iddquote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je kan mediteren op allerlei manieren.. wat jij bedoelt is visualiseren, zo doe ik het ook inderdaad. Maar die berg is geen verplichte kost hoorMisschien zit je liever onder water in een grot om maar wat te zeggen? Tenslotte kan alles in je geest, dus onder water ademen of vliegen hoog in de lucht kan allemaal.
Lekker is om te gaan "naar jou vertrouwde plek" Ik visualiseer een gouden korenveld.. waarin ik het koren kan ruiken, als ik door het veld loop. Met mijn armen gestrekt onder mijn handpalmen de korenvezels voelend. Of een boomstam op een open plek in een groen bos, ruikend na een frisse regenbui.
Maar je kan je ook 'leeg maken' concentreren op niets.. gedachte's komen, en laten gaan.. proberen deze niet vast te houden. Letten op je buikademhaling.. je hara. En daar 'zijn'.
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je kan mediteren op allerlei manieren.. wat jij bedoelt is visualiseren, zo doe ik het ook inderdaad. Maar die berg is geen verplichte kost hoorMisschien zit je liever onder water in een grot om maar wat te zeggen? Tenslotte kan alles in je geest, dus onder water ademen of vliegen hoog in de lucht kan allemaal.
Lekker is om te gaan "naar jou vertrouwde plek" Ik visualiseer een gouden korenveld.. waarin ik het koren kan ruiken, als ik door het veld loop. Met mijn armen gestrekt onder mijn handpalmen de korenvezels voelend. Of een boomstam op een open plek in een groen bos, ruikend na een frisse regenbui.
Maar je kan je ook 'leeg maken' concentreren op niets.. gedachte's komen, en laten gaan.. proberen deze niet vast te houden. Letten op je buikademhaling.. je hara. En daar 'zijn'.
Wel de eerste opzet naar astraal reizenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
![]()
Thanks for the uitleg
Dat laten stromen lukt me nu, maar dat gaat vanzelf, dan stroom ik leeg en ben ik echt lucht in het hoofd, dan lijkt mijn hoofd ook groot te zijnAlsof mijn hoofd niet eens bestaat. . Inbeelden dat ik ergens anders ben zal ik nog willen leren een beetje. Dat ik dus echt kan reizen
Is dat mediteren dan niet een andere naam voor astraal reizenAls je andere plekken opzoekt dus
Als je diep genoeg in een meditatieve toestand komt dan is het inderdaad alsof je lichaam er niet meer is, dan ben je meer in je astrale lichaam aanwezig. Tenslotte is het lichaam wat je draagt ook maar een gereedschap om te kunnen functioneren op deze aardbol, maar ben jijzelf je ziel of je geest.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
![]()
Thanks for the uitleg
Dat laten stromen lukt me nu, maar dat gaat vanzelf, dan stroom ik leeg en ben ik echt lucht in het hoofd, dan lijkt mijn hoofd ook groot te zijnAlsof mijn hoofd niet eens bestaat. . Inbeelden dat ik ergens anders ben zal ik nog willen leren een beetje. Dat ik dus echt kan reizen
Is dat mediteren dan niet een andere naam voor astraal reizenAls je andere plekken opzoekt dus
was even druk met werken enzo, vandaar dat ik niet meer reageerde. Maar dit boek ken ik, is zeker een aanrader, alhoewel de hypotheses die de schrijver stelt best 'eng' zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 15:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hor Marietje
"Contact" Heet het boek.
Van Whitley StrieberDat is de auteur dus.
Tis al een enigiszins ouder boek, maar zulke zaken zijn tijdsloos. Of er nu iemand in 1982 is ontvoerd of in 2006. Alleen zou ik ook graag een recente ontvoering in boekvorm willen aantreffen
Ik zie kleuren vandaag goed, overal zie ik duidelijke contrasten![]()
Vannacht een groot bewustzijn gehad waar ik U tegen zeg. Alsof het hele heelal in mijn hoofd zat. En dan ervaar ik geen grens daarin. Daarnaast heb ik vannacht foto's gezien van vreemde mensen, ik zag beelden van mensen. Ik zag een gezin staan ook die naar me keek. En nog meer mensen zag ik. Visioenen waren het.
En toen kreeg ik een geluid door, een hoge toon en toen ging ik contact leggen met de andere kant. Andere werelden. Alleen moest ik van een iets stil zijn, ik mocht niet verder met contact op een gegeven moment. Misschien word ik gewaarschuwd dat het niet in 1 dag of avond hoeft te gebeuren.
Die foto's was apart te noemenOok het bewustzijn. Het leek onbeperkt te zijn maar toch in een ronde bol-vorming plaats te vinden. Een ronde bol als het ware
Ben benieuwdquote:Op maandag 20 februari 2006 17:19 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
was even druk met werken enzo, vandaar dat ik niet meer reageerde. Maar dit boek ken ik, is zeker een aanrader, alhoewel de hypotheses die de schrijver stelt best 'eng' zijn![]()
Met 'eng' bedoel ik niet dat ik er wakker van heb gelegen hoor, maar dit was een van de eerste boeken die ik over dit onderwerp las en ik was er redelijk van onder de indruk toenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben benieuwd
Ik ben niet zo snel bang
Ik ga in bed lezen. Ik heb nu 5 boeken maar of ik die uitlees, vannacht dus bladeren, dan neem ik gewoon fragementen los eruit, ik hoef niet het hele boek te lezen.. Ik heb ook nog te discussieren op internet dus ik heb niet altijd tijd om te lezen. En tijd maken heb ik niet altijd zin inHad ik maar een fotografisch geheugen
Ik wil dat echt hebben dus. Boeken van 1000 pagina's binnen 2 uur uit lezen, nog liever, binnen 2 minuten of 2 secondes. Allen door naar het boek te kijken het boek weten. Door het boek heenkijken
Met XYZ RAY VISION
. En alles opslaan in het geheugen. Een pentium 9 processor
En zo ook de omgeving beter zien en opvangen en de details zien als het ware
Toen ik vanmorgen opstond was ik kapot van de nacht. Maar ik ga altijd door![]()
Tijd voor muziek. Ik ga "live" luisteren nu
This is not a black and white world!!! The colours must swirl
Das zeker waar.....de inhoud moet interessant zijn en blijven. Boeit het onderwerp niet, dan is lezen een hel.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:31 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Met 'eng' bedoel ik niet dat ik er wakker van heb gelegen hoor, maar dit was een van de eerste boeken die ik over dit onderwerp las en ik was er redelijk van onder de indruk toen
Ik lees ook altijd in bed, sterker, ik kan niet eens slapen als ik dat niet doe. Gelukkig lees ik vrij snel, maar dan moet de inhoud me wel interesseren, anders neem ik het niet goed op.
Ik zou het niet wetenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:33 schreef Genverbrander het volgende:
Wat zou Stenny aan het doen zijn?
quote:Op maandag 20 februari 2006 14:27 schreef Mirage het volgende:
![]()
![]()
nog meer slowchat![]()
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
en een 2e slowchat onderwerp wordt aansneden....
[..]
[..]
[..]
een pagina uit het RvdB topic......
veel plezier mensen.
Inderdaadquote:Op maandag 20 februari 2006 17:51 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
En nu hopen dat dat photoshop is.![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 17:34 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Das zeker waar.....de inhoud moet interessant zijn en blijven. Boeit het onderwerp niet, dan is lezen een hel.
Als ik lees, dan lees ik dus fragementen zoals ik al zei. Ik neem een alinea eruit en werp mijn blik erop. Ik lees niet woord voor woord. Ik neem de hele zin of alinea eruit. Woord voor woord lezen heb ik te weinig geduld voor.
Ik denk maar watIk wil een bepaalde methode gebruiken dus. Staren naar het scherm ook wel. Gewoon staren. Staren en niet eens stralen. Uitstralen misschien en daarna instralen naar Daarom wil juist dat ik de hele blz in een keer kan opvangen. En dan hoef ik niet meteen in een keer het hele verhaal te weten wat ik las. Zolang de informatie maar in mijn hoofd zit. Ik lees dus niet uit hobby, ik lees omdat ik die informatie nodig heb. De informatie hoeft ook niet meteen in een keer opgeslagen te worden, maar door steeds de letters naar binnen te krijgen. Gaat het vanzelf een leer-proces worden. Ook hier. Fragementen opvangen. Letters afzonderlijk laten binnenkomen in het hoofd. Alsof ik een cd of dvd doe branden, en dan is het boek of het scherm het origineel. En zo wordt het origineel gebrand in het hoofd
binnen
Daarom wil ik een foto maken van de blz, en door de foto te maken de foto laten doorwerken. Iedere letter van de blz opslaan van het boek.
Ik ga daarop oefenen vanavond. Ik neem het boek mee van de "evolutie theorie". Dat ene boek doe ik een andere keer lezen. 3 weken mag ik de boeken houden, en anders verleng ik ze wel
Ik ben een technisch wezen dus. Ik ben technisch ingesteld. Daarom benader ik het zo.
quote:Op maandag 20 februari 2006 17:51 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
![]()
En nu hopen dat dat photoshop is.![]()
Nostalgisch hoor. Mijn oma luistert altijd naar dat soort muziekquote:Op maandag 20 februari 2006 17:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik denk het wel, maar je weet het nooit
Ik heb Duitse Schlager muziek opstaan![]()
Rot Rot Rot Rot Rot Rot Rot sind die Rozen![]()
Rosen geschenkt aus meinem herzen
Ik luister dat somsDe naweeen van carnval van jaren gelden
quote:Op maandag 20 februari 2006 17:58 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Nostalgisch hoor. Mijn oma luistert altijd naar dat soort muziekDie Flippers, Heino en zo
quote:Op maandag 20 februari 2006 18:00 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heino
Heb ik ook een paar nummers van
Ik tikte net "heintje" in op winamp en kreeg zelfs 3 nummers![]()
"Schone Maid hast du heute fur mich seit "quote:Op maandag 20 februari 2006 18:02 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
'Die schwarze Baaaaarbara'dat draaide mijn oma, en dat moest dan op mij slaan
ik heb geeneens zwarte haren. Wel donker, maar niet zwart
![]()
Soms lees ik uit hobby, maar wetenschappelijke boeken wil ik in een keer opvangen. Maar ik wil ook uit interesse lezen hoor. Maar dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snelquote:Op maandag 20 februari 2006 17:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Zo kan ik niet lezen hoor, zoals je dat beschrijft.
Wat ik wel heb, als een verhaal me boeit, dat ik er echt 'in' zit, dat je bijna vergeet dat je leest zeg maar. Ik weet nog heel goed hoe ik als kind 'scheepsjongens van Bontekoe' las, dat ik de zee echt kon ruiken en zien.
Heb ik ook bij de boeken van Harry Potter bv.
lol. Ik heb een Nederlandse moeder, die een kwart Frans is. Mijn vaders ouders bestonden uit een Italiaanse moeder en een Zwitsers-Italiaanse vader.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:05 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
"Schone Maid hast du heute fur mich seit "
Of...
" Der junge mit der mundharmonica "
![]()
Ik heb ook Duitse achtergrond in het bloed. Duits, Tsjechies, Pools en NederlandsIk heb 4 verschillende soorten dingen hier. En soms noemen ze me Turk op het zwembad
Of Italiaan of Spanjaard. Ik krijg alles naar mij hoofd gegooid
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |