moeilijk he. Bovendien willen mensen vaak wonen in de plaats waar ze geboren zijn. Als zuid-hollander kom je er in limburg vaak nogal moeilijk tussen (qua sociaal gebeuren dan)
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:29:08 #265
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435527
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Op zich heb je een keertje gelijk, maar ik vraag me gelijk af hoe ver jij van je school woont
niet want ik zit niet op school
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:30:31 #266
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435567
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ze krijgen toch een woning
Ik mag hopen dat jij ook een keer in de positie komt en dat je dan maar flink afgezet mag worden als je het zo fijn vindt...
pi_35435596
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:29 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niet want ik zit niet op school
Uni is ook gewoon school hoor .
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:32:02 #268
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35435616
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:30 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat jij ook een keer in de positie komt en dat je dan maar flink afgezet mag worden als je het zo fijn vindt...
hoezo hoop jij dat? mensen in nederland hoeven niet op straat te slapen, dát is al heel erg mooi.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:32:26 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35435631
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uni is ook gewoon school hoor .
nee daarom heet het universiteit. hogeschool heet school idd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:33:40 #270
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435664
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:30 schreef maniack28 het volgende:

[..]

eisen, eisen en nog eens eisen
en dicht bij je werk, en goedkoop. Je wilt het en je wilt het allemaal.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:35:53 #271
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435732
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:28 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Jongen er is plek zat om te bouwen.. dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Alleen omdat die kutjes in Den Haag niet mee willen werken ontstaan dit soort problemen. En dan kan je zeggen ga buiten de randstad werken, maar als daar geen werk is in de richting waar je voor opgeleid bent dan wordt het nogal moeilijk he.
de niet randstad is een economie van 10 miljoen mensen. Je gaat me neit vertellen dat daar geen werk te vinden is
quote:
Bovendien willen mensen vaak wonen in de plaats waar ze geboren zijn. Als zuid-hollander kom je er in limburg vaak nogal moeilijk tussen (qua sociaal gebeuren dan)

even samengevat wat de marxistische veeleisers willen:
- dichtbij je werk
- in de buurt waar je vandaan komt
- goedkoop

rot toch allemaal op joh. Jullie zijn toch totaal niet serieus te nemen in deze discussie. Eis op eis op eis. Kut communisten dat jullie zijn
pi_35435743
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee daarom heet het universiteit. hogeschool heet school idd.
Sorry dat vind ik toch gehuil in de marge. Heb met beiden onderhand ruime ervaring en je wordt in beide gevallen geschoold.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:36:23 #273
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435748
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:26 schreef stinkie het volgende:

[..]

Eens, alleen zorgt dit niet voor te weinig woningen, slechts voor een verkeerde verdeling.
Idd een verkeerde indeling, maar daardoor dus te weinig woningen voor bepaalde doelgroepen, dus wel degelijk te weinig woningen.
quote:
[..]
Onzin, in zoverre dat ook de huren blijven stijgen en stijgen. Kopen is, ondanks dat men dat graag anders ziet, geen recht dat men mag opeisen. Daarnaast is kopen nog steeds in een hoop gevallen goedkoper dat huren, zowel op de lange termijn (geen kapitaalvernietiging) als in de maandelijkse lasten.
Kan ik me in vinden, maar het blijft een feit dat veel mensen een huis tegenwoordig niet meer kunnen betalen. Ze kunnen ook een goedkopere soort huizen bouwen, ipv die superdeluxe moderne woningen met zonnepanelen enz. enz.
quote:
[..]

Enig idee hoeveel verhuurbaar/verkoopbaar spul er beschikbaar is? Wat dus gewoon op de markt staat? 40.000 nieuw plus alle woningen die vrij komen door sterfte, huwelijk noem het allemaal maar op.Zodra het volk leert dat je niet voor een gruipstuiver op de eerste rang aan het water kan wonen, zijn een heleboel mensen ineens ergens ondergebracht
Ik verwacht niet dat mensen voor een stuiver op de eerste rang zitten. Alleen ik verwacht wel dat mensen voor een acceptabele prijs een huis kunnen huren. Bovendien kom je hiermee in de knel met huursubsidie. Stel dat een gezin ~ 1200 euro per maand aan inkomen heeft, als ze dan een huis duurder dan 628 euro oid huren, dan krijgen ze geen huursubsidie meer. Gevolg is dat ze nog minder geld overhebben en het nog moeilijker wordt om voor zichzelf te zorgen.
quote:
[..]

Verkeerde type woningen, eens, maar geen tekort dus. Dit is niet iets wat je huiseigenaren kan aanrekenen en daarmee zeggen dat kraken dan maar moet mogen
Wel een tekort dus.. zoals hierboven al genoemd een tekort voor een bepaalde doelgroep. Tuurlijk kan je het de huiseigenaren niet aanrekenen.. ik hou de regering dan ook verantwoordelijk voor dit probleem. En het erge is dat ze er nog steeds niks aan doen
quote:
[..]
zie mijn eerdere posts. Mijn woning staat gewoon lekker leeg en blijft dat ook mooi.
Ik zou je woning verkopen
quote:
[..]

Denk dat dat wel mee valt, kijk maar in Bv. Den Haag, daar word gesloopt en op dezelfde plek nieuw gebouwd
Das een voorbeeld... kijk hier eens in Gouda.. zat kantoorruimte leeg maar toch komen er weer nieuwe bij.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:37:19 #274
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_35435774
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

even samengevat wat de marxistische veeleisers willen:
- dichtbij je werk
- in de buurt waar je vandaan komt
- goedkoop

rot toch allemaal op joh. Jullie zijn toch totaal niet serieus te nemen in deze discussie. Eis op eis op eis. Kut communisten dat jullie zijn
Omdat je geen argumenten meer tegen hebben ga je maar zeggen dat wij niet serieus zijn... c'est tre trieste
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:38:04 #275
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35435797
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:37 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Omdat je geen argumenten meer tegen hebben ga je maar zeggen dat wij niet serieus zijn... c'est tre trieste
het argument is dat je te veel eist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')