Schat van een mens.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
Een schoolvriedin van me had ook een Tante Map. Wel oud, geen kakmadam.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
(zit er geen Wietse in Afkes tiental?)
En vergeet Sjeng en Sjir niet! Mijn moeder komt dus uit zo'n Limburgse familie met dat soort namen en mijn vader heet inderdaad Wiel (van Willem).quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:16 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wiet doet mij overigens Limburgs aan, daar hebben ze de neiging om elke naam op een voor niet-Limburgers bizarre manier af te korten.
Voorbeeldjes: Wiel, No, Hub, Sjé, Sjef, Sef
Ik ken het in de schrijfwijze Theiquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:20 schreef Randa_v het volgende:
Een kennis van mijn schoonzusje hebben hun zoontje Tej genoemd. Is het Limburgse voor Theo.
Is idd ook heel typischquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:48 schreef Sjeen het volgende:
Bèr
Nou, geloof dat zij er niet zo'n last van hebben nu. Toen wel, veel blauwe geboortekaartjes en verkeerde post, voor dhr. enzo! (nog steeds wel hoor)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:31 schreef ChrisJX het volgende:
Nu je het zegt, volgens mij wist ik het alVind Arwen een erg mooie naam, maar momenteel kleeft er iets teveel 'je bent zeker LOTR-fan' aan. Balen voor PM_girl, waren haar ouders een beetje origineel, krijg je zo'n hype
Vooruit, op die manier was het toen dan weer niet gunstigquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:56 schreef PM-girl het volgende:
Nou, geloof dat zij er niet zo'n last van hebben nu. Toen wel, veel blauwe geboortekaartjes en verkeerde post, voor dhr. enzo! (nog steeds wel hoor)
broertje en zusje hebben dus hollandse namen gekregen!
Hun hadden naam geschreven op hoe je het uitspreekt en dan ik Tej het effect. Thei is normaler in Limburg ja.quote:
Verder zijn er sinds de hype mensen die ineens snappen waarom ik zo heet en zich afvragen of de film een remake is!! (ooit van een boek gehoord?)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vooruit, op die manier was het toen dan weer niet gunstig
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:36 schreef PM-girl het volgende:
Verder zijn er sinds de hype mensen die ineens snappen waarom ik zo heet en zich afvragen of de film een remake is!! (ooit van een boek gehoord?)![]()
![]()
![]()
Zijn geadopteerde kinderen (met Nicole Kidman) hebben heel normale namen. Ik dacht dat het meidje Isabella heette.quote:Wat voor een bijzondere naam zou het kind van Tom cruise trouwens krijgen?![]()
Heb zo het gevoel dat er een vreemde naam gaat komen, nu tom ook een wat raarder voorkomen heeft gekregen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
[..]
Zijn geadopteerde kinderen (met Nicole Kidman) hebben heel normale namen. Ik dacht dat het meidje Isabella heette.
Maar je weet het maar nooit, misschien noemtie zijn kind Hubbard, naar de Scientology-oprichter ofzo
Ach ja ik ken er ook een die Jogchum heetquote:Op maandag 20 maart 2006 23:11 schreef CarOnline het volgende:
Iemand die ik ken heeft haar zoon Jochum genoemd.
Jochem dus maar dan met een u. Ik vind het zo vreemd!
Waarom!
Hoe spreken Engelsen dat uit! Djoktsjum ofzoquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Serpent het volgende:
[..]
Ach ja ik ken er ook een die Jogchum heet![]()
ik dacht Kso, maar nu laat je me twijfelen ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:43 schreef Rewimo het volgende:
Zit me af te vragen hoe je het uitspreekt. Iks-so, Eks-so (op zijn Engels), KsoHet klinkt me allemaal niet echt logisch in de oren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |