abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35322920
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:55 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Wat is breed? En nu nieuwe Focus is 1.80 breed en de oh zo brede Escalade is 2 meter breed... Maar goed, mensen moeten nog wel kunnen parkeren, dat lijkt af en toe wel een kunst ja...

De richtlijn voor parkeervakken is momenteel 1 meter 80 (sinds 1988). Wat is dan de maximale breedte van een auto? 1 meter 40, want anders kunnen je deuren niet open. Alle auto's worden breder en daar zou rekening mee gehouden moeten worden als men nieuwe vakken aanlegt. Maar als ze echt op particuliergrondgebied liggen zal dat niet gebeuren, want meer vakken is meer klanten.... Dus bredere vakken is zeker wel gewenst, niet alleen voor de "asobakken".

Maar goed een parkeervak zou dus ongeveer 2 meter 50 breed moeten zijn, wil je aan beide kanten in kunnen stappen bij een nieuwe Ford Focus... en dat is al niet te doen....
Dat ligt op zich ook aan de deuren natuurlijk. Je komt makkelijker uit een 4/5 deurs dan uit een 2/3 deurs. Sowieso, mijn auto schijnt dus 1,74 breed te zijn (net even gegoogled), maar de meeste vakken zijn in mijn ervaring toch echt wel ruim zat, op voorgenoemd winkelcentrum na.

En die 20-25 centimeter die zo'n escalade breder is, merk je echt wel als je moet uitstappen. Mijn oude fiësta schijnt zo'n 1,62 breed te zijn geweest (google), dus 10 - 15 cm smaller dan mijn huidige auto. En daarmee kon ik echt overal prettig parkeren. En dat is dus maar de helft van het verschil tussen mijn auto en zo'n escalade. Dus als we rekening zouden moeten gaan houden met zo'n escalade zou de wijziging van de parkeervakken 2(!!) keer zo groot zijn dan wanneer we hem aanpassen op bijvoorbeeld de focus. Kan je nagaan hoe breed die bak relatief is....

En ja die richtlijn uit 88 zal echt wel rekening gehouden hebben met grotere auto's dan mijn fiësta uit 84.
pi_35323882
Escalade rulez!
JOHNNY HEITINGA
pi_35324104
Ik vind hem mooi, sla me, kutD66'ers
pi_35324297
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:08 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem mooi, sla me, kutD66'ers
D66? Als we D66'ers waren zouden we er niks over zeggen, dat zouden we dan niet durven
pi_35324366
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Herkauwer het volgende:
Of misschien Lamborghini deuren verplicht stellen
Oh nee, er wordt nog een italiaanse schroothoop bij naam genoemd....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_35330344
'I have Lamborghini doors on my Escalade' ...aldus 50 Cent.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:53:43 #57
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_35330417
Schitterend mooie autos die escalades vooral met dikke velgen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_35330452
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:53 schreef Maikuuul het volgende:
Schitterend mooie autos die escalades vooral met dikke velgen
Kun je tenminste fatsoenlijk die brommer/scooterjosti's mee omver rijden!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:56:02 #59
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_35330508
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:54 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Kun je tenminste fatsoenlijk die brommer/scooterjosti's mee omver rijden!
En omdat er zulke auto's bestaan kunnen debielen op Fok! wannabe grappige opmerkingen maken terwijl ze zelf op een fietsje rijden

Tutututu
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:06:37 #60
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_35330941
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Mauro het volgende:

[..]

idd. Koop een zwarte

[afbeelding]

of als je echt niet wil opvallen in het straatbeeld:
[afbeelding]
Gegarandeerd dat je geen last meer hebt van mensen die niet kunnen parkeren :
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:41:40 #61
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_35332489
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef buzzer het volgende:
de topics in KLB worden met de dag debieler
Hoe noemt men dit ook alweer? Komkommernieuws?

Maar idd, dit hoort in de categorie: Gaat totaal nergens over...

Samen met: De rode auto aan de overkant van de weg doe kei-pijn aan m'n ogen, man.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_35332923

Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35332987

Lamborghini deuren op een Escalade.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_35341150
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:50 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Ik erger me aan alle 'dikke bakken' van welke fabrikant ook. Maar het meest nog die dikke amerikaanse pick-ups. Vooral omdat die wagens, zelfs bij een kundig bestuurder, een parkeervak minstens van streep tot streep beslaan. En het ergste is, ik heb nog nooit een kundige bestuurder in zo'n bak zien rijden! Ze staan altijd schots en scheef in de parkeervakken zodat ze minimaal 2 vakken nodig hebben.

Het gros van de bestuurders zijn ook nog van het type aso (let op, ik doe hier niet aan een volledige generalisatie, sommige bestuurders zijn de vrouw van de eigenaar die het type aso is, wat iets anders, maar net zo erg is) die ook nog eens denken dat omdat ze (te) breed zijn, ze ook nog eens voorrang kunnen afdwingen van andere auto's.
Deze dame kan met haar dikke amerikaanse pick-up gewoon in haast alle parkeervakken!
Ik parkeer niet scheef dus heb geen 2 vakken nodig. (ik ben dus een kundige bestuurster )
Voorrang afdwingen doe ik niet, waarom zou ik?
Maar je moet die mensen in die kleine autootjes eens de kost geven die er altijd nog net ff voor willen waardoor je met 2 ton auto vol in je ankers moet. Over aso's gesproken.
pi_35341270
Dat interieur dan
Plastic hout, en kieren als brievenbussen tussen de panelen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:35:00 #66
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_35342090
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:51 schreef yosander het volgende:
[afbeelding]
Te kenker dik gewoon
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_35342185
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Te kenker dik gewoon
Ja!!!!
Zou je daarmee ook van die sjieke slippen kunnen maken??
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35342285
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:27 schreef jna het volgende:

[..]

Of een Hummer

alhoewel:
[afbeelding]
M'n Hummer, wat doe je?!

nooooooooo

overigens zit die hummer wel goed in elkaar aangezien alleen zn body work omhoog geduwt is. zelfs zn vooruit is nog heel
pi_35342302
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:51 schreef yosander het volgende:
[afbeelding]
PIMP bakken
pi_35346890
Caddilac Escalade Hummer H2
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_35348050
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:15:03 #72
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_35399168
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Te kenker dik gewoon
Mooi model, maar die velgen
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_35410079
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:58 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Heb je weleens in een Kia Sorento gezeten? Voorin kan je maar net zitten als je 1.90+ bent en achterin heb je al helemaal geen ruimte
Zo'n grote auto en dan nog geen ruimte achterin?

triest
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35410193
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:16 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, met m'n normale (want compact is ie nou ook al weer niet) 156 moet ik al plaatsen links laten liggen, omdat er of een aso-bak redelijk geparkeerd staat (1 vak en een beetje in gebruik), of omdat iemand geparkeerd heeft als een vrouw (1 vak en een beetje voor een normale auto, altootje past net), of, en dat is het ergst, omdat iemand zo'n dikke aso bak geparkeerd heeft als een vrouw (2 vakken, of meer).

En dat heeft niks met overheid te maken. Er is geen enkele reden om zo'n brede bak te rijden, behalve als je koeienkadavers in de breedte in je kofferbak wil leggen. Parkeervakken zijn gemaakt voor normale auto's die je in een land als Nederland kan verwachten, en dat zijn niet van die dikke aso bakken.
Ik las anders pas nog op fok dat Nederlandse parkeerplaatsen minder breed mogen zijn dan dat de auto's die een typegoedkeuring hebben in nederland. Dus als je een in nederland toegelaten brede auto rijdt heb je grote kans dat die niet in een nederlands parkeervak past

Overigens heb ik zelfs met mijn citroën BX af en toe nog dat de parkeerplaatsen te klein zijn in nederland, en dat is een wagen die in 1981 ofzo ontworpen is
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35412301
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik las anders pas nog op fok dat Nederlandse parkeerplaatsen minder breed mogen zijn dan dat de auto's die een typegoedkeuring hebben in nederland. Dus als je een in nederland toegelaten brede auto rijdt heb je grote kans dat die niet in een nederlands parkeervak past

Overigens heb ik zelfs met mijn citroën BX af en toe nog dat de parkeerplaatsen te klein zijn in nederland, en dat is een wagen die in 1981 ofzo ontworpen is
Als je verder leest zie je dat ik erken dat sommige vakken wel wat erg smal zijn. Maar met mijn (toch echt niet compacte) auto pas ik overal in, MITS de persoon naast mij ook een normale auto heeft en hem normaal heeft neergezet.

Dus dat sommige parkeervakken breder mogen, ben ik met iedereen eens, maar ze hoeven absoluut niet aangepast te worden op auto's van 2 meter breed. En als je dan al een auto hebt die gewoon echt niet binnen de lijnen van een parkeervak past, dan moet je je auto daar ook niet neerzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')