abonnement Unibet Coolblue
pi_35243011
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:20 schreef Liejannuh het volgende:

Overigens ga ik volgende week fijn een scandinavische collega bestoken met allemaal open vragen en zelf helemaal niet ergens heel enthousiast op inspringen,
De keer dat ik zoiets deed met een scandinavische prof begon-ie heel erg te zweten en hele hele lange ongemakkelijke stiltes te laten vallen. maar misschien had-ie eerst een fles wodka op moeten drinken ofzo. Begrijp scandinaviers niet zo.
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 00:46:25 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35243043
gallo
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 19 februari 2006 @ 07:49:15 #28
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35246936
*meldt*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_35246947
smorgens!
pi_35247163
quote:
Op zondag 19 februari 2006 00:45 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

De keer dat ik zoiets deed met een scandinavische prof begon-ie heel erg te zweten en hele hele lange ongemakkelijke stiltes te laten vallen. maar misschien had-ie eerst een fles wodka op moeten drinken ofzo. Begrijp scandinaviers niet zo.
Dan pak ik wel een Engelse collega. Of Ierse. Of ga ik een Deense collega uithoren. Of een Estse, of een Letse of een andere.
Komt vast goed!
  Redactie Frontpage zondag 19 februari 2006 @ 12:29:09 #31
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_35249988
Morgen ga ik naar een bruiloft van een leeftijdsgenoot. Ik vind het eng. Word ik oud?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 19 februari 2006 @ 12:36:20 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35250241
Ik ben Paul Weller vorig jaar op straat tegengekomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35250340
En herkende hij je?
  zondag 19 februari 2006 @ 12:40:46 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35250367
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:39 schreef Seborik het volgende:
En herkende hij je?
Ik zei dat ik een fan van hem was.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 19 februari 2006 @ 15:04:52 #35
11502 nipeng
The last ride is free
pi_35254879
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Morgen ga ik naar een bruiloft van een leeftijdsgenoot. Ik vind het eng. Word ik oud?
Ja. Ouwe zak.
pi_35258566
Schaatsen is leuk
Eindeloos praten over politiek kan leuk zijn
Eindeloos praten over muziek is altijd leuk
Luisteren naar livemuziek is nog veel leuker

Damn, er zijn hier weer een paar verjaardagen die ik gemist heb, alsnog gefeliciteerd enzo. En waarom hebben jullie allemaal tijd om de hele zaterdag en zondag op fok te zitten?

O, en kan degene die het woord "verbeterpunt" heeft uitgevonden afgeschoten worden? Dank u.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_35264975
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:04 schreef Seborik het volgende:
Coldplay
Gelukkig heb je Coldplay zelf zoveel mogelijk links laten liggen Verder is het helemaal waar natuurlijk. Maar er zijn nog zoveel andere kanten aan dit verhaal
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 19 februari 2006 @ 20:23:53 #39
24054 search64
Avec le grande
pi_35266659
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:04 schreef Anton het volgende:
O, en kan degene die het woord "verbeterpunt" heeft uitgevonden afgeschoten worden? Dank u.
Eens. En ook de persoon die het woord "vertaalslag" heeft uitgevonden.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_35266703
Ontwikkelpunt dan?
Stilstand is achteruitgang!
  zondag 19 februari 2006 @ 20:26:30 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35266768
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:04 schreef Anton het volgende:
(...)
O, en kan degene die het woord "verbeterpunt" heeft uitgevonden afgeschoten worden? Dank u.
Heb je ook een alternatief? Anders kan ik wel een uitkering gaan aanvragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35266993
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:04 schreef Anton het volgende:

O, en kan degene die het woord "verbeterpunt" heeft uitgevonden afgeschoten worden? Dank u.
Ik proef hier een lichte allergie. Da's niet bezwaarlijk, zolang dat maar geen valkuil wordt; tenslotte is ieder leermoment een nuttige ervaring.
pi_35269071
Er worden gewoon teveel "nieuwe" woorden uitgevonden die we vroeger allang kenden maar dan in 2 of 3 woorden meer. Het punt is, dat ze allemaal nergens op slaan, en alleen maar gebruikt worden om in "het bedrijfsleven" belangrijker te lijken dan degenen die die woorden niet bezigen. Wat in de meerderheid van de gevallen niet meer is dan "ik heb ook een of andere wazige communicatie cursus gevolgd." Maar ja, iedereen volgt die cursussen, dus het valt niemand meer op.

Joshus_cat, heb je gelezen wat je net opschreef? Precies wat ik bedoel. Praten om niets te zeggen, en dan nog de taal op een compleet foute manier gebruiken. Analyseert u even mee:
quote:
Ik proef hier een lichte allergie.
Goh, hoe smaakt dat? zoet? bitter? zout?
quote:
Da's niet bezwaarlijk,
Dat jij iets proeft is niet bezwaarlijk, denk ik. Dat toont aan dat je smaak-zintuig werkt.
quote:
Da's niet bezwaarlijk, zolang dat maar geen valkuil wordt;
O, ging het toch over die allergie. Ik snap alleen niet hoe dat in een valkuil zou moeten veranderen.
quote:
tenslotte is ieder leermoment een nuttige ervaring.
Prachtige conclusie, al zit er weer zo'n jeukwoord in. Jammer dat deze conclusie totaal niet over het bovenstaande gaat.

Volgens mij moet ik maar Nederlands gaan studeren, om deze taalverloedering eens een ernstig halt toe te roepen
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_35269198
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef Anton het volgende:
Volgens mij moet ik maar Nederlands gaan studeren, om deze taalverloedering eens een ernstig halt toe te roepen
Neem Euri mee als je toch bezig gaat .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_35269250
Je moet sowieso terug naar school.
pi_35269429
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef Anton het volgende:Volgens mij moet ik maar Nederlands gaan studeren, om deze taalverloedering eens een ernstig halt toe te roepen
Succes!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:33:51 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35269612
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef Anton het volgende:
(...)
Volgens mij moet ik maar Nederlands gaan studeren, om deze taalverloedering eens een ernstig halt toe te roepen
Krijg jij al jeuk van het figuurlijk gebruikte 'iets proeven'? Dan heb je 't wel zwaar, zeg.

En met een studie Nederlands doe je echt niks aan taalverloedering, hoor. Je leert hooguit een wat genuanceerdere mening over wat taalverloedering en wat taalverrijking is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35269750
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:20 schreef Anton het volgende:
Joshus_cat, heb je gelezen wat je net opschreef? Precies wat ik bedoel. Praten om niets te zeggen, en dan nog de taal op een compleet foute manier gebruiken.
Ja, kgeeftoe, ik heb wel eens betere momenten gehad. Maar mocht ik ooit nog eens een functioneringsgesprek moeten doen vanuit de leidinggevende kant dan heb ik dus alvast een paar zinnen klaarliggen waar je met geen mistachterlicht doorheen komt

vind je 't heel erg als ik nu al niet meer weet wat-ie betekent?

In de commerciele sector schijnt 't allemaal wat duidelijker te zijn. Zo heb ik via-via een HR-meneer wel eens horen zeggen dattie 'nog even een POP-je had geschreven waarin onze medewerker zich heeft opgehangen aan z'n eigen ambitie'
quote:
Volgens mij moet ik maar Nederlands gaan studeren, om deze taalverloedering eens een ernstig halt toe te roepen
Volgens mij kun je dan beter in de lijst voor het groene boekje gaan zitten. Da's wel hartstikke leuk, want je kunt dan om de tien jaar de meest belachelijke regels invoeren. Ik zou zelf alle werkwoorden die met een 'f' beginnen afvoeren, maar misschien valt dat teveel op.
pi_35269791
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Krijg jij al jeuk van het figuurlijk gebruikte 'iets proeven'? Dan heb je 't wel zwaar, zeg.

En met een studie Nederlands doe je echt niks aan taalverloedering, hoor. Je leert hooguit een wat genuanceerdere mening over wat taalverloedering en wat taalverrijking is.
Goed lezen: ik krijg jeuk van "leermoment"

En als ik er iets aan zou willen doen, zou ik leraar moeten worden... nee dank je
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_35269861
Ik kan niks beters verzinnen dan dit.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')