abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35651615
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:52 schreef ChOas het volgende:

[..]

Maar tijd is niet afhankelijk van mij...
Jawel, tijd is afhankelijk van jouw snelheid. Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer. Je merkt het zelf niet direct, maar je kunt het merken nadat je je klok met een ander vergelijkt.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:55:37 #152
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35651634
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:53 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als je altijd dezelfde snelheid hebt, dan kun je ook stellen dat bij b.v 1km/sec, 1km gelijk is aan 1sec, of dat 1sec gelijk is aan 1 km. Let wel, dit kan alleen als je altijd dezelfde snelehdi hebt.
Okay, ga door...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:56:28 #153
693 ChOas
pi_35651662
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Jawel, tijd is afhankelijk van jouw snelheid. Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer. Je merkt het zelf niet direct, maar je kunt het merken nadat je je klok met een ander vergelijkt.
Prima, maar voor MIJ verandert niets... mijn tijd blijft gelijk voor mij.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35651698
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:55 schreef ChOas het volgende:

[..]

Okay, ga door...
Ik moet nu eigenlijk weg, maar nu doel ik op de "lichtsnelheid", omdat we altijd delfde lichtsnelheid meten kun je ook stellen dat een seconde altijd 300.000km duurt. Ik zie je reactie dan morgen wel..
pi_35651758
Ok, akkoord, dat wordt toegepast op afstanden in de ruimte, die uitgedrukt worden in bijvoorbeeld lichtjaren. Een lichtjaar is de afstand die licht aflegt in een jaar. (c = 300.000 km/s).
Echter las ik in jouw voorbeeld iets over appeltjes en steeltjes, die in een totaal andere eenheid worden uitgedrukt, dus de relatie tussen de conclusie dat bijvoorbeeld 1 km gelijk is aan 1 s bij een algemene bepaalde constante snelheid en appeltjes en steeltjes gaat mij vooralsnog voorbij...
pi_35651878
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:57 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik moet nu eigenlijk weg, maar nu doel ik op de "lichtsnelheid", omdat we altijd delfde lichtsnelheid meten kun je ook stellen dat een seconde altijd 300.000km duurt. Ik zie je reactie dan morgen wel..
Een seconde duurt geen 300.000 km. In een seconde kan 300.000 km afgelegd worden bij de lichtsnelheid.

Excuses voor de dubbele post
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:02:38 #157
693 ChOas
pi_35651918
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:57 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Okidoki, tot morgen

Mijn reactie: Ja, in een vacuum legt licht inderdaad ongeveer 300.000km/s af, en nu ?

[ Bericht 1% gewijzigd door ChOas op 02-03-2006 19:13:56 ]

[Stephen Roberts]
pi_35652372
Dan wil ik rudeonline ook nog het volgende vraagstuk meegeven:

Het is algemeen bekend dat de aarde rond de zon draait. (Ik vertel niks nieuws mag ik hopen? ).
Alle objecten, hoe groot of hoe klein ze ook zijn, oefenen een zwakke kracht uit: de gravitatiekracht, of: zwaartekracht. Doordat de planeten en de zon deze krachten op elkaar uitoefenen draaien ze om elkaar heen in een bepaalde baan (even kortweg gezegd).

De aarde staat op ongeveer 7 lichtminuten van de zon verwijderd. Stel nou het volgende: de zon verdwijnt plotseling of hij ontploft!! <insert *plof*>
Aangezien wij 7 lichtminuten van de zon verwijderd zijn, zien we echter pas over 7 minuten dat de zon er niet meer is. Maar: hoe gaat de aarde zich dan gedragen?
Op het moment dat de zon er niet meer is, kan er ook geen kracht meer uitgeoefend worden om de aarde in een baan rond de zon te houden, dus zou de aarde een andere koers aannemen.
Maar aan de andere kant weten wij pas na die 7 minuten dat onze koers moet veranderen. Na die 7 minuten is die koers ook veranderd. Welk alternatief is dan juist?

Even een aftakking naar de zwaartekracht en tijd
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:14:21 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_35652407
Ik ga het er nog maar es tussen gooien. Ik weet het ondertussen toch bijna uit m'n hoofd

Rude waarom vind je het zo onbelangrijk dat je idee snoeihard de werkelijkheid tegenspreekt? Al die dagelijks leven ervaringen die je 'theorie' tegenspreken. Doe daar es wat mee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:15:35 #160
693 ChOas
pi_35652449
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:13 schreef Templus het volgende:

Even een aftakking naar de zwaartekracht en tijd
Pjee, we zijn nog op het punt "Verschillende eenheden kan je niet bij elkaar optellen" en jij wil beginnen over de snelheid van zwaartekracht ?

[Stephen Roberts]
pi_35652496
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:15 schreef ChOas het volgende:

[..]

Pjee, we zijn nog op het punt "Verschillende eenheden kan je niet bij elkaar optellen" en jij wil beginnen over de snelheid van zwaartekracht ?
Tsja, als je toch de relativiteitstheorie verwerpt kan je toch meteen dit antwoord erbij klussen?
pi_35652606
quote:

[..]

Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer.
NEE NEE NEE NEE : De zgn eigentijd is invariant
pi_35655837
rude. Ik wacht nog op je antwoord op mijn vraag. Ik zou bijna geloven dat je selectief bent in het geven van antwoorden ;-)
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:00:44 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_35656179
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:52 schreef eRixx het volgende:
rude. Ik wacht nog op je antwoord op mijn vraag. Ik zou bijna geloven dat je selectief bent in het geven van antwoorden ;-)
zou je denken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_35656579
sssssst ;-)
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:38:46 #166
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35660056
Stel ik vertrek vanaf de aarde met een ruimteschip naar een sterrenstelsel op 10 lichtjaar afstand van de aarde. Ik doe dit met een gemiddelde snelheid van 80% van de lichtsnelheid.

Eerst stel je dat de lichtsnelheid volgens jouw 0 is. Daarna zeg je het bovenstaande.
In de formule daarna gebruik je 80% van de lichtsnelheid. Eerst gebruik je dus lichtsnelheid 0 en daarna 80% van 300.000 km/s?
Lijkt me inconsistent.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35660942
quote:
Lijkt me inconsistent.
YOH!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:03:45 #168
34156 Mirage
Smile !!!
pi_35677454
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:46 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[..]

En als ik 1 liter cola meng met 1 liter spa groen?

1 L cola + 1 L spa groen = 1L cola / 1 l spa gr = 2 l voeistof

Met normaal rekeken kun je cola en spa groen niet eens optellen omdat je dan niet meer weet waar het om gaat. Dan kun je alles wel ding noemen en kunnen we ook alles optellen.
quote:

[..]

Ik denk dat we weer in hetzelfde cirkeltje zitten....
het spijt me ontzettend maar dit wordt weer hetzelfde welles nietes spelletje met dezelfde berekeningen als voorgaande topics.

De argumenten en tegen argumenten even copy pasten en we zijn weer een topic verder....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')