Hou is op m'n gedachten te lezenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef buzzer het volgende:
de topics in KLB worden met de dag debieler
Wou je zeggen dat jij 'm mooi vindt?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef buzzer het volgende:
Ja, het is tenminste een fatsoenlijke auto, in ieder geval beter dan jouw fiatquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat jij 'm mooi vindt?
Wat is jouw definitie van fatsoenlijk dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, het is tenminste een fatsoenlijke auto, in ieder geval beter dan jouw fiat
Mijn definitie van fatsoenlijk is een auto die niet te klein is, dus minimaal de grootte van een Opel Omega/Mazda 6/BMW 5 ... Waarom niet kleiner? Tja, ik wil er ook in kunnen zitten, ben zelf 2 meter 4 en pas met regelmaat niet ergens fatsoenlijk in. Daarnaast hou ik ook van een stevige auto en ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik in een echte auto zit. Zelf heb ik ook de voorkeur voor een 6 of 8 cilinder met automaat en dan kom je dus uit in de deze klasse zoals de Escalade.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van fatsoenlijk dan?
Ach, zijn klacht is op zich gegrond, alleen iets te specifiek.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef buzzer het volgende:
Heb je weleens in een Kia Sorento gezeten? Voorin kan je maar net zitten als je 1.90+ bent en achterin heb je al helemaal geen ruimtequote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
vind trouwens de Kia Sorento ook goed te doen... Escalade is zo 2003![]()
![]()
Ach iedereen kan zich zo'n dikke bak veroorloven (het hoeft geen nieuwe te zijn). Maar ze zijn gewoon echt asociaal. Stel je voor dat in een redelijk normale straat 2 van die bakken aan weerszijden van de straat geparkeerd zouden staan... Dan heb je al een Alto nodig om er nog tussen te komen. Ik heb wat tegen dikke bakken, maar een Alto gaat me ook weer wat verquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:56 schreef blieblie het volgende:
Jaloerse zeikerd(s).
Je hoort nooit mensen over dit soort dingen roepen die het kunnen betalen. Kortom, tis gewoon jaloers gezeik.
En de TS, zelfs ook al dacht je het alleen maar. Je hebt met je vuile vingertjes van andermans eigendom te blijven, mispunt.
Fijn he zo'n overheid.... En een 156 is geen grote auto, lekker dat je daar ook al moeite mee hebtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:03 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ach iedereen kan zich zo'n dikke bak veroorloven (het hoeft geen nieuwe te zijn). Maar ze zijn gewoon echt asociaal. Stel je voor dat in een redelijk normale straat 2 van die bakken aan weerszijden van de straat geparkeerd zouden staan... Dan heb je al een Alto nodig om er nog tussen te komen. Ik heb wat tegen dikke bakken, maar een Alto gaat me ook weer wat ver.
Sowieso snap ik die mensen niet. Het is toch ook verschrikkelijk onhandig. Ik rijd nu een Alfa 156 en daar zit ik me al vaak over te ergeren dat ik ruimere plekken moet zoeken dan eerst in m'n Fiëstaatje. Nee, jaloezie is het zeker niet. Ergernis, dat is het.
Of een GMC Yukonquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:04 schreef El_Rolando het volgende:
Chevy Tahoe is vetter.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:49 schreef -Sandstorm- het volgende:
in that escalade.... 50 ahhh Bentley ahhhhhhhhh
Dat bedoel ik, met m'n normale (want compact is ie nou ook al weer niet) 156 moet ik al plaatsen links laten liggen, omdat er of een aso-bak redelijk geparkeerd staat (1 vak en een beetje in gebruik), of omdat iemand geparkeerd heeft als een vrouw (1 vak en een beetje voor een normale auto, altootje past net), of, en dat is het ergst, omdat iemand zo'n dikke aso bak geparkeerd heeft als een vrouw (2 vakken, of meer).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Fijn he zo'n overheid.... En een 156 is geen grote auto, lekker dat je daar ook al moeite mee hebt
En omdat hij in een fiat rijdt mag hij niets zeggen over andere auto's?...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:18 schreef AlphaOmega het volgende:
En dat zegt iemand die durft toe te geven dat hij in een fiat rijdt?.... Please!
Ik heb absoluut niet per definitie problemen met mensen met een dure auto.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:56 schreef blieblie het volgende:
Jaloerse zeikerd(s).
Je hoort nooit mensen over dit soort dingen roepen die het kunnen betalen. Kortom, tis gewoon jaloers gezeik.
Geen enkele reden? Pardon? Jij gaat mij vertellen in wat voor een auto ik mag rijden? Die auto is gewoon goedgekeurd voor de Nederlandse wegen, waarom kan ik dan niet fatsoenlijk parkeren? En met mijn Mazda 626, normale auto voor Nederland zoals jij het zegt, steek ik ook al vaak uit. Daarmee pas ik al niet in de parkeervakkenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:16 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
En dat heeft niks met overheid te maken. Er is geen enkele reden om zo'n brede bak te rijden, behalve als je koeienkadavers in de breedte in je kofferbak wil leggen. Parkeervakken zijn gemaakt voor normale auto's die je in een land als Nederland kan verwachten, en dat zijn niet van die dikke aso bakken.
Waarom zou ik niet durven toe te geven dat ik in een Fiatje rijd? Dat is tenminste een auto die aan 1 parkeervak genoeg heeft, die tenminste nog íets van onze fossiele brandstoffen over laat, die bij een aanrijding de tegenpartij niet totaal doodwalst.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:18 schreef AlphaOmega het volgende:
En dat zegt iemand die durft toe te geven dat hij in een fiat rijdt?.... Please!
idd. Koop een zwartequote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar koop geen witteCadillac Escalade
Dan moet je maar een stevigere auto kopen... Dan wordt je ook niet doodgewalst, tenzij je een vrachtwagen tegenkomtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:23 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet durven toe te geven dat ik in een Fiatje rijd? Dat is tenminste een auto die aan 1 parkeervak genoeg heeft, die tenminste nog íets van onze fossiele brandstoffen over laat, die bij een aanrijding de tegenpartij niet totaal doodwalst.
En het gaat niet over hoevéél geld mensen aan een auto uitgeven, maar wát voor auto ze ervan kopen.
Ja dat dachten Amerika en Rusland ook tijdens de koude oorlog: 'zolang wij maar meer kernwapens hebben dan zij kan ons iig niks gebeuren'quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:25 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dan moet je maar een stevigere auto kopen... Dan wordt je ook niet doodgewalst,
Je kan zeggen wat je wilt, maar er is geen goede reden voor. Als je die auto's mooi vindt, ok dat is smaak. Maar dan moet je niet gaan zeuren dat parkeerplaatsen te smal zijn en je moet die bak niet gaan zetten op plekken waar er geen plaats voor is (zoals parkeervakken die te smal zijn voor jouw auto), want dan hinder je de rest van het verkeer. Het feit dat jij zo'n brede bak wilt hebben moet geen probleem opleveren voor anderen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:22 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Geen enkele reden? Pardon? Jij gaat mij vertellen in wat voor een auto ik mag rijden? Die auto is gewoon goedgekeurd voor de Nederlandse wegen, waarom kan ik dan niet fatsoenlijk parkeren? En met mijn Mazda 626, normale auto voor Nederland zoals jij het zegt, steek ik ook al vaak uit. Daarmee pas ik al niet in de parkeervakken![]()
En is er wat gebeurd dan? Nee!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja dat dachten Amerika en Rusland ook tijdens de koude oorlog: 'zolang wij maar meer kernwapens hebben dan zij kan ons iig niks gebeuren'
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:29 schreef Mauro het volgende:
[..]
En is er wat gebeurd dan? Nee!
Dus hoe meer kernwapens hoe veiliger.
Nou goed, daar heb je wel gelijk in. Maar dan moet je over alle zwakke auto's gaan praten... Als ik met mijn Mazda 626 tegen een Fiat Panda frontaal aanrijd.... Dan blijft er ook niet veel van over... Bij iedere botsing is de klasse Panda platgewalstquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja dat dachten Amerika en Rusland ook tijdens de koude oorlog: 'zolang wij maar meer kernwapens hebben dan zij kan ons iig niks gebeuren'
Huh? Sorry dat ik zo lang ben. Ik pas niet in kleine auto's, ik pas net in mijn Mazda omdat ik er een sportstuur in heb gezet, anders gaat het nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:28 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt, maar er is geen goede reden voor. Als je die auto's mooi vindt, ok dat is smaak. Maar dan moet je niet gaan zeuren dat parkeerplaatsen te smal zijn en je moet die bak niet gaan zetten op plekken waar er geen plaats voor is (zoals parkeervakken die te smal zijn voor jouw auto), want dan hinder je de rest van het verkeer. Het feit dat jij zo'n brede bak wilt hebben moet geen probleem opleveren voor anderen.
Tja, als ik nu zeg dat de huidige parkeerplaatsen te smal zijn voor de huidige normale auto's? Bijvoorbeeld de Ford Focus, VW Golf.... omdat de parkeervakbreedtes niet meer aangepast zijn in de afgelopen tig jaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:28 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
[edit]
Toevoeging:
Ik zou met m'n alfaatje mooi in alle vakken passen die ik tot nu toe ben tegengekomen als iedereen in een normaal (of klein) formaat auto zou rijden en zou kunnen parkeren.
[/edit]
Ach de overheid hoeft dat niet te verbieden. Zoals ik al zei, als jij zo'n brede bak (ik heb het dus niet over jouw 626) mooi vindt, moet je hem kopen. Leuk voor op de oprit, of om in te toeren. Maar je weet van tevoren dat zo'n ding (als bij voorbeeld zo'n hummer) lang niet in alle parkeervakken past. Nou dan moet je hem ook niet gewoon in 2 vakken zetten. Als je wilt parkeren moet je een auto kopen die in de vakken past, klaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:33 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Huh? Sorry dat ik zo lang ben. Ik pas niet in kleine auto's, ik pas net in mijn Mazda omdat ik er een sportstuur in heb gezet, anders gaat het niet![]()
En daarnaast, mijn smaak is een goede reden, dat iemand anders in een kleine auto wil rijden mag ook. Wat ik wil zeggen is dat het goed gekeurt is en een normale gangbare auto (De 626) en ja, dan verwacht ik dat ik er gewoon mee kan parkeren waar er parkeerplekken zijn.
En anders moet de overheid gewoon alle auto's groter dan een VW Golf verbieden![]()
Sommige parkeerplaatsen zijn inderdaad te klein voor de huidige auto's. Ik pas wel in alle vakken met m'n alfaatje, maar soms is het inderdaad krapper dan ik prettig zou vinden. (Als in, ik kom er niet in 1 keer in). Maar dat gebeurt me eigenlijk maar op één plek en dat is op de parkeerplaats van een (ouder) winkelcentrum.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tja, als ik nu zeg dat de huidige parkeerplaatsen te smal zijn voor de huidige normale auto's? Bijvoorbeeld de Ford Focus, VW Golf.... omdat de parkeervakbreedtes niet meer aangepast zijn in de afgelopen tig jaar
Wat is breed? En nu nieuwe Focus is 1.80 breed en de oh zo brede Escalade is 2 meter breed... Maar goed, mensen moeten nog wel kunnen parkeren, dat lijkt af en toe wel een kunst ja...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:46 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ach de overheid hoeft dat niet te verbieden. Zoals ik al zei, als jij zo'n brede bak (ik heb het dus niet over jouw 626) mooi vindt, moet je hem kopen. Leuk voor op de oprit, of om in te toeren. Maar je weet van tevoren dat zo'n ding (als bij voorbeeld zo'n hummer) lang niet in alle parkeervakken past. Nou dan moet je hem ook niet gewoon in 2 vakken zetten. Als je wilt parkeren moet je een auto kopen die in de vakken past, klaar.
Sowieso zijn de meeste parkeervakken op particuliere grond, zoals parkeerplaatsen van winkels, parkeergarages, etc. Die luttele parkeervakken die een gemeente naast een weg ergens legt zijn echt de moeite niet om te willen veranderen. Dus overheid beleid in deze slaat nergens op.
En over lange auto's, waar jij als lang persoon wat aan hebt, heb ik het niet gehad. Dat jij met de achterkant uit een parkeervak steekt zullen niet veel mensen zich aan ergeren. Het zijn brede bakken die aso zijn.
Dat ligt op zich ook aan de deuren natuurlijk. Je komt makkelijker uit een 4/5 deurs dan uit een 2/3 deurs. Sowieso, mijn auto schijnt dus 1,74 breed te zijn (net even gegoogled), maar de meeste vakken zijn in mijn ervaring toch echt wel ruim zat, op voorgenoemd winkelcentrum na.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat is breed? En nu nieuwe Focus is 1.80 breed en de oh zo brede Escalade is 2 meter breed... Maar goed, mensen moeten nog wel kunnen parkeren, dat lijkt af en toe wel een kunst ja...
De richtlijn voor parkeervakken is momenteel 1 meter 80 (sinds 1988). Wat is dan de maximale breedte van een auto? 1 meter 40, want anders kunnen je deuren niet open. Alle auto's worden breder en daar zou rekening mee gehouden moeten worden als men nieuwe vakken aanlegt. Maar als ze echt op particuliergrondgebied liggen zal dat niet gebeuren, want meer vakken is meer klanten.... Dus bredere vakken is zeker wel gewenst, niet alleen voor de "asobakken".
Maar goed een parkeervak zou dus ongeveer 2 meter 50 breed moeten zijn, wil je aan beide kanten in kunnen stappen bij een nieuwe Ford Focus... en dat is al niet te doen....
D66? Als we D66'ers waren zouden we er niks over zeggen, dat zouden we dan niet durvenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:08 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem mooi, sla me, kutD66'ers
Oh nee, er wordt nog een italiaanse schroothoop bij naam genoemd....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Herkauwer het volgende:
Of misschien Lamborghini deuren verplicht stellen
Kun je tenminste fatsoenlijk die brommer/scooterjosti's mee omver rijden!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:53 schreef Maikuuul het volgende:
Schitterend mooie autos die escalades vooral met dikke velgen
En omdat er zulke auto's bestaan kunnen debielen op Fok! wannabe grappige opmerkingen maken terwijl ze zelf op een fietsje rijdenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:54 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Kun je tenminste fatsoenlijk die brommer/scooterjosti's mee omver rijden!![]()
Gegarandeerd dat je geen last meer hebt van mensen die niet kunnen parkerenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Mauro het volgende:
[..]
idd. Koop een zwarte![]()
[afbeelding]
of als je echt niet wil opvallen in het straatbeeld:
[afbeelding]
Hoe noemt men dit ook alweer? Komkommernieuws?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef buzzer het volgende:
Deze dame kan met haar dikke amerikaanse pick-up gewoon in haast alle parkeervakken!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:50 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ik erger me aan alle 'dikke bakken' van welke fabrikant ook. Maar het meest nog die dikke amerikaanse pick-ups. Vooral omdat die wagens, zelfs bij een kundig bestuurder, een parkeervak minstens van streep tot streep beslaan. En het ergste is, ik heb nog nooit een kundige bestuurder in zo'n bak zien rijden! Ze staan altijd schots en scheef in de parkeervakken zodat ze minimaal 2 vakken nodig hebben.
Het gros van de bestuurders zijn ook nog van het type aso (let op, ik doe hier niet aan een volledige generalisatie, sommige bestuurders zijn de vrouw van de eigenaar die het type aso is, wat iets anders, maar net zo erg is) die ook nog eens denken dat omdat ze (te) breed zijn, ze ook nog eens voorrang kunnen afdwingen van andere auto's.
Te kenker dik gewoonquote:
Ja!!!!quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:27 schreef jna het volgende:
[..]
Of een Hummer![]()
alhoewel:
[afbeelding]
M'n Hummer, wat doe je?!![]()
Mooi model, maar die velgenquote:
Zo'n grote auto en dan nog geen ruimte achterin?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:58 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Heb je weleens in een Kia Sorento gezeten? Voorin kan je maar net zitten als je 1.90+ bent en achterin heb je al helemaal geen ruimte
Ik las anders pas nog op fok dat Nederlandse parkeerplaatsen minder breed mogen zijn dan dat de auto's die een typegoedkeuring hebben in nederland. Dus als je een in nederland toegelaten brede auto rijdt heb je grote kans dat die niet in een nederlands parkeervak pastquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:16 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, met m'n normale (want compact is ie nou ook al weer niet) 156 moet ik al plaatsen links laten liggen, omdat er of een aso-bak redelijk geparkeerd staat (1 vak en een beetje in gebruik), of omdat iemand geparkeerd heeft als een vrouw (1 vak en een beetje voor een normale auto, altootje past net), of, en dat is het ergst, omdat iemand zo'n dikke aso bak geparkeerd heeft als een vrouw (2 vakken, of meer).
En dat heeft niks met overheid te maken. Er is geen enkele reden om zo'n brede bak te rijden, behalve als je koeienkadavers in de breedte in je kofferbak wil leggen. Parkeervakken zijn gemaakt voor normale auto's die je in een land als Nederland kan verwachten, en dat zijn niet van die dikke aso bakken.
Als je verder leest zie je dat ik erken dat sommige vakken wel wat erg smal zijn. Maar met mijn (toch echt niet compacte) auto pas ik overal in, MITS de persoon naast mij ook een normale auto heeft en hem normaal heeft neergezet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik las anders pas nog op fok dat Nederlandse parkeerplaatsen minder breed mogen zijn dan dat de auto's die een typegoedkeuring hebben in nederland. Dus als je een in nederland toegelaten brede auto rijdt heb je grote kans dat die niet in een nederlands parkeervak past![]()
Overigens heb ik zelfs met mijn citroën BX af en toe nog dat de parkeerplaatsen te klein zijn in nederland, en dat is een wagen die in 1981 ofzo ontworpen is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |