abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:11:46 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_35328768
quote:
AMSTERDAM - Betaalde tienerseks is in Amsterdam een normaal verschijnsel aan het worden. Dat staat in een rapport van de GGD. Het gaat veelal om kinderen van twaalf tot zeventien jaar, maar de jongste meisjes die werden aangetroffen, waren pas tien.

De GGD stelde in opdracht van de gemeente een onderzoek in, nadat onderzoekers van het Bonger Instituut in juli vorig jaar bij een studie naar tippelen waren gestuit op een circuit van zeer jonge prostituees in Zuidoost. Volgens het GGD-rapport gaat het dan meestal niet om prostitutie 'in harde zin', maar om seks voor een tegenprestatie: geld, dure merkkleding, of soms alleen maar een lift naar huis.

Harde cijfers over de omvang van de betaalde tienerseks zijn er niet. Daarvoor was het onderzoek, een quick scan, te kort. Wel concludeert het rapport dat het niet om incidenten gaat. Er is, vooral in Zuidoost, 'een subcultuur waarin tieners zichzelf weinig beperkingen opleggen in hun seksuele activiteiten'.

Het verschijnsel doet zich onder allochtone én autochtone tieners voor. Ook gewone thuiswonende en schoolgaande kinderen doen eraan mee. De plekken waar ze benaderd worden, zijn divers: van (besloten) feesten tot de openbare weg. Vaak is sprake van onveilige seks.

Betaalde seks komt voor bij jongeren uit de hele stad, benadrukken de onderzoekers. Maar de ontmoetingen zijn meestal in Zuidoost of de binnenstad, waar om je verschillende redenen goed anoniem kunt blijven.

Stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet van Zuidoost noemde het Bongerrapport destijds overdreven en stigmatiserend voor haar stadsdeel. Het zou slechts gaan om twintig tot dertig kinderen en de zaak was 'volledig onder controle'. Nu zegt haar collega-stadsdeelbestuurder Pieter Litjens uit Zuidoost dat er 'genoeg serieuze redenen zijn om meer aan voorlichting te doen'.

Wethouder Hannah Belliot wil zo snel mogelijk beginnen met een uitgebreider onderzoek.
Een perfect illustratie van het feit dat seks steeds meer een consumptieproduct wordt. Toch schokt het me wel hoe makkelijk dit allemaal gaat. Of de 'daders' andere jongeren of volwassenen zijn meldt het artikel overigens niet. Onder de kop 'Voor geld of een paar schoenen' is in de printeditie van Het Parool meer te lezen hierover.

Is dit een ontwikkeling die nog te keren is of moeten we de zedelijkheidswetten in Nederland maar fors bijstellen in de richting van deze actualiteit. En plaatst dit de 'heksenjacht' op pedofielen in een ander daglicht? Het zijn zomaar vragen die bij mij opkomen naar aanleiding van bovenstaande teksten.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_35329406
.
pi_35329421
Dat seks 'n consumptieproduct wordt dat is inmiddels wel duidelijk dat er zo'n trend bestaat.
Kinderen worden doodgegooid met seks op TV bijvoorbeeld, TMF/MTV/The Box zijn de zenders die laten zien dan mensen met veel bling-bling en dure spullen, mooie vrouwen bij zich hebben die bereid zijn tot alles.

En die lijn zet zich ook voor bij de jeugd denkik
pi_35329477
Weinig verassend met de huidige breezah cultuur.

Maarja wel een uitkomst voor mannen die het nodig hebben (alleen als het vrjwillig gebeurd uiteraard)
pi_35329550
Wat kost dat eigelijk
pi_35329643
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:34 schreef T1andonly het volgende:
Wat kost dat eigelijk
een paar schoenen
pi_35329663
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:34 schreef T1andonly het volgende:
Wat kost dat eigelijk
ik las in een ander artikel ( op elsevier) dat ze het voor een pakje sigaretten, een etentje bij macdonalds of een ritje na een feest naar huis doen

tis dus meestal meer een "beloning" dan dat er echt geld wordt gegeven aan ze

maar echt ziek dit, zeker dat zulke jonge kinderen het doen
pi_35329692
Dus wil je neuken moet je in Zuid Oost zijn?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35329763
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
niet alleen in Zuid-Oost, in andere stadsdelen gebeurt het ook
pi_35329817
quote:
het is inmiddels verspreid over heel Amsterdam. En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_35329897
quote:
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zuidoost
pi_35329961
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:41 schreef -Marc- het volgende:

[..]

[..]

Zuidoost
taalpurist
pi_35329980
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:11 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Een perfect illustratie van het feit dat seks steeds meer een consumptieproduct wordt. Toch schokt het me wel hoe makkelijk dit allemaal gaat. Of de 'daders' andere jongeren of volwassenen zijn meldt het artikel overigens niet. Onder de kop 'Voor geld of een paar schoenen' is in de printeditie van Het Parool meer te lezen hierover.

Is dit een ontwikkeling die nog te keren is of moeten we de zedelijkheidswetten in Nederland maar fors bijstellen in de richting van deze actualiteit. En plaatst dit de 'heksenjacht' op pedofielen in een ander daglicht? Het zijn zomaar vragen die bij mij opkomen naar aanleiding van bovenstaande teksten.
Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.
Je hebt toch zelfrespect? Je verlaagt jezelf toch niet tot zuighoer voor een paar schoenen?
Je laat je toch niet pijpen voor een paar schoenen door het eerste de beste kind van 13?

Dt laatste is overigens gewoon sex met een minderjarige dat sowieso al verboden is in dit land. gelukkig maar overigens. En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
De wetgeving is er wel, het besef in die kniderkoppies niet. En dat besef heet opvoeding.
pi_35330013
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

het is inmiddels verspreid over heel Amsterdam. En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?
Een kindermenu?
pi_35330056
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef Keromane het volgende:

[..]

Een kindermenu?
Nee joh... Gewoon een McKroket... En kindermenu is veel te veel voor ze!
pi_35330126
pff, ze kunnen een Euro-knaller krijgen
pi_35330167
Ik woon tenminste nog in een normaal stadsdeel!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:48:37 #18
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35330198
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik las geslachtsdelen
Tot zover de kwaliteitspost
pi_35330226
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Roellio het volgende:
Rotterdam-Zuid?
pi_35330309
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Rotterdam-Zuid?
Westerpark!
pi_35330382
daar gebeurt het ook
pi_35330401
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:51 schreef Roellio het volgende:

[..]

Westerpark!
Zal je daar voor deze diensten, ook meer moeten betalen dan in Zuidoost.

Ipv een hamburger een cheese burger ofzo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:53:22 #23
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35330403
quote:
Ze moeten je wel verstaan he.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_35330457
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ze moeten je wel verstaan he.
sucky sucky; 1 hamburger?
pi_35330472
Ach wat fijn, al die vrije opvoedingen, al die heerlijke tv zenders die dagelijks de meest walgelijk zooi laten zien, maar nee, natuurlijk heeft dat er niks mee te maken! Neeeeee, natuurlijk niet! Als ik 's ochtends in de trein zit lijken mijn jeugdige medereizigers meer op kuddedieren tijdens de bronstijd dan op scholieren, maar ach. Moet kunnen allemaal he?

Ouders, samenleving: bedankt!
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:55:40 #26
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35330491
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:30 schreef Chriz2k het volgende:
.
tja sletten zijn ook nodig.
of was het nou met ij? :?
pi_35330591
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:43 schreef beerten het volgende:

[..]
En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.

Daar kun je gedonder mee krijgen.

Meisjes van 16 die samen met papa een valstrik opzetten voor een jongen van 17 ...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:59:59 #28
79262 Dwersdriever
pi_35330687
quote:

[..]

Zedelijkheidswetten? Wat heeft dit met wetgeving te maken? Als ouders godverdomme hun kinderen zelfs niet het kleinste beetje waardigheid meegeven schiet wetgeving altij dte kort.
Je hebt toch zelfrespect? Je verlaagt jezelf toch niet tot zuighoer voor een paar schoenen?
Je laat je toch niet pijpen voor een paar schoenen door het eerste de beste kind van 13?

Dt laatste is overigens gewoon sex met een minderjarige dat sowieso al verboden is in dit land. gelukkig maar overigens. En als je als inderjarigen sex wilt hebben met elkaar heb je daar helemaal formeel toestemming voor nodig van beide ouders/opvoeders.
De wetgeving is er wel, het besef in die kniderkoppies niet. En dat besef heet opvoeding.
Het is inderdaad een indicatie van een totale verloedering van de seksuele moraal. Daar ben ik het mee eens. Het is ook een tekortkoming in de opvoeding, al zijn de effecten van 'peers' vanaf de pubertijd nu eenmaal veel invloedrijker dan opvoeding. Het is inderdaad nu zo dat seks met minderjarigen verboden is. Zeker tegen betaling. Wat heeft zulke wetgeving echter nog voor zin als deze niet gehandhaafd wordt.

Ik maak me overigens sowieso wel zorgen over de huidige generatie pubers bij wie hedonisme en materialisme hoogtij lijken te vieren. Met een joint in de coffeeshop met je dure merkkleding aan luisteren naar je nieuwe ipod terwijl je een seksafspraakje maakt met iemand die je net ontmoet hebt. Een generalisatie vol overdrijving, maar als ik om me heen kijk wel iets wat steeds meer bewaarheid wordt.
We Came A Long Time Ago
pi_35330717
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:57 schreef MrBean het volgende:

[..]

Daar kun je gedonder mee krijgen.

Meisjes van 16 die samen met papa een valstrik opzetten voor een jongen van 17 ...
Papa, ik neuk me al 4 jaar helemaal suf voor hamburgers...

Maar zullen we er nu voor de grap eentje bij lappen

Yeah sure
pi_35331144
@Social D: hoe zit het in Den Haag? Ook al dergelijke praktijken kunnen bemerken?
pi_35331193
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:00 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Papa, ik neuk me al 4 jaar helemaal suf voor hamburgers...

Maar zullen we er nu voor de grap eentje bij lappen

Yeah sure
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat een meisje volgens de user die ik quotte haar vriendje kan aangeven voor sexueel misbruik, wanneer de ouders niks van de sex wisten.

Maar goed, redelijk offtopic.
pi_35331323
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:11 schreef Devlinsect het volgende:
@Social D: hoe zit het in Den Haag? Ook al dergelijke praktijken kunnen bemerken?
weet niet. Een keer een meisje(20, ik 24) naar huis gebracht op vrijdagavond. Haar date had zich klem gezopen en z'n (zwaar gepimpte) Civic om een lantaarnpaal gevouwen. Zij kwam (gelukkig) met de schrik vrij, maar moest naar huis. Heb haar naar huis gebracht, en na afloop heeft ze me oraal "bedankt".

Omdat ze het zelf aanbood, heb ik het niet afgeslagen,maar als ze zo was uitgestapt,had ik het ook niet erg gevonden. Ik weet namelijk wat voor tuig er op de Haagse straten rondloopt, en als ik kan zorgen dat zij veilig thuiskomt, dan doe ik dat. Net zoiets als stoppen voor bejaarden, vind ik.

Ik beweeg me ook niet in het TMF-sfeertje, dus ik zou neit weten in hoeverre dit in DH speelt.
pi_35331498
edit
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:29:46 #34
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35331964
Ik moest eerst denken aan het verval van de Iraanse maatschappij en hoe daar zedeloosheid middels tijdelijke verbonden gesloten kunnen worden.
Ik heb toen met een zekere ergenis/verbazing naar de TV-docu zitten kijken over hoe leip die cultuur wel niet in elkaar zat. (2 jr geleden op de BRT).
Welnu met parkeerplaatsen als afwerkplaatsen en tieners de voor vreemde sex en kleine beloning de hort op gaan. Zijn we als maatschappij geen haar beter dan pak en beet 5000 km oostwaarts.
Het is echt 5x nix zo. Ik dacht dat kinderarbeid afgeschaft was.

De ouders van die kinderen moesten zich kapot schamen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:35:56 #35
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_35332251
Eerst een piemel in de mond, daarna een mac kroket

het is me wat
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_35332378
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:29 schreef Drugshond het volgende:
Ik moest eerst denken aan het verval van de Iraanse maatschappij en hoe daar zedeloosheid middels tijdelijke verbonden gesloten kunnen worden.
Ik heb toen met een zekere ergenis/verbazing naar de TV-docu zitten kijken over hoe leip die cultuur wel niet in elkaar zat. (2 jr geleden op de BRT).
Welnu met parkeerplaatsen als afwerkplaatsen en tieners de voor vreemde sex en kleine beloning de hort op gaan. Zijn we als maatschappij geen haar beter dan pak en beet 5000 km oostwaarts.
Het is echt 5x nix zo. Ik dacht dat kinderarbeid afgeschaft was.

De ouders van die kinderen moesten zich kapot schamen.
Ik wil ook naar Iran.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:49:56 #37
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35332884
Ik ga maar eens verhuizen, denk ik.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_35333557
in Iran waren het vooral jongetjes. In Amsterdam meisjes. Ik weet wie ik liever een McKroket geef
pi_35333633
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:46 schreef SocialDisorder het volgende:
pff, ze kunnen een Euro-knaller krijgen
Je hebt 'em zò verdiend...

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_35333655
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
in Iran waren het vooral jongetjes. In Amsterdam meisjes. Ik weet wie ik liever een McKroket geef
Ik beide niet.

Als een meisje vraagt of ze een McKroket mag voor een pijpbeurt, dan gaat ze maar achter de kassa zitten of zo om het te verdienen.
pi_35333960
Een pakje peuken of een big mac? Damn... Over cheap gesproken .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:21:22 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35334135
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:39 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik wil ook naar Iran.
kleine jongetjes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35334240
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kleine jongetjes?
Nee. Verkeerd gelezen.

Dan wil ik Amish worden.
pi_35334935
Die 10-jarigen weten wel hoe ze om moeten gaan met een zak knikkers en een lekkere lolly.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:43:42 #45
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35335071
Ik vind het wel een schrikbarende ontwikkeling ... zo jong en dan puur voor vaak materialisme. ik bedoel 10 jaar
Ik zal wel weer onder een ouderwetse tegel vandaan komen maar ik vind het schokkend. aan de andere kant is het altijd nog beter dan stelen
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_35335156
Dus je kan nu bij de Mac pauper wijven neuken?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:40:06 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35337395
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:45 schreef Pony-Lover het volgende:
Dus je kan nu bij de Mac pauper wijven neuken?
In Amsterdam wel. In Rotterdam moet je bij de Burger King wezen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:41:53 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35337448
Ik zou me trouwens best voor een McKroket laten pijpen door een lekkere 14-jarige. Maar 12 jaar vind ik echt te jong.
pi_35337478
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Aurelianus het volgende:
Die 10-jarigen weten wel hoe ze om moeten gaan met een zak knikkers en een lekkere lolly.
Ik ben leider bij een jeugdvereniging en ben leider van een groep 10 jarige meiden.
Alleen de gedachte levert me al koude rillingen op. Gadverdamme! En die kinderen hier, hartje achterhoek, weten gelukkig van niets. In dit geval zijn het naieve dorpskindertjes uit de provincie en daar mogen ze onbeschrijflijk trots op zijn.
Als ik zulks zelfs alleen maar zou suggereren bij die kinderen, pjpen voor een lollie, wordt ik gevierendeelt in dit dorp. En zo hoort dat overigens ook.
pi_35337503
Die stadsdeelvoorzitter deed er vroeger zeker zelf ook aan mee. Elvira Sweet
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:47:46 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_35337647
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:40 schreef Aurelianus het volgende:
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:50:39 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35337741
Ik zie hier wel handel in trouwens. 'Package deals' enzo. Een McSuck-It menuutje.
pi_35338086
Volgens mij komt die cultuur gewoon voort uit een hoge concentratie van bepaalde culturen die zich niet helemaal thuisvoelen met de Nederlandse en die te weinig weten van de cultuur die hun ouders wel hebben meegekregen. Ze creeren als het ware een eigen wereld.

men zou o.a. de volgende aspecten eens moeten meten in hun onderzoek,

-bevolkingssamenstelling
-concentratie vmbo'ers en kanslozen
-recreatiecultuur, drugs, sport, kleding, uitgaan (thema's als bubbling)
-veel hoogbouw en beton
-niet bij de stad horen en ook niet bij een dorp, maar eerder in een industriegebied met veel grote bedrijven wonen
-groepsgedrag
-vasthouden aan slavernijherdenking, terwijl ze niet eens weten wat de 2e wereldoorlog was
-te weinig ontwikkelmogelijkheden

Ik denk dat tienersex dan wel eens als een van de mindere zorgen zou kunnen blijken in het grotere plaatje.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:12:37 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35338525
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:24 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nee. Verkeerd gelezen.

Dan wil ik Amish worden.
Lukas Haas?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35338721
Wie herkent dit hier op fok? Als het zo grootschalig zou voorkomen zou een van de lezers hier het moeten hebben meegemaakt.

Om de zoveel jaar is er wel zo een verhaal als bovenstaand in de media en achteraf blijkt het een broodje aap verhaal / urban city tale te zijn.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:20:03 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35338867
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:30 schreef Chriz2k het volgende:
.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:20:54 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35338923
pedofilie is overigens altijd normaal geweest , behalve in de huidige maatschappij
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:23:45 #58
141711 krullul
altijd krom...
pi_35339069
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:59 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is inderdaad een indicatie van een totale verloedering van de seksuele moraal. Daar ben ik het mee eens. Het is ook een tekortkoming in de opvoeding, al zijn de effecten van 'peers' vanaf de pubertijd nu eenmaal veel invloedrijker dan opvoeding. Het is inderdaad nu zo dat seks met minderjarigen verboden is. Zeker tegen betaling. Wat heeft zulke wetgeving echter nog voor zin als deze niet gehandhaafd wordt.

Ik maak me overigens sowieso wel zorgen over de huidige generatie pubers bij wie hedonisme en materialisme hoogtij lijken te vieren. Met een joint in de coffeeshop met je dure merkkleding aan luisteren naar je nieuwe ipod terwijl je een seksafspraakje maakt met iemand die je net ontmoet hebt. Een generalisatie vol overdrijving, maar als ik om me heen kijk wel iets wat steeds meer bewaarheid wordt.
Het goede leven.
Stijf is voor mietjes.
pi_35339242
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:01 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij komt die cultuur gewoon voort uit een hoge concentratie van bepaalde culturen die zich niet helemaal thuisvoelen met de Nederlandse en die te weinig weten van de cultuur die hun ouders wel hebben meegekregen. Ze creeren als het ware een eigen wereld.

men zou o.a. de volgende aspecten eens moeten meten in hun onderzoek,

-bevolkingssamenstelling
-concentratie vmbo'ers en kanslozen
-recreatiecultuur, drugs, sport, kleding, uitgaan (thema's als bubbling)
-veel hoogbouw en beton
-niet bij de stad horen en ook niet bij een dorp, maar eerder in een industriegebied met veel grote bedrijven wonen
-groepsgedrag
-vasthouden aan slavernijherdenking, terwijl ze niet eens weten wat de 2e wereldoorlog was
-te weinig ontwikkelmogelijkheden

Ik denk dat tienersex dan wel eens als een van de mindere zorgen zou kunnen blijken in het grotere plaatje.
Ik proef een afkeer voor buitenlanders.
pi_35339968
Fijn die jeugd, echt een voorbeeld, voor de maatschappij
pi_35340782
Ik zal wel weer een burgertrut zijn, maar eten kinderen van 10/13 tegenwoordig niet meer thuis ? En weten ouders niet meer waar hun kinderen zijn ?
Ook vraag je je toch af hoe je kind van 13 aan die laarzen komt als jij het niet voro haar hebt gekocht en naar ik aanneem zijzelf nog niet genoeg geld heeft dit allemaal zelf te bekostigen ?
En een lift naar huis.... wat doet je kind van`10/13 's avonds op straat of overdag zo ver van huis dat haar strippenkaart die jij voor haar koopt niet meer toereikend is ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35341483
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:02 schreef Mirage het volgende:
Ik zal wel weer een burgertrut zijn, maar eten kinderen van 10/13 tegenwoordig niet meer thuis ? En weten ouders niet meer waar hun kinderen zijn ?
Ook vraag je je toch af hoe je kind van 13 aan die laarzen komt als jij het niet voro haar hebt gekocht en naar ik aanneem zijzelf nog niet genoeg geld heeft dit allemaal zelf te bekostigen ?
En een lift naar huis.... wat doet je kind van`10/13 's avonds op straat of overdag zo ver van huis dat haar strippenkaart die jij voor haar koopt niet meer toereikend is ?
Ik vind het bij een 15/16 jarige al raar dat een ouder niet wat meer vragen stelt wanneer ze in dure kleding rond loopt.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:23:52 #63
141711 krullul
altijd krom...
pi_35341679
quote:
Je zult als dertienjarige maar een moeder hebben die er zo'n controledrang op nahoudt.
Stijf is voor mietjes.
pi_35341690
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:27 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik proef een afkeer voor buitenlanders.
Nee hoor, althans zo is het niet bedoeld. Eerder een afkeer van de wegkijkmaatschappij die niets investeert in z'n mensen.
pi_35341780
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:18 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik vind het bij een 15/16 jarige al raar dat een ouder niet wat meer vragen stelt wanneer ze in dure kleding rond loopt.
ik vind dat eerlijk gezegd niet zo heel gek. Als je je bedenkt dat er steeds meer meisjes op hun 16e zwanger zijn.....dan kun je toch neit verwachten dat die hun kroost normaal opvoeden?
pi_35342057
In Breda en Schiedam zie ik het ook vaak gebeuren, weliswaar geen 14-jarige, maar genoeg 16 jarigen die hun diensten aanbieden voor een pakje peuken of wat geld om hun scooter te tanken.

Meest opvallende is dat ik helaas tot mijn grote spijt veel Marokkaanse/Turkse zusters zie, die zich schijnheilig met Hidjaab opstellen.
pi_35342157
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:26 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik vind dat eerlijk gezegd niet zo heel gek. Als je je bedenkt dat er steeds meer meisjes op hun 16e zwanger zijn.....dan kun je toch neit verwachten dat die hun kroost normaal opvoeden?
Nee, maar dan vind ik het nog wel raar.
pi_35342178
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:23 schreef krullul het volgende:

[..]

Je zult als dertienjarige maar een moeder hebben die er zo'n controledrang op nahoudt.
Daar zul je later nog blij om zijn.
pi_35342236
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zou me trouwens best voor een McKroket laten pijpen door een lekkere 14-jarige. Maar 12 jaar vind ik echt te jong.
Precies. Meisjes van 12 moet je dan toch wel minstens een Big Mac geven.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_35342320
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Verbaasd me niets van jou.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:41:33 #71
141711 krullul
altijd krom...
pi_35342360
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:37 schreef MrBean het volgende:

[..]

Daar zul je later nog blij om zijn.
Nou, ik ben toch erg blij dat mijn ouders vroeger absoluut niet zo waren.

Ik ken wel wat mensen met controlegeile ouders en die zijn of ongewenst zwanger, hebben hun opleiding niet afgemaakt, zijn meerdere keren per week lam van drugmisbruik en kunnen zichzelf amper staande houden.
Stijf is voor mietjes.
pi_35342473
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:41 schreef krullul het volgende:

[..]

Nou, ik ben toch erg blij dat mijn ouders vroeger absoluut niet zo waren.

Ik ken wel wat mensen met controlegeile ouders en die zijn of ongewenst zwanger, hebben hun opleiding niet afgemaakt, zijn meerdere keren per week lam van drugmisbruik en kunnen zichzelf amper staande houden.
Contolegeil is niet hetzelfde als alert zijn.

Als je kind opeens met Gucci tasjes rondloopt en je merkt dat ze niet werkt en niet genoeg zakgeld daarvoor krijgt, dan moet je toch echt eens praten. En als ze dan ook nog avonden lang weg is op haar 13de (!) dan al helemaal.

Mijn ouders waren ook niet controlegeil, maar ze hebben wel op mij gelet.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:49:21 #73
141711 krullul
altijd krom...
pi_35342712
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:43 schreef MrBean het volgende:

[..]

Contolegeil is niet hetzelfde als alert zijn.

Als je kind opeens met Gucci tasjes rondloopt en je merkt dat ze niet werkt en niet genoeg zakgeld daarvoor krijgt, dan moet je toch echt eens praten. En als ze dan ook nog avonden lang weg is op haar 13de (!) dan al helemaal.

Mijn ouders waren ook niet controlegeil, maar ze hebben wel op mij gelet.
Nou ja, praten kan niet zo heel veel kwaad, maar ouders die alles willen weten zorgen voor stiekem gedrag. En op je dertiende 's avonds de deur uit zijn is niet meer dan normaal, of zat jij toen nog met je lego te spelen?
Stijf is voor mietjes.
pi_35342857
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:49 schreef krullul het volgende:

[..]

Nou ja, praten kan niet zo heel veel kwaad, maar ouders die alles willen weten zorgen voor stiekem gedrag. En op je dertiende 's avonds de deur uit zijn is niet meer dan normaal, of zat jij toen nog met je lego te spelen?
Toen ging ik als brugklasser alleen uit naar schoolfeesten, klassenfeesten en de plaatselijke disco ja.

Sowieso, waar wil je in godsnaam heen op je 13e!? Geen kroeg laat je binnen. En terrecht.
pi_35343560
Anne Frank plantsoen?
pi_35343602
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:49 schreef krullul het volgende:
En op je dertiende 's avonds de deur uit zijn is niet meer dan normaal
The hell it is. .
pi_35343744
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:08 schreef Keromane het volgende:
Anne Frank plantsoen?
Daar komen dure PSV-directeuren. Die hebben geen behoefte aan van die klagerige Breezers, importeren liever uit het buitenland.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:18:27 #78
141711 krullul
altijd krom...
pi_35343942
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:52 schreef MrBean het volgende:

[..]

Toen ging ik als brugklasser alleen uit naar schoolfeesten, klassenfeesten en de plaatselijke disco ja.
Dat kan, maar dat gaat niet voor iedereen op en moet je ook niet opleggen.
quote:
Sowieso, waar wil je in godsnaam heen op je 13e!? Geen kroeg laat je binnen. En terrecht.
Nou, het is wel begrijpelijk dat ze niet overal welkom zijn, ik hb ook geen zin in kinderen om me heen als ik in de kroeg zit, en men houdt natuurlijk rekening met de klanten.
Stijf is voor mietjes.
pi_35344060
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:18 schreef krullul het volgende:

[..]

[..]

Nou, het is wel begrijpelijk dat ze niet overal welkom zijn, ik hb ook geen zin in kinderen om me heen als ik in de kroeg zit, en men houdt natuurlijk rekening met de klanten.

Kinderen van 13 's avonds laat in de kroeg en jij hebt het over "O, misschien dat de klanten er last van hebben!"?
pi_35344235
quote:
Wat een vrijblijvendheid weer.
Als het mijn kinderen zijn doe ik er mee wat ik wil.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:46:15 #81
141711 krullul
altijd krom...
pi_35345018
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Kinderen van 13 's avonds laat in de kroeg en jij hebt het over "O, misschien dat de klanten er last van hebben!"?
Nee, maar dat lijkt me wel de instelling van de ondernemer in kwestie.
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:26 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wat een vrijblijvendheid weer.
Als het mijn kinderen zijn doe ik er mee wat ik wil.
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Stijf is voor mietjes.
pi_35345100
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:46 schreef krullul het volgende:

[..]

Nee, maar dat lijkt me wel de instelling van de ondernemer in kwestie.
Ja ... en?
quote:
Dat is dus precies wat ik bedoel.
Wat? Kinderen opvoeden? Dat mag niet?
pi_35345152
Ik zie hier wel mogelijkheden voor de zwaar gesubsidieerde (en overbodige, want kansloze) VMBO scholen. Die kunnen in de toekomst in hun eigen budget voorzien door het schoolplein om te vormen tot tippelzone. Hiermee kan de leerlingen getoond worden wat werken is en voorkomen we dat ze gelijk na het behalen van hun diploma een uitkering aanvragen.
Laten we ook pedofilie uit het wetboek van strafrecht halen en niets staat de achterstands buurt bewoner meer in de weg.
pi_35345352
quote:
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:56:00 #85
141711 krullul
altijd krom...
pi_35345441
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja ... en?
Nou, niets en, ik merk alleen op dat het logisch is wat je zegt over de kroegen en dat ik het daarmee dus niet oneens ben.
quote:
Wat? Kinderen opvoeden? Dat mag niet?
Natuurlijk wel, daarom moet je ze niet continu onder controle houden want dan leren ze nooit iets.
Stijf is voor mietjes.
pi_35345533
quote:

[..]

Ik ben het met je eens in alle opzichten maar de tendens is misschien andersom!
Liever een paar schoenen voor zuigen dan het doen voor niks!
Aangezien sex niet meer valt onder liefde tegenwoordig zullen die meiden wel denken laat ik er dan tenminste nog iets voor krijgen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35345787
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:56 schreef krullul het volgende:

Natuurlijk wel, daarom moet je ze niet continu onder controle houden want dan leren ze nooit iets.
Van jou mag je geeneens wat van het inkomsten en uitgavenpatroon van een 13 jarige zeggen.
pi_35345872
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:58 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens in alle opzichten maar de tendens is misschien andersom!
Liever een paar schoenen voor zuigen dan het doen voor niks!
Aangezien sex niet meer valt onder liefde tegenwoordig zullen die meiden wel denken laat ik er dan tenminste nog iets voor krijgen!

Ik loop achter.
En ik ben nog maar 21.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:10:51 #89
141711 krullul
altijd krom...
pi_35346019
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:06 schreef MrBean het volgende:

[..]

Van jou mag je geeneens wat van het inkomsten en uitgavenpatroon van een 13 jarige zeggen.
Nou, nee, waarom moet jij je ermee bemoeien waar hij of zij z'n geld aan uitgeeft?

Ik kreeg vroeger wat zakgeld, wat ik ermee ded moest ik zelf weten, en als het op was had ik pech.

Als de ouder precies gaan controleren waar een tiener zijn of haar geld aan uitgeeft en er invloed op gaan uitoefenen dan zal dat kind er later nog steeds hulp bij nodig hebben, er nooit wat geleerd is.
Stijf is voor mietjes.
pi_35346230
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:10 schreef krullul het volgende:

[..]

Nou, nee, waarom moet jij je ermee bemoeien waar hij of zij z'n geld aan uitgeeft?

Ik kreeg vroeger wat zakgeld, wat ik ermee ded moest ik zelf weten, en als het op was had ik pech.
Daar gaat dit topic niet over. Je mocht van je ouders ook een mannenpiemel zuigen voor een nieuwe mobiele telefoon?
pi_35346307
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:15 schreef MrBean het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over. Je mocht van je ouders ook een mannenpiemel zuigen voor een nieuwe mobiele telefoon?
Vroeger waren de girlies nog dom en zogen ze gratis, tegenwoordig zijn de girlies slim en vragen ze er iets leuks voor terug
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:18:18 #92
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35346356
Bekijk het toch eens van de zonnige kant, mensen!

Tieners ontwikkelen steeds vroeger economische talenten.

Al het nieuws is positief.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_35346361
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Vroeger waren de girlies nog dom en zogen ze gratis, tegenwoordig zijn de girlies slim en vragen ze er iets leuks voor terug
pi_35346395
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jij bent een psycho.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:22:34 #95
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35346524
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:19 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Jij bent een psycho.
Hij bekijkt het tenminste positief!
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_35346569
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:18 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat doen ze erna
pi_35346591
quote:

[..]

Jij bent een psycholoog.
Ja en jij bent een pedo viespeuk
pi_35346685
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ja en jij bent een pedo viespeuk
Nu kunnen minderjarigen ook al pedofiel zijn, wereldvreemd ben je dus blijkbaar ook.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:26:32 #99
141711 krullul
altijd krom...
pi_35346735
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:15 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nooit gevraagd... maar laten we idd weer on topic gaan.
quote:

[..]

Jij bent een psycho.
Goed punt.
Stijf is voor mietjes.
pi_35346752
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:25 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nu kunnen minderjarigen ook al pedofiel zijn, wereldvreemd ben je dus blijkbaar ook.
wat zeik je nu dude? ga uit je neus vreten oid
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:31:16 #101
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35346931
kan het wat minder?
pi_35346975
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:23 schreef krullul het volgende:

[..]

ja idd! Stel je nu toch eens voor dat je als moeder de moraal wat hoger wil houden bij je kinderen.
Dan was dit hele probleem niet aanwezig geweest! En who cares? Zolang het je iegen kind maar niet is.

Nou, I care! Mijn dochter legt verantwoording af als ze zonder baan ineens met dure kledingstukken aan thuis komt. En weet je...? Ze hoeft geen verantwoording af te leggen! Haar moraal ligt hoger dan dit gedrag. Gelukkig maar. Alleen heb ik medelijden met de ouders bij wie het niet zo is. En waarvan de kinderen zich op deze manier denken te moeten staande te houden. Omdat ze anders niet meer bij de groep horen.
Inspiratieloos!
pi_35346981
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:31 schreef Tafkahs het volgende:
kan het wat minder?
Hij blijft doorgaan in welk topic dan ook en daar ben ik zat van, oke?
pi_35347077
Ik heb hier trouwens nog een zak snoep liggen.
Zou Brechtje tijd hebben?
Ik ga zo wel even in PUB rondhangen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:06:42 #105
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35348703
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hij blijft doorgaan in welk topic dan ook en daar ben ik zat van, oke?
ik ben geen mod hier
pi_35348985
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:34 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik heb hier trouwens nog een zak snoep liggen.
Zou Brechtje tijd hebben?
Ik ga zo wel even in PUB rondhangen.
Brechtje
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:13:52 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35349034
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:49 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik zie hier wel mogelijkheden voor de zwaar gesubsidieerde (en overbodige, want kansloze) VMBO scholen. Die kunnen in de toekomst in hun eigen budget voorzien door het schoolplein om te vormen tot tippelzone. Hiermee kan de leerlingen getoond worden wat werken is en voorkomen we dat ze gelijk na het behalen van hun diploma een uitkering aanvragen.
Laten we ook pedofilie uit het wetboek van strafrecht halen en niets staat de achterstands buurt bewoner meer in de weg.
Lijkt me een uitstekende oplossing.

En voor de moeders van de kids in kwestie heb ik ook nog wel een oplossing (uit Waarom vrouwelijke pedoseksuelen niet zo erg zijn. ):
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:04 schreef Lemmeb het volgende:
Goed, ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat het per jongen verschilt. Maar in het algemeen kunnen we stellen dat de gemiddelde 13-jarige jongen klaar is voor sexueel contact met een oudere vrouw, en dat dat niet schadelijk hoeft te zijn als er niet a priori sprake is van machtsmisbruik.

Immers, als een 9-jarige jongen al met 'succes' kan deelnemen aan een groepsverkrachting (was onlangs uitgebreid in het nieuws), en de gemiddelde leeftijd van de daders van dit delict op 14 jaar ligt (zie Zeker 200 groepsverkrachtingen per jaar ), lijkt me een van beide kanten vrijwillige sexrelatie zeer wel mogelijk. En wellicht zelfs veel beter dan wanneer deze jongens zich uit gaan leven op de 11-jarige Marietje van de hoek.

Ik zou er dan ook voor willen pleiten dergelijke relaties juist te stimuleren. Mits de betreffende jongeling eraan toe is natuurlijk, en dat laatste bepalen zijn ouders of de onafhankelijke schoolarts. Dat 'stimuleren' kan op een aantal manieren:

Ten eerste moeten dergelijke sexrelaties niet langer strafbaar worden gesteld. Dat lijkt me vanzelfsprekend.

Daarnaast zou je een systeem kunnen bedenken, waarbij oudere dames die zich voor dergelijke relaties beschikbaar stellen een beloning krijgen in de vorm van een soort 'kinderbijslag'. Een premie per sexrelatie met een jongeling dus. Dit lijkt me de ideale manier voor bijstandsmoeders om een beetje bij te verdienen!

Ook zou je je kunnen voorstellen, dat er op termijn hele 'oppascentrales' (lees: 'escortbureaux') ontstaan, waarbij ouders of vriendjes van de gelukkige jongeling een dame kunnen bestellen als het zover is. Het lijkt me dan ideaal om deze oppascentrales te laten runnen door veroordeelde Loverboys. Het is natuurlijk altijd beter dat zij volwassen vrouwen pimpen, dan onvolwassen meisjes.

Op deze manier slaan we meerdere vliegen in één klap:
We doen iets aan groepsverkrachtingen en aan andere door verveling ingegeven criminaliteit, gepleegd door rondhangende straatjongens. Daarnaast geven we Loverboys een zinvolle, legale tijdsbesteding in plaats van ze in de jeugdgevangenis te gooien, waar ze alleen maar slechter uitkomen. Verder geven we bijstandsmoeders en andere minder bedeelde vrouwen de kans om op een legale, dankbare manier een centje bij te verdienen.

En last but not least geven we jongens ook nog eens de kans om zich sexueel te ontplooien, zodat zij jonge meisjes meer zullen respecteren en niet meer hun uiterste best zullen doen om d.m.v. list en bedrog in de bloemetjesonderbroekjes van de dames te komen. Met als bijkomend voordeel dat 'de eerste keer' voor deze dames een waar feest zal zijn!

pi_35349322
Sukkel.

Dat soort jongens zijn incidenten.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:23:36 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35349494
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:19 schreef MrBean het volgende:
Sukkel.

Dat soort jongens zijn incidenten.
'Incidenten', net als die zich prostituerende tienermeisjes zeker.

Waar woon jij?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:27:19 #110
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_35349669
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:20 schreef BaajGuardian het volgende:
pedofilie is overigens altijd normaal geweest , behalve in de huidige maatschappij
Gelul.
pi_35350700
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

'Incidenten', net als die zich prostituerende tienermeisjes zeker.

Waar woon jij?
Hoe kan je zulke jongens nou als voorbeeld nemen voor alle jochies? Maar laat maar, ik ga geeneens met je in discussie.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:50:19 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35350760
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:49 schreef MrBean het volgende:

[..]

Hoe kan je zulke jongens nou als voorbeeld nemen voor alle jochies? Maar laat maar, ik ga geeneens met je in discussie.
Mooi zo, want je hebt totaal geen idee waarover je het hebt.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:52:47 #113
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35350869
Internetdiscussies eindigen altijd onbeslist. Altijd.
Dus kibbel niet zo!

Vraag me af wat het CDA aan deze betaalde tienerseks gaat doen... (niks dus, zoals we van het CDA verwachten)
Era Vulgaris
pi_35350880
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mooi zo, want je ik hebt totaal geen idee waarover je ik het hebt.
pi_35352792
Wie moest er nog meer denken aan die reclame van McDonalds?

'Zo verdiend, die ..burger' !!!!
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:40:53 #116
141711 krullul
altijd krom...
pi_35352830
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:39 schreef jpzegthallo het volgende:
Wie moest er nog meer denken aan die reclame van McDonalds?

'Zo verdiend, die ..burger' !!!!
Heha, ken ik niet.

Wel eindelijk gratis saus in NL.
Stijf is voor mietjes.
pi_35352952
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:41 schreef -Marc- het volgende:

[..]

[..]

Zuidoost
DE Bijlmer!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:17:07 #118
88442 power_bram
't is al weer vroeg laat
pi_35356558
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:47 schreef Roellio het volgende:
Ik woon op de Kuunskop in Huissen (serieus)...
't is al weer vroeg laat
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:24:08 #119
79262 Dwersdriever
pi_35356695
Nog wat citaten over dit onderwerp uit De Volkskrant van vandaag.
quote:
In Amsterdam-Zuidoost is elke week wel ergens een lollipop-pary. Een feestje waar de bezoekers zo weinig mogelijk kleding aanhebben en zich seksueel uitdagend gedragen. Hoogtepunt van de avond is de wedstrijd in orale seks, waarbij het publiek bepaalt wie de winnaar is. Tienermeisjes zijn van harte welkom op deze feestjes.
quote:
Dat geldt ook voor de libi-feesten, besloten feesten van drugsdealers en drugskoeriers in leegstaande kraakpanden. Meisjes tot 20 jaar mogen gratis naar binnen, jongens betalen entree. Er is geen verlichting in de flats. Iedereen kan met elkaar seks hebben. Na afloop krijgen de meisjes sieraden van de drugskoeriers.
quote:
Dit zijn maar twee voorbeelden van de vele feesten en bijeenkomsten in de Bijlmer waar tieners rondlopen die te benaderen zijn voor betaalde seks of die zichzelf daarvoor aanbieden.
quote:
Zoals bijvoorbeeld de meisjes van ene jaar of veertien die seks hebben met meerdere jongens. Ze doen het in kelderboxen van flatgebouwen of thuis, als hun ouders weg zijn. 'Ploegen' heet dat verschijnsel. De jongen die het meisje en de 'ploegplek' regelt, ontvangt entreegeld. Een deel van de opbrengst gaat naar het meisje, dat soms inspraak heeft in wie er mogen meedoen.'
En zo gaat het verhaal nog even verder. Ik voel een generatiekloof....
We Came A Long Time Ago
pi_35356857
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:45 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

DE Bijlmer!
Dat mag je niet meer zeggen...

"De Bijlmer" heeft een te negatief imago.

Dat is ook de reden dat het tegenwoordig Zuidoost heet
pi_35356902
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:24 schreef Dwersdriever het volgende:
Nog wat citaten over dit onderwerp uit De Volkskrant van vandaag.
[..]

[..]

[..]

[..]

En zo gaat het verhaal nog even verder. Ik voel een generatiekloof....
Nou, ik met mijn 21 jaar, vind dit niet normaal.

Wel vind ik (voor zover ik erover kan oordelen), dat er nu al een generatiekloof is ontstaat tussen mij en jongeren van 18 en jonger. Maar dat kan ook aan mij liggen.
pi_35357070
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:34 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Nou, ik met mijn 21 jaar, vind dit niet normaal.
Tuurlijk is het ook niet normaal. Al dat gelul over vrijlaten en vrije opvoeding heeft ons juist in deze shit gebracht.
pi_35357157
Of je geeft je kind zelf gewoon voorlichting over AIDS en andere soa en je neemt de opvoeding zelf ter hand ipv het aan school en wetgeving over te laten.
Opvoeden begin je toch niet mee als ze al die leeftijd hebben. Daar begin je mee als ze geboren zijn.

En verder wat Mirage gister zei: Je weet toch waar je kind op die leeftijd is.

Mijn zoon van 12 kan heel erg veel vrijheid krijgen en mag best redelijk veel. Vertrouwen moet ie verdienen en als ik zie dat ie daar goed mee omgaat mag ie weer iets meer. En alles is bespreekbaar. Maar ik wil WEL weten waar ie is en met wie.

Maar op straat zwalken met foute lui hoort daar dus echt niet bij. Tot nu toe heeft ie gelukkig ook niet de minste neiging vertoond. Maar laat ik afwachten.... misschien komt dat nog.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:48:49 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35357170
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:43 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Tuurlijk is het ook niet normaal. Al dat gelul over vrijlaten en vrije opvoeding heeft ons juist in deze shit gebracht.
Ik denk niet dat het de opvoeding is thuis maar meer hoe ze elkaar opvoeden en vertellen hoe makkelijk het is een merkartikel te "scoren".
pi_35357208
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het de opvoeding is thuis maar meer hoe ze elkaar opvoeden en vertellen hoe makkelijk het is een merkartikel te "scoren".
Zegt misschien iets over het materialisme waarmee ze opgroeien als ze de waarde van spullen belangrijker vinden dan eigenwaarde.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35357241
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Zegt misschien iets over het materialisme waarmee ze opgroeien als ze de waarde van spullen belangrijker vinden dan eigenwaarde.
Bingo.

Papa en mama die de duurste auto willen, die de mooist versierde rijtjescontainer moeten hebben, die net een duurdere keuken dan de buren op afbetaling halen, en zo hun kinderen laten zijn dat SPULLEN belangrijk zijn, niet mensen.
pi_35357289
In Zuidoost wonen alleen maar allochtone sletten.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:58:47 #128
79262 Dwersdriever
pi_35357371
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Zoals ik in een eerdere posting al schrijf is dit een generatie waarbij hedonisme en materialisme met elkaar om de hoogste eer strijden. Opvoeding is een belangrijke factor, maar de invloed van ouders in de pubertijd moet niet worden overschat, dan is het toch vooral de omgeving die ervoor zorgt dat kinderen gaan roken, blowen etc.

Toevallig was ik zondagmiddag in de stad en het verrast me toch ook altijd weer hoe jong kinderen al in de rij staan bij de coffeeshop. De grootste gaat naar binnen om te kopen, de rest staat op de fiets om de hoek te wachten. Als ik in de nacht van zaterdag op zondag naar huis ga vanuit mijn werk kom ik vaak om vier uur volslagen laveloze kinderen van amper vijftien jaar oud tegen. Dit zijn jongens en meisjes. Meestal autochtoon.

Iedere generatie zegt van de volgende dat het een verloren generatie gaat worden, maar dit keer denk ik dat het weleens waar kan zijn.
We Came A Long Time Ago
pi_35357372
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:52 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Bingo.

Papa en mama die de duurste auto willen, die de mooist versierde rijtjescontainer moeten hebben, die net een duurdere keuken dan de buren op afbetaling halen, en zo hun kinderen laten zijn dat SPULLEN belangrijk zijn, niet mensen.
En het allerlulligst is dat ze daarmee denken hun kinderen het allerbeste te geven. Dat DAT het allerbeste is dus.... materieel welvaren.
Want het zijn echt niet alleen maar jongeren uit gezinnen met minder inkomen die zich zo gedragen hoor.
Maar ook in de gezinnen waar minder inkomen is is het uiterlijk en het uiterlijk van spullen en vooral hoeveel ze gekost hebben heel vaak heel erg belangrijk.

Dat gaat ver voorbij gewoon van mooie dingen houden. ieder mens omgeeft zich graag met mooie dingen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35357444
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:58 schreef nokwanda het volgende:

Dat DAT het allerbeste is dus.... materieel welvaren.
Gewoon compensatie voor het harde werken en het gebrek aan aandacht en liefde, vaak.
pi_35357522
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:58 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Zoals ik in een eerdere posting al schrijf is dit een generatie waarbij hedonisme en materialisme met elkaar om de hoogste eer strijden. Opvoeding is een belangrijke factor, maar de invloed van ouders in de pubertijd moet niet worden overschat, dan is het toch vooral de omgeving die ervoor zorgt dat kinderen gaan roken, blowen etc.

Toevallig was ik zondagmiddag in de stad en het verrast me toch ook altijd weer hoe jong kinderen al in de rij staan bij de coffeeshop. De grootste gaat naar binnen om te kopen, de rest staat op de fiets om de hoek te wachten. Als ik in de nacht van zaterdag op zondag naar huis ga vanuit mijn werk kom ik vaak om vier uur volslagen laveloze kinderen van amper vijftien jaar oud tegen. Dit zijn jongens en meisjes. Meestal autochtoon.

Iedere generatie zegt van de volgende dat het een verloren generatie gaat worden, maar dit keer denk ik dat het weleens waar kan zijn.
Dat klopt ook. OUders zien het vaak niet gebeuren totdat het eenmaal zover is.
En..... niet onbelangrijk..... het gaat er vooral om wat je ze hebt meegegeven voor ze in de puberteit komen.
Soms is dat omdat kinderen te vrij zijn gelaten en de ouders liever op het niveau van vriendjes stonden dan op het niveau van liefhebbende ouders die wel de leiding namen. Soms komt het omdat ouders te streng waren en er te weinig bespreekbaar was omdat alles wat jongeren bezinghoud in de taboesfeer ligt. Soms is het omdat kinderen te materialistisch opgroeien.

En veel jongeren gaan door een periode waarin ze zich afzetten tegen ouders. En uiteindelijk zien ze echt het licht wel. Dan leren ze dat ze het uiteindelijk voor zichzelf doen en niet voor hun ouders en dat het niet in je belang is om eroplos te neuken en je vol te slikken, roken en spuiten met drugs en alleen maar mac te vreten.
Maar als je situaties zoals hier beschreven ziet mag je hopen dat ze dat licht zien voor ze massaal aan AIDS sterven.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:38 #132
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_35357563
Prinsheerlijk.
Dus voor een etentje bij de Mac of een pak peuken kun je al all the way gaan.
Relexed !
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:18:49 #133
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35357795
aan de andere kant bestaan er ook sletjes die voor niets een lekkere pijpbeurt geven, of zich laten uitwonen, dus aan de andere kant is het ontvangen van goederen die ze op dat moment goed kunnen gebruiken misschien nog niet eens zo slecht.
pi_35357801
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:07 schreef -Sandstorm- het volgende:
Prinsheerlijk.
Dus voor een etentje bij de Mac of een pak peuken kun je al all the way gaan.
Relexed !
Tja, en hoe leg je bij de doktor uit dat je die schaamluis van een 12 jarig meisje uit Zuidoost hebt.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:20:23 #135
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_35357824
Mooi, dat bespaart me weer een vakantie naar Thailand
pi_35357831
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:19 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Tja, en hoe leg je bij de doktor uit dat je die schaamluis van een 12 jarig meisje uit Zuidoost hebt.
Och... als het bij schaamluis blijft is dat het punt nog niet. Maar die zweren zijn vervelender.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:21:10 #137
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35357839
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:19 schreef -Marc- het volgende:

[..]

ik zou dergelijke sletten ook niet gaan neuken, maar zou me gewoon laten afzuigen, en ze eventueel in hun mond neuken.
pi_35357892
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:18 schreef visionnaire het volgende:
aan de andere kant bestaan er ook sletjes die voor niets een lekkere pijpbeurt geven, of zich laten uitwonen, dus aan de andere kant is het ontvangen van goederen die ze op dat moment goed kunnen gebruiken misschien nog niet eens zo slecht.
Zouden die gratis sletjes ergens in hun hoofd hebben dat er liefde in het spel is?

Of je kunt het zo zien als vent: Als ze er iets voor vraagt he je later dat gezeik achteraf over liefde en relaties iig niet. Uiteindelijk is dat minder economisch. Kun je het beter eenmalig doen voor een mac of als ze erg goed is een paar leuke Nikes.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35357903
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik las in een ander artikel ( op elsevier) dat ze het voor een pakje sigaretten, een etentje bij macdonalds
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:39 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

En wat kost McDonald's nou nog tegenwoordig?
"Heeft u hem ook gepast mevrouw?"
"Ja, hij paste perfect!"

Je hebt hem zó verdient, een lekkere blow job.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_35357916
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:21 schreef visionnaire het volgende:

[..]

ik zou dergelijke sletten ook niet gaan neuken, maar zou me gewoon laten afzuigen, en ze eventueel in hun mond neuken.
Dan kun je beter naar de tippelzone gaan. Daar heb je iig nog eventueel de keus uit een tandeloze dame. Dat pijpt toch veel zachter.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35357918
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:21 schreef visionnaire het volgende:

[..]

* it_was_me mompelt iets over Herpes en koortslip
Inspiratieloos!
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:27:40 #142
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_35357982
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:24 schreef it_was_me het volgende:

[..]

* it_was_me mompelt iets over Herpes en koortslip
Hebben wij als man dan toch geen last van
pi_35358001
Wel stoer, al die gemaakte macho reacties.
pi_35358021
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:27 schreef -Sandstorm- het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Och... als het bij schaamluis blijft is dat het punt nog niet. Maar die zweren zijn vervelender.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35358041
quote:

[..]

wss blijft dat bij fantaseren hoor. Denk niet dat DAAR nou de ervaring zit
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:32:07 #146
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35358075
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Zouden die gratis sletjes ergens in hun hoofd hebben dat er liefde in het spel is?
niet per se. het kan ook voor de aandacht zijn.
quote:
Of je kunt het zo zien als vent: Als ze er iets voor vraagt he je later dat gezeik achteraf over liefde en relaties iig niet. Uiteindelijk is dat minder economisch. Kun je het beter eenmalig doen voor een mac of als ze erg goed is een paar leuke Nikes.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:32:39 #147
139493 visionnaire
de grote leider
pi_35358089
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dan kun je beter naar de tippelzone gaan. Daar heb je iig nog eventueel de keus uit een tandeloze dame. Dat pijpt toch veel zachter.
ik heb ook mijn grenzen he?
pi_35358112
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat kan in Zuidoost ook hoor...

Alleen is het dan een tandloze peuter/kleuter...
pi_35358155
quote:

[..]

Nu snap ik ook je signature!
Inspiratieloos!
pi_35358162
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:32 schreef visionnaire het volgende:

[..]

niet per se. het kan ook voor de aandacht zijn.
[..]

Je wil niet weten hoe vaak door jonge meisjes aandacht wordt aangezien voor liefde. Of hoe graag ze eigenlijk dat zouden willen en dat er daaropm maar bijfantaseren. Op die manier is het hele leven een grote ontgoocheling. En dan heb je die meiden die zeggen: we gaan er maar gewoon iets mee verdienen, dan hou ik er tenminste nog iets aan over om te compenseren voor dat klote gevoel een slet te zijn. Zo wordt je als meid al snel genoemd dus dan kun je het net zo goed gewoon echt worden. Is ook een vorm van afzetten en je wapenen tegen de buitenwereld.
Zo van: o ja??? Ben ik een slet omdat ik eigenlijk wat liefde zocht, aandacht kreeg en het gaf? Nou.... dan laat ik je wel zien wat voor een slet ik ben dan.

Dat is nog het ergste. Daar kun je een heel leven (als je het overleeft uiteindelijk) in blijven hangen. Dat is pas verspild leven.
Ik bedoel...... het is klote op die manier..... en je ziet het pas als je echt liefde hebt leren kennen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35358198
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:33 schreef -Marc- het volgende:

[..]

Dat kan in Zuidoost ook hoor...

Alleen is het dan een tandloze peuter/kleuter...
shut up please. Da's niet lollig meer
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')