abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35429890
Heerlijk goedkoop vermaak inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:02:31 #202
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35429991
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:50 schreef SCH het volgende:
Hoe meer kleine rechtse kutpartijtjes, hoe beter
't wordt wel wat onoverzichtelijk zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35430008
Hebben jullie ook waterstofperoxidepolitici in de VS?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:05:28 #204
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35430073
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:03 schreef SCH het volgende:
Hebben jullie ook waterstofperoxidepolitici in de VS?
Neen.

In tegenstelling tot Wilders zetten, en dan voornamelijk de republikeinen, zich wel in voor de mensen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:24:26 #205
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35430520
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:05 schreef popolon het volgende:
In tegenstelling tot Wilders zetten, en dan voornamelijk de republikeinen, zich wel in voor de mensen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 februari 2006 @ 01:27:12 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35430572
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoe wordt dat daar eigenlijk beleefd? Ik kan me moeilijk voorstellen dat er partijdigheid is bij het helpen van mensen als het neerkomt om hulp van mensen zelf.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 02:35:16 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35431469
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe wordt dat daar eigenlijk beleefd? Ik kan me moeilijk voorstellen dat er partijdigheid is bij het helpen van mensen als het neerkomt om hulp van mensen zelf.
Voor zover ik weet is er geen partijdigheid als het gaat om hulp aan mensen.... de Amerikanen hebben wereldwijd het meeste ingezameld voor de Tsunamislachtoffers, en hebben voor eigen volk aan de Golfstaten nog eens het dubbele opgehaald enzo.

Het waren wel weer de Republikeinen die een gigantisch ZOOTJE hebben gemaakt van FEMA door o.a. iemand aan de leiding te zetten die geen verstand van zaken had, maar WEL een studiemaatje was van een hoogeplaatste Republikein, en toevallig meehielp met de Bush campagne in 2000....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35437394
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:45 schreef SCH het volgende:
Je ziet moslims niet als minderwaardig maar je schuift ze wel van alles in de schoenen?
En is dit nou het enige dat je boeit in de wereld dan deze punten?
Ik noem alleen feiten. Ik geef geen moslim de schuld van iets dat ze niet doen. Of lieg ik soms? En mij boeit in de wereld wel meer dan deze punten, maar het is nu eenmaal een feit dat moslim-aangelegenheden al minstens 5 jaar het wereldnieuws domineren. Er is altijd wel iets. Ik stel gewoon dat de belangen van moslims haaks staan op de van onze westerse samenleving en dat veel moslims zich niet wensen aan te passen.
pi_35437757
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef gelly het volgende:
Waarom ? Die heb ik wel vaker xenofobe onzin zien uitkramen.
Par-don ?! Ik ben beslist niet xenofoob. Ik ben gewoon realistisch en ben de houding van moslims gewoon zat. Een simpele cartoon en hupsakee: massale vernietingen, zeker 20 doden en ook in Nederland (dat er totaal NIETS mee van doen heeft) protesten waarbij de Deense vlag wordt verbrand. Waarom kan die moskee in Amsterdam gewoon ongestraft boeken verkopen waarin wordt opgeroepen om homo's van daken te gooien? Waarom moeten we dat WEL normaal vinden? Waarom moeten wij als westerse wereld elke keer weer buigen voor intolerante moslims? Ik onderken gewoon de problemen die de islam wereldwijd EN in ons land veroorzaakt. Dat mag jij dan xonofobisch vinden, ik noem het gewoon realisme. Ik kies in mei 2007 voor de bescherming van de waarden en normen in ons land, voor ONZE wetten en voor een samenleving waarin geen plaats is voor geloofsextremisten die zich niet willen aanpassen.
pi_35438178
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat ze niet willen kiezen voor het Nederlanderschap, het probleem is dat wat er ook gebeurd, hoe dan ook, de Marokkaanse overheid ze nog altijd Marokkaan beschouwd.

En als ze hier in Nederland zijn geboren, en dus een Nederlands paspoort hebben, waar wil je ze in hemelsnaam heen sturen? Een strafkolonie op Texel ofzo? Die gasten hebben nog nooit in Marokko gewoond, kennen niet anders dan Nederland, en zullen waarschijnlijk de eerste de beste mogelijkheid om Spanje binnen te komen gebruiken en vervolgens de hogesnelheidstrein naar Nederland pakken.

Een Marokkaans straatschoffie met een Nederlands paspoort is ONS probleem, en dus moeten WIJ het oplossen. Dat los je niet op door ze te sturen naar een land waar ze nog nooit geweest zijn.....of in ieder geval niet meer dan een paar weekjes familiebezoek.

Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat het overgrote deel van de jongere Marokkanen de probleemveroorzakers zijn en meestal een Nederlands paspoort hebben, en dat de oudere generatie die alleen een Marokkaans paspoort hebben en een verblijfsvergunning juist niet de groep is die voor problemen zorgt.

Verder zijn het niet alleen Marokkanen: Ook Grieken (EU land) en Argentijnen kunnen hun eigen nationaliteit niet afstaan. En Italianen en Fransen mogen volgens het Tweede Protocol ook altijd hun eigen nationaliteit houden. (Er wonen aardig wat Noord Afrikanen in Frankrijk met een Frans paspoort).

En ik pas voor een aanpassing in de grondwet waarin "behalve Marokkanen" wordt toegevoegd aan de artikelen met betrekking tot het staatsburgerschap of gelijke rechten. Een dergelijke grondwetsaanpassing werd voor het laatst in 1935 doorgevoerd. In Duitsland.

Het Nederland staatsburgerschap verlies je alleen door hoogverraad en terrorisme. NIET omdat een of andere koning weigerd het staatsburgerschap van zijn onderdanen in te nemen als ze een andere nationaliteit aannemen.

Kortom: WIJ haalden de Marokkanen en Turken naar Nederland, en dus moeten WIJ het HIER oplossen, en niet door ze simpelweg de grens over te zetten. Zo simplistisch werkt het echt niet.
Waar een wil is, is een weg. Wie Nederlander wil zijn en in dit land is geboren, heeft een Nederlands paspoort en daarnaast geen enkel ander paspoort. Je doet voorkomen alsof ik mensen wil uitzetten: dat is beslist NIET zo. Ook wil ik niemand rechten ontnemen. Ik pleit alleen voor afschaffing van dubbele nationaliteiten als voor het hebben daarvan geen gegronde reden bestaat. Dat je ouders ooit van Marokko naar Nederland zijn gekomen en ervoor hebben gekozen om hier te blijven, is een feit. Maar de hier geboren kinderen die niet van plan zijn om naar Marokko terug te keren, zouden alleen de Nederlandse nationaliteit moeten hebben. Zoals je zelf al zegt: "Die gasten hebben nog nooit in Marokko gewoond, kennen niet anders dan Nederland, en zullen waarschijnlijk de eerste de beste mogelijkheid om Spanje binnen te komen gebruiken en vervolgens de hogesnelheidstrein naar Nederland pakken."- En precies daarom vind ik dat ze alleen Nederlander zouden moeten zijn.

Dat geneuzel over Texel waarover je begint, vind ik onzin. Want die situatie is niet van toepassing. En die opmerking over wetaanpassingen vind ik nogal suggestief. Ik pleit nergens voor het achterstellen van één bepaalde groep mensen. Ik pleit alleen voor afschaffing van dubbele nationaliteiten.

Iedereen met een Nederlands paspoort, is ons probleem. Iemand met een Nederlands paspoort wordt Nederland dus ook NIET uitgezet. Maar je kunt mensen met een dubbele nationaliteit wat mij betreft WEL voor de keuze stellen om voor één nationaliteit te kiezen. Kiezen ze de Nederlandse, dan worden ze uiteraard gewoon als Nederlander behandeld. Kiezen ze voor (in dit geval) de Marokkaanse, dan betekent dat dat ze zich daar kunnen gaan vestigen.
pi_35438384
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:22 schreef maartena het volgende:
Integratie betekend verder dat beide kanten moeten aanpassen aan elkaar. Anders heet het assimilatie, en dat heeft nog nooit gewerkt in de geschiedenis. Zie de Koerden in Turkije en Irak, de Basken in Frankrijk en Spanje, de poging van Joegoslavië om verschillende volkeren tot 1 volk samen te smelten, en de Franstaligen in Canada.
Dit is een kul-argument, zeker wat de Koerden en Basken betreft. Dat zijn namelijk bevolkingsgroepen die van oudsher op een bepaalde plek wonen (Koerdistan, Baskenland) dus absoluut niet vergelijkbaar met immigranten die naar Nederland komen. De Koerden streven naar een eigen land, de Basken streven ook naar afscheiding (ETA), dus dat is een compleet andere situatie dan in Nederland. Ik heb althans nog niks vernomen over plannen voor een Marokkaanse vrijstaat in Nederland.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:02:34 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35438412
nou nog eenbiertje dan, omdat het zo goed uitgelegd wordt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:06:30 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35438511
Oh, dat is de vent die het Europees verdrag voor de rechten van de mens wou afschaffen, omdat het lastig was voor de politie, toch?

Nah, hij komt een beetje ongeloofwaardig over, zo. Laat maar.

Bron: Elsevier, trouwens.

[ Bericht 20% gewijzigd door Yildiz op 24-02-2006 12:12:22 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35439370
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:06 schreef Yildiz het volgende:

Nah, hij komt een beetje ongeloofwaardig over, zo. Laat maar.
Hij IS ook ongeloofwaardig.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:40:29 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_35439427
Wilders .....
Kost me een beetje moeite om die man met z'n rare pruik serieus te nemen. Overdrijven issie óók goed in. Maar mss is dat wat we in Nederland nodig hebben om de moslims een beetje bescheidenheid bij te brengen.
Aleen islamitische scholen verbieden zie ik niet zitten, dan moeten de andere geloven ook maar niet meer mogen op school.
Hoofddoekjes ( in noem ze slavendoekjes ) verbieden is een prima zaak. Immigratie van buiten europa verbieden lijkt me wat minder. Daar moet wel beter geselecteerd worden wie wél en wie niet welkom is.
Belasting verlagen zal hem niet zo best lukken verwacht ik. En dan die naam : PvdV een beetje vreemd gekozen aangezien hij nou net het teveel aan vrijheid- voor sommige landgenoten - wil indammen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_35439511
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:32 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik noem alleen feiten. Ik geef geen moslim de schuld van iets dat ze niet doen. Of lieg ik soms? En mij boeit in de wereld wel meer dan deze punten, maar het is nu eenmaal een feit dat moslim-aangelegenheden al minstens 5 jaar het wereldnieuws domineren. Er is altijd wel iets. Ik stel gewoon dat de belangen van moslims haaks staan op de van onze westerse samenleving en dat veel moslims zich niet wensen aan te passen.
Ik denk niet dat je xenofoob bent, en je liegt ook niet hoor - je bent hoogstens wat selectief en op de een of andere manier nogal boos. Een boosheid die op woede lijkt en die ik, als het om Nederland gaat, absoluut niet mee kan voelen.

Maar dan nog: stel dat moslims het hoofdthema is en dat je met je laatste zin gelijk zou hebben dan nog vraag ik me af wat voor oplossingen Wilders dan biedt.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:46:25 #217
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35439606
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:32 schreef dVTB het volgende:

[..]

En je hebt niet door dat als een ADO-fan in de hens wordt gestoken het nieuws op pagina 3 terecht komt, en als een franse autochtoon door een moslim ergens in een ander land in de fik wordt gestoken het voorpaginanieuws is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 24-02-2006 12:51:54 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:47:52 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35439643
one man. one issue. one day fly. one to watch.
pi_35439659
Ik zou nog eerder op pberends of zoalshetis stemmen dan op Wilders, of dan op D66 trouwens
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:49:07 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35439678
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
Ik zou nog eerder op zoalshetis stemmen
pi_35439712
Geef ik eens een compliment
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:51:04 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35439737
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:50 schreef SCH het volgende:
Geef ik eens een compliment
nog eerder op mij dan wilders...

compliment?

ik vind jou aardiger dan mijn laatste overspelige ex.
pi_35439861
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nog eerder op mij dan wilders...
dat ik uberhaupt overweeg op je te stemmen zou je tot een vreugdedansje moeten bewegen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:56:22 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35439881
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

dat ik uberhaupt overweeg op je te stemmen zou je tot een vreugdedansje moeten bewegen

nou ok dan, ik ga lekker bier drinken. toedeloe.
pi_35439890
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
Ik zou nog eerder op pberends of zoalshetis stemmen dan op Wilders, of dan op D66 trouwens
Er is niks mis met D66...
pi_35439934
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:56 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Nee, en Sven Kramer is een bananenboom
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:58:19 #227
78780 deedeetee
pi_35439946
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:56 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Alleen doen ze nooit wat ze zeggen.......
pi_35439990
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Alleen doen ze nooit wat ze zeggen.......
Da's politiek.... en ze krijgen de kans niet...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:59:43 #229
78780 deedeetee
pi_35439998
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, en Sven Kramer is een bananenboom
Hee ben jij óók lid van D66

pi_35440013
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hee ben jij óók lid van D66

Over mijn dode boddie - nog eerder van de LPF
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:00:37 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35440023
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:59 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

en ze worden keihard genaaid door meneer bos.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:00:49 #232
78780 deedeetee
pi_35440028
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:59 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Da's geen politiek want ze némen de kans ook niet en daar zijn politici doorgaans erg goed in.
pi_35440044
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en ze worden keihard genaaid door meneer bos.
Wouter
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:01:35 #234
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35440049
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 01:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Neen.

Je trapt maar mooi in die illusie
Era Vulgaris
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:02:06 #235
78780 deedeetee
pi_35440067
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Over mijn dode boddie - nog eerder van de LPF
Ik heb in zeer grijs verleden nog D66 gestemd
Daar schaam ik nu erg voor
pi_35440072
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:43 schreef SCH het volgende:
Ik denk niet dat je xenofoob bent, en je liegt ook niet hoor - je bent hoogstens wat selectief en op de een of andere manier nogal boos. Een boosheid die op woede lijkt en die ik, als het om Nederland gaat, absoluut niet mee kan voelen.
Maar dan nog: stel dat moslims het hoofdthema is en dat je met je laatste zin gelijk zou hebben dan nog vraag ik me af wat voor oplossingen Wilders dan biedt.
Ik misken heus niet dat er ook andere problemen in dit land zijn en heb daar beslist oog voor. Ik ben BOOS ja, als ik moslims in Maastricht en Amsterdam Deense vlaggen zie verbranden, terwijl ze hier in Nederland alles mogen. Ik ben BOOS ja, als ik zie hoe Theo van Gogh door een moslimextremist wordt vermoord, hoe Hirsi Ali en Geert Wilders moeten onderduiken, hoe Samir A ongestoord een terroristische aanslag kan voorbereiden, hoe homo's worden weggepest uit Amsterdam of met geweld te maken krijgen door Marokkaanse buurtjongens, hoe het aantal gewelddadige jeugdbendes in de grote steden hand over hand toeneemt, hoe de holocaust op Islamitsche scholen wordt genegeerd, hoe die schoolbesturen vrouwen als minderwaardig zien, hoe een moskee ongestraft haatzaaiende lectuur kan verspreiden, hoe een 'Nederlandse' Imam schuimbekkend in het Arabisch de gelovigen ophitst in de cartoon-strijd, enzovoort, enzovoort, enzovoort.

En nee, dat wil dan NIET zeggen dat ik het goedkeur dat extreem-rechtse jongeren vervolgens een basisschool in brand steken, of dat Marokkaanse jeugd met meer discriminatie te maken heeft. Waar waarom ben *ik* selectief als ik gewoon nieuwsfeiten opsom, die daadwerkelijk zijn gebeurd? De moslim die bepaalde Koran-citaten op een bepaalde wijze interpreteert, is zeker niet selectief? De basisschool die de holocaust niet bespreekt, is niet selectief? En zo kan ik deze vraag stellen bij vrijwel alle onderwerpen die ik net opsomde.

Ik vraag me ook af welke oplossingen Wilders kan bieden, maar NIETS DOEN (zoals al veel te lang is gebeurd) gaat zeker niet helpen. Ik geloof niet zo in theekransjes of de boel bij elkaar houden. Ik verlang van de regering maatregelen om onze wetten, normen en waarden te handhaven en ben er simpelweg niet langer van overtuigd dat 'de boel bij elkaar houden' zin heeft. Een zo veel mogelijk gescheiden Westerse en Arabische wereld is voor de wereldvrede volgens mij veel beter.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:10:57 #237
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35440340
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:02 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik misken heus niet dat er ook andere problemen in dit land zijn en heb daar beslist oog voor. Ik ben BOOS ja, als ik moslims in Maastricht en Amsterdam Deense vlaggen zie verbranden, terwijl ze hier in Nederland alles mogen. Ik ben BOOS ja, als ik zie hoe Theo van Gogh door een moslimextremist wordt vermoord, hoe Hirsi Ali en Geert Wilders moeten onderduiken, hoe Samir A ongestoord een terroristische aanslag kan voorbereiden, hoe homo's worden weggepest uit Amsterdam of met geweld te maken krijgen door Marokkaanse buurtjongens, hoe het aantal gewelddadige jeugdbendes in de grote steden hand over hand toeneemt, hoe de holocaust op Islamitsche scholen wordt genegeerd, hoe die schoolbesturen vrouwen als minderwaardig zien, hoe een moskee ongestraft haatzaaiende lectuur kan verspreiden, hoe een 'Nederlandse' Imam schuimbekkend in het Arabisch de gelovigen ophitst in de cartoon-strijd, enzovoort, enzovoort, enzovoort.

En nee, dat wil dan NIET zeggen dat ik het goedkeur dat extreem-rechtse jongeren vervolgens een basisschool in brand steken, of dat Marokkaanse jeugd met meer discriminatie te maken heeft. Waar waarom ben *ik* selectief als ik gewoon nieuwsfeiten opsom, die daadwerkelijk zijn gebeurd? De moslim die bepaalde Koran-citaten op een bepaalde wijze interpreteert, is zeker niet selectief? De basisschool die de holocaust niet bespreekt, is niet selectief? En zo kan ik deze vraag stellen bij vrijwel alle onderwerpen die ik net opsomde.

Ik vraag me ook af welke oplossingen Wilders kan bieden, maar NIETS DOEN (zoals al veel te lang is gebeurd) gaat zeker niet helpen. Ik geloof niet zo in theekransjes of de boel bij elkaar houden. Ik verlang van de regering maatregelen om onze wetten, normen en waarden te handhaven en ben er simpelweg niet langer van overtuigd dat 'de boel bij elkaar houden' zin heeft. Een zo veel mogelijk gescheiden Westerse en Arabische wereld is voor de wereldvrede volgens mij veel beter.
Jij laat je echt gek maken voor de media
Era Vulgaris
pi_35440352
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:46 schreef Yildiz het volgende:
En je hebt niet door dat als een ADO-fan in de hens wordt gestoken het nieuws op pagina 3 terecht komt, en als een franse autochtoon door een moslim ergens in een ander land in de fik wordt gestoken het voorpaginanieuws is?
Ik heb geen zin in een discussie over welk onderwerp de afgelopen jaren het nieuws heeft gedomineerd. Ik weet goed zeker dat wanneer je 1000 mensen die vraag stelt, dat er minstens 900 het woord 'islam' in hun antwoord hebben staan. Er gaat vrijwel geen dag voorbij dat er geen moslim-aangelegenheid op pagina 101 staat. Als het al niet gaat over verhoudingen tussen moslims en westerlingen, dan zijn het wel kwesties tussen sjiiten en soennieten die het nieuws halen. En je kunt niet van de media verlangen dat ze 20 doden door een cartoon maar gewoon negeren.
pi_35440353
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:02 schreef dVTB het volgende:

[..]

Toch vind ik je selectief. Je somt een aantal dingen op zonder mij er verder van te overtuigen waarom je daar nou zo van van streek raakt en het volgens jou een van de belangrijkste dingen is. Het doet me een beetje denken aan die mensen die zoveel nadruk legden op een paar Marokkaanse kinderen in Ede die na 11 september op een bruggetje stonden te dansen.

Het meest vreemde vind ik echter je gebrek aan realisme dat uit je laatste zin spreekt en in die zin sluit dat wel aan bij Wilders. Dat gaat er van uit alsof je nog een soort breuk zou kunnen maken en dat is natuurlijk niet waar. Moslims zijn hier in grote getale en zullen hier ook blijven dus de vraag is niet hoe je een scheiding aanbrengt maar hoe je met en naast elkaar kunt leven. En ik zie dat eerlijk gezegd in grote lijnen best goed gaan en ook de goede kant uitgaan. Je kunt ervoor kiezen negatief te zijn (dat is een keuze die jij maakt) en een vergrootglas op incidenten te leggen, dan is er inderdaad iedere dag wel iets, boven dien kun je dan bijna al het allochtoons in verband met de islam brengen. Je kunt ook naar de grote lijnen kijken, naar de grootste gemene deler en de talloze samenwerkingsverbanden. Moslims wonen en werken hier en ze geloven hier ook en wat mij betreft hebben ze daar het volste recht toe.
pi_35440377
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:10 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ja maar dat is wel een teken. Als zo'n iemand al zo gek wordt gemaakt dan is dat wel zorgwekkend.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:18:39 #241
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35440585
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja maar dat is wel een teken. Als zo'n iemand al zo gek wordt gemaakt dan is dat wel zorgwekkend.
Dat is zeker zo
Era Vulgaris
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:21:37 #242
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35440675
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:11 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in een discussie over welk onderwerp de afgelopen jaren het nieuws heeft gedomineerd. Ik weet goed zeker dat wanneer je 1000 mensen die vraag stelt, dat er minstens 900 het woord 'islam' in hun antwoord hebben staan. Er gaat vrijwel geen dag voorbij dat er geen moslim-aangelegenheid op pagina 101 staat. Als het al niet gaat over verhoudingen tussen moslims en westerlingen, dan zijn het wel kwesties tussen sjiiten en soennieten die het nieuws halen. En je kunt niet van de media verlangen dat ze 20 doden door een cartoon maar gewoon negeren.
Ga je weer, is het nieuws een 1-op-1 berichtgeving van wat er in de wereld gebeurd?
Nieuwsflash, er worden elk jaar tientallen mensen neergeknald in NL. Lees je dat? Nee, omdat het een 'saai' bericht is.

Als je nou echt zoveel om mensenlevens buiten Europa zou geven, zou je ook aardig hard moeten gaan huilen als ik je vertel hoeveel mensen en kinderen er sterven van honger, mede mogelijk gemaakt door o.a. wapenhandel, of modderstromen. Dat laatste, 1800 doden, pas nog.
pi_35440940
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:10 schreef Vassili_Z het volgende:
Bedankt voor je fantastische, inhoudelijke bijdrage aan deze discussie. Ik som een waslijst aan daadwerkelijk gebeurde zaken op en dan laat ik me gek maken door de media? Kom eens met een inhoudelijke onderbouwing, in plaats van met een one-liner. Leg mij maar eens uit dat het allemaal zo erg niet is. En zelfs al LIET ik me gek maken door de media, dan is dat nog mijn goed recht. Ik ben in elk geval nog niet aan het moorden geslagen. Voor je beeldvorming: lees even het artikel in mijn signature. Wie laat er zich nou gek maken?
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:11 schreef SCH het volgende:
Toch vind ik je selectief. Je somt een aantal dingen op zonder mij er verder van te overtuigen waarom je daar nou zo van van streek raakt en het volgens jou een van de belangrijkste dingen is. Het doet me een beetje denken aan die mensen die zoveel nadruk legden op een paar Marokkaanse kinderen in Ede die na 11 september op een bruggetje stonden te dansen.
Waarom moet ik jou overtuigen van de zaken waarover ik me opwind? Wat ik net opsomde, zijn onderwerpen die mij in elk geval wel zorgen baren en bij de komende verkiezingen zullen meespelen in mijn stemgedrag. Zo zijn er ook andere zaken, zoals het veel te softe strafbeleid, maar dat is een ander onderwerp.
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:11 schreef SCH het volgende:
Het meest vreemde vind ik echter je gebrek aan realisme dat uit je laatste zin spreekt en in die zin sluit dat wel aan bij Wilders. Dat gaat er van uit alsof je nog een soort breuk zou kunnen maken en dat is natuurlijk niet waar. Moslims zijn hier in grote getale en zullen hier ook blijven dus de vraag is niet hoe je een scheiding aanbrengt maar hoe je met en naast elkaar kunt leven. En ik zie dat eerlijk gezegd in grote lijnen best goed gaan en ook de goede kant uitgaan. Je kunt ervoor kiezen negatief te zijn (dat is een keuze die jij maakt) en een vergrootglas op incidenten te leggen, dan is er inderdaad iedere dag wel iets, boven dien kun je dan bijna al het allochtoons in verband met de islam brengen. Je kunt ook naar de grote lijnen kijken, naar de grootste gemene deler en de talloze samenwerkingsverbanden. Moslims wonen en werken hier en ze geloven hier ook en wat mij betreft hebben ze daar het volste recht toe.
Nogmaals, ik val in herhaling: er hoeft van mij geen moslim het land uit, maar ze hebben zich in Nederland wel te houden aan de Nederlandse wetten, net als iedere andere Nederlander. Ik heb net een serie gebeurtenissen opgesomd en in lang niet alle gevallen heeft dit tot straffen of sancties geleid. Als hier iemand met zijn arm op ongeveer 135 graden "alle moslims raus!" zou roepen, wordt -ie onmiddelijk opgepakt, wegens discriminatie en het brengen van de Hitler-groet. Als moslims oproepen om homo's van daken te gooien, kan dat ongestraft. Er gebeurt NIKS, helemaal niks aan. Zoals die moslims "het volste recht" hebben om hier te wonen, te werken en te bidden, heb ik als niet-gelovige, autochthone Nederlander OOK rechten. Rechten die ik graag gehandhaafd wil zien en die de laatste jaren dankzij onbestraft geloofsextremisme steeds verder onder druk zijn komen te staan.

De reden dat ik negatief ben geworden (ik was eerder namelijk positief) is dat ik vind dat de incidenten geen incidenten meer zijn, maar structurele gebeurtenissen die zichzelf voortdurend herhalen of simpelweg voortduren as we speak. Donner sprak bij de ontsnapte tbs'ers ook over "incidenten". Ik houd niet van dat soort kop-in-het-zand-steek politiek. Laten we beginnen met de problemen te onderkennen in plaats van ze als incidenten te zien, laten we daarna kijken welke mensen zich gedragen naar onze wetten, normen en waarden. En sancties nemen tegen hen die dat niet doen, net zoals we dat ook bij alle autochtone Nederlanders horen te doen.

En voor de goede orde: Wilders pleit niet voor uitzetting van de nu aanwezige moslims, maar slechts voor een immigratiestop. Dat laatste ben ik simpelweg met hem eens. Er is geen enkele reden waarom mensen uit landen als Marokko of Turkije zich nu (anno 2006) in Nederland zouden moeten vestigen. De situatie in hun land is niet levensbedreigend. Dat we de nu aanwezige gastarbeiders van weleer niet kunnen terugsturen, is vanzelfsprekend.
pi_35441053
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:29 schreef dVTB het volgende:
Waarom moet ik jou overtuigen van de zaken waarover ik me opwind?
Dan discussieren we toch niet joh. Ik zeg dat ik vind dat je selectief shopt en dat is je goed recht hoor, je hoeft mij ook helemaal niet te overtuigen. Maar de vraag is dan wel wat je op dit discussieforum doet.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:34:16 #245
78780 deedeetee
pi_35441072
dVTB :
Je hebt helemaal gelijk, ik kan het zelf niet zo goed verwoorden maar ik ben het met wat je zegt wel eens
Fijn dat iemand hier het nu eens duidelijk weet te zeggen.
pi_35441085
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:34 schreef deedeetee het volgende:
dVTB :
Je hebt helemaal gelijk, ik kan het zelf niet zo goed verwoorden maar ik ben het met wat je zegt wel eens
Fijn dat iemand hier het nu eens duidelijk weet te zeggen.
Djamu boos meeleest
pi_35441127
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:21 schreef Yildiz het volgende:
Ga je weer, is het nieuws een 1-op-1 berichtgeving van wat er in de wereld gebeurd?
Nieuwsflash, er worden elk jaar tientallen mensen neergeknald in NL. Lees je dat? Nee, omdat het een 'saai' bericht is.

Als je nou echt zoveel om mensenlevens buiten Europa zou geven, zou je ook aardig hard moeten gaan huilen als ik je vertel hoeveel mensen en kinderen er sterven van honger, mede mogelijk gemaakt door o.a. wapenhandel, of modderstromen. Dat laatste, 1800 doden, pas nog.
Wat wil je met dit bericht bewijzen? Dat er in de wereld veel doden vallen door natuurrampen? Dat is je dan bij deze gelukt. Voor de rest lees ik in het nieuws voldoende over elke liquidatie in het criminele circuit, alle familiedrama's en dat soort zaken. En hoe erg hongersnood ook is, het heeft de laatste jaren echt het wereldnieuws niet gedomineerd. Zou misschien wel moeten, maar dan kun je elke dag hetzelfde nieuws brengen. Als je verder kijkt naar alle grote gebeurtenissen die er de laatste jaren wereldwijd hebben plaatsgevonden, dan kom je behoudens een paar grote natuurrampen al snel bij alles wat met de islam heeft te maken.
pi_35441173
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:36 schreef dVTB het volgende:
Als je verder kijkt naar alle grote gebeurtenissen die er de laatste jaren wereldwijd hebben plaatsgevonden, dan kom je behoudens een paar grote natuurrampen al snel bij alles wat met de islam heeft te maken.
Of met de VS - of met een combinatie.
pi_35441313
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:33 schreef SCH het volgende:

Dan discussieren we toch niet joh. Ik zeg dat ik vind dat je selectief shopt en dat is je goed recht hoor, je hoeft mij ook helemaal niet te overtuigen. Maar de vraag is dan wel wat je op dit discussieforum doet.
Waarom ben ik dan selectief? Onderbouw dat dan eens. Welke zorgwekkende ontwikkelingen in Nederland (behoudens het al door mij genoemde softe strafrecht) zouden mij dan volgens jou veel meer zorgen moeten baren? En als ik dan te negatief ben, onderbouw jij dan eens waarom ik veel positiever zou moeten zijn? Kom eens met goede voorbeelden, zoals ik die in mijn geval net ook gaf.

Ik ga juist uitvoerig de discussie aan, maar als ik alleen maar kreten terug krijg als "je bent selectief" of "je laat je gek maken door de media" zonder verdere inhoudelijke onderbouwing waarom dat dan zo is, dan wordt "discussiëren" inderdaad verdomde lastig.
pi_35441388
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:37 schreef SCH het volgende:
Of met de VS - of met een combinatie.
Klopt, de VS zal waarschijnlijk op een 'verdienstelijke' tweede plaats eindigen. En? Wat wil je nu, dat ik me vanaf nu alleen nog zorgen maak over allles wat de VS doet? Ik ben geen Bush-fan hoor, als je dat wilt horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')