Dat ligt op zich ook aan de deuren natuurlijk. Je komt makkelijker uit een 4/5 deurs dan uit een 2/3 deurs. Sowieso, mijn auto schijnt dus 1,74 breed te zijn (net even gegoogled), maar de meeste vakken zijn in mijn ervaring toch echt wel ruim zat, op voorgenoemd winkelcentrum na.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat is breed? En nu nieuwe Focus is 1.80 breed en de oh zo brede Escalade is 2 meter breed... Maar goed, mensen moeten nog wel kunnen parkeren, dat lijkt af en toe wel een kunst ja...
De richtlijn voor parkeervakken is momenteel 1 meter 80 (sinds 1988). Wat is dan de maximale breedte van een auto? 1 meter 40, want anders kunnen je deuren niet open. Alle auto's worden breder en daar zou rekening mee gehouden moeten worden als men nieuwe vakken aanlegt. Maar als ze echt op particuliergrondgebied liggen zal dat niet gebeuren, want meer vakken is meer klanten.... Dus bredere vakken is zeker wel gewenst, niet alleen voor de "asobakken".
Maar goed een parkeervak zou dus ongeveer 2 meter 50 breed moeten zijn, wil je aan beide kanten in kunnen stappen bij een nieuwe Ford Focus... en dat is al niet te doen....
D66? Als we D66'ers waren zouden we er niks over zeggen, dat zouden we dan niet durvenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:08 schreef Borkydude het volgende:
Ik vind hem mooi, sla me, kutD66'ers
Oh nee, er wordt nog een italiaanse schroothoop bij naam genoemd....quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Herkauwer het volgende:
Of misschien Lamborghini deuren verplicht stellen
Kun je tenminste fatsoenlijk die brommer/scooterjosti's mee omver rijden!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:53 schreef Maikuuul het volgende:
Schitterend mooie autos die escalades vooral met dikke velgen
En omdat er zulke auto's bestaan kunnen debielen op Fok! wannabe grappige opmerkingen maken terwijl ze zelf op een fietsje rijdenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:54 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Kun je tenminste fatsoenlijk die brommer/scooterjosti's mee omver rijden!![]()
Gegarandeerd dat je geen last meer hebt van mensen die niet kunnen parkerenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Mauro het volgende:
[..]
idd. Koop een zwarte![]()
[afbeelding]
of als je echt niet wil opvallen in het straatbeeld:
[afbeelding]
Hoe noemt men dit ook alweer? Komkommernieuws?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef buzzer het volgende:
de topics in KLB worden met de dag debieler
Deze dame kan met haar dikke amerikaanse pick-up gewoon in haast alle parkeervakken!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:50 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ik erger me aan alle 'dikke bakken' van welke fabrikant ook. Maar het meest nog die dikke amerikaanse pick-ups. Vooral omdat die wagens, zelfs bij een kundig bestuurder, een parkeervak minstens van streep tot streep beslaan. En het ergste is, ik heb nog nooit een kundige bestuurder in zo'n bak zien rijden! Ze staan altijd schots en scheef in de parkeervakken zodat ze minimaal 2 vakken nodig hebben.
Het gros van de bestuurders zijn ook nog van het type aso (let op, ik doe hier niet aan een volledige generalisatie, sommige bestuurders zijn de vrouw van de eigenaar die het type aso is, wat iets anders, maar net zo erg is) die ook nog eens denken dat omdat ze (te) breed zijn, ze ook nog eens voorrang kunnen afdwingen van andere auto's.
Te kenker dik gewoonquote:
Ja!!!!quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:27 schreef jna het volgende:
[..]
Of een Hummer![]()
alhoewel:
[afbeelding]
M'n Hummer, wat doe je?!![]()
Mooi model, maar die velgenquote:
Zo'n grote auto en dan nog geen ruimte achterin?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:58 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Heb je weleens in een Kia Sorento gezeten? Voorin kan je maar net zitten als je 1.90+ bent en achterin heb je al helemaal geen ruimte
Ik las anders pas nog op fok dat Nederlandse parkeerplaatsen minder breed mogen zijn dan dat de auto's die een typegoedkeuring hebben in nederland. Dus als je een in nederland toegelaten brede auto rijdt heb je grote kans dat die niet in een nederlands parkeervak pastquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:16 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, met m'n normale (want compact is ie nou ook al weer niet) 156 moet ik al plaatsen links laten liggen, omdat er of een aso-bak redelijk geparkeerd staat (1 vak en een beetje in gebruik), of omdat iemand geparkeerd heeft als een vrouw (1 vak en een beetje voor een normale auto, altootje past net), of, en dat is het ergst, omdat iemand zo'n dikke aso bak geparkeerd heeft als een vrouw (2 vakken, of meer).
En dat heeft niks met overheid te maken. Er is geen enkele reden om zo'n brede bak te rijden, behalve als je koeienkadavers in de breedte in je kofferbak wil leggen. Parkeervakken zijn gemaakt voor normale auto's die je in een land als Nederland kan verwachten, en dat zijn niet van die dikke aso bakken.
Als je verder leest zie je dat ik erken dat sommige vakken wel wat erg smal zijn. Maar met mijn (toch echt niet compacte) auto pas ik overal in, MITS de persoon naast mij ook een normale auto heeft en hem normaal heeft neergezet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik las anders pas nog op fok dat Nederlandse parkeerplaatsen minder breed mogen zijn dan dat de auto's die een typegoedkeuring hebben in nederland. Dus als je een in nederland toegelaten brede auto rijdt heb je grote kans dat die niet in een nederlands parkeervak past![]()
Overigens heb ik zelfs met mijn citroën BX af en toe nog dat de parkeerplaatsen te klein zijn in nederland, en dat is een wagen die in 1981 ofzo ontworpen is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |