Een perfect illustratie van het feit dat seks steeds meer een consumptieproduct wordt. Toch schokt het me wel hoe makkelijk dit allemaal gaat. Of de 'daders' andere jongeren of volwassenen zijn meldt het artikel overigens niet. Onder de kop 'Voor geld of een paar schoenen' is in de printeditie van Het Parool meer te lezen hierover.quote:AMSTERDAM - Betaalde tienerseks is in Amsterdam een normaal verschijnsel aan het worden. Dat staat in een rapport van de GGD. Het gaat veelal om kinderen van twaalf tot zeventien jaar, maar de jongste meisjes die werden aangetroffen, waren pas tien.
De GGD stelde in opdracht van de gemeente een onderzoek in, nadat onderzoekers van het Bonger Instituut in juli vorig jaar bij een studie naar tippelen waren gestuit op een circuit van zeer jonge prostituees in Zuidoost. Volgens het GGD-rapport gaat het dan meestal niet om prostitutie 'in harde zin', maar om seks voor een tegenprestatie: geld, dure merkkleding, of soms alleen maar een lift naar huis.
Harde cijfers over de omvang van de betaalde tienerseks zijn er niet. Daarvoor was het onderzoek, een quick scan, te kort. Wel concludeert het rapport dat het niet om incidenten gaat. Er is, vooral in Zuidoost, 'een subcultuur waarin tieners zichzelf weinig beperkingen opleggen in hun seksuele activiteiten'.
Het verschijnsel doet zich onder allochtone én autochtone tieners voor. Ook gewone thuiswonende en schoolgaande kinderen doen eraan mee. De plekken waar ze benaderd worden, zijn divers: van (besloten) feesten tot de openbare weg. Vaak is sprake van onveilige seks.
Betaalde seks komt voor bij jongeren uit de hele stad, benadrukken de onderzoekers. Maar de ontmoetingen zijn meestal in Zuidoost of de binnenstad, waar om je verschillende redenen goed anoniem kunt blijven.
Stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet van Zuidoost noemde het Bongerrapport destijds overdreven en stigmatiserend voor haar stadsdeel. Het zou slechts gaan om twintig tot dertig kinderen en de zaak was 'volledig onder controle'. Nu zegt haar collega-stadsdeelbestuurder Pieter Litjens uit Zuidoost dat er 'genoeg serieuze redenen zijn om meer aan voorlichting te doen'.
Wethouder Hannah Belliot wil zo snel mogelijk beginnen met een uitgebreider onderzoek.
ik las in een ander artikel ( op elsevier) dat ze het voor een pakje sigaretten, een etentje bij macdonalds of een ritje na een feest naar huis doenquote:
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ookquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Dus wil je neuken moet je in Zuid Oost zijn?
het is inmiddels verspreid over heel Amsterdam. En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zuidoostquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ook
Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Een perfect illustratie van het feit dat seks steeds meer een consumptieproduct wordt. Toch schokt het me wel hoe makkelijk dit allemaal gaat. Of de 'daders' andere jongeren of volwassenen zijn meldt het artikel overigens niet. Onder de kop 'Voor geld of een paar schoenen' is in de printeditie van Het Parool meer te lezen hierover.
Is dit een ontwikkeling die nog te keren is of moeten we de zedelijkheidswetten in Nederland maar fors bijstellen in de richting van deze actualiteit. En plaatst dit de 'heksenjacht' op pedofielen in een ander daglicht? Het zijn zomaar vragen die bij mij opkomen naar aanleiding van bovenstaande teksten.
Een kindermenu?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is inmiddels verspreid over heel Amsterdam. En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?
Ik las geslachtsdelenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ook
Rotterdam-Zuid?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Roellio het volgende:
Ik woon tenminste nog in een normaal stadsdeel!
Zal je daar voor deze diensten, ook meer moeten betalen dan in Zuidoost.quote:
Ze moeten je wel verstaan he.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
sucky sucky; 1 hamburger?quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef beerten het volgende:
[..]
En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
Het is inderdaad een indicatie van een totale verloedering van de seksuele moraal. Daar ben ik het mee eens. Het is ook een tekortkoming in de opvoeding, al zijn de effecten van 'peers' vanaf de pubertijd nu eenmaal veel invloedrijker dan opvoeding. Het is inderdaad nu zo dat seks met minderjarigen verboden is. Zeker tegen betaling. Wat heeft zulke wetgeving echter nog voor zin als deze niet gehandhaafd wordt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef beerten het volgende:
[..]
Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.
Je hebt toch zelfrespect? Je verlaagt jezelf toch niet tot zuighoer voor een paar schoenen?
Je laat je toch niet pijpen voor een paar schoenen door het eerste de beste kind van 13?
Dt laatste is overigens gewoon sex met een minderjarige dat sowieso al verboden is in dit land. gelukkig maar overigens. En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
De wetgeving is er wel, het besef in die kniderkoppies niet. En dat besef heet opvoeding.
Papa, ik neuk me al 4 jaar helemaal suf voor hamburgers...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:57 schreef MrBean het volgende:
[..]
Daar kun je gedonder mee krijgen.
Meisjes van 16 die samen met papa een valstrik opzetten voor een jongen van 17 ...
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat een meisje volgens de user die ik quotte haar vriendje kan aangeven voor sexueel misbruik, wanneer de ouders niks van de sex wisten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:00 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Papa, ik neuk me al 4 jaar helemaal suf voor hamburgers...
Maar zullen we er nu voor de grap eentje bij lappen![]()
Yeah sure![]()
weet niet. Een keer een meisje(20, ik 24) naar huis gebracht op vrijdagavond. Haar date had zich klem gezopen en z'n (zwaar gepimpte) Civic om een lantaarnpaal gevouwen. Zij kwam (gelukkig) met de schrik vrij, maar moest naar huis. Heb haar naar huis gebracht, en na afloop heeft ze me oraal "bedankt".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:11 schreef Devlinsect het volgende:
@Social D: hoe zit het in Den Haag? Ook al dergelijke praktijken kunnen bemerken?
Ik wil ook naar Iran.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:29 schreef Drugshond het volgende:
Ik moest eerst denken aan het verval van de Iraanse maatschappij en hoe daar zedeloosheid middels tijdelijke verbonden gesloten kunnen worden.
Ik heb toen met een zekere ergenis/verbazing naar de TV-docu zitten kijken over hoe leip die cultuur wel niet in elkaar zat. (2 jr geleden op de BRT).
Welnu met parkeerplaatsen als afwerkplaatsen en tieners de voor vreemde sex en kleine beloning de hort op gaan. Zijn we als maatschappij geen haar beter dan pak en beet 5000 km oostwaarts.
Het is echt 5x nix zo. Ik dacht dat kinderarbeid afgeschaft was.
De ouders van die kinderen moesten zich kapot schamen.
Je hebt 'em zò verdiend...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef SocialDisorder het volgende:
pff, ze kunnen een Euro-knaller krijgen
Ik beide niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
in Iran waren het vooral jongetjes. In Amsterdam meisjes. Ik weet wie ik liever een McKroket geef
In Amsterdam wel. In Rotterdam moet je bij de Burger King wezen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:45 schreef Pony-Lover het volgende:
Dus je kan nu bij de Mac pauper wijven neuken?
Ik ben leider bij een jeugdvereniging en ben leider van een groep 10 jarige meiden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Aurelianus het volgende:
Die 10-jarigen weten wel hoe ze om moeten gaan met een zak knikkers en een lekkere lolly.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Aurelianus het volgende:
Die 10-jarigen weten wel hoe ze om moeten gaan met een zak knikkers en een lekkere lolly.
Lukas Haas?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:24 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee. Verkeerd gelezen.
Dan wil ik Amish worden.
Het goede leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:59 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is inderdaad een indicatie van een totale verloedering van de seksuele moraal. Daar ben ik het mee eens. Het is ook een tekortkoming in de opvoeding, al zijn de effecten van 'peers' vanaf de pubertijd nu eenmaal veel invloedrijker dan opvoeding. Het is inderdaad nu zo dat seks met minderjarigen verboden is. Zeker tegen betaling. Wat heeft zulke wetgeving echter nog voor zin als deze niet gehandhaafd wordt.
Ik maak me overigens sowieso wel zorgen over de huidige generatie pubers bij wie hedonisme en materialisme hoogtij lijken te vieren. Met een joint in de coffeeshop met je dure merkkleding aan luisteren naar je nieuwe ipod terwijl je een seksafspraakje maakt met iemand die je net ontmoet hebt. Een generalisatie vol overdrijving, maar als ik om me heen kijk wel iets wat steeds meer bewaarheid wordt.
Ik proef een afkeer voor buitenlanders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:01 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij komt die cultuur gewoon voort uit een hoge concentratie van bepaalde culturen die zich niet helemaal thuisvoelen met de Nederlandse en die te weinig weten van de cultuur die hun ouders wel hebben meegekregen. Ze creeren als het ware een eigen wereld.
men zou o.a. de volgende aspecten eens moeten meten in hun onderzoek,
-bevolkingssamenstelling
-concentratie vmbo'ers en kanslozen
-recreatiecultuur, drugs, sport, kleding, uitgaan (thema's als bubbling)
-veel hoogbouw en beton
-niet bij de stad horen en ook niet bij een dorp, maar eerder in een industriegebied met veel grote bedrijven wonen
-groepsgedrag
-vasthouden aan slavernijherdenking, terwijl ze niet eens weten wat de 2e wereldoorlog was
-te weinig ontwikkelmogelijkheden
Ik denk dat tienersex dan wel eens als een van de mindere zorgen zou kunnen blijken in het grotere plaatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |