quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:51 schreef gaai het volgende:Displission, als je tijd en zin hebt en ik aan de beurt ben, zou je dan voor mij ook een keer een legging willen doen?
Ik heb geen specifieke vraag ofzo, ik ben gewoon benieuwd
naam: gaia
geboortedatum: 04-02-1975 ( Willemstad, N.A.)
Beste Gaai
Sorry dat je zo lang moest wachten maar bij deze toch een algemene legging voor jouw
![]()
. Voor jouw trek ik ook negen kaarten die ik hieronder een voor een zal beschrijven..het is het geheim van de hogespriesteres..ik zal mijn best proberen te doen voor je..
Om een zo goed mogelijk beeld van je te schetsen had ik iid de informatie nodig die jij mij hebt gegeven..verder ken ik je nauwelijks. Ok ik weet dat je een vrouw bent..erg apparte naam trouwens..staat dat niet voor moeder aarde..maar dat even terzijde..laten we beginnen..
Gaia uit Zwolle..31 jaar is het toch? Net jarig geworden..een maandje geleden..geboren in Afrika..ik zet een muziekje aan..en brand een geurkaarsje..het lijkt me leuk om voor jouw te leggen..ben zelf ook erg benieuwd wat eruitkomt..
Nou laten we beginnen met schudden..in gedachten hoor ik wel wanneer jij stop zegt tegen me..ik moet echt even overnieuw leggen dit is me nog nooit overkomen..mijn kat rende dwars door de kaarten heen toen ik ze net allemaal had getrokken..kon er ook absoluut geen wijs meer uit worden..
Nog een keer dan maar we beginnen gewoon weer overnieuw..!
Het kruis op haar borst toont het thema waar het om gaat in de vorm van twee primaire impulsen, die elkaar kunnen versterken of hinderen. De eerste kaart is de munten ridder: deze kaart belichaamt de stemming waarin met vlijt, uithoudingsvermogen en volharding tastbare en duurzame voorwerpen van waarde worden vervaardigd. De kaart staat voor de vaste betrouwbare bodem, voor het fundament waarop we ons kunnen verlaten en waarop we kunnen bouwen. De Ridder representeert de sfeer van het element aarde, van de lichamelijke werkelijkheid, waarin de zekerheid alsmaar toeneemt, tastbare gebeurtenissen en pragmatische handelwijzen die lonend zijn en die niet in de laatste plaats het kader voor onze zinnelijke ervaring. Wanneer deze houding overdreven wordt: stug vasthouden en halsstarigheid, tot hard werken of het tegendeel ervan: botte luiheid en zinnelijke excessen. Dan de kaart die erbovenop ligt: het oordeel..de herijzenis symboliseerd de aangrijpende beleving van de verlossing en bevrijding van datgene wat daarvoor bedolven of gevangen was. Ze verzinnebeeld het goddelijke wat uit de donkere kerker ontsnapt en in het licht komt. De kaart staat voor de beslissende stap naar zelfwording..het geslaagde proces van alchemistische trasformatie waardoor uit het lagere het hogere ontstaat. In jouw gekenmerkte streven is een "schat" te vinden.
Ok we gaan verder..de primaire impuls van de maan..de hogepriester..dit is een kracht die momenteel op het thema van invloed is..de hogepriester staat voor de wereld van het geloof en een uit geloofszekerheid voortkomend diep vertrouwen....Hij gold van oudsher als een van de drie beschermende kaarten..het verloop van een aangelegenheid werd zodoende fundamenteel gunstig. Daar valt wel wat over te zeggen, de uitgedrukte krachten hebben zowel op ons zelfvertrouwen betrekking als op het vertrouwen in een diepe zin van ons persoonlijk leven en het daaruit resulterende vertrouwen in de toekomst..
Dan nog de aan invloed winnende kracht van de maan..de dood..op zich helemaal geen ernstige kaart..hij wil alleen maar zeggen dat je wat loslaat waar je eerst aan gewend was..was het je bepaalde niveau waar ik nu over spreek dan kom je op een ander niveau terecht..we hebben leven van sterven gescheiden en de interval is angst..ga daar dan ook goed mee om..men kan ook niet leven zonder "te sterven"
Dan de aan invloed afnemende kracht van de maan: de ster is de kaart van de hoop, wijsheid en inzicht in hogere samenhangen. Deze kracht neemt dus af..weer een beschermende kaart die gelukkig welslagen aankondigen.
dan wat er in het duister ligt, wat er is maar niet bewust wordt waargenomen..misschien wel vermoed of gevreesd deze ligt links van het kruis..zwaarden 9..nachtmerries wakker worden in de nacht..toestand van diepe bezorgdheid en teneergeslagenheid..
dan waar je mee door moet gaan, wat er in het licht ligt..aan de rechterkant van het kruis..hier moet je zeker mee doorgaan..staven vier..blijf van het leven genieten..bevinden buiten het terein van het beschermde en geborgene, deelnemen aan het leven.
het rad van fortuin, daar gaat de weg heen..hoe je tegenover je lot staat..het rad van fortuin wordt ervaren als uitdrukkign van onze machte -en hulpeloosheid, hetzij als een verwijzing naar een levenservaring waardoor we kunnen groeien en volwassener worden..op het vlak van gebeurtenissen..situaties waar we nauwelijks invloed op hebben..je kunt je laten leiden door de overige kaarten zoals ik het nu zie..je kunt ook alles in eigen hand nemen..de keuze is aan jouw..je kunt het rad beginnen te draaien en vervolgens de opklimmende kant opklimmen..zoals ik het zie laat jij het gevoel op je afkomen..door juist niet af te wachten en zelf dingen te ondernemen kun je misschien langzamerhand de andere kant opklimmen..dat laatste staat dan weer voor gelukkige, aangename en ook verrassende wendingen..
dan de laatste de negende kaart, het geheim van de hogepriesteres, geeft ze haar geheim prijs? We zullen kijken..nee dat niet..
maar hoop dat je er wat aan had..en dat je jezelf erin terugvind
[ Bericht 0% gewijzigd door displission op 13-03-2006 20:30:59 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk