Bela is een Hongaarse jongensnaam, denk maar aan de componist Bela Bartok.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:17 schreef Lois het volgende:
Een nieuwe collega van mij heet Bela. Nou stelde ik me daar op de een of andere manier een oudere, gezette, grijze vrouw bij voor maar het is een heel jong, pukkelig, schriel jongetje.
Ik heb inderdaad een Imre in de klas gehad, een jongen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bela is een Hongaarse jongensnaam, denk maar aan de componist Bela Bartok.
Nog een Hongaars voorbeeldje: Imre. Klinkt voor Nederlanders erg meisjesachtig, maar het is toch echt een jongensnaam.
Ik weet wel waarover ik praatquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb inderdaad een Imre in de klas gehad, een jongen.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:09 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje, wat zijn er toch een hoop gekke namen! Wij moeten ook aan de slag! Ik heb zelf ook een aparte naam, maar dan niet zoals splinter of zelda ofzo! (Evenstar weet wel welke naam ik heb!!)
Ik vind het dus leuk om ons kind een bijzondere naam te geven, maar dan niet raar!
Nog even over Desiré en Desirée (mannelijk en vrouwelijk), daarom verschillen de ee's! Het zelfde bij Aimé en Aimée (geliefde ofzo). Franse namen zijn meestal wel mooi, zoals Amelie, Aimée.
Probleem is dat ik alleen maar leuke meisjes namen weet.....
Aragornquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:29 schreef _evenstar_ het volgende:
ik krijg trouwens wel de vraag oh een volgende gaat zeker frodo heten oid![]()
jongens naam staat al vast, die stond vast en blijft vast staan.
meisjes naam wordt lastiger![]()
Nu je het zegt, volgens mij wist ik het alquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:31 schreef _evenstar_ het volgende:
ze heeft dezelfde naam als ons dochtertje Arwen![]()
tom bombadilquote:
Eowynquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:32 schreef _evenstar_ het volgende:
tom bombadilnou zou ik eowyn ook egr mooi vinden, maar dat past niet bij elkaar
![]()
Ik vind het prima bij mekaar passen, juist vanwege de uitspraakquote:
Staat er idd een beetje vreemd ja! Maar ik heb wel vaak bij vreemde namen snel een bepaald beeld over mensen en dat wilde ik graag voorkomen, het is gewoon een heel aardig meisje, ondanks haar naamquote:
Die heb ik wel eens vaker gehoord maar dan voor een dame op leeftijd, een kakmadam ook nog eens. Naja ze zal ooit wel eens een lief klein babietje geweest zijnquote:
Oef, die is erg zeg. Ik heb ooit eens een patient gehad die Wiet heette. Dat was een oudere man. Ik moest er toen ook zo om lachen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:54 schreef Jonnetje het volgende:
Ik zag laatst ergens wel zo'n foute voorbij komen...
Een jongetje..
Genaamd: ................ Miet...
Wietse is volgens mij een Friese jongensnaam. (zit er geen Wietse in Afkes tiental?)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:30 schreef sjak het volgende:
[..]
Oef, die is erg zeg. Ik heb ooit eens een patient gehad die Wiet heette. Dat was een oudere man. Ik moest er toen ook zo om lachen!
Dat zou best kunnen, ik had vroeger een buurmeisje die heette Wietske. Haar ouders waren ook Fries van origine.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
[..]
Wietse is volgens mij een Friese jongensnaam. (zit er geen Wietse in Afkes tiental?)
Schat van een mens.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
Een schoolvriedin van me had ook een Tante Map. Wel oud, geen kakmadam.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
(zit er geen Wietse in Afkes tiental?)
En vergeet Sjeng en Sjir niet! Mijn moeder komt dus uit zo'n Limburgse familie met dat soort namen en mijn vader heet inderdaad Wiel (van Willem).quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:16 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wiet doet mij overigens Limburgs aan, daar hebben ze de neiging om elke naam op een voor niet-Limburgers bizarre manier af te korten.
Voorbeeldjes: Wiel, No, Hub, Sjé, Sjef, Sef
Ik ken het in de schrijfwijze Theiquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:20 schreef Randa_v het volgende:
Een kennis van mijn schoonzusje hebben hun zoontje Tej genoemd. Is het Limburgse voor Theo.
Is idd ook heel typischquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:48 schreef Sjeen het volgende:
Bèr
Nou, geloof dat zij er niet zo'n last van hebben nu. Toen wel, veel blauwe geboortekaartjes en verkeerde post, voor dhr. enzo! (nog steeds wel hoor)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:31 schreef ChrisJX het volgende:
Nu je het zegt, volgens mij wist ik het alVind Arwen een erg mooie naam, maar momenteel kleeft er iets teveel 'je bent zeker LOTR-fan' aan. Balen voor PM_girl, waren haar ouders een beetje origineel, krijg je zo'n hype
Vooruit, op die manier was het toen dan weer niet gunstigquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:56 schreef PM-girl het volgende:
Nou, geloof dat zij er niet zo'n last van hebben nu. Toen wel, veel blauwe geboortekaartjes en verkeerde post, voor dhr. enzo! (nog steeds wel hoor)
broertje en zusje hebben dus hollandse namen gekregen!
Hun hadden naam geschreven op hoe je het uitspreekt en dan ik Tej het effect. Thei is normaler in Limburg ja.quote:
Verder zijn er sinds de hype mensen die ineens snappen waarom ik zo heet en zich afvragen of de film een remake is!! (ooit van een boek gehoord?)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vooruit, op die manier was het toen dan weer niet gunstig
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:36 schreef PM-girl het volgende:
Verder zijn er sinds de hype mensen die ineens snappen waarom ik zo heet en zich afvragen of de film een remake is!! (ooit van een boek gehoord?)![]()
![]()
![]()
Zijn geadopteerde kinderen (met Nicole Kidman) hebben heel normale namen. Ik dacht dat het meidje Isabella heette.quote:Wat voor een bijzondere naam zou het kind van Tom cruise trouwens krijgen?![]()
Heb zo het gevoel dat er een vreemde naam gaat komen, nu tom ook een wat raarder voorkomen heeft gekregen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
[..]
Zijn geadopteerde kinderen (met Nicole Kidman) hebben heel normale namen. Ik dacht dat het meidje Isabella heette.
Maar je weet het maar nooit, misschien noemtie zijn kind Hubbard, naar de Scientology-oprichter ofzo
Ach ja ik ken er ook een die Jogchum heetquote:Op maandag 20 maart 2006 23:11 schreef CarOnline het volgende:
Iemand die ik ken heeft haar zoon Jochum genoemd.
Jochem dus maar dan met een u. Ik vind het zo vreemd!
Waarom!
Hoe spreken Engelsen dat uit! Djoktsjum ofzoquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Serpent het volgende:
[..]
Ach ja ik ken er ook een die Jogchum heet![]()
ik dacht Kso, maar nu laat je me twijfelen ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:43 schreef Rewimo het volgende:
Zit me af te vragen hoe je het uitspreekt. Iks-so, Eks-so (op zijn Engels), KsoHet klinkt me allemaal niet echt logisch in de oren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |