Christans tweede naam is Mauritsquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:17 schreef snoopy het volgende:
Tja als je het zo gaat bekijken is de naam van mijn kind ook 'raar'.
Morris is afgeleid van Mauritius (plaatsnaam) en de naam van een auto.
Ohoh, mijn kind heeft een rare naam![]()
![]()
Ik vind (mja, wie ben ik!) dat Morris een normale naam is? Misschien is de oorsprong wel een land/plaats oid, maar ik bedoel meer de namen als Paris en Brooklyn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:17 schreef snoopy het volgende:
Tja als je het zo gaat bekijken is de naam van mijn kind ook 'raar'.
Morris is afgeleid van Mauritius (plaatsnaam) en de naam van een auto.
Ohoh, mijn kind heeft een rare naam![]()
![]()
idd, maar we hebben nog 6 maanden!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:21 schreef snoopy het volgende:
Het is eigenlijk best moeilijk geen rare naam te kiezen![]()
Klinkt als een wel zéér ongewenste dochter.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:39 schreef inkie1010 het volgende:
Ik gooide hem dicht met de prachtige naam Komotrut
Als ik ooit (echt nog niet zekerquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:27 schreef Rewimo het volgende:
Grappig, Christan is de achternaam van mijn moeder, ook een patroniem (dus een voornaam die als achternaam in gebruik is genomen). Jaren geleden kwamen we daarachter toen we stamboomonderzoek deden. Op dat moment zei ik tegen mijn moeder dat als ik een zoon zou krijgen, ik hem Christan zou noemen
Volgens mij is het vooral een kwestie van gewenning... Paris en Brooklyn zijn hier minder gehoord dan Morris, dus dat klinkt al gauw 'raar'.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:20 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik vind (mja, wie ben ik!) dat Morris een normale naam is? Misschien is de oorsprong wel een land/plaats oid, maar ik bedoel meer de namen als Paris en Brooklyn.
Maar met namen is het als overal, kwestie van smaak!
Mijn oma heette Koning...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Als ik ooit (echt nog niet zeker) een kind krijg en da's een jongen zou ik het leuk vinden om hem de achternaam van mijn oma als tweede naam te geven, mijn oma heette Junius.
De zoon van Ankie van Grunsven hebben ze toch ook Yannick Jansen-van Grunsven genoemd, en Jansen is dan de achternaam van haar man of zoiets. Dacht zoiets gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:15 schreef Spannend het volgende:
Wij zitten er aan te denken om het kind als tweede naam de achternaam van de moeder te geven. Het is best een aardige achternaam (niet De Vries of zo). Dus dat zal toch wel mogen, van de burgerlijke stand?
Probeer hetquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:34 schreef innepin het volgende:
[..]
Mijn oma heette Koning...als ze in België hun kids Queen mogen noemen, mag dit vast ook wel...O-) heh.
Maar waarom zijn Paris en Brooklyn ineens niet raar en Zoem en Vlassie wel. Volgens mij alleen omdat je ze vaker gehoord hebt en er een beetje aan gewend bent.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:03 schreef Igraine het volgende:
Ik vind Morris geen rare naam, ik vind het een leuke naam juist. Tuurlijk kan een naam nooit bij iedereen in de smaak vallen maar sommige springen er wel uit.
Ik vind Paris of Brooklyn dan ook geen rare namen, ik vind ze alleen niet mooi dat is weer iets anders.
Zoem of Vlassie vind ik echt 'raar'.
Ik las laatst ergens dat het zoontje van Ankie met zijn voornaam Yannick Jansen heet, ja. Ik snapte er al helemaal niets vanquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:56 schreef tanna het volgende:
De zoon van Ankie van Grunsven hebben ze toch ook Yannick Jansen-van Grunsven genoemd, en Jansen is dan de achternaam van haar man of zoiets. Dacht zoiets gelezen te hebben.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Jansen is inderdaad zijn tweede voornaam. En de achternaam van zijn vader.
Ik heb ook een dergelijk verhaal gelezen waarin constant 'Yannick Jansen' werd gezegd. Zegt ze dat in het echt nu ook alsof het een dubbele naam is (net als Jan-Willem ofzo), of wordt het dan Yannick?quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik las een keer een interview over haar, en ik begreep al totaal niet toen ze het steeds over haar kind had ze ook de achternaam bijnoemde.
Maar Jansen als 2e naam is wel HEEL erg, t gaat echt helemaal nergens over.
Klopt, volgens mij hebben ze er ook problemen bij de burgerlijke stand mee gehad, maar uiteindelijk hebben ze het voor elkaar gekregen. Waarom zij wel weet ik niet. Ligt denk ik ook heel erg van de naam en de ambtenaar van de burgerlijke stand af. Als je ziet wat die verder allemaal toe laten, vind ik achternamen als voornaam willen meestal wel mee vallen. Maar ja, officieel mag het dus niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:02 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens dat het zoontje van Ankie met zijn voornaam Yannick Jansen heet, ja. Ik snapte er al helemaal niets van
Volgens mij wordt hij gewoon Yannick Janssen genoemd. Als hij later groot is maakt hij daar zelf wel Yannick van, denk ik zoquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb ook een dergelijk verhaal gelezen waarin constant 'Yannick Jansen' werd gezegd. Zegt ze dat in het echt nu ook alsof het een dubbele naam is (net als Jan-Willem ofzo), of wordt het dan Yannick?
Blijf het vreemd vindenAl boft het ventje nog dat z'n vader niet Naaktgeboren heet
Ja volgens mij ook, dus als een dubbele naam zoals Dirk-Jan of Anne-Sophie..quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hij gewoon Yannick Janssen genoemd. Als hij later groot is maakt hij daar zelf wel Yannick van, denk ik zo
WTFquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik had trouwens op school een Jan-Jan zitten, daar heb ik ook weken gedacht dat het een grapje was.
Omdat ik de klank van zowel Zoem als Vlassie 'raar' vind klinken. En Paris en Brooklyn zijn idd in ieder geval woorden waar je aan gewend bent, al dan niet als naam.quote:Op woensdag 15 maart 2006 07:52 schreef Githa het volgende:
[..]
Maar waarom zijn Paris en Brooklyn ineens niet raar en Zoem en Vlassie wel. Volgens mij alleen omdat je ze vaker gehoord hebt en er een beetje aan gewend bent.
Eigenlijk is een 'rare' naam dus een combi van nog moeten wennen en niet mooi vinden.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:06 schreef Sugar het volgende:
Berk vind ik stom.
Kobe is toch een koeiensoort dacht ik?quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:06 schreef Sugar het volgende:
Of Kobe, voor een meisje. Ik vind het lomp.
Berk vind ik stom.
Kobe, da's idd een Japanse stad. Was in 1995 nog een grote aardbeving. Ik vind het iig geen mooie naam, maar dat zal ook wel komen omdat ik dan direct aan die aardbeving denkquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:47 schreef Igraine het volgende:
Ik weet alleen dat Kobe een plaats in Japan is volgens mij. Ik heb hem ook nog nooit als naam gehoord.
Wel Koop, Koob of Koops...Deze namen kwam ik o.a. tegen bij mijn stamboomonderzoek
Gedverdemme, Nouveau riche!quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Jansen is inderdaad zijn tweede voornaam. En de achternaam van zijn vader.
ondanks dat ze zo'n nare naam heeft??quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:55 schreef Saffier het volgende:
Voor een meisje; Sarin.
Ik moet steeds aan dat gas denken wat ze toen in China, geloof ik, hebben gebruikt. Het dametje is momenteel een jaar of 13 trouwens en wel heel vriendelijk altijd.
Bela is een Hongaarse jongensnaam, denk maar aan de componist Bela Bartok.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:17 schreef Lois het volgende:
Een nieuwe collega van mij heet Bela. Nou stelde ik me daar op de een of andere manier een oudere, gezette, grijze vrouw bij voor maar het is een heel jong, pukkelig, schriel jongetje.
Ik heb inderdaad een Imre in de klas gehad, een jongen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bela is een Hongaarse jongensnaam, denk maar aan de componist Bela Bartok.
Nog een Hongaars voorbeeldje: Imre. Klinkt voor Nederlanders erg meisjesachtig, maar het is toch echt een jongensnaam.
Ik weet wel waarover ik praatquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:23 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb inderdaad een Imre in de klas gehad, een jongen.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:09 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje, wat zijn er toch een hoop gekke namen! Wij moeten ook aan de slag! Ik heb zelf ook een aparte naam, maar dan niet zoals splinter of zelda ofzo! (Evenstar weet wel welke naam ik heb!!)
Ik vind het dus leuk om ons kind een bijzondere naam te geven, maar dan niet raar!
Nog even over Desiré en Desirée (mannelijk en vrouwelijk), daarom verschillen de ee's! Het zelfde bij Aimé en Aimée (geliefde ofzo). Franse namen zijn meestal wel mooi, zoals Amelie, Aimée.
Probleem is dat ik alleen maar leuke meisjes namen weet.....
Aragornquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:29 schreef _evenstar_ het volgende:
ik krijg trouwens wel de vraag oh een volgende gaat zeker frodo heten oid![]()
jongens naam staat al vast, die stond vast en blijft vast staan.
meisjes naam wordt lastiger![]()
Nu je het zegt, volgens mij wist ik het alquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:31 schreef _evenstar_ het volgende:
ze heeft dezelfde naam als ons dochtertje Arwen![]()
tom bombadilquote:
Eowynquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:32 schreef _evenstar_ het volgende:
tom bombadilnou zou ik eowyn ook egr mooi vinden, maar dat past niet bij elkaar
![]()
Ik vind het prima bij mekaar passen, juist vanwege de uitspraakquote:
Staat er idd een beetje vreemd ja! Maar ik heb wel vaak bij vreemde namen snel een bepaald beeld over mensen en dat wilde ik graag voorkomen, het is gewoon een heel aardig meisje, ondanks haar naamquote:
Die heb ik wel eens vaker gehoord maar dan voor een dame op leeftijd, een kakmadam ook nog eens. Naja ze zal ooit wel eens een lief klein babietje geweest zijnquote:
Oef, die is erg zeg. Ik heb ooit eens een patient gehad die Wiet heette. Dat was een oudere man. Ik moest er toen ook zo om lachen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:54 schreef Jonnetje het volgende:
Ik zag laatst ergens wel zo'n foute voorbij komen...
Een jongetje..
Genaamd: ................ Miet...
Wietse is volgens mij een Friese jongensnaam. (zit er geen Wietse in Afkes tiental?)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 09:30 schreef sjak het volgende:
[..]
Oef, die is erg zeg. Ik heb ooit eens een patient gehad die Wiet heette. Dat was een oudere man. Ik moest er toen ook zo om lachen!
Dat zou best kunnen, ik had vroeger een buurmeisje die heette Wietske. Haar ouders waren ook Fries van origine.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
[..]
Wietse is volgens mij een Friese jongensnaam. (zit er geen Wietse in Afkes tiental?)
Schat van een mens.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
Een schoolvriedin van me had ook een Tante Map. Wel oud, geen kakmadam.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:05 schreef owlet het volgende:
(zit er geen Wietse in Afkes tiental?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |