Een perfect illustratie van het feit dat seks steeds meer een consumptieproduct wordt. Toch schokt het me wel hoe makkelijk dit allemaal gaat. Of de 'daders' andere jongeren of volwassenen zijn meldt het artikel overigens niet. Onder de kop 'Voor geld of een paar schoenen' is in de printeditie van Het Parool meer te lezen hierover.quote:AMSTERDAM - Betaalde tienerseks is in Amsterdam een normaal verschijnsel aan het worden. Dat staat in een rapport van de GGD. Het gaat veelal om kinderen van twaalf tot zeventien jaar, maar de jongste meisjes die werden aangetroffen, waren pas tien.
De GGD stelde in opdracht van de gemeente een onderzoek in, nadat onderzoekers van het Bonger Instituut in juli vorig jaar bij een studie naar tippelen waren gestuit op een circuit van zeer jonge prostituees in Zuidoost. Volgens het GGD-rapport gaat het dan meestal niet om prostitutie 'in harde zin', maar om seks voor een tegenprestatie: geld, dure merkkleding, of soms alleen maar een lift naar huis.
Harde cijfers over de omvang van de betaalde tienerseks zijn er niet. Daarvoor was het onderzoek, een quick scan, te kort. Wel concludeert het rapport dat het niet om incidenten gaat. Er is, vooral in Zuidoost, 'een subcultuur waarin tieners zichzelf weinig beperkingen opleggen in hun seksuele activiteiten'.
Het verschijnsel doet zich onder allochtone én autochtone tieners voor. Ook gewone thuiswonende en schoolgaande kinderen doen eraan mee. De plekken waar ze benaderd worden, zijn divers: van (besloten) feesten tot de openbare weg. Vaak is sprake van onveilige seks.
Betaalde seks komt voor bij jongeren uit de hele stad, benadrukken de onderzoekers. Maar de ontmoetingen zijn meestal in Zuidoost of de binnenstad, waar om je verschillende redenen goed anoniem kunt blijven.
Stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet van Zuidoost noemde het Bongerrapport destijds overdreven en stigmatiserend voor haar stadsdeel. Het zou slechts gaan om twintig tot dertig kinderen en de zaak was 'volledig onder controle'. Nu zegt haar collega-stadsdeelbestuurder Pieter Litjens uit Zuidoost dat er 'genoeg serieuze redenen zijn om meer aan voorlichting te doen'.
Wethouder Hannah Belliot wil zo snel mogelijk beginnen met een uitgebreider onderzoek.
ik las in een ander artikel ( op elsevier) dat ze het voor een pakje sigaretten, een etentje bij macdonalds of een ritje na een feest naar huis doenquote:
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ookquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Dus wil je neuken moet je in Zuid Oost zijn?
het is inmiddels verspreid over heel Amsterdam. En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zuidoostquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ook
Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Een perfect illustratie van het feit dat seks steeds meer een consumptieproduct wordt. Toch schokt het me wel hoe makkelijk dit allemaal gaat. Of de 'daders' andere jongeren of volwassenen zijn meldt het artikel overigens niet. Onder de kop 'Voor geld of een paar schoenen' is in de printeditie van Het Parool meer te lezen hierover.
Is dit een ontwikkeling die nog te keren is of moeten we de zedelijkheidswetten in Nederland maar fors bijstellen in de richting van deze actualiteit. En plaatst dit de 'heksenjacht' op pedofielen in een ander daglicht? Het zijn zomaar vragen die bij mij opkomen naar aanleiding van bovenstaande teksten.
Een kindermenu?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is inmiddels verspreid over heel Amsterdam. En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?
Ik las geslachtsdelenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ook
Rotterdam-Zuid?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Roellio het volgende:
Ik woon tenminste nog in een normaal stadsdeel!
Zal je daar voor deze diensten, ook meer moeten betalen dan in Zuidoost.quote:
Ze moeten je wel verstaan he.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
sucky sucky; 1 hamburger?quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef beerten het volgende:
[..]
En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
Het is inderdaad een indicatie van een totale verloedering van de seksuele moraal. Daar ben ik het mee eens. Het is ook een tekortkoming in de opvoeding, al zijn de effecten van 'peers' vanaf de pubertijd nu eenmaal veel invloedrijker dan opvoeding. Het is inderdaad nu zo dat seks met minderjarigen verboden is. Zeker tegen betaling. Wat heeft zulke wetgeving echter nog voor zin als deze niet gehandhaafd wordt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef beerten het volgende:
[..]
Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.
Je hebt toch zelfrespect? Je verlaagt jezelf toch niet tot zuighoer voor een paar schoenen?
Je laat je toch niet pijpen voor een paar schoenen door het eerste de beste kind van 13?
Dt laatste is overigens gewoon sex met een minderjarige dat sowieso al verboden is in dit land. gelukkig maar overigens. En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
De wetgeving is er wel, het besef in die kniderkoppies niet. En dat besef heet opvoeding.
Papa, ik neuk me al 4 jaar helemaal suf voor hamburgers...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:57 schreef MrBean het volgende:
[..]
Daar kun je gedonder mee krijgen.
Meisjes van 16 die samen met papa een valstrik opzetten voor een jongen van 17 ...
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat een meisje volgens de user die ik quotte haar vriendje kan aangeven voor sexueel misbruik, wanneer de ouders niks van de sex wisten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:00 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Papa, ik neuk me al 4 jaar helemaal suf voor hamburgers...
Maar zullen we er nu voor de grap eentje bij lappen![]()
Yeah sure![]()
weet niet. Een keer een meisje(20, ik 24) naar huis gebracht op vrijdagavond. Haar date had zich klem gezopen en z'n (zwaar gepimpte) Civic om een lantaarnpaal gevouwen. Zij kwam (gelukkig) met de schrik vrij, maar moest naar huis. Heb haar naar huis gebracht, en na afloop heeft ze me oraal "bedankt".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:11 schreef Devlinsect het volgende:
@Social D: hoe zit het in Den Haag? Ook al dergelijke praktijken kunnen bemerken?
Ik wil ook naar Iran.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:29 schreef Drugshond het volgende:
Ik moest eerst denken aan het verval van de Iraanse maatschappij en hoe daar zedeloosheid middels tijdelijke verbonden gesloten kunnen worden.
Ik heb toen met een zekere ergenis/verbazing naar de TV-docu zitten kijken over hoe leip die cultuur wel niet in elkaar zat. (2 jr geleden op de BRT).
Welnu met parkeerplaatsen als afwerkplaatsen en tieners de voor vreemde sex en kleine beloning de hort op gaan. Zijn we als maatschappij geen haar beter dan pak en beet 5000 km oostwaarts.
Het is echt 5x nix zo. Ik dacht dat kinderarbeid afgeschaft was.
De ouders van die kinderen moesten zich kapot schamen.
Je hebt 'em zò verdiend...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef SocialDisorder het volgende:
pff, ze kunnen een Euro-knaller krijgen
Ik beide niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
in Iran waren het vooral jongetjes. In Amsterdam meisjes. Ik weet wie ik liever een McKroket geef
In Amsterdam wel. In Rotterdam moet je bij de Burger King wezen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:45 schreef Pony-Lover het volgende:
Dus je kan nu bij de Mac pauper wijven neuken?
Ik ben leider bij een jeugdvereniging en ben leider van een groep 10 jarige meiden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Aurelianus het volgende:
Die 10-jarigen weten wel hoe ze om moeten gaan met een zak knikkers en een lekkere lolly.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Aurelianus het volgende:
Die 10-jarigen weten wel hoe ze om moeten gaan met een zak knikkers en een lekkere lolly.
Lukas Haas?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:24 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee. Verkeerd gelezen.
Dan wil ik Amish worden.
Het goede leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:59 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is inderdaad een indicatie van een totale verloedering van de seksuele moraal. Daar ben ik het mee eens. Het is ook een tekortkoming in de opvoeding, al zijn de effecten van 'peers' vanaf de pubertijd nu eenmaal veel invloedrijker dan opvoeding. Het is inderdaad nu zo dat seks met minderjarigen verboden is. Zeker tegen betaling. Wat heeft zulke wetgeving echter nog voor zin als deze niet gehandhaafd wordt.
Ik maak me overigens sowieso wel zorgen over de huidige generatie pubers bij wie hedonisme en materialisme hoogtij lijken te vieren. Met een joint in de coffeeshop met je dure merkkleding aan luisteren naar je nieuwe ipod terwijl je een seksafspraakje maakt met iemand die je net ontmoet hebt. Een generalisatie vol overdrijving, maar als ik om me heen kijk wel iets wat steeds meer bewaarheid wordt.
Ik proef een afkeer voor buitenlanders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:01 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij komt die cultuur gewoon voort uit een hoge concentratie van bepaalde culturen die zich niet helemaal thuisvoelen met de Nederlandse en die te weinig weten van de cultuur die hun ouders wel hebben meegekregen. Ze creeren als het ware een eigen wereld.
men zou o.a. de volgende aspecten eens moeten meten in hun onderzoek,
-bevolkingssamenstelling
-concentratie vmbo'ers en kanslozen
-recreatiecultuur, drugs, sport, kleding, uitgaan (thema's als bubbling)
-veel hoogbouw en beton
-niet bij de stad horen en ook niet bij een dorp, maar eerder in een industriegebied met veel grote bedrijven wonen
-groepsgedrag
-vasthouden aan slavernijherdenking, terwijl ze niet eens weten wat de 2e wereldoorlog was
-te weinig ontwikkelmogelijkheden
Ik denk dat tienersex dan wel eens als een van de mindere zorgen zou kunnen blijken in het grotere plaatje.
Ik vind het bij een 15/16 jarige al raar dat een ouder niet wat meer vragen stelt wanneer ze in dure kleding rond loopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:02 schreef Mirage het volgende:
Ik zal wel weer een burgertrut zijn, maar eten kinderen van 10/13 tegenwoordig niet meer thuis ? En weten ouders niet meer waar hun kinderen zijn ?
Ook vraag je je toch af hoe je kind van 13 aan die laarzen komt als jij het niet voro haar hebt gekocht en naar ik aanneem zijzelf nog niet genoeg geld heeft dit allemaal zelf te bekostigen ?
En een lift naar huis.... wat doet je kind van`10/13 's avonds op straat of overdag zo ver van huis dat haar strippenkaart die jij voor haar koopt niet meer toereikend is ?
Je zult als dertienjarige maar een moeder hebben die er zo'n controledrang op nahoudt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:02 schreef Mirage het volgende:
Ik zal wel weer een burgertrut zijn, maar eten kinderen van 10/13 tegenwoordig niet meer thuis ? En weten ouders niet meer waar hun kinderen zijn ?
Ook vraag je je toch af hoe je kind van 13 aan die laarzen komt als jij het niet voro haar hebt gekocht en naar ik aanneem zijzelf nog niet genoeg geld heeft dit allemaal zelf te bekostigen ?
En een lift naar huis.... wat doet je kind van`10/13 's avonds op straat of overdag zo ver van huis dat haar strippenkaart die jij voor haar koopt niet meer toereikend is ?
Nee hoor, althans zo is het niet bedoeld. Eerder een afkeer van de wegkijkmaatschappij die niets investeert in z'n mensen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:27 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik proef een afkeer voor buitenlanders.
ik vind dat eerlijk gezegd niet zo heel gek. Als je je bedenkt dat er steeds meer meisjes op hun 16e zwanger zijn.....dan kun je toch neit verwachten dat die hun kroost normaal opvoeden?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:18 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik vind het bij een 15/16 jarige al raar dat een ouder niet wat meer vragen stelt wanneer ze in dure kleding rond loopt.
Nee, maar dan vind ik het nog wel raar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik vind dat eerlijk gezegd niet zo heel gek. Als je je bedenkt dat er steeds meer meisjes op hun 16e zwanger zijn.....dan kun je toch neit verwachten dat die hun kroost normaal opvoeden?
Daar zul je later nog blij om zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:23 schreef krullul het volgende:
[..]
Je zult als dertienjarige maar een moeder hebben die er zo'n controledrang op nahoudt.![]()
Precies. Meisjes van 12 moet je dan toch wel minstens een Big Mac geven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zou me trouwens best voor een McKroket laten pijpen door een lekkere 14-jarige. Maar 12 jaar vind ik echt te jong.
Verbaasd me niets van jou.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zou me trouwens best voor een McKroket laten pijpen door een lekkere 14-jarige. Maar 12 jaar vind ik echt te jong.
Nou, ik ben toch erg blij dat mijn ouders vroeger absoluut niet zo waren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:37 schreef MrBean het volgende:
[..]
Daar zul je later nog blij om zijn.
Contolegeil is niet hetzelfde als alert zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:41 schreef krullul het volgende:
[..]
Nou, ik ben toch erg blij dat mijn ouders vroeger absoluut niet zo waren.
Ik ken wel wat mensen met controlegeile ouders en die zijn of ongewenst zwanger, hebben hun opleiding niet afgemaakt, zijn meerdere keren per week lam van drugmisbruik en kunnen zichzelf amper staande houden.![]()
Nou ja, praten kan niet zo heel veel kwaad, maar ouders die alles willen weten zorgen voor stiekem gedrag. En op je dertiende 's avonds de deur uit zijn is niet meer dan normaal, of zat jij toen nog met je lego te spelen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Contolegeil is niet hetzelfde als alert zijn.
Als je kind opeens met Gucci tasjes rondloopt en je merkt dat ze niet werkt en niet genoeg zakgeld daarvoor krijgt, dan moet je toch echt eens praten. En als ze dan ook nog avonden lang weg is op haar 13de (!) dan al helemaal.
Mijn ouders waren ook niet controlegeil, maar ze hebben wel op mij gelet.
Toen ging ik als brugklasser alleen uit naar schoolfeesten, klassenfeesten en de plaatselijke disco ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:49 schreef krullul het volgende:
[..]
Nou ja, praten kan niet zo heel veel kwaad, maar ouders die alles willen weten zorgen voor stiekem gedrag. En op je dertiende 's avonds de deur uit zijn is niet meer dan normaal, of zat jij toen nog met je lego te spelen?![]()
The hell it is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:49 schreef krullul het volgende:
En op je dertiende 's avonds de deur uit zijn is niet meer dan normaal
Daar komen dure PSV-directeuren. Die hebben geen behoefte aan van die klagerige Breezers, importeren liever uit het buitenland.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:08 schreef Keromane het volgende:
Anne Frank plantsoen?
Dat kan, maar dat gaat niet voor iedereen op en moet je ook niet opleggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:52 schreef MrBean het volgende:
[..]
Toen ging ik als brugklasser alleen uit naar schoolfeesten, klassenfeesten en de plaatselijke disco ja.
Nou, het is wel begrijpelijk dat ze niet overal welkom zijn, ik hb ook geen zin in kinderen om me heen als ik in de kroeg zit, en men houdt natuurlijk rekening met de klanten.quote:Sowieso, waar wil je in godsnaam heen op je 13e!? Geen kroeg laat je binnen. En terrecht.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:18 schreef krullul het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat gaat niet voor iedereen op en moet je ook niet opleggen.
[..]
Nou, het is wel begrijpelijk dat ze niet overal welkom zijn, ik hb ook geen zin in kinderen om me heen als ik in de kroeg zit, en men houdt natuurlijk rekening met de klanten.
Wat een vrijblijvendheid weer.quote:Dat kan, maar dat gaat niet voor iedereen op en moet je ook niet opleggen.
Nee, maar dat lijkt me wel de instelling van de ondernemer in kwestie.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kinderen van 13 's avonds laat in de kroeg en jij hebt het over "O, misschien dat de klanten er last van hebben!"?
Dat is dus precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:26 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wat een vrijblijvendheid weer.
Als het mijn kinderen zijn doe ik er mee wat ik wil.
Ja ... en?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:46 schreef krullul het volgende:
[..]
Nee, maar dat lijkt me wel de instelling van de ondernemer in kwestie.
Wat? Kinderen opvoeden? Dat mag niet?quote:Dat is dus precies wat ik bedoel.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:02 schreef Mirage het volgende:
Nou, niets en, ik merk alleen op dat het logisch is wat je zegt over de kroegen en dat ik het daarmee dus niet oneens ben.quote:
Natuurlijk wel, daarom moet je ze niet continu onder controle houden want dan leren ze nooit iets.quote:Wat? Kinderen opvoeden? Dat mag niet?
Ik ben het met je eens in alle opzichten maar de tendens is misschien andersom!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef beerten het volgende:
[..]
Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.
Je hebt toch zelfrespect? Je verlaagt jezelf toch niet tot zuighoer voor een paar schoenen?
Je laat je toch niet pijpen voor een paar schoenen door het eerste de beste kind van 13?
Dt laatste is overigens gewoon sex met een minderjarige dat sowieso al verboden is in dit land. gelukkig maar overigens. En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
De wetgeving is er wel, het besef in die kniderkoppies niet. En dat besef heet opvoeding.
Van jou mag je geeneens wat van het inkomsten en uitgavenpatroon van een 13 jarige zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:56 schreef krullul het volgende:
Natuurlijk wel, daarom moet je ze niet continu onder controle houden want dan leren ze nooit iets.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens in alle opzichten maar de tendens is misschien andersom!
Liever een paar schoenen voor zuigen dan het doen voor niks!
Aangezien sex niet meer valt onder liefde tegenwoordig zullen die meiden wel denken laat ik er dan tenminste nog iets voor krijgen!
Nou, nee, waarom moet jij je ermee bemoeien waar hij of zij z'n geld aan uitgeeft?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:06 schreef MrBean het volgende:
[..]
Van jou mag je geeneens wat van het inkomsten en uitgavenpatroon van een 13 jarige zeggen.![]()
Daar gaat dit topic niet over. Je mocht van je ouders ook een mannenpiemel zuigen voor een nieuwe mobiele telefoon?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:10 schreef krullul het volgende:
[..]
Nou, nee, waarom moet jij je ermee bemoeien waar hij of zij z'n geld aan uitgeeft?
Ik kreeg vroeger wat zakgeld, wat ik ermee ded moest ik zelf weten, en als het op was had ik pech.
Vroeger waren de girlies nog dom en zogen ze gratis, tegenwoordig zijn de girlies slim en vragen ze er iets leuks voor terugquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:15 schreef MrBean het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over. Je mocht van je ouders ook een mannenpiemel zuigen voor een nieuwe mobiele telefoon?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger waren de girlies nog dom en zogen ze gratis, tegenwoordig zijn de girlies slim en vragen ze er iets leuks voor terug![]()
Jij bent een psycho.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vroeger waren de girlies nog dom en zogen ze gratis, tegenwoordig zijn de girlies slim en vragen ze er iets leuks voor terug![]()
Dat doen ze ernaquote:
Ja en jij bent een pedo viespeukquote:
Nu kunnen minderjarigen ook al pedofiel zijn, wereldvreemd ben je dus blijkbaar ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja en jij bent een pedo viespeuk![]()
Nooit gevraagd... maar laten we idd weer on topic gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:15 schreef MrBean het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over. Je mocht van je ouders ook een mannenpiemel zuigen voor een nieuwe mobiele telefoon?
Goed punt.quote:
wat zeik je nu dude? ga uit je neus vreten oidquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:25 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Nu kunnen minderjarigen ook al pedofiel zijn, wereldvreemd ben je dus blijkbaar ook.
ja idd! Stel je nu toch eens voor dat je als moeder de moraal wat hoger wil houden bij je kinderen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:23 schreef krullul het volgende:
[..]
Je zult als dertienjarige maar een moeder hebben die er zo'n controledrang op nahoudt.![]()
Hij blijft doorgaan in welk topic dan ook en daar ben ik zat van, oke?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:31 schreef Tafkahs het volgende:
kan het wat minder?
ik ben geen mod hierquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hij blijft doorgaan in welk topic dan ook en daar ben ik zat van, oke?
![]()
Brechtjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:34 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een zak snoep liggen.
Zou Brechtje tijd hebben?
Ik ga zo wel even in PUB rondhangen.
Lijkt me een uitstekende oplossing.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:49 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik zie hier wel mogelijkheden voor de zwaar gesubsidieerde (en overbodige, want kansloze) VMBO scholen. Die kunnen in de toekomst in hun eigen budget voorzien door het schoolplein om te vormen tot tippelzone. Hiermee kan de leerlingen getoond worden wat werken is en voorkomen we dat ze gelijk na het behalen van hun diploma een uitkering aanvragen.
Laten we ook pedofilie uit het wetboek van strafrecht halen en niets staat de achterstands buurt bewoner meer in de weg.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:04 schreef Lemmeb het volgende:
Goed, ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat het per jongen verschilt. Maar in het algemeen kunnen we stellen dat de gemiddelde 13-jarige jongen klaar is voor sexueel contact met een oudere vrouw, en dat dat niet schadelijk hoeft te zijn als er niet a priori sprake is van machtsmisbruik.
Immers, als een 9-jarige jongen al met 'succes' kan deelnemen aan een groepsverkrachting (was onlangs uitgebreid in het nieuws), en de gemiddelde leeftijd van de daders van dit delict op 14 jaar ligt (zie Zeker 200 groepsverkrachtingen per jaar ), lijkt me een van beide kanten vrijwillige sexrelatie zeer wel mogelijk. En wellicht zelfs veel beter dan wanneer deze jongens zich uit gaan leven op de 11-jarige Marietje van de hoek.
Ik zou er dan ook voor willen pleiten dergelijke relaties juist te stimuleren. Mits de betreffende jongeling eraan toe is natuurlijk, en dat laatste bepalen zijn ouders of de onafhankelijke schoolarts. Dat 'stimuleren' kan op een aantal manieren:
Ten eerste moeten dergelijke sexrelaties niet langer strafbaar worden gesteld. Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Daarnaast zou je een systeem kunnen bedenken, waarbij oudere dames die zich voor dergelijke relaties beschikbaar stellen een beloning krijgen in de vorm van een soort 'kinderbijslag'. Een premie per sexrelatie met een jongeling dus. Dit lijkt me de ideale manier voor bijstandsmoeders om een beetje bij te verdienen!
Ook zou je je kunnen voorstellen, dat er op termijn hele 'oppascentrales' (lees: 'escortbureaux') ontstaan, waarbij ouders of vriendjes van de gelukkige jongeling een dame kunnen bestellen als het zover is. Het lijkt me dan ideaal om deze oppascentrales te laten runnen door veroordeelde Loverboys. Het is natuurlijk altijd beter dat zij volwassen vrouwen pimpen, dan onvolwassen meisjes.
Op deze manier slaan we meerdere vliegen in één klap:
We doen iets aan groepsverkrachtingen en aan andere door verveling ingegeven criminaliteit, gepleegd door rondhangende straatjongens. Daarnaast geven we Loverboys een zinvolle, legale tijdsbesteding in plaats van ze in de jeugdgevangenis te gooien, waar ze alleen maar slechter uitkomen. Verder geven we bijstandsmoeders en andere minder bedeelde vrouwen de kans om op een legale, dankbare manier een centje bij te verdienen.
En last but not least geven we jongens ook nog eens de kans om zich sexueel te ontplooien, zodat zij jonge meisjes meer zullen respecteren en niet meer hun uiterste best zullen doen om d.m.v. list en bedrog in de bloemetjesonderbroekjes van de dames te komen. Met als bijkomend voordeel dat 'de eerste keer' voor deze dames een waar feest zal zijn!
'Incidenten', net als die zich prostituerende tienermeisjes zeker.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:19 schreef MrBean het volgende:
Sukkel.
Dat soort jongens zijn incidenten.
Gelul.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef BaajGuardian het volgende:
pedofilie is overigens altijd normaal geweest , behalve in de huidige maatschappij
Hoe kan je zulke jongens nou als voorbeeld nemen voor alle jochies? Maar laat maar, ik ga geeneens met je in discussie.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Incidenten', net als die zich prostituerende tienermeisjes zeker.
Waar woon jij?
Mooi zo, want je hebt totaal geen idee waarover je het hebt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef MrBean het volgende:
[..]
Hoe kan je zulke jongens nou als voorbeeld nemen voor alle jochies? Maar laat maar, ik ga geeneens met je in discussie.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mooi zo, want je ik hebt totaal geen idee waarover je ik het hebt.
Heha, ken ik niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:39 schreef jpzegthallo het volgende:
Wie moest er nog meer denken aan die reclame van McDonalds?
'Zo verdiend, die ..burger'!!!!
Ik woon op de Kuunskop in Huissen (serieus)...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Roellio het volgende:
Ik woon tenminste nog in een normaal stadsdeel!
quote:In Amsterdam-Zuidoost is elke week wel ergens een lollipop-pary. Een feestje waar de bezoekers zo weinig mogelijk kleding aanhebben en zich seksueel uitdagend gedragen. Hoogtepunt van de avond is de wedstrijd in orale seks, waarbij het publiek bepaalt wie de winnaar is. Tienermeisjes zijn van harte welkom op deze feestjes.
quote:Dat geldt ook voor de libi-feesten, besloten feesten van drugsdealers en drugskoeriers in leegstaande kraakpanden. Meisjes tot 20 jaar mogen gratis naar binnen, jongens betalen entree. Er is geen verlichting in de flats. Iedereen kan met elkaar seks hebben. Na afloop krijgen de meisjes sieraden van de drugskoeriers.
quote:Dit zijn maar twee voorbeelden van de vele feesten en bijeenkomsten in de Bijlmer waar tieners rondlopen die te benaderen zijn voor betaalde seks of die zichzelf daarvoor aanbieden.
En zo gaat het verhaal nog even verder. Ik voel een generatiekloof....quote:Zoals bijvoorbeeld de meisjes van ene jaar of veertien die seks hebben met meerdere jongens. Ze doen het in kelderboxen van flatgebouwen of thuis, als hun ouders weg zijn. 'Ploegen' heet dat verschijnsel. De jongen die het meisje en de 'ploegplek' regelt, ontvangt entreegeld. Een deel van de opbrengst gaat naar het meisje, dat soms inspraak heeft in wie er mogen meedoen.'
Dat mag je niet meer zeggen...quote:
Nou, ik met mijn 21 jaar, vind dit niet normaal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:24 schreef Dwersdriever het volgende:
Nog wat citaten over dit onderwerp uit De Volkskrant van vandaag.
[..]
[..]
[..]
[..]
En zo gaat het verhaal nog even verder. Ik voel een generatiekloof....
Tuurlijk is het ook niet normaal. Al dat gelul over vrijlaten en vrije opvoeding heeft ons juist in deze shit gebracht.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:34 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Nou, ik met mijn 21 jaar, vind dit niet normaal.
Ik denk niet dat het de opvoeding is thuis maar meer hoe ze elkaar opvoeden en vertellen hoe makkelijk het is een merkartikel te "scoren".quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:43 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook niet normaal. Al dat gelul over vrijlaten en vrije opvoeding heeft ons juist in deze shit gebracht.
Zegt misschien iets over het materialisme waarmee ze opgroeien als ze de waarde van spullen belangrijker vinden dan eigenwaarde.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de opvoeding is thuis maar meer hoe ze elkaar opvoeden en vertellen hoe makkelijk het is een merkartikel te "scoren".
Bingo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zegt misschien iets over het materialisme waarmee ze opgroeien als ze de waarde van spullen belangrijker vinden dan eigenwaarde.
Zoals ik in een eerdere posting al schrijf is dit een generatie waarbij hedonisme en materialisme met elkaar om de hoogste eer strijden. Opvoeding is een belangrijke factor, maar de invloed van ouders in de pubertijd moet niet worden overschat, dan is het toch vooral de omgeving die ervoor zorgt dat kinderen gaan roken, blowen etc.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zegt misschien iets over het materialisme waarmee ze opgroeien als ze de waarde van spullen belangrijker vinden dan eigenwaarde.
En het allerlulligst is dat ze daarmee denken hun kinderen het allerbeste te geven. Dat DAT het allerbeste is dus.... materieel welvaren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:52 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Bingo.
Papa en mama die de duurste auto willen, die de mooist versierde rijtjescontainer moeten hebben, die net een duurdere keuken dan de buren op afbetaling halen, en zo hun kinderen laten zijn dat SPULLEN belangrijk zijn, niet mensen.
Gewoon compensatie voor het harde werken en het gebrek aan aandacht en liefde, vaak.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:58 schreef nokwanda het volgende:
Dat DAT het allerbeste is dus.... materieel welvaren.
Dat klopt ook. OUders zien het vaak niet gebeuren totdat het eenmaal zover is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:58 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Zoals ik in een eerdere posting al schrijf is dit een generatie waarbij hedonisme en materialisme met elkaar om de hoogste eer strijden. Opvoeding is een belangrijke factor, maar de invloed van ouders in de pubertijd moet niet worden overschat, dan is het toch vooral de omgeving die ervoor zorgt dat kinderen gaan roken, blowen etc.
Toevallig was ik zondagmiddag in de stad en het verrast me toch ook altijd weer hoe jong kinderen al in de rij staan bij de coffeeshop. De grootste gaat naar binnen om te kopen, de rest staat op de fiets om de hoek te wachten. Als ik in de nacht van zaterdag op zondag naar huis ga vanuit mijn werk kom ik vaak om vier uur volslagen laveloze kinderen van amper vijftien jaar oud tegen. Dit zijn jongens en meisjes. Meestal autochtoon.
Iedere generatie zegt van de volgende dat het een verloren generatie gaat worden, maar dit keer denk ik dat het weleens waar kan zijn.
Tja, en hoe leg je bij de doktor uit dat je die schaamluis van een 12 jarig meisje uitquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:07 schreef -Sandstorm- het volgende:
Prinsheerlijk.
Dus voor een etentje bij de Mac of een pak peuken kun je al all the way gaan.
Relexed !
Och... als het bij schaamluis blijft is dat het punt nog niet. Maar die zweren zijn vervelender.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:19 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Tja, en hoe leg je bij de doktor uit dat je die schaamluis van een 12 jarig meisje uitZuidoost
hebt.
ik zou dergelijke sletten ook niet gaan neuken, maar zou me gewoon laten afzuigen, en ze eventueel in hun mond neuken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:19 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Tja, en hoe leg je bij de doktor uit dat je die schaamluis van een 12 jarig meisje uitZuidoost
hebt.
Zouden die gratis sletjes ergens in hun hoofd hebben dat er liefde in het spel is?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:18 schreef visionnaire het volgende:
aan de andere kant bestaan er ook sletjes die voor niets een lekkere pijpbeurt geven, of zich laten uitwonen, dus aan de andere kant is het ontvangen van goederen die ze op dat moment goed kunnen gebruiken misschien nog niet eens zo slecht.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik las in een ander artikel ( op elsevier) dat ze het voor een pakje sigaretten, een etentje bij macdonalds
"Heeft u hem ook gepast mevrouw?"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?
Dan kun je beter naar de tippelzone gaan. Daar heb je iig nog eventueel de keus uit een tandeloze dame. Dat pijpt toch veel zachter.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:21 schreef visionnaire het volgende:
[..]
ik zou dergelijke sletten ook niet gaan neuken, maar zou me gewoon laten afzuigen, en ze eventueel in hun mond neuken.![]()
* it_was_me mompelt iets over Herpes en koortslipquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:21 schreef visionnaire het volgende:
[..]
ik zou dergelijke sletten ook niet gaan neuken, maar zou me gewoon laten afzuigen, en ze eventueel in hun mond neuken.![]()
Hebben wij als man dan toch geen last vanquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:24 schreef it_was_me het volgende:
[..]
* it_was_me mompelt iets over Herpes en koortslip
quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:27 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Hebben wij als man dan toch geen last van![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Och... als het bij schaamluis blijft is dat het punt nog niet. Maar die zweren zijn vervelender.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:27 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
niet per se. het kan ook voor de aandacht zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zouden die gratis sletjes ergens in hun hoofd hebben dat er liefde in het spel is?
quote:Of je kunt het zo zien als vent: Als ze er iets voor vraagt he je later dat gezeik achteraf over liefde en relaties iig niet. Uiteindelijk is dat minder economisch. Kun je het beter eenmalig doen voor een mac of als ze erg goed is een paar leuke Nikes.
ik heb ook mijn grenzen he?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:24 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan kun je beter naar de tippelzone gaan. Daar heb je iig nog eventueel de keus uit een tandeloze dame. Dat pijpt toch veel zachter.
Dat kan in Zuidoost ook hoor...quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:24 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan kun je beter naar de tippelzone gaan. Daar heb je iig nog eventueel de keus uit een tandeloze dame. Dat pijpt toch veel zachter.
Nu snap ik ook je signature!quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:27 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe vaak door jonge meisjes aandacht wordt aangezien voor liefde. Of hoe graag ze eigenlijk dat zouden willen en dat er daaropm maar bijfantaseren. Op die manier is het hele leven een grote ontgoocheling. En dan heb je die meiden die zeggen: we gaan er maar gewoon iets mee verdienen, dan hou ik er tenminste nog iets aan over om te compenseren voor dat klote gevoel een slet te zijn. Zo wordt je als meid al snel genoemd dus dan kun je het net zo goed gewoon echt worden. Is ook een vorm van afzetten en je wapenen tegen de buitenwereld.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:32 schreef visionnaire het volgende:
[..]
niet per se. het kan ook voor de aandacht zijn.
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:33 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Dat kan in Zuidoost ook hoor...
Alleen is het dan een tandloze peuter/kleuter...
klopt. ik moedig dergelijk gedrag ook niet aan, en vind het ook betreurenswaardig, maar als de situatie zich voordoet ga ik er wel op in.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe vaak door jonge meisjes aandacht wordt aangezien voor liefde. Of hoe graag ze eigenlijk dat zouden willen en dat er daaropm maar bijfantaseren. Op die manier is het hele leven een grote ontgoocheling. En dan heb je die meiden die zeggen: we gaan er maar gewoon iets mee verdienen, dan hou ik er tenminste nog iets aan over om te compenseren voor dat klote gevoel een slet te zijn. Zo wordt je als meid al snel genoemd dus dan kun je het net zo goed gewoon echt worden. Is ook een vorm van afzetten en je wapenen tegen de buitenwereld.
Zo van: o ja??? Ben ik een slet omdat ik eigenlijk wat liefde zocht, aandacht kreeg en het gaf? Nou.... dan laat ik je wel zien wat voor een slet ik ben dan.
Dat is nog het ergste. Daar kun je een heel leven (als je het overleeft uiteindelijk) in blijven hangen. Dat is pas verspild leven.
Ik bedoel...... het is klote op die manier..... en je ziet het pas als je echt liefde hebt leren kennen.
Dan moedig je het dus wél aan en vind je het ook niet betreurenswaardig.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:38 schreef visionnaire het volgende:
[..]
klopt. ik moedig dergelijk gedrag ook niet aan, en vind het ook betreurenswaardig, maar als de situatie zich voordoet ga ik er wel op in.
nee hoor. want voor mij 10 anderen. als je naar een hoer zou gaan (stel), dan vind je haar beroep toch ook niets voor je eventuele vriendin of dochter? maar toch maak je gebruik van haar diensten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:41 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Dan moedig je het dus wél aan en vind je het ook niet betreurenswaardig.
Ik denk dat dat eerder het probleem is dan dat die meiden nou zo ubermaterialistisch zouden zijn oid ja...ben je ubermaterialistisch maar heb je wel nog een gezond zelfbeeld dan kies je ECHT wel voor een normaal bijbaantje.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:36 schreef nokwanda het volgende:
Je wil niet weten hoe vaak door jonge meisjes aandacht wordt aangezien voor liefde. Of hoe graag ze eigenlijk dat zouden willen en dat er daaropm maar bijfantaseren. Op die manier is het hele leven een grote ontgoocheling. En dan heb je die meiden die zeggen: we gaan er maar gewoon iets mee verdienen, dan hou ik er tenminste nog iets aan over om te compenseren voor dat klote gevoel een slet te zijn.
"Laat ik die vent maar in elkaar stompen, want voor mij 10 anderen!"quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:44 schreef visionnaire het volgende:
[..]
nee hoor. want voor mij 10 anderen.
je hebt het nu over strafbare feiten. je laten afzuigen door een meisje is niet strafbaar. dat is wel een klein verschil he?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
"Laat ik die vent maar in elkaar stompen, want voor mij 10 anderen!"
"Ik kan best die bank overvallen, voor mij 10 anderen!"
"Als ik die coke niet verkoop op het schoolplein, tsja, voor mij 10 anderen!"
Wat een lamlullerig excuus, gatverdamme.
En daar kun je zelf het slachtoffer van worden als je zelf uiteindelijk merkt dat jedus geen echte liefde hebt gehad. Of als je er ziek van wordt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:38 schreef visionnaire het volgende:
[..]
klopt. ik moedig dergelijk gedrag ook niet aan, en vind het ook betreurenswaardig, maar als de situatie zich voordoet ga ik er wel op in.
Je weet er anders wel veel vanafquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:44 schreef visionnaire het volgende:
ik ga niet naar hoeren
Ook niet als ze och, laten we zeggen, een jaar of 15 a 16 is?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:47 schreef visionnaire het volgende:
[..]
je hebt het nu over strafbare feiten. je laten afzuigen door een meisje is niet strafbaar.
het heeft meer met nieuwsgierigheid te maken dan met eigenwaarde.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:48 schreef nokwanda het volgende:
En je moedigd het dan wel aan als je erop in gaat. Dat zegt ook iets over jouw eigenwaarde.
Of je zoekt een vriendje dat serieus is en genoeg poen heeft en blijft daar mede om die reden bij. Die zijn er ook genoeg maar die worden geen slet genoemd maar keurige meisjes.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder het probleem is dan dat die meiden nou zo ubermaterialistisch zouden zijn oid ja...ben je ubermaterialistisch maar heb je wel nog een gezond zelfbeeld dan kies je ECHT wel voor een normaal bijbaantje.
nee dan is het ook niet strafbaar. maar voor als je het graag wilt weten. ik heb ze liever wat ouder.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:49 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ook niet als ze och, laten we zeggen, een jaar of 15 a 16 is?
gezien jouw ondertitel kan dat ook al snel in vergelijking met jouquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:48 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je weet er anders wel veel vanaf![]()
![]()
Aye..... je wil niet weten wat meiden van die leeftijd in de kroeg doen hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:49 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ook niet als ze och, laten we zeggen, een jaar of 15 a 16 is?
Af en toe ben ik blij dat ik die periode zo'n 10, 15 jaar geleden heb meegemaakt. Toen was een verovering nog spannend, moeilijk en de moeite waard. Dit is echt misselijkmakend. Even zuigen voor een pakje peuken en daarna weer braaf naar papa en mama toe.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Aye..... je wil niet weten wat meiden van die leeftijd in de kroeg doen hoor.
Biedt zich aan......Echt, the things I've seen![]()
ach laten we wel wezen. dit is een milieu waar de meeste meisjes niet mee te maken krijgen. we hebben het hier over de onderkant van de samenleving.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De maagdenhuisgeneratie mag trots zijn welke maatschappij hun kleinkinderen in opgroeien..
Die leggen dat verband echt niet hoor. Die kijken vanuit hun goedkoop gekochte, afbetaalde huizen met hun vut-regeling, comissariaten of dertig jaar goedbetaalde WAO kritisch naar de 'jeugd van tegenwoordig'. Die voelen echt geen schuld over de gevolgen van de vrije, multiculturele, materialistische maatschappij die zij hebben neergezet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De maagdenhuisgeneratie mag trots zijn welke maatschappij hun kleinkinderen in opgroeien..
Ik denk dat je je daar aardig in kunt vergissen. Ook in de betere milieus is de verseksualisering van de maatschappij in volle gang en vooral daar speelt het materialisme een enorme rol. Schoolfeestjes van vroeger waren een beetje zoenen en als je heel stoer was vingeren....maar als ik de verhalen nu hoor, worden er vaak standaard neukkamertjes ingericht voor de piepjonge paartjes. En dan heb ik het over VWO-scholieren. Seks is een consumptieproduct geworden en dat merk je in alle lagen van de bevolking.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef visionnaire het volgende:
[..]
ach laten we wel wezen. dit is een milieu waar de meeste meisjes niet mee te maken krijgen. we hebben het hier over de onderkant van de samenleving.
Iets waar de maagendenhuisgeneratie het zo nodig vond zich tegen de van oudsher bestaande controle middelen te verzetten. Uniform en Kerk..quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef visionnaire het volgende:
[..]
ach laten we wel wezen. dit is een milieu waar de meeste meisjes niet mee te maken krijgen. we hebben het hier over de onderkant van de samenleving.
Vrije seks werkte bij hun best, dacht ik zo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
In dit opzicht kan ik het niet met je eens zijn. Deze vetgedrukte combi iig niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:20 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Die leggen dat verband echt niet hoor. Die kijken vanuit hun goedkoop gekochte, afbetaalde huizen met hun vut-regeling, comissariaten of dertig jaar goedbetaalde WAO kritisch naar de 'jeugd van tegenwoordig'. Die voelen echt geen schuld over de gevolgen van de vrije, multiculturele, materialistische maatschappij die zij hebben neergezet.
Niet perse. Doe ook heel erg veel nederlandse jongens aan mee. Ook vroeger hoor, toen ik die leeftijd had. Smeerlappen tref je overal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef speknek het volgende:
Ik denk trouwens niet dat je het echt aan die generatie kan wijten, want deze jongeren zijn meer dan waarschijnlijk tweede generatie antilliaans/surinaams/ kaapverdiaans.
neemt niet weg dat de maagdenhuisgeneratie dit wel hebben neergezet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
In dit opzicht kan ik het niet met je eens zijn. Deze vetgedrukte combi iig niet.
Ik zie dit in alle lagen van de bevolking en vooral bij juist degene die zich graag houden aan wat nu de nederlandse cultuur is.
aangenomen dat bovenstaande waar is denk ik alsnog dat we geen levensgroot probleem hebben. het kan idd klopen dat de seksuele moraal van de jeugd nu ten opzichte van 10 jaar geleden drastisch veranderd is, en dat dit in alle lagen van de bevolkiing merkbaar is. echter, als de huidige breezah generatie straks kinderen krijgt, zullen ze zich heel goed bewust zijn van deze cultuur, en zullen ze, mits ze het retrospectief als onwenselijk beschouwen alles doen om hun kinderen niet hetzelfde te laten gebeuren.hierdoor zal op een gegeven moment een equilibrium ontstaan in het handelen van de jeugd, waardoor de theorie van het hellend vlak niet van toepassing is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:24 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar aardig in kunt vergissen. Ook in de betere milieus is de verseksualisering van de maatschappij in volle gang en vooral daar speelt het materialisme een enorme rol. Schoolfeestjes van vroeger waren een beetje zoenen en als je heel stoer was vingeren....maar als ik de verhalen nu hoor, worden er vaak standaard neukkamertjes ingericht voor de piepjonge paartjes. En dan heb ik het over VWO-scholieren. Seks is een consumptieproduct geworden en dat merk je in alle lagen van de bevolking.
Ik probeer geenszins het probleem louter naar allochtonen te schuiven, als je denkt dat uit mijn stelling te kunnen halen. Het is een probleem van de hele maatschappij en die is op dit moment vrij, multicultureel en extreem materialistisch. Autochtoon en allochtoon.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
In dit opzicht kan ik het niet met je eens zijn. Deze vetgedrukte combi iig niet.
Ik zie dit in alle lagen van de bevolking en vooral bij juist degene die zich graag houden aan wat nu de nederlandse cultuur is.
Ja, maar dat zullen mijns insziens meer de randgroepen zijn die geintegreerd zijn in 'hun cultuur' dan in de onze.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:35 schreef nokwanda het volgende:
Niet perse. Doe ook heel erg veel nederlandse jongens aan mee. Ook vroeger hoor, toen ik die leeftijd had. Smeerlappen tref je overal.
jajaquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:38 schreef Solopeople het volgende:
Ik heb inderdaad het idee dat mensen van zeg maar, een generatie eerder, nu met lede ogen aanziet wat er allemaal aan het gebeuren is, en zo links en rechts hoor je toch verhalen over strenger opvoeden dan de laatste 15 jaar gebruikelijk was.
Het verbieden of zo, dat heeft in het verleden altijd zo goed vruchten afgeworpenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:36 schreef visionnaire het volgende:
echter, als de huidige breezah generatie straks kinderen krijgt, zullen ze zich heel goed bewust zijn van deze cultuur, en zullen ze, mits ze het retrospectief als onwenselijk beschouwen alles doen om hun kinderen niet hetzelfde te laten gebeuren.
LOLquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo te zien heeft Pim Fortuyn anderen op ideeen gebracht.
Ik zeg ook niet dat íedereen het nu perfect doet qua opvoeding, maar de tendens naar een strengere opvoeding is er volgens mij wel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
dan zie je weer een kind in de Supermarkt op een schap klimmen en de papa staat er dan bij en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?
Met kinderen wat afspreken, sure, waarom geen balanced score card methode?
Kinder moet je gewoon duidelijk maken wat wel en niet, en waar grenzen liggen, want die zoeken ze.
Dat wordt niet afgesproken of onderhandeld, dat wordt gezegt en er staan sancties op.
jajaquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat íedereen het nu perfect doet qua opvoeding, maar de tendens naar een strengere opvoeding is er volgens mij wel.
Volkomen mee eensch. Maar het lijkt me ook zo verdomd moeilijk, hoe zorg je ervoor dat je kind netjes opgroeit, met alle normen en waarden en toch geen outsider wordt op het schoolplein... Ik geef het je allemaal te doen hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
En dat was ook verdomt hard nodig
Allemaal heel onschuldig, SCH?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef SCH het volgende:
Wat een drukte om niks.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
En dat was ook verdomt hard nodig
Nou dat zeg ik niet maar volgens mij verandert de sexuele moraal momenteel nogal en ik weet niet of we ons daar nou zo bezorgd om moeten maken. Misschien wordt sex wel heel erg overschat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Allemaal heel onschuldig, SCH?
wat dan wel? Je zegt toch drukte om niets?quote:
De moraal of de practijk?quote:maar volgens mij verandert de sexuele moraal
Lijkt me wel als kinderen op zo een manier met sex en vooral onveilige sex omgaan.quote:momenteel nogal en ik weet niet of we ons daar nou zo bezorgd om moeten maken.
Sex heeft zijn onschuld al lang verloren.quote:Misschien wordt sex wel heel erg overschat.
Is dat erg?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Sex heeft zijn onschuld al lang verloren.
Wel als je kijkt naar de risico's van onveilige sexquote:
Okay, dat is een groot probleem en dat is wat mij betreft een discussie op zich.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel als je kijkt naar de risico's van onveilige sex
Die analyse klopt als een bus. Wanneer je van seks een consumptieproduct maakt, moet je niet haar opkijken als het zo ook wordt gebruikt. Dat wil niet zeggen dat de omschrijvingen van de verschillende soorten party's waar dit soort zaken plaatsvinden iets is dat we maar zomaar moeten accepteren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:17 schreef SCH het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik deze ontwikkeling nou zo enorm toejuich maar volgens mij is het wel een logische ontwikkeling en vind ik het een beetje vreemd dat er ineens zo moralistisch en benepen in de nieuwsmedia over wordt gedaan.
Dat is een interessante stelling. Het exclusieve is al vele jaren van seks af, maar wanneer ik verhalen lees over meisjesveilingen, lingeriepartys en andere zaken dan denk ik dat we te ver zijn doorgeslagen.quote:Er zitten zekere kwalijke en gevaarlijke kanten aan, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant vind ik het wel een goede zaak dat het hele exclusieve van sex er een beetje vanaf wordt gehaald. Het is toch normaal om het veel en vaak te willen doen en dat ze daar tegenwoordig wat vroeger mee beginnen, ach....
Misschien heb je wat sterkere argumenten dan deze kale morele verontwaardiging.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:19 schreef Lemmeb het volgende:
Kinderen van 10 die opa pijpen voor een McKroket, en SCH vindt het allemaal 'drukte om niks'.![]()
quote:Ergens ook niet verbazingwekkend natuurlijk, het was immers al langer duidelijk dat SCH bepaald niet vies is van een beetje pedofilie.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Dit soort uitwassen zijn wel zorgwekkend.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Dat is een interessante stelling. Het exclusieve is al vele jaren van seks af, maar wanneer ik verhalen lees over meisjesveilingen, lingeriepartys en andere zaken dan denk ik dat we te ver zijn doorgeslagen.
Een argument voor wat? Ik mag toch hopen dat iedereen hier het niet oke vindt dat een 10-jarig meisje een opa pijpt voor een McKroket.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien heb je wat sterkere argumenten dan deze kale morele verontwaardiging.
Wat is er mis met die constatering van feiten?quote:Moet dit nou weer
![]()
Maar dit gaat meer regel dan uitzondering worden als we dit niet snel de kop in drukken en je de rekening ervan krijgt gepresenteerd met z'n allen als maatschappij.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens hoor. Dit soort uitwassen zijn wel zorgwekkend.
Als je de discussie verengt op deze manier, tot dit soort simplistische voorbeelden. Ik had het erover dat sex veel meer midden in de cultuur staat en dat is goed. Waar jij het over hebt is een vorm van misbruik.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
Een argument voor wat? Ik mag toch hopen dat iedereen hier het niet oke vindt dat een 10-jarig meisje een opa pijpt voor een McKroket.
Alsjeblieft Lemmebquote:Wat is er mis met die constatering van feiten?
Ik vraag me wel een beetje af wat je als rekening ziet?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef Developersrus het volgende:
Maar dit gaat meer regel dan uitzondering worden als we dit niet snel de kop in drukken en je de rekening ervan krijgt gepresenteerd met z'n allen als maatschappij.
ach welnee joh. is allemaal 'drukte om niks'. SCH moet toch ook een keer aan z'n trekken komen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar dit gaat meer regel dan uitzondering worden als we dit niet snel de kop in drukken en je de rekening ervan krijgt gepresenteerd met z'n allen als maatschappij.
1. Hoe weet je dat het meer regel dan uitzondering wordt?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut niet met je eens.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik had het erover dat sex veel meer midden in de cultuur staat en dat is goed.
Ik heb het over het onderwerp van dit topic. Misschien dat je dat nog niet doorhad.quote:Waar jij het over hebt is een vorm van misbruik.
Contact gestoorde jeugdquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vraag me wel een beetje af wat je als rekening ziet?
Waarom?quote:
Die conclusie kun je niet direct trekken.quote:Stijging aantal geslachtsziekten
Stijging aantal seropositieven
het onderwerp is niet opa's die zich door 10-jarige meisjes laten pijpen voor een McKroket. dat maakt jij ervanquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:28 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb het over het onderwerp van dit topic. Misschien dat je dat nog niet doorhad.
Want?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut niet met je eens.
Als het om strafbare feiten gaat hebben we daar het strafrecht toch voor?quote:Ik heb het over het onderwerp van dit topic. Misschien dat je dat nog niet doorhad.
Iets wat als normaal zal worden beschouwd binnen een samenleving zal een explosieve groei veroorzaken in de praktijk qua beoefening.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
1. Hoe weet je dat het meer regel dan uitzondering wordt?
2. Wat zal die rekening zijn?
Denk dat kids die zo opgroeien daar later negatieve gevolgen van ondervindt, doordat aandacht en sex met liefde verward wordt, en er misbruik wordt gemaakt van deze kids door erop parasiterende personen.quote:
Nee?quote:Die conclusie kun je niet direct trekken.
Typisch vanuit een ïkke, ikke, ikke en de rest kan stikken" perspectief bekeken, zonder enig maatschappelijk gevoel what so ever... A life without love almost certainly means a lonely death...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:35 schreef nokwanda het volgende:
Nou lijkt het alsof dit vroeger niet gebeurde. Dat is gewoon niet zo. Vroeger had je ook brommerhoertjes die een vriendje ook uitzochten voor de status.
En een vent uitzoeken voor de status om de materiele kan is al zo oud als de weg naar Rome.
En ook het naaien om de naai en het gewin is niet nieuw. Alleen is het nu op veel grotere schaal en is het idee van de vrije sex zonder verantwoordelijkheid naar elkaar toe er ook ingeslopen. Ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen wel lekker makkelijk is hoor.
Op de een of andere manier heb ik toch het idee dat dat een mannending is. Als jongens eroplos naaien is dat vaak en al lang heel erg macho en stoer. Als meisjes dat doen zijn het sletten.
Maar als je als meisje eenmaal ziet dat dat verkoopt en dat je daar dan qua gevoel niet op vooruit gaat op de manier zoals het nu vaak is, is het makkelijker om je gevoel gewoon uit te schakelen.
Financiele of culturele achtergrond is dan niet meer relevant. Noch voor jongens, noch voor meisjes. Vrije keus is immers het toverwoord van de maatschappij. Als dat betekend dat de vrije wil van de een zwaarder weegt dan die van de ander kun je er beter uithalen wat dan wel haalbaar is.
Want liefde is dat blijkbaar niet.
Bedoel je dat mijn post van daaruit bekeken is?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:38 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Typisch vanuit een ïkke, ikke, ikke en de rest kan stikken" perspectief bekeken, zonder enig maatschappelijk gevoel what so ever... A life without love almost certainly means a lonely death...
Nee, de stelling in z'n geheel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Bedoel je dat mijn post van daaruit bekeken is?
Is het een feit dat het om tienjarige meisjes met opa's gaat dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een argument voor wat? Ik mag toch hopen dat iedereen hier het niet oke vindt dat een 10-jarig meisje een opa pijpt voor een McKroket.
[..]
Wat is er mis met die constatering van feiten?
Er is absoluut niks goeds aan de manier waarop seks tegenwoordig 'midden in onze cultuur staat'. Dat leidt tot dit soort uitwassen, waarvan jij vindt dat het 'allemaal drukte om niks' is.quote:
Blijkbaar niet.quote:Als het om strafbare feiten gaat hebben we daar het strafrecht toch voor?
Ach, dat weet ik niet. Dat zou kunnen. Er zitten altijd gevolgen aan de manier waarop je wordt opgevoed en welke normen en waarden je meekrijgt. Er zijn natuurlijk ook weer genoeg voorbeelden van mensen die in een hele strenge sexuele moraal zijn grootgebracht en later heel moeilijk met sexualiteit en intimiteit blijken te kunnen omgaan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat kids die zo opgroeien daar later negatieve gevolgen van ondervindt, doordat aandacht en sex met liefde verward wordt, en er misbruik wordt gemaakt van deze kids door erop parasiterende personen.
Dat van dat tienjarige klopt in elk geval. En zou het uitmaken als het hier niet om opa's maar om iets jongere volwassen mannen gaat?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:43 schreef Doc het volgende:
[..]
Is het een feit dat het om tienjarige meisjes met opa's gaat dan?
Alsof dat de keuze is die je hebt. Er is altijd nog zoiets als een gezonde middenweg.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, dat weet ik niet. Dat zou kunnen. Er zitten altijd gevolgen aan de manier waarop je wordt opgevoed en welke normen en waarden je meekrijgt. Er zijn natuurlijk ook weer genoeg voorbeelden van mensen die in een hele strenge sexuele moraal zijn grootgebracht en later heel moeilijk met sexualiteit en intimiteit blijken te kunnen omgaan.
Nog steeds kom je niet met argumenten maar ga je ervanuit dat jouw visie en jouw moraal de juiste is en boven die van anderen staat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Er is absoluut niks goeds aan de manier waarop seks tegenwoordig 'midden in onze cultuur staat'. Dat leidt tot dit soort uitwassen, waarvan jij vindt dat het 'allemaal drukte om niks' is.
Dan zit daar iets fout.quote:Blijkbaar niet.
Ahh, okay.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:42 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nee, de stelling in z'n geheel.
Ik weet niet of het dat is. Het is een verschuiving van de moraal. Eentje die meer op matrialisme gericht is. Zeker in die leeftijdcategorie waar het nu over gaat is de vraag of dat matrialisme niet ten koste van gevoel van eigen waarde en ander niet-matrialistische zaken.quote:
Het gebrek aan goede voorlichting is in sommige gevallen schrijnend.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Stijging aantal geslachtsziekten
Afgaand op je posts denk ik het ook. Je zoon heeft iig een goed rolmodel gehad m.b.t dit levensaspect en dat kunnen een hoop kinderen helaas niet zeggen...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ahh, okay.
Ja. inderdaad.
Daar ligt dus een taak voor ouders.
Ik weet natuurlijk niet hoe mijn zoon dat gaat doen. Maar ik heb geprobeerd hem op te voeden dat de beste sex voort komt uit liefde. Dat dat in het overgrote deel van de maatschappij niet zo is en dat sex dus een commercieel product is maar dat ik liever niet heb dat ie daar zijn voorbeeld uit zal halen. Dat je beter alleen kunt zijn dan neuken voor de neuk zonder liefde.
Misschien heet dat indoctrinatie. Zal best. Hij moet natuurlijk zelf zijn weg vinden. Maar ik hoop echt dat ie zijn ogen open zal houden voor wat werkelijk waardevol is en wat schadelijk voor jezelf en een ander kan zijn, al is het nog zo lekker.
Hij heeft iig genoeg liefde gezien om het verschil te herkennen, denk ik.
En wat als het om 14-jarige jongens gaat?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat van dat tienjarige klopt in elk geval. En zou het uitmaken als het hier niet om opa's maar om iets jongere volwassen mannen gaat?
Maar ze hoeven dan ook helemaal niet sociaal vaardig te zijn. Kijk naar welke meisjes dit doen, zonder uitzondering laag opgeleid, bijna allemaal allochtoon. Dit zijn vrouwen die vrijwel allemaal later achter het aanrecht komen te staan. De hele pimp/ho cultuur is een grote paringsdans voor de vrouw om de rijkste, machtigste gangsta aan de haak te slaan. Zie maar: ik geef jou mijn boo-teh, kijk wat jij ervoor terug kunt geven, en als het niet genoeg is ga ik weer verder. En dat ze dan nog even lol hebben voordat ze de rest van hun leven getrouwd achter het aanrecht staan, laat ze zou ik zeggen!quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Contact gestoorde jeugd
Stijging aantal geslachtsziekten
Wat in mijn eerdere post stelde was dat dat ook vroeger niet zo was. Dat is al heel erg lang niet meer zo, als dat al wel ooit zo was. Er zijn altijd economische of status belangen geweest die aan sex gekoppeld waren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:51 schreef SCH het volgende:
Het is de ontwikkeling van deze tijd dat sex niet direct meer en niet automatisch en louter aan liefde is gekoppeld en eerlijk gezegd vind ik dat wel een goede tendens.
Ik denk ook dat daar een taak voor de ouders is weggelegd. Niet dat je als ouders echt overal invloed op hebt maar een paar richtlijnen kan je zeker geven. Ik denk daarbij dat het aangeven dat immatriele zaken staat zoals liefde en eigenwaarde boven matriële zaken daar ook zeker bij kan helpen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:49 schreef nokwanda het volgende:
Daar ligt dus een taak voor ouders.
Ik weet natuurlijk niet hoe mijn zoon dat gaat doen. Maar ik heb geprobeerd hem op te voeden dat de beste sex voort komt uit liefde. Dat dat in het overgrote deel van de maatschappij niet zo is en dat sex dus een commercieel product is maar dat ik liever niet heb dat ie daar zijn voorbeeld uit zal halen. Dat je beter alleen kunt zijn dan neuken voor de neuk zonder liefde.
Misschien heet dat indoctrinatie. Zal best. Hij moet natuurlijk zelf zijn weg vinden. Maar ik hoop echt dat ie zijn ogen open zal houden voor wat werkelijk waardevol is en wat schadelijk voor jezelf en een ander kan zijn, al is het nog zo lekker.
Hij heeft iig genoeg liefde gezien om het verschil te herkennen, denk ik.
bull, ben ook homo, en het niet met sch eensquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, daar ben jij dan ook een homo voor.
Alleen doet SCH dat helemaal niet maar dan moet Lemmeb wel zijn extremistische brilletje afzetten en niet zo hysterisch reageren. Ik wacht wel even tot hij weg is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat SCH dat doet is SCH
Maar wat ie ermee gaat doen in de toekomst is een ander verhaal. We verschillen wel eens van mening hoorquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:52 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Afgaand op je posts denk ik het ook. Je zoon heeft iig een goed rolmodel gehad m.b.t dit levensaspect en dat kunnen een hoop kinderen helaas niet zeggen...
Het is gewoon een feit dat dit soort zieke denkbeelden vaker voorkomen bij hoogopgeleide homo's. Ik zie dat in mijn omgeving ook, dat totale losgaan van homo's op sexueel gebied, met als gevolg dat half homofiel Utrecht aan de AIDS-remmers zit.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
bull, ben ook homo, en het niet met sch eens
Is seks zonder liefde net zo lekker als seks met liefde?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:51 schreef SCH het volgende:
Het is de ontwikkeling van deze tijd dat sex niet direct meer en niet automatisch en louter aan liefde is gekoppeld en eerlijk gezegd vind ik dat wel een goede tendens.
onzinquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat dit soort zieke denkbeelden vaker voorkomen bij hoogopgeleide homo's.
wat meer zegt over jouw en je sociale milieuquote:Ik zie dat in mijn omgeving ook,
Bron?quote:dat totale losgaan van homo's op sexueel gebied, met als gevolg dat half homofiel Utrecht aan de AIDS-remmers zit.
could have fooled me!quote:Dat er ook genoeg homo's zijn die daar niks van moeten hebben, doet daar helemaal niks aan af.
Mee eens. Bovendien is het vrijwillig.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, dat is een groot probleem en dat is wat mij betreft een discussie op zich.
Ik zeg ook niet dat ik deze ontwikkeling nou zo enorm toejuich maar volgens mij is het wel een logische ontwikkeling en vind ik het een beetje vreemd dat er ineens zo moralistisch en benepen in de nieuwsmedia over wordt gedaan. We verseksualiseren de wereld, maken sex heel normaal, confronteren kinderen er dagelijks mee en maken het tot een soort produkt en dan kijken we vervolgens vreemd op als kinderen het ook zo gaan zien.
Er zitten zekere kwalijke en gevaarlijke kanten aan, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant vind ik het wel een goede zaak dat het hele exclusieve van sex er een beetje vanaf wordt gehaald. Het is toch normaal om het veel en vaak te willen doen en dat ze daar tegenwoordig wat vroeger mee beginnen, ach....
Anders. Soms lekkerder.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Is seks zonder liefde net zo lekker als seks met liefde?
Interessante stelling. Gevoelsmatig ben ik het niet met de stelling eens (dat het een goede tendens is).quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:51 schreef SCH het volgende:
Check. Het begint (en eindigt, wmb) toch écht thuis.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:45 schreef Toeps het volgende:
Ik vraag me af wat die ouders aan het doen zijn. Als ik een zusje zou hebben van 10, en die komt ineens met een dure spijkerbroek thuis, dan neem ik geen genoegen met "gekregen" als antwoord op de vraag waar ze die vandaan heeft.
Ik weet niet of dat allemaal zo waar is. Ik heb eerder het gevoel dat de heteroseksuele wereld met een enorme inhaalslag bezig is op dat gebied. Ik hoorde laatst nog een jongen van een jaar of zestien vertellen over de darkroom in een discotheek waar jongeren anoniem seks kunnen hebben. Op sommige delen van het strand struikel je in de zomer over de vrijende heteropaartjes, het aantal hetero-seksfeesten neemt snel toe en wordt heel veel bezocht door hoogopgeleide mensen, incest blijft een groot probleem. Kortom, er zijn ongetwijfeld voldoende homo's te vinden met vreemde denkbeelden over seksualiteit, maar de heterowereld met zit ook tjokvol met dat soort gedrag.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat dit soort zieke denkbeelden vaker voorkomen bij hoogopgeleide homo's. Ik zie dat in mijn omgeving ook, dat totale losgaan van homo's op sexueel gebied, met als gevolg dat half homofiel Utrecht aan de AIDS-remmers zit. Dat er ook genoeg homo's zijn die daar niks van moeten hebben, doet daar helemaal niks aan af.
Volgens je eigen stellingen stikt het ook van heteroseksuele opa's die er geen probleem mee hebben ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat dit soort zieke denkbeelden vaker voorkomen bij hoogopgeleide homo's. Ik zie dat in mijn omgeving ook, dat totale losgaan van homo's op sexueel gebied, met als gevolg dat half homofiel Utrecht aan de AIDS-remmers zit.
Dat er ook genoeg homo's zijn die daar niks van moeten hebben, doet daar helemaal niks aan af.
Ja ontken het allemaal maar. Dat zou ik ook doen in jouw situatie. Gelukkig heb ik wel ogen in m'n kop.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
onzin
maak dat maar eens hard
[..]
wat meer zegt over jouw en je sociale milieu
[..]
Bron?
Cijfers?
[..]
could have fooled me!
Het is ook lastig om het zo algemeen te stellen maar ik zie in ieder geval ook grote nadelen aan de krampachtige manier waarop er veelal met sex wordt omgegaan. De heftige normen die er worden gesteld en de focus op sex louter binnen een vaste liefdesrelatie. Dat kan ook veel schade toebrengen (denk aan misbruik, frustratie, incest, hoerenbezoek, vreemdgaan, scheidingen, huiselijk geweld etc.)quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:07 schreef Doc het volgende:
[..]
Interessante stelling. Gevoelsmatig ben ik het niet met de stelling eens (dat het een goede tendens is).
Sex is een soort consumptieartikel geworden en dat heeft voor- en nadelen. Of het nou meer geestelijke schadelijke gevolgen heeft, is de vraag. Lichamelijke hangt vooral samen met de kwantiteit en de eerder genoemde voorlichting.quote:Het punt is dat je om verschillende redenen verschillende vormen van seks kan hebben. Sommige redenen en vormen zijn schadelijk - geestelijk dan wel lichamelijk. Het punt is dat de kans dat er schade zal zijn in de gevallen waar het nu over gaat volgens mij onevenredig groot is ten opzichte van wat het de deelnemers (matrieel, maar ook immatrieel) oplevert.
nou dat is niet het beeld dat ik heb...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat dit soort zieke denkbeelden vaker voorkomen bij hoogopgeleide homo's. Ik zie dat in mijn omgeving ook, dat totale losgaan van homo's op sexueel gebied, met als gevolg dat half homofiel Utrecht aan de AIDS-remmers zit.
Dat er ook genoeg homo's zijn die daar niks van moeten hebben, doet daar helemaal niks aan af.
Promiscuïteit is ook al geen homoseksueel monopolie. Ik proef in jouw postings een vijandigheid ten opzichte van homoseksualiteit die mij niet vrolijk stemt. Nog wat poten geramd recentelijk?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja ontken het allemaal maar. Dat zou ik ook doen in jouw situatie. Gelukkig heb ik wel ogen in m'n kop.
Ik zou er ook behoorlijk geperverteerde denkbeelden op na houden als ik elk weekend met een andere lul in m'n bek en een andere arm in m'n hol door zou komen. Maar dat is wel precies wat bij SCH het geval is, dat kan gewoon niet missen, anders roep je niet het soort zieke dingen die hij hierboven doet.
Of doordat de relatie zelfrespect - matrialisme in onze maatschappij ook zeer de nadruk heeft: je bent pas iemand als je veel hebt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef Oksel het volgende:
Waar staat geschreven dat het over pedofilie gaat? Gaat het om veel oudere mannen? Nee! Het gaat om lichamelijk volwassen meisjes, die met oudere jongens, met geld, sex bedrijven. Vrijwillig. En dat ze geen zelfrespect hebben komt mede voor de versexuelering van onze maatschappij en door het milieu waar ze uit komen.
Hupsakee, je 12 jarige dochtertje laat zich naaien door een groep uitschot in een leegstaande kelder voor kraaltjes en pareltjesquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mee eens. Bovendien is het vrijwillig.
Noem eens een aantal voorbeelden van voordelen? Ik heb er gezien de uitwassen die hier het gevolg van zijn nogal moeite mee om me die voor te stellen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Sex is een soort consumptieartikel geworden en dat heeft voor- en nadelen.
Ik heb het dan niet zozeer over pijpen voor een breezer maar meer in het algemeen dat sex niet alleen als stiekem en iets heel bijzonders wordt gezien. Ik ben een grote voorstander voor de normalisering van sex en dat dat nu gepaard gaat met weer wat rare uitschieters is logisch.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:21 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Noem eens een aantal voorbeelden van voordelen? Ik heb er gezien de uitwassen die hier het gevolg van zijn nogal moeite mee om me die voor te stellen.
Dat je je nu om 3 uur 's nachts kunt laten afzuigen door 15 jarige sletjes voor een pakje peuken zien sommige zieke geesten als een voordeel kennelijk. Nou, tof, wat een vreugde.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:21 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Noem eens een aantal voorbeelden van voordelen? Ik heb er gezien de uitwassen die hier het gevolg van zijn nogal moeite mee om me die voor te stellen.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar ze hoeven dan ook helemaal niet sociaal vaardig te zijn. Kijk naar welke meisjes dit doen, zonder uitzondering laag opgeleid, bijna allemaal allochtoon. Dit zijn vrouwen die vrijwel allemaal later achter het aanrecht komen te staan. De hele pimp/ho cultuur is een grote paringsdans voor de vrouw om de rijkste, machtigste gangsta aan de haak te slaan. Zie maar: ik geef jou mijn boo-teh, kijk wat jij ervoor terug kunt geven, en als het niet genoeg is ga ik weer verder. En dat ze dan nog even lol hebben voordat ze de rest van hun leven getrouwd achter het aanrecht staan, laat ze zou ik zeggen!
Dat ze dan extra goed voorgelicht moeten worden over safe-sex, dat ben ik het helemaal met je eens.
Maar daarom snap ik je connectie met de maagdenhuis-generatie niet. Dat bezetters daarvan waren hoogopgeleide mensen, met een sterke emancipatiemoraal. Gelijke inspraak voor hun, gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Dat leeft niet in de gangsta cultuur, waar vrouwen wel een grote mond hebben, maar niet streven naar een respectabele zakencarrière. Als je je nou eens richt op de emancipatie in die groep, een cultuuromslag waar de vrouwen voor zichzelf op leren komen niet alleen op seksueel, maar ook op maatschappelijk vlak, zou je wat mij betreft veel meer spijkers met koppen slaan.
Is het op een gegeven moment niet normaal genoeg dan? Ik ben redelijk beschermd opgevoed, maar had toch een normaal beeld van sex. Sex is iets wat geweldig is voor als je er aan toe bent en je het doet met iemand waar je van houdt. Is dat niet normaal? Of ga jij nu bepalen wat normaal moet zijn?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het dan niet zozeer over pijpen voor een breezer maar meer in het algemeen dat sex niet alleen als stiekem en iets heel bijzonders wordt gezien. Ik ben een grote voorstander voor de normalisering van sex en dat dat nu gepaard gaat met weer wat rare uitschieters is logisch.
Hey, laat mijn blanke dochter erbuiten. We hebben het hier over zwartjes.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:20 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Hupsakee, je 12 jarige dochtertje laat zich naaien door een groep uitschot in een leegstaande kelder voor kraaltjes en pareltjes
Oh, maar het is vrijwillig, dus het maakt allemaal niet uit! Gelukkig maar.
Laten we vooral de vergelijking met een apenrots trekken, en evolutie en algemene beschaving buiten beschouwing laten.
Daar ben ik het deels mee eens. Je kan om verschillende redenen seks hebben. Liefde is er een van en als het wederzijds is ook een die zowel lichamelijk als geestelijk zeer veel voldoening kan geven.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef SCH het volgende:
Het is ook lastig om het zo algemeen te stellen maar ik zie in ieder geval ook grote nadelen aan de krampachtige manier waarop er veelal met sex wordt omgegaan. De heftige normen die er worden gesteld en de focus op sex louter binnen een vaste liefdesrelatie. Dat kan ook veel schade toebrengen (denk aan misbruik, frustratie, incest, hoerenbezoek, vreemdgaan, scheidingen, huiselijk geweld etc.)
Het is de moeite waard lijkt me om onderzoek te doen naar de gevolgen voor de geestelijke gezondheid (eigenwaarde, zelfvertrouwen, gevoel van geluk) van seks als consumptie artikel, zeker bij die leeftijdsgroep. Misschien wordt het effect ervan overschat en misschien onderschat. Ik heb geen bronnen die het een dan wel het andere beweren. Ik denk persoonlijk dat het geen goed effect heeft, maar zoals gezegd, dat wordt idee wordt gevormd door eigen ervaring (en verhalen/ervaringen van vrienden en bekenden). Niet een externe bron dus.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef SCH het volgende:
Sex is een soort consumptieartikel geworden en dat heeft voor- en nadelen. Of het nou meer geestelijke schadelijke gevolgen heeft, is de vraag. Lichamelijke hangt vooral samen met de kwantiteit en de eerder genoemde voorlichting.
Volgens mij gaan wij er beide over niet wat normaal is maar mag ieder individu dat voor zichzelf beslissen, zolang het binnen de grenzen van de wet blijft. Waarom is het perse normaal om alleen sex te hebben met iemand waar je van houdt? Ik vind dat ook heel normaal, maar dat sluit andere vormen niet uit toch?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:26 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Is het op een gegeven moment niet normaal genoeg dan? Ik ben redelijk beschermd opgevoed, maar had toch een normaal beeld van sex. Sex is iets wat geweldig is voor als je er aan toe bent en je het doet met iemand waar je van houdt. Is dat niet normaal? Of ga jij nu bepalen wat normaal moet zijn?
nu, weet ik wat mijn 70 jarige buurman met die sigaretten en drank moest, toen ik hem laatst in de supermarkt zag. hahahaha, die ouwe rammerquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:24 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Dat je je nu om 3 uur 's nachts kunt laten afzuigen door 15 jarige sletjes voor een pakje peuken zien sommige zieke geesten als een voordeel kennelijk. Nou, tof, wat een vreugde.
Jij mij, leugenaarquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nokje geeft mij altijd geld voor onzedelijke dingen
Juist uit de onmacht van de liefde kan ook veel schade worden veroorzaakt denk ik. Of wat mensen voor liefde laten doorgaan of de eed van trouw die ze hebben gezworden etc.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:26 schreef Doc het volgende:
[..]
Daar ben ik het deels mee eens. Je kan om verschillende redenen seks hebben. Liefde is er een van en als het wederzijds is ook een die zowel lichamelijk als geestelijk zeer veel voldoening kan geven.
Als ik voor mezelf spreek weet ik dat ik seks zonder liefde te "leeg" vindt.
Merk overigens ook op dat de schade die je noemt ook vaak het gevolg zijn van seks zonder (wederzijdse) liefde.
Goede post, ik ben ook wel benieuwd. Denk ook zeker dat er nadelen aan zijn maar ik zou het dan wel willen afzetten tegen andere denkpatronen en manieren van omgaan met sex.quote:Het is de moeite waard lijkt me om onderzoek te doen naar de gevolgen voor de geestelijke gezondheid (eigenwaarde, zelfvertrouwen, gevoel van geluk) van seks als consumptie artikel, zeker bij die leeftijdsgroep. Misschien wordt het effect ervan overschat en misschien onderschat. Ik heb geen bronnen die het een dan wel het andere beweren. Ik denk persoonlijk dat het geen goed effect heeft, maar zoals gezegd, dat wordt idee wordt gevormd door eigen ervaring (en verhalen/ervaringen van vrienden en bekenden). Niet een externe bron dus.
Het is de vraag of seks nu genormaliseerd is. Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Seks is vooral gecommercialiseerd, verworden tot een consumentenproduct. Clipzenders, billboards, publiekstijdschriften. Het hangt allemaal aan elkaar van de seks. Het is de vraag of dit dan ook 'rare uitschieters' zijn of de voorloper van een veel bredere trend. Ik ben bang voor het laatste.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het dan niet zozeer over pijpen voor een breezer maar meer in het algemeen dat sex niet alleen als stiekem en iets heel bijzonders wordt gezien. Ik ben een grote voorstander voor de normalisering van sex en dat dat nu gepaard gaat met weer wat rare uitschieters is logisch.
dat is geen argumentquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja ontken het allemaal maar. Dat zou ik ook doen in jouw situatie. Gelukkig heb ik wel ogen in m'n kop.
Dit zegt weer een meer over je eigen sociale milieu en jezelf dan over mij of SCH.quote:Ik zou er ook behoorlijk geperverteerde denkbeelden op na houden als ik elk weekend met een andere lul in m'n bek en een andere arm in m'n hol door zou komen. Maar dat is wel precies wat bij SCH het geval is, dat kan gewoon niet missen, anders roep je niet het soort zieke dingen die hij hierboven doet.
De kern is wat dat betreft: wat zien we als liefde. Het is niet alleen die eed van trouw, dat moge duidelijk zijn ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Juist uit de onmacht van de liefde kan ook veel schade worden veroorzaakt denk ik. Of wat mensen voor liefde laten doorgaan of de eed van trouw die ze hebben gezworden etc.
Probleem kan zijn in hoeverre en hoe oud men ervaren/wijs genoeg is om verstandige/niet-schadelijke keuzes te maken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
We zijn het wel eens denk ik: in die zin dat ik vind dat mensen er zelf keuzes in moeten kunnen maken.
Genoeg variabelen te verzinnen bij een dergelijk onderzoek ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
Goede post, ik ben ook wel benieuwd. Denk ook zeker dat er nadelen aan zijn maar ik zou het dan wel willen afzetten tegen andere denkpatronen en manieren van omgaan met sex.
Kan ik me in vinden. Ik denk dat de link Seks - Matrialisme schadelijker is dan de link Seks - Liefde.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:33 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is de vraag of seks nu genormaliseerd is. Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Seks is vooral gecommercialiseerd, verworden tot een consumentenproduct. Clipzenders, billboards, publiekstijdschriften. Het hangt allemaal aan elkaar van de seks. Het is de vraag of dit dan ook 'rare uitschieters' zijn of de voorloper van een veel bredere trend. Ik ben bang voor het laatste.
En die keuze kunnen 12 - 18 jarige zelf maken vind jij?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
We zijn het wel eens denk ik: in die zin dat ik vind dat mensen er zelf keuzes in moeten kunnen maken.
*jaloers is op barra*quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nokje geeft mij altijd geld voor onzedelijke dingen
Nee zeker niet, we hebben toch een wettelijk vastgestelde leeftijd als het om sex gaat?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:43 schreef Solopeople het volgende:
[..]
En die keuze kunnen 12 - 18 jarige zelf maken vind jij?
Okay, duidelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee zeker niet, we hebben toch een wettelijk vastgestelde leeftijd als het om sex gaat?
12 niet, 18 wel. daartussen een oplopende lijn. Overigens, zijn er mensen van 30 die nog niet volwassen over seks denken, en zijn er mensen die op hun 15e al op een volwassen manier over seks denken. Dus seks direct te koppelen aan leeftijd is beetje kansloos.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:43 schreef Solopeople het volgende:
[..]
En die keuze kunnen 12 - 18 jarige zelf maken vind jij?
Iemand van 15 is en kan ook nog niet volwassen zijn want ze mist uiteindelijk een stuk (levens)ervaring in mijn opinie. Daar maakt het hebben van wel of geen sexuele intimiteit geen verschil in.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
12 niet, 18 wel. daartussen een oplopende lijn. Overigens, zijn er mensen van 30 die nog niet volwassen over seks denken, en zijn er mensen die op hun 15e al op een volwassen manier over seks denken. Dus seks direct te koppelen aan leeftijd is beetje kansloos.
Andere boeg, dan. Denk jij dat de groeperingen over wie het in het nieuwsbericht gaat, volwassen genoeg zijn om op deze wijze met sex om te gaan? Komen ze zo op je over, op het eerste gezicht?quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
12 niet, 18 wel. daartussen een oplopende lijn. Overigens, zijn er mensen van 30 die nog niet volwassen over seks denken, en zijn er mensen die op hun 15e al op een volwassen manier over seks denken. Dus seks direct te koppelen aan leeftijd is beetje kansloos.
nope.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:53 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Andere boeg, dan. Denk jij dat de groeperingen over wie het in het nieuwsbericht gaat, volwassen genoeg zijn om op deze wijze met sex om te gaan? Komen ze zo op je over, op het eerste gezicht?
ik denkt het niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:53 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Andere boeg, dan. Denk jij dat de groeperingen over wie het in het nieuwsbericht gaat, volwassen genoeg zijn om op deze wijze met sex om te gaan? Komen ze zo op je over, op het eerste gezicht?
Wat wou je doen, puriteinser worden dan Amerika? Daar komt de hiphopcultuur juist vandaan. Maar ik denk helemaal niet dat dit geval daar zo'n harde uiting van is. In een ander nieuwsbericht kwam naar voren dat sommige moeders zelfs jongens uitzoeken waar hun dochter seks mee kan hebben. Ik vind dat een onderschrijving van mijn punt dat er hier seks wordt bedreven om op zoek te gaan naar een man met de meeste status. En zoals iemand al eerder zei, dat is zo oud als de weg naar Rome. Invloed van de hiphopcultuur is dan hooguit dat een aantal meisjes van andere culturen / autochtonen ook op die manier gaan handelen. Ik denk dus dat de media zelf maar een klein gedeelte van het probleem is, maar de uiting in de media een diepere oorzaak heeft die harder aangepakt moet worden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:33 schreef Dwersdriever het volgende:
Het is de vraag of seks nu genormaliseerd is. Volgens mij is dat helemaal niet het geval. Seks is vooral gecommercialiseerd, verworden tot een consumentenproduct. Clipzenders, billboards, publiekstijdschriften. Het hangt allemaal aan elkaar van de seks. Het is de vraag of dit dan ook 'rare uitschieters' zijn of de voorloper van een veel bredere trend. Ik ben bang voor het laatste.
probleem is dat je als 18 - 16 dan toch ook problematisch is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:56 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat je de wet daarvoor moet hanteren. Iemand van 19 (of 25 of 64) mag geen sex hebben met iemand van 14. Iemand van 15 die iets met iemand van 14 doet, is niet verboden.
En niet kunnen afwegen. Maar dat kon ik ook niet toen ik 16 was en ermee begon. En dat is toch een redelijk gemiddelde leeftijd te noemen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:58 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ik denkt het niet.
denk niet dat ze alle voor en nadelen uitgebreid overzien en afgewogen hebben
De eerste alinea ben ik helemaal met je eens, de tweede niet. De oplossing voor dit soort problemen is namelijk niet om seks te degraderen tot iets dat je tussen het tandenpoetsen en eten door doet. Seks mag best bijzonder zijn. En zeker voor minderjarigen moet het geen 'product' zijn om je hogerop te werken of om een zakcentje te verdienen. Hoe kan het zo ver komen dat meisjes van 14 zich door meerdere jongens laten gebruiken? Welke cultuur maakt zoiets zieks mogelijk en vindt het ook nog normaal? Ik denk echt dat TV een heel schadelijke invloed heeft, gepaard met een slechte opvoeding.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:17 schreef SCH het volgende:
.... volgens mij is het wel een logische ontwikkeling en vind ik het een beetje vreemd dat er ineens zo moralistisch en benepen in de nieuwsmedia over wordt gedaan. We verseksualiseren de wereld, maken sex heel normaal, confronteren kinderen er dagelijks mee en maken het tot een soort produkt en dan kijken we vervolgens vreemd op als kinderen het ook zo gaan zien.
Er zitten zekere kwalijke en gevaarlijke kanten aan, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant vind ik het wel een goede zaak dat het hele exclusieve van sex er een beetje vanaf wordt gehaald. Het is toch normaal om het veel en vaak te willen doen en dat ze daar tegenwoordig wat vroeger mee beginnen, ach....
Of ze moet een betere pooier zoekenquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
probleem is dat je als 18 - 16 dan toch ook problematisch is.
Probleem zit hem in de opvoeding.
Hoe krijgt je dochter het in godnaam voor elkaar zich te (laten) prostitueren voor een paar schoenen.
Dan is er toch iets fout gegaan bij de opvoeding.
Bij de Roma trouwen meisjes op hun veertiende, ze krijgen ook niet meer dan een basisschoolopleiding. Gewoon in Nederland, en dat doen ze al langer dan er TVs bestaan. Het is niet gek om te denken dat in bepaalde culturen al heel lang jongeren veel eerder met seksualiteit beginnen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:04 schreef dVTB het volgende:Hoe kan het zo ver komen dat meisjes van 14 zich door meerdere jongens laten gebruiken? Welke cultuur maakt zoiets zieks mogelijk en vindt het ook nog normaal? Ik denk echt dat TV een heel schadelijke invloed heeft, gepaard met een slechte opvoeding.
Degene die in dit topic de ziekste dingen roept, ben jij. Omdat toevallig SCH een reactie geeft, ga je lopen raaskallen over homo's, terwijl dit topic gaat over een heel ander onderwerp, namelijk betaalde tienerseks. En uit toegevoegde teksten blijkt toch dat het vooral gaat om meisjes van een jaar of 13-14. En nota bene ben je ZELF degene die hier op dit Forum verkondigt dit soort 'relaties' te stimulerenquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
Ja ontken het allemaal maar. Dat zou ik ook doen in jouw situatie. Gelukkig heb ik wel ogen in m'n kop. Ik zou er ook behoorlijk geperverteerde denkbeelden op na houden als ik elk weekend met een andere lul in m'n bek en een andere arm in m'n hol door zou komen. Maar dat is wel precies wat bij SCH het geval is, dat kan gewoon niet missen, anders roep je niet het soort zieke dingen die hij hierboven doet.
... maar in een beschaafd, ontwikkeld land als Nederland...quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:08 schreef speknek het volgende:
Bij de Roma trouwen meisjes op hun veertiende, ze krijgen ook niet meer dan een basisschoolopleiding. Gewoon in Nederland, en dat doen ze al langer dan er TVs bestaan. Het is niet gek om te denken dat in bepaalde culturen al heel lang jongeren veel eerder met seksualiteit beginnen.
De hiphop-cultuur is volgens mij eerder een uitvloeisel van de ontwikkeling van seks naar consumentenproduct dan een oorzaak ervan. Het is een duidelijk zichtbaar symptoom. Zoals de puriteinse tegenreactie in de Verenigde Staten feitelijk ook een symptoom is van deze ontwikkeling. Deze zaken hebben een rechtstreeks verband. Ik denk ook niet dat het nog terug te dringen is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat wou je doen, puriteinser worden dan Amerika?
Je kunt ook stellen dat die culturen ontstaan zijn vanuit de behoefte.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Bij de Roma trouwen meisjes op hun veertiende, ze krijgen ook niet meer dan een basisschoolopleiding. Gewoon in Nederland, en dat doen ze al langer dan er TVs bestaan. Het is niet gek om te denken dat in bepaalde culturen al heel lang jongeren veel eerder met seksualiteit beginnen.
de ontgoocheling. Het verlammen van het gevoel. Omdat de maatschappij keihard is en het is een mannenmaatschappij. Wat je hier zegt bevestigd dat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef Mjam het volgende:
Ik werk met jongens tussen de 14 en 18 in Utrecht. Ik heb al eens eerder in een topic mijn verbazing uitgesproken over de seks die ze hebben. Vooral over de meisjes eigenlijk, want ik vind dat zij er weinig aan hebben. Er werd toen soms een beetje lacherig gereageerd, zo van: die jongens lopen stoer te doen en jij trapt erin. Maar ik weet echt wel hoe hun wereld in elkaar zit. Dit nieuws over die meiden in Amsterdam sluit er naadloos op aan.
Er zijn veel meisjes beschikbaar, uit alle culturen, je kunt ze gewoon regelen via gsm of msn. Ze komen naar een park of bosje of portiek. Voor een paar sigaretjes of voor niks kun je ergens met ze afspreken om te pijpen of neuken. Ze doen het ook weleens met meer jongens tegelijk, of in het bijzijn van andere jongens.
Die meiden krijgen er op alle fronten weinig voor terug. Het gaat niet om wederkerige seks, het gaat erom dat die jongens aan hun gerief komen. Het zal de meeste jongens een rotzorg wezen of het lekker voor ze is en of ze klaarkomen. Op respect hoeven ze ook niet te rekenen, die meiden zijn sletten, ze worden katvangers genoemd. Ze worden achter hun rug, maar ook in hun gezicht uitgescholden, uitgelachen, soms ook beroofd of geslagen. Ze krijgen er bij mijn weten ook geen geld of grote kado's voor.
Waarom ze dit doen begrijp ik eerlijk gezegd niet. Ik zou weleens van mensen die met dit zulke meisjes werken willen horen hoe zij hier over denken. Kijk, de jongens komen lekker makkelijk klaar zo, dus dat is nog wel begrijpelijk. Maar waarom die meiden dit doen?
Het is onder deze jongens ook geen taboe dat ze naar de hoeren gaan, dat doen ze vanaf een jaar of 14/15.
Dit gaat over een beperkte groep van de jongeren in Nederland, maar het zijn er toch veel meer dan "men" denkt.
Dan moet ik jammer genoeg bekennen dat godsdienst misschien toch niet zo'n slechte uitvinding is geweestquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:43 schreef nokwanda het volgende:
Dat hier de behoeftwe om op jonge leeftijd aan sex te beginnen lange tijd door godsdienst onderdrukt is en dat zich dat nu wreekt en de ware aard schokkend naar boven komt omdat blijkt dat "de jeugd van tegenwoordig" () niet meer dan een troep Bonobo's is
In die zin niet. Maar helaas blijkbaar de enige manier waarop mensen verantwoording kunnen nemen. Niet door die zelf te nemen maar door die af te schuiven op een externe macht. Zoals in dit topic geroepen werd om andere wetgeving aangaande dit onderwerp.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan moet ik jammer genoeg bekennen dat godsdienst misschien toch niet zo'n slechte uitvinding is geweest![]()
Ja, hoera. Van hunouder krijgen ze geen cent, ze gaan de straat op, hebben nog meer onveilige seks met types die je in dit topic keer-op-keer hoort zeggen dat ze 't niet af zouden slaan, zo'n zuigbeurt voor 3 sigaretten, en voila, weer wat HIV-geinfecteerden erbij.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Als ik eerlijk moet zijn kan het mij geen fuck boeien, iig niet bij kinderen vanaf een jaar of 15. Ze weten zelf waar ze mee bezig zijn, de gevolgen ervan moeten ze ook maar zelf dragen. Als zo'n kind HIV oploopt dan moet diegene later niet bij de verzekering/maatschappij aankloppen voor geld voor HIV/AIDS-remmers, maar betaald die het lekker uit eigen zak of pijpt dat geld bijelkaar. Desnoods kunnen ze nog bij hun ouders aankloppen, want een goede opvoeding hebben ze niet gehad.
dan hebben Bonobo's nog wederzijds profijt van de sexquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:43 schreef nokwanda het volgende:
blijkt dat "de jeugd van tegenwoordig" () niet meer dan een troep Bonobo's is
Je bedoelt religie als maatschappelijke kleefstof?quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan moet ik jammer genoeg bekennen dat godsdienst misschien toch niet zo'n slechte uitvinding is geweest![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |