Oh, en jij bent zo stoer op je opgevoerde Tomosquote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:43 schreef Maikuuul het volgende:
Trouwens, nu kun je wel die lelijke motor van je inleveren en daar die deuk van laten fixen
Dan ben je toch veel blijer ? Jij die lelijke motor kwijt en je schade is gefixed
Nee hoor. Vat het niet te persoonlijk op, please. Het was ook niet tegen jouw manier van discussiëren.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:17 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tis mijn eerste '700mb-experience', dus, vergeef me mijn onnozelheid?
Grappig dat je je reacties tot nu af sluit met een open doeltje
Nu moet ik weer gaan zeggen dat ik onder flamen het in mijn ogen (gezien mijn context) onnodig bot reageren vind vallen enzo..
En zo leren we allemaal weer watquote:Op zondag 26 februari 2006 23:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor. Vat het niet te persoonlijk op, please. Het was ook niet tegen jouw manier van discussiëren.
Maar als 700MB gaat zitten trollen (en TS z'n topic loopt te vergallen), dan troll ik graag een potje mee. En jij hapte zo heerlijk op zijn getroll zonder het zelf door te hebben volgens mij.
Mijn steun aan TS overigens.
Het zal vast wel een vrouw zijn die dit gedaan heeftquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:37 schreef tvdleur het volgende:
Staat mijn auto al 3 dagen geparkeerd in een parkeervak op het parkeerterrein bij de flat waar ik woon. Niets openbaars ofzo. Kom ik terug van het werk, kijk eens... nog eens... Zit er een enorme deuk in de auto
Geen briefje, helemaal niets....Vandaag de taxatie laten doen: "Ja meneer... dat zal rond de ¤1000 gaan kosten"
![]()
![]()
Welke godsgruwelijke grafzak dit geflikt heeft is nog niet jarigOm dan nog niet te spreken over de vrije uren die ik mag gaan opnemen, de kosten die ik kwijt ben extra en het gedoe om alles bij elkaar te krijgen voor het waarborgfonds om een claim in te dienen
![]()
Ik ben heel netjes maar als ik weet wie, dan koop ik voor 50 euro een oude bak en ros die totaal anoniem dwars door zijn / haar auto. Zal m leren hoe het voelt om iemand met de kosten te laten zitten en weg te rijden
Ik heb een keer meegemaakt dat een fietser 's nachts tegen mijn auto was geknald. Pakkans 0%. En toch heeft hij een briefje achtergelaten want hij vond het wel erg klote om door te rijden nadat hij iemand anders zijn spullen had vernield. Dat kwam dus niet door de angst om gepakt te worden maar met het hebben van karakter, iets wat jij duidelijk ontbeert.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:46 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik ben niet meer of minder naar dan wie dan ook, het enige verschil is dat ik er gewoon voor uit kom dat ik door zou rijden indien mogelijk, en de rest dat heel schijnheilig ontkent. (Overigens geloof ik wel dat ze zichzelf voor de gek houden dat ze dat zouden doen, maar dat is echter niet wat er in de praktijk zal gebeuren).
Ik zit niet te trollen, ik meen elk woord.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:45 schreef r_one het volgende:
Maar als 700MB gaat zitten trollen
Ik neem iemand anders de keuze die hij gemaakt heeft niet kwalijk hoor. Uiteraard zal ik wel proberen zoveel mogelijk de kosten op iemand anders af te wentelen. En als het mij goed uitkomt zal ik inderdaad heel hypocriet zijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:50 schreef Neuralnet het volgende:
Waarom maken jullie je druk om mensen als 700 MB die hun egoïsme openlijk ten toon spreiden? Wie met een oude, onverzekerde of wellicht gestolen bak tegen de auto van een ander aanrijdt zal geen briefje achterlaten. De crimineel rechtvaardigt zijn daad altijd. Hij zal nooit begrijpen dat het gedrag niet de manier is waarop we met z'n allen om willen gaan.
Hij zal het pas begrijpen wanneer hij een nieuwe auto heeft waarvoor hij krom heeft moeten liggen. Wanneer die auto beschadigt raakt, dan vermoed ik dat hij uit hypocrisie WEL zal verlangen dat de ander normaal doet. Om egoïsme kan ik niet wakker liggen. De aangrenzende hypocrisie is echter te walgelijk voor woorden.
De pakkans is nooit 0%, ook al lijkt hij dat wel te zijn op het moment zelf. Het kan alsnog uitkomen als iemand vraagt waar die schade aan je eigen fiets vandaan komt, of als je per ongeluk je mond voorbijpraat, etc.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:00 schreef EdPowers het volgende:
Ik heb een keer meegemaakt dat een fietser 's nachts tegen mijn auto was geknald. Pakkans 0%. En toch heeft hij een briefje achtergelaten want hij vond het wel erg klote om door te rijden nadat hij iemand anders zijn spullen had vernield. Dat kwam dus niet door de angst om gepakt te worden maar met het hebben van karakter, iets wat jij duidelijk ontbeert.
Nee, als andere mensen in een vergelijkbare situatie tot een ander eindoordeel komen over wat de handigste vervolgstap is wil niet zeggen dat dat dus een onjuist besluit is. De manier waarop je tot een antwoord komt is belangrijk, het feitelijke antwoord is dat niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:55 schreef r_one het volgende:
Op basis van jouw eigen waarden en normen betitel je dat de totstandkoming van jouw besluit de juiste is en dat daarmee jouw besluit goed is. Dat anderen geheel andere normen en waarden hebben en derhalve tot een ander besluit komen, hang jij het waardeoordeel "fout besluit" aan.
Mooie woorden, weinig inhoud (ook wel gezwets in de ruimte genoemd), waar ik niet uit kan afleiden of je het nou wel of niet met het volgende eens bent:quote:Op maandag 27 februari 2006 13:17 schreef 700MB het volgende:
Nee, als andere mensen in een vergelijkbare situatie tot een ander eindoordeel komen over wat de handigste vervolgstap is wil niet zeggen dat dat dus een onjuist besluit is. De manier waarop je tot een antwoord komt is belangrijk, het feitelijke antwoord is dat niet.
Zo niet, geef dan eens een casus die het tegendeel illustreert.quote:Een juiste totstandkoming van een besluit heeft altijd een goed feitelijk besluit tot gevolg. En andersom heeft een onjuiste totstandkoming van een besluit altijd een fout feitelijk besluit tot gevolg. Totstandkoming en feitelijk besluit staan in een 1-op-1-relatie.
Volledig mee eens. Het laakbare vind ik dat 700MB er kennelijk ook naar handelt en het vervolgens zelfs goed wil praten (en de manier waarop alleen al)quote:Op maandag 27 februari 2006 07:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
700mb heeft in dat opzicht gelijk, dat er nogal wat mensen denken zoals hij schetst en dat dit onze maatschappij veel leed en kosten oplevert..
Njah, ben het met je eens dat de manier waarop hij dit soort situaties poogt te verklaren niet erg voor hem spreken. Daarbij blijf ik ook de minder 'logische beredeneerbare' aspecten missen in het geheel, zoals scrupules en inderdaad de mening over wat je wel kan maken en wat niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Het laakbare vind ik dat 700MB er kennelijk ook naar handelt en het vervolgens zelfs goed wil praten (en de manier waarop alleen al)
Gedrag verklaren of gedrag goedpraten (en er naar handelen) zijn 2 verschillende dingen. Het tweede is niets anders dan je doelbewust onttrekken aan je verantwoordelijkheden, met voorbedachte rade zeg maar. Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Enige element uit het betoog van 700mb waar je los van het verhaal van de TS over kan discussieren is de manier waarop mensen besluiten wel of niet zo'n briefje onder het raam zullen plakken.. dat dit gewoon 'de makkelijkste weg' kiezen is lijkt me logisch...![]()
Mee eens..quote:Op maandag 27 februari 2006 16:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Gedrag verklaren of gedrag goedpraten (en er naar handelen) zijn 2 verschillende dingen. Het tweede is niets anders dan je doelbewust onttrekken aan je verantwoordelijkheden, met voorbedachte rade zeg maar. Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen.
[700MB-mode]quote:Op maandag 27 februari 2006 17:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Mee eens..
Individualisme ligt daaraan ten grondslag. Niet mijn probleem..-mentaliteit.
Die krijg je nergens mee terug.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:15 schreef tvdleur het volgende:
Vind de discussie wel aardig dat die eruit komt nav mijn deuk enzo, maar daar krijg ik de bijna 1200 euro schade niet mee terug.
Het is theoretisch inderdaad een kleine stap, praktisch kan die behoorlijk veel groter zijn. Want hoewel het allicht makkelijk lijkt om iets uit een supermarkt te stelen, dat is het niet, zeker niet aangezien er over het algemeen behoorlijk veel getuigen zijn. En ook al weet je te ontsnappen als je gesnapt wordt, dan nog heb je een probleem in dat je in het vervolg daar niet echt meer zomaar naar binnen kan. Ook als je niet gemerkt hebt dat je gezien bent, want gezien het aantal mensen is dat wel waarschijnlijk. Dat is voor de meeste mensen de reden dat ze niet (af en toe) stelen uit bijvoorbeeld die supermarkt, de pakkans is veel te groot.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:31 schreef EdPowers het volgende:
@700mb: als je toch op deze wijze denkt en leeft, dan is het een kleine stap om aktief te gaan stelen, bedriegen en verduisteren. Tenslotte is dat financieel in jouw voordeel. Wat let je om dat te gaan doen dan. En waar ligt de grens voor je.
In mijn vorige post zeg ik juist dat het juist niet enkel om geld alleen gaat. In tegendeel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
Feit blijft dat de kosten-baten analyse erg beperkt is. Je kijkt puur naar geldelijk gewin
Nou zit er in die portemonnee naast geld ook een pinpasje. En aangezien de portemonnee van een bejaard dametje is dat nogal vergeetachtig is, zit er ook een briefje met de pincode in. Je zoekt die portemonnee niet bewust op, maar vindt 'm dus (per ongeluk) op straat. Wat doe je? Pin je nog wat cash erbij of beperk je je tot het geld wat er in zit?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:09 schreef 700MB het volgende:
Als ik echter toevallig op straat een portemonnee vind zal ik het geld dat erin zit wel gewoon houden.
Ik beperk mij tot het geld dat erin zit.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:53 schreef r_one het volgende:
Nou zit er in die portemonnee naast geld ook een pinpasje. En aangezien de portemonnee van een bejaard dametje is dat nogal vergeetachtig is, zit er ook een briefje met de pincode in. Je zoekt die portemonnee niet bewust op, maar vindt 'm dus (per ongeluk) op straat. Wat doe je? Pin je nog wat cash erbij of beperk je je tot het geld wat er in zit?
Waarom? Wat is voor jou de drempel? Is voor jou het girale geld anders dan het tastbare geld?quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:31 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik beperk mij tot het geld dat erin zit.
De drempel hangt puur van de situatie af en is niet vooraf vast te leggen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:39 schreef r_one het volgende:
Waarom? Wat is voor jou de drempel? Is voor jou het girale geld anders dan het tastbare geld?
Heerlijk, weer zo'n klinisch analytisch antwoord. "Dubbel voordeel" vs "niet de moeite waard". Het geld dat op de pinpas staat (?) heb je niet nodig, het geld in de portemonnee wel?quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:49 schreef 700MB het volgende:
[..]
De drempel hangt puur van de situatie af en is niet vooraf vast te leggen.
Tja, je past het voorbeeld steeds aan om een 'ja, zonder blikken of blozen' antwoord van mij te verkrijgen, dus schijnbaar heb je reeds een reactie gereed op die opmerking.quote:Op woensdag 1 maart 2006 02:11 schreef r_one het volgende:
Wat doe je?
Waarschuw je omaatje (wat je nauwelijks moeite kost, althans minder dan bukken), neem je slechts het geld of cash je (nu je toch al bij die onbeveiligde pinautomaat bent en weet dat het pasje niet geblokkeerd is) nu wel wat bij?
Nee, ik pas de situatie aan om af te tasten bij welke situatie voor jou ook een grens wordt overschreden. Maar nu vraag je mij voor jou te denken en te antwoorden; dat kan ik niet. Eerlijk gezegd heb ik zelfs geen verwachting hoe jij in deze situatie zult reageren, om de doodsimpele reden dat ik niet weet wat nu voor jou de pro's en cons zijn. Dus laat maar horen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:06 schreef 700MB het volgende:
[..]
Tja, je past het voorbeeld steeds aan om een 'ja, zonder blikken of blozen' antwoord van mij te verkrijgen, dus schijnbaar heb je reeds een reactie gereed op die opmerking.
Het is geheel situatieafhankelijk, maar bij een aantal randcriteria kan het dus best voorkomen. Dus laat maar horen.
Ik hou de boot niet af, maar je stelde feitelijk exact dezelfde vraag, alleen iets anders geformuleerd, dus ik geef je weer hetzelfde antwoord.quote:Op donderdag 2 maart 2006 05:04 schreef r_one het volgende:
Deze reactie valt me tegen van je; waar je anders zo stellig bent en (op jouw manier) je keuze of keuzeproces onderbouwd, hou je nou eigenlijk de boot af. Waarom?
In het genoemde voorbeeld valt niet vantevoren te zeggen wat mijn actie zal zijn. Dat hangt van veel meer factoren af als jij hier noemt. Jij zegt bijvoorbeeld 'onbeveiligde pinautomaat' maar de grap van pinautomaten is dat de beveiling (cameratoezicht) daarvan over het algemeen niet bepaald zichtbaar is. Ook zijn er eerder getuigen dan je denkt, als oma bijvoorbeeld aan de overkant woont en (klein)zoon is op bezoek en kijkt of het wel goed gaat, ja, dan heb je al een getuige. Al gaat dat laatste natuurlijk ook op voor puur het pakken van de cash.quote:Op donderdag 2 maart 2006 05:04 schreef r_one het volgende:
Nee, ik pas de situatie aan om af te tasten bij welke situatie voor jou ook een grens wordt overschreden. Maar nu vraag je mij voor jou te denken en te antwoorden; dat kan ik niet. Eerlijk gezegd heb ik zelfs geen verwachting hoe jij in deze situatie zult reageren, om de doodsimpele reden dat ik niet weet wat nu voor jou de pro's en cons zijn. Dus laat maar horen.
Ja, zo ken ik je weerquote:Op maandag 6 maart 2006 14:54 schreef 700MB het volgende:
Van een grens overschrijden is sowieso geen sprake. Grenzen zijn illusies die je jezelf voorhoudt en alleen stand houden tot het moment dat je tegen die specifieke grens aanloopt, en daarna schuift hij heel snel op als jou dat zo uitkomt.
En die vrienden wilden hun no-claim graag opofferen voor jou?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:22 schreef HassieBassie het volgende:
Ts, heb je geen vrienden met een oude auto die em wel even zachtjes tegen de jouwe aan wil zetten? Zo heb ik al heel wat vrienden kosten bespaard, zeker toen ik nog geen schadevrije jaren had.
Ja, soms heb ik iets anders te doen he.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |