'Schiet op, er razen hier allemaal auto's voorbij en ik lig hier in het midden van de weg en ik heb het koud!...quote:Op zondag 19 februari 2006 03:19 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Ik.
Werd ik aangereden, en de helden agent schoten niet op.
denk dat als je in amsterdam de 112 belt dat je dan de regio A'dam krijgt ipv regio Grunnquote:Op zondag 19 februari 2006 03:29 schreef Onderbroek het volgende:
hoe gaat het uberhaupt eigenlijk als je 112 belt?
kom je in een centrale meldkamer terecht ofzo en die verbinden je door naar een ziekenhuis bij je in de regio?
lekker ehquote:Op zondag 19 februari 2006 03:44 schreef Salvad0R het volgende:
ik wel
maar ga geen verhalen vertellen. Smerige leedvermakers .
Vertel op, altijd leuk om te horen hoe je huis is uitgebrandquote:Op zondag 19 februari 2006 03:44 schreef Salvad0R het volgende:
ik wel
maar ga geen verhalen vertellen. Smerige leedvermakers .
neh het is geen verhaal waarvan je gaat denken van, OMG dikke Inferno.quote:Op zondag 19 februari 2006 03:45 schreef Kurk het volgende:
[..]
Vertel op, altijd leuk om te horen hoe je huis is uitgebrand![]()
![]()
De baas van de disco waarbij ik werkte, zat bij de vrijwillige brandweer...quote:Op zondag 19 februari 2006 03:45 schreef Kurk het volgende:
Vertel op, altijd leuk om te horen hoe je huis is uitgebrand![]()
![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 03:41 schreef Kurk het volgende:
* 112 draait.
"Goedemorgen/middag/avond. Dit is het alarmnummer 112. Dit informatienummer kost u niets. Toets eerst een 0 om verder te gaan.
* Toetst 0
"Uw telefoon is geschikt gevonden om door te gaan. Geef aan met welke 112-centrale u wilt worden doorverbonden. Kies 1 voor Friesland. Toets 2 voor Noord-Holland. Toets 3 voor Groningen. Toets 4 voor Drenthe. Toets 5 voor Overijssel. Toets 6 voor Flevoland. Toets 7 voor Utrecht. Toets 8 voor Gelderland. Toets 9 voor Zuid-Holland. Toets 10 voor Zeeland. Toets 11 voor Noord-Brabant. Toets 12 voor Limburg. Toets 13 voor Buitenland."
* Toetst 11
"U hebt aangegeven met de 112-Centrale in Noord-Brabant contact te willen maken. Is dit juist, toets een 1. Is dit niet juist, toets een 2."
* Toetst een 1.
"Geef aan welke hulp u wilt krijgen. Toets 1 voor een politiewagen. Toets 2 voor een brandweerwagen. Toets 3 voor een ambulance. Toets 4 voor een combinatie van deze 3."
* Heeft een ambulance en een brandweer nodig, dus toetst 4.
"Welke hulpmiddelen zou u willen ontvangen? Toets 1 voor een ambulance en een politiewagen. Toets 2 voor een brandweerwagen en een politiewagen. Toets 3 voor een brandweerwagen en een ambulance. Toets 4 voor alledrie."
* Toetst 3.
"Dankuwel voor uw belangstelling. U zult zo snel mogelijk worden geholpen. "
* Wordt overgezet in de wacht.
"Al onze medewerkers zijn in gesprek. Een ogenblik geduld alstublieft.
...
Al onze medewerkers zijn in gesprek. Een ogenblik geduld alstublieft.
...
...
...
112 alarmcentrale! U spreekt met Jantine."
* Hoort een tuut en een bliepje. *
* Telefoon schakelt zichzelf uit. *
* Batterij is op. *
Als je met een vaste telefoon beld krijg je de meldkamer in jou regio aan de lijn, de persoon aan de andere kant van de lijn vraagt dan wat er aan de hand is en wie je nodig heb enzo. Bel je mobiel dan krijg je eerst Driebergen die vraagt wat er aan de hand is en waar, dan sturen zei je door naar de meldkamer in de regio waar je vandaan beld.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:12 schreef aad007 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt als je beld?
Nooit gedaan dusch...
beld?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:07 schreef nexcro het volgende:
[..]
Als je met een vaste telefoon beld krijg je de meldkamer in jou regio aan de lijn, de persoon aan de andere kant van de lijn vraagt dan wat er aan de hand is en wie je nodig heb enzo. Bel je mobiel dan krijg je eerst Driebergen die vraagt wat er aan de hand is en waar, dan sturen zei je door naar de meldkamer in de regio waar je vandaan beld.
Ik heb zelf al meerdere keren 112 gebeld, 1 keer toen ik bij iemand in de auto zat en we met een bloedgang een andere auto in de zijkant rijden op een kruising. 1 keer bij een brandje, 1 keer toen een vriendin hier bij mij thuis met haar arm door het raam van een deur ging, 1 keer toen ik op een bosweg reed en er ineens een totaal vernielde auto tussen de bomen lag.
Misschien was die vent gewoon geschrokken, weet jij veel?quote:Op zondag 19 februari 2006 13:03 schreef superhaagie het volgende:
Paar maanden terug, toen het zo achterlijk hard sneeuwde, was er een collega buiten uitgegleden in de sneeuw, enkel op 3 plaatsen gebroken, ik en nog n collega moesten erheen (enigen op dat moment met BHV) zonder jas, tering koud, maar t duurde op zich niet zo lang eer de politie en ambulance er was.
Het grappige was de man van diegene er zo bij stond alsof er niks aan de hand was en ik en mijn collega haar hielpen enzow, lekkere man ben je dan... LOSER
Dan zal ik wel 1 van die personen zijnquote:Op zondag 19 februari 2006 20:08 schreef KinkyGiraf het volgende:
schijnt trouwens dat de helft van de 112-bellers broekzakbellers zijn, omdat het slotje op je toetsen niet werkt als je 112 belt...
Je mag ook niet rijden met bevroren/beslagen whatever ramen, dus je was gewoon zwaar in overtreding en de man had gelijkquote:Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef Vava het volgende:
Ik heb wel een keer 0900-8844 gebeld omdat ik uit werd gescholden door een vreemde manhij dreigde de politie te bellen omdat ik volgens hem een grove verkeersfout had gemaakt (was niet zo, mijn ruiten bevroren aan de binnenkant van de auto dus ik zag niks meer en sloeg dus de eerste rechts af een parkeerplaats op, via de uitrit dus). Verder niet teveel op die vent ingegaan, viel toch niet mee te praten. Maar wel even uitleg gegeven aan de politie wat er gebeurd was. Die vent had mijn nummerbord ook genoteerd enz..
dus om gezeik achteraf te voorkomen.
Ehm... ik reed net weg, toen waren de ramen schoon, maar tijdens het rijden bevroren ze. Dus de man had geen gelijkquote:Op zondag 19 februari 2006 21:51 schreef Palomar het volgende:
[..]
Je mag ook niet rijden met bevroren/beslagen whatever ramen, dus je was gewoon zwaar in overtreding en de man had gelijk![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 21:24 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb best een spannend leven eigelijk!
Vast niet ineensquote:Op zondag 19 februari 2006 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
1 keertje ook hier.
Zat rustig met de vrouw te fokken bij schoonmoeder, schoonma zelf neit thuis.
En ineens staat de achteruin in lichterlaaie
Prio 2 he, buitenbrandquote:Maar snel even de brandweer gebeld.
En die kwamen na een kwartier eens kijken wat er aan de hand was, nadat het 5 minuten duurde voor we doorverbonden waren
Er waren een aantal jongeren kerstbomen aan het verbradnen in het aangrenende parkje, ze waren iets te enthousiast met de benzine die ze er overheen smetenquote:Op zondag 19 februari 2006 22:04 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Vast niet ineens.
[..]
Prio 2 he, buitenbrand.
Heeft Eijking wel eens gebeld?quote:Op zondag 19 februari 2006 22:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Nog nooit gebeld/hoeven te bellen (of niet dat ik weet iig).
Balen joh, dat je steeds te laat beltquote:Op zondag 19 februari 2006 22:27 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben altijd te laat met bellen
2x stond hier in de straat een huis in de fik
Toen ik wilde bellen hoorde ik al dat er gebeld was!
Inderdaad zeg, die 0900-TUIG is knap waardeloos, achteraf heb ik er spijt van. Ik had gewoon 112 moeten bellen. Wat was het geval? We hadden een dief te pakken en overmeesterd (met 4 man erboven op), dus ik dacht geen haast, wel politie. Komen ze pas na een half uur aantuffen, terwijl enkele sportschool types die hem vast hielden graag een tik hadden wil verkopen om hem koest te krijgen. Hij stribbelde nogal tegen.quote:Op zondag 19 februari 2006 19:34 schreef KinkyGiraf het volgende:maarre... serieus, ik ben eens een keer betrokken geweest bij een aanrijding en toen belde ik eerst 0900-8844 (wel politie maar geen gevaar of wat was die slogan) en dan krijg je dus ECHT zo'n achterlijk kiessysteem! Alsof ik daarop wilde wachten... dus toen alsnog 112 gebeld
en ik sprak met een totaal verveeld en ongeinteresseerd klinkend personage... echt een dom wijf was dat. Kies dan een andere baan....
Hoeft niet altijd centralist kan er in GMS een prio 1 van maken, je kan ook gewoon zeggen dat het tegen de woning is word het een sowiso prio 1.quote:
Wat was de voorganger van 06-11 dan eigenlijk? Dat is voor mijn tijd ofzo.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
1 keertje ook hier.
Zat rustig met de vrouw te fokken bij schoonmoeder, schoonma zelf neit thuis.
En ineens staat de achteruin in lichterlaaie
Maar snel even de brandweer gebeld.
En die kwamen na een kwartier eens kijken wat er aan de hand was, nadat het 5 minuten duurde voor we doorverbonden waren
Gelukkig viel het allemaal wat mee....
Mn ouders hebben in het verleden wel vaak 06-11 en zelfs daar de voorganger van moeten bellen, die wonen vlak naast een gevaarlijke kruising, toen nog zonder Verkeerslichten.
Huilieequote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:02 schreef Borkydude het volgende:
Er keer waren we aan het voetballen toen kwamen er Marokkaanen met stokken die namen de bal mee. Gewoon nummer was bezet dus ik bel 112.
Egwelquote:Op zondag 19 februari 2006 22:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Balen joh, dat je steeds te laat belt.
Ikke, geen spannend verhaal hoor. Maar mijn (altijd bezopen) buurvrouw had dr kop tussen 2 spijlen van de trap geparkeert en zich zo opgehangen.quote:Op zondag 19 februari 2006 03:10 schreef Koenz0r het volgende:
Wie van de Fok!kers heeft ooit eens 112 moeten bellen? Wat was er gebeurd? En wat vond je er van?
Ik heb zelf nog nooit 112 gebeld met een noodgeval. (Hoop ook dat het zo blijft) Maar ben wel benieuwd naar ander spannende verhalen![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:08 schreef KinkyGiraf het volgende:
schijnt trouwens dat de helft van de 112-bellers broekzakbellers zijn, omdat het slotje op je toetsen niet werkt als je 112 belt...
kankersnitchquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:11 schreef Intelligence het volgende:
0900-8844 bel ik bijna wekelijks ivm spul dat op de snelweg in de weg ligt...of defecte stoplichten, of 1x, iets zo vaags, horstlindelaan in enschede (voor de bekenden) bij de UT in t bos, liepen 2 mensen midden op de weg met een grote zak waar van alles in lag, om 2 uur snachts. Vage shit, dus voor zekerheid politie gebeld.
112 1x gebeld omdat midden op de provinciale weg een koe liep, vonden ze niet dreigend genoeg werd ik doorgeschakeld naar 0900-8844
Werk je op een ambulance ofzo?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:42 schreef vingerplantjuhh het volgende:
ja, voor mijn werk 112 moeten bellen. vaak hersenbloedingen.
quote:
doe dan, blufkeesquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic bestaat al, zal ff opzoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |