abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35333158
Aaaahhh apenkooien. Dat was altijd leuk. Deden we altijd inderdaad de laatste les voor de vakantie of als de leraar jarig was.
En altijd waren er wel kids die dan naar de touwen wilden springen vanaf de mat, sprongen ze mis
En de standaard klimmers die altijd helemaal bovenin de touwen hingen, degenen die moesten tikken die namen de moeite nieteens om er heen te klimmen

En dan had je altijd het groepje meisjes die al 3 keer in de week aan wedstrijdturnen deden en die konden de tikkers makkelijk ontwijken.

Aahh de herinneringen!!
Tralalalaaa
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:58:31 #52
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_35333209
Apenkooien!

Maar volgens mij mag het niet meer, te gevaarlijk ofzo.
pi_35333269
Ik doe het met mijn klas elke laatste gymles voor een vakantie en nogmaals: wat een onzin dat het niet meer mag...echt flauwekul...
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:02:20 #54
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_35333373
Apenkooien
ik vraag me af hoe dat gaat als mensen niet meer dat eeuwige heel-blijven van een kind hebben en dus op een vreemde manier de grond raken. Mensjes van maximaal 12 staan dan meestal weer op. Mensjes van boven de 20 hebben daar meestal toch wat meer moeite mee
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_35333417
Alsof er nu ineens meer ongelukken gebeuren dan vroeger? En het is echt niet dat kids hun nek breken ofzo hoor, vaak is het even mis springen en eventjes pijn hebben en daarna rennen ze weer verder (want anders worden ze getikt!).
Tralalalaaa
pi_35333977
omdat het minder leuk wordt.
underground forever baby
pi_35334065
Elke gymles kan gevaar opleveren, dat is te voorkomen door goed les te geven... en dat wil zeggen bij een spel als apenkooi : duidelijke regels afspreken zodat het snel, spannend, uitdagend en veilig (oftewel: een ideaal spel) is. Anders zouden we het buiten spelen ook wel kunnen afschaffen, daarbij gebeuren veel meer ongelukken !
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:28:51 #58
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_35334416
Apen kooien was idd leuk ja . Alleen had ik zo'n gymleraar die moeite had met nadenken; hij had bedacht dat er rondom alles een soort baan moest komen waar je gewoon mocht lopen. Oftewel ons apenkooien bestond uit zo hard mogelijk rondjes om het midden heen rennen. De dikke kindjes ( ) bleven dus altijd over, want die konden alleen langzaam waggelen
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_35335633
Apenkooien . Hulde aan de bedenker er van!

Mooi om die foto's te zien. Kunnen we niet schematisch een ideale Fok-apenkooi gaan maken?
pi_35335866
In mijn dorp hebben ze een NK

NK Apenkooi 2005

Het is zonder twijfel het meest vreemde evenement dat carnavalsvereniging De Sökkestoppers ieder jaar organiseert: het Nederlands Kampioenschap apenkooi. Hoewel apenkooi als sport nog niet serieus wordt genomen door de landelijke sportkoepel NOC*NSF of een Olympische erkenning heeft gekregen, weet iedere deelnemer hoe afmattend enkele minuten apenkooi kan zijn. En dan maakt het niet uit of je tik- of loopploeg bent. De zevende editie van de vaderlandse titelstrijd wordt zondag 18 december 2005 vanaf 13.00 uur gehouden in sporthal Hoogerheyne aan de Brinkweg in Heino.

Het idee voor het NK apenkooi is afkomstig van Jacques Seine, die al jarenlang lid is van de illustere Raad van Elf en zich tot 12 november zelfs Prins Carnaval mag noemen. Hij hoorde een fragment uit een programma van een bekende Nederlandse cabaretier dat ging over apenkooi. Het zorgde bij Seine voor een flinke dosis jeugdsentiment en hij bracht het idee voor het NK apenkooi in tijdens de maandelijkse vergadering van de Raad van Elf. Iedereen reageerde enthousiast en sinds 1999 staat het evenement dus op het programma.

In het begin was het een Heinose aangelegenheid, want de wagenbouwers uit het dorp vochten zo ongeveer een onderlinge strijd uit. In de afgelopen jaren kreeg het Nederlands kampioenschap echter steeds meer het karakter van een nationale titelstrijd met deelnemers uit onder andere Zwolle, Utrecht en Haaksbergen. De hoofdprijs bleef echter steeds in Heino met Best Volk als viervoudig winnaar. De Juweeltjes zullen op zondag 18 december hun titel verdedigen.

Voor informatie en/of inschrijving kan men zich wenden tot organisator ...., telefoon 0572 – .....
It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice!
pi_35336177
Geweldig inderdaad.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 22 februari 2006 @ 00:16:12 #62
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35351967
Apenkooien is vet inderdaad. Pas nog gedaan, ter viering van de laatste gymles. Leuk hoor! Alleen met 17 en 18-jarigen lijkt de gymzaal ineens een stuk kleiner. Iedereen rent harder en de kans op ongelukken is best wel groot.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_35353892
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Volgens mij is het zelfs verboden door het ministerie van onderwijs.
Tegenwoordig apenkooien ze in elk geval nergens meer.

In geldrop mag je geen plastic boterhammenzakje in de vuilnisbak op straat gooien
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 22 februari 2006 @ 01:40:03 #64
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35354016
jeugdsentiment
pi_35597405
Apekooien was inderdaad erg leuk. Wat ook leuk was, was trefbal. Zaal (en groep) in twee-en delen en vervolgens elkaar proberen te raken met een bal. Degene die geraakt was moest dan naar de kant. Leuker was het als er meerdere ballen in het spel waren. Soms had je ook pionnen die je om moest gooien. En als je een bal vangde, mocht er iemand van je team terugkomen. Het allerleukste was natuurlijk om zo hard mogelijk tegen meisjes aan te gooien . Die gingen dan huilen (het leven is hard... ). Daar zouden ze ook een vereniging voor moeten hebben.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:35:38 #66
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_35597446
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:33 schreef mart1976 het volgende:
Het allerleukste was natuurlijk om zo hard mogelijk tegen meisjes aan te gooien . Die gingen dan huilen (het leven is hard... ).
Dat doet me denken aan die keer dat ik bij softbal een van de leukste meiden van de klas die aan het pitchen was de bal vol in baarmoeder sloeg.
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:34:44 #67
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_35598751
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:33 schreef mart1976 het volgende:
Apekooien was inderdaad erg leuk. Wat ook leuk was, was trefbal. Zaal (en groep) in twee-en delen en vervolgens elkaar proberen te raken met een bal. Degene die geraakt was moest dan naar de kant. Leuker was het als er meerdere ballen in het spel waren. Soms had je ook pionnen die je om moest gooien. En als je een bal vangde, mocht er iemand van je team terugkomen. Het allerleukste was natuurlijk om zo hard mogelijk tegen meisjes aan te gooien . Die gingen dan huilen (het leven is hard... ). Daar zouden ze ook een vereniging voor moeten hebben.
dodgeball
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_35598989
Trefbal .
sig verwijderd door FA
pi_35599568
Trefbal, ook leuk ja, spelregels varieerden: de ene leraar liet je op de bank zitten als je af was, tot een partij geen spelers meer had, maar als iemand de bal ving mocht een medespeler terug.
de ander had weer dat je dan achter de lijnen van het vak van de tegenstander moest gaan staan.
Wanneer je af was en je ploegje mocht dan naar jou gooien zodat je ook op de tegenpartij kon gooien, dat was altijd wel leuk.

Apenkooi was inderdaad tijdrovend qua alles opzetten, maar dan wel lachen, in het touw klimmen was verboden, ongelukken gebeurden er wonderbaarlijk zelden .
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_35599679
Apenkooien

We richten de apenkooi vereniging, FOK! op.
pi_35599702
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:02 schreef Gitanki het volgende:
Trefbal, ook leuk ja, spelregels varieerden: de ene leraar liet je op de bank zitten als je af was, tot een partij geen spelers meer had, maar als iemand de bal ving mocht een medespeler terug.
de ander had weer dat je dan achter de lijnen van het vak van de tegenstander moest gaan staan.
Wanneer je af was en je ploegje mocht dan naar jou gooien zodat je ook op de tegenpartij kon gooien, dat was altijd wel leuk.

Apenkooi was inderdaad tijdrovend qua alles opzetten, maar dan wel lachen, in het touw klimmen was verboden, ongelukken gebeurden er wonderbaarlijk zelden .
Trefbal met een zo'n groote mat in het midden vond ik altijd het leukst. Als de tegenstander die mat om had dan had íe gewonnen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:11:02 #72
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_35599811
Ik weet nog wel dat er een een meisje uit mijn klas in de rekken klom en niet naar de wc durfte te gaan omdat ze bang was om getikt te worden. Overal lag pis!
Ik ben lelijk.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:12:26 #73
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35599860
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:48 schreef Zwansen het volgende:
De grote Fok!-Apekooi meet....
I'm in
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:14:20 #74
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35599921
ik vond buskruit in het donker altijd wel leuk, wij hadden dan een grote gymzaal
pi_35599957
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:11 schreef PICHT het volgende:
Ik weet nog wel dat er een een meisje uit mijn klas in de rekken klom en niet naar de wc durfte te gaan omdat ze bang was om getikt te worden. Overal lag pis!
Die mooie herinderingen
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:21:05 #76
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_35600124
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:15 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Die mooie herinderingen
Ja, toen de meisjes nog strakke gympakjes droegen en de jongens stoer waren door op hun blote voeten te gymen
Ik ben lelijk.
pi_35600188
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:07 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Trefbal met een zo'n groote mat in het midden vond ik altijd het leukst. Als de tegenstander die mat om had dan had íe gewonnen.
Dat doet me weer wat denken aan een spel wat we heel zelden gedaan hebben: "Matten jatten".
In elke hoek een partij met een paar kinderen (ik zat op een school met kleine klassen, ZMOK).
met een (of twee) matten, je moest dus met twee kinderen je eigen mat verdedigen en met twee anderen of als je sterk en lomp genoeg was, met één een andere mat af gaan pakken, dat ging er ook altijd lekker lomp aan toe, met schaafwonden en blauwe plekken
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_35600193
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef Drumpie het volgende:
ik vond buskruit in het donker altijd wel leuk, wij hadden dan een grote gymzaal
Dat was ook leuk idd, ik heb nog vaak onder de 'mattenwagen' gelegen totdat er in de kleedkamer gekeken ging worden, dan was je altijd eerder bij de bal .
sig verwijderd door FA
pi_35600349
apenkooi ja dat waren nog eens tijden

btw op mijn basisschool hadden we de rare regel dat de hoogste klassen het opzette en het ook weer afbrak > gevolg in het laatste jaar bijna elke week apenkooi omdat we zo snel waren met opzetten
pi_35600398
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
Volgens mij zijn veel scholen ermee gestopt omdat het veel ongelukjes veroorzaakte.
Is het niet zelfs verboden geweest?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_44532610
Apenkooien is hardstikke gaaf! Ik heb gisteren meegedaan aan het NK Apenkooi in Heino en ben daar met mijn team tweede geworden

Zie ook: http://frontpage.fok.nl/video/6380
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')