Vond je apenkooien niet leuk vroeger?quote:
Als je de grond aanraakte moest je aan de kant , net zolang tot de bank vol was want dan moch de eerste er weer vanaf als er eentje bijkwam. Daar zaten alle dikke kinderen die uit de touwen waren geflikkerd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:46 schreef T1andonly het volgende:
apenkooien
Dat was altijd leuk, bij ons bleven altijd dezelfde over op het laatst
Wou je zeggen dat je nooit op elkaars schouders ging staan om door de bovenraampjes in de meidenkleedkamer te kunnen kijken? Dat was veel leuker hoor...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:49 schreef ThE_ED het volgende:
Een van de weinige dingen die ik leuk vond bij gym...
Gelukkig zijn er om de 6 weken schoolvakanties...dus kon je lekker vaak apenkooienquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:50 schreef mitt het volgende:
Maar altijd alleen de laatste les voor de vakantie
mitt en meetsquote:
Theo Maassen, ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:52 schreef Gizmo112 het volgende:
Dat was een grap van die cabaretier
Dat staat dan ook al in de OP, sufkut.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:52 schreef Gizmo112 het volgende:
Dat was een grap van die cabaretier
Zwartepieten spel ...of is dat weer iets heel anders?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:02 schreef Atreidez het volgende:
Bij ons heette het altijd anders..Reis om de wereld of de stormbaan ofzo.. Generatiekloof zeker?
whehequote:
jah, eigenlijk zou je gewoon op zaterdag avond ipv stappen moeten gaan apekooien.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:04 schreef blackmage het volgende:
ah dat waren nog de leuke tijden, te jammer dat het eigelijk een taboe is als je ouder bent.
Volgens mij is het zelfs verboden door het ministerie van onderwijs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij zijn veel scholen ermee gestopt omdat het veel ongelukjes veroorzaakte.
tja alle coole spelletjes hielden een beetje op, alles waarbij ballen hard werden geschopt en gegooid ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs verboden door het ministerie van onderwijs.
Tegenwoordig apenkooien ze in elk geval nergens meer.
Welke stad?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
12 november 2006 is het NK in Sporthallen Zuid.
[afbeelding]
Amsterdamquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:15 schreef Remzz het volgende:
[..]
Welke stad?
Volwassen mannen die over kasten heen klimmen
In naam van alle kinderen hoop ik toch wel de laatste les voor elke vakantie?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:13 schreef TeChNo2 het volgende:
Apenkooien wordt echt nog steeds wel gespeeld ! Zeker weten: ik ben tenslotte zelf de leerkracht die (inderdaad: de laatste les voor d evakantie) apenkooi uitzet en speelt met de klas.
Wat een onzin dat dat evrboden zou zijn, het enige wat niet gebruikt mag worden is de mini-tramp (te gevaarlijk) maar zonder dat ding kan je prima apenkooien.
Oja en ook in 2006 vinden de kids dat het leukste wat er is !
Menig TRU-bezoeker zal blij zijn met de lichtbollen die hier te zien zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:07 schreef pfaf het volgende:
[afbeelding]
Schitterende foto hoor. Mooie lay-out ook, hier heeft de meester goed over nagedacht.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs verboden door het ministerie van onderwijs.
Tegenwoordig apenkooien ze in elk geval nergens meer.
Dat doet me denken aan die keer dat ik bij softbal een van de leukste meiden van de klas die aan het pitchen was de bal vol in baarmoeder sloeg.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:33 schreef mart1976 het volgende:
Het allerleukste was natuurlijk om zo hard mogelijk tegen meisjes aan te gooien. Die gingen dan huilen
(het leven is hard...
).
dodgeballquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:33 schreef mart1976 het volgende:
Apekooien was inderdaad erg leuk. Wat ook leuk was, was trefbal. Zaal (en groep) in twee-en delen en vervolgens elkaar proberen te raken met een bal. Degene die geraakt was moest dan naar de kant. Leuker was het als er meerdere ballen in het spel waren. Soms had je ook pionnen die je om moest gooien. En als je een bal vangde, mocht er iemand van je team terugkomen. Het allerleukste was natuurlijk om zo hard mogelijk tegen meisjes aan te gooien. Die gingen dan huilen
(het leven is hard...
). Daar zouden ze ook een vereniging voor moeten hebben.
Trefbal met een zo'n groote mat in het midden vond ik altijd het leukst. Als de tegenstander die mat om had dan had íe gewonnen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:02 schreef Gitanki het volgende:
Trefbal, ook leuk ja, spelregels varieerden: de ene leraar liet je op de bank zitten als je af was, tot een partij geen spelers meer had, maar als iemand de bal ving mocht een medespeler terug.
de ander had weer dat je dan achter de lijnen van het vak van de tegenstander moest gaan staan.
Wanneer je af was en je ploegje mocht dan naar jou gooien zodat je ook op de tegenpartij kon gooien, dat was altijd wel leuk.
Apenkooi was inderdaad tijdrovend qua alles opzetten, maar dan wel lachen, in het touw klimmen was verboden, ongelukken gebeurden er wonderbaarlijk zelden.
Die mooie herinderingenquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:11 schreef PICHT het volgende:
Ik weet nog wel dat er een een meisje uit mijn klas in de rekken klom en niet naar de wc durfte te gaan omdat ze bang was om getikt te worden. Overal lag pis!
Ja, toen de meisjes nog strakke gympakjes droegen en de jongens stoer waren door op hun blote voeten te gymenquote:
Dat doet me weer wat denken aan een spel wat we heel zelden gedaan hebben: "Matten jatten".quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Trefbal met een zo'n groote mat in het midden vond ik altijd het leukst. Als de tegenstander die mat om had dan had íe gewonnen.
Dat was ook leuk idd, ik heb nog vaak onder de 'mattenwagen' gelegen totdat er in de kleedkamer gekeken ging worden, dan was je altijd eerder bij de balquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef Drumpie het volgende:
ik vond buskruit in het donker altijd wel leuk, wij hadden dan een grote gymzaal
Is het niet zelfs verboden geweest?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij zijn veel scholen ermee gestopt omdat het veel ongelukjes veroorzaakte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |