abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47004259
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:57 schreef MeneerMuis het volgende:
Dan ruil ik de kroeg in voor de coffeeshop, en ga ik daar verder paffen
Was dit ook nog even tegen gekomen.

De koffieshops worden natuurlijk ook rookvrij.
Je kunt er nog kopen maar het daar niet oproken.
net als de slijterij. Daar mag je je kratje bier ook niet binnen opdrinken.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:01:29 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47018774
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 04:33 schreef heathcliff het volgende:
Als al die mensen die nederland rookvrij willen hebben dan zo zeker zijn van hun gelijhk over een rookvrije kroeg daag ik hen uit om hier in Assen een kroeg te openen.

Ik weet er nog 3 die voor wenig geld over te nemen zijn.

Kijken we over een jaar of ze nog bestaan of faliet zijn.
De rookvrije kroeg werkt niet, dat is allang maatschappelijk en economisch bewezen. Het is met een rookvrije horeca alles of niets, en daarom hebben Engeland, Schotland, Ierland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Denemarken, Zweden, Noorwegen, veel staten in de VS, veel provincies in Canada, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Australië en Nieuw-Zeeland gekozen voor "alles" in plaats van "niets", met in sommige landen een uitzondering in kleine kroegen met de kastelijn als eigenaar en zonder personeel, of met verplichte rookruimte ofzo.

In de omringende landen is het in 2006 en 2007 overal ingevoerd. Stap de grens over, en je mag niet meer roken in Restaurants. Nederland ligt nog een beetje achter omdat wij het fantastische land zijn van de compromissen. Alleen heeft het compromis met de horeca (waarin in 2006 al 50% van alle horeca rookvrij moest zijn en in 2007 75%) geen enkel effect gehad.... en tja, als de horeca zich niet wil houden aan de gemaakte afspraken, dan blijft er nog 1 alternatief: een algeheel rookverbod in de horeca.

Het verzet er tegen wordt ook steeds minder trouwens nu men inziet dat het in zo'n beetje heel Europa, de VS en Canada allemaal prima loopt met de horeca.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_47063433
Ik begin een rokers kroeg (BETREDEN OP EIGEN RISICO)

Lijkt me een strak plan, dat alle rokers bij mij in de kroeg mogen roken.
Dus de koffieshops zijn straks rookvij????
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:31:31 #104
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_47063595
Ts moet niet zeuren, hij is geen Nederlander . Alsof wonen in LA zo gezond is

[ Bericht 34% gewijzigd door DeRCT14 op 08-03-2007 19:40:19 ]
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:41:24 #105
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_47063978
En dat de koffieshops dadelijk rookvrij zijn vind ik helemaal kansloos... je gaat daarheen om een joint te roken, alsof je daar serieus gaat zitten met een kopje koffie en zeiken over de rook
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_47067778
Ja dat bedoel ik..alles mag zowat in Nl, daar staat het om bekent.
Gewoon roken in een kroeg mag straks niet meer maar een joint roken in de koffieshop mag wel.
Wij nederlanders zijn zo tolerant..nee ik zie het nog niet echt gebeuren (hoop ik) eerst geen koffieshops meer en dan rookvrije kroegzz

Owww wacht even de tabak word duurder AA de overheid ziet omzet verlies..het is toch niet te geloven...wat een verrot land hebben we ook.
pi_47083772
Ga dan niet stappen ofzo
pi_48031002
als het dan echt zo gaat wordendat we niet meer roken mogen dan gaan we met zij allen blowen in de kroeg.

Dit mag ook al jaren niet maar :: het wordt al jaren gedoogd ::

Gaan we nu klagen >>>>>>
pi_48031043
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:55 schreef maartena het volgende:

En het gaat ook niet om het verbieden van roken, dat is echt totale onzin. Thuis roken moet gewoon blijven kunnen natuurlijk. Het gaat puur om een verbod in de horeca, en ik zie niet in waarom dit in Nederland niet zou kunnen.
Ja dikke lul ja, puur een verbod in de horeca. Ik mag godverdomme op stations ook al niet meer roken.

Ik denk dat ik een burgerinitiatief ga starten om heel die kut organisatie's met hun anti-rook campagnes op te laten doeken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48031080
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:01 schreef maartena het volgende:
Het verzet er tegen wordt ook steeds minder trouwens nu men inziet dat het in zo'n beetje heel Europa, de VS en Canada allemaal prima loopt met de horeca.
Val op een hoop; als ik op stap ben dan wil ik roken. Als ik niet meer mag roken dan ga ik niet meer.

Van "roken, daar komen we samen wel uit" is al lang geen sprake meer.
Het is zo onderhand een ware hetze tegen de rokers.
vosss is de naam,
pi_48036125
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Val op een hoop; als ik op stap ben dan wil ik roken. Als ik niet meer mag roken dan ga ik niet meer.

Dan ga je toch lekker thuis zitten roken? Heeft niemand er last van.
pi_48037035
Dat kan wel allemaal mooi wezen, maar de lokale horeca houders hier klagen steen en been en hopen dat het niet tot een algeheel verbod komt.
De rokers hopen dat ook en de niet rokers moeten weer iedereen pesten, flikker toch straal op man

Naar de kroeg gaan is gewoon niet gezond. Klaar. Als je zo'n pro-gezondheidsfreak bent dan heb je niks te zoeken in een tent die harddrugs verkoopt

Laat ons godverdomme gewoon lekker roken ja
vosss is de naam,
  donderdag 5 april 2007 @ 13:16:57 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_48039714
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:29 schreef kbeurden het volgende:
Ga dan niet stappen ofzo
Dus omdat jij loopt te stinken moet ik maar niet uitgaan? Als je zo nodig moet roken, doe dat lekker thuis? Of buiten?

Ik vind het zo apart dat rokers vinden dat andere mensen maar gewoon het meeroken moeten accepteren. Hoezo asociaal.
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:00 schreef vosss het volgende:
Dat kan wel allemaal mooi wezen, maar de lokale horeca houders hier klagen steen en been en hopen dat het niet tot een algeheel verbod komt.
Nee hoor, het zijn vooral de horeca houders die zelf roker die er een probleem mee hebben, want die kunnen dan onder werktijd niet meer roken. Niet rokende mensen in de horeca hebben er geen enkel probleem mee.
quote:
De rokers hopen dat ook en de niet rokers moeten weer iedereen pesten, flikker toch straal op man
Wat je schijnt te vergeten is dat jouw roken een negatief effect heeft op de gezondheid van mensen om je heen. Pesten? Ik vind roken eerder pesten eerlijk gezegd.
quote:
Naar de kroeg gaan is gewoon niet gezond. Klaar. Als je zo'n pro-gezondheidsfreak bent dan heb je niks te zoeken in een tent die harddrugs verkoopt

Laat ons godverdomme gewoon lekker roken ja
Ik snap dat je er wat emotioneel onder wordt, maar zie het zo: dit is een mooie stok achter de deur om eens te stoppen met een ongezonde en dure hobby.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_48039946
quote:
Nee hoor, het zijn vooral de horeca houders die zelf roker die er een probleem mee hebben, want die kunnen dan onder werktijd niet meer roken. Niet rokende mensen in de horeca hebben er geen enkel probleem mee.
Dat zullen dan wel de 20 jarige niet-rokende-studentjes-die-wat-bijverdienen-in-het-weekend zijn gok ik zo.

Ik ken geen enkele(!!!) horeca-uitbater (al dan niet zelf rokend) die het eens is met een algeheel verbod.

En wil je je verder aub niet bemoeien met mijn hobby's? Die hobby is voor mij helemaal niet duur en die kan ik prima betalen
vosss is de naam,
pi_48040473
mijn hobby is dartpijltjes naar rokers gooien, moet kunnen vind ik.
ik ben niet gevaarlijk, dat lijkt maar zo.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:42:41 #116
134963 danny91184
Waaaaaaaaaah
pi_48040644
Ik rook niet, maar ik doe er ook echt zeker NIET aan mee!
Als mensen uitgaan vinden ze het fijn dat ze kunnen roken en lekker wat drank erbij kunnen pakken. Laat die mensen toch is gewoon met rust...
pi_48040740
Precies, we hebben het al moeilijk genoeg met onze verslaving
vosss is de naam,
  donderdag 5 april 2007 @ 15:28:07 #118
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48044617
Kansloos.
Vergelijken met andere landen is onzinnig omdat de mentaliteit van een Nederlander nu eenmaals anders is dan dat van een Amerikaan of een Ier.
Een Nederlander zou eerder dan een Amerikaan zijn vrienden thuis uitnodigen om zich lam te zuipen en te roken totdat de zolder blauw staat.

Wat mensen ook schijnen te vergeten is dat in landen waar het rookverbod "werkt" tientallen kroegen over de kop zijn gegaan, kort simpel gezegd, als je 10 kroegen hebt waar na het rookverbod nog 10 man komen, en er gaan er 9 falliet komen er in kroeg #10 100 man en maakt die winst.
In de VS zijn er al duizenden kroegen falliet gegaan bv.

Leuke details.
In NY zijn het aantal klachten over geluidsoverlast met meer dan 600% gestegen nadat rokers maar buiten moesten roken.
In ierland sluiten sommige kroegen de deuren vroeger om na 'sluitingstijd' de asbakken voor de vaste 'rokende' klanten op de bar te zetten.
Er is een grote opkomst van 'Smoke-Easies' illegale cafe's waar gerookt mag worden (een verwijzing naar de drooglegging 'speak easies').
In Ierland zijn het alleen de de cafe's in de grote steden die zich min of meer aan het rookverbod houden, de locale pubs in de kleinere plaatsen word steevast gewoon doorgerookt.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 15:30:11 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_48044704
Het zou voor het personeel zijn, jaja, 80+% van het horecapersoneel rookt man .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 5 april 2007 @ 15:32:59 #120
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_48044796
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:23 schreef vosss het volgende:
En wil je je verder aub niet bemoeien met mijn hobby's? Die hobby is voor mij helemaal niet duur en die kan ik prima betalen
Prima. Alleen stinkt 'ie nogal, dus doe dat ff lekker thuis verder.
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:44 schreef vosss het volgende:
Precies, we hebben het al moeilijk genoeg met onze verslaving
Wij hebben het ook moeilijk met jullie verslaving. Zit niet erg te wachten op die meuk in m'n longen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 5 april 2007 @ 15:38:23 #121
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48045001
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:32 schreef Catbert het volgende:

[..]

Prima. Alleen stinkt 'ie nogal, dus doe dat ff lekker thuis verder.
[..]

Wij hebben het ook moeilijk met jullie verslaving. Zit niet erg te wachten op die meuk in m'n longen.
Aaaahh kijk, het grootste probleem van de anti roker heeft niets met gezondheid te maken.
Het Stinkt.
Vraag een gemiddle anti roker en dat is het eerste wat hij/zij zegd, Het Stinkt.
Daarna komt de geur in de kleren, hoe verlept rokers eruitzien etc etc etc
En pas ergens onderaan het rijtje beginnen ze over gezondheid.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 15:38:34 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48045007
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:03 schreef vosss het volgende:
Zo denken veel rokers, ook in de landen waar een rookverbod is afgekondigd. De feiten wijzen echter anders uit, de rokers zijn het mokken op de bank na een tijdje ook wel zat, want de chicks komen niet zomaar opdagen natuurlijk. Uiteindelijk gaan zelfs de hardnekkigste rokers toch de gezelligheid van de kroeg weer opzoeken. Dan maar af en toe buiten roken.
quote:
Nee, dat "roken daar komen we samen wel uit" is 15 jaar lang geprobeerd en is altijd in het voordeel van de roker uitgevallen. Toen die campagne van start ging hoopte men dat men op het werk buiten ging roken, en binnen de boel rookvrij hield, en dat ze dat met z'n allen "samen" zouden oplossen. Feitelijk veranderde er niets. De rokers bleven gewoon doorpaffen, en dus kwam uiteindelijk het rookverbod op de werkplaats.

Hetzelfde met de horeca. In 2004 werden er duidelijke afspraken gemaakt met de horeca, in 2006 50% rookvrij, in 2007 75% rookvrij, in 2008 90%..... Maar de horeca komt de afspraken gewoon niet na, en tja... als je het in compromis-Nederland eerst op die manier gebeurd en het niet werkt, dan zit er maar 1 ding op, en dat is net zoals AL onze buurlanden een rookverbod invoeren in de horeca.

Tja, hadden ze hun afspraken maar moeten nakomen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 5 april 2007 @ 15:46:18 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48045347
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:23 schreef vosss het volgende:
Ik ken geen enkele(!!!) horeca-uitbater (al dan niet zelf rokend) die het eens is met een algeheel verbod.
Ga maar eens met restauranthouders praten. In alle landen waar een rookverbod is ingevoerd zijn juist de restauranthouders meer gaan verdienen. Waarom? Omdat zelfs de meest hardnekkige roker best twee uurtjes kan tafelen zonder peuk en dus nog gewoon komt. Daar bovenop gaan families veel meer uit eten, omdat ouders hun kinderen weer kunnen meenemen zonder blootgesteld te worden aan rook. Ook ouderen en asthma patienten kunnen dan weer gewoon uit eten.

Inderdaad, de kroeg zal in eerste instantie omzet zien dalen, omdat rokers mokkend thuis op de bank blijven. Maar zelfs in Ierland, waar het naar de pub gaan en dronken thuis komen onderhand thuis hoort in elk huwelijk is het weer bijgetrokken sinds het verbod, en is de omzet weer normaal. Uiteindelijk komt een groot deel van de rokers gewoon weer terug, en de kroegen trekken ook nieuwe klandizie aan.

In California, waar het rookverbod al sinds 1998 van kracht is zijn de resultaten op lange termijn zelfs beter. De omzet was in de eerste paar jaar lager, maar uiteindelijk raakte iedereen eraan gewend, en nu is de omzet van de horeca business veel hoger.

Een kroegbaas zit alleen niet te wachten op dat eerste jaar omzetverlies, daar kan ik inkomen. Maar dat trekt vanzelf weer bij. En voor de algehele gezondheid is het rookverbod een stuk beter, niet voor niets wordt het in vrijwel alle westerse landen ingevoerd, en ook de niet-westerse landen zijn al begonnen.
-
  donderdag 5 april 2007 @ 15:48:22 #124
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48045431
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo denken veel rokers, ook in de landen waar een rookverbod is afgekondigd. De feiten wijzen echter anders uit, de rokers zijn het mokken op de bank na een tijdje ook wel zat, want de chicks komen niet zomaar opdagen natuurlijk. Uiteindelijk gaan zelfs de hardnekkigste rokers toch de gezelligheid van de kroeg weer opzoeken. Dan maar af en toe buiten roken.
[..]

Nee, dat "roken daar komen we samen wel uit" is 15 jaar lang geprobeerd en is altijd in het voordeel van de roker uitgevallen. Toen die campagne van start ging hoopte men dat men op het werk buiten ging roken, en binnen de boel rookvrij hield, en dat ze dat met z'n allen "samen" zouden oplossen. Feitelijk veranderde er niets. De rokers bleven gewoon doorpaffen, en dus kwam uiteindelijk het rookverbod op de werkplaats.

Hetzelfde met de horeca. In 2004 werden er duidelijke afspraken gemaakt met de horeca, in 2006 50% rookvrij, in 2007 75% rookvrij, in 2008 90%..... Maar de horeca komt de afspraken gewoon niet na, en tja... als je het in compromis-Nederland eerst op die manier gebeurd en het niet werkt, dan zit er maar 1 ding op, en dat is net zoals AL onze buurlanden een rookverbod invoeren in de horeca.

Tja, hadden ze hun afspraken maar moeten nakomen.
In feite heb je gelijk, min of meer, maar er werden onmogelijke eisen gesteld.
Afzuiginstalaties die gebruikt worden in labaratoria om de lucht te zuiveren van elke chemische of biologische stoffen voldoen niet om de lucht te zuiveren van sigaretten rook
In sommige kroegen wordt je half van de vloer gezogen door afzuiginstalaties en zelfs dat is niet genoeg voor de hoge heren van de gezondheidsraad (over die personen valt trouwens veel meer te zeggen, en zijn niet geheel onpartijdig zoals ze zouden moeten zijn).
Veel kroegen doen hun uitererste best, maar het schijnt nooit genoeg te zijn.
Als roken zo verdomde slecht is, waarom dan niet in z'n geheel verbie.... oh shit, ik vergeet die 7 miljard die rokers de staat opleveren.
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 15:48:23 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48045432
quote:
Op donderdag 5 april 2007 07:59 schreef vosss het volgende:
Ja dikke lul ja, puur een verbod in de horeca. Ik mag godverdomme op stations ook al niet meer roken.
Eigenlijk gaat het om een verbod op plaatsen waar mensen werken. En hebben ze op stations geen rookpalen waar alle verslaafden in een kring omheen kunnen gaan staan?
-
  donderdag 5 april 2007 @ 15:51:55 #126
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48045581
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Ga maar eens met restauranthouders praten. In alle landen waar een rookverbod is ingevoerd zijn juist de restauranthouders meer gaan verdienen. Waarom? Omdat zelfs de meest hardnekkige roker best twee uurtjes kan tafelen zonder peuk en dus nog gewoon komt. Daar bovenop gaan families veel meer uit eten, omdat ouders hun kinderen weer kunnen meenemen zonder blootgesteld te worden aan rook. Ook ouderen en asthma patienten kunnen dan weer gewoon uit eten.

Inderdaad, de kroeg zal in eerste instantie omzet zien dalen, omdat rokers mokkend thuis op de bank blijven. Maar zelfs in Ierland, waar het naar de pub gaan en dronken thuis komen onderhand thuis hoort in elk huwelijk is het weer bijgetrokken sinds het verbod, en is de omzet weer normaal. Uiteindelijk komt een groot deel van de rokers gewoon weer terug, en de kroegen trekken ook nieuwe klandizie aan.

In California, waar het rookverbod al sinds 1998 van kracht is zijn de resultaten op lange termijn zelfs beter. De omzet was in de eerste paar jaar lager, maar uiteindelijk raakte iedereen eraan gewend, en nu is de omzet van de horeca business veel hoger.

Een kroegbaas zit alleen niet te wachten op dat eerste jaar omzetverlies, daar kan ik inkomen. Maar dat trekt vanzelf weer bij. En voor de algehele gezondheid is het rookverbod een stuk beter, niet voor niets wordt het in vrijwel alle westerse landen ingevoerd, en ook de niet-westerse landen zijn al begonnen.
AAaah nog een edit eroverheen gooien

Californie:

The smoking ban appears to have had the following negative impact on the respondent's operations:

* 50.4% of the respondents indicated an increase in customer complaints/fights;
* 65.0% indicated a loss of regular customers;
* 59.0% indicated a loss of tips/gratuities for the bar and/or serving staff.

http://www.freerepublic.com/focus/f-news/571546/posts
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 15:53:35 #127
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48045640
Ben zelf ex-roker en ben tegen roken in restaurants, maar de hetze tegen de roker gaat nergens meer over.

Het bestuur
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 5 april 2007 @ 15:53:54 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48045657
Ik ben een woeste roker, maar ben eigenlijk wel voor.
Ik MOET echt nokken met roken, dus wat mij betreft is het prima.
Ik vind het ook stinken; echt verschrikkelijk. Na een nacht stappen ruik je naar een mislukt grillworstje
  donderdag 5 april 2007 @ 15:54:46 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48045689
maar ik ga overigens niet tekenen.
Want ik heb een hekel aan fundamentalisten.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:56:57 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48045769
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:48 schreef BasOne het volgende:
Afzuiginstalaties die gebruikt worden in labaratoria om de lucht te zuiveren van elke chemische of biologische stoffen voldoen niet om de lucht te zuiveren van sigaretten rook
In sommige kroegen wordt je half van de vloer gezogen door afzuiginstalaties en zelfs dat is niet genoeg voor de hoge heren van de gezondheidsraad (over die personen valt trouwens veel meer te zeggen, en zijn niet geheel onpartijdig zoals ze zouden moeten zijn).
Veel kroegen doen hun uitererste best, maar het schijnt nooit genoeg te zijn.
Als roken zo verdomde slecht is, waarom dan niet in z'n geheel verbie.... oh shit, ik vergeet die 7 miljard die rokers de staat opleveren.
De afzuiginstallaties die gebruikt worden in laboratoria zijn niet dezelfde als degene die in kroegen gebruikt worden. Verder is het zo dat de schadelijke stoffen van rook inderdaad gewoon in de lucht blijven hangen omdat deze afzuiginstallaties in weze gewoon de lucht circuleren, en niet tegen het geweld op kunnen van het AANTAL rokers. Ook is het zo dat het inademen van rook al direct schadelijk is, en met een paar rokers om je heen kun je dat echt niet met een afzuiginstallatie afvoeren.

Tel hier bovenop dat ontzettend veel kroegen in oude panden zitten waar dit soort installaties gewoon niet geinstalleerd kunnen worden. Bovendien hebben horecaondernemers allang berekend dat de investering in zo'n systeem veel groter is dan het mogelijke omzet verlies bij een rookverbod, wat ook precies de reden is WAAROM de horeca zich niet aan de afspraken houdt met rookvrije ruimtes, etc, etc....

Wat betrefd die 7 miljard, dat kun je in 1 klap oplossen door 5% op de Alcohol accijns te gooien, Dat levert ook nog eens veel meer op omdat er veel meer alcohol wordt verkocht dan sigaretten. Is verder ook een drogreden natuurlijk "ja maar ik spek de schatkist met mijn gerook". De overheid haalt dat geld binnen no-time wel weer ergens anders vandaan. BTW van 19 naar 20% is ook een optie. Overigens hoeft het roken zelf helemaal niet verboden te worden, als je gewoon lekker thuis wil roken, dan mag dat gewoon hoor.
-
pi_48045927
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:56 schreef maartena het volgende:

[..]
Ilwil het nog wel eens voor je herhalen!
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 21:59 schreef Godlike02 het volgende:
Zeiken langs de kantlijn met handtekeningen
Digitale nog wel

En er zijn gewoon geen helden onder die 40.000 die ene eigen kroeg beginnen waar het verboden is om te roken om aan te tonen dat daar markt voor is.
Het blijft toch vreemd.

Iedereen roept om het hardst dat er niet meer gerookt moet worden maar niemand start een zaak.
het is toch zo een goed idee? Al die mensen laten nu geld liggen.

Kortom niks algeheel verbod gewoon niet rokers en wel rokers kroegen. Dan is het probleem opgelost zonder overheidshulp.
Wat is er mis met de vrije markt? Waarom is dit een overheidszaak?
Nou ja, zie boven.
  donderdag 5 april 2007 @ 16:02:05 #132
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48045977
Ik zou bijna weer beginnen met roken, puur uit protest
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 5 april 2007 @ 16:02:25 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48045993
quote:
Zeg er dan ook even bij dat dat een artikel is van Juli 1998, 6 maanden na de rookban.

Twee jaar later ziet het er al anders uit:

73% of California Bar Patrons Support Smoke-Free Law

On October 16, 2000, the results were released of an independent statewide survey in California by respected polling firm, Field Research Corporation, which found that 73% of those bar patrons polled approved of the California law prohibiting them from smoking in bars. This is a dramatic 24% increase from the 59% level when the law took effect in 1998. Further, the poll, conducted in June/July, 2000, found that 75% of bar patrons say that a smoke-free environment in clubs, bars, lounges and restaurants with bars is "very important" or "somewhat important" to them. In addition, 72% of bar patrons say they are concerned about the effects of secondhand smoke on their health. Other key survey findings include the following: 91% of bar patrons either go to bars more often or have not changed their bar-going behavior as a result of the smoking ban; 87% of bar patrons say they enjoy visiting bars as much or more due to the ban; on average, bar patrons are staying longer at bars than prior to the smoking ban; and, support for the ban has almost doubled among smokers since it went into effect in 1998, increasing from 24% to 44 %. The survey provides strong evidence that the warnings that such smoking bans will hurt business, often uttered by the tobacco and hospitality industries, are based on smoke, not substance. For a press release from the California Department of Health Services, which includes a link to bar graph charts in pdf, click above; for a news story click here.

En geen link, maar vorig jaar zat ik hier in de krant een uitgebreid artikel te lezen dat de horeca sinds het rookverbod alleen maar meer was gaan verdienen, met uitzondering van het eerste jaar, 1998.
-
  donderdag 5 april 2007 @ 16:02:26 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_48045994
Ik vind het idd ook de omgekeerde wereld. Open dan gewoon een rookvrije kroeg en kijk hoe druk het is. Niets mis mee dan toch?
Get woke, go broke!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:03:48 #135
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48046043
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:56 schreef maartena het volgende:

[..]

De afzuiginstallaties die gebruikt worden in laboratoria zijn niet dezelfde als degene die in kroegen gebruikt worden. Verder is het zo dat de schadelijke stoffen van rook inderdaad gewoon in de lucht blijven hangen omdat deze afzuiginstallaties in weze gewoon de lucht circuleren, en niet tegen het geweld op kunnen van het AANTAL rokers. Ook is het zo dat het inademen van rook al direct schadelijk is, en met een paar rokers om je heen kun je dat echt niet met een afzuiginstallatie afvoeren.

Tel hier bovenop dat ontzettend veel kroegen in oude panden zitten waar dit soort installaties gewoon niet geinstalleerd kunnen worden. Bovendien hebben horecaondernemers allang berekend dat de investering in zo'n systeem veel groter is dan het mogelijke omzet verlies bij een rookverbod, wat ook precies de reden is WAAROM de horeca zich niet aan de afspraken houdt met rookvrije ruimtes, etc, etc....

Wat betrefd die 7 miljard, dat kun je in 1 klap oplossen door 5% op de Alcohol accijns te gooien, Dat levert ook nog eens veel meer op omdat er veel meer alcohol wordt verkocht dan sigaretten. Is verder ook een drogreden natuurlijk "ja maar ik spek de schatkist met mijn gerook". De overheid haalt dat geld binnen no-time wel weer ergens anders vandaan. BTW van 19 naar 20% is ook een optie. Overigens hoeft het roken zelf helemaal niet verboden te worden, als je gewoon lekker thuis wil roken, dan mag dat gewoon hoor.
Ah je wilt een totale opheffing van de horeca in z'n algemeen, zeg dat dan meteen
5% extra op alcohol en er gaan nog minder mensen naar de kroeg, een pilsje is al duur, en dan nog duurder, niet meer kunnen roken en iedereen blijft weg.

En nee, de horeca heeft niet DIE afzuiginstalaties, het gaat mij erom dat ZELFS dat soort instalaties niet voldoen aan de eisen van de hoge heren, hoe kan een kroeg dan ooit voldoen aan de eisen van die ze stellen aan de afzuigsystemen.
Laboro te salutante
pi_48046054
quote:
Ik weet niet hoeveel jij verdient, maar stel dat jij bv 50.000 dollar per jaar verdiend en vanwege een of andere wetgeving verdien je het komende jaar nog maar 20.000 dollar, het jaar erop 30.000 dollar en het volgende jaar 40.000 en het jaar daarna weer je oude 50.000 dollar?

Je loopt 60.000 dollar mis, maar hey, je moet niet zeuren,
want je salaris trekt weer bij naar zn oude niveau!

En zeg niet dat het een kromme vergelijking is, want voor een caféhouder is zijn winst ook gewoon zn boterham en een dergelijk verbod zal hij direct voelen in zijn beurs.
vosss is de naam,
  donderdag 5 april 2007 @ 16:04:47 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48046083
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:00 schreef Godlike02 het volgende:
Wat is er mis met de vrije markt? Waarom is dit een overheidszaak?
Nou ja, zie boven.
Zie ook boven voor het antwoord, het antwoord waarom de rookvrije kroeg in de vrije markt niet werkt EN waarom vrijwel de gehele EU vanuit de overheid een rookverbod afkondigd is al gegeven
-
pi_48046153
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:02 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het idd ook de omgekeerde wereld. Open dan gewoon een rookvrije kroeg en kijk hoe druk het is. Niets mis mee dan toch?
Ik weet iig wat ik ga doen als ze die wet erdoor douwen!

Een maas ergens zoeken en een tent openen waar je gewoon mag roken en waar drank getapt mag worden.

Ik denk dat het nog een hele kluif gaat worden voor de mannen die de wet schrijven om hem zo dicht te timmeren dat er geen mazen in die wet te vinden zijn
vosss is de naam,
  donderdag 5 april 2007 @ 16:07:13 #139
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48046172
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Zeg er dan ook even bij dat dat een artikel is van Juli 1998, 6 maanden na de rookban.

Twee jaar later ziet het er al anders uit:
Ah keek naar posted (2001) my bad.

En geen link, geen verificatie

Maar, hoeveel kroegen zijn er in Californie falliet gegaan? daar enig idee van?
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 16:07:50 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_48046194
Ach ja, in sommige landen moet je een plek hebben waar het verboden is te roken in je zaak.

Dat is dus in 99% het toilet .
Get woke, go broke!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:08:51 #141
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48046235
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel jij verdient, maar stel dat jij bv 50.000 dollar per jaar verdiend en vanwege een of andere wetgeving verdien je het komende jaar nog maar 20.000 dollar, het jaar erop 30.000 dollar en het volgende jaar 40.000 en het jaar daarna weer je oude 50.000 dollar?

En zeg niet dat het een kromme vergelijking is, want voor een caféhouder is zijn winst ook gewoon zn boterham en een dergelijk verbod zal hij direct voelen in zijn beurs.
En het is nog maar de vraag of hij/zij de kroeg draaiend kan houden die 2/3 jaar.
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 16:09:27 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48046267
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:04 schreef vosss het volgende:

Dat is wel een kromme vergelijking, omdat namelijk is aangetoond in omringende landen helemaal niet zo is gegaan. Neem Ierland, het eerste land in Europa waar het rookverbod van kracht werd bijvoorbeeld, en je kunt hier lezen dat het helemaal niet zo slecht is geweest in de horeca.

http://www.bma.org.uk/ap.nsf/Content/smokescreen~Economics

Waarom men denkt dat in Nederland de horeca "ten onder" zou gaan met een rookverbod is mij een raadsel. Dat gebeurd namelijk gewoon niet, en is gewoon paniekzaaierij onder de rokers als een laatste poging om het rookverbod niet in te voeren.....
-
pi_48046280
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:08 schreef BasOne het volgende:

[..]

En het is nog maar de vraag of hij/zij de kroeg draaiend kan houden die 2/3 jaar.
Ook dat nog eens ja
vosss is de naam,
pi_48046332
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is wel een kromme vergelijking, omdat namelijk is aangetoond in omringende landen helemaal niet zo is gegaan. Neem Ierland, het eerste land in Europa waar het rookverbod van kracht werd bijvoorbeeld, en je kunt hier lezen dat het helemaal niet zo slecht is geweest in de horeca.

Waarom men denkt dat in Nederland de horeca "ten onder" zou gaan met een rookverbod is mij een raadsel. Dat gebeurd namelijk gewoon niet, en is gewoon paniekzaaierij onder de rokers als een laatste poging om het rookverbod niet in te voeren.....
Ik zie NERGENS in jouw aangehaalde artikeltjes iets over aantallen van kroegen.
Hoeveel waren er voor het verbod en hoeveel 10 jaar erna?

=edit=
Ow, in dat artikeltje toevallig wel, maargoed, ik blijf falikant TEGEN
vosss is de naam,
  donderdag 5 april 2007 @ 16:11:15 #145
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48046343
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet iig wat ik ga doen als ze die wet erdoor douwen!

Een maas ergens zoeken en een tent openen waar je gewoon mag roken en waar drank getapt mag worden.

Ik denk dat het nog een hele kluif gaat worden voor de mannen die de wet schrijven om hem zo dicht te timmeren dat er geen mazen in die wet te vinden zijn
Vereniging of besloten club van maken.
Symbolische 1 Euro om lid te worden.
Studenten kroegen (enige waar ik nog naar toe ga omdat je daar vaan 2 euro nog een halve liter kan krijgen inplaats van een fluitje vallen ook niet onder een totaal rookverbod)
Laboro te salutante
  donderdag 5 april 2007 @ 16:12:53 #146
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48046411
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:11 schreef BasOne het volgende:

[..]

Vereniging of besloten club van maken.
Symbolische 1 Euro om lid te worden.
Studenten kroegen (enige waar ik nog naar toe ga omdat je daar vaan 2 euro nog een halve liter kan krijgen inplaats van een fluitje vallen ook niet onder een totaal rookverbod)
Ik denk dat beide gevallen niet door zal gaan.
  donderdag 5 april 2007 @ 16:13:43 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48046446
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:07 schreef BasOne het volgende:
Maar, hoeveel kroegen zijn er in Californie falliet gegaan? daar enig idee van?
Geen idee, maar de link hierboven geeft cijfers uit Ierland en Noorwegen, de eerste twee landen in de EU met een rookverbod.

Ik kom al sinds 1998 in California, en woon er in 2002, en kan je in ieder geval vertellen dat kroegen hier nog gewoon big-business zijn. Men gaat wel even buiten staan met de peuk, maar de gezelligheid van de kroeg, daar komen ze gewoon voor hoor!

Men doet in Nederland ook wel eens - of misschien alleen op FOK? - alsof de horeca ten onder zou gaan in Nederland, terwijl in ALLE buurlanden bewezen is dat de economische effecten eigenlijk alleen het eerst jaar zichtbaar zijn, en dan vaak alleen bij kroegen. Op een of andere manier wil men toch nog de paniek blijven zaaien dat het "rampzalig" zal zijn ofzo....

(En nu ben ik ff weg, werk enzo)
-
  donderdag 5 april 2007 @ 16:15:03 #148
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48046503
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Leuk lijstje voor je
http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
Ierland 200+ pubs falliet sinds het rookverbod.

Uit jouw link

In Norway, the number of pubs, bars and restaurants that went bankrupt declined in the seven month period after the smoking ban was implemented in 2004. In 2003, 386 businesses in the sector went bankrupt and in 2004, this declined to 372, including the closure of 338 restaurants and 34 bars

Dat zijn meer dan 1000 restaurants en cafe's die falliet zijn gegaan......

BMA weet ook creatief om te gaan met woorden.
Uit het orginele bericht:

The smoking ban was in place for seven months in 2004...

[ Bericht 10% gewijzigd door BasOne op 05-04-2007 16:28:16 ]
Laboro te salutante
pi_48046516
Ik weet het als roker goed met jullie gemaakt.

Jullie mogen mij verbieden om in restaurants te roken en om mij als roker tegmoet te komen laten jullie die kroegen met rust?
vosss is de naam,
  donderdag 5 april 2007 @ 18:23:58 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48051127
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:15 schreef BasOne het volgende:
Leuk lijstje voor je
http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
Ierland 200+ pubs falliet sinds het rookverbod.
Maar er staat NIET bij hoeveel pubs er failliet gingen VOOR het rookverbod. Bovendien is een link van de "Smokers Club" natuurlijk vrij partijdig. En ze halen uit een staat met maar liefst 38 miljoen inwoners (California) maar liefst 12 voorbeelden?
quote:
Uit jouw link

In Norway, the number of pubs, bars and restaurants that went bankrupt declined in the seven month period after the smoking ban was implemented in 2004. In 2003, 386 businesses in the sector went bankrupt and in 2004, this declined to 372, including the closure of 338 restaurants and 34 bars

Dat zijn meer dan 1000 restaurants en cafe's die falliet zijn gegaan......
Lees jij nu niet? In 2003, toen er GEEN rookverbod was gingen er 386 horeca bedrijven failliet, en in 2004 toen er WEL een rookverbod was verminderde dat naar 372, waarvan slechts 34 kroegen. Na invoering van het rookverbod daalde het aantal faillissementen dus gewoon.

Ze zetten gewoon het verschil neer tussen een jaar zonder rookverbod, en een jaar met rookverbod om aan te geven dat door een rookverbod er geen massale faillissementen plaatsvinden.

Hier nog een recent onderzoek (nou ja, recent.... in 2004 is het onderzoek gedaan over verkoopcijfers in 2002) over het rookverbod in El Paso, Texas, en de algemene conclusie was:
quote:
No decline in total restaurant or bar revenues occurred in El Paso, Texas, after the city's smoking ban was implemented on January 2, 2002. These findings are consistent with the results of studies in other municipalities that determined smoke-free indoor air ordinances had no effect on restaurant revenues (2,5--8). Despite claims that these laws especially might reduce alcoholic beverage revenues (2), the mixed-beverage revenue analyses indicate that sales of alcoholic beverages were not affected by the El Paso smoking ban.
http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm5307a2.htm

In veel staten en landen is er wel sprake geweest van een daling in het eerste jaar, maar niet zo drastisch als jij wilt doen geloven met je daling van 50.000 naar 20.000 voorbeeld - wat een daling is van 60%. In de werkelijkheid ligt de daling in inkomsten tussen de 1% en 5% voor kroegen, en is er zelfs sprake van een stijging van inkomsten in restaurants. Tevens zijn de dalingen van korte termijn, na 6 maanden tot een jaar is de omzet weer op normaal niveau omdat de rokers niet eeuwig thuis blijven zitten mokken, en de paar rokers die dat wel doen zijn tegen die tijd vervangen door nieuwe klandizie die nu juist wel komen omdat er niet meer gerookt wordt.

De "rampzalige" gevolgen die men voor de horeca voorspeld zijn in andere landen uitgebleven. Waarom zou dat in Nederland anders gaan?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')