dus mag je stelen en het eigendomsrecht schenden?quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:16 schreef DionysuZ het volgende:
de vergelijking met auto's is totaal onzinnig. Een auto is geen eerste levensbehoefte, een dak boven je hoofd wel.. ook is er geen autonood.
helemaal niet. Kraken mag ook niet zomaar.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dus mag je stelen en het eigendomsrecht schenden?
om speculatie tegen te gaan terwijl er woningnood heerst, ja.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:22 schreef McCarthy het volgende:
maar . . . . soms wel?
Ach, speculatie is geen probleem, dat zorgt slechts voor snellere prijsaanpassingen. Het probleem is dat men geen huurders wil. Dat komt weer doordat de overheid huurders heel stevig beschermt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:28 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
om speculatie tegen te gaan terwijl er woningnood heerst, ja.
Nood breekt wetquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dus mag je stelen en het eigendomsrecht schenden?
Het eigendomsrecht mag niet zover gaan dat het de maatschappij schaadtquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef McCarthy het volgende:
ik sla het eigendomsrecht toch iets hoger aan.
Gelukkig hebben die niks te vertellen in Nederland.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Nood breekt wet
Van menig bisschop mag je ook een brood stelen als je t op geen enkele andere manier kunt bemachtigen
Dat was 40 jaar geleden wel andersquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben die niks te vertellen in Nederland.
Het eigendomsrecht is de basis van de beschaving.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:33 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Het eigendomsrecht mag niet zover gaan dat het de maatschappij schaadt
helaas vind ik een dak boven het hoofd hebben een groter rechtquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het eigendomsrecht is de basis van de beschaving.
dus is het maar goed dat we hier een dusdanig sociaal vangnet hebben dat iedereen dat kan krijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
helaas vind ik een dak boven het hoofd hebben een groter recht
er staat genoeg te huur in nederland. krakers hebben niet het recht om hun primaire levensboehoetfes in grote steden te verwachten. gewoon huren in een plaats waar dat nog lekker goedkoop is. verder handjes af van andermans eigendommen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
helaas vind ik een dak boven het hoofd hebben een groter recht
Jij hebt er echt geen kaas van gegeten he knurft.. mensen willen wonen in een omgeving waar ze relatief dichtbij hun werk zitten. Als je in Utrecht werkt ga je niet in Groningen wonen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er staat genoeg te huur in nederland. krakers hebben niet het recht om hun primaire levensboehoetfes in grote steden te verwachten. gewoon huren in een plaats waar dat nog lekker goedkoop is. verder handjes af van andermans eigendommen.
je toon mag wel ietsje dimmen heur. tenminste als je een discussie wil. daarnaast werken krakers helemaal niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:29 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jij hebt er echt geen kaas van gegeten he knurft.. mensen willen wonen in een omgeving waar ze relatief dichtbij hun werk zitten. Als je in Utrecht werkt ga je niet in Groningen wonen...![]()
Dat is wat jij denkt... er zijn wel degelijk krakers die wel werkenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je toon mag wel ietsje dimmen heur. tenminste als je een discussie wil. daarnaast werken krakers helemaal niet.
als ze zouden werken hadden ze genoeg geld om iets te huren/kopen en hoefden ze niet als de paria van de maatschappij te leven.quote:
Jij snapt het punt niet... als je wilt huren dan is er een heeeeeeeeeleeeee grote wachtlijst... en er staan veel huizen leeg en toch is er een heeeeeeleeeee grote wachtlijst. Dus wat doen mensen die een hekel hebben aan wachten? Juist... kraken....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ze zouden werken hadden ze genoeg geld om iets te huren/kopen en hoefden ze niet als de paria van de maatschappij te leven.
ik denk dat je het beeld van de hedendaagse kraker wat te romantisch inschat.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:34 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jij snapt het punt niet... als je wilt huren dan is er een heeeeeeeeeleeeee grote wachtlijst... en er staan veel huizen leeg en toch is er een heeeeeeleeeee grote wachtlijst. Dus wat doen mensen die een hekel hebben aan wachten? Juist... kraken....
Ik denk dat jij de oorzaak van het probleem negeertquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je het beeld van de hedendaagse kraker wat te romantisch inschat.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de oorzaak van het probleem negeert
het enige verschil tussen de twee is dat anti kraak wonen op papier toegestaan is.quote:. Ten tweede zorgt het ervoor dat anti-kraak wonen ook mogelijk is. En daar ben ik dan weer zeer blij mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |