Ik vind dit een goed plan. Ik heb nooit begrepen waarom je legaal andermans eigendom mag vernielen omdat je zelf te lui bent om te werken en zelf voor een huis te zorgen. Kraakpanden en krakers verloederen de wijk en ze hebben geen respect voor andermans eigendommen.quote:VVD: kraken moet verboden worden
Strafbaar
De bijeenkomst werd gehouden in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart. Nu is kraken alleen strafbaar als het gekraakte pand minder dan één jaar leeg staat. De VVD wil dat het altíjd strafbaar wordt. Kamp noemde kraken 'onjuist en onrechtvaardig'.
Scherpere regels
Het kabinet kondigde zomer vorig jaar scherpere regels aan tegen het kraken, maar daarvan is nog niets gekomen. Minister Dekker van Volkshuisvesting zei toen wel dat kraakpanden en leegstaande gebouwen verloedering van wijken veroorzaken en het tekort op de woningmarkt niet oplossen.
'Overbelasting OM'
Ook CDA en LPF willen een hardere aanpak van krakers. De LPF vroeg eind vorig jaar al om kraken strafbaar te stellen. Minister Donner van Justitie hield dat toen af omdat hij bang was dat het Openbaar Ministerie overbelast zou raken.
Jouw auto heeft geen maatschappelijke noodzaak voor andere mensen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:31 schreef McCarthy het volgende:
ben het er volledig mee eens. Goed plan van de VVD. Het is gewoon diefstal, alleen in dit achterlijke marxistische kutland wordt zoiets goedgekeurd. Als ik 10 jaar niet met mijn auto rijdt mag een ander hem toch ook niet jatten om te joy riden?
auto niet een maatschappelijk noodzakelijk object?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Jouw auto heeft geen maatschappelijke noodzaak voor andere mensen.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:34 schreef McCarthy het volgende:
mijn andere voorstel was dus om een anti krakers knokploeg op te richten.
wachten is sociaal en solidair, volgens de SP.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:32 schreef speknek het volgende:
VVD mag dan wel eens de huizenmarkt overnemen en zorgen dat ik na zes jaar wachten een keer een redelijke woning in Utrecht kan krijgen.
Ik zou er geen last van hebben als jij je auto niet gebruikt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:
auto niet een maatschappelijk noodzakelijk object?
dacht het wel
Nee hoor, want er is ook openbaar vervoer. Als er nou geen openbaar vervoer was, en plotsklaps geen enkele auto meer verkocht werd, en jij ongebruikte auto's zo lang mogelijk aan de kant van de weg laat staan om de prijzen ervan op te drijven en een relocatie van werknemers niet zover gebracht kan worden dat iedereen binnen fietsafstand bij z'n werk komt. Ja, dan mogen ze wat mij betreft je auto kraken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef McCarthy het volgende:
auto niet een maatschappelijk noodzakelijk object?
dacht het wel
Privaat heb je zo iets leuks geregeld hoor. Maar ja, dan moet je er ook wel aardig voor betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:32 schreef speknek het volgende:
VVD mag dan wel eens de huizenmarkt overnemen en zorgen dat ik na zes jaar wachten een keer een redelijke woning in Utrecht kan krijgen.
hetzelfde gaat voor de auto op. Jij hebt er ook last van als ik mijn superdeluxe mercedse 10 jaar laat staan want je had prima kunnen autorijden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb er wel last van als jij je woning niet gebruikt; gezien de woningnood had ik die prima kunnen bewonen.
Sinds kort ook privaat geprobeerd ja, dat gaat al iets beter (twee keer twintigste op de lijst), maar voor veel heb ik ook het geld niet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Privaat heb je zo iets leuks geregeld hoor. Maar ja, dan moet je er ook wel aardig voor betalen.
Maar wij hebben geen autonood in Nederland. Woningnood wel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:39 schreef McCarthy het volgende:
hetzelfde gaat voor de auto op. Jij hebt er ook last van als ik mijn superdeluxe mercedse 10 jaar laat staan want je had prima kunnen autorijden.
ik zeg het zelden maar ben het volledig met je eensquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:40 schreef Vhiper het volgende:
Aanpakken dat kraken. Natuurlijk belachelijk dat men zomaar in je pand kunnen inbreken en het in bezit nemen. Daarbij moet ook wat gedaan worden aan de lange leegstand van panden. Het kan niet zo zijn dat panden langer dan een jaar leeg staan, terwijl er een woningtekort heerst, maar dat lossen we niet op door inbraak en diefstal dan maar te gedogen.
Maar dan blijft de vraag dus:quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:40 schreef Vhiper het volgende:
Aanpakken dat kraken. Natuurlijk belachelijk dat men zomaar in je pand kunnen inbreken en het in bezit nemen. Daarbij moet ook wat gedaan worden aan de lange leegstand van panden. Het kan niet zo zijn dat panden langer dan een jaar leeg staan, terwijl er een woningtekort heerst, maar dat lossen we niet op door inbraak en diefstal dan maar te gedogen.
zou het dan niet beter zijn om te kijken waarom er geen auto meer verkocht wordtquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee hoor, want er is ook openbaar vervoer. Als er nou geen openbaar vervoer was, en plotsklaps geen enkele auto meer verkocht werd, en jij ongebruikte auto's zo lang mogelijk aan de kant van de weg laat staan om de prijzen ervan op te drijven en een relocatie van werknemers niet zover gebracht kan worden dat iedereen binnen fietsafstand bij z'n werk komt. Ja, dan mogen ze wat mij betreft je auto kraken.
waarom hebben wij geen auto nood en wel woningnoodquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar wij hebben geen autonood in Nederland. Woningnood wel.
Omdat er genoeg (betaalbare) auto's zijn maar niet genoeg (betaalbare) woningen misschien?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:43 schreef McCarthy het volgende:
waarom hebben wij geen auto nood en wel woningnood
Nou zeg het eens, waarom worden er geen huizen verkocht?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:43 schreef McCarthy het volgende:
zou het dan niet beter zijn om te kijken waarom er geen auto meer verkocht wordt
Als een eigenaar binnen een jaar geen bestemming voor z'n pand heeft, verplicht laten verhuren, eventueel voor bepaalde tijd (Jaarlijkse huurcontracten, bijvoorbeeld), zodat een eigenaar jaarlijks de mogelijkheid de bestemming aan te passen. Op deze manier wordt woningnood tegengegaan, krijgt een eigenaar voldoende mogelijkheden met z'n pand te doen wat ie wil en wordt ie vergoed voor gebruik als woning.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Maar dan blijft de vraag dus:
hoe lossen we het dan wel op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |