Jawel, tijd is afhankelijk van jouw snelheid. Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer. Je merkt het zelf niet direct, maar je kunt het merken nadat je je klok met een ander vergelijkt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:52 schreef ChOas het volgende:
[..]
Maar tijd is niet afhankelijk van mij...
Okay, ga door...quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je altijd dezelfde snelheid hebt, dan kun je ook stellen dat bij b.v 1km/sec, 1km gelijk is aan 1sec, of dat 1sec gelijk is aan 1 km. Let wel, dit kan alleen als je altijd dezelfde snelehdi hebt.
Prima, maar voor MIJ verandert niets... mijn tijd blijft gelijk voor mij.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Jawel, tijd is afhankelijk van jouw snelheid. Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer. Je merkt het zelf niet direct, maar je kunt het merken nadat je je klok met een ander vergelijkt.
Ik moet nu eigenlijk weg, maar nu doel ik op de "lichtsnelheid", omdat we altijd delfde lichtsnelheid meten kun je ook stellen dat een seconde altijd 300.000km duurt. Ik zie je reactie dan morgen wel..quote:
Een seconde duurt geen 300.000 km. In een seconde kan 300.000 km afgelegd worden bij de lichtsnelheid.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:57 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik moet nu eigenlijk weg, maar nu doel ik op de "lichtsnelheid", omdat we altijd delfde lichtsnelheid meten kun je ook stellen dat een seconde altijd 300.000km duurt. Ik zie je reactie dan morgen wel..![]()
Okidoki, tot morgenquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:57 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik moet nu eigenlijk weg, maar nu doel ik op de "lichtsnelheid", omdat we altijd delfde lichtsnelheid meten kun je ook stellen dat een seconde altijd 300.000km duurt. Ik zie je reactie dan morgen wel..![]()
Pjee, we zijn nog op het punt "Verschillende eenheden kan je niet bij elkaar optellen" en jij wil beginnen over de snelheid van zwaartekracht ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:13 schreef Templus het volgende:
Even een aftakking naar de zwaartekracht en tijd
Tsja, als je toch de relativiteitstheorie verwerpt kan je toch meteen dit antwoord erbij klussen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:15 schreef ChOas het volgende:
[..]
Pjee, we zijn nog op het punt "Verschillende eenheden kan je niet bij elkaar optellen" en jij wil beginnen over de snelheid van zwaartekracht ?
NEE NEE NEE NEE : De zgn eigentijd is invariantquote:Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer.
zou je denken?quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:52 schreef eRixx het volgende:
rude. Ik wacht nog op je antwoord op mijn vraag. Ik zou bijna geloven dat je selectief bent in het geven van antwoorden ;-)
quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
[..]
En als ik 1 liter cola meng met 1 liter spa groen?
1 L cola + 1 L spa groen = 1L cola / 1 l spa gr = 2 l voeistof
Met normaal rekeken kun je cola en spa groen niet eens optellen omdat je dan niet meer weet waar het om gaat. Dan kun je alles wel ding noemen en kunnen we ook alles optellen.
Ik denk dat we weer in hetzelfde cirkeltje zitten....quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:54 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Jawel, tijd is afhankelijk van jouw snelheid. Als je beweegt gaat jouw tijd sneller of langzamer. Je merkt het zelf niet direct, maar je kunt het merken nadat je je klok met een ander vergelijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |