quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:11 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
... oke.
Maar in ieder geval, ik wil dat mijn as in een capsule de ruimte in wordt geschoten.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef Aarde het volgende:
ik wil opgaan in de aarde en worden gerecycled tot bloemetjes en beestjes![]()
Interessante site!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Als ik het geld ervoor zou hebben, dan zou ik mezelf laten invriezen.
[afbeelding]
http://www.alcor.org/
Hehehe ja tering hehe ik heb er ook zojuist 30 minuten van mijn leven aan besteedquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Interessante site!
Ik zocht naar prijzen maar die kon ik niet vinden, maar de rest is uiterst interessant.
Prijzen worden gewoon genoemd op hun site. Kijk maar eens bij de FAQ!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Interessante site!
Ik zocht naar prijzen maar die kon ik niet vinden, maar de rest is uiterst interessant.
Yep affakkelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:34 schreef DrMarten het volgende:
De fik erin.
dat is geen vuur he?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:19 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Yep affakkelen.
De meeste mensen nemen levend al teveel plaats in.
Nou voordat je doodgaat leggen ze je in een grote doos van plexiglas * zie gtst*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:23 schreef Drumpie het volgende:
hoe gaat dat invriezen eigenlijk precies
ff normaalquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:23 schreef Drumpie het volgende:
Nou, er gaat heel wat meer aan vooraf dan alleen ff de temperatuur naar beneden draaien...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:23 schreef Drumpie het volgende:
Staat allemaal op die site vermeld.quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:29 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nou, er gaat heel wat meer aan vooraf dan alleen ff de temperatuur naar beneden draaien...
Er worden verschillende operaties gedaan na het overlijden, zodat al het bloed uit je lichaam gepompt kan worden en vervangen wordt door een bepaalde vloeistof die bevriezing (in de letterlijke zin van het woord) voorkomt. Je lichaam zit dus vol met chemicaliën die voorkomen dat ondanks de temperatuur van rond de -120° C de weefsels niet kapotvriezen. Je cellen zijn dus geconserveerd maar er vormt geen ijs, wat vooral voor tedere weefsels als je hersenen schadelijk is. (ijs zet uit en op die schaal is de schade dus bijzonder groot)
Het idee is dat je over enkele tientalle jaren genezen kan worden van jouw ziekte die op dit moment nog ongeneeslijk is, het probleem is dat er nog niemand succesvol terug tot leven is gebracht![]()
ajjj..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:29 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nou, er gaat heel wat meer aan vooraf dan alleen ff de temperatuur naar beneden draaien...
Er worden verschillende operaties gedaan na het overlijden, zodat al het bloed uit je lichaam gepompt kan worden en vervangen wordt door een bepaalde vloeistof die bevriezing (in de letterlijke zin van het woord) voorkomt. Je lichaam zit dus vol met chemicaliën die voorkomen dat ondanks de temperatuur van rond de -120° C de weefsels niet kapotvriezen. Je cellen zijn dus geconserveerd maar er vormt geen ijs, wat vooral voor tedere weefsels als je hersenen schadelijk is. (ijs zet uit en op die schaal is de schade dus bijzonder groot)
Het idee is dat je over enkele tientalle jaren genezen kan worden van jouw ziekte die op dit moment nog ongeneeslijk is, het probleem is dat er nog niemand succesvol terug tot leven is gebracht![]()
Bij crematies zijn ook hele mooie gedenktstenen, waar ook alles opgeschreven kan worden mits je maar betaald!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:33 schreef Avani het volgende:
Doe mij maar een leuke begrafenis.Cremeren vind ik eng.
En met een graf heb je nog een leuke steen met een afgezaagde tekst erop: Gone but not forgotten.
![]()
Volgens Jomanda doet cremeren pijn en lijden de zielen die dit ondergaan afgrijselijk...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:33 schreef Avani het volgende:
Doe mij maar een leuke begrafenis.Cremeren vind ik eng.
En met een graf heb je nog een leuke steen met een afgezaagde tekst erop: Gone but not forgotten.
![]()
idd. en als dat niet zal lukken (quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Als ik het geld ervoor zou hebben, dan zou ik mezelf laten invriezen.
[afbeelding]
http://www.alcor.org/
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Volgens Jomanda doet cremeren pijn en lijden de zielen die dit ondergaan afgrijselijk...![]()
![]()
![]()
![]()
!
Ja, dat kan allemaal wezen, maar crematies blijven een enge gedachte.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Bij crematies zijn ook hele mooie gedenktstenen, waar ook alles opgeschreven kan worden mits je maar betaald!
daaronder staat een kleine urn in een keldertje verborgen!
Ik ben een Jomanda aanhangerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Volgens Jomanda doet cremeren pijn en lijden de zielen die dit ondergaan afgrijselijk...![]()
![]()
![]()
![]()
!
bedoel je dat degenen die ingevroren zijn niet voor reincarnatie in aanmerking komen? waarom niet? wat is fysisch het verschil tussen wel of niet bevroren zijn voor de 'ziel'?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:32 schreef zhe-devilll het volgende:en dat terwijl je gewoon had kunnen incarneren
hoe dom kun je toch zijn zonder florijn![]()
Dat krijgt ze door van de hogere machten in het hiernamaals.quote:
Nou wat als ze je weer tot leven wekken.. hoe zit dat dan als je gereincarneerd bent? :\quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:42 schreef visionnaire het volgende:
[..]
bedoel je dat degenen die ingevroren zijn niet voor reincarnatie in aanmerking komen? waarom niet? wat is fysisch het verschil tussen wel of niet bevroren zijn voor de 'ziel'?
(aannemende dat reincarnatie bestaat)
wat gemeen van die hogere machten dat ze dat niet aan iedereen verteld hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat krijgt ze door van de hogere machten in het hiernamaals.![]()
![]()
weet je wat ik een enge gedachte vind, een lichaam van iemand waar je van hieldquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:41 schreef Avani het volgende:
[..]
Ja, dat kan allemaal wezen, maar crematies blijven een enge gedachte.![]()
[..]
Ik ben een Jomanda aanhanger![]()
![]()
Nou ik vraag me dan wel af welke ziel dan intreedt als ze ontdooid wordenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:42 schreef visionnaire het volgende:
[..]
bedoel je dat degenen die ingevroren zijn niet voor reincarnatie in aanmerking komen? waarom niet? wat is fysisch het verschil tussen wel of niet bevroren zijn voor de 'ziel'?
(aannemende dat reincarnatie bestaat)
en terecht. je ziet het dan wel niet, maar het gebeurt wel. en het is extreem goor. daarom dus liever verbranden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
weet je wat ik een enge gedachte vind, een lichaam van iemand waar je van hield
onder die koude grond dat wegrot
bah
ik heb daar dus echt nachtmerries van gehad!
vanuit dat perspectief is dat een terechte vraag. maar dat doet niets af aan reincarnatie. bevroren lijken zijn niets minder dood dan begraven lijken. zelfde geldt voor de 'ziel'.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou ik vraag me dan wel af welke ziel dan intreedt als ze ontdooid worden
Dat wil ik ook wel.....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:52 schreef Mirel het volgende:
Stiekem wil ik ascenden. (ja ik ben gek stargate)
Dit lijkt mij heel erg leuk..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:59 schreef Extend het volgende:
Mummificeren, kan in salt like city voor rond de 100.000 dollar, inclusies sarcofaag
Die verbranden ze of stoppen ze onder de grond...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:56 schreef Nevje het volgende:
[..]
Dit lijkt mij heel erg leuk..
Maarruh.. waar zetten ze je sacrofaag dan neer?![]()
Moet je nu beginnen met mediteren en dat de rest van je leven doen, dan maak je een kansje.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:52 schreef Mirel het volgende:
Stiekem wil ik ascenden. (ja ik ben gek stargate)
Maar maar maar, dat had Daniel Jackson ook niet gedaan!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Moet je nu beginnen met mediteren en dat de rest van je leven doen, dan maak je een kansje.
die had al de nodige connecties. En hij stierf heel nobel. Dat helpt ookquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar maar maar, dat had Daniel Jackson ook niet gedaan!![]()
Best een beetje egoistisch om na je dood nog eeuwig rond te willen blijven cirkelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:00 schreef Vince_Taylor het volgende:
De ruimte in zoals de schrijver van star trek, Gene Roddenberry.
Die is in een capsule weggeschoten
En wat is daar egoistisch aan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Best een beetje egoistisch om na je dood nog eeuwig rond te willen blijven cirkelen.
Tuurlijk vervuil de grond maar weer joh. maar goed. steek mij maar in de fik ofzo.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef Aarde het volgende:
Ten eerste neem je letterlijk ruimte in die ooit vast nuttiger gebruikt kan worden en ten tweede kun je tegen een satelliet aan zweven en dan kan er zomaar een TV-zender wegvallen of doet mijn TomTom het misschien niet goed meer.quote:
Bron.quote:Wat is vriesdrogen?
Bij vriesdrogen wordt het lichaam van de overledene bevroren. Tien dagen lang wordt het lichaam gekoeld totdat het een temperatuur van min 18 graden Celcius heeft. Het bevroren lichaam wordt dan ondergedompeld in een bad van vloeibare stikstof.
De vloeibare stikstof heeft een temperatuur van min 196 graden Celcius. Doordat het bevroren lichaam met de stikstof in aanraking komt, wordt het breekbaar. Door het daarna te trillen, valt het lichaam uiteen in hele kleine deeltjes. Dat ziet er uit als poeder. Uit het poeder wordt het vocht onttrokken door het vacuüm te maken. Metalen deeltjes worden vervolgens met een magneet uit het poeder gehaald. Zo blijft er droog, reukloos poeder over met een gewicht van zo'n 25 tot 30 kilo. Ongeveer een derde van het oorspronkelijke gewicht.
Deze techniek heeft als officiële naam: lyofilisatie.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
... en ten tweede kun je tegen een satelliet aan zweven en dan kan er zomaar een TV-zender wegvallen of doet mijn TomTom het misschien niet goed meer.
Sterker nog: dan ben je ruimteafval! En met een beetje pech ben jij degene die het International Space Station met bemanning en al kapotmaakt bij een frontaaltje met een slordige 50.000 km/h...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Best een beetje egoistisch om na je dood nog eeuwig rond te willen blijven cirkelen.
Ze mikken je heus wel taktisch de ruimte in hoor!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sterker nog: dan ben je ruimteafval! En met een beetje pech ben jij degene die het International Space Station met bemanning en al kapotmaakt bij een frontaaltje met 50.000 km/h...
Een geostationaire positie lijkt me wel wat!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ze mikken je heus wel taktisch de ruimte in hoor!![]()
![]()
Vanilla Skyquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:51 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wie zegt dat de ziel niet gewoon wordt mee bevroren? En dat zo'n ingevroren persoon, totdat die echt eens een keer is doodgegaan, helemaal niet in aanmerking komt voor reincarnatie?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ten eerste neem je letterlijk ruimte in die ooit vast nuttiger gebruikt kan worden en ten tweede kun je tegen een satelliet aan zweven en dan kan er zomaar een TV-zender wegvallen of doet mijn TomTom het misschien niet goed meer.
Vage film was dat.quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:56 schreef Molluck het volgende:
[..]
Die verbranden ze of stoppen ze onder de grond...
Ach, of die rijke stinkerds nou in Bentleys handelen of in vrieskisten ... maakt mij niet uit.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:23 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Doe maar wat nuttigs, transplantatie, wetenschap of onderwijs dus
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef Bunny_feet het volgende:
Het zal me echt jeuken wat ze met me doen. Ik laat toch niemand achter dus flikker me maar op de vuilnisbelt of zo. Hebben de meeuwen misschien nog wat aan me. Ik zal er toch niets van merken tenslotte.
Ik vind niet dat de staat of wie dan ook nog kosten moet gaan maken aan die onzin zodra ik de pijp uit ga.
Nee. Buiten wat gerollebol in m'n pubertijd en "early twenties" nooit gehad zelfs. Dat soort geluk is voor mij niet weggelegd is me duidelijk geworden. Op dat vlak is altijd alles mis gegaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:55 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
![]()
wat triest
heb je geen vrouw ofzo
Dit klinkt leuker dan het is.... Van die flinke pot as gebruiken ze maar een heeeeel klein beetje. En de rest? Vuilnisbak?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 02:52 schreef SHE het volgende:
Ik wil dat men bij LifeGem , er een diamant van laat persen ( as ) of meerderen. Te dragen/bewaren door dochter, moeder of zelfs zoons/paps
Kan je in alles verwerken.
Een diamant is feitelijk een overgewaardeerd stukje kool, die betoverend kan schitteren door zijn vele facetten. Helemaal mij dus
Maar serieus, dat zou ik het fijnst vinden. Is duurzaam en esthetisch verantwoord. Ik ga niet onder de grond en wens al helemaal niet verstrooid te geraken.
Bovendien is het voor zover ik weet nog niet gelukt een kunstmatige diamant te maken die mooi genoeg is om in sieraden te gebruiken, volgens mij zijn die kunstmatige diamanten alleen geschikt om andere diamanten mee te slijpen...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit klinkt leuker dan het is.... Van die flinke pot as gebruiken ze maar een heeeeel klein beetje. En de rest? Vuilnisbak?
Dan is de koolstof uit je as niet zuiver genoeg, dus ze voegen een veel groter deel zuivere koolstof toe. Daar maken ze een diamant van, maar die houdt "verontreinigingen", oftewel zwarte stukjes.
En het komt er dus op neer dat je een diamant hebt, waar een fractie van jou as als zwarte viezigheid in zit! Niet mijn stijl...
Nou meld je eens aan bij een datingsite oid? Er zijn vrouwen zat die alleen op auto's vallen dus promoot deze vooral!quote:
Het is maar as...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit klinkt leuker dan het is.... Van die flinke pot as gebruiken ze maar een heeeeel klein beetje. En de rest? Vuilnisbak?
Dan is de koolstof uit je as niet zuiver genoeg, dus ze voegen een veel groter deel zuivere koolstof toe. Daar maken ze een diamant van, maar die houdt "verontreinigingen", oftewel zwarte stukjes.
En het komt er dus op neer dat je een diamant hebt, waar een fractie van jou as als zwarte viezigheid in zit! Niet mijn stijl...
Bodyworks zal wel niet hetzelfde zijn als de Bodyfarm, waar je je lichaam kunt 'schenken' aan de wetenschap, waarna ze gaan testen hoe lang je erover doet om weg te rottne in de open luchtquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:17 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik wil zo'n bodyworks kunstwerk worden, met m'n vel d'r half afgestroopt enzo. Ik ben op die tentoonstelling geweest en het lijkt me geweldig om daar zelf nog eens dood te staan.
Ik heb ooit eens zoiets op tv gezien, toen ging die presentator naar zo'n "park" waar allemaal lijken lagen enzoquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bodyworks zal wel niet hetzelfde zijn als de Bodyfarm, waar je je lichaam kunt 'schenken' aan de wetenschap, waarna ze gaan testen hoe lang je erover doet om weg te rottne in de open lucht
Ik wil gewoon opgevreten worden door beestjes in een bosrijke omgevingquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef Aarde het volgende:
Bodyfarm.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik wil gewoon opgevreten worden door beestjes in een bosrijke omgeving
Maakt niet uit. kost allemaal even veel energie. laat je dan begraven in zoon spotgoedkope ecokistquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Je kan je lichaam ook laten vriesdrogen tot poeder, dat is wat milieuvriendelijker dan cremeren.
[..]
Bron.
Dat eerste betekent dus gewoon dat er een paar studenten in je gaan snijden en hakken.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:18 schreef -Trinity- het volgende:
Ik stel mezelf ter beschikking van de wetenschap, om vervolgens in een biobak te belanden.
Ik ook!quote:Op maandag 20 februari 2006 14:37 schreef MaLo het volgende:
Ik wil begraven worden, ik heb een gruwelijke hekel aan het crematorium hier.
Ik vraag me wel af:
Hoe zie je eruit als je een week onder de grond ligt?
En na een maand?
En na een jaar?
Daar zou ik weleens foto's van willen zien
Ik voel er toch niks van!quote:Op maandag 20 februari 2006 13:19 schreef LedZep het volgende:
Dat eerste betekent dus gewoon dat er een paar studenten in je gaan snijden en hakken.
Hier het proces bij een varken.quote:
Als het bij mensen dus net zo werkt (ongeveer) ben je dus na een jaar al vrijwel wegquote:Op maandag 20 februari 2006 14:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hier het proces bij een varken.
http://www.deathonline.net/decomposition/decomposition/index.htm
een quote van die site:quote:Op maandag 20 februari 2006 14:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als het bij mensen dus net zo werkt (ongeveer) ben je dus na een jaar al vrijwel weg.
quote:Why piglets?
A 40 kg pig resembles a human body in its fat distribution, cover of hair and ability to attract insects. These factors make pigs the next best things to humans when it comes to understanding the process of decay of the human body.
Thnx 2low4zero, dat is al iets in de richtingquote:Op maandag 20 februari 2006 14:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als het bij mensen dus net zo werkt (ongeveer) ben je dus na een jaar al vrijwel weg.
Graag gedaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
Thnx 2low4zero, dat is al iets in de richting.
Inderdaad, het gaat sneller dan ik dacht.. en het ziet er ook minder goor uit dan in mijn verbeelding.
Die mensen leren er toch vanquote:Op maandag 20 februari 2006 14:47 schreef LedZep het volgende:
Nee maar wat het nut er dan van is, is ook een vraag![]()
Ligt volgens mij aan de kist die gebruikt wordt, als je een goedkope houten kist hebt, dat rot gewoon weg door de vochtige grond.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:04 schreef Molluck het volgende:
Ja, maar onder de grond gaat dat niet zo snel, want daar kunnen niet zoveel organismen bij komen.
Ja maar dan nog komen al die vliegen en kevers er niet bij.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ligt volgens mij aan de kist die gebruikt wordt, als je een goedkope houten kist hebt, dat rot gewoon weg door de vochtige grond.
Het zal je echt verbazen hoe snel allerlei vage beestjes in die kist komen, wat voor beestjes weet ik niet, maar ze komen er wel.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:09 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ja maar dan nog komen al die vliegen en kevers er niet bij.
Guzèllug toch?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:11 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Het zal je echt verbazen hoe snel allerlei vage beestjes in die kist komen, wat voor beestjes weet ik niet, maar ze komen er wel.![]()
we kunnen op de opleiding nog wel wat gebruiken hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:23 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Doe maar wat nuttigs, transplantatie, wetenschap of onderwijs dus
Körperwelten, ben ik ook geweestquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:17 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik wil zo'n bodyworks kunstwerk worden, met m'n vel d'r half afgestroopt enzo. Ik ben op die tentoonstelling geweest en het lijkt me geweldig om daar zelf nog eens dood te staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |