quote:Vermoeidheid en dubbele gevoelens na gelijkspel tegen Inter
De lichte euforie en tegelijkertijd de teleurstelling over de toch prima prestatie tegen Internazionale lieten zich de dag na de wedstrijd voelen. De Ajacieden kopten, schoten en lachten alle vermoeidheden van zich af tijdens de donderdagse training. Een oefensessie die zoals gebruikelijk vooral in het teken stond van herstel. Al koesterden aanvoerder Olaf Lindenbergh en uitblinker Mauro Rosales, daags na de wedstrijd, toch de nodige dubbele gevoelens. ,,Vooraf hadden weinig mensen onze 2-0 voorsprong voorspeld'', blikt Lindenbergh nog eenmaal kort terug.
Ajax tegen Internazionale was vooral voor Mauro Rosales een merkwaardig duel. De Amsterdamse Argentijn trof bij de tegenpartij liefst vijf landgenoten. ,,Onder meer met Javier Zanetti en Cambiasso heb ik eerder samengespeeld in vertegenwoordigende elftallen'', vertelt Rosales, met een doelpunt en een assist tegen Inter een van de belangrijkste Ajacieden. ,,Maar je weet hoe dat rond een wedstrijd werkt: voor en na de wedstrijd ben je vrienden. Tijdens het treffen strijd je om de eer van de club.''
Ook volgens de Argentijnse Ajacied had er misschien wel meer ingezeten dan ‘slechts’ een 2-2 gelijkspel. ,,We speelden vooral als ploeg een sterke wedstrijd'', aldus de rechtsbuiten. ,,Daarbij is het fijn dat het ook met mij persoonlijk lekker gaat. Sinds mijn blessure gaat het elke wedstrijd weer een beetje beter. Nu is het een kwestie van volhouden. Dan kan ook het team daar zijn voordeel mee doen.''
De spelers die de basisploeg vormden tegen Inter, minus de licht geblesseerde Hedwiges Maduro en keeper Maarten Stekelenburg, werkten een mini-kopvolleybaltoernooitje af. Keeperstrainer Fred Grim ontfermde zich over Stekelenburg en Hans Vonk, terwijl fysiotherapeut Frank van Deursen een revalidatietraining verzorgde voor de gekwetste goalie Kenneth Vermeer. Looptrainer René Wormhoudt begeleidde Wesley Sneijder, Steven Pienaar en Nicolae Mitea op hun weg terug. De reserves van Ajax - Inter trainden onder meer op afronden en passing.
,,De eerste helft namen we een verdiende 2-0 voorsprong'', vindt Ajax-captain Olaf Lindenbergh. ,,Na rust scoorde Inter al snel de gelijkmaker. Toen ze daarna een tandje bijschakelden, kwamen we er niet meer uit. Ondanks dat we weinig echt grote kansen weggaven, kwam de tegenstander helaas dus toch op 2-2. Wat onze kansen nu zijn voor de return in Milaan? Als je ziet hoe we de eerste helft hebben gespeeld, dan hebben we toch kansen. Makkelijk wordt het niet, maar één kansje kan voldoende zijn.''

quote:Acht keer eerder startte Ajax in de knock-outronde van een Europees bekertoernooi met een gelijkspel in een thuiswedstrijd. Alleen in het seizoen 1996/97 bereikten de Amsterdammers met die uitgangspositie de volgende ronde van de Champions League. Na de 1-1 in de Arena tegen Atlético Madrid won Ajax, met ondermeer een prachtige goal van Dani, met 3-2 in Spanje en plaatste het zich voor de halve finale.
Europese ontmoetingen waarin Ajax thuis met een gelijkspel startte
Toernooi (seizoen) Ronde Tegenstander Thuis Uit
EC I (1957/58) Kwartfinale Vasas (Hon) 2-2 4-0
EC I (1966/67) Kwartfinale Dukla Praag (Tsj) 1-1 2-1
EC I (1967/68) Eerste ronde Real Madrid (Spa) 1-1 2-1
EC I (1977/78) Kwartfinale Juventus (Ita) 1-1 1-1 (Juve wns)
EC I (1983/84) Eerste Ronde Olympiakos (Gri) 0-0 2-0
EC II (1993/94) Kwartfinale Parma (Ita) 0-0 2-0
CL (1996/97) Kwartfinale Atlético Madrid (Spa) 1-1 2-3
CL (2002/03) Kwartfinale AC Milan (Ita) 0-0 3-2

Ril, huiver ende schrik...quote:CL (2002/03) Kwartfinale AC Milan (Ita) 0-0 3-2

3 hele fucking minuten mochten we echt hopen nog op een stuntje......quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat gevoel in de rust had nog wel even mogen duren ja...

cruz de Thomasson van van Inter.quote:

quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Whehe... Maatje van me zal hoofdpijn hebben, die sloeg ik bij de tweede goal recht in zijn gezicht

Andere truien zijn zo af en toe nog te koop bij het Supportershome.. maarja die zit nu dicht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:52 schreef Jasza het volgende:
Nee Firecow, die wilde ik ook maar volgens www.afca.nl zijn ze niet meer te koop.
Ben benieuwd of Ajax nu wel van Heracles gaat winnen na deze wedstrijd.

Iddquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:55 schreef Houniet het volgende:
[..]
Andere truien zijn zo af en toe nog te koop bij het Supportershome.. maarja die zit nu dicht.

quote:410 maakt zichzelf weer belachelijk
Dat kindervak 410 niet echt bekend staat om het hoge niveau is al langer bekend. Vuurwerk richting eigen spelers gooien, rotzooi naar beneden gooien waar eigen supporters zitten en een herdenking voor een niet bestaande supporter zijn slechts enkele voorbeelden. Zelfs de F-side vond dat de maat vol was en dreigde met ingrijpen.
Veel geleerd hebben de kinderen van vak 410 echter niet. Gisteren hing er namelijk bij de C(?)L-wedstrijd tegen Inter een lachwekkend spandoek. In de aRENa hing een meterslang spandoek met de tekst: `I Migliori clienti di mia madre sono i tofisi dell´Inter´. Deze tekst betekent zoveel als ´De beste klanten van mijn moeder zijn de tifosi van Inter´.
Wij zijn benieuwd wat de verschillende moeders van de kinderen van vak 410 hiervan vinden. Dat het uitvak aanstaande zondag bij de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo gesloten blijft, zal ze echter niet slecht uitkomen, omdat de meesten na gisteravond wel huisarrest zullen hebben.
Vak 410, het grootste lachertje op supportersgebied...
quote:Zelfs uitlachen kunnen ze niet...
Blijkbaar is er in de rotterdamse haven weer een container met radioactief materiaal aangespoeld waardoor de spaarzame hersentjes van de havenwerkers nog verder aangetast zijn. Bij gebrek aan europees succes meenden ze namelijk weer eens naar ons te moeten kijken, die klassieker dvd deed ze schijnbaar naar meer Ajax-voetbal verlangen. Een oog van een kakkerlakje viel blijkbaar op een spandoek dat op Zuid hing, de tekst die hierop stond was "I Migliori clienti di mia madre sono i tifosi dell´Inter." Dat ze in rotterdam het woord tifosi niet kunnen schrijven (LN: tofisi) is één, dat ze Zuid en 410 niet uit elkaar kunnen houden is toch behoorlijk lachwekkend te noemen. Van een fanzine dat minstens 1x per week een stukje aan ons besteed valt toch wel wat meer kennis van zaken te verwachten.
De vertaling die LN heeft weten te maken klopt inderdaad. Als de knipoog in deze echter gemist wordt snap je er als supporter weinig van. Italianen zingen standaard: "jullie moeders zijn hoeren," ok als jullie dat vinden prima, maar jullie zijn dan wel hun beste klanten hebben de makers van het doek gedacht. En wij maar denken na 010-Ajax van een paar weken terug dat die kakkerlakken met liedjes als "Danny moet blijven" eindelijk iets van amsterdamse humor leken te snappen. Een illusie blijkt nu...

quote:

Hunnie heppe al moeite met Nedurlants man.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:01 schreef jna het volgende:
Ach ja, hoe kan je nou weten wat italianen altijd zingen als je geen europees voetbal speelt

Idd, als iemand nog weet of je ze kan krijgen ff zeggen aubquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:04 schreef Nashje het volgende:
Mooi geschreven.
En die trui wil ik ook.

quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:40 schreef M0NTANA het volgende:
Sinds afgelopen zomer kan je dat AFCA-vest gewoon kopen in de Official Ajax Fanshop.

hahaha vooral die 1e zinquote:

Ik moet je gelijk geven wat Urby betrefd, hij heeft me positief verrastquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:41 schreef methodmich het volgende:
Gekke avond eigenlijk, maar dat zal iedereen wel zo ervaren hebben.
Eerste helft eigenlijk gewoon veel beter zijn dan Inter, na rust volledig omgekeerd. In die zin is een gelijkspel terecht. Toch vreemd, vooraf verwacht je een nederlaag en dan zou een gelijkspel eigenlijk een fijn resultaat moeten zijn. En toch baal je dan een beetje.
Beste mensen: Urby Emanuelson (heeft die even alle criticasters de mond gesnoerd dit seizoen!), Hatem Trabelsi en Klaas Jan Huntelaar.
De rest ook een dikke voldoende. Alleen Olaf Lindenbergh blijf ik een dissonant vinden.

jij hebt Nourdin niet gezien.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:41 schreef methodmich het volgende:
Gekke avond eigenlijk, maar dat zal iedereen wel zo ervaren hebben.
Eerste helft eigenlijk gewoon veel beter zijn dan Inter, na rust volledig omgekeerd. In die zin is een gelijkspel terecht. Toch vreemd, vooraf verwacht je een nederlaag en dan zou een gelijkspel eigenlijk een fijn resultaat moeten zijn. En toch baal je dan een beetje.
Beste mensen: Urby Emanuelson (heeft die even alle criticasters de mond gesnoerd dit seizoen!), Hatem Trabelsi en Klaas Jan Huntelaar.
De rest ook een dikke voldoende. Alleen Olaf Lindenbergh blijf ik een dissonant vinden.

Rosenberg is wel vaker onzichtbaar geweest maar dan scoorde hij toch, dat die bleef staan vond ik dan ook niet zo vreemd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Lindenbergh slecht inderdaad, zet daar Boukhari ook maar bij. Positief was Rosales, Rosenberg was aanvallend onzichtbaar en had gewisseld moeten worden voor Babel. Maar dat is mijn humbele opinie...

Agh kom op zeg. Hij heeft geen enkele goede pass gegeven in de 1e helft laat staan 2e helft. Misschien omdat hij aangeslagen was na die bal in z'n zak.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef methodmich het volgende:
Net zoals ik het jammer vind dat Boukhari dan blijkbaar weer slecht gespeeld volgens sommigen hier. Na rust was hij af en toe ongelukkig, maar hij probeert tenminste nog iets. En als je zomaar in de ploeg komt, zonder ritme, is het ook lastig. Zeker voor rust speelde hij gewoon goed.

Je voelde gewoon dat dat er niet in zat. Toen hij die domme, harde overtreding ook nog maakte was het echt een signaal dat ie gewisseld moest worden...quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Rosenberg is wel vaker onzichtbaar geweest maar dan scoorde hij toch, dat die bleef staan vond ik dan ook niet zo vreemd.

Speelde de eerste helft gewoon goed.quote:

Heel voorspelbaar dat je Nourdin Boukhari niet noemt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:49 schreef methodmich het volgende:
Lindenbergh doet niets anders dan terugspelen, dat is jammer.
Net zoals ik het jammer vind dat Boukhari dan blijkbaar weer slecht gespeeld volgens sommigen hier. Na rust was hij af en toe ongelukkig, maar hij probeert tenminste nog iets. En als je zomaar in de ploeg komt, zonder ritme, is het ook lastig. Zeker voor rust speelde hij gewoon goed.
Ben het wel met Sandman eens dat Babel eerder had moeten komen, voor Rosenberg of Rosales. Laatstgenoemde werkte hard en liet weer eens iets zien inderdaad.

Kansloze missie. Boukhari moet van sommigen gewoon altijd slecht zijn, aldostuta. Jammer, maar het zij zo.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:52 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Speelde de eerste helft gewoon goed.
Tweede helft nam hij weer veel te veel hooi op zijn vork.

Toen hij geel pakte? Dat was om die Zanetti te stoppen, die had anders zo kunnen door stomenquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je voelde gewoon dat dat er niet in zat. Toen hij die domme, harde overtreding ook nog maakte was het echt een signaal dat ie gewisseld moest worden...

Dat was een zogenaamde professionele inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen hij geel pakte? Dat was om die Zanetti te stoppen, die had anders zo kunnen door stomen

Ik dacht dat er nog wel wat lui achter stonden? Niet helemaal goed gezien dan, zou kunnen...quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen hij geel pakte? Dat was om die Zanetti te stoppen, die had anders zo kunnen door stomen

Okee. Ik vind dat wel wat hebben juist. Zie ik liever dan de balletjes breed en terug van Olaf en Tomás.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind hem inderdaad niet per definitie slecht. Ik stoor me trouwens juist aan die acties. Hij maakt ze om het acties maken, niet met een bedoeling. Dan kun je zeggen, hij probeert tenminste wat, maar dat is soms gewoon niet goed.

Dat is de oplossing inderdaad, maar daar is in dit elftal geen enkele Ajacied toe in staat...quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Babel had er misschien voor gezorgd dat onze linkerspits niet meer achter hun back hoefde aan rennen, maar andersom...

Zanetti houd je niet zomaar tegen met Babel. Ik denk dat Zanetti dan gewoon een paar keer kon doorlopen terwijl Babel erachteraan sjokte.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Babel had er misschien voor gezorgd dat onze linkerspits niet meer achter hun back hoefde aan rennen, maar andersom...

Op sommige momenten oogt het wat onbeholpen, terwijl hij dan eerst iets moeilijks doet. Die actie aan de zijlijn, dan gaat ie knap uit de draai op een kleine ruimte een verdediger voorbij en dan in de grote ruimte verloor hij de bal.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:11 schreef jimjim1983 het volgende:
wat ik zo gek vind van Boukhari is dat hij supertechnisch is buiten het veld, maar op het veld compleet a-technisch lijkt.

ja hij is niet echt heel a-technisch, dat overdreef ik, maar hij gooit er nooit eens een actie tegenaan terwijl hij dat wel zou moeten kunnen. hij komt bijna nooit een mannetje voorbij.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:15 schreef methodmich het volgende:
[..]
Op sommige momenten oogt het wat onbeholpen, terwijl hij dan eerst iets moeilijks doet. Die actie aan de zijlijn, dan gaat ie knap uit de draai op een kleine ruimte een verdediger voorbij en dan in de grote ruimte verloor hij de bal.

Rosenberg heeft geen normale bal gehad, terwijl ie toch steeds vrij stond.. Mede dankzij Boukhari die mooie acties leuker vind dan een goede pass.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Lindenbergh slecht inderdaad, zet daar Boukhari ook maar bij. Positief was Rosales, Rosenberg was aanvallend onzichtbaar en had gewisseld moeten worden voor Babel. Maar dat is mijn humbele opinie...

Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:26 schreef BoNi het volgende:
Boukhari moet niet gaan nadenken. Het is een straatvoetballertje die briljant is in de kleine ruimte, maar wanneer hij de tijd krijgt om na te denken gaat het fout en neemt hij vaak juist de verkeerde beslissing.
quote:22/2/2006 - Rosenberg steeds gelukkiger op links
(Gepost door RvN)
BRON: AD
Markus Rosenberg voelt zich nog steeds een spits, maar in een interview met het Algemeen Dagblad wordt duidelijk dat hij zich steeds beter begint te voetballen aan de linkerkant en dat dat in het Ajax systeem misschien wel zijn beste positie is. "Ik ben een centrumspits, altijd geweest. Maar ik merkte al snel dat het best goed bij mij past. Verdedigend moet ik op links positie kiezen, maar in balbezit heb ik een vrije rol. Ik kom vaker met mijn gezicht naar de goal dan als spits in een 4-3-3 systeem. Dat ligt me wel."

Ja, viel tegen of hij had gewoon geen zin.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:47 schreef Erwtensoep het volgende:
Mijn angst voor Adriano was trouwens volledig ongegrond, wat is die hopeloos uit vorm zeg! Als een lijk slenterde hij op over het veld. Nee, hij mag volgende keer weer spelen ipv de gevaarlijke Martins (waar ik normaal niet zo kapot van ben).

quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:50 schreef Roeni3 het volgende:
Wat was de eerste helft gisteren een genot. Na de 1-0 keek ik al om me heen, met grote vragende ogen hoe dit mogelijk was, maar na de 2-0... Ik werd gek! Wat is het op zo'n moment heerlijk om in het stadion te zitten.

Kwam totaal uit de lucht vallen en zulke momenten moet je koesterenquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:50 schreef Roeni3 het volgende:
Wat was de eerste helft gisteren een genot. Na de 1-0 keek ik al om me heen, met grote vragende ogen hoe dit mogelijk was, maar na de 2-0... Ik werd gek! Wat is het op zo'n moment heerlijk om in het stadion te zitten.

Hij sloeg hem in de loop ofzo?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja, viel tegen of hij had gewoon geen zin.
Is ook een man van momenten die hij maar 2 keer liet zien, waarvan hij 1 keer Heitinga het bos instuurde en goed ook.
Wat deed Cruz trouwens bij Heitinga en wordt dit nog onderzocht nav tv-beelden?

Ik zag het ook niet eigenlijk, op de beelden vond ik het nou ook niet echt overduidelijk dat 'ie hem hoekte. De reactie van Heitinga met dat vingertje was wel komisch.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:28 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Hij sloeg hem in de loop ofzo?
Zal wel niet verder onderzocht worden![]()

Hij zal hem wel gewoon hard om ver hebben gelopen ofzo.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:30 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik zag het ook niet eigenlijk, op de beelden vond ik het nou ook niet echt overduidelijk dat 'ie hem hoekte. De reactie van Heitinga met dat vingertje was wel komisch.

Had het er vandaag nog met mijn vader over. Het gevoel dat ik gisteren vooral na de 2-0 had, kan ik nu nog steeds terughalenquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kwam totaal uit de lucht vallen en zulke momenten moet je koesteren![]()

Dat is houden van Ajax jaquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:35 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Had het er vandaag nog met mijn vader over. Het gevoel dat ik gisteren vooral na de 2-0 had, kan ik nu nog steeds terughalen. Man, wat wat was dat heerlijk. Springend 'Tien! Tien! Tien!' roepen, mijn capuchon over mijn hoofd trekkend van blijdschap en ongeloof, mijn ogen zo groot als tennisballen, vol vreugde over het Ajax dat wel even afgedroogd zou worden door Inter, dat al blij moest zijn met 'slechts' een 0-1 verlies, maar ondertussen wel mooi met 2-0 voorstond.

Schitterend verwoordquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:35 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Had het er vandaag nog met mijn vader over. Het gevoel dat ik gisteren vooral na de 2-0 had, kan ik nu nog steeds terughalen. Man, wat wat was dat heerlijk. Springend 'Tien! Tien! Tien!' roepen, mijn capuchon over mijn hoofd trekkend van blijdschap en ongeloof, mijn ogen zo groot als tennisballen, vol vreugde over het Ajax dat wel even afgedroogd zou worden door Inter, dat al blij moest zijn met 'slechts' een 0-1 verlies, maar ondertussen wel mooi met 2-0 voorstond.

kennelijk hebben de buren mij horen schreeuwen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:41 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik bijna tranen in mijn ogen had
Na zulke klote maanden na 20 minuten 2-0 voorstaan tegen inter doet toch wat met je

Welk vak zat je dan, in 425 werd er iig aardig meegezongenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Heel treurig inderdaad. Zuid tweede ring is me, natuurlijk ook deels door de wedstrijd, niet tegengevallen. Zo af en toe deed men massaal mee

Zit je daar normaal ook of niet? want Zuid 2e ring word elk duel wel wat meegezongen al was het gister wel extreem jaquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:50 schreef Da_Sandman het volgende:
430 helemaal bovenin

Erg treurig dat er weer mensen voor tijd weggingen. Bij zo'n wedstrijd, ongelooflijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:44 schreef Tvduijn het volgende:
Het was gekkenhuis, heerlijk. Ook de rest van het publiek dat helemaal uit zn dak ging was mooi om te zien. (toch treurig dat er weer veel mensen voor tijd weggingen)

Agh, Zuid valt nog wel mee qua zingen. Lange zijde is vooral stiltequote:Op donderdag 23 februari 2006 19:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Had het niet verwacht overigens hoor, had een stil vak verwacht...

Ben er inmiddels wel aan gewend, het gebeurt gewoon elke keer weerquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:56 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Erg treurig dat er weer mensen voor tijd weggingen. Bij zo'n wedstrijd, ongelooflijk.

Tja ik ga niet zo heel vaak maar elke keer dat ik het zie doet het me pijn aan mn ogen, maar misschien wen ik er ook wel aan....maar het blijft treurig.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ben er inmiddels wel aan gewend, het gebeurt gewoon elke keer weer![]()

Idd, stomme apenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heeft dat ene spandoek op de lange zijde het nog overleeft trouwens? Die mensen daar vonden het te moeilijk om even 5min een spandoek boven hun hoofden te hebben

En dan Babel, Rosenberg of Rosales op het middenveld? Dat zou nog erger zijn geweest, imho.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:38 schreef Catch22- het volgende:
Ik had een wissel Boukhari > Babel niet erg gevonden gisteren. Boukhari kon me niet overtuigen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |