Dat hangt natuurlijk helemaal af van het soort bedrijf waar je werkt.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zeker, ik heb er zelf ook een hele tijd met veel plezier in gewerkt.
Niks mis mee verder, maar je moet je wel realiseren dat er méér is, en dat de ICT op het vlak van technologie echt niet zoveel voorstelt.
[..]
de studie manager bestaat niet dapiequote:Op maandag 20 februari 2006 03:59 schreef cultheld het volgende:
Leuk topic. Je hebt mensen die wiskunde hebben gestudeerd en hun vrije tijd wijden aan "wiskundig onderzoek" en tevreden zijn met hun rijtjeshuis, Suzuki Alto en jaarlijkse weekje Zandvoort. Prima hoor, ik gun een ieder z'n geluk, maar er zijn ook mensen die er een andere levensstijl op na willen houden. Zo heb je ook personen die school maar bijzaak vinden, maar wel over een behoorlijk stel hersens (en dito sociale vaardigheden) beschikken. Ze halen hun HAVO of VWO diploma en "moeten toch iets gaan doen". Daar zij meer hebben met uitgaan, sporten etc. en meer met status en geld hebben dan met wetenschap, besluiten zij om iets met management te gaan doen. Ze blijken hier voor gemaakt te zijn, beginnen een adviesbureautje of werken zich op in het hoger management en gaan meer verdienen. Ze krijgen een partner die het financieel ook niet slecht heeft, gaan veel op vakantie naar mooie bestemmingen, kopen een mooi optrekje en rijden in een BMW X5 of Volvo S80. In plaats van 20 "hobby" uren in de week aan hun beroep te besteden, zoals veel wiskundigen graag doen, besluiten zij om zich 60 uur per week de tering te werken (want dat doen ze wel degelijk) en ja; Ze krijgen hier nog voor betaald ook. Is dat zielig, dom of oppervlakkig? Wat één of andere conservatieve columniste daarvan vindt zal deze "oppervlakkige" managers niks interesseren. En ik geef hen groot gelijk.
Onzin natuurlijk, dat is een periode van een week of 6, bovendien heb je je profiel al in de 3e klas vastgesteld. Het is niet zo dat je ineens geneeskunde kan gaan studeren als je E&M hebt.quote:Ik denk niet dat er één periode in het leven is, waarop een mens meer mogelijkheden heeft om zichzelf uit te vinden dan in de zomervakantie na het eindexamen.
Woohooo daarom moet je ook titels sparen, das koelquote:Op maandag 20 februari 2006 13:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de studie manager bestaat niet dapie
mensen zoals jij gaan later flink op hun neus kijken als ze zien dat er een beta boven hun staat die hun baas is.
Nou ja... De studie Management, Economie en Recht komt er wel dicht bij in de buurt.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Hmm mwah, maar wordt je daar per se een briljant manager voor?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:30 schreef Koewam het volgende:
[..]
Nou ja... De studie Management, Economie en Recht komt er wel dicht bij in de buurt.
zo klinkt het wel, daarom hebben ze de opleiding ook zo genoemd. Trekt studentenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:30 schreef Koewam het volgende:
[..]
Nou ja... De studie Management, Economie en Recht komt er wel dicht bij in de buurt.
Ik ben werkzaam in het onderwijs en ik verdiep me graag in de bron van onze kenniseconomie.quote:Waarom ben je zo geďnteresseerd in onderwijs Neuralnet?
Ben je autistisch, of kun je gewoon niet begrijpend lezen? Volgens mij heb ik het niet over de studie "manager" maar over "iets met management". Bijvoorbeeld marketing management of MER.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
mensen zoals jij gaan later flink op hun neus kijken als ze zien dat er een beta boven hun staat die hun baas is.
ook dat is onzin. Alle opleidingen hebben tegenwoordig wel iets met manage er in of zo. Waaorm? omdat het studenten trekt. Niet dat je manager wordt of zo. Dacht je echt dat je scheikundigen mag gaan managen terwijl je nog nooit zelf in een lab hebt gestaanquote:Op maandag 20 februari 2006 19:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ben je autistisch, of kun je gewoon niet begrijpend lezen? Volgens mij heb ik het niet over de studie "manager" maar over "iets met management". Bijvoorbeeld marketing management of MER.
Waarom zou een manager bij een beta-gerelateerd bedrijf moeten werken? Er is ook nog zoiets als de reclamewereld, de mediabranche, commerciële dienstverlening etc. We hebben niet allemaal de ambitie om een staalbedrijf te leiden.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ook dat is onzin. Alle opleidingen hebben tegenwoordig wel iets met manage er in of zo. Waaorm? omdat het studenten trekt. Niet dat je manager wordt of zo. Dacht je echt dat je scheikundigen mag gana managen teriwjl je nog nooit zelf in een labn hebt gestaan
de opleiding ik ga reclamemakers managen bestaat NIET.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zou een manager bij een beta-gerelateerd bedrijf moeten werken? Er is ook nog zoiets als de reclamewereld, de mediabranche, commerciële dienstverlening etc. We hebben niet allemaal de ambitie om een staalbedrijf te leiden.
Wie zegt dat dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de opleiding ik ga reclamemakers managen bestaat NIET.
Goed stukje, maar hoe lang geleden is het geschreven dan? Ik herken er wel veel in. Zo zat er ook 1 bij mij op middelbareschool, wat een blaaskaak was dat. Wou ook zo snel mogelijk manager worden. Altijd patsen met mobieltjes, gouden vulpennen en laptops. Echt puur gericht op het geld en de status, en wat je dan daadwerkelijk aan werk doet, ach da's bijzaak.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:08 schreef McCarthy het volgende:
hij is al een paar jaar oud maar nog steeds heb ik hem op mijn prikbord hangen.
nee, jij daarentegen bent alles behalve oppervlakkigquote:Op maandag 20 februari 2006 03:59 schreef cultheld het volgende:
Leuk topic. Je hebt mensen die wiskunde hebben gestudeerd en hun vrije tijd wijden aan "wiskundig onderzoek" en tevreden zijn met hun rijtjeshuis, Suzuki Alto en jaarlijkse weekje Zandvoort. Prima hoor, ik gun een ieder z'n geluk, maar er zijn ook mensen die er een andere levensstijl op na willen houden. Zo heb je ook personen die school maar bijzaak vinden, maar wel over een behoorlijk stel hersens (en dito sociale vaardigheden) beschikken. Ze halen hun HAVO of VWO diploma en "moeten toch iets gaan doen". Daar zij meer hebben met uitgaan, sporten etc. en meer met status en geld hebben dan met wetenschap, besluiten zij om iets met management te gaan doen. Ze blijken hier voor gemaakt te zijn, beginnen een adviesbureautje of werken zich op in het hoger management en gaan meer verdienen. Ze krijgen een partner die het financieel ook niet slecht heeft, gaan veel op vakantie naar mooie bestemmingen, kopen een mooi optrekje en rijden in een BMW X5 of Volvo S80. In plaats van 20 "hobby" uren in de week aan hun beroep te besteden, zoals veel wiskundigen graag doen, besluiten zij om zich 60 uur per week de tering te werken (want dat doen ze wel degelijk) en ja; Ze krijgen hier nog voor betaald ook. Is dat zielig, dom of oppervlakkig? Wat één of andere conservatieve columniste daarvan vindt zal deze "oppervlakkige" managers niks interesseren. En ik geef hen groot gelijk.
Maar relatief weinig van pragmatische economie afweet. De echte economen zijn die op de beurs werken (over efficiente gesproken; veel verdienen in weinig tijd). Vergelijk het met Harry Mens (LTS zwakstroom) die eens over een hoogleraar vastgoed (dat bestaat blijkbaar) zei: "Heeft hij één huis verkocht?".quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef Kang-He het volgende:
De grap is alleen wel dat de gemiddelde econoom relatief makkelijk veel verdient.
Interpretatie is ongetwijfeld jouw sterkste punt.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:14 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
nee, jij daarentegen bent alles behalve oppervlakkigmet je BMW X5..
oh, the irony..
Volgens mij verwart die cultheld hier het begrip 'manager' met het begrip 'ondernemer'.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:59 schreef cultheld het volgende:
En wat zou de 18-jarige wannabe manager er van vinden?quote:Op maandag 20 februari 2006 03:59 schreef cultheld het volgende:
Wat één of andere conservatieve columniste daarvan vindt zal deze "oppervlakkige" managers niks interesseren.
Ik las alleen jou stukje en zag opvallend veel verwijzingen naar oppervlakkige status symbolen, en overigens helemaal niets over wat managers nou daadwerkelijk inhoudelijk aan werk doen. Dus ja, das dan mijn interpretatie.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:21 schreef cultheld het volgende:
Interpretatie is ongetwijfeld jouw sterkste punt.
Een manager is niet altijd ondernemer, maar een ondernemer maakt wel altijd deel uit van het management. Overigens zijn er genoeg managers die zich zulke dingen kunnen veroorloven (in loondienst ja). Er zijn er nog veel meer die het met minder moeten doen, maar dat geldt voor vrijwel elke beroepsgroep (behalve tandarts, chirurg, Boeing-piloot etc.).quote:Op maandag 20 februari 2006 22:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij verwart die cultheld hier het begrip 'manager' met het begrip 'ondernemer'.
Die leest die column hoogst waarschijnlijk überhaupt niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:25 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
En wat zou de 18-jarige wannabe manager er van vinden?
nee is teveel lettertjes, die leest alleen de management-samenvattingquote:Op maandag 20 februari 2006 22:28 schreef cultheld het volgende:
Die leest die column hoogst waarschijnlijk überhaupt niet.
Luister, dit topic gaat niet over managers op zich, maar het gaat over de ruime varieteit aan 'management'-opleidingen die men tegenwoordig lanceert... Twee behoorlijk verschillende zaken...quote:Op maandag 20 februari 2006 22:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een manager is niet altijd ondernemer, maar een ondernemer maakt wel altijd deel uit van het management. Overigens zijn er genoeg managers die zich zulke dingen kunnen veroorloven (in loondienst ja). Er zijn er nog veel meer die het met minder moeten doen, maar dat geldt voor vrijwel elke beroepsgroep (behalve tandarts, chirurg, Boeing-piloot etc.).
Veel wannabe huisartsen zullen ook nooit huisarts worden.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:30 schreef rekenwonder het volgende:
Bottom line is dat veel van de wannabe managers dit natuurlijk nooit zullen worden. Dat is ook een beetje de strekking van de column.
Het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook veel harde beta's die zich zulke dingen kunnen veroorloven (in loondienst ja).quote:Op maandag 20 februari 2006 22:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een manager is niet altijd ondernemer, maar een ondernemer maakt wel altijd deel uit van het management. Overigens zijn er genoeg managers die zich zulke dingen kunnen veroorloven (in loondienst ja).
Verbaast me niet veel hoor. Dat zijn die weinige béta's die over sociale vaardigheden beschikken. Maar veel béta's zijn sociaal gewoon incapabel (een vriend van mij studeert bouwkunde en die is het opgevallen hoeveel mongolen er bij hem in de klas zitten, die dus echt niet kunnen communiceren). Hij zal het ver schoppen en was op school overál goed in: Talen, economie en exacte vakken. Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).quote:Op maandag 20 februari 2006 22:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook veel harde beta's die zich zulke dingen kunnen veroorloven (in loondienst ja).
Woehoe, ben jij er even vol van. Maak je geen zorgen over ons beta's, er zitten genoeg mensen tussen met sociale vaardigheden. Fijn dat we allemaal meteen mongolen zijn, zegt behoorlijk veel over je eigen sociale vaardigheden.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Verbaast me niet veel hoor. Dat zijn die weinige béta's die over sociale vaardigheden beschikken. Maar veel béta's zijn sociaal gewoon incapabel (een vriend van mij studeert bouwkunde en die is het opgevallen hoeveel mongolen er bij hem in de klas zitten, die dus echt niet kunnen communiceren). Hij zal het ver schoppen en was op school overál goed in: Talen, economie en exacte vakken. Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).
We hebben het hier over scheikundigen, natuurkundigen, wiskundigen, werktuigbouwkundigen, elektrotechnici, en jij komt met 'bouwkunde'quote:Op maandag 20 februari 2006 22:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Verbaast me niet veel hoor. Dat zijn die weinige béta's die over sociale vaardigheden beschikken. Maar veel béta's zijn sociaal gewoon incapabel (een vriend van mij studeert bouwkunde en die is het opgevallen hoeveel mongolen er bij hem in de klas zitten, die dus echt niet kunnen communiceren). Hij zal het ver schoppen en was op school overál goed in: Talen, economie en exacte vakken. Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).
Wederom lees je niet goed.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Woehoe, ben jij er even vol van. Maak je geen zorgen over ons beta's, er zitten genoeg mensen tussen met sociale vaardigheden. Fijn dat we allemaal meteen mongolen zijn, zegt behoorlijk veel over je eigen sociale vaardigheden.
Ook nog eens, het zijn de op-een-na langst studerende studenten. Maar goed, de opleiding is op zich niet slecht, er is alleen geen droog brood mee te verdienen.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:44 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We hebben het hier over scheikundigen, natuurkundigen, wiskundigen, werktuigbouwkundigen, elektrotechnici, en jij komt met 'bouwkunde'aanzetten. Nee, daar zitten inderdaad niet de beta's die het grote geld verdienen, da's een halve kunstopleiding.
Jawel, jouw vriend blijkt op het zwakzinnigen onderwijs te zitten, dat bedoel je toch?quote:
Met alle respect, je hebt er geen flauw benul van hoe de bedrijfswereld in elkaar steekt. Je generaliseert aan alle kanten; management (waar jij alles van pretendeert te weten) gaat júist om het efficient omgaan met nuances en individuele verschillen.quote:Verbaast me niet veel hoor. Dat zijn die weinige béta's die over sociale vaardigheden beschikken. Maar veel béta's zijn sociaal gewoon incapabel (een vriend van mij studeert bouwkunde en die is het opgevallen hoeveel mongolen er bij hem in de klas zitten, die dus echt niet kunnen communiceren). Hij zal het ver schoppen en was op school overál goed in: Talen, economie en exacte vakken. Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).
"mongolen die niet kunnen communiceren en vooral hun bek moeten houden"quote:Op maandag 20 februari 2006 22:40 schreef cultheld het volgende:
Maar veel béta's zijn sociaal gewoon incapabel (een vriend van mij studeert bouwkunde en die is het opgevallen hoeveel mongolen er bij hem in de klas zitten, die dus echt niet kunnen communiceren). Hij zal het ver schoppen en was op school overál goed in: Talen, economie en exacte vakken. Zulke béta's zijn goud waard, maar de meeste gasten die van béta opleidingen komen, moeten vooral hun bek houden en doen waar ze voor zijn aangenomen en vooral niks gaan eisen (hebben ze de ambitie ook niet voor).
Meer dan de gemiddelde MKB-manager.quote:Maar cultheld, wat denk jij dat een communicatief enigszins gemankeerde theoretisch natuurkundige verdient, die veelal 35 uur p/w bij een grote investeringsbank gaat werken?
Er daar zijn er ook minder van.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Veel wannabe huisartsen zullen ook nooit huisarts worden.
Waar generaliseer ik zoal?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:49 schreef Knakker het volgende:
[..]
Met alle respect, je hebt er geen flauw benul van hoe de bedrijfswereld in elkaar steekt. Je generaliseert aan alle kanten; management (waar jij alles van pretendeert te weten) gaat júist om het efficient omgaan met nuances en individuele verschillen.
Generaliserend natuurlijk. Wellicht geldt dit voor sommige (of juist velen)? Ik mag zelf gelukkig genieten van een uitermate competente manager.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:52 schreef thabit het volgende:
Managers. Dat zijn van die figuren die totaal geen verstand van zaken hebben en puur omdat ze "manager" zijn denken dat ze belangrijk zijn. Ze komen elke keer met stompzinnige ideeen aanzetten en de rest van de mensen moet vervolgens alles uit de kast trekken om ze van hun ongelijk te overtuigen.
Er komt meer bij management kijken dan je denkt hoor. Het kan absoluut het verschil maken tussen 10 of 20 man aan't werk hebben...quote:Managers. Dat zijn van die figuren die totaal geen verstand van zaken hebben en puur omdat ze "manager" zijn denken dat ze belangrijk zijn. Ze komen elke keer met stompzinnige ideeen aanzetten en de rest van de mensen moet vervolgens alles uit de kast trekken om ze van hun ongelijk te overtuigen. Alleen het feit al dat er een Engels woord voor wordt gebruikt geeft een goede indicatie voor de hoeveelheid gebakken lucht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |